Державна податкова служба інформує
Новини

Головне управління ДПС у Сумській області інформує

Антикорупційний номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс»

Державної податкової служби України: 0800-501-007

Чи потрібно при виїзді за кордон подати декларацію про доходи

Головне управління ДПС у Сумській області звертає увагу громадян, що нормами п. 179.3 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено: платники податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.

Контролюючий орган протягом 30 календарних днів після надходження такої податкової декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми ПДФО і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з ПДФО, що подається до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.

Форма такої довідки встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Порядок застосування п. 179.3 ст. 179 ПКУ визначається Кабінетом Міністрів України (постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1243 «Про затвердження Порядку видачі довідки про сплату податку на доходи фізичних осіб платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку», із змінами).

Стан розрахунків з бюджетом

Приватна частина електронного кабінету дозволяє платнику податків надіслати до відповідного органу ДПС запит щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС. 

Вхід до електронного кабінету здійснюється за адресою:  https://cabinet.tax.gov.ua. Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику створити та надіслати до відповідного органу ДПС запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС. Верхня панель навігації у вікні «Заяви, запити для отримання інформації» дозволяє встановити відповідний період та обмежити перелік документів за типом «J(F)13 Запити». Зі списку документів обирається запит (F/J130020(4)) натисканням лівої клавіші миші. В наступному вікні в полях «Регіон» та «Район» обирається відповідний територіальний орган. Збережений документ необхідно підписати та відправити до органу ДПС.

Відповідь на запит платника податків надсилається через Електронний кабінет станом на дату відправлення у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС за формою «F/J140020(4))».

У зв’язку з впровадженням електронних сервісів для платників не передбачено отримання платником акта звірення стану розрахунків за податками, зборами, платежами та єдиним внеском в паперовому вигляді.

Фінансовий внесок громадян та підприємств Сумщини

За інформацією управління економічного аналізу Головного управління ДПС у Сумській області упродовж січня – листопада 2023 року до обласного бюджету Сумщини надійшло 1522,06 млн грн податків та платежів. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли майже на   106 млн гривень.

Сплата податку на доходи фізичних осіб є одним з ключових елементів податкової системи – його питома вага становить понад 85% у загальній сумі сплачених податків і платежів до обласного бюджету і протягом 11 місяців поточного року склала 1230,6 млн гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 206,2 млн гривень.

Сплата податку на прибуток підприємств залишається невіддільною частиною економічної взаємодії підприємств з державою, навіть у період війни. Так, протягом періоду, який аналізується податку на прибуток підприємств надійшло в обсязі 111,5 млн гривень. Це на 12,5 млн грн більше, ніж за 11 місяців минулого року.

Сплата ренти також є важливим джерелом податкових надходжень до обласного бюджету. Рентної плати за користування надрами платники податків Сумщини перерахували понад 106 млн гривень.

Податківці Сумщини акцентують, що в умовах війни стійкий фінансовий результат створює позитивний фінансовий фундамент для реалізації соціальних та економічних проєктів в області. Сьогодні кожен постає перед труднощами, але відповідальна людина залишається відповідальною  і у воєнні часи. І ми висловлюємо щиру подяку сумлінним платникам податків Сумщини за відданість та солідарність. Підтримка кожного у важливий період для нашого суспільства допомагає зміцнювати наше спільне ставлення до викликів війни.

Мораторій на проведення податкових перевірок скасовано

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує платникам податків Сумщини,08 грудня 2023 року набрав чинності Закон України від 09.11.2023 №3453-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок» (далі – Закон № 3453). 

Законом №3453-ІХ передбачено відновлення проведення документальних перевірок з 01 грудня 2023 року, врегулювані питання проведення перевірок на територіях, де ведуться бойові дії та тимчасово окупованих територіях, умови проведення податкових перевірок (щодо безпечного доступу). Зокрема, доповнено пунктом 69.35.прим.2 підрозділ 10 розділу ХХ ПКУ, згідно з яким визначено критерії, за якими платники податків включаються до плану-графіку проведення документальних планових перевірок, з урахуванням щомісячних коригувань.

Установлено, що з 01 грудня 2023 по 31 грудня 2024 року включно до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2023 та 2024 роки можуть бути включені виключно:

1. Платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції; 

 2. Платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес); 

3. Платники податків, які надають/надавали фінансові, платіжні послуги;

4. Нерезиденти, які здійснюють/здійснювали в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, та/або відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва нерезидента, які відповідають хоча б одному з таких критеріїв: рівень зростання податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень зростання доходів платника податків; декларування нарахованої заробітної плати за відсутності декларування об’єкта оподаткування податком на прибуток або декларування доходу, звільненого від оподаткування відповідно до міжнародного договору України; 

5. Інші платники податків, які на основі показників, сформованих за підсумками 2021 календарного року, відповідають хоча б одному з таких критеріїв: рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі; рівень сплати податку на додану вартість на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі; дебіторська заборгованість перевищує кредиторську заборгованість більше ніж у два рази; загальна сума витрат, відображених у податковій декларації про майновий стан і доходи, становить 75 або більше відсотків суми загального річного доходу, задекларованого у такій декларації, за умови що сума загального річного доходу, отриманого від провадження підприємницької діяльності, становить 10 мільйонів гривень і більше; нарахування та/або виплата податковим агентом – юридичною особою доходів у вигляді заробітної плати в розмірі менше середньої заробітної плати у відповідній галузі у відповідному регіоні. 

«МИ СТОЇМО НА ЗАХИСТІ  ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ ПОВИННІ БУТИ РІВНИМИ У ПРАВАХ З РОБОТОДАВЦЯМИ, ТОМУ ЗАРПЛАТІ У КОНВЕРТІ» – НІ!

Антикорупційний номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс»

Державної податкової служби України: 0800-501-007

Держбюджет: важливі цифри на 2024 рік

Головне управління ДПС у Сумській області інформує,  01 січня   2024 року набере чинності Закон України від 09.11.2023 № 3460-ІХ «Про Державний бюджет України на 2024 рік» (далі – Закон). Законом передбачається, що мінімальна заробітна плата з 1 січня становитиме 7100 грн, а з 1 квітня – 8000 грн. Розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб на весь 2024 рік – 3028 гривень. 

Мінімальний страховий внесок з ЄСВ нерозривно пов’язаний з розміром мінімальної зарплати. Тому з січня 2024 року він становитиме    1562 грн, а з 1 квітня 2024 року – 1760 гривень. Максимальна база  нарахування ЄСВ –  для І кварталу 2024 р. це 106500 грн, а починаючи з 1 квітня 2024 року – 120000 гривень.

Ставки оподаткування для спрощенців: Ставка єдиного податку для І групи (до 10 % прожиткового мінімуму) складе з 1 січня 2024 року 302,80 гривень. Ставка єдиного податку для ІІ групи (до 20% мінзарплати) становитиме 1420 гривень. Ставка єдиного податку для ІІІ групи, як відомо, або 5% доходу, або 3% доходу + ПДВ.

Граничні обсяги доходу для платників єдиного податку:

І групи (167 МЗП) – 1 млн 185 тис 700 грн;

ІІ групи (834 МЗП) – 5 млн 921 тис 400 грн;

ІІІ групи (1167 МЗП) – 8 млн 285 тис 700 гривень.

Розмір податкової соціальної пільги: 100% ПСП – 1514 грн (50% прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня звітного року); 150% ПСП – 2271 грн; 200% ПCП – 3028 гривень. Граничний розмір доходу до якого застосовується ПСП – 4240 гривень (прожитковий мінімум працездатної особи, діючий на 1 січня звітного року, помножений на 1,4 та округлений до найближчих 10 грн).

До уваги платників податків

Президентом України підписано Закон України від 09 листопада 2023 року № 3453-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок», який сьогодні опубліковано в газеті «Голос України». 

Звертаємо увагу, що Законом врегулювано особливості проведення перевірок на територіях, де ведуться бойові дії, та тимчасово окупованих російською федерацією територіях та умови проведення податкових перевірок (безпечний доступ). 

Також визначено критерії, за якими платники податків включаються з 01 грудня 2023 року по 31 грудня 2024 року до плану-графіку проведення документальних планових перевірок, з урахуванням щомісячних коригувань. 

Слід відмітити, що цей Закон набирає чинності з 08 грудня 2023 року. 

Окремо зазначаємо, що документ, надісланий контролюючим органом до електронного кабінету, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». 

Платники Сумщини сплатили майже 19,8 млрд грн податкових платежів

За інформацією управління економічного аналізу Головного управління ДПС у Сумській області у січні – листопаді 2023 року платники податків Сумщини перерахували до Зведеного бюджету України 19786,8 млн грн податків, зборів  та інших обов’язкових платежів. Зазначений показник на 1738,1 млн грн перевищив тогорічні надходження, тобто більше на 9,6 відсотка. 

У тому числі надходження до державного бюджету склали 10695,1 млн грн, до місцевих бюджетів загалом було направлено 9091,8 млн гривень.

 У розрізі податків та зборів забезпечено надходження до державного бюджету: податку на доходи фізичних осіб (з урахуванням військового збору) – 3029,7 млн грн; рентної плати за користування надрами – 4632,8 млн грн; податку на додану вартість – 1918,6 млн грн; податку на прибуток – 735,1 млн грн; частини чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств, що вилучається із бюджету – 160,2 млн грн; акцизного податку – 60,5 млн гривень.

За підсумками листопада 2023 року забезпечено збір до зведеного бюджету України в сумі 2027,1 млн грн, що більше суми сплати за відповідний період минулого року на 70,6 млн грн, або на 3,6 відсотка.

Як зареєструвати ПРРО

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, процедури реєстрації ПРРО врегульовані Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за №918/29048 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23 червня 2020 року № 317. 

Державною податковою службою України розроблено та запропоновано для використання суб’єктам господарювання безоплатне програмне рішення, призначене для реєстрації розрахункових операцій. (ПРРО). Реєстрація в контролюючому органі ПРРО проводиться автоматично через Єдине вікно подання електронної звітності із застосуванням будь-якого програмного забезпечення, наявного у суб’єкта господарювання – Електронний кабінет, iFin, Sonata, M.E.Doc на підставі заяви, що подається до фіскального сервера ДПС у електронній формі. 

До початку реєстрації ПРРО, суб’єкт господарювання повинен подати повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП, до органу ДПС за основним місцем обліку.  

Обмін даними між ПРРО та фіскальним сервером здійснюється виключно в електронній формі із застосуванням кваліфікованих/удосконалених електронних підписів та/або печаток. 

Дані сертифікатів електронних підписів та/або печаток, що використовується ПРРО, вносяться до Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр ПРРО) на підставі поданих суб‘єктами господарювання в електронній формі повідомлень про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою № 5-ПРРО, встановленою Порядком №547. Відеоуроки щодо формування електронного підпису та/або печатки для ПРРО розміщено за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/elektronni-dovirchi-poslugi/. 

Наступним кроком є завантаження безкоштовного програмного забезпечення з сайту ДПС. Програмний РРО можна встановити на смартфон, планшет, комп’ютер чи інший пристрій, який підтримує операційну систему Windows, Android, IOS i web-версії та має підключення до мережі Інтернет. ПРРО від ДПС для відповідних операційних систем розміщені на цифрових платформах. Завантаження можливо здійснити за покликанням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/. 

Для реєстрації ПРРО суб’єкт господарювання повинен подати заяву про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО, в електронній формі, засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій. Форми для реєстрації ПРРО та інструкція щодо їх заповнення знаходиться за покликанням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/. 

Про реєстрацію ПРРО суб’єкту господарювання направляється інформація у квитанції із зазначенням присвоєного під час реєстрації фіскального номера ПРРО. 

Після завершення реєстраційної процедури ПРРО із присвоєнням йому фіскальним сервером ДПС фіскального номера, включення такого ПРРО до Реєстру ПРРО, суб‘єкт господарювання може використовувати цей ПРРО для проведення розрахункових операцій.  

Перейти до вмісту