Новини

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує

Image До уваги неприбуткових організацій!

Конотопська ОДПІ повідомляє, що відповідно до змін, внесених в Податковий кодекс України Законом України 28.12.2014 року за №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» до неприбуткових організацій та установ відносяться бюджетні установи, громадські об'єднання, політичні партії, релігійні, благодійні організації, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків, житлово-будівельні кооперативи, пенсійні фонди, після внесення їх до відповідного Реєстру.

Всі інші установи та організації згідно проекту наказу «Про затвердження Положення про реєстр неприбуткових організацій та установ» з 01.01.2015 року будуть виключені з Реєстру неприбуткових організацій та установ та переведені на загальну систему оподаткування. Телефон для довідок 6-98-96.

 Податкова міліція викрила ухилення від сплати ПДВ у фармацевтичній галузі на суму 16,7 мільйонів гривень

Податковою міліцією в рамках операції «Рубіж» зареєстровано кримінальне провадження за ухилення від сплати податку на додану вартість у сумі 16,7 млн. гривень.

Як з’ясувалося, підприємство, що здійснює оптову торгівлю фармацевтичними товарами, протягом 2014 року придбало за завищеною у 2 рази вартістю тваринну сировину для косметичної промисловості у підприємства, яке не отримувало ліцензію на проведення господарської діяльності з виробництва такої сировини та не має необхідних виробничих потужностей (поголів’я).

Триває досудове розслідування.

 

Відповідальність платників за неподання або несвоєчасне подання звітності

Відповідальність платників податків за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності регламентується статтею 120 глави 11 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями  (далі – Кодекс).

Неподання або несвоєчасного подання платником податків або іншими особами, які зобов’язані нараховувати та сплачувати податки і збори, податкових декларацій (розрахунків) тягне за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті ж самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (пункт 120.1 статті 120 Кодексу).

Якщо платником податків при самостійному внесенні змін до податкової звітності не виконані вимоги пункту 50.1 статті 50 Кодексу щодо порядку заповнення (надання) звітності та сплати суми недоплати та штрафу, то це тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5% від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов’язання (недоплати).

При самостійному донарахуванні суми податкових зобов’язань інші штрафи, передбачені главою 11 Кодексу, не застосовуються (підпункт 120.2 статті 120 Кодексу).

Відповідно до пункту 120.3 статті 120 Кодексу неподання платником податків звіту та/або обов’язкової документації про здійснені ним протягом року контрольовані операції або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 Кодексу тягне за собою накладення штрафу у розмірі:

– 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на  1 січня податкового (звітного) року, – у разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції (станом на 01.01.2015 мінімальна заробітна плата складала 1218 грн.);

– 5% суми контрольованих операцій, що не задекларовані у звіті;

– 3% суми контрольованих операцій, щодо яких не була подана документація, визначена підпунктом 39.4.8 пункту 39.4 статті 39 Кодексу, але не більше 200 розмірів мінімальної заробітної плати за всі незадекларовані контрольовані операції.

 

Відповідальність платників за порушення правил сплати податків

З урахуванням змін, внесених Законом України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон №71), пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – Кодекс) визначена відповідальність платників податків за несвоєчасну сплату (перерахування) податків.

У разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

– при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;

– при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 % погашеної суми податкового боргу.

 

Підрозділ ДФС «Фантом» попередив постачання на неконтрольовані території партії фурнітури для виготовлення цигарок вартістю майже мільйон гривень

Працівники підрозділу «Фантом» ДФС України спільно зі співробітниками СБУ та прикордонною службою вилучили з незаконного обігу партію фурнітури для тютюнової промисловості, що прямувала на непідконтрольні території.

Фура, що рухалась поза межами офіційного пункту пропуску, була затримана правоохоронцями поблизу селища Зайцево у секторі «С». Автівка була повністю заповнена папером для цигарок, клеєм, паперовими стрічками, картонними обкладинками та іншим збіжжям, необхідним для виготовлення пачок для цигарок. Жодних супровідних документів на вантаж водій надати не зміг.

В ході подальшої перевірки, виявилося, що товар був завантажений у селищі Курахове та прямував на адресу одного з донецьких підприємств. Наразі вантаж загальною кількістю понад 960 тис. гривень вилучено. Вирішується питання щодо реєстрації кримінального провадження за фактом фінансування тероризму за ст. 258-5 КК України.

 

Податкова міліція спільно з СБУ затримали найбільшу за останній час партію «контрабандних» харчових продуктів, що прямувала на непідконтрольні території

Підрозділ ДФС України «Фантом» спільно зі співробітниками СБУ та Прикордонною службою затримали одну з найкрупніших партій «контрабандних» продуктів харчування з початку проведення АТО.

На залізничному пункті пропуску «Красний Ліман», що у секторі «С», правоохоронці затримали залізничний склад з одинадцятьма вагонами, який прямував на тимчасово непідконтрольні території. Аби зупинити потяг, було задіяно спецпідрозділ «А» Служби безпеки України.

Згідно супровідних документів, що надали залізничники, одна з металургійних компаній України транспортувала вантаж шлаку. Однак, при огляді вагонів виявилося, що під метровим шаром шлаку ретельно приховані пакунки з цукром, різноманітними прохолоджувальними напоями та мінеральною водою. У одному з вагонів в аналогічний спосіб було завантажено навіть канцелярський папір формату А4, на який у так званій ДНР наразі чималий попит. На пакунках виявлено «вітальний» напис: «Привет ополченцам с Крамахи!».

За попередньою інформацією, понад 700 тонн харчових продуктів мали надійти незаконним збройним формуванням, що здійснюють терористичну діяльність у Донецькій області.

За фактом фінансування тероризму зареєстровано кримінальне провадження за ст. 258-5 КК України. Вантаж вилучено, здійснюється комплекс заходів, спрямованих на притягнення до відповідальності організаторів каналу контрабанди.

 

Податковою міліцією викрито факти ухилення від оподаткування майже на 34 млн. грн.

Податковою міліцією Центрального офісу зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків підприємством, що здійснює торгівлю пально-мастильними матеріалами.

Протягом 2015 року підприємство оформило операції з придбання легких і важких дистилятів, бензину і дизельного палива виробництва Румунії. Однак, як з’ясувалося,  зазначені операції фактично були лише на «папері», жодні закупівлі не здійснювалися.

Такі дії призвели до ухилення від сплати ПДВ та податку на прибуток на суму 27 млн. 462 тис. гривень.

Подібний факт ухилення від сплати податків за рахунок фіктивних операцій також викрито податковою міліцією у Києві.

Підприємство, яке здійснює торгівлю спецзасобами, устаткуванням та засобами екіпіровки, протягом 2012 – 2015 років документально оформило фінансово-господарські взаємовідносини із підприємствами з ознаками фіктивності. Звісно, жодних операцій фактично не проводилося. Завдяки таким махінаціям порушники ухилилися від сплати ПДВ на суму 6,2 млн. гривень.

За вказаним фактом податковою міліцією м. Києва зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України.

 

Реєстрація та взяття на облік в ДФС – за 1 день

Для спрощення умов ведення бізнесу зменшено до одного дня строк державної реєстрації юридичних осіб та взяття на облік в органах ДФС юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

На сьогодні процедура відкриття бізнесу триває один день та складається з таких етапів:

І. Державна реєстрація юридичної особи або фізичної особи – підприємця.

Термін – у день надходження документів для проведення державної реєстрації (для юридичних осіб), або не пізніше наступного робочого дня після надходження документів (для фізичних осіб – підприємців).

ІІ. Передача відомостей з ЄДР про проведення реєстраційних дій до контролюючих органів.

Термін – у день проведення реєстраційної дії.

ІІІ. Взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців в органах ДФС як платників податків та платників єдиного внеску.

Термін – у день отримання відомостей з ЄДР.

IV. Передача до ЄДР даних про взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців в органах ДФС, реєстраційний номер платника єдиного внеску та клас професійного ризику виробництва платника єдиного внеску за основним видом його економічної діяльності.

Термін – у день отримання відомостей з ЄДР.

V. Видача (надсилання поштовим відправленням з описом вкладення) державним реєстратором юридичній особи або фізичній особі – підприємцю витягу з ЄДР, який містить інформацію про державну реєстрацію та взяття на облік в органах ДФС.

Термін – протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, після отримання державним реєстратором від органів ДФС та статистики даних про взяття на облік.

Тобто на сьогодні отримати витяг з ЄДР з даними про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця та взяття на облік в органах ДФС можливо не пізніше наступного робочого дня з дня подачі документів державному реєстратору для проведення державної реєстрації.

 

Підрозділ ДФС «Фантом» попередив черговий факт фінансування тероризму

Підрозділ ДФС України «Фантом» спільно зі співробітниками СБУ та прикордонною службою попередив надходження коштів до терористичних організацій, що діють на тимчасово неконтрольованих територіях.

У секторі «М» правоохоронці зупинили автівку «ВАЗ», у якій рухались двоє жителів Донецької області, поведінка яких видалась підозрілою оперативникам фіскальної служби. Транспортний засіб був спрямований на поглиблений огляд, де під переднім водійським сидінням було виявлено поліетиленовий пакунок, в якому знаходилось 55 тис. доларів США.

У подальшому водій та пасажир легковика зізналися, що кошти призначалися одному з так званих ополченців, що наразі веде терористичну діяльність на території Донецької області.

На даний момент за фактом створення терористичної групи чи терористичної організації зареєстровано кримінальне провадження за ч.1 ст. 258-3 КК України. Триває слідство.

 

За порушення терміну реєстрації податкових накладних в ЄРПН передбачено штраф

Законом України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон №71) внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у частині визначення відповідальності платників податку на додану вартість (далі – ПДВ) за порушення термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям –платникам ПДВ, та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).

Статтею 201 Кодексу визначені граничні терміни реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН здійснюється не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання (пункт 201.10 статті 201 Кодексу).

 Відповідно до пункту 1201.1 статті 1201 Кодексу порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі:

– 10% від суми ПДВ, зазначеної у таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

– 20% від суми ПДВ, зазначеної у таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

– 30% від суми ПДВ, зазначеної у таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

– 40% від суми ПДВ, зазначеної у таких податкових накладних/розрахунках коригування, – у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Відсутність з вини платника ПДВ реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення штрафу у розмірі 50% від суми ПДВ, зазначеної у такій податковій накладній/розрахунку коригування (пункт 1201.2 статті 1201 Кодексу).

 

Податкова міліція повернула до держбюджету понад 50 мільйонів гривень

Податкова міліція України відшкодувала 53 мільйони гривень збитків, завданих державі у результаті протиправної діяльності у зовнішньоекономічній сфері. Про це заявив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Сергій Білан на нараді з керівниками силових структур та правоохоронних органів прикордонних областей західної України під головуванням Президента Петра Порошенка.

За словами Сергія Білана, з початку року було розпочато 161 кримінальне провадження стосовно суб'єктів господарювання, які здійснювали протиправну діяльність у зовнішньоекономічній сфері. Загальна сума збитків за вказаними кримінальними провадженнями складає понад 350 млн. грн.

Сергій Білан також повідомив, що у рамках кримінальних проваджень накладено арешт на майно та кошти на загальну суму понад 144 млн. гривень.

 

У червні місцеві громади Сумщини отримали майже 14 мільйонів гривень акцизного податку з роздрібного продажу підакцизної продукції

З 01 липня 2015 року набрали чинності зміни до Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» щодо виробництва та продажу пива. Пиво віднесено до алкогольних напоїв. Отже, на виробництво та продаж пива розповсюджуються всі вимоги та обмеження  щодо його продажу, які і до лікеро-горілчаних напоїв та виноробної продукції.

Борис Пересадько, начальник відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів: «Для отримання права на роздрібну торгівлю пивом підприємець має зареєструвати касовий апарат, внести до бюджету квартальну оплату за ліцензію та звернутись до органу  фіскальної служби для отримання ліцензії. Якщо підприємець хоче продавати пиво на розлив, йому необхідно отримати статус підприємства громадського харчування (кафе, бар, пивбар, закусочна, ресторан тощо) та забезпечити дотримання належних санітарних умов».

Запроваджені зміни забезпечать додаткові надходження до місцевих бюджетів, що надасть додаткові можливості для фінансування потреб громади, переконані фахівці ДФС.

Так, нововведення щодо торгівлі пивом лише за червень місяць поточного року додатково принесли бюджету Сумщини 1,7 млн.грн. Всього ж від операцій з продажу підакцизної продукції місцева громада отримала у червні 13,9 млн. грн., а з початку року понад 59 млн. грн.

 

Особливості реєстрації податкових накладних в ЄРПН

З 1 липня 2015 року реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) здійснюється виключно на суму податку, обраховану по формулі, визначеною пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу (далі – реєстраційна сума).

Таким чином, при реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування в ЄРПН відбувається перевірка наявності у платника, який здійснює таку реєстрацію, достатньої реєстраційної суми. Тобто для отримання можливості зареєструвати в ЄРПН податкову накладну або розрахунок коригування реєстраційна сума платника податку повинна бути більшою або дорівнювати сумі ПДВ, зазначеній у вказаних документах.

Якщо така реєстраційна сума є меншою ніж сума ПДВ, зазначена у податковій накладній або розрахунку коригування, у реєстрації вказаних податкової накладної або розрахунку коригування буде відмовлено.

У такому випадку (в тому числі якщо реєстрацій сума має від’ємне значення) з метою отримання можливості зареєструвати податкову накладну або розрахунок коригування в ЄРПН платнику потрібно збільшити свою реєстраційну суму. Таке збільшення може бути здійснено за рахунок:

отриманих податкових накладних та розрахунків коригуванні (які передбачають збільшення суми компенсації вартості поставлених товарів/послуг), складених на такого платника та зареєстрованих в ЄРПН;

сплати ПДВ на митниці під час розмитнення товарів;

поповнення рахунку платника в системі електронного адміністрування ПДВ, відкритого платнику у Держказначействі (електронний рахунок).

Наприклад: якщо платнику необхідно зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, в якій сума ПДВ становить 20 тис. грн., при цьому його реєстраційна сума має від’ємне значення і становить -5 тис. грн., то платнику податку для отримання можливості зареєструвати таку податкову накладну необхідно збільшити реєстраційну суму на 25 тис. грн.

Крім того, реєстраційну суму платників податку автоматично:

01.07.2015 збільшено на так звану суму „овердрафту”: середньомісячний розмір податку, задекларований та погашений платником до бюджету протягом попередніх 12 місяців.

до 10 липня 2015 року буде збільшено на суму надміру зарахованих ними до бюджету коштів, сформованих станом на 1 липня 2015 року.

Одночасно інформуємо, що термін реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН із запровадженням системи електронного адміністрування у звичайному режимі залишився без змін та становить 15 календарних днів з дати складання відповідного документу. При цьому, слід мати на увазі, що з 01.07.2015 за порушення вказаного терміну реєстрації в ЄРПН від одного до п’ятнадцяти календарних днів застосовується штраф у розмірі 10 відсотків від суми ПДВ, зазначеної у податкових накладних/розрахунках коригування.

 

Податкова міліція викрила факт ухилення від сплати податків на 247,5 мільйонів гривень

Податковою міліцією Центрального офісу зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків одним з підприємств. Зазначене підприємство здійснює діяльність з обслуговування наземного залізничного транспорту.

Встановлено, що протягом 2011 – 2014 років  підприємство документально, без фактичного проведення, оформило операції з придбання за державні кошти устаткування та запчастин до залізничних локомотивів, трамвайних моторних вагонів і рухомого складу. Ці дії призвели до ухилення від сплати податків на суму 247,5 млн. гривень.

Досудове розслідування триває.

 

Сергій Білан: Сподіваємося на допомогу громадськості у боротьбі з хабарництвом

Стосовно працівників органів Державної фіскальної служби розпочато 292 кримінальних провадження, з них 64 – за ознаками хабарництва.

Про це заявив Перший заступник Голови ДФС України Сергій Білан у ході наради з керівниками силових структур та правоохоронних органів прикордонних областей західної України під головуванням Президента Петра Порошенка.

Сергій Білан також відзначив, що за матеріалами підрозділів власної безпеки розпочато 249 кримінальних проваджень, з них за фактами хабарництва зареєстровано 35 кримінальних проваджень.

«Хочу зазначити, що робота з виявлення фактів хабарництва та інших посадових злочинів серед співробітників фіскальних органів неможлива без залучення широких кіл громадськості, тому ми дуже сподіваємось на допомогу підприємців, журналістів та інших зацікавлених осіб з метою профілактики та зниження рівня корупції серед наших співробітників», – сказав Сергій Білан

 

Затверджено повідомлення про прийняття працівника на роботу

Кабмін постановою від 17.06.2015 N 413 визначив, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства або уповноваженим ним органом (особою) чи фізособою до територіальних органів Державної фіскальної служби  за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

 Повідомлення подається за встановленою формою до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором .

 Подається повідомлення одним із таких способів:

засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

 Інформація, що міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

 

З початку року до місцевих бюджетів Сумщини надійшло майже 986 млн.грн.

Головним управлінням ДФС у Сумській області  за 1 півріччя 2015 року забезпечено збір до місцевих бюджетів в сумі 985,5 млн. гривень. Про це повідомив Юрій Больбіт, в.о. начальника ГУ ДФС у Сумській області.

У розрізі платежів у січні-червні 2015 року до місцевих бюджетів надійшло:

– податку на доходи фізичних осіб – 562,9 млн. грн.;

– єдиного податку – 97,6 млн. грн. (в т.ч. з юридичних осіб – 14,8 млн. грн., з фізичних осіб – 63,9 млн. грн., з сільськогосподарських товаровиробників – 18,9 млн. грн.);   

– акцизного податку з реалізації СГ роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 59 млн. грн.;

– екологічного податку – 11,3 млн. грн.;

– податку на майно – 191,9 млн. грн., в т.ч. податку на майно в частині плати за землю – 187,4 млн. грн., (в т.ч. з юридичних осіб – 170,4 млн. грн., з фізичних осіб – 17,0 млн. грн.),; податку на нерухоме майно – 3,8 млн. гривень, транспортного податку – 0,7 млн.гривень.

 

З 1 липня розпочалась подача звітності з екологічного податку за 2 квартал 2015 року

Відповідно до пункту 250.1 статті 250 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс) податковим звітним періодом для платників екологічного податку є календарний квартал.

Згідно з пунктом 250.2 статті 250 Кодексу платники податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації.

Підпунктами 250.2.1 та 250.2.3 пункту 250.2 статті 250 Кодексу визначено, що податкова декларація екологічного податку подається платником податку до контролюючих органів:

– за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах – за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об’єктів;

– за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк – за місцем перебування платника на податковому обліку.

Таким чином, з 1 липня по 10 серпня 2015 року платники екологічного податку повинні надати до територіальних органів ДФС, з урахуванням вимог пункту 250.2 статті 250 Кодексу, податкові декларації екологічного податку.

До затвердження Міністерством фінансів України нової форми податкової декларації екологічного податку, платникам податку застосовувати форму податкової декларації, затверджену наказом ДПА України від 24.12.2010 №1010 «Про затвердження форми Податкової декларації екологічного податку», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12.01.2011 за №26/18764.

 

Впровадження електронного адміністрування ПДВ збільшило надходження до бюджету майже на 30 відсотків

ДФС фіксує зростання надходжень до бюджету за період функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість в тестовому режимі.

Так, протягом березня-червня поточного року збір з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) збільшився на 29,4% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Нагадаємо, що відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» система електронного адміністрування ПДВ з 1 лютого поточного року діяла в тестовому режимі. Вже з 1 липня 2015 року система працює у звичайному режимі. 

 

В липні зростуть ціни на алкогольні напої

Кабмін постановою від 17.06.2015 N 426 вніс зміни до постанови від 30.10.2008№ № 957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв", якими передбачено підвищення мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на oкремі види алкогольних напоїв.

Підвищення мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних  напоїв  відбуватиметься у два етапи – з дня набрання чинності постановою та з 1 вересня 2015 року.

Постанова набирає чинності з 12 липня поточного року.

Зокрема, з 12 липня 2015 року до 31 серпня 2015 року мінімальна оптова ціна на горілку і лікеро-горілчані вироби за 1 літр 100-відсоткового спирту зросте до 159,94 гривень, а з 1 вересня – до 175,96 гривень(з 1 серпня 2014р.діяла ціна-133 грн.). Мінімальна роздрібна ціна на горілку і лікеро-горілчані вироби за 1 літр 100-відсоткового спирту зросте до 249,5 гривень, а з 1 вересня – до 274,5 гривень (з 1 серпня 2014р. діяла ціна-199,5грн.).

 

За 1 півріччя 2015 року понад 4000 жителів Сумщини стали власниками електронних підписів від ДФС

Протягом січня – червня поточного року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів ГУ ДФС у Сумській області скористалися 4052 клієнтів, яким безкоштовно видано 5219 посилених сертифікатів відкритих ключів.

Зокрема, послугами за вказаний період скористалися 777 юридичних осіб. Ще  2104 єкзеплярів електронного підпису видано фізичним особам – підприємцям та 1171 фізичним особам (громадянам).

Всього  з  початку діяльності  Акредитований центр сертифікації ключів ДФС на території Сумської області обслуговує  47 189 посилених сертифікатів відкритих ключів.

Нагадаємо, що у зв’язку зі зміною найменування АЦСК ІДД ДФС сформовано нові технологічні сертифікати центру та серверів центру, які необхідно додати до файлового сховища програмного забезпечення, що використовується для накладення електронного цифрового підпису на електронні документи.

Завантажити повний перелік актуальних технологічних сертифікатів АЦСК ІДД ДФС можна у розділі «Сертифікати АЦСК» офіційного інформаційного ресурсу.

 

Верховна Рада ухвалила Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій"

Законодавчим актом "тимчасово звільняються від санкцій за порушення вимог цього Закону:

суб'єкти господарювання при наданні послуг у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку, при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції) – до 1 липня 2015 року;

суб'єкти господарювання при виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти у разі, якщо ці операції виконуються не у касах уповноважених банків, операцій комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування – до 1 січня 2016 року".

Законом пункт 296.10 статті 296 Податкового кодексу України викладено в такій редакції:

"296.10. Реєстратори розрахункових операцій не застосовують платники єдиного податку:

першої групи;

другої та третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, в яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1000000 гривень. У разі перевищення у календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень застосування реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов'язковим. Застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку".

Законом доручено Кабінету Міністрів до 1 вересня 2015 року розробити порядок перевірки суб'єктів господарювання.

Законопроект зареєстровано за №1088.

За матеріалами офіційного веб-сайту Верховної Ради України

 

Оперативники ДФС Сумщини затримали понад 5 тисяч літрів російського спирту

Співробітники податкової міліції ДФС спільно з військовослужбовцями Сумського прикордонного загону здійснили перевірку  інформації щодо транспортування прикордонною територією області  нелегальної партії спирту російського виробництва.

24 червня на околиці  села Кам’янка  Серединобудського району Сумської області оперативники міжвідомчої групи затримали два автомобілі марки УАЗ  без державних реєстраційних номерів, за кермом  яких знаходилися громадяни України.

У ході огляду автомобілів  встановлено, що у кузовах знаходиться етиловий спирт російського виробництва, розлитий у пластикові ємності об’ємом  5 літрів.

На вимогу податківців водії не надали жодних документів, які б підтверджували походження підакцизного товару та його власника.

Понад 5 тисяч літрів спирту, маркованого російським виробником, оперативники вилучили у законному порядку. Вартість вилученого спирту за попередньою оцінкою становить понад 500 тисяч гривень.  

Вирішується питання про відкриття кримінального провадження.

 

Релігійні організації звільнені від податку на нерухомість

З 1 липня  2015 року набрав чинності Закон України  від 14.05.2015 N 420, який передбачає звільнення від оподаткування нерухомості релігійних організацій

Відповідно до змін перелік  об'єктів, що не підлягають оподаткуванню доповнений об'єктами нерухомості, що знаходяться у власності релігійних організацій, статути  яких зареєстровані у встановленому законом порядку.      

Така нерухомість повинна використовуватися виключно для забезпечення їх статутної діяльності. Під це звільнення підпадають і засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо). Проте дана норма не стосується об'єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича  та господарська діяльність.

 

Справляння військового збору з обміну валюти відмінено

Законом України від 12.05.2015  № 381-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо військового збору" шляхом виключення пп. 165.1.51 з пп. 1.7 п. 16 1 підрозд. 10 р. XX "Прикінцеві положення" Податкового кодексу України відмінено справляння військового збору з обміну валюти.

Дану норму запроваджено оскільки при обміні однієї валютної цінності на іншу (іноземної валюти на національну) відбувається еквівалентний обмін і доходу у фізичної особи не виникає.

 

Для здійснення роздрібної торгівлі пивом необхідно мати ліцензію

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує: згідно з нормами Закону України від 28 грудня 2014 року № 71- VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи» з 1 липня 2015 року пиво віднесено до алкогольних напоїв

Крім того, згідно з частиною дванадцятою статті 15 Закону N 481  від 19.12.1995 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв  та тютюнових виробів» (із змінами) роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Таким чином, суб'єктам господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, необхідно з 1 липня 2015 отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями з обов'язковим обладнанням місця торгівлі РРО.

Ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видається за заявою суб'єкта господарювання. При цьому, у заяві додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень цих РРО (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.

Ліцензія видається на підставі заяви та документів, перелік яких визначено Законом України від 19.12.1995 року № 481/95.

 

Перейти до вмісту