Новини

Інформація Головного управління статистики у Сумській області

Image Індекси споживчих цін по Сумській області у лютому 2020 року

Індекс споживчих цін по області у лютому 2020р. відносно січня 2020р. склав 99,5%, по Україні – 99,7%, з початку року – 99,5% та 99,9% відповідно.


Зміни споживчих цін

(у % до попереднього місяця)

 

Зміни споживчих цін у 2020 році

(у % до грудня попереднього року)

 

 

 

 

 

Зміни споживчих цін на товари та послуги

    (відсотків)

 

Лютий 2020р. до

січня 2020р.

грудня 2019р.

Споживчі ціни

-0,5

-0,5

 

Продукти харчування та безалкогольні напої

-0,6

-0,3

,,

Продукти харчування

-0,6

-0,3

хліб і хлібопродукти

-0,2

-0,1

хліб

0,0

0,4

макаронні вироби

-0,9

-1,0

м’ясо та м’ясопродукти

-1,8

-1,6

риба та продукти з риби

1,7

1,0

молоко

-1,7

-1,9

сир і м’який сир (творог)

-0,8

-1,7

яйця

-9,5

-12,8

масло

0,7

1,7

олія соняшникова

0,7

0,7

фрукти

0,3

0,0

овочі

0,7

5,6

цукор

0,0

-0,1

Безалкогольні напої

-0,5

-0,2

Алкогольні напої, тютюнові вироби

0,3

0,7

Одяг і взуття

-4,0

-9,0

Одяг

-4,1

-10,3

Взуття

-3,7

-7,1

Житло, вода, електроенергія, газ та інші види палива

-3,4

-1,3

Утримання та ремонт житла

0,0

-0,2

Водопостачання

0,0

0,0

Каналізація

0,0

0,0

Утримання будинків та при будинкових територій

0,0

0,0

Електроенергія

0,0

0,0

Природний газ

-12,7

-2,9

Гаряча вода, опалення

-2,6

-2,6

Предмети домашнього вжитку, побутова техніка та поточне утримання житла

0,5

-0,6

Охорона здоров’я

-0,2

0,3

Фармацевтична продукція, медичні товари та обладнання

-0,2

0,3

Амбулаторні послуги

0,0

0,7

Транспорт

0,2

-0,3

Паливо та мастила

-1,2

-4,8

Транспортні послуги

1,0

0,5

залізничний пасажирський транспорт

3,6

-0,2

автодорожній пасажирський транспорт

0,6

0,8

Зв’язок

1,2

2,2

Відпочинок і культура

-0,2

0,5

Освіта

0,0

1,5

Ресторани та готелі

0,2

0,2

Різні товари та послуги

0,7

0,5

 

 

 

На споживчому ринку області у лютому 2020р. порівняно з січнем 2020р. ціни на продукти харчування та безалкогольні напої знизилися на 0,6%. Найбільше
(на 9,5%) подешевшали яйця.
На 6,9–0,7% знизилися ціни на м’ясо птиці, молоко, рис, макаронні вироби, сир і м’який сир (творог), кисломолочну продукцію. Водночас
на 1,7–0,3% подорожчали риба та продукти з риби, сало, масло, олія соняшникова, овочі, фрукти. Ціни на безалкогольні напої знизилися на 0,5%.

Алкогольні напої та тютюнові вироби стали дорожчими на 0,3%, при цьому тютюнові вироби зросли в ціні на 1,4%, а алкогольні напої здешевшали на 0,6%.

Предмети домашнього вжитку, побутова техніка та поточне утримання житла стали коштувати більше на 0,5%. Серед них меблі та предмети обстановки зросли в ціні на 2,3%, товари та послуги для щоденної підтримки будинку – на 1,5%, а побутова техніка подешевшала на 0,6%.

Ціни (тарифи) на транспорт збільшилися на 0,2%. При цьому вартість проїзду в залізничному та автодорожньому пасажирському транспорті зросла на 3,6% та 0,6% відповідно, а ціни на паливо та мастила знизилися на 1,2%.

На 1,2% зросли ціни (тарифи) у сфері зв’язку, що було спричинено подорожчанням вартості Інтернету на 4,6%.

Відвідування ресторанів та готелів стало коштувати більше на 0,2%, різні товари та послуги  подорожчали на 0,7%.

Одяг і взуття в цілому подешевшали на 4,0%, з них одяг – на 4,1%, взуття – на 3,7%.

Ціни (тарифи) на житло, воду, електроенергію, газ та інші види палива зменшилися на 3,4% внаслідок зниження тарифів на природний газ на 12,7%.

У сфері охорони здоров’я ціни знизилися на 0,2% за рахунок здешевлення фармацевтичної продукції, медичних товарів та обладнання на 0,2%.

Загальне зниження цін у сфері відпочинку і культури на 0,2% пов’язане зі зменшенням вартості туристичних послуг на 11,6%, цін на аудіотехніку, фотоапаратуру та обладнання для обробки інформації на 2,1%.

 

 

Зміни цін на продукти харчування та безалкогольні напої

(у % до попереднього місяця)

 

 

 

 

 

 

Зміни цін на житло, воду, електроенергію, газ та інші види палива

(у % до попереднього місяця)

 

 

 

 

 

Зміни цін на транспорт

(у % до попереднього місяця)

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В.о. начальника                                                                                              Г. Берестовська

 

 

 

 

 

Географічне охоплення

Усі регіони України, крім тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим, м. Севастополя та частини тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях.

Відбір міст здійснюється на державному рівні та є репрезентативним для розрахунку ІСЦ для кожного регіону країни. Спостереження за змінами споживчих цін (тарифів) не проводиться в сільській місцевості.

 

 

Методологія та визначення

Індекс споживчих цін (ІСЦ, індекс інфляції) є показником зміни в часі цін і тарифів на товари та послуги, які купує населення для невиробничого споживання. Розраховується щомісячно на основі даних про ціни (одержуються органами державної статистики шляхом щомісячної реєстрації цін і тарифів на споживчому ринку) та даних національних рахунків щодо витрат домогосподарств на кінцеве споживання по країні в цілому з подальшим розподілом (за результатами вибіркового обстеження умов життя домогосподарств). Методологія розрахунку: http://www.ukrstat.gov.ua/norm_doc/2019/401/401.pdf.

Із січня 2020 року впроваджено актуалізовану вибірку територій для спостереження за змінами цін (тарифів) на споживчому ринку відповідно до Методологічних положень щодо організації статистичного спостереження за змінами цін (тарифів) на споживчі товари (послуги) і розрахунків індексів споживчих цін (наказ Держстату від 29.08.2016 № 158 зі змінами, затвердженими наказом Держстату від 17.12.2019 № 401).

 

Перегляд даних

Перегляд даних, розрахованих і оприлюднених раніше, не здійснюється.

 

 

 

Перейти до вмісту