Новини

Головне управління ДПС у Сумській області інформує

ImageПридбавши пальне на АЗС перевір чек  

Державною податковою службою України в наслідок здійснення постійного моніторингу та аналізу операцій з продажу пального через реєстратори розрахункових операцій на АЗС встановлені випадки зазначення недостовірної форми оплати.

 

Так, одним з обов’язкових реквізитів фіскального чека є позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит тощо), суми коштів за цією формою оплати та валюти операції. Це передбачено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, із змінами та доповненнями.

Встановлено, що при проведенні розрахунку готівкою за пальне, в деяких випадках  касирами на АЗС умисно здійснюється заміна форми розрахунку з готівкової на безготівкову. При оплаті пального в готівковій формі фіскальний чек має містити інформацію про форму оплати «Готівкою». При цьому виявлені випадки підміни форми оплати у фіскальному чеку де вказано безготівкову форму оплати «Талон», «Чек», «Відомість», «Попередня оплата» тощо.

Така підміна дозволяє отримати не обліковані готівкові кошти, що має негативний вплив на економіку держави через можливість фінансового шахрайства з такими коштами.

У випадку виявлення фактів підміни форми розрахунків з готівкової на безготівкову у фіскальних чеках продажу чи відсутності електронної копії чека на вебпорталі ДПС просимо інформувати податкові органи для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.

 

Фіскальний звітний чек створюється засобами ПРРО щоденно

Головне управління ДПС у Сумській області інформує, що визначення «фіскальний звітний чек» встановлено Законом України № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» згідно з яким фіскальний звітний чек – це документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звітний чек) програмним реєстратором розрахункових операцій (далі – ПРРО), що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскального сервера Державної податкової служби.

Отже, фіскальний звітний чек (Z-звіт), створюється засобами ПРРО щоденно у електронній формі у разі здійснення розрахункових операцій або закриття робочої зміни та подається фіскального сервера засобами телекомунікацій. Z-звіт може бути сформованим в електронній формі або роздрукованим. Фіскальний звітний чек ПРРО підлягає реєстрації (фіскалізації) на фіскальному сервері Державної податкової служби (далі – фіскальний сервер). Після передачі до фіскального сервера Z-звіту і отримання відповідно підтвердження від фіскального сервера, його зберігання відбувається за бажанням суб’єкта господарювання в зручний для нього спосіб.

 

Затверджено Порядок повідомлення нерезидентів про взяття на облік

Нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи або придбавають нерухоме майно чи отримують майнові права в Україні, або відкривають рахунки в банках України, зобов’язані стати на облік у контролюючих органах. Це встановлено Законом України № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві». На виконання цієї норми ДПС розроблено Порядок повідомлення нерезидентів про взяття на облік як платників податків, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 2020 року №1054.

Порядок визначає механізм повідомлення контролюючими органами нерезидентів про взяття їх на облік як платників податків. Зокрема, у разі взяття на облік нерезидента у контролюючих органах відповідно до поданої заяви та документів, нерезиденту не пізніше наступного робочого дня з дня взяття на облік за основним місцем обліку видається довідка.

Якщо взяття на облік нерезидента здійснено за рішенням контролюючого органу на підставі акту перевірки, без заяви про взяття на облік та отримання заперечення до акту перевірки, нерезиденту надсилається (видається) Повідомлення про взяття на облік нерезидента як платника податків. Документом також встановлено форму Повідомлення та процедуру його направлення нерезиденту.

 

Платником ПДВ виступає кожний суб’єкт, який є споживачем 

Головне управління ДПС у Сумській області роз’яснює, що ПДВ належить до загальнодержавних податків і зборів. Норми визначені ст. 9 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). ПДВ – це непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V ПКУ (п.п.14.1.178 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Отже, ПДВ – це непрямий загальнодержавний податок на споживання товарів/послуг на митній території України, та відповідно до ПКУ платником ПДВ виступає кожний суб’єкт (юридична чи фізична особа), який є споживачем цих товарів/послуг.

Тобто оподаткуванню ПДВ підлягають операції з постачання товарів/послуг незалежно від того, хто їх споживає (держава за рахунок бюджету, підприємство за рахунок прибутку, населення за рахунок власних коштів), яким способом вони виготовлені або придбані, фінансово-господарських результатів діяльності і має бути рівно напруженим для всіх платників податку, а підприємства та інші суб’єкти господарювання – продавці, зобов’язані здійснювати утримання та внесення до бюджету ПДВ, сплаченого кожним наступним споживачем.

Нормами ПКУ встановлено перелік операцій з постачання товарів/послуг, що не є об’єктом оподаткування та звільнені від оподаткування ПДВ, а не окремих категорій споживачів, тому і оподаткування таких операцій здійснюється не з урахуванням категорії споживачів, а залежно від наявності чи відсутності встановленої ПКУ пільги з оподаткування операцій з постачання тих чи інших товарів/послуг.

 

Якщо податковий агент не сплатив ПДФО, то не має права на податкову знижку

Головне управління ДПС у Сумській області звертає увагу, що частиною другою ст. 78 Бюджетного кодексу України та Порядком інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 встановлено, що поверненню з бюджету підлягають надміру або помилково сплачені суми грошових зобов’язань.

Згідно з п. 43.6 ст. 43 Податкового кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

Для розрахунку сум податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), які підлягають поверненню платнику ПДФО з бюджету у зв’язку з реалізацією ним права на податкову знижку, застосовується сума сплаченого, тобто зарахованого до відповідного бюджету ПДФО, а не нарахованого (утриманого) податковим агентом.

Отже, якщо податковий агент утримав, але не сплатив ПДФО до бюджету, то фізична особа не має права на податкову знижку.

 

 

 

Як першому дізнатись новини

Головне управління ДПС у Сумській області повідомляє, що дізнатись про достовірні новини в податковому житті України, заходи, які проводяться Державною податковою службою України, отримати необхідну інформацію про нові послуги, а також   результати роботи ДПС та багато іншої, актуальної податкової інформації  дуже просто.

Підписавшись на сторінки в мережі Фейсбук Державної податкової служби за посиланням https://www.facebook.com/TaxUkraine/ та Головного управління ДПС у Сумській області за посиланням https://www.facebook.com/tax.sumy/, а також Тelegram-канал ДПС за посиланням https://t.me/tax_gov_ua Ви автоматично отримаєте всі новини та іншу необхідну інформацію .

 

Зберігаєш пальне – перевір, чи не потрібна тобі ліцензія

Суб’єкти господарювання, які отримують пальне для власних потреб та зберігають його для використання в господарській діяльності, зобов’язані отримати відповідну ліцензію в органах ДПС.

Виключенням є зберігання пального державними підприємствами, установами та організаціями; підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву та суб’єктами господарювання, які зберігають пальне, для власних виробничо-технологічних потреб виключно на добувних майданчиках, бурових платформах. Також дозволяється зберігання пального без отримання ліцензії в паливних баках транспортних засобів та у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.

В усіх інших випадках зберігання пального дозволяється виключно за наявності ліцензії, отриманої на кожне місце зберігання. Для отримання ліцензії потрібно подати заяву та платіжний документ про внесення річної плати до податкового органу за місцем зберігання пального. При цьому річна плата за таку ліцензію становить лише 780 гривень, а відповідальність за зберігання пального без одержання ліцензії – 500 тис. гривень.

За базами даних ДПС вже встановлено 750 суб’єктів господарювання, що мали отримати такі ліцензії, але не зробили цього. У 144 суб’єктів господарювання з 445 перевірених факти безліцензійної діяльності підтверджено, донараховано понад 75 млн гривень. Для уникнення застосування штрафних санкцій звертаємо увагу платників податків на необхідність своєчасного отримання таких ліцензій.

 

Реєстрація програмного РРО – швидко та просто

Зареєструвати програмний РРО можна швидко та просто. Відповідний відеоурок розроблено Державною податковою службою України.

Для початку роботи з програмним РРО необхідно, перш за все, отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. ДПС такі ключі видає безкоштовно.

Потім потрібно встановити програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в наявності. Це може бути комп’ютер, смартфон або планшет. Завантажити програмне забезпечення можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.

 

Як укласти договір про визнання електронних документів?

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що відповідно до абзацу першого п. 1 розд. ІІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зі змінами (далі – Порядок № 557), юридичні особи, самозайняті особи, набувають статусу суб’єкта електронного документообігу (далі – СЕД) з дати приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Договір). Приєднання до Договору здійснюється шляхом надсилання до контролюючого органу першого електронного документа у встановленому форматі  з дотриманням вимог законодавства. Підтвердженням про приєднання платника до Договору є отримання ним відповідної квитанції про прийняття контролюючим органом такого документа (абзац другий п. 1 розд. ІІІ Порядку № 557).   

Фізичні особи, які не є самозайнятими особами, автоматично вважаються СЕД та мають право подавати електронні документи до контролюючих органів з використанням кваліфікованого електронного підпису (абзац третій п. 1 розд. ІІІ Порядку № 557).

Згідно з п. 2 розд. ІІ Порядку № 557 платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки, керуючись Порядком № 557, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами).Створення електронного документа завершується накладанням на нього кваліфікованого електронного підпису підписувача та печатки (за наявності).

 

Про порядок оподаткування ПДФО іноземних доходів

Головне управління ДПС  у Сумькій області нагадує, що відповідно до п. 170.11 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) – отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, та оподатковується за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 відсотків).

У разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, платник ПДФО може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.

У разі відсутності в платника ПДФО підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до ст. 13 ПКУ, такий платник зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену ПКУ та іншими законами.

Звертаємо увагу, що не зараховуються у зменшення суми річного податкового зобов’язання платника ПДФО: а) податки на капітал, податки на майно; б) поштові податки;  в) податки на реалізацію; г) інші непрямі податки незалежно від того, чи належать вони до категорії прибуткових податків або вважаються окремими податками згідно із законодавством іноземних держав.

Крім того, сума податку з іноземного доходу платника ПДФО – резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму ПДФО, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника ПДФО відповідно до законодавства України.

 

ДПС спрощено та прискорено процес зняття з обліку ФОПів

Згідно Державна податкова служба України активізувала роботу щодо зняття з обліку фізичних осіб – підприємців, які припинили підприємницьку діяльність.

Так, станом на сьогодні близько 452 тис. платників податків – фізичних осіб, які не здійснювали підприємницьку або незалежну професійну діяльність та не мають податкових ризиків, очікують зняття з податкового обліку більше трьох років.  Для оптимізації процесу зняття з обліку без проведення перевірки ФОПів, які фактично не здійснювали господарську діяльність, ДПС затверджено методичні рекомендації. Це спрощує та прискорює механізм припинення діяльності таких платників.

У рекомендаціях визначено механізм організації роботи комісій з розгляду питань доцільності/недоцільності проведення перевірок фізичних осіб та форму висновку доперевірочного аналізу щодо недоцільності проведення перевірки. Робота зі зняття з податкового обліку платників податків – фізичних осіб, які подали заяви на припинення та не мають  боргів перед державою, триває.

Підвищення контрольованості роздрібного товарообігу

Державна податкова служба України відмічає ефективність комплексних заходів контролю за здійсненням господарських операцій на прикладі роздрібного ринку побутової техніки та електроніки. Після початку системного впровадження з 2016 року технічного обліку розрахункових операцій за допомогою РРО лише за рік відбулося значне (у 2,3 раза) зростання сум ПДВ, сплачених при реалізації побутової техніки та електроніки у кінцевих точках продажу – з 3,3 млрд грн у 2016 році до 7,4 млрд грн у 2017 році.

У подальшому сума сплаченого до бюджету податку зростала відповідно у 2018 році – до 9,6 млрд грн, у 2019 році – до 9,8 млрд грн. Таким чином, у період 2017-2019 років збільшення сум ПДВ, сплачених при реалізації побутової техніки та електроніки, склало 297%, водночас приріст сплати податку в цілому по усіх галузях склав майже вдвічі менше – 162%.

За підсумками 2020 року прогнозні платежі ПДВ з роздрібного ринку побутової техніки та електроніки сягнуть рекордних 11,8 – 12,5 млрд гривень. Зазначене є прямою демонстрацією ефекту детінізації, коли обсяг тіньових операцій скорочується, а детінізовану частину ринку займає легальний бізнес, що сплачує податки.

 Проведення засідання конкурсної комісії

Комісія з формування Єдиного реєстру суб’єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави,

оголошує про проведення засідання конкурсної комісії з формування Єдиного реєстру суб’єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність  держави, в 2021 році по Сумській області, яке відбудеться 10.12.2020 року.

Для участі в конкурсі суб’єкти господарювання подають такі документи (відповідно до вимог Методичних рекомендацій з окремих питань організації роботи з безхазяйним майном та майном, що переходить у власність держави): заяву про включення до Єдиного реєстру із зазначенням вартості власного капіталу, кількості працівників, наявності офіційної сторінки або електронної адреси в мережі Інтернет; копію установчого документа, засвідчену суб’єктом господарювання; копії ліцензій на право здійснення окремих видів господарської діяльності (за наявності); довідку про власні складські приміщення або копію договору оренди складських приміщень у тому регіоні, де подається заява;  копії документів, які підтверджують можливість проведення біржових торгів (свідоцтво про реєстрацію (акредитацію) члена біржі, власника біржового місця, брокерської контори); баланс або фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва та звіт про фінансові результати за останній звітний період, що передує даті подачі документів.

        Якщо суб’єкт господарювання на дату подачі документів перебуває у Єдиному реєстрі і протягом останнього року зміни до установчого документа не вносились, завірена копія установчого документа не надається.  Документи необхідно надати в термін до 27.11.2020 до Головного управління ДПС у Сумській області за адресою: м. Суми, вул. Іллінська, 13. За додатковою інформацією звертатися за телефоном (0542) 770762.

 

За 10 місяців 2020 року надходження склали 1322,5 млн  гривень

«Підрозділами ГУ ДПС у Сумській області, які здійснюють адміністрування податків, сплачених платниками зареєстрованими в Конотопському, Буринському, Кролевецькому та Путивльському районах за січень-жовтень 2020 року проконтрольовано їх надходження до зведеного бюджету на загальну суму 1322,5 млн. гривень. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року додаткові надходження від вищевказаних платників склали 79,7 млн грн, в тому числі до державного бюджету за вказаний період надійшло 483,9 млн грн, де збільшення надходжень складають 36,3 млн грн,  місцеві бюджети для своїх потреб отримали 838,6 млн грн, збільшення надходжень на 43,4 млн грн » – повідомив начальник Конотопського відділу податків і зборів з юридичних осіб та камеральних перевірок податкової звітності Андрій Майданевич.

«Основним платежем до місцевих бюджетів є податок на доходи фізичних осіб, надходження якого забезпечені в загальній сумі 541,5 млн грн, що на 26,7 млн грн більше минулого року. Крім того, в значних розмірах до місцевих бюджетів сплачено  плати за землю в загальній сумі 134,4 млн грн та  єдиного податку 119,5 млн грн,  збільшення на 6,2 млн грн та 6,2 млн грн відповідно.

Податкові надходження є основним джерелом існування кожної держави, крім того виконання Головним управлінням ДПС у Сумській області своїх обов’язків підвищує фінансову спроможність місцевих громад. Працівники, які адмініструють податки в Конотопському, Буринському, Кролевецькому та Путивльському районах межах чинного законодавства вживають усі можливі заходи для забезпечення своєчасного та повного наповнення бюджетів» – зазначив Андрій Майданевич.

Перейти до вмісту