13 сесія 7 скликання (23.12.2016)

Про затвердження статуту Шаповалівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІст

                                                                  Image                                                      

       КОНОТОПСЬКА РАЙОННА РАДА

СЬОМЕ СКЛИКАННЯ

ТРИНАДЦЯТА  СЕСІЯ

РІШЕННЯ

Конотоп

 23.12.2016 

Про затвердження статуту Шаповалівського навчально-

виховного комплексу «загальноосвітня школа

І-ІІступенів –дошкільний навчальний заклад»  

імені Віталія Парфененка Конотопської районної ради

Сумської області в новій редакції

 

            Розглянувши клопотання відділу освіти Конотопської районної державної адміністрації про затвердження статуту Шаповалівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів –дошкільний навчальний заклад» імені Віталія Парфененка Конотопської районної ради Сумської області в новій редакції, керуючись Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

районна рада вирішила:

1.Затвердити статут Шаповалівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів –дошкільний навчальний заклад» імені Віталія Парфененка Конотопської районної ради Сумської області в новій редакції (додається).

2.Відділу    освіти    Конотопської    районної   державної   адміністрації

(Бохан О.Г.), директору Шаповалівського  навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів –дошкільний навчальний заклад» імені Віталія Парфененка Конотопської районної ради  Сумської області   (Дороженко Н.М.) внести зміни в установчі документи вищевказаного навчального закладу, забезпечити проведення їх державної реєстрації.

3.У зв’язку з прийняттям даного рішення, визнати таким що втратило чинність рішення районної ради від 27.02.2015 «Про затвердження статуту Шаповалівського НВК «ЗОШ І-ІІ ст. –ДНЗ» Конотопської районної ради Сумської області в новій редакції»

Голова  районної ради                                                         А.В.Боярчук             

Бохан 6 64 43

Надіслати: до протоколу -1, постійній комісії з питань молоді, освіти, культури, охорони здоров'я та соціального захисту-1, відділу освіти РДА-1, Шаповалівському НВК «ЗОШ І-ІІ ст. –ДНЗ» імені  Віталія Парфененка- 1.

 

Додаток

до рішення районної ради

сьомого скликання від 23.12.2016

 

Статут

Шаповалівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів –дошкільний навчальний заклад» імені Віталія Парфененка Конотопської районної ради Сумської області

 

1.Загальні  положення

1.1.Шаповалівський навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад» імені Віталія Парфененка Конотопської районної ради Сумської області знаходиться у спільній комунальній власності територіальних громад Конотопського району і є правонаступником Шаповалівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Конотопської районної ради Сумської області.

1.2.Юридична  адреса  загальноосвітнього навчального закладу: Україна, 41660, Сумська область, Конотопський район, с. Шаповалівка, площа Козацької Слави, 24.

1.3.Навчально-виховний комплекс  (далі – НВК, навчальний заклад) є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, може мати рахунок у банку або органах Державного казначейства та інші атрибути юридичної особи, при укладанні договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування, являється неприбутковою організацією. Діяльність навчального закладу не спрямована на отримання прибутку.

1.4.Засновником навчального закладу є: Конотопська районна рада, ідентифікаційний номер 23825594, юридична адреса: Україна, 41607, Сумська область,  місто Конотоп, вулиця Соборна, будинок 23 (далі – районна рада).

1.5.Головною  метою навчального закладу  є  забезпечення  реалізації права  громадян на здобуття дошкільної та повної  загальної середньої  освіти.

1.6.Головними завданнями  навчального  закладу  є:

– створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного віку;

– забезпечення  права  громадян  на повну загальну  середню  освіту;

– виховання  громадянина   України;

– виховання  шанобливого  ставлення  до  родини, поваги  до  народних  традицій і звичаїв, державної  та  рідної  мови, національних  цінностей  українського  народу  та  інших   народів  і націй;

– формування  і  розвиток  соціально зрілої, творчої особистості з  усвідомленою  громадською позицією, почуттям  національної  самосвідомості;

– особистості підготовленої  до  професійного  самовизначення;

– виховання у дітей дошкільного віку,  учнів  поваги до  Конституції  України, державних символів України, прав і свобод людини  і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності  перед законом за  свої  дії, свідомого ставлення  до обов’язків  людини  і громадянина;

– розвиток особистості учня, його  здібностей і обдаровань, наукового  світогляду;

– реалізація права учнів на вільне формування  політичних  і світоглядних  переконань, виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та  здоров’я  інших громадян  як  найвищої  соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та  психічного  здоров’я учнів та дітей дошкільного віку;

– створення умов для  оволодіння системою  наукових  знань про природу, людину і суспільство.

1.7.Навчальний  заклад в  своїй  діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про загальну середню освіту”,  “Положенням про загальноосвітній навчальний  заклад”, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 200 року № 964, Положенням про навчально-виховний комплекс “Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад”, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року №3006, іншими  нормативно-правовими  актами, власним  статутом.

1.8.Навчальний  заклад самостійно приймає  рішення і  здійснює  діяльність в межах  своєї компетенції, передбаченої  законодавством  України та  власним статутом.

        1.9.Навчальний  заклад несе  відповідальність перед  собою, суспільством і державою за:

– безпечні умови освітньої  діяльності;

– дотримання державних стандартів освіти;

– дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової  діяльності, у тому числі зобов’язань  за  міжнародними  угодами;

– дотримання фінансової  дисципліни.

1.10.У навчальному  закладі  визначена  українська  мова  навчання і може бути запроваджений певний профіль навчання.

1.11.Навчальний  заклад  має  право:

– проходити в установленому  порядку  державну  атестацію;

– визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із  засновником;

– визначати варіативну  частину  робочого  навчального  плану;

– в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та  індивідуальні робочі навчальні  плани;

– спільно  з  вищими  навчальними  закладами, науково-дослідними  інститутами  та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить  законодавству  України;

– використовувати різні форми морального і  матеріального заохочення  до учасників  навчально-виховного процесу;

– бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з  законодавством України та власним  статутом;

– отримувати  кошти і матеріальні цінності  від  органів виконавчої влади, юридичних і фізичних  осіб;

– залишати  у  своєму  розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку  визначеному законодавством  України;

– розвивати  власну  соціальну базу: мережу спортивно – оздоровчих, лікувально-профілактичних і  культурних підрозділів.

1.12.У навчальному закладі створюються  та функціонують :

– методичне об’єднання вчителів початкових класів та вихователів, класних керівників; постійно діючий семінар.

1.13.Медичне  обслуговування дітей, учнів та  відповідні  умови для його організації  забезпечуються  засновником  і здійснюються центральною районною лікарнею, районною санітарно-епідеміологічною станцією та Шаповалівським фельдшерсько-акушерським пунктом.

1.14.Взаємовідносини навчального закладу з юридичними та фізичними особами визначаються угодами, що укладені  між  ними.

 

           2.Організація навчально-виховного процесу

2.1.Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного планів.

В плані роботи  відображаються  найголовніші  питання роботи навчального  закладу, визначаються  перспективи  його  розвитку. План  роботи затверджується радою навчального   закладу.

2.2.Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий  навчальний план, що  складається на  основі типових  навчальних планів, розроблених та  затверджених Міністерством освіти і науки України, із  конкретизацією варіативної   частини  і  визначенням профілю навчання.

Робочий навчальний план навчального закладу погоджується радою навчального закладу і затверджується відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації.

У вигляді  додатків до робочого навчального плану додаються розклад  уроків (щоденний, тижневий) та режим  роботи (щоденний, річний).

2.3.Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчального  закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні  посібники, що  мають  гриф Міністерства  освіти і  науки  України, а  також  науково-методичну  літературу, дидактичні  матеріали,  форми, методи, засоби навчальної роботи, що  мають  забезпечувати виконання  статутних завдань та  здобуття  освіти  на  рівні  державних стандартів.

2.4.Навчальний  заклад  здійснює навчально-виховний процес за денною,  індивідуальною  формою  навчання.

2.5.Зарахування  учнів до навчального закладу  здійснюється за  наказом директора на  підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють або  направлень відповідних  органів  управління освіти), а також  свідоцтва  про народження  (копії), паспорта, медичної  довідки встановленого  зразка.

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

 2.6.У навчальному закладі для  учнів  1-8 класів  за бажанням  їхніх  батьків  або  осіб , які  їх замінюють, за  наявності  належної  навчально-матеріальної бази, педагогічних   працівників, обслуговуючого  персоналу  можуть  створюватись  групи  продовженого  дня. Зарахування до  груп  продовженого  дня  і  відрахування   дітей  із  них  здійснюється   наказом директора навчального закладу на підставі  заяви  батьків (осіб, які  їх  замінюють).

2.7.Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів  встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений  робочим  навчальним   планом.

Навчальні  заняття  розпочинаються  1 вересня  у  День  знань і  закінчуються, у 1 – 4  класах  – 25 травня, у 5 – 9 класах  31 травня, але не  пізніше  1 липня  наступного  року.

 Навчальний  рік поділяється на  семестри згідно наказу Міністерства освіти і науки України.

2.8.Відволікання учнів від навчальних занять на інші  види  діяльності  забороняється (крім випадків, передбачених  законодавством  України).

2.9.За  погодженням з відділом освіти райдержадміністрації з урахуванням місцевих  умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менше як 30  календарних днів.

2.10.Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у групах дошкільного  закладу – 25 хвилин, у перших  класах – 35 хвилин, у других-четвертих  класах – 40 хвилин,  у п’ятих-дев'ятих – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків  допускається  за  погодженням  з  відділом освіти  райдержадміністрації та  санітарно-епідеміологічною  станцією.

2.11.Щоденна  кількість і послідовність  навчальних  занять  визначається  розкладом  уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно – гігієнічних та  педагогічних  вимог, погоджується радою навчального закладу, затверджується  директором.

Тижневий  режим роботи навчального  закладу затверджується у  розкладі навчальних занять.

Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та  інші позакласні заняття та заходи, що передбачені  окремим  розкладом  і спрямовані на задоволення  освітніх інтересів учнів  та на  розвиток їх  творчих  здібностей, нахилів  і обдаровань.

2.12.Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються  вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням  індивідуальних   особливостей  учнів.

2.13.У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні  здійснюється   відповідно  до  діючої системи  оцінювання  досягнень  у навчанні  учнів (вихованців), ведеться  тематичний  облік  знань.

          У першому класі дається словесна характеристика знань учнів, у 2 – 9 класах –  за 12- бальною шкалою оцінюванням навчальних досягнень учнів.

          У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві) відображаються  досягнення  учнів  у  навчанні  за  семестри, навчальний рік  та державну  підсумкову  атестацію.   

2.14.Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до  відома  учнів  класним  керівником  (головою атестаційної  комісії).

2.15.Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається інструкцією  про переведення  та  випуск  учнів  навчальних  закладів системи загальної  середньої  освіти усіх  типів  та  форм   власності,  затвердженою наказом  Міністерства освіти і науки  України від 05.02.2001 № 44 та  зареєстрованого Міністерством  юстиції  України 08.02.2001 за № 120/5311.

2.16.При  переведенні учнів  з  початкової  до  основної школи  передусім   беруться  до  уваги  досягнення у навчанні не нижче середнього  рівня  з  української  мови, читання, математики.

2.17.Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які  закінчили  певний   ступінь  навчання, вимогам Державного стандарту  загальної  середньої  освіти здійснюється  шляхом їх державної  підсумкової  атестації. Порядок  проведення  державної  підсумкової  атестації  визначається  Положенням  про  державну  підсумкову  атестацію  учнів  у системі  загальної  середньої  освіти,  затвердженим наказом  Міністерства  освіти і науки  України 14.12.2000 №588 та  зареєстрованого Міністерством  юстиції України 19.12.2000 за № 925/5146.

2.18.Учням, які закінчили певний ступінь навчального  закладу, видається відповідний  документ  про  освіту: 

– по  закінченні  початкової  школи  – табель успішності;

– по закінченні основної школи – свідоцтво про базову  загальну  середню  освіту.

2.19.За успіхи в навчанні для учнів встановлюються форми морального та  матеріального заохочення, передбачені чинним законодавством.

2.20.Навчальний заклад керується штатним розписом, затвердженим відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації на основі типових штатних нормативів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених Міністерством освіти і науки України за погодженням з Мінфіном.

 

3. Учасники навчально-виховного процесу

3.1.Учасниками  навчально-виховного  процесу  в  загальноосвітньому  навчальному  закладі є: діти дошкільного віку, учні, керівники загальноосвітнього навчального закладу, педагогічні працівники, бібліотекарі, інші спеціалісти, батьки або особи, які їх замінюють.

3.2.Права і обов’язки учнів, вихованців, педагогічних та інших працівників  визначаються чинним законодавством  та  цим   статутом.

3.3.Учні  мають право:

– на вибір форми  навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних   занять;

– на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною,  базою  навчального  закладу;

           – на доступ  до  інформації  з  усіх галузей  знань; 

   – брати  участь у  різних  видах науково-практичної  діяльності, конференціях, олімпіадах,  виставках, конкурсах тощо;

           – брати  участь  у  роботі органів громадського самоврядування  навчального  закладу;

           – брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації  навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;

           – брати  участь  у  добровільних  самодіяльних об’єднаннях, творчих  студіях, клубах, гуртках, групах  за інтересами тощо;

          – на  захист від  будь-яких  форм  експлуатації, психічного і фізичного  насилля, що  порушують   права   або  принижують   їх  честь, гідність;

  – на  безпечні  і нешкідливі  умови навчання, виховання та  праці.

3.4.Учні  зобов’язані:

– оволодіти знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний  рівень;

– дотримуватися  вимог статуту, правил   внутрішнього  розпорядку;

– бережливо  ставитись до  державного, громадського і особистого майна;

– дотримуватися   законодавства, моральних, етичних  норм;

– брати  посильну участь у різних видах трудової діяльності, що  не  заборонені  чинним   законодавством;

– дотримуватися правил  особистої  гігієни.

3.5.Педагогічними  працівниками навчального закладу можуть бути особи з  високими   моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень  професійної підготовки, здійснюють педагогічну  діяльність, забезпечують  результативність  та  якість своєї роботи,  фізичний   та психічний  стан  здоров’я  яких   дозволяє  виконувати   професійні  обов’язки.

   3.6.Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників, інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими законодавчими актами.

3.7.Педагогічні працівники  мають  право на:

  захист професійної честі, гідності;

– самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, нешкідливих для  здоров’я  учнів;

– участь в обговоренні та вирішенні питань  організації  навчально-виховного  процесу;

– проведення в установленому порядку науково – дослідної, експериментальної, пошукової  роботи;

– виявлення педагогічної ініціативи;

– позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного  звання;

– участь  у роботі  органів громадського самоврядування  навчального  закладу;

– підвищення кваліфікації, перепідготовку;

– отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років, в порядку, визначеному законодавством  України;

– на матеріальне, житлово-побутове та  соціальне  забезпечення  відповідно  до  чинного законодавства.

    Відволікання  педагогічних  працівників  від  виконання професійних обов’язків  не допускається,  за  винятком  випадків, передбачених  законодавством України.

3.8.Педагогічні  працівники зобов’язані:

– забезпечувати  належний  рівень  викладання  навчальних  дисциплін  відповідно  до

навчальних   програм  на  рівні  обов’язкових  державних  вимог;

– сприяти  розвитку інтересів, нахилів та  здібностей дітей, а  також  збереженню їх  здоров’я ,  здійснювати  пропаганду  здорового  способу  життя;

– сприяти зростанню  іміджу навчального  закладу;

– наставленням, особистим  прикладом утверджувати  повагу  до  державної  символіки, принципів загальнолюдської моралі;

– виховувати в  учнів повагу до батьків, жінки, старших  за  віком, народних  традицій  та  звичаїв, духовних  та  культурних  надбань  народу  України;

– готувати  учнів до  самостійного життя  в  дусі взаєморозуміння, миру, злагоди   між  усіма народами, етнічними, національними, релігійними  групами;

– дотримуватися  педагогічної  етики, моралі, поважати  гідність   учнів;

– захищати  учнів  від  будь-яких форм  фізичного  або  психічного   насильства, запобігати  вживанню  ними  алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим  шкідливим  звичкам;

– постійно  підвищувати  свій  професійний  рівень,  педагогічну  майстерність, загальну і  політичну  культуру;

– виконувати  статут  навчального закладу,   правила  внутрішнього  розпорядку, умови  контракту   чи  трудового  договору;

– виконувати  накази  і  розпорядження  керівника  навчального  закладу, відділу освіти райдержадміністрації;

– брати  участь у роботі педагогічної  ради.

3.9.У навчальному закладі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація  здійснюється, як  правило, один  раз на  п’ять років  відповідно до Типового  положення  про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством  освіти і  науки  України.

3.10.Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила  внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умов  колективного  договору (контракту) або за результатами атестації  не  відповідають займаній  посаді,  звільняються  з  роботи  відповідно  до  чинного   законодавства.

3.11.Батьки  та  особи , які  їх замінюють мають  право:

– обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

– звертатись до відділу освіти райдержадміністрації, керівника навчального закладу  і  органів  громадського самоврядування   з  питань  навчання , виховання дітей;

– брати участь у заходах, спрямованих  на  поліпшення організації навчально-виховного  процесу  та  зміцнення  навчально-технічної  бази  навчального  закладу;

– на  захист  законних  інтересів  своїх дітей  в  органах  громадського самоврядування навчального  закладу  та  у  відповідних  державних, судових  органах.

3.12.Батьки  та  особи, які  їх  замінюють,  несуть  відповідальність  за  здобуття  дітьми дошкільної та повної  загальної  середньої  освіти  і  зобов’язані:

– забезпечувати  умови  для  здобуття  дитиною повної  загальної  середньої  освіти  за  будь-якою  формою  навчання;

– постійно  дбати  про  фізичне  здоров’я,  психічний  стан  дітей,  створювати  належні  умови  для  розвитку  їх  природних  здібностей;

– поважати гідність дитини, виховувати  працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни,  сім’ї, державної  та  рідної  мов,  повагу  до  національної  історії,  культури, цінностей  інших  народів;

– виховувати  у  дітей  повагу  до  законів,  прав,  основних  свобод  людини.

3.13.Представники  громадськості  мають  право:

– обирати  і  бути  обраними  до  органів  громадського  самоврядування  в  навчальному  закладі;

– керувати  учнівськими об’єднаннями  за  інтересами  і  гуртками,  секціями;

– сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню  навчального  закладу;

– проводити  консультації  для  педагогічних  працівників;

– брати  участь  в  організації  навчально-виховного процесу.

3.14. Представники  громадськості  зобов’язані:

– дотримуватися  статуту  навчального  закладу,  виконувати  накази  та  розпорядження  керівника  навчального  закладу, рішення  органів  громадського  самоврядування,  захищати дітей та учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства,  пропагувати  здоровий  спосіб  життя,  шкідливість  вживання  алкоголю,  наркотиків,  тютюну  тощо.

 

4.Управління навчальним закладом

4.1.Управління навчальним  закладом здійснюється засновником – Конотопською районною радою та відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації.

Безпосереднє  керівництво  навчальним  закладом  здійснює його директор. Директором  може  бути  тільки громадянин України, який  має  вищу  педагогічну  освіту  на  рівні  спеціаліста  або  магістра,  стаж  педагогічної  роботи  не  менш  як  3  роки.

Директор навчального закладу призначається і  звільняється  з посади відділом освіти райдержадміністрації за попереднім погодженням з районною радою та районною державною адміністрацією. Призначення та звільнення заступників  директора  здійснюється  за  поданням  директора  з  дотриманням  чинного  законодавства.

4.2.Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу освіти є  загальні  збори, що  скликаються  не  менше  одного разу  на  рік.

Делегати  загальних  зборів з правом  вирішального голосу обираються  від  таких  трьох  категорій:

– працівників  навчального  закладу – зборами  трудового  колективу;

– учнів  навчального  закладу другого ступеня – класними  зборами;

– батьків, представників громадськості – класними батьківськими  зборами.

Кожна  категорія  обирає  однакову  кількість  делегатів. Термін  їх  повноважень -1  рік.

Загальні  збори  правочинні,  якщо  в  їх  роботі бере  участь не  менше  половини  делегатів. Рішення  приймається  простою  більшістю  голосів  присутніх  делегатів.

Право скликати  збори мають голова ради навчального  закладу, учасники  зборів,  якщо  за це висловилось не менше третини їх  загальної  кількості,  директор  навчального  закладу,  засновник.

        Загальні  збори:

– обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють  термін  їх  повноважень;

– заслуховують  звіт  директора  і  голови  ради  навчального  закладу;

– розглядають  питання  навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської  діяльності  навчального закладу;

– затверджують основні напрямки  діяльності  навчального  закладу;

– приймають рішення  про  стимулювання  праці  керівників  та  інших  педагогічних  працівників.

4.3.У  період  між  загальними  зборами  діє  рада  навчального  закладу.

         4.3.1.Метою  діяльності  ради  є:

– сприяння  демократизації  і  гуманізації  навчально-виховного  процесу;

– об’єднання  зусиль  педагогічного і  учнівського  колективів,  батьків, громадськості  щодо  розвитку  навчального  закладу  та  удосконалення  навчально-виховного процесу;

– формування  позитивного  іміджу  та  демократичного  стилю  управління  навчальним  закладом;

– розширення  колегіальних  форм  управління  навчальним  закладом;

– підвищення  ролі  громадськості у вирішенні  питань, пов’язаних  з  організацією  навчально-виховного  процесу.

4.3.2.Основними  завданнями ради  є:

– підвищення  ефективності навчально-виховного  процесу  у  взаємодії  з  сім’єю, громадськістю,  державними  та  приватними  інституціями;

– визначення  стратегічних  завдань,  пріоритетних  напрямів  розвитку  навчального  закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного  процесу;

– формування  навичок  зорового  способу  життя;

– створення  належного  педагогічного  клімату  в  навчальному  закладі;

– сприяння  духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального  досвіду;

– підтримка  громадських  ініціатив  щодо  вдосконалення  навчання  та  виховання  учнів, творчих  пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

– сприяння  організації  дозвілля  та  оздоровлення  дітей;

– підтримка  громадських  ініціатив  щодо  створення  належних  умов  і  вдосконалення  процесу  навчання  та  виховання  учнів;

– ініціювання  дій, що сприяли б неухильному  виконанню положень чинного  законодавства щодо  обов’язковості  загальної  середньої  освіти;

– стимулювання  морального  та  матеріального  заохочення  учнів, сприяння  пошуку,  підтримці  обдарованих  дітей;

– зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та  загальноосвітнім  навчальним  закладом  з  метою  забезпечення  єдності  навчально-виховного  процесу.

4.3.3.До ради обираються  пропорційно  представники  від  педагогічного  колективу, учнів (вихованців) II  ступеню  навчання, батьків  і громадськості. Представництво  в  раді  та  загальна її  чисельність  визначаються  загальними  зборами загальноосвітнього  навчального  закладу.

          На  чергових  виборах  склад  ради може оновлюватись  не  менше  ніж  на  третину.

 4.3.4. Рада  навчального  закладу  діє  на  засадах:

– пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

– дотримання  вимог  законодавства  України;

– колегіальні  ухвалення  рішень;

– добровільності  і  рівноправності  членства;

– гласності.

Рада  працює  за  планом, що  затверджується  загальними  зборами. Кількість  засідань  визначається  їх  доцільністю, але  не  має  бути  не  меншою  чотирьох  разів  на  навчальний  рік.

Засідання  ради  може  скликатися  її  головою  або  з  ініціативи  директора  навчального  закладу, а  також  членами  ради.

Рішення  ради  приймається  простою  більшістю  голосів  за  наявності  на  засіданні  не  менше  двох  третин  її  членів. У  разі  рівної  кількості  голосів  вирішальним  є  голос  голови  ради.

Рішення  ради, що  не суперечать чинному  законодавству  та  Статуту  навчального  закладу, доводяться  в 7-денний  термін   до  відома  педагогічного  колективу, учнів, батьків, або  осіб, які їх  замінюють,  та  громадськості.

У  разі  незгоди  адміністрації  навчального  закладу  з  рішенням  ради  створюється  узгоджувальна комісія, яка  розглядає спірне  питання.

До складу комісії входять представники  органів  громадського  самоврядування, адміністрації,  профспілкового  комітету  навчального  закладу.

 4.3.5.Очолює  раду  навчального  закладу  голова,  який  обирається із  складу  ради. Голова  ради  може  бути   членом  педагогічної  ради. Головою ради  не  можуть  бути  директор  та  його  заступники. Для  вирішення  поточних  питань  рада  може  створювати  постійні  або  тимчасові  комісії  з  окремих  напрямів  роботи. Склад  комісій  і  зміст  їх  роботи  визначаються  радою.

Члени  ради  мають  право  виносити  на  розгляд  усі  питання,  що  стосуються  діяльності  навчального  закладу, пов’язаної  з  організацією  навчально-виховного  процесу,  проведенням  оздоровчих  та  культурно-масових  заходів.

 4.3.6.Рада  навчального  закладу:

– організовує  виконання  рішень  загальних  зборів;

– вносить  пропозиції  щодо  зміни  типу, статусу,  пробільності  навчання, вивчення  іноземних  мов  та  мов  національних  меншин;

– спільно  з  адміністрацією  розглядає  і  затверджує  план  роботи  навчального  закладу  та  здійснює  контроль  за Статуту  навчального  закладу;

– затверджує  режим  роботи   навчального  закладу;

 – сприяє формуванню мережі дошкільних груп, класів навчального закладу,  обґрунтовуючи  її  доцільність  в  органах  виконавчої  влади  та  місцевого  самоврядування;

– приймає  рішення  спільно з педагогічною радою про представлення  до  нагородження  випускників  навчального  закладу  похвальними  листами За високі досягнення у навчанні та похвальними грамотами За  особливі  досягнення  у  вивченні  окремих  предметів;

– разом  з  педагогічною  радою  визначає  доцільність  вибору  навчальних  предметів  варіативної  частини  робочих  навчальних  планів, враховуючи  можливості, потреби  учнів,  а  також  тенденції  розвитку  регіону,  суспільства  і  держави;

– погоджує  робочий  навчальний  план  на  кожний  навчальний  рік;

– заслуховує  звіт  голови  ради, інформацію  директора  та  його  заступників  з  питань  навчально-виховної  та  фінансово-господарської  діяльності;

– може брати  участь  у  засіданнях  атестаційної  комісії  з  метою  обговорення  питань про  присвоєння  кваліфікаційних  категорій  вчителям, вихователям;

– виносить  на  розгляд  педагогічної  ради  пропозиції   щодо  поліпшення  організації  позакласної  та  позашкільної  роботи  з  учнями;

– виступає  ініціатором  проведення  доброчинних  акцій;

– вносить на розгляд педагогічної ради та відділу освіти райдержадміністрації  пропозиції  щодо  морального  і  матеріального  заохочення учасників  навчально-виховного  процесу;

– ініціює  розгляд  кадрових  питань  та  бере  участь  у  їх  вирішенні;

– сприяє  створенню  та  діяльності  центрів  дозвілля,  а  також  залучає  громадськість, батьків  (осіб, які  їх  замінюють) до  участі  в  керівництві  гуртками,  іншими  видами  позакласної  та  позашкільної  роботи,  до  проведення  оздоровчих  та  культурно-масових  заходів  з  учнями ;

– розподіляє і контролює  кошти  фонду  загального  обов’язкового  навчання,  приймає  рішення  про  надання  матеріальної  допомоги  учням;

– розглядає  питання  родинного  виховання;

– бере  участь  за  згодою  батьків  або  осіб,  які  їх  замінюють, в  обстеженні  житлово-побутових  умов  учнів, які  перебувають  в  несприятливих  соціально-економічних  умовах;

– сприяє  педагогічній  освіті  батьків;

– сприяє  поповненню  бібліотечного  фонду  та  передплаті  періодичних  видань;

– розглядає питання  здобуття  обов’язкової  загальної  середньої освіти  учнями;

         – організовує громадський  контроль  за  харчуванням  і  медичним  обслуговуванням;  

         – розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи     навчального закладу;   

– вносить  пропозиції  щодо  морального  і  матеріального  заохочення  учасників       навчально-виховного  процесу;

– може  створювати  постійні  або  тимчасові  комісії  з  окремих  напрямів  роботи.       

 Склад  комісій  та  зміст  їх  роботи  визначаються  радою.

4.4.При  навчальному  закладі  за  рішенням  загальних  зборів  може  створюватися  і  діяти  піклувальна  рада.

         4.5.Метою  діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності  загальної  середньої  освіти  для  всіх  громадян, задоволення  освітніх  потреб  особи,  залучення  широкої  громадськості  до  вирішення  проблем  навчання  і  виховання.

4.5.1.Основними  завданнями  піклувальної  ради  є:

– сприяння  виконанню  законодавства  України  щодо  обов’язковості  повної  загальної  середньої  освіти;

– співпраця з органами  виконавчої влади,  організаціями, підприємствами,  установами,  навчальними  закладами,  окремими громадянами, спрямована  на  поліпшення  умов  навчання  і  виховання  учнів  у  навчальному  закладі;

– зміцнення навчальновиробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної бази  навчального   закладу;

– організація  змістовного  дозвілля  та  оздоровлення  учнів, педагогічних  працівників;

– вироблення  рекомендацій  щодо  раціонального  використання  фонду  загальнообов’язкового  навчання;

– запобігання  дитячій  бездоглядності;

– сприяння  працевлаштуванню  випускників  навчального  закладу;

– стимулювання  творчої  праці  педагогічних  працівників  та  учнів;

– всебічне  зміцнення  зв’язків  між  родинами  учнів та  навчальним  закладом.                 

4.5.2.Піклувальна рада формується з представників місцевих  органів виконавчої  влади, підприємств, установ, організацій, навчальних  закладів, окремих  громадян, у  тому  числі  іноземних.

Члени  піклувальної  ради  обираються  на  загальних  зборах навчального  закладу  шляхом  голосування  простою  більшістю  голосів.

Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах. Не допускається  втручання  членів  піклувальної  ради  в  навчально-виховний   процес (відвідування  уроків  тощо) без  згоди  керівника  загальноосвітнього  навчального  закладу.

 У  випадках,  коли  хтось  із  членів  піклувальної  ради  вибуває,  на  загальних  зборах  на  його  місце  обирається  інша  особа.

4.5.3.Піклувальна  рада  діє  на  засадах:

– пріоритету   прав  людини,  гармонійного  поєднання  інтересів  особи, суспільства,  держави;

– дотримання  вимог  законодавства  України;

– самоврядування;

– колегіальності  ухвалення  рішень;

– добровільності  і  рівноправності  членства;

– гласності.

Робота  піклувальної  ради  планується  довільно. Кількість  засідань  визначається  їх  доцільністю, але, як  правило,  не  менш  ніж  чотири  рази  на  рік. Позачергові  засідання  можуть  проводитись  також  на  вимогу  третини  і  більше  її членів.

Засідання  піклувальної  ради  є  правомочним,  якщо  на  ньому  присутні  не  менше  двох  третин  її  членів.

Рішення  піклувальної  ради  приймається  простою  більшістю  голосів.

Рішення  піклувальної  ради  в  7-денний  термін  доводяться  до відома  колективу загальноосвітнього навчального закладу, батьків, громадськості. Їх виконання  організовується  членами  піклувальної  ради.

4.5.4.Очолює  піклувальну  раду  голова, який  обирається  шляхом  голосування  на  її  засіданні  з  числа  членів  піклувальної  ради.

З  числа  членів  піклувальної  ради  також  обираються  заступник  та  секретар.

Голова  піклувальної  ради:

– скликає  та  координує  роботу  піклувальної  ради;

– готує  і  проводить  засідання, затверджує  рішення  піклувальної  ради;

– визначає  функції  заступника, секретаря  та  інших  членів;

– представляє  піклувальну  раду  в  установах,  підприємствах  та  організаціях  з  питань, віднесених  до  її  повноважень.

Голова  піклувальної  ради  має право  делегувати  свої  повноваження  членам  піклувальної  ради.

 4.5.5.Піклувальна  рада  має  право:

– вносити  на  розгляд  органів  виконавчої  влади, керівника  загальноосвітнього  навчального  закладу, загальних  зборів  пропозиції  щодо  зміцнення  матеріально-технічної,   навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, бази  навчального  закладу;

– залучати  додаткові  джерела  фінансування  навчального  закладу;

– вживати  заходи  до  зміцнення  матеріально-технічної  і  навчально-методичної  бази  навчального  закладу;

– стимулювати  творчу  працю  педагогічних  працівників, учнів;

– брати  участь  у  розгляді  звернень  громадян  з  питань,  що  стосуються  роботи  навчального  закладу,  з  метою  сприяння  їх  вирішенню  у встановленому  порядку;

– створювати  комісії, ініціативні  групи, до  складу  яких  входять  представники  громадськості,  педагогічного  колективу,  батьки або  особи,  які  їх  замінюють,  представники  учнівського  самоврядування.

 4.6.Директор  навчального  закладу:

 – здійснює  керівництво  педагогічним  колективом,  забезпечує  раціональний  добір  і  розстановку  кадрів,  створює  необхідні  умови  для  підвищення  фахового  і  кваліфікаційного  рівня  працівників;

– організовує  навчально-виховний  процес;

– забезпечує  контроль  за  виконанням  навчальних  планів  і програм,  рівнем  досягнень  учнів  у  навчанні;             

– відповідає  за  якість  і  ефективність  роботи  педагогічного  колективу;

– створює  необхідні  умови  для  участі  дітей, учнів  у  позакласній та позашкільній  роботі,  проведення  виховної  роботи;

– забезпечує  дотримання  вимог  охорони  дитинства, санітарно-гігієнічних  та  протипожежних  норм, техніки  безпеки;

– підтримує  ініціативи  щодо  вдосконалення  системи  навчання  та  виховання,  заохочення  творчих  пошуків,  дослідно-експериментальної  роботи  педагогів;

– забезпечує  права  учнів на захист  їх  від  будь-яких   форм фізичного  або  психічного  насильства;

– призначає  класних  керівників, завідуючих  навчальних кабінетів, майстерень, навчально-дослідних  ділянок;

– контролює  організацію  харчування  і  медичного  обслуговування дітей та учнів;

– здійснює  контроль  за  проходженням  працівниками  у  встановлені  терміни  обов’язкових  медичних  оглядів  і  несе  за  це  відповідальність;

– розпоряджається  в установленому  порядку  шкільним  майном  і  коштами;

– видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і  контролює  їх  виконання;

– за  погодженням  із  профспілковим  комітетом  затверджує  правила  внутрішнього  розпорядку, посадові  обов’язки  працівників  навчального  закладу;

– створює  умови  для  творчого  зростання  педагогічних  працівників, пошуку  та  застосування  ними  ефективних  форм  і  методів  навчання  та  виховання;

– несе  відповідальність  за  свою  діяльність  перед  учнями, батьками,  педагогічними  працівниками  та  загальними  зборами, засновником, місцевими  органами  державної  виконавчої  влади  тощо.

4.7.Обсяг  педагогічного  навантаження вихователів, вчителів  визначається  на  підставі  законодавства  директором  навчального  закладу  і  затверджується  відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації. 

Обсяг  педагогічного  навантаження  може  бути  менше  тарифної  ставки  (посадового  окладу)  лише  за  письмовою  згодою  педагогічного  працівника.

Перерозподіл  педагогічного  навантаження  протягом  навчального  року  допускається  лише  у  разі  зміни  кількості  годин  з  окремих  предметів, що  передбачається   робочим  навчальним  планом, або  за  письмовою  згодою  педагогічного  працівника з  дотриманням  законодавства  про  працю.

4.8.У навчальному  закладі  створюється  постійно  діючий  дорадчий  колегіальний  орган – педагогічна  рада.

Головою  педагогічної  ради  є  директор  навчального  закладу.

4.9.Педагогічна  рада  розглядає  питання:

– удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування  та  режиму  роботи  навчального  закладу;

– переведення  учнів  до  наступних  класів  і  їх  випуску,  видачі  документів про  відповідний  рівень  освіти,  нагородження  за  досягнення  у  навчанні;

– підвищення  кваліфікації  педагогічних  працівників,  розвитку  їхньої  творчої  ініціативи, впровадження  у  навчально-виховний  процес  досягнень  науки  і  передового  педагогічного  досвіду;

– морального та  матеріального заохочення учнів  та  працівників  навчального  закладу.

4.10.Робота  педагогічної  ради планується  в  довільній  формі  відповідно  до  потреб навчального  закладу. Кількість  засідань  педагогічної  ради  визначається  їх  доцільністю,  але  не  може  бути  менше  чотирьох  разів  на  рік.

Члени  педагогічної  ради  мають  право  виносити  на  розгляд  актуальні  питання  навчально-виховного  процесу.

4.11.У  навчальному  закладі  можуть  створюватись  учнівські  та  вчительські  громадські  організації,  що  діють  відповідно  до  чинного  законодавства  України. 

 

 5.Матеріально-технічна база

5.1.Матеріально-технічна  база  навчального  закладу  включає  будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання,  транспортні  засоби, службове  житло, інші  матеріальні  цінності, вартість  яких  відображено  у  балансі  навчального  закладу.

5.2.Майно  навчального  закладу  належить  йому  на  правах власності,  повного  господарського відання або оперативного управління відповідно  до  чинного  законодавства, рішення  про  заснування  і  статуту  навчального  закладу   та  укладених  ним  угод.

5.3.Навчальний  заклад  відповідно  до  чинного  законодавства  користується  землею, іншими  природними  ресурсами  і  несе  відповідальність  за  дотримання  вимог  та  норм  з  їх  охорони.

5.4.Вилучення  основних  фондів, оборотних  коштів  та  іншого  майна   навчального  закладу  проводиться  лише  у  випадках, передбачених  чинним  законодавством. Збитки, завдані  навчальному  закладу  внаслідок  порушення  його  майнових  прав  іншими  юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного  законодавства.

5.5.Для  забезпечення  навчально-виховного процесу  база навчального  закладу  складається з  навчальних  кабінетів, майстерні, а також спортивної зали, кімнат для дітей дошкільного віку, інших приміщень.    

                   

6.Фінансово-господарська діяльність       

6.1.Фінансово-господарська  діяльність  навчального  закладу  здійснюється  на  основі  його  кошторису.

6.2.Джерелами  формування  кошторису  навчального  закладу  є:

– кошти місцевого бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування дошкільної та загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;

– кошти, отримані за надання платних послуг;

 -благодійні внески  юридичних та фізичних осіб.

1.У сфері освітньої діяльності:

1) довузівська підготовка;

2) лекторії (з питань науки і техніки, культури та мистецтва, фізичної культури і спорту, правових знань, туризму і краєзнавства тощо);

3) платні курси водіїв, курси, гуртки (факультативи) іноземних мов, комп'ютерної підготовки, гри на музичних інструментах, образотворчого мистецтва, стенографії та машинопису, крою та шиття, оздоблення приміщень;

4) освітні послуги понад обсяги, встановлені навчальними планами і програмами у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах;

5) консультації для учнів понад обсяги, встановлені навчальними планами та програмами, фізичних осіб з питань організації виробництва, проведення туристичних походів, подорожей, екскурсій, змагань;

6) підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

7) проведення за бажанням учнів додаткових індивідуальних занять з метою підвищення рівня їх підготовки та розвитку творчих здібностей;

8) організація та проведення семінарів, конференцій та виставок у разі , коли це не передбачено навчальними планами;

9) видання та розповсюдження газет, журналів, наукових, науково-технічних, науково-методичних; науково-інформаційних, науково-практичних, науково-популярних та інших видань.

2.У сфері міжнародного співробітництва:

1) організація на компенсаційних засадах літніх мовних курсів, шкіл, семінарів, олімпіад, виставок, спортивних і туристських змагань та подорожей;

2) надання протокольно – інформаційних, побутових та перекладацьких послуг.

3.У сфері виховання, охорони здоров'я, відпочинку та оздоровлення:

1) надання послуг з відпочинку та оздоровлення у спортивно-оздоровчих таборах.

4.У сфері фізичної культури і спорту:

1) групові та індивідуальні заняття фізичною культурою та спортом на стадіонах, у спортзалах понад норми, встановлені навчальними планами, за винятком занять, що проводяться з учнями навчальних закладів спортивного профілю (зазначені послуги можуть надаватися також особам, що не перебувають з навчальним закладом у трудових відносинах і не навчаються в ньому);

2) організація «груп здоров'я», спортивних, фізкультурно-спортивних заходів;

3) прокат спортивного інвентарю , за винятком послуг , що надаються учням закладів спортивного профілю;

4) організація та надання послуг, пов'язаних з проведенням фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів, з використанням катків, спортивних, тренажерних та гімнастичних залів, лижних спусків, коли це не передбачено навчальними планами;

5) надання послуг тренерами, методистами, інструкторами та медичними працівниками, коли це не передбачено навчальними планами.

5.У сфері туризму та екскурсій:

1) організація тематичних екскурсій;

2) відвідування музеїв, ботанічних садів, заповідників, коли це не передбачено навчальними планами;

3) індивідуальне обслуговування відвідувачів та екскурсійних груп у приміщеннях та на територіях музеїв, ботанічних садів, заповідників тощо.

6.У сфері побутових послуг:

1) будівництво, ремонт та обладнання (благоустрій) житла, надвірних будов, гаражів, сховищ для зберігання овочів та фруктів, складських приміщень тощо;

2) виготовлення і ремонт меблів, побутових столярних виробів, садово-городнього інвентарю;

3) фото-, кіно-, аудіо-, і відео послуги.

7.У сфері транспортних послуг:

1) надання транспортних засобів для перевезення населення, у тому числі туристсько-екскурсійних груп.

8.У сфері житлово-комунальних послуг:

1) надання у міжсезонний період (канікули, відпустки) дитячо-юнацьких таборів та інших закладів освіти для тимчасового проживання та харчування як окремих громадян, так і студентських (учнівських) екскурсійних та туристичних груп.

9.Інші послуги:

1) виготовлення та реалізація товарів широкого вжитку ( в теплицях, майстернях, лабораторіях загальноосвітнього навчального закладу);

2) здавання в оренду будівель, споруд та іншого нерухомого майна, обладнання, не пов'язаних з навчально-виховною, навчально-виробничою, науковою діяльністю, яке не погіршує соціально-побутові умови працівників закладу та учнівської молоді;

3) поліграфічні послуги та видавнича діяльність;

4) забезпечення доступу до Інтернету, локальних і корпоративних комп'ютерних мереж, пошукових систем, користування корпоративною електронною поштою;

5) видання та реалізація навчальних, методичних, інформаційних, рекламних посібників (довідників, рекомендацій тощо) державними навчальними закладами за напрямками діяльності;

6) надання послуг у сфері громадського харчування (виробництво, реалізація та організація споживання кулінарної продукції);

7) проведення ярмарків, аукціонів, провадження виставкової та концертної діяльності;

8) вирощування і реалізація сільськогосподарської продукції та продукції тваринництва (у сільських середніх навчальних закладах).

– благодійні (добровільні) внески і пожертви юридичних та фізичних осіб.

6.3.У  навчальному  закладі створюється  фонд  загального  обов’язкового  навчання, який  формується  з  урахуванням  матеріально-побутових  потреб  учнів  за  рахунок  коштів бюджету  в  розмірі  не  менше  трьох  відсотків  витрат  на  його  поточне  утримання,  а  також спецрахунок, за  рахунок  коштів,  залучених  з  інших  джерел.

Кошти  фонду  загального  обов’язкового  навчання та спецрахунку зберігаються  на  рахунку  цього  навчального  закладу  в установі  банку  і  витрачаються   відповідно  до кошторису,  що  затверджується  директором  навчального  закладу.

Облік  і  використання коштів  фонду загального  обов’язкового  навчання та спецрахунку здійснюються  цим  навчальним  закладом   згідно  з  наказом  директора, що  видається на підставі рішення ради навчального закладу, відповідно до порядку,  передбаченого  чинним  законодавством.

Контроль за  правильним  використанням  коштів  фонду  загального обов’язкового  навчання та спецрахунку здійснюють органи  місцевого самоврядування, органи  управління  освітою.

6.4.Навчальний  заклад має  право  на  придбання  та оренду  необхідного  обладнання  та інші  матеріальні  ресурси, користуватися  послугами  будь-якого підприємства, установи,  організації  або фізичної  особи, фінансувати за рахунок  власних  надходжень  заходи, що сприяють  поліпшенню соціально-побутових умов  колективу.                        

6.5.Порядок діловодства і бухгалтерського  обліку в  навчальному закладі визначаються  законодавством та нормативно-правовими  актами  Міністерства освіти  і  науки  України  та інших  центральних  органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади. Бухгалтерський облік  здійснюється через  централізовану  бухгалтерію відділу освіти райдержадміністрації.

6.6.Звітність про діяльність загальноосвітнього навчального закладу встановлюється  відповідно  до  законодавства.

 

7. Міжнародне співробітництво

7.1.Навчальний  заклад  за  наявності  належної  матеріально-технічної  та  соціально-культурної  бази, власних  надходжень  має  право  проводити  міжнародний  учнівський  та педагогічний  обмін у  рамках  освітніх  програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства  прямі  зв’язки  з  міжнародними  організаціями  та освітніми  асоціаціями.

7.2.Навчальний  заклад  має  право  відповідно  до  чинного законодавства  укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими  об’єднаннями  інших країн.  

                                      

8.Контроль за діяльністю навчального закладу

8.1.Державний  контроль  за діяльністю  навчального закладу здійснюється  з  метою  забезпечення  реалізації  єдиної  державної  політики у сфері загальної   середньої   освіти.    

8.2.Державний  контроль здійснюють  Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, засновник та відділ освіти райдержадміністрації.

8.3.Основною формою  державного контролю  за діяльністю  навчального  закладу є атестація, що проводиться  не рідше одного  разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

8.4.У період між атестаціями проводяться перевірки навчального закладу  з питань, пов’язаних  з  його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок  визначаються  залежно від стану  навчально-виховної роботи, але не частіше 1- 2 рази на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних  з  навчально-виховною діяльністю, проводяться його засновником  відповідно до законодавства.

 

9.Реорганізація або ліквідація навчального закладу

9.1.Рішення  про  реорганізацію  або ліквідацію  навчального закладу  приймає засновник.

Реорганізація  навчального закладу відбувається  шляхом  злиття, приєднання, поділу, виділення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначену цим органом.

З часу призначення ліквідаційної  комісії  до неї переходять повноваження  щодо управління навчальним  закладом.

9.2.Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

В разі ліквідації все майно передається до іншої неприбуткової організації або в доход держави.

9.3.У випадку реорганізації  права та зобов’язання  навчального закладу  переходять до правонаступників  відповідно до чинного законодавства  або визначених  навчальних закладів.

 

Заступник голови районної ради                                 І.В.Клігунова

 

Перейти до вмісту