Новини

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області інформує

Image9 звернень надійшло на «Пульс» від платників Конотопського району

За словами начальника відділу обслуговування платників податків Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Москаленко В.М., за п’ять місяців поточного року антикорупційним сервісом Міністерства доходів та зборів України – «Пульс» скористалося 9 жителів Конотопського району.

Найчастіше у своїх зверненнях представники бізнесу порушували питання щодо подання звітності, як в електронному, так і паперовому вигляді. Всі звернення ретельно відпрацьовані, заявникам – надані вичерпні відповіді.

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області нагадає, що інтерактивний антикорупційний сервіс „Пульс” – це пряма телефонна лінія  – (044) 284-00-07, яка працює з 25 січня 2012 року у режимі  callback. З березня 2013 року «Пульс» Міністерства доходів і зборів України приймає звернення від представників бізнесу не лише з податкових, а й з митних питань.

 Даний телефонний сервіс створений насамперед для подолання корупції серед працівників відомства, попередження неякісного обслуговування, перевищення повноважень службовими особами Міндоходів та ліквідації будь-яких перешкод, що стоять на заваді підприємницької діяльності суб’єктів господарювання.

 

До уваги юридичних осіб – власників нерухомого майна!

Законом "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні" внесено зміни до ст. 265 "Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки" Податкового кодексу, які набрали чинності з 01.04.2014.

Зокрема, слова "житлова площа" замінені словами "загальна площа",  в результаті чого змінилася база оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Податкові зобов'язання платників податку – юридичних осіб потребують перерахунку з урахуванням загальної площі об'єктів житлової нерухомості, у т. ч. їх часток, як бази оподаткування для такого податку з 1 квітня 2014 року.

За I квартал 2014 року перерахунок податкового зобов'язання проводити не потрібно.

За результатами перерахунку пропонується подати не пізніше 30 липня 2014 року (граничного терміну сплати авансових внесків з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за II квартал 2014 року) уточнюючі декларації.

Детальніше про це йдеться в Узагальнюючій податковій консультації щодо оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженій наказом Міндоходів України 25.04.2014 №263.

 

Сумщина активно наповнює держбюджет

За результатами надходжень Сумської області, у травні  2014 року до зведеного бюджету надійшло 550,5 млн. грн., що на 29,9 млн. грн. більше, ніж у травні 2013 року. Надходження зросли  за рахунок  збільшення сплати за користування надрами (в першу чергу – це нафта і газ) та користування землею, що склало понад 325 млн. грн. або майже 60% всіх надходжень.

До державного бюджету перераховано 396,4 млн. грн.,  до місцевого  – 154 млн. грн. В цілому доведений індикативний показник виконано на 105,5 %.

Єдиний соціальний внесок на загальнообов’язкове державне страхування за травень місяць склав  290,9 млн. грн. що на 16,7 млн. грн.

 

У травні Міндоходів відшкодувало підприємствам

4,9 млрд. грн. податку на додану вартість

Про це повідомив Перший заступник Міністра доходів і зборів України Ігор Білоус під час зустрічі з представниками Федерації роботодавців України.

Ігор Білоус підкреслив, що Міндоходів з кожним місяцем збільшує виплати відшкодованого податку. У квітні платники отримали 4,2 млрд. грн. ПДВ, у травні – на 20 відсотків більше, адже невідшкодований ПДВ – це вимивання обігових коштів з бізнесу, тому потрібно робимо все можливе, щоб нарощувати суми відшкодувань.

За його словами, сьогодні Міндоходів працює над системними змінами в адмініструванні ПДВ, які дозволять ліквідувати шахрайські схеми, що завжди існували навколо цього податку.

Ігор Білоус запевнив представників Федерації у готовності до відкритості та діалогу та закликав їх до активної участі у тих процесах, які сьогодні відбуваються у податково-митній сфері.

У свою чергу представники бізнесу висловилися за посилення роботи у законодавчому полі для уникнення подвійного трактування окремих положень податкового та митного законодавства. Зокрема, за їх словами, необхідно відходити від лозунгів та популізму, писати реалістичний бюджет та ефективно використовувати бюджетні кошти. Враховуючи таку зацікавленість з боку бізнес-спільноти Ігор Білоус запропонував їм взяти участь у  робочих групах з опрацювання законодавчих ініціатив. 

 

Старі КВЕДи – 2005 року необхідно замінити на нові 2010 року

Діючі нормативні документи передбачають здійснення підприємницької діяльності за новими КВЕДами – 2010. Старі КВЕДи за видами економічної діяльності (ДК 009:2005) були чинними до 31 грудня  2013 року та скасовані наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.102010 року №457 «Про затвердження та скасування національних класифікаторів».

Як повідомлялося раніше, кожен платник податків повинен замінити КВЕДи зразка 2005 року на нові, затверджені у 2010 році. Враховуючи зазначене, фізичним особам – підприємцям необхідно здійснити перехід на КВЕД – 2010. Для цього необхідно подати реєстраційну картку встановленого зразка до відповідних реєстраційних служб районних або міських  управлінь юстиції (державних реєстраторів).

 

Товари, дорожчі за 150 євро, необхідно декларувати на митниці

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Митного Кодексу України» від 10 квітня 2014 року змінено умови оподаткування товарів, що переміщуються (пересилаються) на митну територію України на адресу одного одержувача в одному відпраленому багажі від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях, на адресу одного одержувача в одному вантажі експрес-перевізника від одного відправника у міжнародних експрес-відправленнях, а також товарів (крім підакцизних), що переміщуються у несупроводжуваному багажі. Так, товари (крім підакцизних), що переміщуються (пересилаються) у такий спосіб і сумарна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, підлягають усному декларуванню на підставі товаросупровідних документів та не є об’єктами оподаткування митними платежами. Слід зазначити, що раніше сумарна вартість таких товарів мала б не перевищувати еквівалент 300 євро.

Товари (крім підакцизних), що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових, міжнародних експрес-відправленнях, несупроводжуваному багажі, сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 150 євро, але не перевищує еквівалент 10000 євро, або переміщуються (пересилаються) без дотримання умов, передбачених частиною п’ятою цієї ст. 374 Митного Кодексу України, підлягають письмовому декларуванню в порядку, встановленому для громадян, та оподатковуються ввізним митом за ставкою 10 відсотків та податком на додану вартість за ставкою, встановленою Податковим кодексом України. Базою оподаткування для таких товарів є частина їх сумарної фактурної вартості, що перевищує еквівалент 150 євро.

Фахівці Конотопської ОДПІ знайомлять

з податковим законодавcтвом майбутніх підприємців

Нещодавно фахівці Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області разом з спеціалістами Центру зайнятості провели черговий семінар-практикум для тимчасово безробітних громадян, які вирішили стати підприємцями.

Головний державний інспектор з питань інформаційно-комунікаційного супроводження Конотопської ОДПІ, Ємельянова Анна спочатку розповіла присутнім про спрощену систему оподаткування. Для того, щоб майбутнім підприємцям було легше зрозуміти умови спрощеної системи та обрати вірну групу, їм подарували буклети, в яких була таблиця з групами для фізичних осіб-підприємців.

 

 

1 група

2 група

3 група

5 група

Можливість використання найманих працівників

Не можуть використовувати

Не більше 10 осіб одночасно

Не більше 20 осіб одночасно

Не обмежена

Податковий звітний період та строки подання декларації

Календарний рік. Подання декларації – 60 календарних днів, наступних за звітним періодом.

Календарний рік. Подання декларації – 60 календарних днів, наступних за звітним періодом.

Календарний квартал Подання декларації – 40 календарних днів наступних за звітним періодом.

Календарний квартал Подання декларації – 40 календарних днів наступних за звітним періодом.

Граничний обсяг доходу за рік

150 000 грн.

1 000 000 грн.

3 000 000 грн.

20 000 000 грн.

Ставка єдиного податку

Від 1 до 10 % розміру мінімальної заробітної плати

(в 2014 р.: від 12,18 грн.  до 121,8 грн.)

Від 2 до 20% розміру мінімальної заробітної плати

(в 2014 р.: від 24,36 грн. до 243,6 грн.)

Для платників ПДВ – 3% від доходу.Для неплатників ПДВ – 5% від доходу.

Для платників ПДВ – 5% від доходу.Для неплатників ПДВ – 7% від доходу.

Порядок сплати єдиного податку

Авансові внески не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Можна сплатити авансом за весь рік

Авансові внески не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Можна сплатити авансом за весь рік

Протягом десяти календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за звітний квартал.

Протягом десяти календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за звітний квартал.

Види діяльності

– роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках. та/або – господарська діяльність з надання побутових послуг населенню.

– надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню. – виробництво та/або продаж товарів.- діяльність у сфері ресторанного господарства.

Будь які види, окрім заборонених для спрощеної системи.

Будь які види, окрім заборонених для спрощеної системи.

 

Далі Ємельянова Анна розповіла присутнім про загальну систему оподаткування, її переваги та нюанси.

Після теоретичної частини семінару перейшли до більш практичної: пролунало безліч запитань від майбутніх підприємців, обсудили індивідуальні ситуації організації майбутнього бізнесу, спробували обрати потрібно групу платника єдиного податку та заповнили заяву на застосування спрощеної системи оподаткування.

 

Майже 40 тисяч людей відвідали ЦОП Конотопської ОДПІ з початку року

Вже не один рік поспіль функціонують Центри обслуговування платників, в яких зосереджені всі послуги, необхідні платникам податків: видача довідок, прийом податкової звітності та звітності з ЄСВ, безкоштовні консультації, проведення звірки платежів тощо. Не є виключенням і Центр обслуговування платників Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області.

В приміщенні Конотопського Центру обслуговування платників, на чисельних стендах розміщена інформація, яка допомагає відвідувачам оформити заяви, які подаються до органів Міндоходів, ознайомитися з новинами податкового законодавства та законодавства відносно ЄСВ, а заповнені бланки звітності з цифровими прикладами допомагають бухгалтерам та фізичним особам – підприємцям не здійснювати помилок під час розрахунку податкових забов’язань.

Крім цього, в другому залі ЦОП Конотопській ОДПІ, знаходиться представництво Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД Міндоходів, в якому можна безкоштовно отримати електронний підпис усім бажаючим.

До послуг відвідувачів в другому залі ЦОП розташовані комп’ютери, підключені до мережі Інтернет, щоб платники, котрі не мають вдома ПК без будь-яких перешкод могли відправляти податкову звітність засобами телекомунікаційного зв’язку.

Взагалі, Центри обслуговування платників значно спростили умови ведення бізнесу, адже на одному поверсі платник може вирішити всі питання, які його цікавлять. З початку року, станом на 23 травня 2014 року, ЦОП у м. Конотоп відвідали 39 924 особи. Найчастіше платники звертаються за наступними адміністративними послугами:  видача карток платникам податків про реєстраційний номер – 1234 особи з початку року; видача довідок про відсутність заборгованості – 570 платників, реєстрація книги обліку РРО – 366 та реєстрація касового апарату – 202 підприємці, видача довідок про подану декларацію про майновий стан – 89 довідок та ін..

Нагадуємо, Центр обслуговування платників знаходиться на першому поверсі Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області, за адресою пр. Миру, 2, телефон для отримання консультацій (05447) 6-61-97.

 

Фіктивне підприємництво вартістю в 10 мільйонів

Фахівці служби фінансових розслідувань Сумської області виявили злочинну схему ухилення від сплати податків підприємством області, яке здійснює імпорт будівельних матеріалів та обладнання, а потім реалізовувалося у мережі будівельних магазинів по всій Україні.

Службові особи підприємства завищували ціни на імпортовані товари, залучаючи при цьому фіктивне підприємства, через яке начебто проводилася поставка продукції та на якому відбувався стрімкий стрибок вартості товару. У підсумку така операція дозволяла незаконно мінімізувати податкові зобов’язання.   

До речі, за фактом створення зазначеного фіктивного підприємства кілька років тому вже порушувалася кримінальна справа за ст.205 Кримінального кодексу України (фіктивне підприємництво). Було доведено, що його керівник фактично являвся підставною особою і взагалі не мав ніякого відношення до фінансово-господарської діяльності підприємства,  масштаби якої були вражаючими.

Перевірка довела, що  у 2010-2011 роках, підприємство-імпортер, придбало через згадану фіктивну фірму будівельного обладнання на суму понад 70 млн. грн. За наслідками документального оформлення псевдо- операцій незаконно сформовано податковий кредит з податку на додану вартість, у результаті чого до бюджету не надійшло понад 10 млн. грн. податків, що є особливо великим розміром.

За встановленим фактом слідчим управлінням фінансових розслідувань  Головного управління Міндоходів у Сумській області відкрито кримінальне провадження. Наразі  триває досудове розслідування.

 

Конотопська ОДПІ відзначила переможців конкурсу «Очима дитини про бюджет країни»

«Виховання сумлінних платників податків розпочинається з дитинства.  І перед фахівцями Міндоходів стоїть відповідальне завдання – сформувати податкову культуру у молоді, донести до майбутнього покоління необхідність сплати податків» – з цих слів начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Олена Дерев’янко розпочала привітання переможців та учасників дитячого конкурсу «Очима дитини про бюджет країни».

Конкурс дитячої творчості – це найбільш цікавий та ефективний метод виховної роботи. Адже він дозволяє нам поринути у світ дитячих мрій та фантазій про світле майбутнє нашої держави.

До участі в конкурсі дитячої творчості «Очима дитини про бюджет країни», який проводився на районному рівні,  були запрошені діти різних вікових категорій. Діти мали змогу виявити свої таланти за такими напрямами: художні твори, комп’ютерна графіка та літературні твори. Журі визначило переможців даного конкурсу. Роботи переможців районного етапу конкурсу передані на розгляд журі на регіональному рівні.

На святкових лінійках, присвячених Останньому дзвонику та Дню захисту дітей в Центрі дитячо-юнацької творчості та в загальноосвітніх навчальних закладах, дітям-переможцям від Конотопської ОДПІ були вручені дипломи, подяки та подарунки. Вчителям-керівникам начальник податкової інспекції Олена Деревянко  висловила подяки  за допомогу в організації та проведенні конкурсу, за дуже гарні роботи, за розуміння і розкриття теми, за бачення проблемних економічних питань держави очима дітей.

Переможцями конкурсу стали Ващенко Маргарита та Федченко Анастасія; лауреатами:  Тимошевська Катерина, Омельченко Наталія, Цюх Вікторія.

 

Восени процедуру відкриття бізнесу буде спрощено

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» від 15 квітня 2014 року №1206-VII, який набере чинності 30 жовтня 2014 року, вносить ряд змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15 травня 2003 року №755-ІV в частині спрощення процедури реєстрації бізнесу.

Зокрема, Законом передбачається:

1. Скасування вимоги щодо справляння реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи (зараз становить 170 грн.) та фізичної особи–підприємця (зараз становить 17 грн.).

Такий збір залишається лише за держреєстрацію змін:

– що вносяться до установчих документів юридичних осіб – у розмірі 51 грн. (розмір не зміниться);

– імені або місця проживання фізичної особи – підприємця – у розмірі 17 грн. (зараз становить 10 грн. 20 коп.).

2. Скасування норми, за якою в разі відмови в проведенні держреєстрації юридичної особи чи фізичної особи-підприємця реєстраційний збір не повертається.

3. Повідомлення держреєстратором (крім податкової, статистики та Пенсійного фонду) ще і фондів соціального страхування про факт держреєстрації юридичної чи фізичної особи-підприємця.

4. Розширення обсягу відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, до яких надається доступ на офіційному сайті спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації.

Так, наявність повноважень для вчинення правочинів від імені юридичної особи можна буде легко перевірити за інформацією з ЄДР через мережу Інтернет.

5. Здійснення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців шляхом подання електронних документів без обов’язкового використання електронного цифрового підпису.

6. Скасування обов’язкової наявності печатки у суб’єктів приватного права.

Перейти до вмісту