Новини

Конотопське управління ГУ ДФС у Сумській області інформує

ImageВ разі отримання доходів фізичні особи зобов’язані подати декларацію

Фізичній особі не потрібно подавати декларацію про доходи в разі отримання ним в 2018 році доходів лише за участі податкових агентів.

Якщо ж такі доходи отримані без податкових агентів, то така особа за результатами 2018 року повинна подати декларацію про доходи до 1 травня 2019 року. Про це розповів в інтерв’ю начальник Конотопського управління ГУ ДФС у Сумській області Андрій Майданевич.

За його словами, до податкових агентів належать усі підприємства, підприємці інші  самозайняті особи, які виплачують доходи у вигляді зарплатні, винагород за разову роботу, премій тощо. Саме такі податкові агенти несуть відповідальність за нарахування та сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету.

При цьому в сучасній України, без участі податкових агентів можливо отримати винагороди, які виплачуються людям, що працюють за наймом у приватних осіб. Це – хатні робітниці, садівники, няні, гувернантки, репетитори, ремонтники, будівельники тощо. Крім того, до таких доходів належать і кошти, які отримують люди від здачі в оренду своєї нерухомості (житла, гаражів, дач) та транспортних засобів.

 «Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа-підприємець, то податковим агентом є саме орендатор. Він і повинен утримати та перерахувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відс. та військовий збір за ставкою 1,5 відсотків. Якщо майно здається в оренду фізичній особі, то податок та військовий збір сплачує орендодавець який і зобов’язаний подати декларацію до 1 травня 2019 року», – уточнив Андрій Майданевич.

 

Реєстрація фізичної особи в Електронному кабінеті

З 1 березня 2019 року ДФС запроваджує в тестовому режимі новий електронний сервіс. У рамках нового електронного сервісу фізична особа, не звертаючись до органів ДФС, через меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету може створити та направити до ДФС: облікову картку фізичної особи – платника податків, яка є заявою для реєстрації  у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків; заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків; надати  копії документів, необхідні для реєстрації/ внесення змін до Державного реєстру; обрати контролюючий орган, до якого особа може звернутись для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.

Підтвердженням подання заяви до ДФС є отримання першої квитанції в електронному вигляді, в якій зафіксовані дата та час подання заяви. Інформацію про результат розгляду заяви можна переглянути у вкладці «Вхідні/вихідні документи»: повідомлення  про результати обробки  Облікової картки фізичної особи – платника податків – форма №1ДР, повідомлення про результати обробки  Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків – форма №5ДР.

 

Інформація про нараховані доходи  в Електронному кабінеті

У рамках компанії декларування доходів громадян та е-декларування особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ДФС спільно з ПФУ здійснено налаштування електронного сервісу в частині отримання:  відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (далі – ДРФО); відомостей з реєстру застрахованих осіб Пенсійного фонду України.

Сервіс функціонує для фізичних осіб в приватній частині Електронного кабінету меню «ЕК для громадян» та надає змогу після проходження електронної ідентифікації, не виходячи з дому, в будь-який час отримати інформацію про себе. Відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО надаються за результатами обробки Запиту який заповнюється автоматично, відповідно до реєстраційних даних платника податків. Відповідь на запит можна переглянути у вкладці Вхідні документи меню Вхідні/вихідні документи. Середня тривалість обробки Запиту складає близько 30 хвилин.

Відомості про заробітну плату (дохід), з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з реєстру застрахованих осіб Пенсійного фонду України можна отримати скориставшись гіперпосиланням на портал електронних послуг ПФУ, яке знаходиться у меню ЕК для громадян.

 

 Акредитований  центр сертифікації ключів при ДФС повідомляє

У січні 2019 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів при ДФС скористались 56,2 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано 139,3 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів. Найчастіше послугами центру, як і раніше, користуються фізичні особи – 36,8 тис. Вони отримали 72,8 тис. електронних ключів. Також протягом січня 2019 року 19,5 тис. юридичних осіб  отримали 66,5 тис. посилених сертифікатів.

Нагадаємо, що у листопаді 2018 року ДФС запроваджено новий сервіс Повторного формування сертифікатів за електронним запитом, скористатися яким можуть клієнти  Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС. Кожен клієнт акредитованого центру має змогу самостійно, у режимі 24/7, а головне – дистанційно, протягом 2 – 3 хвилин отримати новий сертифікат, який матиме строк чинності до 2 років. Таким чином клієнтам центру не потрібно витрачати свій час та особисто відвідувати центр для отримання сертифіката.

За вказаний період цим сервісом скористалися 17,7 тис. клієнтів, з яких 11,6 тис. – юридичних та 6,1 тис. – фізичних осіб.

 

Наслідки неподання фінзвітності разом з декларацією

Конотопське управління ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що при поданні платниками податку на прибуток і неприбутковими підприємствами, установами та організаціями фінзвітності слід керуватися нормою п. 46.2 ПКУ, якою передбачено, що фінзвітність є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації  та її невід’ємною частиною.

У разі неподання до органу ДФС фінзвітності разом з Декларацією (Звітом) як її невід’ємної частини, така податкова звітність не визнається податковою декларацією. Тобто, неподання або несвоєчасне подання платником податку на прибуток (неприбутковими підприємствами, установами та організаціями) Декларації (Звіту), обов’язок подання яких передбачено ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Аналогічні дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

 

Перейти до вмісту