Новини

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області інформує

ImageСтартувала кампанія декларування доходів громадян

Шановні  платники податків! Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області нагадує, що з 1 січня 2014 року розпочалась кампанія по декларуванню доходів громадян, отриманих у попередньому звітному році.

Податкова декларація про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2013 році, подається до 1 травня 2014 року.

 Обов’язок подання річної декларації про майновий стан і доходи виникає у разі:

– отримання окремих доходів, з яких при їх нарахуванні чи виплаті протягом 2013 року податок не утримувався;

– отримання доходів від фізичних осіб, які не мають статусу податкових агентів (наприклад, дохід від надання нерухомості в оренду фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємницької діяльності);

– отримання іноземних доходів;

Платнику податку не потрібно подавати декларацію, якщо він отримував доходи:

– виключно від податкових агентів;

– від операцій продажу (обміну) майна, дарування при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок на доходи фізичних осіб.

Крім того, подати декларацію можуть фізичні особи, які мають право на податкову знижку. У 2014 році платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2013 року, податкову декларацію можуть подати упродовж всього року.

Нагадаємо, що декларування доходів пов’язано із виконанням платниками податку на доходи фізичних осіб норм Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями). Згідно з цим Кодексом громадяни зобов’язані подати та/або мають право подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) за наслідками звітного податкового року для отримання податкової знижки та повернення частини сплаченого ними із заробітної плати податку.

Шановні громадяни! Запрошуємо Вас  своєчасно подати декларації – сумлінно виконати свій громадянський обов’язок.

 

Сервіс для платників

Напередодні Нового року Центр обслуговування платників працював в суботу до 19 години вечора і навіть в неділю. Велика кількість платників завітала в ці дні, щоб отримати власні електронні ключі. Разом з ключами та іншими адміністративними послугами відвідувачі ЦОП отримали в подарунок брошури «Сервіс для платників», солодощі та привітання від міндоходівців з наступаючим Новим роком.

Дані брошури дуже корисні для платників, адже в них міститься вся необхідна інформація про електронні ключі та електронну звітність, про центри обслуговування платників та послуги, які в них надаються, про сервіс «Пульс», електронну митницю та «електронний кабінет платника податків».

Відвідувачі ЦОП були приємно вражені і залишали приміщення з гарним новорічним настроєм. Акція «Сервіс для платників» тривала до 31 грудня і всі бажаючі мали можливість завітати до Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області за адресою пр. Миру 2 , щоб отримати свої брошури.

 

Запрошуємо до обговорення Концепції декларування доходів

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області запрошує всіх бажаючих долучитися до обговорення  концепції реформи декларування доходів громадян.

В основу концептуальних засад реформи, які ми пропонуємо до обговорення, покладені найкращі  світові практики  декларування доходів і адміністрування податку на доходи фізичних осіб. Разом з нашими партнерами – аудиторською компанією PricewaterhouseCoopers – ми уважно вивчили та проаналізували досвід та принципи декларування, що застосовуються у найбільш провідних країнах світу, зокрема, у США, Канаді, Німеччині, Франції, Швеції, Фінляндії, Данії, Швейцарії, Італії, Австралії, Новій Зеландії, Сінгапурі та інших.

Підкреслюємо, ми пропонуємо до обговорення не готовий законопроект, а  концептуальні основи та елементи майбутньої системи декларування доходів.

Зокрема, ми прагнемо почути  думку громадськості, по-перше, з  питання розумного обмеження «загальності». Звичайно, що процес декларування стосуватиметься не усіх 44,5 млн. фізичних осіб-платників податків, зареєстрованих в Україні. Ми повинні разом обрати критерії для обмеження кола громадян, які подаватимуть декларації.

По-друге, потребує досконалого аналізу один з основоположних принципів реформи – необхідність подання «разової декларації», якою ми пропонуємо  підвести рису під минулим і почати взаємовідносини із платниками  з чистого аркуша, спираючись на взаємну довіру та повагу.

Ці та інші елементи реформи ми закликаємо громадськість разом проаналізувати, щоб сконструювати найбільш оптимальну для України  модель декларування доходів.

Ми закликаємо усіх – незалежних експертів, громадські організації, бізнес-асоціації, громадян з активною позицією – до фахового і конструктивного діалогу. Зі свого боку запевняємо, що жодне рішення не буде прийняте, жоден законопроект не буде сформований без врахування вашої думки.

Ми розуміємо всю важливість цієї реформи для суспільства, тому готові працювати над нею стільки, скільки буде потрібно.

Міністерство безкомпромісне лише в одній тезі: ця реформа потрібна українському  суспільству.  Українці   вже  довели свою громадянську зрілість та готовність жити за європейськими стандартами. Ми маємо  втілювати такі стандарти в усіх аспектах нашого життя, в тому числі і у сфері податкових стосунків між громадянином і державою. Це є необхідною умовою для підвищення рівня податкової культури і фінансової грамотності у суспільстві.

Реформа системи декларування доходів громадян також принципово важлива  з точки зору боротьби   з тіньовою економікою та корупцією.  Будь-які зусилля держави в цьому напрямку в односторонньому порядку не матимуть успіху, якщо не спиратимуться на громадську підтримку і не матимуть двостороннього характеру.

Крім того, ми очікуємо, що нова система декларування доходів надасть необхідні компенсатори для поступового зниження податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску. Отже, дозволить знизити навантаження як на роботодавців, так і на найманих працівників.

Запевняємо, що Міністерство доходів і зборів зробить усе необхідне, щоб зробити процес  декларування максимально простим і зручним для громадян. Ми опрацьовуємо варіанти попереднього заповнення декларацій, розробляємо спрощену форму декларації та плануємо уніфікувати її з іншою  звітністю, працюємо над розширенням можливостей електронного декларування.

Ми прагнемо, щоб Міністерство сприймали не як контролера, а в якості партнера і помічника. І у громадськості, і у Міністерства єдина мета – зробити систему сплати податків соціально справедливою, підвищити взаємну транспарентність у стосунках громадян із державою.

Ми розуміємо, такі важливі реформи не впроваджуються швидко, це тривалий процес. Але розпочинати його потрібно. Головне, не боятися змін. Тільки зміни відкривають нові можливості і роблять нас сильнішими.

Обговорення Концепції реформи декларування доходів громадян відбувається на форумі офіційного веб-порталу Міндоходів. Долучайтесь!

Також свої пропозиції Ви можете надіслати на електронну скриньку gromada@minrd.gov.ua

 

«Електронний кабінет платника податків» незабаром розширить свої можливості

Платники податків вже сьогодні можуть скористатись новим онлайновим сервісом, який знаходиться на офіційному порталі Міністерства доходів і зборів України. Для цього їм потрібно пройти авторизацію за допомогою електронного цифрового підпису.  

З впровадженням новації суб’єкти господарювання отримали своє персональне автоматизоване робоче місце, що забезпечуватиме можливість подати декларації у режимі реального часу. Також, можна отримати доступ платника податків до інформації щодо стану його розрахунків з бюджетом, зокрема до інформації про заборгованість зі сплати податків і зборів.

 Ще однією перевагою «Електронного кабінету» являється «Календар платника», який вчасно нагадає про граничні терміни подання документів та сплати податків: в ньому автоматично кольором позначаються подані документи та ті, терміни яких наближаються.

Крім того, Міндоходів працює над запровадженням нових електронних сервісів: сервіс попереднього заповнення декларацій «е-Filing»,  сервіс інтернет-платежів для сплати податків (e-Payments).

 

В Конотопській ОДПІ пройшла прес-конференція присвячена першій річниці створення Міністерства доходів і зборів України

Вже традиційно склалося, що на передодні Нового року всі ми підбиваємо підсумки року минулого, аналізуємо перемоги та досягнення. Начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Олена Дерев’янко під час зустрічі з представниками ЗМІ присвяченій річниці Міністерства доходів і зборів розповіла про результати діяльності  Конотопської ОДПІ та всього Міністерства за перший рік.

За її словами: «2013 рік виявився нелегким, адже рік потому, 24 грудня 2012 року указом Президента України було розпочато створення Міністерства доходів і зборів України шляхом реорганізації податкової і митної служб.

За цей рік відбулось безліч змін, але всі вони були направленні на створення комфортних умов для громадян, бізнесу та держави.

Створення єдиного центру управління не тільки зберегло якість податкового і митного сервісів, а й підвищило їх за рахунок об’єднання можливостей двох служб».

Олена Валентинівна наголосила, що для платників податків постійно поліпшуються умови ведення бізнесу за рахунок сворення Центрів обслуговування платників, запровадження інноваційних сервісів, спрощення процедур, вдосконалення податкового і митного законодавства.

2013 рік завершується запуском в експлуатацію електронного кабінету платника,  який не тільки дозволить подавати звітність онлайн, а й  надасть користувачам можливість дистанційно перевіряти розрахунки з бюджетом, нагадає,  коли і які податки необхідно сплатити. Це перший крок до побудови загальнодержавної системи єдиного вікна електронної звітності, в яку будуть включені й інші органи влади.

Олена Дерев’янко нагадала, що з 1 жовтня Міністерство розпочало адміністрування єдиного соціального внеску. Ми провели усю необхідну організаційну та технічну підготовку, щоб цей процес пройшов максимально комфортно для платників. Як результат, за 3 місяці адміністрування Конотопська ОДПІ зібрала майже 100 мільйонів гривень.

 Ми плануємо і далі удосконалювати умови роботи за рахунок спрощення реєстрації нових платників,  розширення можливостей переходу між групами, впровадження нових електронних сервісів, таких як книга доходів в електронному вигляді , електронна перевірка.

«Насправді, ще заплановано безліч змін та нововведень, які покращать умови для ведення бізнесу і розповідати про них можна ще довгий час, та головним досягненням цього року є об’єктивна оцінка роботи Міністерства нашими клієнтами – громадянами та бізнесом. Кожні півроку на замовлення Міністерства незалежна соціологічна компанія проводить опитування. І за його результатами майже 60% платників позитивно оцінюють об'єднання двох служб в єдине Міністерство.  

Я безперечно пишаюся цим фактом та вважаю, що такі результати говорять про те,  що реформа себе виправдала» – наголосила Олена Валентинівна.

 

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області подякувала місцевим ЗМІ за співпрацю

Напередодні новорічних свят начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Олена Дерев’янко висловила подяку представникам місцевих засобів масової інформації, які впродовж року активно співпрацювали з податковою інспекцією.             

У вітальному слові Олена Валентинівна подякувала присутнім ЗМІ за співпрацю та за допомогу, яку вони надають в інформуванні громадськості щодо всіх аспектів податкового, митного законодавства та єдиного соціального внеску. Олена Дерев’янко висловила свою вдячність за оперативність та неупередженість і побажала подальших творчих успіхів.
Представники ЗМІ були нагороджені подяками та подарунками. Як запевнили журналісти, вони і надалі лишатимуться активними пропагандистами податкового та митного законодавства і надаватимуть інформаційну підтримку .

 

Свідоцтво платника єдиного податку з 2014 року не видаватимуть

Згідно Закону України від 24.10.2013 року № 657 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників та удосконалення деяких положень» починаючи з 1 січня 2014 року платників єдиного податку очікує новація – фізичні особи–підприємці, які бажають обрати спрощену систему оподаткування, отримувати свідоцтво платника єдиного податку  не будуть. Замість свідоцтва зареєстрований платник єдиного податку може за бажанням отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку. Витяг платники одержуватимуть безоплатно. Діятиме витяг до внесення змін до реєстру.

Зауважимо, реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюватиметься шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

 

На митний пост «Конотоп» завітали представники ЗМІ

24 грудня 2012 року Указом Президента було розпочато створення Міністерства доходів і зборів України шляхом реорганізації податкової і митної служб в єдине Міністерство.

На передодні першої річниці Міндоходів заступник начальника митного поста «Конотоп»  Сумської митниці Міндоходів Зихарь Сергій розповів журналістам місцевих ЗМІ про результати роботи та досягнення митниці за цей рік.

Сергій Миколайович розповів, що протягом року було проведено повну інтеграцію двох служб, оптимізовано організаційну структуру, введено ряд інновацій з урахуванням очікувань від бізнесу та держави.

«За цей рік значно підвищилась якість митного сервісу. За рахунок спрощення податкової звітності та запровадження електронних сервісів і автоматизації процедур зменшено час на проходження митних процедур. Час огляду вантажів на митниці в середньому скоротився до півтори  години. Приємно відзначити, що у дослідженні якості сервісу, що надається державними органами України, послуги Міністерства отримали найвищі оцінки» – розповів прессі Сергій Зихарь.

Заступник наголосив на тому, що завдяки об’єднанню податкових і митних ресурсів ми чітко бачимо усі ризики,  маємо можливість відстежувати рух товару від кордону до споживача та більш якісно і оперативно протидіяти мінімізації податків, зборів та митних платежів.

Наприкінці зустрічі Сергій Миколайович запевнив присутніх, що усі кроки Міністерства спрямовані, в першу чергу, на полегшення умов ведення бізнесу, дерегуляцію підприємницької діяльності та зовнішньої торгівлі.

 

Утилізаційний збір не вплинув на імпорт автівок в Україну

Введення з 1 вересня утилізаційного збору суттєво не вплинуло на кількість ввезеного в Україну автотранспорту попри побоювання імпортерів. За статистикою Міндоходів, протягом вересня–листопада поточного року до України було імпортовано 48 тис. автомобілів на загальну суму 662 млн. дол. США.

Хоча у вересні фіксувалося певне зниження імпорту автівок через рекордні ввезення у серпні, але вже у жовтні та листопаді ці показники суттєво зросли. Так, зокрема, у жовтні було імпортовано майже 14 тис. одиниць автотранспорту на загальну суму 242,2 млн. дол. США, а у листопаді їх кількість вже сягнула 27 тис. загальною вартістю 284 млн. дол. США.

Міндоходів прогнозує: якщо така тенденція до зростання залишиться, то у грудні поточного року показники імпорту не лише дорівнюватимуть грудневим минулого року, а й навіть перевищать їх.

Загалом, протягом січня-листопада 2013 року до України було імпортовано 289,3 тисячі легкових автомобілів та вантажівок на загальну суму понад 3,4 млрд. дол. США.

Левову частку імпорту склали нові легкові автомобілі, яких було ввезено 160 тис. на суму 2,7 млрд. дол. Нових вантажівок було ввезено значно менше – понад 11,1 тис., загальна їх вартість склала майже 208 млн. дол. США.

А от легкових і вантажних автомобілів що були у використанні, ввезли 3,4 тис. та 114 тис. на суму 78,5 млн. та 448,3 млн. дол. США відповідно.

 

Слідчо-оперативні підрозділи Міндоходів спрямували до бюджету майже 2 млрд. гривень

У 2013 році по направлених до суду провадженнях про ухилення від сплати податків добровільне відшкодування збитків збільшено в 1,5 раза. Загалом, про провадженнях, що розслідуються слідчими Міндоходів, до бюджету надійшло 1,8 млрд. гривень. Таких результатів вдалося досягти за рахунок зосередження працівників слідчо-оперативних підрозділів на діяльності з базами даних та аналітично-інформаційними системами одночасно зі зменшенням втручання у господарську діяльність підприємців.

Про це заявив начальник Головного слідчого управління фінансових розслідувань Міндоходів Анатолій Яковинець під час засідання „круглого столу” з представниками громадськості та бізнесу у рамках проведення „тижня права”.

Для впровадження норм нового Кримінального процесуального кодексу було розроблено програмні продукти, які  дозволяють по заданих параметрах виявляти підприємства, що підпадають під певні ризики, які свідчать про несумлінних суб’єктів господарювання. За рахунок цього було зменшено безпосередні контакти оперативно-слідчих підрозділів з підприємцями.

Так, зокрема, якщо у минулому році податковою міліцією було зареєстровано 25 тис. заяв про злочини, то цього року до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості лише про 12,5 тис. злочинів. Крім того, протягом поточного року до суду направлено майже таку ж кількість проваджень, як за минулий чи позаминулий роки, у тому числі і щодо 52 осіб, які вчинили податкові злочини у складі організованих груп.

Із незаконного обігу вилучено 36 млн. підроблених марок акцизного податку, 1,5 млн. пляшок фальсифікованих алкогольних напоїв, понад 19 млн. пачок підроблених тютюнових виробів.

Водночас збільшення ефективності діяльності слідчо-оперативних підрозділів не відбулось за рахунок тиску на платників податків.

„У кримінальних провадженнях, які розслідуються нашими слідчими, під вартою не утримується жодна особа. Для нас не важлива кількість кримінальних справ, важливі відрахування до бюджету – щоб всі збитки, завдані державі несумлінними підприємцями, були відшкодовані у повному обсязі”, – наголосив Анатолій Яковинець.

 

Ставки акцизного податку в 2014 році

З 1 січня 2014 року підвищились ставки акцизного податку на спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду (коди згідно УКТ ЗЕД 2208 20 12 00, 2208 20 62 00) з 29 гривень до 32 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту.

Також збільшуються ставки акцизного податку на тютюнові вироби згідно з УКТ ЗЕД 2402 20 90 10 „Сигарети без фільтра, цигарки” до 77,50 грн. за 1 тис. шт., за кодом товару УКТ ЗЕД 2402 20 90 20 „Сигарети з фільтром” – 173,20 грн. за 1 тис. шт.

Мінімальне акцизне податкове зобов’язання становитиме 101,60 грн. за 1 тис. шт. сигарет без фільтра, цигарок та 231,70 грн. за 1 тис. шт. сигарет з фільтром. Відсоткова акцизна ставка залишається без змін – 12%.

Дана норма передбачена пунктом 6 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

 

Сумські Міндоходівці вилучили майже 6 тисяч літрів спирту

Як повідомив заступника начальника – начальника слідчого управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Сумській області Олександра Фролова, таку кількість алкогольної рідини перевозили в автомобілі «Mersedes–Benz», про що оперативники вже заздалегідь знали в рамках розслідування кримінального провадження.

Автомобіль рухався по трасі «Ямпіль –Глухів», а  в селі Береза Глухівського району міндоходівці її зупинили. Під час обшуку було вилучено 1178 пластикових каністр об’ємом 5 літрів кожна, в яких перевозили рідину з характерним запахом спирту.

Об’єм вилученої партії складає 589 дал або майже 6 тисяч літрів на суму 471,2 тис. грн.  

За словами Олександра Фролова загалом з початку року було вилучено 1,5 тис. дал спирту на суму більше 1 млн. гривень.

 

Підприємці зможуть вести книгу обліку доходів і витрат в електронному вигляді

Міністерством доходів і зборів України внесено зміни в правила ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи-підприємці, окрім осіб, що вибрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, що здійснюють незалежну професійну діяльність. З нового року підприємцям надано право самостійного вибору способу ведення Книги – в електронному або паперовому вигляді.

У разі обрання самозайнятою особою ведення Книги в електронній формі необхідно:

– одержати посилені сертифікати відкритих ключів, сформовані акредитованим центром сертифікації ключів, включених в систему представлення податкових документів в електронному вигляді;

– укласти договір про визнання електронних документів з контролюючим органом;

– сформувати заяву на отримання Книги і направити його до контролюючого органу по місцю податкового обліку засобами електронного зв'язку з дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб в порядку, визначеному законодавством;

Контролюючий орган по місцю податкового обліку реєструє заяву самозайнятої особи на отримання книги в реєстрі поданих заяв і протягом 3 робочих днів формує і направляє самозайнятій особі повідомлення про реєстрацію Книги з вказівкою номера Книги і дати реєстрації.

Після отримання повідомлення про реєстрацію Книги самозайнята особа здійснює операції по її веденню, відповідно до Порядку, затвердженого наказом Міндоходів № 481 від 16.09.2013. У Книзі в електронному вигляді допускаються виправлення помилок або коректування шляхом доповнення рядка, в якій відображається негативне або позитивне значення.

 

 

 

Перейти до вмісту