Новини

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує

ImageСтудент працює: чи є право на податкову соціальну пільгу?

Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата

(інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» від 07.12.2017 року № 2246 V-ІІІ, з 1 січня 2018 року прожитковий мінімум для працездатної особи (в розрахунку на місяць) установлено в розмірі 1762 грн. Отже розмір доходу (заробітної плати), що дає право на податкову соціальну пільгу у 2018 році, становить 2470 грн. на місяць (1762 грн. х 1,4).

Студент має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150% суми пільги, яка визначена п.п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) ( у 2018 році – 1321,5 грн.).

При цьому, якщо студент, отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати не застосовується. Отже у разі, якщо студент, який не отримує стипендію та одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, то у 2018 році він має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 1321,5 грн., за умови, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує 2470 гривень.

При цьому студент повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету. Зазначена норма визначена п.п. 169.1.3 і п.п. 169.2.3 ст. 169 ПКУ.

 

ДФС запровадила новий сервіс для платників ПДВ

Для платників податку на додану вартість ДФС запроваджено новий електронний сервіс – візуалізація повної інформації щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників.

Новий сервіс створений з метою недопущення платниками податку помилок при складанні розрахунків коригування до податкової накладної.

Доступ до інформації надано в приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку податкової накладної відображається остаточний розрахунок з урахування всіх послідуючих зареєстрованих до неї розрахунків коригування по таким параметрам:

«Реєстраційний номер»; «Ознака документа (ПН-0, РК-1)»; «Номер документа»;  «Дата складання документа»; «Причина коригування (РК)»; «Номер рядка ПН (номер рядка ПН, що коригується)»; «Номер рядка в xml файлі»; «Обсяги постачання без ПДВ»; «Кількість (ПН, гр.6)»; «Ціна (ПН, гр.7)»; «Зміна кількості (РК, гр.7)»; «Ціна зазначена в гр. 8 РК»; «Зміна ціни (РК гр.9)»; «Кількість зазначена в гр.10 РК»; «Код товару згідно з УКТ ЗЕД (ПН/РК)»; «Код послуги згідно ДКПП (ПН/РК)»; «Ознака імпортованого товару (ПН/РК)»; «Код ставки (ПН/РК)»; «Код одиниці виміру (ПН/РК)»; «Назва одиниці виміру»; «Зведена ПН/РК до зведеної ПН»; «Причина з якої не підлягає ненаданню отримувачу»; «Опис товару/послуги».

Додатково повідомляємо, що у разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0-800-501-007.

На Сумщині ліквідовано центр мінімізації митних платежів з оборотом 30 млн. грн.

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Сумській області ліквідували центр мінімізації митних платежів з оборотом близько 30 млн. грн.

В ході операції "Рубіж-2018" і розслідування кримінального провадження, відкритого за низкою статей Кримінального кодексу, було встановлено групу осіб, які, використовуючи підконтрольні підприємства, організували незаконну діяльність по ввезенню на територію України різних товарів за заниженими цінами.

За версією слідства, організатор незаконної діяльності, досягнувши домовленості з підприємствами – вигодонабувачами щодо ввезення товарів з-за кордону, надавав вказівки бухгалтеру на виготовлення імпортних контрактів, інвойсів та інших документів від імені підприємств-нерезидентів, і внесення в них неправдивих відомостей про фактичну вартість імпортованих товарно-матеріальних цінностей.

Виготовлені таким чином документи передавалися особам, що виконували функції митних брокерів, які використовували їх для митного оформлення товарів за заниженою вартістю.

Надалі товари реалізовувалися за готівкові кошти без відображення в податковому та бухгалтерському обліку, що призвело до ненадходження податків до бюджету в особливо великих розмірах.

Під час санкціонованого судом обшуку було виявлено та вилучено документацію щодо фактичного придбання ТМЦ, митні декларації, контракти і інвойси нерезидентів, 22 печатки підконтрольних підприємств, 30 банківських карт.

 

ФОП – «загальносистемник» при продажу власної продукції повинен застосовувати РРО

Конотопська ОДПІ нагадує, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі –  РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).

РРО та РК не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.

Відповідно до п. 39 розд. IV «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148, фізичні особи – підприємці касової книги не ведуть.

Враховуючи вищевикладене, ФОП, які знаходяться на загальній системі оподаткування при реалізації продукції власного виробництва, зобов’язані застосовувати РРО.

Вищевказані норми передбачені п. 1 ст. 3, п. 1 ст. 9 Закону № 265.

 

За січень-квітень 2018 року підрозділами аудиту фіскальної служби Сумщини проведено 95 документальних перевірок

Завдяки використанню ризикоорієнтованої системи до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються винятково ті платники, які мають ризик щодо несплати податків та зборів.

Із загальної кількості документальних перевірок 30 – планові, інші 65 перевірок позапланові. Крім того, працівники ГУ ДФС у Сумській області провели 130 фактичних перевірок.

За результатами документальних перевірок узгоджено грошових зобов’язань на суму 80 млн. грн проти 5,3 млн. грн за аналогічний період минулого року.

До бюджету надійшло 18,7 млн. гривень.  Надходження забезпечено за рахунок податку на прибуток – 2,1 млн. грн,  ПДВ – 12,7 млн. грн, та 3,9 млн. грн інших  платежів.

Перейти до вмісту