Перейти до вмісту
8 сесія 7 скликання (25.05.2016)

Про затвердження статуту Тернівського навчально- виховного комплексу …

                                                                  Image                                                     

       КОНОТОПСЬКА РАЙОННА РАДА

СЬОМЕ СКЛИКАННЯ

ВОСЬМА СЕСІЯ

РІШЕННЯ

Конотоп

25.05.2016

Про затвердження статуту Тернівського навчально-

виховного комплексу «загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів –дошкільний навчальний заклад»

Конотопської районної ради Сумської області в новій редакції

 

            Розглянувши клопотання відділу освіти Конотопської районної державної адміністрації про затвердження статуту Тернівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Конотопської районної ради Сумської області в новій редакції, керуючись Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

районна рада вирішила:

1.Затвердити статут Тернівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»  Конотопської районної ради Сумської області в новій редакції (додається).

2.Відділу освіти Конотопської районної державної адміністрації      (Бохан О.Г.), директору Тернівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Конотопської районної ради Сумської області Пуньку В.І. внести зміни в установчі документи вищевказаного навчального закладу, забезпечити проведення їх державної реєстрації.

3.У зв’язку з прийняттям даного рішення, визнати такими що втратили чинність п.2 рішення районної ради від 29.10.2010 «Про зміну назви Тернівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Конотопської районної ради Сумської області та затвердження статуту Тернівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» Конотопської районної ради Сумської області», від 26.11.2014 «Про внесення змін до Тернівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст – ДНЗ»  Конотопської районної ради Сумської області» та від 30.03.2016 «Про внесення змін до статуту Тернівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.– ДНЗ»  Конотопської районної ради Сумської області».

Голова  районної ради                                                                       А.В.Боярчук             

 

Бохан 6 64 43

Надіслати: до протоколу -1, постійній комісії з питань молоді, освіти, культури, охорони здоров'я та соціального захисту-1, відділу освіти РДА-1, Тернівському НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. –ДНЗ»- 1.

 

Додаток

до рішення районної ради

сьомого скликання від 25.05.2016

 

Статут

Тернівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»  Конотопської районної ради Сумської області

(нова редакція)

1.Загальні положення

1.1.Тернівський навчально-виховний комплекс “загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” Конотопської районної ради Сумської області (скорочене найменування Тернівський НВК “ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ”) – навчальний заклад, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, знаходиться  у спільній комунальній  власності  територіальних громад Конотопського району і є правонаступником Тернівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Конотопської районної ради Сумської області.

Навчально-виховний комплекс складається з двох підрозділів – дошкільного та шкільного і може мати профілізацію.

Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти. Заклад приймає рішення про створення класів з поглибленим вивченням окремих предметів, класів з вечірньою (заочною, дистанційною) формою навчання, груп продовженого дня, пришкільного інтернату. Індивідуальне навчання та навчання екстерном у закладі організовується відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної  середньої освіти, затверджених МОН.

Кількість дошкільних груп, класів, груп продовженого дня у навчально-виховному комплексі встановлюються засновником на підставі нормативів їх наповнюваності, затверджених МОН за погодженням з Мінфіном, відповідно до поданих заяв батьків або осіб, які їх заміняють, та санітарно-гігієнічних норм.

Зарахування дітей дошкільного віку до навчально-виховного комплексу та учнів до всіх класів здійснюється без проведення конкурсу і, як правило, відповідно до території обслуговування  до початку навчального року за наказом директора. До першого класу зараховуються діти, як правило, із шести років.

1.2.Юридична адреса загальноосвітнього навчального закладу: Україна, 41657, Сумська область, Конотопський район, с. Тернівка, вул. Садова, 17,17а.

1.3.Тернівський навчально-виховний комплекс “загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” (далі – навчальний заклад, НВК) є юридичною особою, має  печатку, штамп, ідентифікаційний номер, може мати рахунок у банку або органах Державного казначейства,  інші атрибути юридичної особи, при укладенні договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування, є неприбутковою організацією. Діяльність навчального закладу не спрямована на отримання прибутку.

1.4.Засновником навчального закладу є Конотопська районна рада, ідентифікаційний номер 23825594, юридична адреса: Україна, 41607, Сумська область, місто Конотоп, вулиця Соборна, будинок 23 (далі – районна рада).

1.5.Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти.

1.6.Головними завданнями навчального закладу є:

            – створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного віку;    

– забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

      виховання громадянина України;

      виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

– формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з   усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

      – виховання в дітей дошкільного віку, учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

    – розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

    – реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних  переконань;

   – виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів та дітей дошкільного віку;

   – створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.7.Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про загальну середню освіту”, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2000 року  № 778, Положенням про навчально-виховний комплекс “Загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний заклад”, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 306,  іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.

1.8.Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним статутом.

1.9.Навчальний заклад несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:

– безпечні умови освітньої діяльності;

            – дотримання державних стандартів освіти;

   – дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

            – дотримання фінансової дисципліни.

1.10.У навчальному закладі визначена українська мова навчання і може бути     запроваджено певний  профіль навчання.

1.11.Навчальний заклад має право:

– проходити в установленому порядку державну атестацію;

 – визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником;

             – визначати варіативну частину робочого навчального плану;

– в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та    індивідуальні робочі навчальні плани;

 – спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

 – використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

 – бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;

 – отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних та фізичних осіб;

 – залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку,  визначеному законодавством України;

 – розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих,  лікувально-профілактичних і культурних підрозділів.

1.12.У навчальному закладі створюються та функціонують:

– методичне об’єднання вчителів початкової ланки та вихователів дошкільного закладу, класних керівників, творчі групи, теоретичний семінар учителів тощо.

1.13.Медичне обслуговування дітей, учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються  центральною районною лікарнею, районною санітарно-епідеміологічною станцією та Тернівським фельдшерським пунктом.

1.14.Харчування дітей для учнів 1-4 класів – обов'язкове одноразове харчування, для учнів 5-11 класів – одноразове харчування відповідно до норм харчування дітей у  загальноосвітніх навчальних закладах.

1.15.Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

2.Організація навчального-виховного процесу

2.1.Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного плану. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується радою навчального закладу.

2.2.Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

    Робочий навчальний план навчального закладу  затверджується відділом освіти райдержадміністрації.

 У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи. Режим роботи дошкільного навчального закладу узгоджується з батьками дітей.

2.3.Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчального закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

   2.4.Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за груповою та індивідуальною формою навчання. Відповідно до поданих батьками, або особами, які їх замінюють, заяв заклад за погодженням з відділом освіти створює умови для прискореного навчання та навчання екстерном.

2.5.Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють, або направлень відповідних органів управління освітою), а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей дошкільного віку та тих, які вступають до першого класу).

2.6.Відрахування дітей з дошкільного навчального закладу може здійснюватись за бажанням батьків або осіб, що їх замінюють на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її перебування в дошкільному закладі; у разі не внесення плати за харчування дитини протягом двох місяців після встановленого терміну. Батькам, або особам, які їх замінюють, повідомляють про відрахування дитини за 7 днів.

 2.7.У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка, особистої заяви батьків, або особи яка їх замінює, про перехід до іншого навчального закладу (із зазначенням причини переходу), довідки, що підтверджує зарахування дитини іншим навчальним закладом, учнівського квитка.

2.8.За дитиною зберігається місце у навчальному закладі у разі хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період.

2.9.У навчальному закладі для учнів 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, за наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяв батьків (осіб, які їх замінюють).

2.10.Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на чверті, семестри) та режим роботи встановлюється закладом у межах часу, передбаченого робочим планом, за погодженням з відділом освіти.

 Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.

     2.11.Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.12.За погодженням з  відділом освіти райдержадміністрації з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

2.13. Тривалість уроків у навчальному закладі становить:  у перших класах – 35 хвилин, у других-четвертих класах – 40 хвилин, у 5-11-х (12-х) – 45 хвилин. Для учнів 5-9 класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання. У 10-11-х (12-х) класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмету інваріантної та варіативної частини навчального плану і профільних дисциплін. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти райдержадміні- страції та санітарно-епідеміологічною станцією.

2.14.Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається відповідно до робочого навчального плану з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором.

           Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

2.15.Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначають- ся вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

2.16.У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, визначених МОН.

    2.17.Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, ведення яких забезпечується відповідно інструкції, затвердженої МОН. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ.

    2.18.У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок  учнів, у 2-11(12)-х класах – за 12-бальною шкалою оцінювання навчальних досягнень учнів.

           2.19.Навчання у випускних (4-х, 9-х і 11-х (12-х) класах закладу завершується державною підсумковою атестацією, зміст, форми і порядок якої визначаються МОН.

У окремих випадках учні за станом здоров’я  можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що  встановлюється МОН і МОЗ.

            2.20.Учні початкової школи, які протягом одного року навчання  не засвоїли програмовий матеріал, за поданням педагогічної ради за згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації, за висновками якої такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах або навчатись за індивідуальними навчальними програмами і планами за згодою батьків.

            2.21.Учні початкової школи, які через поважні причини за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

2.22.Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ встановленого МОН зразка про освіту:

     – по закінченні початкової школи – табель успішності;

     – по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню  освіту;

     – по закінченні навчального закладу – атестат про повну загальну середню освіту.

Випускникам 9-х, 11-х (12-х) класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності. Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.

2.23.За успіхи у навчанні для учнів встановлюються форми морального та матеріального заохочення, передбачені чинним законодавством.

2.24.Навчальний заклад керується штатним розписом, затвердженим відділом освіти райдержадміністрації на основі Типових штатних нормативів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених Міністерством освіти і науки України за погодженням з Мінфіном.

2.25.Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестати про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

Виховний процес у закладі

2.26.Виховання учнів (вихованців ДНЗ) здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

2.27.Цілі виховного процесу визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

2.28.У закладі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

2.29.Дисципліна в закладі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та статуту навчального закладу.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

3. Учасники навчально-виховного процесу

            3.1.Учасниками навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі є: діти дошкільного віку, учні, педагогічні працівники, психолог, соціальний педагог,  бібліотекар, інші спеціалісти закладу, керівники, батьки або особи, які їх замінюють.

3.2.Права і обов’язки учнів, вихованців, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством, цим статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу.

3.3.Учні (вихованці) мають право на:

      – доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти;

      – вибір навчального закладу, форми навчання, профільного напрямку, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;

      – безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;

      – користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною,   культурно-спортивною базою навчального закладу;

     – на доступ до інформації з усіх галузей знань;

     – участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

     – отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;

     – перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;

     – участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

     – брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;

       участь у роботі добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

     – повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;

     – захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність.

3.4.Учні зобов’язані:

     – оволодіти знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;

     – підвищувати  загальний культурний рівень;

     – брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій  навчальними програмами та навчальним планом закладу, статутом;

     – дотримуватися вимог законодавства, статуту, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;

     – виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до статуту та правил внутрішнього розпорядку;

     – бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;

     – брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;

     – дотримуватися вимог статуту,  правил внутрішнього розпорядку закладу;

     – дотримуватися правил особистої гігієни,

     – не допускати запізнень на уроки , ходити до школи в учнівській формі і не носити зайвих речей, що не передбачено навчальним процесом.

            3.5.Учні закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків до самообслуговування, різних видів суспільно-корисної праці відповідно до статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

            3.6.За невиконання  учасниками навчально-виховного процесу своїх обов’язків, порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.

3.7.Педагогічним працівником навчального закладу повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки.

3.8.Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників, інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту” та іншими законодавчими актами.

Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником закладу і затверджується відділом освіти.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

3.9.Директор навчального закладу призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками.

          3.10.Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством.

            3.11.Педагогічні працівники підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.

3.12. Педагогічні працівники мають право на:

      – самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я учнів;

     – брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів закладу та  органів громадського самоврядування, в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;

     – обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації; навчатись у вищих навчальних закладах і закладах ППО;

     – проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії,  педагогічного звання та їх отримання в разі успішного проходження атестації,

     – проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

     – вносити керівництву закладу та відділу освіти пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;

     – на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

     – об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

     – порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

3.13. Педагогічні працівники зобов’язані:

     – забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;

     – контролювати рівень навчальних досягнень учнів;

     – нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим МОН, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника навчального закладу;

     – сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

     – сприяти зростанню іміджу навчального закладу;

     – виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

     – виконувати статут закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору;

     – брати участь у роботі педагогічної ради;

     – виховувати в учнів повагу до батьків, жінок, старших за віком осіб; повагу до народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу;

     – готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

     – дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів та їх батьків;

     – постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;

     – виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, відділу освіти райдержадміністрації;

     – організовувати і проводити позакласну та позашкільну виховну роботу з дітьми;

     – вести відповідну документацію.

3.14.Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умов колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.15.Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу.

3.16.Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:

    – обирати навчальний заклад та форми навчання і виховання дітей;

       – створювати батьківські громадські організації  та брати участь у їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

       – звертатись до відділу освіти райдержадміністрації, керівника навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

     – приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу;

     – брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази навчального закладу;

     – на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органах.

3.17.Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми дошкільної та повної загальної середньої освіти і зобов’язані:

     – створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

     – забезпечувати дотримання дітьми вимог статуту закладу;

     – поважати честь і гідність дитини та працівників закладу;

     – постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

     – виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

     – виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

         У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

4.Управління навчальним закладом

4.1.Керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.

Директор навчального закладу і його заступники призначаються і звільняються з посади відділом освіти райдержадміністрації за попереднім погодженням з районною радою та райдержадміністрацією.

            4.2.Директор навчального закладу:

     – здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

     – організовує навчально-виховний процес;

     – забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь і навичок учнів;

     – відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

     – створює необхідні умови для участі дітей, учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

     – забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

     – розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;

     – підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

     – забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

     – вживає заходів до запобігання вживання учнями алкоголю, наркотиків;

     – контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей, учнів;

     – видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

     – за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників навчального закладу;

     – створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

     – щороку звітує про свою роботу на загальних зборах колективу.

            4.3.Директор закладу є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління навчальним закладом.

4.4.Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як , чотири рази на рік.

4.5.Педагогічна рада розглядає питання:

     – удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу;

     – планування та режиму роботи навчального закладу;

     – варіативної складової робочого навчального плану;

     – переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

     – підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

     – участі в інноваційній та експериментальній роботі діяльності закладу, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;

    – морального і матеріального заохочення учнів та працівників навчального закладу;

     – морального заохочення батьків та осіб, які їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;

     – притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів, працівників закладу за невиконання ними своїх обов’язків;

     – педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю закладу.

4.6.Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу.

4.7.Органом громадського самоврядування навчального закладу є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Загальні збори правочинні, якщо в їх роботі бере участь не менше половини учасників навчально-виховного процесу. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.

Загальні збори:

     – обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

     – заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;

     – розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;

     – затверджують основні напрямки діяльності навчального закладу;

     – приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

4.8.У закладі за рішенням загальних зборів (конференції) можуть створюватися і діяти рада закладу, діяльність якої регулюється статутом, а також піклувальна рада, учнівський комітет, методичні об’єднання, комісії, асоціації у відповідності до положень, розроблених і затверджених МОН.

4.9.У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.

4.9.1.Метою діяльності ради є:

     – сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;

     – об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громад-ськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;

     – формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;

     – розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;

     – підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.

4.9.2.Основними завданнями ради є:

     – підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

     – визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

     – формування навичок здорового способу життя;

     – створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;

     – сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуттю ними соціального досвіду;

     – підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

     – сприяння організації дозвілля та оздоровлення дітей;

     – підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

     – ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

     – стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримці обдарованих дітей;

     – зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та загальноосвітнім навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.9.3.До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді та загальна її чисельність визначаються загальними зборами загальноосвітнього навчального закладу. На чергових виборах склад ради може оновлюватись не менше ніж на третину.

4.9.4.Рада навчального закладу діє на засадах пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави,  дотримання вимог законодавства України, колегіальності ухвалення рішень, добровільності і рівноправності членства, гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу,  а також членами ради.

Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

 У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

   Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту навчального закладу, доводяться в семиденний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.

4.9.5.Очолює раду навчального закладу голова, який обирається зі складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою. Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.9.6.Рада навчального закладу:

     – організовує виконання рішень загальних зборів;

     – вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

     – спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за  виконанням статуту навчального закладу;

     – затверджує режим роботи навчального закладу;

     – сприяє формуванню мережі дошкільних груп, класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

     – приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю “За високі досягнення у навчанні” або срібною медаллю “За досягнення у навчанні” та нагородження учнів похвальними листами “За високі досягнення у навчанні” та похвальними грамотами “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”;

     – разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;

     – заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

     – може брати участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям, вихователям;

     – виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

     – виступає ініціатором проведення доброчинних акцій;

     – вносить на розгляд педагогічної ради та відділу освіти райдержадміністрації пропозиції щодо морального та матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

     – ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

     – сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;

     – розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;

     – розглядає питання родинного виховання;

     – бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

     – сприяє педагогічній освіті батьків;

     – сприяє поповненню бібліотечного фонду, передплаті періодичних видань;

     – розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;

     – організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

     – розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;

     – вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

     – може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи.

4.10.Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

4.10.1.Основними завданнями піклувальної ради є:

     – сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;

     – співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у навчальному закладі;

     – зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної бази навчального закладу;

     – організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

     – вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загально-обов’язкового навчання;

     – запобігання дитячій бездоглядності;

     – сприяння працевлаштуванню випускників навчального закладу;

     – стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;

     – всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів та навчальним закладом.

4.10.2.Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах навчального закладу (конференціях), шляхом голосування простою більшістю голосів. Склад піклувальної ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян.

   Піклувальна рада вживає заходів до зміцнення матеріально-технічної, навчально-методичної бази, залучення додаткових джерел фінансування навчального закладу, поліпшення умов для організації навчально-виховного процесу,  стимулювання творчої праці педагогічних працівників.

5.Матеріально-технічна база

            5.1.Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі навчального закладу.

    5.2.Майно навчального закладу належить йому на правах оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством.

    5.3.Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

    5.4.Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

6.Фінансово-господарська діяльність

  6.1.Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється його засновником або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства.

  6.2.Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до  Бюджетного кодексу України, Законів України ,,Про освіту“, ,,Про дошкільну освіту“, ,,Про загальну середню освіту“ та інших нормативно-правових актів.

  6.3.Джерелами формування кошторису навчального закладу є:

     – кошти місцевого бюджету у розмірі, передбаченому нормативами   фінансування дошкільної та загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;

     – благодійні (добровільні) внески і пожертви юридичних та фізичних осіб;

     – доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, підсобних господарств, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

     – кошти, отримані за надання платних послуг.

        1.У сфері освітньої діяльності:

   1) довузівська підготовка;

   2) лекторії (з питань науки і техніки, культури та мистецтва, фізичної культури і спорту, правових знань, туризму і краєзнавства тощо);

   3)платні курси водіїв, курси, гуртки (факультативи) іноземних мов, комп’ютерної підготовки, гри на музичних інструментах, образотворчого мистецтва, стенографії та машинопису, крою та шиття, оздоблення приміщень;

   4) освітні послуги понад обсяги, встановлені навчальними планами і програмами у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах;

5) консультації для учнів понад обсяги, встановлені навчальними планами та програми, фізичних осіб з питань організації виробництва, проведення туристичних походів, подорожей, екскурсій, змагань;

    6) підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

    7) проведення за бажанням учнів додаткових індивідуальних занять з метою підвищення рівня їх підготовки та розвитку творчих здібностей;

    8) організація та проведення семінарів, конференцій та виставок у разі, коли це не передбачено навчальними планами;

    9) видання та розповсюдження газет, журналів, наукових, науково-технічних, науково-методичних, науково-інформаційних, науково-практичних, науково-популярних та інших видань.

   2.У сфері міжнародного співробітництва:

   1) організація на компенсаційних засадах літніх мовних курсів, шкіл, семінарів, олімпіад, виставок, спортивних і туристських змагань та подорожей;

   2) надання протокольно – інформаційних, побутових та перекладацьких послуг.

   3.У сфері виховання, охорони здоров’я, відпочинку та оздоровлення:

        надання послуг з відпочинку та оздоровлення у спортивно-оздоровчих таборах.

  4.У сфері фізичної культури і спорту:

  1) групові та індивідуальні заняття фізичною культурою та спортом на стадіонах, у спортзалах понад норми, встановлені навчальними планами, за винятком занять, що проводяться з учнями навчальних закладів спортивного профілю (зазначені послуги можуть надаватися також особам, що не перебувають з навчальними закладом у трудових відносинах і не навчаються в ньому);

  2 ) організація «груп здоров’я», спортивних, фізкультурно-спортивних заходів;

  3) прокат спортивного інвентарю, за винятком послуг, що надаються учням закладів спортивного профілю;

  4) організація та надання послуг, пов’язаних з проведенням фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів, з використанням катків, спортивних, тренажерних та гімнастичних залів, лижним спусків, коли це не передбачено навчальними планами;

5) надання послуг тренерами, методистами, інструкторами та медичними працівниками, коли це не передбачено навчальними планами.

5.У сфері туризму та екскурсій:

1) організація тематичних екскурсій;

2) відвідування музеїв, ботанічних садів, заповідників, коли це не передбачено навчальними планами;

3) індивідуальне обслуговування відвідувачів та екскурсійних груп у приміщеннях та на територіях музеїв, ботанічних садів, заповідників тощо.

6.У сфері побутових послуг:

1) будівництво, ремонт та обладнання (благоустрій) житла, надвірних будов, гаражів, сховищ для зберігання овочів та фруктів, складських приміщень тощо;

2)виготовлення і ремонт меблів, побутових столярних виробів, садово-городнього інвентарю;

3) фото-, кіно-, аудіо-, і відео послуги.

7.У сфері транспортних послуг:

 надання транспортних засобів для перевезення населення, у тому числі туристсько-екскурсійних груп.

8.У сфері житлово-комунальних послуг:

 надання у міжсезонний період (канікули, відпустки) дитячо-юнацьких таборів та інших закладів освіти для тимчасового проживання та харчування як окремих громадян, так і студентських (учнівських) екскурсійних та туристичних груп.

9.Інші послуги:

1) виготовлення та реалізація товарів широкого вжитку ( в теплицях, майстернях, лабораторіях загальноосвітнього навчального закладу);

2) здавання в оренду будівель, споруд та іншого нерухомого майна, обладнання, не пов'язаних з навчально-виховною, навчально-виробничою, науковою діяльністю, яке не погіршує соціально-побутові умови працівників закладу та учнівської молоді;

3) поліграфічні послуги та видавнича діяльність;

4)забезпечення доступу до Інтернету, локальних і корпоративних комп'ютерних мереж, пошукових систем, користування корпоративною електронною поштою;

5) видання та реалізація навчальних, методичних, інформаційних, рекламних посібників (довідників, рекомендацій тощо) державними навчальними закладами за напрямками діяльності;

6) надання послуг у сфері громадського харчування (виробництво, реалізація та організація споживання кулінарної продукції);

7) проведення ярмарків, аукціонів, провадження виставкової та концертної діяльності;

8) вирощування і реалізація сільськогосподарської продукції та продукції тваринництва (у сільських середніх навчальних закладах).

   6.4.У навчальному закладі  створюється фонд загального обов’язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також спецрахунок, за рахунок коштів, залучених з інших джерел.

Кошти фонду загального обов’язкового навчання та спецрахунок зберігаються на рахунку цього навчального закладу в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором навчального закладу.

Облік і використання коштів фонду загального обов’язкового навчання  та спецрахунку здійснюються цим навчальним закладом згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення ради навчального закладу, відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.

   Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов’язкового навчання та спецрахунку здійснюють органи місцевого самоврядування, органи управління освітою.

  6.5.Навчальний заклад має право придбавати та орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

  6.6.Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в навчальному закладі визначаються законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади. Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію відділу освіти райдержадміністрації.

  6.7.Звітність про діяльність загальноосвітнього навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства.

7.  Міжнародне співробітництво

  7.1.Навчальний заклад за наявності належної матеріально-технічної і соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

  7.2.Навчальний заклад має право, відповідно до чинного законодавства, укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

  7.3Участь закладу у міжнародних програмах, проектах, учнівському та в педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

8.  Контроль за діяльністю навчального закладу

  8.1.Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.

  8.2.Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, засновник та відділ освіти районної державної адміністрації.

  8.3.Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

  8.4.У період між атестацією проводяться перевірки навчального закладу з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше один-два разів на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю, проводяться його засновником відповідно до законодавства.

9.  Реорганізація або ліквідація навчального закладу

   9.1.Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник.

Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

 Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

 З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.

  9.2.Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

В разі ліквідації все майно передається до іншої неприбуткової організації або в доход держави.

  9.3.У випадку реорганізації права та зобов’язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

 

Заступник голови

районної ради                                                          І.В.Клігунова