Новини

Головне управління ДПС у Сумській області інформує

ImageНовий сервіс від податкової

Державною податковою службою України створено новий сервіс щодо оперативного автоматизованого повідомлення суб’єктів господарювання про сплив терміну чергового платежу за ліцензію, призупинення дії ліцензії, анулювання ліцензії на певний вид діяльності.

Повідомлення про внесення чергового платежу за ліцензію автоматично формується в інформаційно-телекомунікаційних системах ДПС та направляється суб’єкту господарювання за 30, за 20, за 10 та 5 днів до настання терміну сплати за ліцензію через «Електронний кабінет».

Такі нововведення підвищать якість надання адміністративних послуг та поліпшать сервіс у сфері ліцензування відповідних видів діяльності, на провадження яких суб’єкти господарювання отримали ліцензії.

 

Створені робочі групи

Державна податкова служба України  повідомляє, що представники агросектору матимуть змогу оперативно вирішувати проблемні питання, пов’язані з реєстрацією податкових накладних. При обласних державних адміністраціях запрацюють робочі групи з врегулювання зазначених питань. До складу груп увійдуть представники Державної податкової служби України, які надаватимуть консультативну допомогу фермерам.

Податківці на місцях зможуть не лише оперативно врегульовувати спірні питання, але й нададуть вичерпні відповіді на питання щодо оподаткування агросектору. Одночасно буде забезпечено надання податковій  службі оперативної актуальної інформації про реальних суб’єктів агропромислового сектору економіки. Звертатися за консультаціями представники агросектору зможуть вже з 15 жовтня.

Основними завданнями робочих груп з вирішення податкових питань фермерів є:  сприяння взаємодії органів влади у врегулюванні проблемних питань, пов’язаних із реєстрацією податкових накладних фермерськими господарствами; організація та проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед фермерських господарств щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; аналіз можливих ризиків, які виникають у сфері реєстрації податкових накладних фермерськими господарствами; комплексний аналіз фінансово-економічних чинників відповідної області, що впливають на діяльність фермерських господарств та можуть вплинути на ситуацію із зупинкою реєстрації податкових накладних; напрацювання шляхів, механізму і способів вирішення проблемних питань, що виникають при реєстрації податкових накладних фермерськими господарствами тощо.

 

Контроль за обігом готівки

Державна податкова служба України за допомогою Системи зберігання і збору даних реєстраторів розрахункових операцій (РРО) провела аналіз виторгів, проведених через РРО.

Завдяки сумлінності суб’єктів господарювання сфери торгівлі, громадського харчування та послуг, а також постійному дієвому контролю ДПС за дотриманням чинних норм порядку проведення розрахунків, кількість зареєстрованих РРО, що використовується суб’єктами господарювання, та сума проведених розрахунків, проведених через РРО, постійно зростає. Так, станом на 01.10.2020 відповідно до баз даних ДПС в Україні зареєстровано 312,5 тис. РРО. Це на 17 тис., або на 5 % більше, ніж станом на 01.10.2019. Загальна сума продажу, проведеного через РРО за 9 місяців 2020 року, також зросла та досягла 885,1 млрд грн (за відповідний період 2019 року – 867,7 млрд гривень).

ДПС здійснює постійний аналіз даних про виторги суб’єктів господарювання. Інформація щодо низьких виторгів за наявності обов’язкових мінімальних витрат (заробітна плата, орендна плата, поточні витрати, тощо) може свідчити про приховування суб’єктами господарювання реального обсягу розрахункових операцій.

ДПС наголошує на обов’язковості та повноті реєстрації всіх розрахункових операцій, які здійснюють суб’єкти господарювання у готівковій та/або безготівковій формі  при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, за операціями з приймання готівки для подальшого її переказу. Наявність ризиків у повноті проведення розрахунків через РРО може стати підставою для фактичної перевірки контролюючого органу.

 

Звірка даних щодо плати за землю

Головне управління ДПС у Сумській області доводить до відома громадян, що плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Земельний податок – це обов’язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (п.п. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 ПКУ). Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності – це обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (п.п. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ (п. 286.5 ст. 286 ПКУ).

Згідно з п. 286.5 ст. 286 ПКУ платники плати за землю мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельних ділянок для проведення звірки даних щодо: розміру площ та кількості земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні платника податку; права на користування пільгою зі сплати земельного податку з урахуванням положень підпунктів 281.4 та 281.5 ст. 281 ПКУ; розміру ставки земельного податку;  нарахованої суми плати за землю.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган за місцем знаходження кожної із земельних ділянок проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає)/надсилають (вручають) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з плати за землю, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Нагадуємо, що земельний податок за земельні ділянки державної і комунальної власності фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Розпочато процедуру ліквідації Головного управління ДПС у Сумській області

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 15 жовтня 2020 року внесено відомості щодо державної реєстрації рішення  про припинення  Головного управління  ДПС у Сумській області, як юридичної особи публічного права.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від    30 вересня 2020 року    893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» та  наказу ДПС України від 08.10.2020 № 556 «Про ліквідацію територіальних органів ДПС» строк заявлення кредиторами своїх вимог до Головного управління ДПС у Сумській області становить два місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

До утворення Державною податковою службою України територіального органу Головне управління ДПС у Сумській області продовжує здійснювати свої повноваження та функції.

 

Реорганізація в єдину юридичну особу

Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко в інтерв’ю інформаційному агентству «Інтерфакс-Україна» розповів про зміни у структурі ДПС у зв’язку з переходом до  єдиної юридичної особи. Наразі вже затверджено нову регіональну структуру територіальних органів. Всі обласні управління, Офіс великих платників податків та Інформаційно-довідковий департамент знаходяться на стадії ліквідації як юрособи.

«Нова структура передбачає 31 територіальний орган, з яких 5 регіональних центрів обслуговування великих платників податків: Київ, Харків, Одеса, Львів, Запоріжжя та Дніпро», – зазначив Голова ДПС. Олексій Любченко, зокрема, підкреслив, що при реорганізації ДПС в єдину юридичну особу принциповим питанням є відсутність зайвих управлінських ланок.

«Це по суті керуюча компанія за п’ятьма регіональними центрами обслуговування великих платників. Її завдання – виявляти схеми та знаходити ухилення. Це буде виключно аналітичний підрозділ, який повністю займатиметься міжнародним оподаткуванням», – розповів Олексій Любченко.

 

Руйнувати схеми з відшкодування ПДВ по непідтвердженим залишкам товару

Пресслужба Державної податкової служби України повідомила, що протягом 2020 року представниками ДПС було проведено 401 перевірку щодо зберігання та торгівлі тютюновими виробами, які належать 37 суб’єктам господарювання. За їх результатами було встановлено, що 148 місць не здійснювали діяльність. Крім того, там не підтвердилася наявність залишків, яких було задекларовано у кількості 195,5 млн пачок вартістю 8,8 млрд гривень. За словами голови ДПС Олексія Любченка, за рахунок цього порушники мали змогу сформувати незаконного податкового кредиту з ПДВ на 1,4 млрд гривень. Проте податківці їм завадили.

«Виробники зараз ведуть себе дуже достойно. Є недостойні «громадяни», які не допускають нас на інвентаризацію. Це надто самовпевнені люди, імпортери, які вирішили, що можна завезти товар, реалізувати його на внутрішньому ринку, а документи щодо цього товару відобразити в декларації з ПДВ у вигляді залишків. При тому, що товар продається і все «згортається» – зобов’язання, кредит. Схема у тому, що товар проданий за готівку, а суб’єкт намагається отримати відшкодування нібито за залишками», – зазначив Голова ДПС. Податківці мають право перевірити наявність залишків (підакцизна група при заявці на відшкодування), однак деякі платники не допускають їх на склади нібито через карантинні заходи, або через інші причини.

«Ми вже пішли далі, в технічні експертизи, чим руйнуємо подібні схеми. І будемо руйнувати, адже – ціна 1 млрд гривень. Розраховуємо на підтримку правоохоронних органів», – підкреслив Олексій Любченко.

 

Сумщина: свої статки задекларували 45 мільйонерів

 Головне управління ДПС у Сумській області повідомляє, що станом на 01.10.2020  подано 9198 декларацій про майновий стан і доходи. Громадянами, які мають обов’язок декларування доходів подано 6658 податкових декларацій та 2540 декларацій подано з метою реалізації права на податкову знижку.

Зокрема, жителі області декларували доходи: від отримання спадщини  подано 1683 декларації;  від продажу сільськогосподарської продукції –  1629 декларацій;  від продажу рухомого і нерухомого майна –  1428 декларацій.

За результатами поданих декларацій громадянами визначено до сплати 27,6 млн грн податку на доходи фізичних осіб  та 5,1 млн грн військового збору.

Доходи більше 1 млн грн задекларували 45 громадян. Сукупно ними задекларовано 363,6 млн грн доходу та визначено до сплати 10,1 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 1,01 млн грн військового збору.

З початку року за поданими деклараціями до бюджету надійшло податку на доходи з фізичних осіб у сумі 28,6 млн грн, військового збору –  1,9 млн гривень.

 

Подану звітність можливо переглянути в Електронному кабінеті

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, на підставі договору про визнання електронних документів, що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.

Відповідно до п. 421.1 ст. 421 ПКУ Електронний кабінет створюється та функціонує за принципом здійснення автоматизованого внесення до журналу всіх дій, що відбуваються в електронному кабінеті, включаючи фіксацію дати і часу відправлення, отримання документів через електронний кабінет та будь-якої зміни даних, доступних в Електронному кабінеті, за допомогою кваліфікованої електронної позначки часу. Інформація про дату і час надсилання та отримання документів, іншої кореспонденції з ідентифікацією відправника та отримувача зберігається безстроково і може бути отримана через Електронний кабінет у вигляді електронного документа, в тому числі у вигляді квитанції у текстовому форматі.

У приватній частині Електронного кабінету в залежності від типу платника  надається доступ, зокрема, до перегляду та друку раніше поданої звітності. Меню «Перегляд поданої звітності» надає користувачу Електронного кабінету можливість перегляду раніше поданої податкової, пенсійної та статистичної звітності до ДПС незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях до центрів обслуговування платників податків.

За замовчуванням користувач отримує перелік всіх звітів, поданих у відповідному звітному періоді. Звітний період (місяць, квартал чи рік) визначається двома параметрами – роком та місяцем. Перегляд конкретного звіту здійснюється подвійним натисненням лівої кнопки миші, формується pdf-файл звіту зі всіма додатками.

 

У країні заробітну плату отримують лише 11,6 млн осіб

На сьогодні в Україні заробітну платну отримують лише 11,6 млн осіб, з яких 2,1 млн – пенсіонери. Тобто 9,5 млн осіб утримують всю країну. Про це в інтерв’ю виданню «Новое время» заявив Голова ДПС Олексій Любченко.

Очільник ДПС розповів, що у Державному реєстрі фізичних осіб нараховується 44,1 млн осіб, з яких 37,6 млн – це громадяни, які перебувають на підконтрольній території України. Доходи, як свідчить статистика 2019 року, отримували 19,7 млн громадян, тобто 45  выдсотків.

«У нас економічно активне населення за класифікацією ООН (а це – 15-70 років) – близько 34,6 млн. З цієї категорії податкова не бачить на своїй карті України 5,6 млн осіб протягом останніх десяти років», – підкреслив Олексій Любченко.

На думку очільника податкової вирішити це питання можна за рахунок прив’язки декларування до механізму виборчого права та бюджетного процесу.

«Чому нам формують політику ті, хто десять років не сплачує податки. Людина ходить, голосує. Я проти. Це моя громадянська позиція. Хочеш користуватися соціальними стандартами? Плати податки – і користуйся. Чому 11,6 млн осіб працюють сплачують податки, ще 1,8 млн зайняли активну позицію та стали підприємцями, а мільйони людей навіть не подумали про роботу, не кажучи вже про податки», – наголосив Олексій Любченко.

 

Кількість зареєстрованих ПРРО вже сягнула 42 тисяч

На сьогодні 1959 суб’єктів зареєстрували 42 тис. ПРРО, для реєстрації до фіскального серверу передано близько 40 млн чеків. З них 80 % – це фізособи-підприємці. Апаратних РРО зареєстровано близько 300 тис.

«Середньомісячний загальний чек – майже 100 млрд грн – за рік ми бачимо 1,2 трлн грн. кінцевого споживання. Однак по факту кінцеве споживання – 4 трлн грн. Тобто його фіскалізовано трохи більше 25 %. Де податки? Адже ПДВ – це податок на кінцеве споживання», – наголосив Олексій Любченко. 

Очільник ДПС вважає, що необхідно впроваджувати повну фіскалізацію товарів, які належать до групи ризику. Мова йде, зокрема, про торгівлю побутовою технікою, ліками, ювелірними виробами. Фіскалізованою має бути й інтернет-торгівля.

«Чек обов’язково по закону має бути. Питання – хто його видає. Його можуть в посилку вкласти, але він обов’язковий, інакше товар не вдасться замінити. По-перше, це захист споживача», – впевнений Голова ДПС.

 

ДПС запускає новий сервіс «infoTAX»

Пресслужба Державної податкової служби України повідомила, що з листопада Державна податкова служба України запускає новий електронний сервіс – «infoTAX». Про це повідомив Голова ДПС Олексій Любченко під час спільного брифінгу з Віце-прем’єр-міністром – Міністром цифрової трансформації Михайлом Федоровим.

На першому етапі роботи цього сервісу платники за допомогою месенджерів Telegram, Viber матимуть можливість отримувати інформацію щодо стану розрахунків з бюджетом, реєстраційні та облікові дані, повідомлення про результати обробки документів, нагадування про необхідність подання звітності та сплати податків.

На другому етапі – передбачено предзаповнення звітності для платників єдиного податку, перехід до сплати податків у «два кліки», оповіщення про виникнення податкового боргу.

Доступ до нового сервісу буде надійно захищено та відбуватиметься через обов’язкову ідентифікацію особи за допомогою ID-банкінгу або кваліфікованого електронного підпису, який на сьогодні можна отримати не виходячи з дому.

В подальшому вказаний сервіс буде інтегровано з Порталом Дія.

 

Як отримати електронні довірчі послуги в органі ДПС

Платник податків може звернутись до будь-якого відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС (далі – КН ЕДП ІДД ДПС) для отримання електронних довірчих послуг.   При цьому ідентифікація фізичної особи  здійснюється за умови її особистої присутності.

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує платникам податків, що ознайомитись з інформацією щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС та переліком документів, необхідних для отримання ЕДП можна на офіційному інформаційному ресурсі КН ЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням Головна/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або Головна/«Отримання електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО»/«Пункти обслуговування».

 Платники податків Сумщини можуть отримати вищезазначені послуги у Центрі обслуговування платників податків у місті Сумах за адресою: Покровська площа 7. Звертаємо увагу, що з метою забезпечення надання кваліфікованих електронних довірчих послуг на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусу COVID-19 на території України, КН ЕДП ІДД ДПС здійснює надання електронних довірчих послуг лише за попереднім записом до відповідного відокремленого пункту реєстрації.

  У місті Сумах записатися на визначену годину, яка влаштує платника податків, можна за номером телефону 70-17-95.

 

Оскарження нарахованої пені

Головне управління ДПС у Сумській області повідомляє, що пеня – сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов’язань у встановлених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки. Згідно з абзацом першим п. 1 глави 1 розділу ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422 (далі – Порядок № 422), визначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДПС відкриваються інтегровані картки платника (далі – ІКП) за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.

Правила нарахування та погашення пені за несвоєчасно сплачені суми платежів, що контролюються органами ДПС, визначені главою 7 розділу ІІІ Порядку № 422 та ст. 129 ПКУ.

ПКУ не передбачено порядок оскарження нарахованих в ІКП сум пені, яка не зазначена в податкових повідомленнях-рішеннях. При цьому, платник податків відповідно до Закону України «Про звернення громадян» може звернутися до контролюючого органу щодо отримання роз’яснення стосовно  нарахування пені.

 

 

 

 

 

Перейти до вмісту