Новини

Конотопський міськрайцентр зайнятості інформує

ImageГоловне завдання кожного фахівця – знайти для людини роботу

Директор Сумського обласного центру зайнятості Володимир Підлісний провів селекторну нараду, в якій взяли участь його заступники, директори Сумського міського та Конотопського міськрайонного центрів зайнятості та філій, начальники відділів обласного центру зайнятості.

 В. Підлісний детально проаналізував сучасний ринок праці Сумщини, відзначив, що у своєрідному трикутнику «безробітний – служба зайнятості – роботодавець» не повинно існувати дрібниць. Успіх взаємодії залежить від кожного без винятку спеціаліста. Зусилля слід спрямовувати на одне: якнайшвидше знайти роботу людині, яка тимчасово переживає негаразди, що змусили її звернутися до служби зайнятості та зареєструватися як безробітний.

– Аби допомогти безробітному, в арсеналі служби зайнятості є багато важелів, – зауважує В. Підлісний. – Чи всі вони ефективно використовуються у повсякденній діяльності центрів зайнятості та філій?

Доповідач критично оцінює роботу тих фахівців у районах, які мають найнижчі показники з працевлаштування. Цифрами та фактами він довів, що резерви у цьому напрямку є, їх необхідно послідовно і цілеспрямовано втілювати у практику.

Обласна служба зайнятості, за словами В. Підлісного, за час свого існування довела незаперечний факт: вона є серйозним і результативним гравцем на ринку праці регіону. Тому, підкреслив він, ніхто не дає нам права знижувати планку вимог.

Ринок праці Сумщини, як живий організм, має тенденції до суттєвих змін. Скажімо, за 10 місяців нинішнього року послугами служби зайнятості скористалися 43,1 тис. безробітних. Це на 14% більше, ніж на торішню дату.

Допомогу по безробіттю отримували 38,3 тис. осіб. (+ 25% до 10 міс. 2019). Використано коштів на допомогу 511 млн грн. (+53%, 334 млн грн. за 10 міс. 2019). Працевлаштовано 16,4 тис. осіб. (-32,7% до 10 міс. 2019).

Тут далася взнаки пандемія коронавірусу. Працевлаштовано майже на 8 тисяч менше людей, бо роботодавці подали на 10 тисяч менше вакансій. Хоча за період карантину за сприяння служби зайнятості працевлаштовано 12,3 тис. громадян, найбільше у жовтні – 2,4 тис. осіб. 4,2 тис. роботодавців області подали інформацію щодо потреби у працівниках.

За словами директора Сумського обласного центру зайнятості Володимира Підлісного, за час пандемії здійснено низку заходів для допомоги бізнесу. У приклад він навів надання 100 мільйонів гривень допомоги малому та середньому бізнесу.

– Критична ситуація з пошуком роботи на селі, – говорить директор Сумського обласного центру зайнятості Володимир Підлісний. – Справа в тому, що тут катастрофічно зменшується кількість жителів, тому нашими послугами скористалися майже на 7% менше селян, ніж на цю дату минулого року.

 

 

 Тривожним для нас також є збільшення кількості тих, хто перебуває на обліку в центрах зайнятості, маючи вищу освіту. Їх цього року збільшилося на 3,2% і на сьогодні вони становлять 50,4% від загальної кількості безробітних. Збільшується безробітних жінок. Їх від загальної кількості зареєстрованих – до 63%.

Порівняно з 1 листопада 2019 року збільшилося навантаження на одну вакансію. Сьогодні на робоче місце претендує 9 чоловік, торік – 5. Зате з 5,5 тис. до 6,3 тис. грн зросла «ціна» вакансії. При цьому середній розмір допомоги по безробіттю у листопаді 2019 складав 2954 грн, нині – 3246.  

Цьогоріч найбільше людей знайшли роботу у сільському господарстві (майже третина всіх працевлаштованих), у сфері торгівлі, переробній промисловості, державному управлінні та обороні, освіті, постачанні електроенергії, охороні здоров’я, транспорті.

Сьогодні в області найбільш затребувані водії, швачки, продавці продовольчих товарів, машиністи котельної, електромонтери, кухарі, вантажники, слюсарі-ремонтники, токарі, оператори котельної підсобні робітники.

 

Служба зайнятості Сумщини інформує: права та обов’язки зареєстрованих безробітних

 

 

За словами директора Сумського обласного центру зайнятості Володимира Підлісного, служба зайнятості готова надавати допомогу кожному, хто тимчасово перебуває у стані безробіття і шукає роботу. 

 

– Одним із важливих завдань діяльності обласної служби зайнятості є інформування населення про законодавчі гарантії у сфері зайнятості, – говорить В. Підлісний. – Тож, закликаю громадян ознайомитися з основними правами та обов’язками зареєстрованих безробітних, адже їх дотримання є запорукою плідної взаємодії служби зайнятості та безробітного під час пошуку роботи.

 

За посиланням – інформація про права та обов’язки зареєстрованих безробітних https://tinyurl.com/y4meqdoh

 

Витривалість, стресостійкість, гнучкість: топ-10 навичок, які будуть потрібні для роботи через п’ять років

 

Уперше у рейтингу, який опублікував Світовий економічний форум, з’явилися такі навички, як активне навчання, витривалість, стресостійкість та гнучкість, до 2025 року 50% усіх співробітників потребуватимуть перекваліфікації, оскільки впроваджуються щораз нові технології.

– Такі прогнози Світовий банк готує кожні 5 років, – розповідає директор Сумського обласного центру зайнятості, кандидат педагогічних наук Володимир Підлісний. – Порівняно з попереднім рейтингом найбільш затребувані навички істотно не змінилися. Перші 2 місця знову посідають аналітичне мислення та інноваційність, здатність до активного і цілеспрямованого навчання. Серед інших найбільш затребуваних навичок – розв’язання складних проблем, критичне мислення та аналіз, креативність, оригінальність та ініціативність, лідерство і соціальний вплив. Важливі навички – застосування і проєктування технологій, моніторинг і контроль, програмування, стресостійкість та гнучкість, міркування та генерування ідей. За останні 5 років у топ-10 Світового економічного форуму з’явилося 7 нових навичок. Змінився лідер останнього десятиріччя. Навичка «комплексно вирішувати завдання» поступилася місцем «аналітичному та інноваційному мисленню», якої не було раніше навіть у десятці. Настав зоряний час і таких навичок, як стресостійкість та гнучкість. Бо навіть геній мало чого вартий, коли його може вибити із колії якась дрібничка.

Проектне навчання, розв’язання проблем та генерація ідей витіснили з десятої позиції рейтингу «розвиток розумових здібностей та IQ». Простіше кажучи, виготовити виріб за певним шаблоном уже не є цінністю, це може зробити і робот. Придумати виріб, спроектувати, випробувати, виготовити і продати – це навички, які будуть ще більше цінуватися у недалекому майбутньому. Це зумовлено змінами у змісті діяльності, швидкими змінами технологій, які використовують для розв’язування основних задач. Рутинні дії витісняються штучним інтелектом, роботами, засобами автоматизації. Натомість дедалі важливішими стають здатність ефективно діяти в нових або не стандартних ситуаціях, швидко адаптуватися до умов, приймати оптимальні рішення й відповідати за певну частину спільної роботи, робити внесок у загальний результат.

На сьогодні значна частина випускників наших закладів освіти та викладачів не готова до нових викликів. На жаль, далеко не всі розуміють, що без якісної освіти неможливо розв’язувати складні соціальні та економічні проблеми України, забезпечити її конкурентоспроможність і успішність у глобалізованому світі.

Зміна основних навичок вказує на швидкоплинність процесів у сучасному світі. Згідно з українським законодавством, держстандарти освіти переглядають не частіше як раз на 10 років. Це дуже довго, бо за 8 років змінюються глобальні підходи. Наша система освіти має швидше реагувати на нові виклики.

 

Ситуація на ринку праці Сумщини контрольована й знаходиться під пильним оком фахівців служби зайнятості

 

Про ситуацію на ринку праці в умовах введення карантинних заходів у зв’язку із запобіганням поширення COVID-19 поінформував директор Сумського обласного центру зайнятості Володимир Підлісний під час засідання обласної тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із виплати заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат підприємствами, установами та організаціями Сумщини та обласної робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, що відбулося під головуванням заступника голови облдержадміністрації Сергія Баннікова.

«У поточному році на зростання чисельності зареєстрованих безробітних вплинула ситуація, яка склалася в країні, пов’язана з введенням карантину, спрямованого на запобігання і поширення коронавірусної хвороби, – зазначив у вступному слові Володимир Підлісний, – та служба зайнятості застосувала всі важелі, аби зняти напругу на ринку праці області».

За словами посадовця послугами обласної служби зайнятості у січні-жовтні 2020 року скористалися 43,1 тис. безробітних громадян, які шукали роботу, що на 14% більше проти 10 місяців минулого року. Допомогу по безробіттю отримували 38,3 тис. осіб, протягом минулого року – 30,7 тис.  (збільшення становило 25%). За сприяння обласної служби зайнятості працевлаштовано 16,4 тис. осіб, зокрема, 13,7 тис. зареєстрованих безробітних.

З початку дії карантину (з 12 березня) і по 31 жовтня статус безробітного отримали 22 тис. осіб, що на 30% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Працевлаштовано 12,3 тис. громадян, зокрема 11,3 тис. безробітних.

На період дії карантину та протягом 30 днів після його завершення підвищено мінімальний розмір допомоги по безробіттю з 650 грн. до 1 000 грн.

З метою збереження робочих місць та запобігання зростання безробіття запроваджено механізм підтримки працівників у період карантину. Так, роботодавцям із числа суб’єктів малого та середнього підприємництва, які зупинили чи скоротили свою діяльність у зв’язку з карантином, надається допомога по частковому безробіттю  на строк зупинення (скорочення) діяльності підприємства, а також протягом 30 календарних днів після закінчення карантину.

На сьогодні роботодавцями подано 11,9 тис. пакетів документів. Прийнято 11,7 тис. позитивних рішень для охоплення виплатами 17,2 тис. громадян. Фінансова підтримка представникам малого та середнього бізнесу склала близько 100 млн. грн.

«Під час дії карантину фахівці центрів зайнятості не припиняли підбирати для безробітних підходящі вакансії, а для роботодавців – кваліфікований персонал. Надавався повний спектр послуг, в межах карантинних обмежень. Отже, ситуація на ринку праці контрольована й знаходиться під пильним оком фахівців служби зайнятості», – зауважив Володимир Підлісний.

 

Консультує служба зайнятості Сумщини:

5 речей, які треба знати про трудові книжки

Світ діджиталізується. На часі – перехід від паперових до електронних трудових книжок. Поки що паперова трудова книжка залишається основним документом про трудову діяльність працівника і вона ж уможливлює реалізацію певних його прав.

За словами директора Сумського обласного центру зайнятості Володимира Підлісного, незалежно від того, в якій формі фіксуватиметься трудовий шлях людини, деякі правила діятимуть і в подальшому. Зрозуміти значення цього документу для працівника дозволяє «Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників», що затверджена спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту № 58 від 29.07.93 р. (далі – Інструкція). Звернімо увагу на деякі гарантії, пов’язані з веденням трудових книжок:

1. Внесення запису до трудової книжки – елемент оформлення трудових відносин.

Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях усіх форм власності або у фізичної особи понад 5 днів, у т. ч. осіб, які є співвласниками (власниками) підприємств, селянських (фермерських) господарств, сезонних і тимчасових працівників, а також позаштатних працівників, якщо вони підлягають державному соціальному страхуванню (пункт 1.1 Інструкції). Без трудової книжки приймаються на роботу тільки ті особи, які працевлаштовуються вперше (п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 27 квітня 1993 р. № 301 «Про трудові книжки працівників»). Працівникам, що стають на роботу вперше, трудова книжка оформляється не пізніше 5 днів з дати прийняття на роботу. Запис відомостей про роботу за сумісництвом провадиться за бажанням працівника власником або уповноваженим ним органом.

2. Трудова книжка фіксує всі професійні здобутки працівника.

До неї вносяться, відомості про роботу, переведення на іншу роботу, звільнення; про нагородження і заохочення: про нагородження державними нагородами України та відзнаками України, заохочення за успіх у роботі та інші заохочення відповідно до чинного законодавства України; відомості про відкриття, на які видані дипломи, про винаходи і раціоналізаторські пропозиції та про виплачені у зв'язку з цим винагороди (пункт 2.2 Інструкції). Відомості про стягнення до трудової книжки не заносяться.

3. Трудова книжка додатково сприяє реалізації права на пенсію.

Нині ПФ України веде електронний Реєстр застрахованих осіб. Проте законодавство встановлює додаткові гарантії, що пов’язані з наявністю страхового стажу. Якщо працівник має право на пенсію за віком на пільгових умовах, запис у трудовій книжці робиться на підставі наказу, виданого за результатами атестації робочих місць, і має відповідати найменуванню Списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення. Це передбачає пункт 2.14 Інструкції.

4. Видача і заповнення трудової книжки має значення при звільненні.

Власник або уповноважений ним орган зобов'язаний в день звільнення видати працівникові оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок (ст. 47 Кодексу законів про працю України). Відповідно до ст. 235 КЗпП України, якщо неправильне формулювання причини звільнення в трудовій книжці перешкоджало подальшому працевлаштуванню працівника, орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату йому середнього заробітку за час вимушеного прогулу. У разі затримки її видачі з вини власника або уповноваженого ним органу працівникові виплачується середній заробіток за весь час вимушеного прогулу. У справах про звільнення працівник може звернутися до суду з позовом у місячний строк з дня вручення копії наказу про звільнення або з дня видачі трудової книжки (ст. 233 КЗпП). Якщо працівник відсутній на роботі в день звільнення, то власник або уповноважений ним орган у цей день надсилає йому поштове повідомлення із повідомленням про необхідність отримання трудової книжки. Її пересилання поштою з доставкою на зазначену адресу допускається тільки за письмовою згодою працівника (п. 4.2 Інструкції).

І п’яте. Трудова книжка, за словами В. Підлісного, забезпечує отримання послуг у період безробіття. Для отримання статусу безробітного особа, яка шукає роботу, серед інших документів, подає до центру зайнятості трудову книжку (цивільно-правовий договір чи документ, який підтверджує припинення останнього виду зайнятості). Безробітний зобов’язаний під час відвідування центру зайнятості мати з собою трудову книжку та документ, що посвідчує особу. Це передбачає Порядок реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, що затверджений Постановою КМУ № 792 від 19.09.2018. У трудовій книжці безробітного посадова особа центру зайнятості робить запис про початок, поновлення, скорочення та припинення виплати допомоги по безробіттю. У разі припинення виплати допомоги по безробіттю всі записи, внесені до трудової книжки, засвідчуються особистим підписом посадової особи і печаткою центру зайнятості (Порядок надання допомоги по безробіттю, у т. ч. одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, що затв. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 06.04.2020 № 624).

 

 

Перейти до вмісту