Новини

Юстиція інформує

ImageСТУДЕНТ – БОРЖНИК

З появою дитини мусить виникати і відчуття відповідальності, яке не повинне залежати від віку, соціального стану чи рівня матеріального забезпечення батька.

Мешканець міста Тростянець заборгував своїй дитині близько 10 тисяч гривень аліментів. Життєва ситуація у нього склалась непроста, адже він сам є студентом денного відділення Київського вишу та дохід має тільки зі стипендії. Державним виконавцем було роз’яснено боржнику, що він зобов’язаний виконувати свій батьківський обов’язок і забезпечувати дитині належне утримання. Разом з тим, повідомлено про санкції, які будуть застосовані до нього у разі несплати аліментів та накопичення боргу, який вже і так є. Минав останній день тримісячного терміну з дня відкриття виконавчого провадження і боржник вирішив уникнути неприємностей та сплатив півторарічній доньці всю суму заборгованості.

Перебування в статусі студента не позбавляє від сплати аліментів, адже Законом України «Про виконавче провадження» передбачена можливість стягнення заборгованості зі стипендії в разі, якщо боржник навчається.

***

ФАХІВЦІ ЮСТИЦІЇ НАВЧАЛИ КАДРОВИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

У навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти Сумської області на навчання зібралися працівники із кадрових питань двадцяти навчальних закладів професійної (професійно-технічної) освіти Сумської області.

Начальник відділу персоналу юстиції Сумщини Олена Кузьменко поділилася з присутніми передовим досвідом управління персоналом, звернула увагу на окремі аспекти роботи з трудовими книжками та їх дублікатами; розповіла про порядок надання соціальних відпусток та, відповідаючи на запитання, торкнулася багатьох актуальних питань, які цікавили працівників у сфері кадрової справи.

Разом з тим, окрему увагу фахівці юстиції приділили і таким актуальним темам, як протидія булінгу та домашньому насильству. Саме ті особи, які безпосередньо працюють з педагогічним персоналом, зможуть роз’яснити, як саме врегулювати ситуацію, коли дитина стала жертвою булінгу, або ж, навпаки, якщо дитина – агресор. Як і де можна отримати допомогу, в разі вчинення домашнього насильства.

Тема протидії хабарництву у закладах освіти теж не залишилася осторонь. Наголосили на тому, що відповідальність за неправомірну вигоду, зокрема, хабар, несуть обидві сторони – і та, що його дає, і та, що отримує.

В закріпленні всього сказаного працівники професійно-технічних закладів освіти Сумщини отримали буклети.

***

 

Консультує Міністр юстиції України Павло ПЕТРЕНКО

АКТУАЛЬНО ПРО СУБСИДІЇ

Вітаю Вас пане Міністре! Поясність, будь ласка, чи зможуть ті, хто ще не отримав субсидію її отримати і у кого мають право її забрати.

Роман Дергач

Що таке субсидія?

Житлова субсидія надається: на оплату внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, житлово-комунальних послуг, а також витрат на управління багатоквартирним будинком, в якому створено об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельний (житловий) кооператив; на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива один раз на рік.

Житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою громадянам – мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком.

Житлова субсидія на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива призначається у разі, коли домогосподарство не отримує комунальну послугу з постачання теплової енергії для централізованого опалення (теплопостачання) та не використовує природний газ або електричну енергію для індивідуального опалення.

Якщо для опалення житлового приміщення (будинку) одночасно використовується теплова енергія та/або природний газ, та/або електрична енергія, соціальні нормативи для опалення (теплопостачання) приміщення (будинку) під час розрахунку житлової субсидії застосовуються тільки на одну комунальну послугу.

Хто має право на субсидію?

Право на отримання житлової субсидії мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, що проживають у житлових приміщеннях (будинках):

·         Один із членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку).

·         Один із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому на підставі договору найму (оренди) житла у разі, коли їм нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

·         Індивідуальні забудовники, будинки яких не прийняті в експлуатацію у разі, коли їм нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

·         Неповнолітні, які залишились без батьківської опіки за заявою опікуна (піклувальника).

 

Куди звернутися, щоб отримати субсидію?

Призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення.

У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.

 

Які умови призначення субсидії?

Житлова субсидія розраховується на всіх членів домогосподарства. До складу домогосподарства включаються всі особи, що зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), на яких розраховуються соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування і доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії.

Під час призначення житлової субсидії враховуються також доходи членів сім’ї особи із складу домогосподарства у разі, коли їх зареєстроване (фактичне) місце проживання відмінне від адреси домогосподарства (крім доходів батьків у разі призначення субсидії студентам, які зареєстровані у гуртожитку за місцем навчання, та доходів одного з батьків дитини у разі призначення субсидії другому з батьків з дитиною у разі, коли батьки розлучені).

У разі, коли у складі домогосподарства кількість фактично проживаючих зареєстрованих членів домогосподарства є меншою за кількість членів домогосподарства, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), за рішенням комісії соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування розраховуються на фактично проживаючих зареєстрованих за даною адресою членів домогосподарства.

За рішенням комісії доходи членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично за даною адресою не проживають, в сукупний дохід домогосподарства не враховуються.

Рішення комісії приймаються на підставі актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

 

Які документи потрібні для отримання субсидії?

·         Заява про призначення житлової субсидії та декларація про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

·         Довідки про доходи (у разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у Державній фіскальній службі, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру).

·         Договір найму (оренди) житла (за наявності).

Документи можуть бути надані поштою, у електронній формі через сайт Мінсоцполітики (https://subsidii.mlsp.gov.ua/), особисто.

Чи довго чекати відповіді, і як довго діє субсидія?

Рішення про призначення субсидії, відмову або подання документів на розгляд комісії приймається протягом 10 днів після подання заяви та отримання відомостей щодо доходів заявника, складу зареєстрованих у житлових приміщеннях осіб, забезпеченості громадян житловою площею та комунальними послугами тощо.

Субсидія призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, і розраховується:

·         на неопалювальний сезон – з 1 травня по 30 вересня;

·         на опалювальний сезон – з 1 жовтня по 30 квітня.

 

В яких випадках надання субсидії можуть припинити?

·         За поданням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, управителів, об’єднання, виконавців комунальних послуг у разі, коли:

домогосподарству припинено надання житлово-комунальної послуги (послуг) внаслідок того, що громадянин має заборгованість із сплати обов’язкової частки платежу за житлово-комунальні послуги, встановлену йому під час призначення житлової субсидії і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день припинення надання такої послуги (послуг);

громадянин має заборгованість із сплати обов'язкової частки платежу за внесками за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, а також за житлово-комунальні послуги, обов'язкової частки внеску/платежу на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком, встановлену йому під час призначення житлової субсидії і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день внесення подання об'єднанням;

у заяві та/або декларації громадянин зазначив недостовірні дані, що вплинуло на встановлення права на житлову субсидію або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії;

громадянин не повідомив структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про обставини, зазначені у пункті 16 цього Положення, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення;

під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення житлової субсидії, які вплинули на право призначення житлової субсидії або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії.

·         За рішенням структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у разі, коли:

виникли обставини, що унеможливлюють надання житлової субсидії, зокрема у разі переїзду домогосподарства в інше житлове приміщення (будинок), іншу місцевість, у разі смерті одинокої особи;

громадянин, якому призначено житлову субсидію, звернувся із заявою про припинення її надання.

Поновлення надання житлової субсидії протягом сезону її призначення можливе з місяця, наступного за місяцем, в якому надійшло повідомлення про відновлення надання житлово-комунальної послуги (послуг), сплату заборгованості за житлово-комунальну послугу (послуги), оплату витрат на управління багатоквартирним будинком.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

Центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту, є Міністерство соціальної політики України – https://www.msp.gov.ua.

Окрім того, необхідну консультація Ви можете отримати за телефоном гарячої лінії системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103.

 

  ***

«ПРАВОВИЙ MessageBox» У РУСІ

 

Стартувавши у тиждень протидії булінгу, в рамках інформаційної кампанії #СтопБулінг, «ПРАВОВИЙ MessageBox» продовжує кожного тижня мандрувати сумськими школами. Наразі десятою школою, в яку завітав правовий товариш учнів, стала Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1 ім. В. Стрельченка.

Діти з цікавістю знайомляться з інформацією правового MessageBox та розглядають буклети. До уваги учнів представлена важлива та актуальна інформація щодо протидії булінгу та домашньому насильству, адже кожна дитина повинна знати як діяти в таких випадках та куди звернутися за допомогою. Також в ньому міститься інформація стосовно змін до порядку виїзду дітей за кордон з одним із батьків без згоди другого з батьків, який має заборгованість по сплаті аліментів.

Кожне з питань не втрачає актуальності, а тому потребує чіткого донесення до суспільства.

Юстиція – відкрита для людей!

***

ЗА НЕСПЛАТУ АЛІМЕНТІВ ДОВЕДЕТЬСЯ ВІДПРАЦЬОВУВАТИ

Завдяки закону #ЧужихДітейНеБуває, батьків, які мають заборгованість перед своїми дітьми зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців, може бути притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді виконання суспільно корисних робіт на строк від 120 годин.

Батько з Сумського району, не переймаючись своїм батьківським обов’язком та не реагуючи на обмежувальні постанови державних виконавців, назбирав борг перед своєю дитиною у розмірі 55 тисяч гривень. І тільки отримавши постанову суду про притягнення його до суспільно корисних робіт на 120 годин він спохватився та сплатив борг у повному обсязі.

Платити дітям аліменти вчасно та не чекати настання відповідальності за неналежне виконання свого батьківського обов’язку навчає закон #ЧужихДітейНеБуває, завдяки якому на сьогоднішній день на користь дітей Сумщини з початку року вже стягнуто 114 мільйонів гривень аліментів.

 

  ***

 

МАЙНО ДІЛИЛИ З ВИКОНАВЦЯМИ

            Дружина і чоловік мають право на поділ майна, що належить їм на праві спільної сумісної власності.  У Конотопі між подружжям, що розлучилося, виникло непорозуміння з розподілом спільного майна, яке вони не змогли самостійно врегулювати. Справа дійшла до суду, а згодом і органи  юстиції супроводжували даний тривалий спір.

Два роки тому за рішенням суду, для забезпечення позову, державною виконавчою службою було накладено арешт на спільне майно подружжя.

            Згодом, на виконання надійшов виконавчий документ, який вже  зобов’язував передати майно від дружини до чоловіка.  Своєчасні дії державного виконавця сприяли швидкому врегулюванню сімейного питання, у зв’язку з чим автомобіль, газонокосилка, СВЧ піч, меблі та інша побутова техніка були передані чоловікові.

***

 

Павло Петренко презентував законопроект #РейдерствоСтоп, який запроваджує нові інструменти боротьби з рейдерами

Міністерство юстиції разом з депутатами, представниками провідних бізнес-асоціацій: Американської торгівельної палати, Європейської бізнес асоціації, Спілки українських підприємців, Офісу ефективного регулювання BRDO і Офісу бізнес-омбудсмена напрацювали низку законодавчих ініціатив, спрямованих на подальше посилення боротьби з рейдерськими атаками на підприємства та майно громадян. Про це під час прес-конференції повідомив Міністр юстиції Павло Петренко.

«Мін’юст та Уряд вже зробили чимало для боротьби з рейдерством: в 2016 році прийнято комплексний антирейдерський закон, при Мін’юсті діє Комісія з розгляду скарг у сфері державної реєстрації, в усіх регіонах працюють антирейдерські аграрні штаби. Однак цього замало, адже рейдери постійно знаходять шпарини в законодавстві задля здійснення неправомірних дій. Саме тому ми напрацювали низку новацій, які представлені в проекті закону #РейдерствоСтоп», – зазначив очільник Мін’юсту.

Новації закону покликані значно знизити ризики рейдерських захоплень підприємств. Головною з них є позбавлення комунальних підприємств права вчиняти реєстраційні дії.

«На жаль, доводиться констатувати, що саме на реєстраторів комунальних підприємств надходить 90% скарг про порушення майнових прав українців. Тому ми вирішили прибрати зі списку суб’єктів реєстрації державні та комунальні підприємства. Більше того, державні підприємства зможуть проводити реєстраційні дії виключно на підставі документів з електронним підписом», – наголосив Міністр юстиції.

Також серед новацій – запровадження обов’язкового підвищення кваліфікації державних реєстраторів, ліквідація кадрового дефіциту в державних нотаріальних конторах у віддалених регіонах країни та захист права власності на частку в статутному капіталі юридичної особи.

«У випадку відчуження частки у товаристві запроваджується обов’язкове встановлення особи, яка підписує договір за допомогою нотаріального посвідчення договору або за допомогою електронного підпису. У випадку наявності такого нотаріального посвідчення нотаріус відразу проводить реєстраційну дію», – підкреслив Павло Петренко.

Разом з тим, зауважив він, документ передбачає запровадження низки соціальних гарантій під час сплати вартості нотаріальних послуг. Прибирається сірий «псевдоподаток» в 1%, який десятиріччями стягували приватні нотаріуси з українського бізнесу і українських громадян, не маючи на це жодних підстав та не спрямовуючи його до державного бюджету в результаті.

Паралельно під час проведення нотаріальних дій будуть встановлені соціальні пільги в розмірі 50% державного мита для незахищених верств населення: осіб з інвалідністю, учасників АТО, внутрішньо переміщених осіб, дітей-сиріт тощо.

Павло Петренко висловив сподівання, що даний ретельно розроблений законопроект знайде підтримку в українського Парламенту.

«Хочу подякувати народному депутату Ірині Луценко, яка є нашим партнером і згуртовує депутатів навколо таких важливих ініціатив, депутатам, які долучилися до роботи над цим документом, провідним бізнес-асоціаціям та представникам Офісу бізнес-омбудсмена і Офісу ефективного регулювання BRDO. Закликаю усіх депутатів підтримати цей законопроект, адже його новації стосуються майнових прав всіх громадян і бізнесу», – сказав очільник Мін’юсту.

Він наголосив: наступним етапом мають стати зміни до процесуальних кодексів, які удосконалять процедуру оскарження.

«Україна має стати територією безпечного і комфортного ведення бізнесу», – резюмував Павло Петренко.

Перший заступник Міністра юстиції Олена Сукманова у свою чергу звернула увагу на те, що з 1 січня 2019 року всі нові реєстратори перед призначенням на посаду будуть зобов’язані скласти іспит для того, щоб отримати ключі від реєстру і мати можливість працювати у цьому реєстрі.

«Якщо ж реєстратор буде з певних причин відключений від реєстру за ті чи інші проступки, щоб поновити доступ, йому знову треба буде перескладати іспит та підтверджувати свою кваліфікацію», – зауважила перший заступник Міністра юстиції.

Законопроект передбачає, що консультанти державних нотаріусів, співробітники територіальних управлінь юстиції, до повноважень яких належить контроль у сфері нотаріату, представники органів місцевого самоврядування, що здійснюють нотаріальні дії, зможуть за спрощеною процедурою отримати свідоцтво про право зайняття нотаріальною діяльністю за умови роботи у віддалених районах не менше трьох років за направленням Мін'юсту. Таким чином може бути вирішене питання кадрового дефіциту на місцях.

«Це не якийсь особливий статус. Це таке саме державне свідоцтво. Однак для них буде умова – відпрацювати державним нотаріусом у селах та віддалених районних центрах, де немає спеціаліста, який надає відповідні послуги», – додала вона.

Окрім цього, законопроект запроваджує норму, за якою власник землі чи корпоративних прав може внести до реєстру інформацію про те, що усі його дії й підписи мають бути нотаріально завіреними.

Також у законопроекті йдеться про захист права власності на частку в статутному капіталі юридичної особи. Тобто у випадку відчуження частки у ТОВ – обов’язкове встановлення особи, яка підписує договір: або за допомогою нотаріального посвідчення договору, або за допомогою електронного підпису.

За словами представника Президента у Парламенті Ірини Луценко, на нещодавній зустрічі Петра Порошенка з бізнесом було підняте питання захисту інвестицій та боротьби з рейдерством.

«Президент Петро Порошенко започаткував практику регулярних зустрічей з представниками бізнесу для того, щоб обговорювати проблеми і знаходити рішення. Наслідком такої співпраці стали закони «маски-шоу стоп», закон про валюту, кредитування, банкрутство, законопроект про податок на виведений капітал. Наступним є питання захисту інвестицій та протидії рейдерству – саме на це спрямований наш законопроект. За останні 4 роки Україна піднялася в світовому рейтингу Doing Business на понад 40 сходинок, і наша мета – потрапити у топ-50, а потім топ-20 країн, де створені сприятливі умови для ведення бізнесу. Антирейдерський законопроект допоможе реалізувати цю амбітну мету», – зазначила Ірина Луценко.

Виконавчий директор Спілки українських підприємців Катерина Глазкова привітала підготовку законопроекту.

«Дякую Мін’юсту за те, що дослухалися до пропозицій бізнесу. Документ враховує болючі моменти як бізнесу, так і громадян. Сподіваюся, що найближчим часом він буде проголосований, адже він немає жодного політичного забарвлення і захищає права інвесторів», – заявила Катерина Глазкова.

За словами голови Офісу ефективного регулювання BRDO Олексія Гончарука, запропоновані зміни приведуть до зменшення сірих історій з «відкатами» нотаріусам. Від цього ринок нотаріальних послуг стане лише здоровішим. «Загрози знищення професії ми в цій ініціативі не бачимо, – підкреслив Олексій Гончарук.  – Мін’юст – один з піонерів у цьому напрямку, орган влади, який задає тренди, переводячи адміністративні процедури в режим он-лайн». За його словами, прийняття цього законопроекту позитивно вплине на позиції України в рейтингу Doing Business за напрямком «Реєстрація власності».

Заступник бізнес-омбудсмена Ярослав Грегірчак підкреслив, що Рада з цікавістю взяла участь у розробці цього законопроекту. «Ми вже давно співпрацюємо з Міністерством юстиції в частині імплементації системних рекомендацій з нашого звіту щодо боротьби з рейдерством. І цей законопроект став ще одним кроком у даному напрямку», – зауважив Ярослав Грегірчак.

Презентація: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/17-presentation-2018/11.2018/1reyderstop.pdf

 

 ***

 У «БАТЬКІВСЬКОМУ УНІВЕРСИТЕТІ» НАВЧАЛИ БАТЬКІВ

 

«Батьківський університет» зібрав у Сумській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №1 ім. В. Стрельченка батьків та спеціалістів юстиції, щоб обговорити актуальні теми правового характеру.

Батьківському загалу детально розповіли про негативне явище булінгу у дитячих колективах, як  про це говорити з дитиною, бути терплячим, дати зрозуміти, що батьки не звинувачують її в ситуації, що склалася. У інших випадках – з’ясувати мотивацію її поведінки, і важливо – як уберегти дитину від тонкої межі, переступивши яку можна понести навіть кримінальну відповідальність.

Також батьків зацікавили й інші важливі та актуальні повідомлення від юстиції: право на податкову знижку; виїзд дітей за кордон, якщо  один з батьків – боржник по аліментах.

Правова інформація, без сумніву,  потрібна, вона доповнює знання кожного, слугує дороговказом у багатьох життєвих ситуаціях.

 

 

 

 

 

 

Перейти до вмісту