Державна податкова служба інформує
Новини

Головне управління ДПС у Сумській області інформує

«МИ СТОЇМО НА ЗАХИСТІ  ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ ПОВИННІ БУТИ РІВНИМИ У ПРАВАХ З РОБОТОДАВЦЯМИ, ТОМУ ЗАРПЛАТІ У КОНВЕРТІ» – НІ!

Антикорупційний номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс»

Державної податкової служби України: 0800-501-007

Здійснюєте господарську діяльність без реєстрації. Які податкові наслідки

Головне управління ДПС у Сумській області інформує платників податків Сумщини, що в Україні забороняється здійснення господарської діяльності фізичною особою без реєстрації як суб’єкта господарювання або без одержання ліцензії, дозволу чи іншого дозвільного документа для провадження певних видів господарської діяльності.

Згідно зі статтею 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) передбачено, що провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб’єкта господарювання – тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі (17 000 грн.) до двох тисяч   (34 000 грн.) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої.

Намагаючись приховати здійснення підприємницької діяльності без реєстрації, фізичні особи розміщують рекламні оголошення щодо продажу товарів (або надання послуг) у соціальних мережах та сайтах оголошень. Окрім, нанесення економічної шкоди інтересам держави такі громадяни фактично ошукують довірливих споживачів позбавляючи права на захист їх прав, у разі отримання неякісної продукції чи наданої послуги.

Лише у вересні-жовтні цього року фахівцями управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Сумській області за результатами опрацювання 74 сторінок інтернет-ресурсів виявлено 24 продавців товарів, які отримували оплату за замовлення на особисті банківські картки, при цьому не маючи відповідного статусу суб’єкта господарювання.       

Сфера діяльність таких громадян різностороння – від продажу промислових/продовольчих товарів до торгівлі контрафактною підакцизною продукцією розлитою у tetra-pak. Окрім передбаченої адміністративної відповідальності КУпАП такі громадяни притягуються до відповідальності згідно статті 204 Кримінального кодексу України.

Головне управління ДПС у Сумській області звертає увагу, що з 1 січня 2022 року продаж товарів, як у готівковій так і безготівковій формі, зокрема замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, може здійснюватися виключно з використанням реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій. Тому, якщо продавець товарів відмовляється від надання фіскального касового чеку, який би підтверджував факт оплати здійсненого замовлення – це може свідчити про намагання приховати отриманий дохід суб’єктом господарювання від оподаткування або здійснення незаконної підприємницької діяльності.

Про факти відмови у видачі розрахункових документів при купівлі товарів споживачі можуть повідомити у письмовій формі на адресу Головного управління ДПС у Сумській області (вул. Іллінська, буд. 13,  м. Суми, Сумська обл., 40009, Україна; sumy.official@tax.gov.ua) та/або в телефонному режимі за номером (0542) 68-50-69, які не залишаться поза увагою контролюючого органу та будуть опрацьовані в межах визначених повноважень податкової служби в умовах дії воєнного стану.

Інформаційна кампанія: РРО/ПРРО та важливість їх використання

Шановні платники податків Сумщини! Головне управління ДПС у Сумській області  продовжує інформувати вас про важливі аспект, пов’язані з оподаткуванням, які стосується всіх громадян та підприємств.

Починаючи з 1 жовтня 2023 року, в Україні набули чинності правила, які стосуються використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО).

З цієї дати поновлено і штрафні санкції щодо порушення відповідних норм законодавства. Ця вимога є важливою для покращення транспарентності фінансових операцій та боротьби з тіньовими схемами. Вона також допомагає підвищити ефективність контролю за податковими зобов’язаннями та упереджати фінансовий обман.

Нові правила передбачають встановлення РРО або ПРРО на кавових машинах, автоматах з продажу твоарів (надання послуг) та інших пристроях, що використовуються для розрахунків з клієнтами. Це дозволить автоматизувати процес реєстрації та зберігання фінансових операцій, що спростить податкову звітність та зменшить ризик помилок.

Основні важливі пункти: використання РРО або ПРРО допомагає уникнути штрафів та інших санкцій. Починаючи з 1 жовтня 2023 року, порушення цих правил тягне за собою нарахування штрафів.

Дотримання нових правил сприятиме створенню прозорих та чесних фінансових операцій, що сприяє стійкому розвитку економіки України. Податкова служба готова надавати консультації та допомогу щодо встановлення РРО або ПРРО. Зверніться до наших спеціалістів для отримання докладної інформації.

Телефони для консультацій: – з питань запровадження  РРО/ПРРО відділ фактичних перевірок управління податкового аудиту:  (0542) 68-50-69; надання допомоги бізнесу з питань реэстраціїЇ РРО/ПРРО відділ обліку платників, об’єктів оподаткування, ведення реєстрів та реєстрації за окремими видами податків, розгляду звернень державних органів управління податкових сервісів: (0542) 68-50-36; +380685642216 (вайбер).

Порядок надання інформації на запити оганів ДПС зазнав змін

Головне управління ДПС у Сумській області інформує, що Кабінет Міністрів України  постановою від 06.10.2023 N 1058 вніс зміни до Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом. 

Зокрема, до переліку суб’єктів інформаційних відносин, на яких поширюється дія цього Порядку, включено небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей та НКЦПФР.

Крім цього, уточнено, що платники податків та інші суб’єкти інформаційних відносин зобов’язані надавати інформацію, визначену в запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено Податковим кодексом), у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу.

У разі проведення зустрічної звірки платники податків та інші суб’єкти інформаційних відносин зобов’язані надавати інформацію, визначену в запиті органу державної податкової служби, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту, та документальне підтвердження такої інформації на вимогу органу державної податкової служби у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу.

У разі отримання платником податків запиту про надання інформації та її документального підтвердження, які вже надавалися таким платником податків за попередніми запитами органу державної податкової служби, платник податків має право надати органу державної податкової служби інформацію про дату надсилання та номер листа, яким зазначена інформація та її документальне підтвердження надавалися органу державної податкової служби. У такому разі платник податків звільняється від обов’язку надання інформації та її документального підтвердження в цій частині.

Інформація на запит органу державної податкової служби надається Нацбанком, банками, іншими фінансовими установами, небанківськими надавачами платіжних послуг, емітентами електронних грошей безоплатно у порядку та обсягах, установлених Законами “Про банки і банківську діяльність” та “Про платіжні послуги”. Відповіді на запити щодо надання податкової інформації від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування надаються протягом одного місяця, якщо інше не передбачено законом.

Перейти до вмісту