2 сесія 7 скликання (27.11.2015)

Про затвердження статуту Попівського НВК

                                                              Image                                                 

КОНОТОПСЬКА РАЙОННА РАДА

 СЬОМЕ СКЛИКАННЯ

ДРУГА СЕСІЯ

РІШЕННЯ

                                                                    Конотоп

 

27.11.2015

 

Про затвердження статуту Попівського

навчально-виховного   комплексу

«Загальноосвітня  школа  І-ІІІ ступенів –

дошкільний    навчальний    заклад»

Конотопської районної    ради

Сумської області

 

Розглянувши клопотання відділу освіти Конотопської районної держаної адміністрації про затвердження статуту Попівського  НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ» Конотопської районної ради Сумської області, відповідно до рішення районної ради від 15.10.2015 «Про реорганізацію (приєднання) Попівського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Казка» Попівської сільської ради  Конотопського району Сумської області», керуючись ст. 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»,

ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

районна рада вирішила:

1.Затвердити статут Попівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ» Конотопської районної ради Сумської області (додається).

2.Доручити керівнику загальноосвітнього навчального закладу провести державну реєстрацію змін до установчих документів.

Голова районної ради                                                       А.В.Боярчук

 

Бохан  6 64 43

Надіслати: до протоколу -1, постійній комісії з питань молоді, освіти, культури, охорони здоров'я та соціального захисту-1, відділу освіти РДА-1, Попівському НВК-IIII ст.-1.

 

Додаток

                                                                                  до рішення районної ради

                                                                                  сьомого скликання від 27.11.2015

 

Статут

Попівського  навчально-виховного   комплексу  «Загальноосвітня  школа  І-ІІІ ступенів – дошкільний  навчальний заклад» Конотопської районної  ради Сумської області

1. Загальні положення

1.1. Попівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Конотопської районної ради Сумської   області   (скорочене   найменування  Попівський  НВК  «ЗОШ  І-ІІІ ступенів – ДНЗ») – навчальний заклад, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття загальної середньої освіти, знаходиться у спільній комунальній власності територіальних громад Конотопського району і є правонаступником Попівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Конотопської районної ради Сумської області та дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Казка» Попівської сільської ради Конотопського району Сумської області.

Навчально-виховний комплекс складається з двох підрозділів – дошкільного та шкільного і може мати профілізацію (природничо-математичну, суспільно-гуманітарну, художньо-естетичну, вивчення іноземних мов, спортивно-оздоровчу тощо).

Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти. У складі шкільного підрозділу можуть бути класи з поглибленим вивченням окремих предметів, групи продовженого дня, пришкільний інтернат.

Кількість дошкільних груп, класів, груп продовженого дня у навчально-виховному комплексі встановлюються засновником на підставі нормативів їх наповнюваності, затверджених МОН за погодженням з Мінфіном, відповідно до поданих заяв батьків або осіб, які їх заміняють, та санітарно-гігієнічних норм.

Зарахування дітей дошкільного віку до навчально-виховного комплексу здійснюється на безконкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування. До першого класу шкільного підрозділу переводяться діти, як правило, із шести років.

1.2. Юридична адреса загальноосвітнього навчального закладу: Україна, 41627, Сумська область, Конотопський район, село Попівка, вулиця Братів Ковтун, будинок 3.

1.3. Попівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад» (далі – навчальний заклад, НВК) є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, може мати рахунок у банку або органах Державного казначейства, інші атрибути юридичної особи, при укладенні договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування, являється неприбутковою організацією. Діяльність навчального закладу не спрямована на отримання прибутку.

1.4. Засновником навчального закладу є Конотопська районна рада, ідентифікаційний номер – 23825594, юридична адреса: Україна, 41600, Сумська область, місто Конотоп, вулиця Соборна, 23 (далі – районна рада).

1.5. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для фізичного, розумового й духовного розвитку.

1.6. Головними завданнями навчального закладу є:

створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного віку: збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров’я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

– забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

– виховання громадян України; виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

– формування й розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення;

– виховання у дітей дошкільного віку та учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

– розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

– реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань, виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів та дітей дошкільного віку;

– створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.7. Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України, Положенням про навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-III ступенів – дошкільний навчальний заклад», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України і іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.

1.8. Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.

1.9. Навчальний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

– безпечні умови освітньої діяльності;

– дотримання державних стандартів освіти;

– дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

– дотримання фінансової дисципліни.

1.10.У навчальному закладі визначена українська мова навчання і може бути запроваджено поглиблене вивчення предметів, допрофільна і профільна освіта .

1.11.Навчальний заклад має право:

– проходити в установленому порядку державну атестацію;

– визначати форми, методи й засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником;

– визначати варіативну частину робочого навчального плану;

– в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

– спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

– використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;

– бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;

– отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

– залишати у своєму розпорядженні й використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

– розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;

– спрямовувати кошти загальноосвітнього закладу на будівництво або благоустрій соціально-побутових об’єктів;

– здійснювати капітальне будівництво й реконструкцію, капітальний ремонт на основі договорів підряду чи господарським способом;

– об’єднувати на підставі спеціальних угод свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ і організацій як в Україні, так і за її межами.

1.12. У навчальному закладі створюються та функціонують методичні об'єднання вихователів ДНЗ, учителів початкових класів, учителів фізики, математики та інформатики, учителів-філологів, учителів суспільно-природничих дисциплін, класних керівників, постійно діючий семінар.

1.13. Медичне обслуговування дітей, учнів та відповідні умови для його організації забезпечується засновником і здійснюється Конотопською центральною районною лікарнею, Конотопським міськрайонним управлінням Головного управління Держсанепідслужби в Сумській області, Попівською амбулаторією загальної практики сімейної медицини, медичною сестрою навчального закладу.

1.14. Для вихованців дошкільних груп обов'язкове триразове харчування, для учнів 1-4 класів – один раз на день, для учнів 5-11 класів –  одноразове харчування відповідно до норм харчування дітей у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах.

1.15. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

2. Організація навчально-виховного процесу.

  2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного, місячного, тижневого плану. У плані роботи відображаються найголовніші аспекти діяльності навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується радою навчального закладу.

2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням допрофільної і профільної освіти.

Робочий навчальний план навчального закладу затверджується відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації. До робочого навчального плану додаються розклад уроків, річний, тижневий плани та режим роботи.

2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники зазначеного навчального закладу самостійно обирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.4. Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за денною груповою та індивідуальною формою навчання. Бажаючим надається право і створюються умови для прискореного закінчення школи та складання іспитів екстерном.

2.5. Для зарахування дитини у дошкільний заклад необхідно надати: заяву батьків або осіб, які їх замінюють, медичну довідку про стан здоров’я дитини, копію свідоцтва про народження дитини.

2.6. Зарахування учнів до загальноосвітнього навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

2.7. У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка, особистої заяви батьків, або особи, яка їх замінює, про перехід до іншого навчального закладу (із зазначенням причини переходу), довідки, що підтверджує зарахування дитини іншим навчальним закладом, учнівського квитка.

2.8. За дитиною зберігається місце в навчальному закладі в разі хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період.

2.9. Відрахування дітей із дошкільного закладу може здійснюватись за бажанням батьків, або осіб, які їх замінюють; на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в дошкільному закладі; у разі не внесення плати за харчування дитини протягом двох місяців після встановленого терміну. Батьків або осіб, які їх замінюють повідомляють про відрахування дитини за 7 днів.

2.10. Дитячий заклад здійснює соціально-педагогічний патронат сім’ї, з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку, але не відвідують дошкільний заклад та надання консультаційної допомоги.

2.11. Індивідуальне навчання та навчання екстерном у закладі організовується відповідно до положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти,  затверджених Міністерством освіти і науки України. 
2.12. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у навчально-виховному комплексі здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України. 

2.13. У навчальному закладі для учнів 1-8 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).

2.14. Структура навчального року, тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом у межах часу, що передбачений робочим навчальним планом, за погодженням з відділом освіти.

Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються 31 травня. У дошкільному закладі з 1 червня до 31 серпня триває літній оздоровчий період, під час якого освітня робота формується відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України. Навчальний рік закінчується не пізніше 1 липня. Навчальний рік поділяється на два семестри.

2.15. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.16. За погодженням з відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул.

Загальна тривалість канікул у дошкільному закладі, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів: літні – 90 календарних днів, осінні – 5 календарних днів, зимові – 10 календарних днів, весняні – 10 календарних днів. У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-естетична робота.

Тривалість канікул для школярів протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

2.17. Тривалість занять у навчальному закладі становить: у групах дошкільного закладу – 25 хвилин, у перших класах – 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих – одинадцятих – 45 хвилин.

Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із відділом освіти та Конотопським міськрайонним управлінням Головного управління Держсанепідслужби в Сумській області, радою навчального закладу та затверджується директором.

2.18. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується Конотопським міськрайонним управлінням Головного управління Держсанепідслужби в Сумській області та радою навчального закладу, затверджується директором. Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять.

Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

2.19. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів .

Домашні завдання учням 1-х класів не задаються. 

2.20. Визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання знань учнів, ведеться тематичний облік знань.

  У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні, у 2 – 11 класах  оцінюванням  навчальних  досягнень  знань  здійснюється  за  12 бальною системою.

  У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік, за державну підсумкову атестацію .

2.21. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником.

2.22. Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України  та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України.

2.23. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації. Порядок проведення зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України та зареєстрованого Міністерством юстиції України.

2.24. Учням, які закінчили  навчальний  заклад, видається відповідний документ про освіту:

– по закінченні початкової школи – табель успішності, особова справа;

– по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;

– по закінченні навчального закладу – атестат про повну загальну середню освіту .

2.25.За успіхи в навчанні для учнів встановлюються форми морального і матеріального заохочення, передбачені чинним законодавством.

2.26. Навчальний заклад керується штатним розписом, затвердженим відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації, складеним на основі типових штатних нормативів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених МОН України за погодженням з Мінфіном.

2.27. При потребі під час канікул на базі навчального закладу може бути організована робота пришкільного оздоровчого табору з денним перебуванням.

3 . Учасники навчально-виховного процесу.

3. 1. Учасниками навчально-виховного процесу в навчальному закладі є: діти дошкільного віку, учні, керівники, педагогічні працівники, психолог, соціальний педагог, помічники вихователів, няні, бібліотекар, медичні працівники, інші спеціалісти, батьки або особи, які їх замінюють.

3.2. Права і обов’язки учнів, вихованців, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.

3.3. Права дитини у сфері дошкільної освіти:

   безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання й навчання;

   захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;

   захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також фізичного та психічного насильства, приниження її гідності;

   здоровий спосіб життя.

3.4. Учні мають право:

– на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, профілів навчання, позашкільних та позакласних занять;

– на використання навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;

– на доступ до інформації з усіх галузей знань;

– брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

– брати участь у роботі органів учнівського самоврядування навчального закладу;

– брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;

– брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

– на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

– на безпечні й нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

3.5.Учні зобов’язані:

– оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

– дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку;

– бережливо ставитись до державного, громадського, шкільного і особистого майна;

– дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;

– брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

– дотримуватися правил для учнів і особистої гігієни;

– проходити навчально-виробничу практику;

– поважати учителя;

– не допускати запізнень на уроки і не залишати їх без дозволу учителя;

– ходити до школи в учнівській формі, не носити речей, що не передбачені навчальним процесом;

– дотримуватися санітарно-гігієнічних норм у школі.

3.6. Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, у певних випадках – професійну практику, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

  3.7. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних працівників здійснюється відділом освіти за погодженням з директором школи, інших працівників навчального закладу – директором школи. Трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими законодавчими актами.

3.8. Педагогічні працівники мають право на:

– захист професійної честі, гідності;

– самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я учнів;

– участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;

– проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

– позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;

– участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

– підвищення кваліфікації, перепідготовку;

– отримання пенсії, у тому числі й за вислугу років, у порядку визначеному законодавством України;

– матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.

 Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.

3.9. Педагогічні працівники зобов’язані:

– забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;

– сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

– сприяти зростанню іміджу навчального закладу;

– особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

– виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;

– готувати учнів до самостійного життя, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

– дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;

– захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;

– постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну й політичну культуру;

– виконувати Статут навчального закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

– виконувати накази й розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;

– брати участь у роботі педагогічної ради;

– організовувати і проводити позакласну та позашкільну виховну роботу з дітьми.

3.10. У навчальному закладі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників, незалежно від підпорядкування, типів і форм власності. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міністерством освіти і науки України.

3.11. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, постійно відмовляються від підвищення свого фахового рівня шляхом проходження курсової перепідготовки, не виконують умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, а також учителі, що втратили моральний облік, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.12. Батьки та особи, які їх замінюють мають право:

– обирати й бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

– звертатись до органів управління освітою, керівника навчального закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

– брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази навчального закладу;

– на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органах.

3.13. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти й зобов’язані:

– забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

– постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан, моральні якості своєї дитини, дотримання правил техніки безпеки, створювати належні умови для розвитку природних здібностей, дотримання режиму дня учнями;

– поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, людей, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

– виховувати в дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

3.14. Представники громадськості мають право:

– обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування в навчальному закладі;

– керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;

– сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;

– проводити консультації для педагогічних працівників;

– брати участь в організації навчально-виховного процесу.

3.15. Представники громадськості зобов’язані:

– дотримуватися Статуту навчального закладу, виконувати накази та розпорядження керівника навчального закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати дітей та учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя.

4. Управління навчальним закладом.

4.1. Управління навчальним закладом здійснюється його засновником – Конотопською районною радою, відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації. Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Директором може бути лише громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш, як три роки.

Директор навчального закладу комунальної форми власності призначається і звільняється з посади відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації за попереднім погодженням з Конотопською районною державною адміністрацією та районною радою. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.

4.2. Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу освіти є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

  Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

– працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;

– учнів навчального закладу другого ступеня – класними зборами;

– батьків, представників громадськості – класними й загальними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів; від працівників навчального закладу – 3, учнів – 3, батьків і представників громадськості –3.

  Термін їх повноважень становить один рік.

  Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

  Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини від їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.

  Загальні збори:

– приймають Статут, зміни й доповнення;

– обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

– заслуховують звіт директора й голови ради навчального закладу;

– розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;

– затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;

– приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

4.3. У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.

4.3.1. Метою діяльності ради є:

– підвищення рівня демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;

– об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;

– формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;

– розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;

– підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.

4.3.2. Основними завданнями ради є:

– підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

– визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

– формування навичок здорового способу життя;

– створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;

– сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

– підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідницько-експериментальної роботи педагогів, сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів ;

– підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

– ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

– стимулювання морального та матеріального заохочення учнів та вихованців ДНЗ, сприяння пошуку, підтримка обдарованих дітей;

– зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та загальноосвітнім навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

  4.3.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів II і ІІІ ступеню навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами навчального закладу.

  Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами. На чергових виборах склад ради оновлюється не менше, ніж на третину.

 4.3.4. Рада навчального закладу діє на засадах:

– пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

– дотримання вимог законодавства України;

– колегіальності ухвалення рішень;

– добровільності й рівноправності членства;

– гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік. Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, власника, а також членами ради.

Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради. Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту навчального закладу, доводяться в семиденний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.

  4.3.5. Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради. Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

  Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою. Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

 4.3.6. Рада навчального закладу:

– організовує виконання рішень загальних зборів;

– вносить пропозиції щодо зміни типу, Статуту, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

– спільно з адміністрацією розглядає й затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням, здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу, затверджує режим роботи навчального закладу;

– сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

– приймає спільно з педагогічною радою рішення про представлення до нагородження випускників навчального закладу до нагородження учнів похвальними листами «За високі досягнення в навчанні» та грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;

– разом з педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства й держави;

– погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

– заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

– може брати участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям, вихователям;

– виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

– виступає ініціатором проведення доброчинних акцій;

– виносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального й матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

– ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

– сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями та вихованцями ДНЗ;

– розподіляє й контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням та вихованцям ДНЗ;

– розглядає питання родинного виховання;

– за згодою батьків або осіб, які їх замінюють бере участь в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих життєвих обставинах;

– сприяє педагогічній освіті батьків;

– сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

– розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;

– організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням;

– розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу ;

– може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи, склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою;

– розглядає питання ставлення учнів до навчання, до школи, їхньої поведінки й вирішує питання про перебування таких учнів у школі.

4.4. При навчальному закладі за рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада.

  4.5. Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

4.5.1. Основними завданнями піклувальної ради є:

– сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;

– співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у навчальному закладі;

– зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;

– організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

– вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальнообов’язкового навчання;

– запобігання дитячій бездоглядності;

– сприяння працевлаштуванню випускників навчального закладу;

– стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;

– всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів, вихованців ДНЗ та навчальним закладом.

4.5.2. Піклувальна рада формується у складі 5 осіб з представників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.

Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів, працюють на громадських засадах.

Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника навчального закладу.

У випадках, якщо хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на його місце обирається інша особа.

4.5.3. Піклувальна рада діє на засадах:

– пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

– дотримання вимог законодавства України;

– самоврядування;

– колегіальності ухвалення рішень;

– добровільності й рівноправності членства;

– гласності.

Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш, ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.

Засідання піклувальної ради є правочинним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.

Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.

Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.

Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу загальноосвітнього навчального закладу, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.

4.5.4. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.

Голова піклувальної ради:

– скликає та координує роботу піклувальної ради;

– готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

– визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

– представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.

4.5.5. Піклувальна рада має право:

– виносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника навчального закладу, загальних зборів пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої баз навчального закладу;

– залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу;

– вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази навчального закладу;

– стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів;

– брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи навчального закладу, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;

– створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.

4.6. Директор навчального закладу;

– здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

– організовує навчально-виховний процес;

– забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;

– відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

– створює необхідні умови для участі дітей та учнів у позакласній і позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

– забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

– підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідницько-експериментальної роботи педагогів;

– забезпечує права учнів та вихованців ДНЗ на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

– призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;

– контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей та учнів;

– здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;

– розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;

– видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

– за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників навчального закладу;

– створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;

– несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками, загальними зборами, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.

4.7. Обсяг педагогічного навантаження вихователів, вчителів визначається на підставі законодавства директором навчального закладу і затверджується відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

4.8. У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада.

Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.

4.9. Педагогічна рада розглядає питання:

– удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи навчального закладу;

– переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;

– підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки й передового педагогічного досвіду;

– морального та матеріального заохочення учнів та працівників навчального закладу.

4.10. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховного процесу.

4.11. У навчальному закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

5. Матеріально-технічна база.

5.1. Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі навчального закладу.

5.2. Майно навчального закладу належить йому на правах власності, повного господарського відання або оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і статуту навчального закладу та укладених ним угод.

5.3. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.5. Для забезпечення навчально-виховного процесу база навчального закладу складається з навчальних кабінетів, бібліотеки, комп’ютерного кабінету, їдальні, кімнат для дошкільної групи.

6. Фінансово-господарська діяльність.

6.1. Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється на основі його кошторису.

6.2. Джерелами формування кошторису навчального закладу є:

– кошти засновника ;

– кошти місцевого бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;

– кошти фізичних, юридичних осіб;

– кошти, отримані за надання платних послуг;

– благодійні (добровільні) внески і пожертви юридичних та фізичних осіб

6.2.1. У сфері освітньої діяльності:

– довузівська підготовка;

– лекторії (з питань науки і техніки, культури та мистецтва, фізичної культури і спорту, правових знань, туризму і краєзнавства тощо);

– освітні послуги понад обсяги, встановлені навчальними планами і програмами у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах;

– консультації для учнів понад обсяги, встановлені навчальними планами та програмами, фізичних осіб з питань організації виробництва, проведення туристичних походів, подорожей, екскурсій, змагань;

– підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

– проведення за бажанням учнів додаткових індивідуальних занять з метою підвищення рівня їх підготовки та розвитку творчих здібностей;

– організація та проведення семінарів, конференцій та виставок у разі, коли це не передбачено навчальними планами;

– видання та розповсюдження газет, журналів, наукових, науково-технічних, науково-методичних, науково-інформаційних, науково-практичних, науково-популярних та інших видань.

6.2.2.У сфері міжнародного співробітництва:

– організація на компенсаційних засадах літніх мовних курсів, шкіл, семінарів, олімпіад, виставок, спортивних і туристських змагань та подорожей;

– надання протокольно – інформаційних, побутових та перекладацьких послуг.

6.2.3.У сфері виховання, охорони здоров'я, відпочинку та оздоровлення:

– надання послуг з відпочинку та оздоровлення у спортивно-оздоровчих таборах.

6.2.4. У сфері фізичної культури і спорту:

– групові та індивідуальні заняття фізичною культурою та спортом на стадіонах, у спортзалах понад норми, встановлені навчальними планами, за винятком занять, що проводяться з учнями навчальних закладів спортивного профілю (зазначені послуги можуть надаватися також особам, що не перебувають з навчальним закладом у трудових відносинах і не навчаються в ньому);

– організація «груп здоров'я», спортивних, фізкультурно-спортивних заходів;

– прокат спортивного інвентарю, за винятком послуг, що надаються учням закладів спортивного профілю;

– організація та надання послуг, пов'язаних з проведенням фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів, з використанням катків, спортивних, тренажерних та гімнастичних залів, лижних спусків, коли це не передбачено навчальними планами;

– надання послуг тренерами, методистами, інструкторами та медичними працівниками, коли це не передбачено навчальними планами.

6.2.5. У сфері туризму та екскурсій:

– організація тематичних екскурсій;

– відвідування музеїв, ботанічних садів, заповідників, коли це не передбачено навчальними планами;

– індивідуальне обслуговування відвідувачів та екскурсійних груп у приміщеннях та на територіях музеїв, ботанічних садів, заповідників тощо.

6.2.6. У сфері побутових послуг:

– будівництво, ремонт та обладнання (благоустрій) житла, надвірних будівель, гаражів, сховищ для зберігання овочів та фруктів, складських приміщень тощо;

– виготовлення й ремонт меблів, побутових столярних виробів, садово-городнього інвентарю;

– фото-, кіно-, аудіо- і відеопослуги.

6.2.7. У сфері транспортних послуг:

– надання транспортних засобів для перевезення населення, у тому числі туристсько-екскурсійних груп.

6.2.8. У сфері житлово-комунальних послуг:

– надання у міжсезонний період (канікули, відпустки) дитячо-юнацьких таборів та інших закладів освіти для тимчасового проживання та харчування як окремих громадян, так і студентських (учнівських) екскурсійних та туристичних груп.

6.2.9. Інші послуги:

– виготовлення та реалізація товарів широкого вжитку (в теплицях, майстернях, лабораторіях загальноосвітнього навчального закладу);

– здавання в оренду будівель, споруд та іншого нерухомого майна, обладнання, не пов'язаних з навчально-виховною, навчально-виробничою, науковою діяльністю, яке не погіршує соціально-побутові умови працівників закладу та учнівської молоді;

– поліграфічні послуги та видавнича діяльність;

– забезпечення доступу до Інтернету, локальних і корпоративних комп'ютерних мереж, пошукових систем, користування корпоративною електронною поштою;

– видання та реалізація навчальних, методичних, інформаційних, рекламних посібників (довідників, рекомендацій тощо) державними навчальними закладами за напрямками діяльності;

– надання послуг у сфері громадського харчування (виробництво, реалізація та організація споживання кулінарної продукції);

– проведення ярмарків, аукціонів, провадження виставкової та концертної діяльності;

– вирощування й реалізація сільськогосподарської продукції та продукції тваринництва.

6.3. У навчальному закладі створюється фонд загального обов’язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також спецрахунок, за рахунок коштів залучених з інших джерел.

Кошти фонду загального обов’язкового навчання та спецрахунок зберігаються на рахунку цього навчального закладу в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором навчального закладу.

Облік і використання коштів фонду загального обов’язкового навчання та спецрахунку здійснюються навчальним закладом згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення ради навчального закладу, відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.

Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов’язкового навчання здійснюють органи місцевого самоврядування, органи управління освітою.

6.4. Навчальний заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурсів, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

6.5. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в навчальному закладі визначаються законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади. Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію відділу освіти.

6.6. Звітність про діяльність навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства.

7.  Міжнародне співробітництво.

7.1. Навчальний заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

7.2. Навчальний заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

8. Контроль за діяльністю навчального закладу.

8.1. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.

8.2. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, засновник та відділ освіти Конотопської районної державної адміністрації.

8.3. Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

8.4. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) навчального закладу з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1- 2 рази на рік. Перевірка з питань, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю, проводиться його засновником відповідно до законодавства.

9. Реорганізація або ліквідація навчального закладу.

9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник.

Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначену цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.

9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

  У разі ліквідації все майно передається до іншої неприбуткової організації або в доход держави.

9.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

 

 
 
Заступник голови 
районної ради                                                         І.В.Клігунова

 

 

Перейти до вмісту