Новини

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує

ImageОподаткування спадщини: ставки податку на доходи фізичних осіб

Конотопська ОДПІ повідомляє, що порядок подання фізичними особами – платниками податку на доходи фізичних осіб (далі – платник ПДФО)

податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) встановлений ст. 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), згідно з п. 179.1 якої платник ПДФО зобов’язаний подавати Декларацію відповідно до ПКУ.

Форму Декларації та інструкцію щодо її заповнення (далі – Інструкція) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 556).

Декларація складається з семи розділів та передбачає відображення платником ПДФО, зокрема даних щодо доходів, які включаються та не включаються до загального річного оподатковуваного доходу, у разі отримання ним таких доходів.

Відповідно до п. 164.2 ст. 164 ПКУ дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV ПКУ, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО.

Звертаємо увагу, що відповідно до п. 174.2 ст. 174 ПКУ для оподаткування визначених ПКУ об’єктів спадщини з урахуванням статусу податкового резидента/нерезидента спадкоємця та спадкодавця та ступеня їх споріднення застосовуються наступні ставки ПДФО:  

 – 0 %;  5 % (п. 167.2 ст. 167 ПКУ);  18 % (п. 167.1 ст. 167 ПКУ).

Згідно з пп. 6 п. 2 розділу ІІІ Інструкції сума доходу у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV ПКУ, розмір якого визначається згідно з ст. 174 розділу IV ПКУ, вказується у рядку 10.5 Декларації.

 

До уваги платників податків на додану вартість!

З метою уникнення випадків некоректного заповнення скарги на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі – Скарга) та забезпечення успішної її реєстрації, пропонуємо звернути увагу на зразок заповнення такої Скарги, що відповідно до вимог Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 21.02.2018 №117, подається  в електронному вигляді. 

Звертаємо увагу, що підтвердженням реєстрації в ДФС Скарги є отримання платником податків Квитанції в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій зазначено дату та номер реєстрації відповідної скарги. 

Створення та надсилання Скарги за формою J(F)1313201 забезпечено через Електронний кабінет, вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС. Також для формування Скарги платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту). 

До Скарги подаються документи про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування за формою J(F)136010. Кожен документ, що додається до Скарги, надсилається окремим додатком у форматі pdf та повинен мати розмір не більше 2 мегабайт.

 

В Конотопській ОДПІ  проведено семінар щодо отримання довідок про відсутність заборгованості в електронному вигляді через «Електронний кабінет платника»

За  участі фахівців ГУ ДФС у Сумській області під керівництвом Голови Комісії з реорганізації Конотопської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області, заступника начальника  Конотопської ОДПІ Юрія Чеботарьова, в приміщенні  інспекції для платників був проведений семінар щодо надання ними заяв на видачу довідки про відсутність заборгованості в електронному вигляді за встановленою формою за допомогою «Електронного кабінету платника».

Під час проведення семінару платникам роз’яснено, що за допомогою сервісу «Електронний кабінет» з використанням електронного цифрового підпису платник може надіслати заяву та отримати довідку про відсутність податкової заборгованості.

Головні переваги використання «Електронного кабінету»: можливість на безоплатній основі працювати у цілодобовому режимі; економія власного часу, не відвідуючи орган ДФС України; затребувана інформація надходить в режимі реального часу; запити платників з найвіддаленіших районів України швидко й легко задовольняються.

Крім того, «Електронний кабінет» є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків з фахівцями ДФС України за допомогою використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

 

Які особи мають право подати за платника ПДФО декларацію про майновий стан і доходи?

Відповідно до п. 179.5 ст. 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – декларація) заповнюється платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) самостійно або іншою особою, нотаріально уповноваженою платником ПДФО здійснювати таке заповнення, у порядку, передбаченому главою 2 розділу II ПКУ.

Обов’язок щодо заповнення та подання декларації від імені платника ПДФО покладається на таких осіб:

· батьків, опікуна або піклувальника – щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною;

· спадкоємців (розпорядників майна, державних виконавців) – щодо доходів, отриманих протягом звітного податкового року платником податку, який помер;

· державного виконавця, уповноваженого здійснювати заходи щодо забезпечення майнових претензій кредиторів платника податку, визначеного в установленому порядку банкрутом (п. 179.6 ст. 179 ПКУ).

 

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Конотопська ОДПІ повідомляє, що з метою виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року №296 «Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби”, наказів Державної фіскальної служби  України від 10 травня 2018 року №295 «Про реорганізацію територіальних органів ДФС у Сумській області», Конотопської ОДПІ від 14 травня 2018 року № 9 «Про реорганізацію Конотопської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області» розпочата реорганізація Конотопської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області шляхом її приєднання як структурного підрозділу до  Головного управління ДФС у Сумській області та створено Комісію з реорганізації Конотопської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області, яка знаходиться в приміщення ОДПІ за адресою: Сумська обл., м.Конотоп, пр. Миру,2.

Заяви кредиторів приймаються протягом двох місяців з дня опублікування оголошення.

 

Голова Комісії з реорганізації

Конотопської ОДПІ

ГУ ДФС у Сумській області,

заступник начальника  Конотопської ОДПІ                        Ю.Ю. Чеботарьов

 

Перейти до вмісту