35 сесія 7 скликання (24.01.2020)

Про публічний звіт голови Конотопської районної державної адміністрації про виконання у 2019 році…

                                     Image                     

КОНОТОПСЬКА   РАЙОННА   РАДА

СЬОМЕ  СКЛИКАННЯ

ТРИДЦЯТЬ П'ЯТА СЕСІЯ

 РІШЕННЯ

Конотоп

24.01.2020

Про публічний звіт голови Конотопської районної державної адміністрації про виконання у 2019 році Програми економічного і соціального розвитку, районного бюджету і делегованих районною радою повноважень

 

          Заслухавши публічний звіт голови Конотопської районної державної адміністрації Горбенка Миколи Миколайовича про виконання у 2019 році Програми економічного і соціального розвитку, районного бюджету і делегованих районною радою повноважень, відповідно до Конституції України та керуючись статтею 34 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», статтею 72 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та наказом Національного Агентства України  з питань державної служби №227 від 20.12.2016 «Про затвердження Типового порядку проведення публічного звіту керівника органу виконавчої влади»,

            районна рада вирішила:

          Публічний звіт голови Конотопської районної державної адміністрації Горбенка Миколи Миколайовича про виконання у 2019 році Програми економічного і соціального розвитку, районного бюджету і делегованих районною радою повноважень взяти до відома.

 

Голова                                                             А.БОЯРЧУК

 

Надія Олійник 2 32 18

Надіслати: до протоколу – 2, постійним комісіям районної ради – 4, голові  Конотопської райдержадміністрації – 1

 

Публічний звіт

голови Конотопської районної державної адміністрації

про виконання у 2019 році програми економічного і соціального  розвитку,   районного бюджету і делегованих  районною радою повноважень

 

Кожен напрямок розвитку нашого району – це спільна робота Конотопської районної державної адміністрації, районної ради, виконкомів селищної та сільських рад, депутатів усіх рівнів, підприємств та підприємців,  комунальних закладів, територіальних  органів, усіх мешканців нашого району.

З метою вирішення актуальних питань життєдіяльності району основні дії влади зосереджені на організації виконання завдань і заходів Програми соціально-економічного та культурного розвитку району, залученні в економіку району інвестицій, ефективному використанні ресурсів, вдосконаленні системи надання адміністративних послуг та підвищення їх якості, закріплення позитивних тенденцій розвитку.

Відповідно до частини третьої статті 45 Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII «Про державну службу» та на виконання Наказу Національного агентства України з питань державної служби від                   20.12.2016 року № 277 «Про затвердження Типового порядку проведення публічного звіту керівника органу виконавчої влади», з метою належного інформування громадськості про підсумки діяльності Конотопської районної державної адміністрації, до вашої уваги надається звіт про проведену роботу у 2019 році.

                                                 

                                           Організаційна робота

          Протягом звітного року організація роботи апарату районної державної адміністрації здійснювалася відповідно до Закону України «Про місцеві державні адміністрації», Регламенту роботи районної державної адміністрації, положення про апарат та його структурні підрозділи, Інструкції з діловодства.

Управлінська діяльність районної державної адміністрації має налагоджену роботу завдяки  системі перспективного, поточного, оперативного планування та системі дієвого контролю за виконанням розпорядчих документів. Річні, квартальні, місячні та тижневі плани роботи формувалися з урахуванням пропозицій, наданих управліннями, відділами, секторами районної державної адміністрації.

З метою посилення впливу на соціально-економічний розвиток району, обговорення найважливіших напрямків реалізації в районі державної політики, а також прийняття узгоджених рішень щодо усунення негативних проявів в господарському комплексі району, в районній державній адміністрації функціонує колегія.

Упродовж 2019 року проведено 11 засідань колегії, на яких розглянуто     25 питань та за результатами прийнятих рішень видано 25 розпоряджень.  Зокрема, колегіально обговорювались питання щодо виконання бюджету, показників економічного і соціального розвитку району, медичного обслуговування населення, соціального захисту учасників антитерористичної операції та членів їх сімей, готовності об’єктів господарського комплексу району до роботи в осінньо-зимовий період 2019-2020 років, забезпечення якісною питною водою населення Конотопського району, стану виконавської дисципліни та роботи зі зверненнями громадян.

  Відповідно до плану роботи проведено 31 апаратну нараду при голові районної державної адміністрації з керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації та її апарату, сільськими головами, керівниками підприємств, установ, організацій району. За результатами нарад надавались відповідні протокольні доручення та здійснювався постійний контроль за їх виконанням.

 Оперативному вирішенню нагальних питань та проблем у різних галузях та сферах діяльності сприяли проведені головою районної державної адміністрації, за участю голови районної ради, 10  нарад та 3 співбесіди з  сільськими головами та головами об’єднаних територіальних громад.

 

Про стан роботи з управління персоналом в апараті та структурних підрозділах Конотопської районної державної адміністрації

Удосконалення системи управління в Україні значною мірою залежить від державних службовців, які її уособлюють. Державу в цілому зазвичай оцінюють з огляду на конкретних державних службовців, до яких громадяни звертаються в повсякденному житті. Саме тому діяльність апарату та структурних підрозділів Конотопської районної державної адміністрації у 2019 році була спрямована на постійне удосконалення професійних якостей державних службовців, їх уміння визначати найбільш ефективні шляхи та методи реалізації поставлених перед ними завдань в межах повноважень, забезпечення добору, розстановки та просування їх по службі за принципом професіоналізму.

Реалізацію державної політики з питань управління персоналом в апараті та структурних підрозділах райдержадміністрації, які не мають статусу юридичних осіб публічного права здійснює сектор з управління персоналом, в управлінні соціального захисту населення – відділ організаційної роботи та управління персоналом, у фінансовому управлінні – відділ фінансово-господарського забезпечення та управління персоналом, у відділах культури, освіти та служби у справах дітей обов’язки служби управління персоналом покладені на одного з державних службовців цих підрозділів.

Відповідно до чинної структури райдержадміністрації штатна чисельність працівників становить 110,5 одиниць, в тому числі 100 посад державної служби (33 – «Б», 67 – «В»), 3 посади керівників, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну службу» (далі – Закон), 4 посади працівників, які виконують функції з обслуговування, 3,5 посад робітників.

Структура апарату райдержадміністрації включає в себе керівництво,                 4 відділи, 3 сектори та 4 окремі посади спеціалістів, всього чисельністю                    29 штатних одиниць. Структура самостійних структурних підрозділів –                            2 управління, 7 відділів,  2 сектори, 1 служба, всього чисельністю 81,5 штатних одиниць. Із них 5 структурних підрозділів мають статус юридичних осіб публічного права, 7 – не мають статусу юридичних осіб публічного права.

            Відповідно до Стратегії реформування державного управління України на 2016-2020 роки щодо оптимізації чисельності працівників, постанови Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2019 р. № 926 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та скасування постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р. № 746» та на виконання розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації від 20.11.2019 № 607-ОД «Про внесення змін до розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації від 18.04.2014 № 146-ОД (зі змінами, внесеними розпорядженням голови Сумської обласної державної адміністрації від 25.11.2019 № 629-ОД «Про внесення змін до граничної чисельності працівників районних державних адміністрацій») видані відповіді розпорядження голови райдержадміністрації, якими заплановано скорочення граничної чисельності працівників райдержадміністрації на 44,5 штатних одиниць (15 – в апараті, 29,5 – в структурних підрозділах). У зв’язку з цим, передбачається звільнення                               42 працівників із займаних посад на підставі скорочення штату працівників (державних службовців) відповідно до пункту 1 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України та пункту 1 частини першої статті 87 Закону України «Про державну службу» з дотриманням вимог трудового законодавства, законодавства про державну службу та Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».

За результатами аналізу кількісного та якісного складу станом                             на 01 січня 2020 року в райдержадміністрації фактично працює 99 державних службовців  (22 – в апараті,  22 – в структурних підрозділах, які не мають статусу юридичної особи публічного права, 34 – в управлінні соціального захисту населення, 11 – у фінансовому управлінні, 3 – у відділі культури, 3 – у відділі освіти, 4 – у службі у справах дітей). Вакантні посади державних службовців відсутні.

Всі працюючі керівники, на яких не поширюється дія Закону, та державні службовці мають вищу освіту, в тому числі  10 магістрів державного управління (48% мають економічну освіту, 28% – гуманітарну, 12% – технічну, 7% – юридичну, 5% – сільськогосподарську).

Середній вік працюючих становить 40 років. Молодих спеціалістів віком до 35 років працює 31%, жінок – 83%.

Для проведення відбору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців керівниками державної служби утворені 3 конкурсні комісії. Протягом 2019 року оголошено та проведено 1 конкурс  на зайняття вакантної посади категорії «В». Призначено на посади державної служби              1 особу, звільнено – 1 особу.

Відповідно до статті 44 Закону, Типового порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640 (зі змінами) у жовтні-листопаді 2019 року проведено оцінювання результатів службової діяльності 97 державних службовців апарату та структурних підрозділів  райдержадміністрації, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В». За результатами оцінювання 76 державних службовців отримали відмінну оцінку, 21 – позитивну оцінку.

В апараті та структурних підрозділах райдержадміністрації приділяється значна увага підвищенню рівня професійної компетентності державних службовців. У 2019 році забезпечено підвищення кваліфікації державних службовців в Інституті підвищення кваліфікації керівних кадрів Національної академії державного управління при Президентові України, Українській школі урядування Національного агентства України з питань державної служби, Інституті права та післядипломної освіти Міністерства юстиції України, Навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Сумської області, Сумському центрі післядипломної освіти за професійними програмами та на короткотермінових семінарах згідно із затвердженими відповідними планами-графіками навчань. Всього за звітний період направлено на навчання 50 державних службовців апарату та структурних підрозділів райдержадміністрації.

Забезпечено виконання вимог статті 53 Закону щодо застосування до державних службовців апарату та структурних підрозділів райдержадміністрації заохочення за їх бездоганну та ефективну державну службу. Так, за 2019 рік 17 державних службовців нагороджені Почесною грамотою голови Сумської обласної державної адміністрації,  1 – Грамотою Сумської обласної профспілки працівників соціальної сфери України,                            5 – Грамотою Департаменту агропромислового розвитку  Сумської обласної державної адміністрації, 2 – Грамотою Департаменту соціального захисту населення  Сумської обласної державної адміністрації, 11 – Почесною грамотою голови Конотопської районної державної адміністрації

 

Відкритість і доступність влади

Конотопська районна державна адміністрація працює, дотримуючись, зокрема, принципів широкої гласності та публічності, з урахуванням громадської думки.

На офіційному веб-сайті Конотопської райдержадміністрації, крім інформації про роботу керівництва та структурних підрозділів органу, оприлюднюються матеріали, спрямовані на забезпечення актуального суспільного попиту: фінансового характеру, стосовно субсидій, пільг, інших видів державної допомоги, виконання районних програм, перебігу проведення в Конотопському районі реформ в сфері освіти, медицини, децентралізації влади тощо.

Крім офіційного сайту Конотопської райдержадміністрації, суспільно важливі матеріали оприлюднюються через сторінку Конотопської РДА у соціальній мережі «Фейсбук», поширюються через місцеві друковані ЗМІ, телерадіокомпанії, Інтернет – ресурси.

Через  систему  проведення  електронних  консультацій,  публічних громадських  обговорень,  діяльність профільних робочих груп отримується зворотній зв’язок із громадськістю.

Представники  Громадської  ради  при  райдержадміністрації входять до складу консультативно-дорадчих органів РДА, її структурних підрозділів.

Робота з організації ефективних зв'язків з громадськістю в Конотопській районній державній адміністрації продовжується та постійно удосконалюється.

 Протягом 2019 року Конотопська районна державна адміністрація співпрацювала з 18 інститутами громадянського суспільства, серед них вперше взаємодіяли з громадськими організаціями: «Агромегаполіс» (м.Київ); «Труханівська Січ» (м.Київ); "Земляцтво кримських татар" (м.Київ), «МедіаКомпас» (м.Суми),  "Департамент воєнно-культурної антропології" (м.Київ).

Реалізація в районі державної політики та хід суспільно-політичних  процесів  обговорюється під час «круглих столів», конференцій, форумів. Жителі  Конотопського району можуть  безпосередньо  поспілкуватися  з  керівництвом району під  час виїзних громадських приймалень у населених пунктах району.

Варто зазначити, що конструктивна співпраця районної державної адміністрації з депутатським корпусом районної ради, селищною та сільськими радами, об’єднаннями громадян та щотижневе вивчення суспільно-політичної ситуації на території населених пунктів району,  дає можливість передбачити наслідки прийнятих управлінських рішень та сприяє стабільній суспільно-політичній ситуації в районі.

 

Промисловість

Основу промислового комплексу району складають 3 підприємства: а саме 2 державні підприємства „Конотопське лісове господарство”, Попівський експериментальний завод та приватне підприємство „Хлібзавод „Дубов”язівський”.

За даними промислових підприємств загальний обсяг реалізованої промислової продукції за 2019 рік склав 134056,1 тис. грн., що становить 128,2%  до показника 2018 року.

            У натуральному виразі у 2019 році вироблено 2405,1 тонн хліба та хлібобулочних виробів, 265,7 тонн здоби, 63714,6 куб. метрів деревини,     1380,3 куб. метрів пиломатеріалів, 4971,4 тонн розріджувача багатофункціонального та 80,88 тонн компонента добавки антидетонаційної для бензинів.

Основне промислове підприємство району, ДП «Попівський експериментальний завод», виробляє 63,2% промислової продукції.

Питома вага району в обласному обсязі реалізованої промислової продукції складає 0,2%.

 

 

Агропромисловий комплекс 

На сьогодні агропромисловий комплекс Конотопського району забезпечує потреби регіонального ринку в більшості видів продовольчої продукції та займає провідні позиції серед інших районів  області.

Саме результати господарювання в агропромисловому комплексі великою мірою визначають загальні показники валового виробництва, наповнення державного та місцевих бюджетів, рівня життя переважної більшості людей.

Сільське господарство району спеціалізується в рослинництві на вирощуванні зернових і технічних культур, у тваринництві – на виробництві молока, м’яса великої рогатої худоби та свиней.

Зернове господарство є стратегічною галуззю економіки Конотопського району. Вирощене на Конотопщині зерно реалізується в інші регіони України та експортується за кордон. Зерно є сировиною для борошномельних та комбікормових підприємств регіону, переробляється самостійно сільськогосподарськими підприємствами. Надходження коштів від продажу зерна та зернопродуктів забезпечують фінансову стійкість аграрних підприємств.

У 2019 році 39 сільськогосподарських підприємств району та                            52 фермерські господарства обробляли 77,4 тис. гектарів землі. У 2019 році зібрано майже 310 тис. тонн зернових культур, що більше 2018 року на 1,7 тис. тонн. З них зібрано ранніх зернових 91 тис. тонн, в тому числі пшениці озимої зібрано 68,9 тис. тонн, ячменю ярого – 19 тис. тонн, кукурудзи на зерно –              217,8 тис. тонн. По урожайності зернових та технічних культур Конотопський район має кращі показники ніж в середньому по області, а по кукурудзі на зерно 3 місце 86 ц/га, сої 1 місце 23 ц/га. Більше 70 ц/га отримали урожайність озимої пшениці в ТОВ АФ «Козацька», Більше 140ц/га кукурудзи отримали в ТОВ «Ремавтокомплектсервіс». По урожайності сої, соняшнику лідирує також ТОВ «Ремавтокомплектсервіс».

            Тваринництвом в районі займалось 13 господарств. У 2019 році зросло виробництво молока на 445 тонн, м’яса на 40 тонн. Підприємства району виростили 1,8 тис. тонн м’яса, 32,8 тис тонн молока, 4,8 млн. штук яєць, майже 1 тонну шерсті. Найбільшими виробниками молока і м’яса являються                   ТОВ «Молоко Вітчизни» ТОВ АФ «Козацька», ПрАТ «Р-п «Шевченківський». За 2019 рік надій на корову по району склав більше 7,2 тонн, середньодобові прирости  великої рогатої худоби 612 грам.

             

Залучення інвестицій

Проводиться активне інвестування приватних коштів господарюючими суб’єктами в  розвиток виробництва району .

Так, у  розвиток аграрного сектору району  за 2019 рік інвестовано     176,2 млн.  грн., що на 35,3 млн. грн. більше відповідного періоду 2018 року. Найбільше коштів  інвестовано  в будівництво елеватора приватно-виробничого комерційного підприємства СТС – 58%, 35% – в придбання нової техніки, 5 % – в будівництво зерносушильних комплексів, в будівництво ангару для зберігання зерна – 2%.

У 2019 році введено в дію зерносушильні комплекси в                           ПСП АФ "Соснівська" ТДВ "Конотопагропостач», ангар для зберігання зерна в ФГ «Дейнека». Завершується будівництво зерносушильного комплексу в               ФГ «Дейнека».

 Інвестовані 61,4 млн. грн. в  придбання нової високопродуктивної техніки дали змогу придбати 5 тракторів, 3 зернозбиральних комбайнів,                       3 автомобілі та іншої техніки. Крім цього у кінці  2019 року для придбання нової техніки по програмі підтримки фермерських господарств отримали кошти 3 фермерських господарства.

У 2019 році район отримав субвенції з Державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій по Конотопському району на загальну суму 3721,734 тис. грн., з них: на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості –  990,0 тис. грн.; на розвиток галузі освіти – 1031,734 тис. грн. на реконструкцію покрівлі учбового корпусу для теоретичного заняття №2                                    ДПТНЗ «Конотопський професійний аграрний ліцей» – 500,0 тис. грн.; на реконструкцію частини спортивного майданчику під комплексну площадку цілорічного використання ДПТНЗ «Конотопський професійний аграрний ліцей» – 1000,0 тис. грн.; для підвищення якості надання освітніх послуг в умовах переходу до нової української школи, для забезпечення придбання матеріально-технічної бази та оснащення навчальних класів (Бочечківського НВК “ЗОШ IIII ступенів-ДНЗ” та Козацького НВК “ЗОШ IIII ступенів – ДНЗ”) – 200 тис. грн.

 

Транспорт та транспортна інфраструктура

На даний час транспортна мережа Конотопського району налічує                   16 приміських автобусних маршрутів, 12 з яких обслуговує юридична особа – приватне підприємство „Корунд – С” та 4 маршрути –  4 підприємці – фізичні особи.

У районі  забезпечено реалізацію прав окремих категорій громадян на пільговий проїзд автомобільним транспортом на автобусних маршрутах загального користування у приміському сполученні.

Відповідно до районної програми  здійснення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян, які згідно із законодавством мають на це право, автомобільним транспортом на автобусних маршрутах загального користування на приміському сполученні у 2019 році на реалізацію заходів програми з районного бюджету профінансовано 1438,192 тис. грн.

            Філією «Конотопський райавтодор» на території району обслуговується 453,1 км доріг з твердим покриттям, за  2019 р. виконано наступні обсяги робіт:

– експлуатаційне утримання державних доріг – 22166,9  тис. грн.

– поточний ремонт державних доріг – 2673,3 тис. грн., а саме:

– Р60 Кролевець – Конотоп – Ромни – Пирятин (2884 м2) – 1770,2 тис. грн.

– Т19-10 Конотоп – Буринь – Чумакове (1490 м2) – 867,1 тис. грн.

– Р61 Батурин – Конотоп – Суми (102 м2) – 36,0 тис. грн.

– експлуатаційне утримання місцевих доріг – 19928,5 тис. грн.

– поточний середній ремонт місцевих доріг – 53349,6 тис. грн. , в тому числі:

– Сім’янівка – Дубов’язівка – Курилівка – Сулими (0,6 км) – 3854,95 тис. грн.;

– під’їзд до села Заводське (1,2 км) – 7199,56 тис. грн.;

– Конотоп – Вирівка – Присеймів’я (2,7 км) – 18356,1 тис. грн.;

Соснівка -Заводи – Попівка – /Р-61/ (0,6 км) – 4804,59 тис. грн.

– Хижки – Козацьке (1 км) – 7731,36 тис. грн.

– Шевченкове – Великий Самбір – Дептівка (на Дмитрівку) (1,5 км) –        11451,64 тис. грн.

– поточний дрібний ремонт місцевих доріг – 12095,5 тис. грн., в тому числі:

за рахунок коштів ДП «Дороги Сумщини» – 6896,6 тис. грн.,

за рахунок місцевих бюджетів – 5198,9 тис. грн. (співфінансування надано такими сільськими радами: Дептівська сільська рада – 299,3 тис. грн., В.Самбірська сільська рада – 699,1 тис. грн.; М.Самбірська сільська рада –    800,0 тис. грн.. В’язівська сільська рада – 499,8 тис. грн.; Мельнянська сільська рада – 99,9 тис. грн. Попівська сільська рад а – 149,7 тис. грн., Кузьківська – 300,0 тис. грн., Землянська – 29,8 тис. грн., Шаповалівська – 1175,7 тис. грн.)

– поточний ремонт та утримання комунальних доріг за рахунок коштів місцевих бюджетів – 2350,8 тис. грн.

            Загалом по Конотопському району за 2019 рік на поточний ремонт та утримання доріг використано 112564,6 тис. грн. (державний бюджет –      24351,0 тис. грн., кошти ДП «Дороги Сумщини» – 80174,7 тис грн., місцеві бюджети – 8038,9 тис. грн.)

 

Житлово-комунальне господарство та житлова політика

Відповідно до заходів щодо покращення вуличного освітлення населених пунктів району, розроблених сільськими радами, потягом 2019 року виконано наступні роботи: придбано світильників та іншого електротехнічного обладнання на суму 242,6 тис. грн.; проведено поточний ремонт та технічне обслуговування мереж вуличного освітлення на суму 689,2 тис. грн. та виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію вуличного освітлення – 33,2  тис. грн.

За рахунок спонсорських коштів виконано реконструкцію мереж вуличного освітлення в с. Раки та розпочато роботи в с. Гути.

За  2019  рік в районі  введено в експлуатацію 556,2  м2 загальної площі житла (індивідуальні житлові будинки).

            Протягом 2019 року виконано роботи з капітального ремонту для поліпшення технічного стану та благоустрою водойми в с. Попівка Конотопського району на загальну суму 531,6 тис. грн. (498,7 тис. грн. – обласний бюджет; 32,9 тис. грн. – місцевий бюджет), а також виконано державну експертизу раніше розробленої  проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт для поліпшення технічного стану водойми в с. Вирівка – 3,240 тис. грн.

            З метою дотримання належного санітарного стану територій, прилеглих до населених пунктів, виконані роботи з ліквідації та вивезення несанкціонованих сміттєзвалищ з території Юрівської сільської ради – 10,24 тис. грн.

 

Енергоефективність та енергозбереження

Ефективне та економне використання паливно – енергетичних ресурсів в бюджетній сфері, житлово – комунальному господарстві, інших сферах життєдіяльності району, скорочення бюджетних видатків на оплату комунальних послуг та енергоресурсів є пріоритетом у сфері енергозбереження у 2019 році.

На території Конотопського району продовжується робота по утепленню приміщень, заміні вікон та дверей на енергозберігаючі, заміні приладів освітлення та вузлів обліку. У 2019 році проведено реконструкцію будівлі Кузьківського ФП, в тому числі виконано утеплення фасадів.

            З метою скорочення споживання енергоносіїв окрема увага приділяється встановленню енергоефективних віконних та дверних блоків. Так, розпочато заміну вікон у Сарнавському сільському клубі та сільській бібліотеці, встановлено 10 сучасних віконних блоків у Соснівському ОК  та 3 віконних і            1 дверний блок у Тулущанському НВК.

            На території Конотопського району є значні запаси місцевого альтернативного виду палива – деревини, використання якої дає можливість зменшити витрати бюджетних коштів на придбання природного газу, підтримувати належний температурний режим в закладах освіти, медицини, тому на теперішній час відсутня необхідність в придбанні іншого обладнання для виробництва інших джерел теплової енергії (торфобрикети, брикетування соломи тощо). Постачальником дров на території району відповідно до проведеного тендеру є ДП «Конотопський лісгосп». Договори виконуються своєчасно та в повному обсязі.

 

Виконання реформи децентралізації влади в частині добровільного об'єднання територіальних громад

Відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» у 2017 році в районі створено та  діє 2 об’єднані територіальні громади: Бочечківська та Дубов`язівська. Площа об’єднаних територіальних громад становить 591,9 кв. км, чисельність населення – 10452 особи.

З метою подальшого впровадження реформи децентралізації влади районна державна адміністрація протягом 2019 року забезпечувала відповідну організаційну підтримку та інформаційно – просвітницьке сприяння добровільному об’єднанню територіальних громад.

 

 

 

Електронна система державних закупівель

З метою забезпечення прозорості, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної ефективності використання бюджетних коштів та запобігання корупційним діям Конотопською районною державною адміністрацією запроваджено застосування електронної системи закупівель ProZorro. Головні розпорядники бюджетних коштів Конотопської районної державної адміністрації проводять публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».

У 2019 році за даними модуля аналітики через електронну систему Prozorro головними розпорядниками бюджетних коштів Конотопського району через електронну систему Prozorro проведено 195 процедур на очікувану вартість – 57,8 млн. грн., грн., сума переможних пропозицій – 35,4 млн. грн. Сума підписаних договорів – 34,4 млн. грн. Економія склала – 2,86 млн. грн.

 

Розвиток малого та середнього підприємництва

Важливу роль у формуванні бюджету району відіграє також стан розвитку малого підприємництва району.

Відповідно до Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні” та з метою подальшого розвитку малого підприємництва в районі затверджено  програму розвитку малого та середнього підприємництва в Конотопському районі на                  2017 – 2020 роки.

З метою фінансової підтримки розвитку малого бізнесу на 2019 рік із районного бюджету виділено 400,0 тис. гривень для надання часткової компенсації сплачених відсотків за кредитами, отриманими суб’єктами малого бізнесу в державних банківських установах. Кошти не використовувалися у зв’язку із відсутністю претендентів.

У Конотопській районній державній адміністрації створена та  діє районна конкурсна комісія з оцінки та проведення конкурсного відбору проектів суб’єктів малого підприємництва для отримання за рахунок коштів районного бюджету часткової компенсації сплачених відсотків за кредитами, отриманими у державних банківських установах. Протягом 2019 року проведено 5 засідань.

  З нагоди Дня підприємця почесними грамотами голови Конотопської районної державної адміністрації та голови Конотопської районної ради відзначені кращі підприємці району.

 

Надання адміністративних послуг

У Конотопському районі відповідно до Закону України                           «Про адміністративні послуги» продовжує свою діяльність Центр надання адміністративних послуг Конотопської районної державної адміністрації.

          На сьогоднішній день у Центрі надання адміністративних послуг надається 38 адміністративних послуг відповідно до розпорядження голови Конотопської районної державної адміністрації від 18.04.2018 140-ОД «Про затвердження переліку адміністративних послуг, що надаються через Центр надання адміністративних послуг Конотопської районної державної адміністрації.»  

           У 2019 році в Центрі зареєстровано 18 443 заяв щодо надання адміністративних послуг. З них: 18 044 заяви щодо надання послуг з земельних питань, що надаються  відділом у Конотопському районі ГУ Держгеокадастру в Сумській області; 318 – Конотопським міським відділом  управління державної міграційної служби України в Сумській області; 81 послуга надана відділом архітектури, містобудування та ЖКГ Конотопської районної державної адміністрації.

            У 2019 році адміністраторами Центру було розглянуто                                      48 адміністративних справ та накладено стягнень у вигляді попередження.

Щомісячно, відповідно до графіку, у приміщенні ЦНАПу здійснюється прийом громадян спеціалістами Конотопського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Сумської області.

 

Споживчий ринок

Торгівельне обслуговування в районі здійснює 81 підприємство торгівлі та  4 заклади ресторанного господарства. З них 27 підприємств роздрібної торгівлі з продажу продовольчих товарів; 5 підприємств роздрібної торгівлі з продажу непродовольчих товарів; 49 підприємств роздрібної торгівлі з продажу змішаних товарів.

Обсяг роздрібного товарообороту підприємств – юридичних осіб за січень – грудень 2019 року за оперативними даними склав 32,3 млн. гривень, що  порівняно з аналогічним періодом 2018 року становить 135,2%.    

Велика увага приділяється на рівні області наявності торгових закладів, які реалізовують продукцію від місцевих виробників.

           

Соціальний захист населення

            Впродовж січня-грудня  2019 року за наданням різних видів допомог  до управління соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації звернулося 5558 осіб,  яким  було нараховано та проведено виплату державних соціальних допомог на суму майже 37 млн. грн. Призначено субсидію на житлово-комунальні послуги 3810 сім’ям, на придбання твердого палива і скрапленого газу 1331 сім’ї.

            До Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги  включено інформацію щодо 7076 осіб.  В 2019 році  надано пільги ветеранам війни, дітям війни, ветеранам військової служби, ветеранам органів внутрішніх справ,  громадянам,  які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи,  особам за професійною ознакою, багатодітним сім’ям за користування житлом та комунальними послугами на суму майже 3 млн. грн., на придбання твердого палива та скрапленого газу  на суму 788,6 тис. грн.

            Відповідно до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” виплачена щомісячна грошова допомога 140 особам за пільгове забезпечення продуктами харчування в сумі 371,1 тис. грн., 14 особам проведено нарахування за надану додаткову відпустку на суму 64,4 тис. грн. Усього на виплату компенсацій та допомог громадянам,  які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи виплачено 489,7 тис. грн..

            Здійснюється облік осіб та дітей з інвалідністю, які потребують забезпечення технічними засобами реабілітації та протезно-ортопедичними виробами.

         Протягом 2019 року управлінням соціального захисту населення Конотопської районної державної адміністрації видано 561 направлення на забезпечення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю технічними засобами реабілітації та протезно-ортопедичними виробами. Укладено 116 договорів з підприємствами, що виготовляють дані вироби на суму майже 2 млн. грн.

            У 2019 році укладено 11 договорів для забезпечення санаторно-курортним лікуванням осіб з інвалідністю, учасників бойових дій, осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи на суму 111,3 тис. грн. Відповідно до санаторно-курортних путівок, наданих Міністерством соціальної політики України оздоровлено 12 осіб пільгових категорій.

            Відповідно до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа за рахунок коштів Державного бюджету придбано житло для 3 осіб на суму 992,1 тис. грн.

           Забезпечено реалізацію обласної та районних програм соціального захисту населення. Зокрема, відповідно до Обласної програми соціального захисту населення на 2017-2021 роки у 2019 році завезено дрова 49 сім’ям учасників антитерористичної операції (операції об’єднаних сил) на суму     198,5 тис. грн., де з них коштів бюджетів селищної та сільських рад                           41,7 тис. грн., виплачено компенсацію 51 учаснику АТО  на суму 163,2 тис. грн.

           За рахунок коштів районного бюджету профінансовані додаткові пільги, компенсації, стипендії окремим категоріям населення Конотопського району  на суму 193,3 тис. грн. Надано матеріальної допомоги 145 особам на суму  367,2 тис. грн., у тому числі сім’ям загиблих учасників АТО, пораненим учасникам АТО, сім’ям у яких виховуються онкохворі діти, ліквідаторам аварії на ЧАЕС на суму 97,2 тис. грн.                                                                                               

            Поряд з цим, соціальні послуги на території району надають відділення територіального центру соціального обслуговування та надання соціальних послуг, а саме в селах: Попівка, Соснівка, Дептівка, Великий Самбір, Кошари, Козацьке, Салтикове, В`язове та Красне.

Станом на 01.01.2020 соціальні послуги отримують 3515 осіб району, які перебувають у складних життєвих обставинах.

            Згідно затвердженої програми на зміцнення матеріально-технічної бази територіального центру соціального обслуговування та надання соціальних послуг Конотопського району у 2019 році виділено та використано                        284,5 тис. грн. у тому числі за рахунок коштів іншої субвенції з сільських бюджетів 211,55 тис. грн, а саме: на реконструкцію нежитлової будівлі в с.Духанівка під відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги територіального центру соціального обслуговування та надання соціальних послуг Конотопського району на суму 224,7 тис. грн. та на придбання: 3 велосипедів соціальним робітникам, які працюють на території Великосамбірської та Шаповалівської  сільських рад – 11,55 тис. грн.; 3 мотокос для роботи робітників з комплексного обслуговування і ремонту будинків – 17,75 тис. грн. та 4 машинок для стрижки волосся для перукарів, які надають соціальні послуги на території В’язівської, Попівської, Соснівської та Великосамбірської сільських  рад – 8,2 тис. грн., та обладнання для встановлення електроопалення у відділення, яке надаватиме послуги на території Духанівської сільської ради на суму 22,3 тис. грн.

 

Фінанси

Дохідна частина  загального фонду  зведеного бюджету Конотопського району на 2019  рік  затверджена  з урахуванням  внесених  змін  у сумі      233732,7 тис. грн., де з них:  власні  доходи склали 79342,4 тис. грн. або                  33,9 % від загальної суми бюджету, отримані трансферти  з державного  бюджету  та  бюджетів  інших  рівнів 154390,3 тис. грн., в тому числі: дотації 24898,4 тис. грн. або 10,7% від загальної суми надходжень, субвенції                      129491,9 тис. грн. (55,4%).

Фактичне виконання дохідної частини за 2019 рік склало 96,0% до затверджених показників. Власних доходів отримано 84157,6 тис. грн. або 106,1% до річного плану, що більше в порівнянні з 2018 роком на                         9127,6 тис. грн. або на 12,2%. Виконання  в 2019 році досягнуте по всіх місцевих  бюджетах району.

Основними бюджетоутворюючими джерелами були: податок на доходи фізичних осіб, плата за землю та єдиний податок, що сплачувався сільськогосподарськими товаровиробниками і питома вага яких у загальній сумі надходжень склала  87,8% .

Виконання річного плану по податку на доходи фізичних осіб склало 105,2%, що більше в порівнянні з 2018 роком на 6642,9 тис. грн. або на 20,7%.  По податку на доходи фізичних осіб, що отримуються у вигляді заробітної плати ріст склав 19,1%, по податку на доходи інші ніж заробітна плата (з орендної плати за оренду земельних паїв, майна та з отриманих дивідендів) ріст склав 19,4% порівняно з 2018 роком і пояснюється збільшенням розміру оподатковуваних доходів, в тому числі за рахунок росту ставки орендної плати за оренду земельних паїв до 12%.

        Найбільшу питому вагу 68,5% в загальній сумі податку на доходи фізичних осіб займають платежі галузі сільського господарства, з них:                       ТОВ "Вітчизна" сплачено  до бюджету району податку на доходи фізичних осіб 6106,0 тис.грн. (15,8% в загальній сумі надходження податку);  ТОВ «Юрівка» – 2083,7 тис.грн.(5,4%);   ПРАТ Р-п "Шевченківський"-1854,9 тис.грн. (4,8%),   ТОВ «Біолат» – 1612,6 тис. грн. (4,2%); ТОВ «Ремавтокомплектсервіс» –              1265,4 тис. грн. (3,3%);  ТОВ АФ «Довіра» – 1169,0 тис. грн. (3,0%).

Бюджетними установами сплачено до бюджету цього податку в сумі 6876,6 тис. грн., що склало 17,8 % в загальній сумі, де з них  найбільше по галузі освіти – 3397,1 тис. грн., або 8,8 %.

Плати за  землю надійшло 21487,8 тис. грн.. Порівняно з 2018 роком надходження зросли на 1505,2 тис. грн. або на 7,5 %. Зростання цих надходжень відбулось за рахунок перегляду договорів оренди за невитребувані та неуспадковані земельні паї, а саме збільшення ставки орендної плати до 12% та  внесення змін до законодавства щодо оподаткування лісових земель та земель залізниці. 

Єдиного податку від сільськогосподарських товаровиробників надійшло до бюджету району 13682,3 або на 4,5% більше порівняно з 2018 роком.

Крім того ріст у звітному періоді відзначено по податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на 76,4 % в зв’язку із зростанням розміру мінімальної заробітної плати, ставок оподаткування, затверджених органами місцевого самоврядування та збільшенням кількості об’єктів нерухомості залучених до оподаткування.

Також до бюджету району отримано трансфертів з державного та місцевих бюджетів в загальній сумі 140297,2 тис. грн., а саме: базової дотації – 6184,7 тис. грн.; додаткової дотації на утримання закладів освіти та охорони здоров’я  – 17660,3 тис. грн.; іншої дотації – 930,0 тис. грн.; медичної субвенції – 12489,6 тис. грн. ; освітньої субвенції – 25934,9 тис. грн.; соціальних субвенцій (дитячі, пільги, субсидії, тощо) – 55823,9 тис. грн.; субвенцій  на соціально-економічний розвиток – 2015,7 тис. грн.; субвенції на забезпечення  якісної, сучасної  та доступної загальної середньої освіти («Нова українська школа») – 603,0 тис. грн.; субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами – 1,9 тис. грн.; субвенції на відшкодування вартості лікарських засобів  для лікування окремих захворювань – 186,5 тис. грн.; субвенції на придбання житла для розвитку сімейних та інших форм виховання – 992,1 тис. грн.; субвенції на здійснення переданих видатків у галузі освіти –785,9 тис. грн.; субвенції на здійснення переданих видатків у галузі охорони здоров’я – 186,5 тис. грн.; субвенції на реалізацію заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості  – 3334,9 тис. грн.; субвенції на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти – 616,0 тис. грн.; іншої субвенції  з місцевих бюджетів – 12551,3 тис. грн.

Загальна сума доходів спеціального фонду склала 5271,2 тис. грн., де з них: власних надходжень  бюджетних установ  – 1804,4 тис. грн.; надходжень до фондів охорони навколишнього природного середовища – 147,3 тис. грн.; надходжень від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва  – 9,7 тис. грн.; коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населених пунктів -140,4 тис. грн.; субвенцій на здійснення природоохоронних заходів – 498,7 тис. грн.; інших субвенцій з місцевих бюджетів –  2607,6 тис. грн.; надходжень до цільових фондів утворених органами місцевого самоврядування – 63,1 тис. грн.

Виконання затверджених з урахуванням змін показників спеціального фонду склало 121,7%.

Видаткова частина бюджету Конотопського району за 2019 рік виконана в загальній сумі 235891,1 тис.грн..

Видатки загального фонду за 2019 рік склали в сумі 208812,2 тис. грн., що менше  на 14019,4 тис. грн. в порівнянні з 2018 роком у співставних умовах, враховуючи передачу повноважень  на Національну службу здоров’я України та об’єднані територіальні громади, де з них  спрямовано на галузі: державне управління23999,5 тис.грн., питома вага яких у видатках загального фонду склала 11,5 %, що більше на 3436,1 тис. грн. в порівнянні з 2018 роком; освіту56334,4 тис. грн. (27,0 %), що більше на 6 720,9 тис. грн.; охорону здоров’я –    6940,5 тис. грн. (3,3 %), що більше на 1429,9 тис. грн.; соціальний захист та соціальне забезпечення70956,1 тис.грн. (34,0 %), що менше на 37427,1 тис. грн. і пов’язано із змінами до порядків нарахувань та надання виплат пільг, субсидій населенню; культуру та мистецтво9835,0 тис. грн. (4,7 %), що більше на 1211,5 тис. грн.; економічну діяльність5945,3 тис. грн. (2,8 %), що більше на  234,8тис.грн.; житлово-комунальне господарство 3529,3 тис. грн. (1,7 %), що менше на 1250,0 тис. грн.; фізичну культуру та спорт                          817,5 тис. грн. (0,4 %), що більше на 109,4 тис. грн.; інші видатки (в т.ч. субвенції та дотації, передані іншим бюджетам)30454,6 тис. грн. (14,6%), що більше на 11515,1 тис. грн.

Видатки на оплату праці по бюджетних установах району за 2019 рік склали в сумі 69 541,6 тис. грн., що на 8 827,2 тис. грн. або 14,5 % більше в порівнянні з 2018 роком. Це пояснюється підвищенням розміру мінімальної заробітної плати та посадових окладів працівників бюджетних установ соціально – культурної сфери.

Нарахування на заробітну плату склали в сумі 15 986,4 тис. грн..

        Видатки за спожиті енергоносії та комунальні послуги склали                    7140,4 тис. грн., ріст в порівнянні з 2018 роком складає 6,0 %, що пов’язано із збільшенням цін і тарифів.

По спеціальному фонду видатки за 2019 рік склали в загальній  сумі  27078,9 тис. грн., де з них видатки розвитку 25375,8 тис. грн., які спрямовано на придбання обладнання, предметів довгострокового користування, будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об’єктів, придбання житла для дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. В тому числі видатки розвитку за напрямками в закладах освіти склали 8054,6 тис. грн., або 31,8 % в загальній сумі капітальних видатків, охорони здоров’я – 4922,8 тис. грн. (19,4%),   культури – 865,4 тис. грн. (3,4%),  соціальної сфери –                               1216,8 тис. грн.(4,8%).

Фінансування всіх бюджетних установ за рахунок коштів районного бюджету проведено вчасно і в повному обсязі без допущення кредиторської заборгованості.

Грошові доходи населення

  Щомісячно проводяться заходи з роботодавцями щодо недопущення виникнення заборгованості із виплати заробітної плати, підвищення її рівня, виплати заробітної плати не нижче встановленого державою розміру, своєчасної сплати податків до бюджету та фондів.

Протягом звітного періоду проводилась інформаційно – роз’яснювальна робота з керівниками підприємств, установ, організацій та фізичними особами – підприємцями району щодо забезпечення дотримання законодавства з оплати праці в частині її виплати в розмірі не менше мінімального.

За даними моніторингу станом на 01.01.2020 заборгованість із виплати заробітної плати на підприємствах, установах та організаціях району відсутня.

               

Зайнятість населення та ринок праці

З початку 2019 року послугами служби зайнятості скористалися                     5500 незайнятих громадян, що на 1,7% більше ніж за відповідний період                2018 року.

Протягом 2019 року за направленням служби зайнятості працевлаштовані 2488 мешканців міста та району. У порівнянні з відповідним періодом минулого року рівень працевлаштування зменшився на 0,8% і становить 45,2%.

З початку 2019 року в громадських та інших роботах тимчасового характеру взяли участь 326 осіб, охоплено профнавчанням 400 осіб.

Чисельність зареєстрованих безробітних станом на 01.01.2020 складає    1663 особи, що на 296 осіб більше ніж на початок 2019 року.

У Конотопському районі в січні-грудні 2019 року працевлаштовано          720 осіб, взяли участь в громадських та інших роботах тимчасового характеру     184 особи, проходили професійне навчання, перенавчання. Підвищення кваліфікації 203 особи. Заходами активної політики зайнятості охоплено                1107 осіб – жителів району.

У 2019 році 18 роботодавців отримали компенсацію єдиного внеску за працевлаштування 32 осіб на новостворені робочі місця, з них по району –                8 робочих місць.

Відповідно до програми зайнятості населення на 2019 рік передбачалось створення 155 нових робочих місць. Згідно з проведеним моніторингом у районі за 2019 рік створено 178 нових робочих місць, а саме: у юридичних осіб  – 146 місць, у фізичних – 32.

 

Охорона здоров’я

На розвиток та підтримку комунальних закладів охорони здоров’я району Комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Конотопської районної ради  на 2019 рік заплановано коштів в сумі 11914,5 тис. грн., з них за 12 місяців 2019 року використано 11402,6 тис. грн., в тому числі:

– на придбання: ультрафіолетової лампи для збереження стерильності інструментарію для зубного лікаря  Великосамбірської сільської лікарської амбулаторії – 7,5 тис. грн.; приладу електротерапії «Біомед» – 42,0 тис. грн.; твердопаливного котла в комплекті для Дубинського фельдшерського пункту – 15,0 тис. грн.; твердопаливного котла в комплекті для Карабутівського фельдшерського пункту – 21,0 тис. грн.; комплектів меблів для Попівської амбулаторії загальної практики-сімейної медицини та Пекарівської амбулаторії загальної практики-сімейної медицини – 199,0 тис. грн.; сумки-укладки сімейного лікаря з комплектацією – 106,0 тис. грн.; сумки-укладки молодшого спеціаліста з медичною освітою з комплектацією – 90,0тис. грн.; аналізатора сечі для лабораторій – 259,0 тис. грн.; меблів для орендованого кабінету №15 поліклініки по обслуговуванню дорослого населення Комунальним некомерційним підприємством Конотопської міської ради «Конотопська центральна районна лікарня імені академіка Михайла Давидова» –                            20,3 тис. грн.; офісних та медичних меблів для Кузьківського фельдшерського пункту – 20,0 тис. грн.; комплекту комп’ютерної техніки та багатофункціонального пристрою для оснащення орендованого кабінету № 15 поліклініки по обслуговуванню дорослого населення Комунальним некомерційним підприємством Конотопської міської ради «Конотопська центральна районна лікарня імені академіка Михайла Давидова» –                            27,0 тис. грн.; семи службових автомобілів Renault Duster для медичних працівників, які працюють у сільській місцевості – 3334,9 тис. грн.;

– на проведення реконструкції будівлі Кузьківського фельдшерського пункту – 821,403 тис. грн. та поточних ремонтів: Шаповалівського фельдшерсько-акушерського пункту – 150,0 тис. грн.; орендованого кабінету №15 поліклініки по обслуговуванню дорослого населення Комунальним некомерційним підприємством Конотопської міської ради «Конотопська центральна районна лікарня імені академіка Михайла Давидова» –                              70,0 тис. грн.; Кузьківського фельдшерського пункту – 50,0 тис. грн.;

З метою  недопущення випадків захворюваності на туберкульоз серед дитячого населення, на придбання туберкуліну та організацію проведення раннього виявлення туберкульозної інфекції серед дитячого населення шляхом проведення туберкулінодіагностики  на 2019 рік було заплановано та використано кошти в сумі 150,017 тис. грн..

Для забезпечення адекватного знеболення паліативних хворих шляхом дотримання вимог локального протоколу лікування хронічного больового синдрому було заплановано 63,4 тис. грн., з них за 12 місяців 2019 року використано 46,5 тис. грн.

З метою забезпечення лікарськими кадрами з 1 серпня 2018 року проходить інтернатуру лікар-інтерн за спеціальністю «загальна практика-сімейна медицина» на базі Великосамбірської амбулаторії загальної практики-сімейної медицини Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Конотопської районної ради. Для  забезпечення проходження інтернатури лікарем-інтерном у 2019 році було заплановано коштів в сумі 81,9 тис. грн., з них на оплату праці з нарахуванням лікаря-інтерна та оплату витрат на відрядження (проживання в гуртожитку, добові, проїзд) протягом 2019 року використано 77,7 тис. грн..

Для забезпечення медичним обслуговування населення Конотопського району на вторинному рівні медичними закладами міста Конотоп, які фінансуються з Конотопського міського бюджету передано міжбюджетний трансферт у вигляді субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері охорони здоров’я за рахунок коштів медичної субвенції у сумі 12489,6 тис. грн.

 

Освіта

У районі функціонує 17 закладів дошкільної освіти, з них 14 – закладів дошкільної освіти у складі навчально-виховних комплексів, 2 – у складі філій опорного закладу, 1 – самостійний заклад дошкільної освіти. Мережа ДНЗ в районі відповідає потребам населення.

Усіма формами здобуття дошкільної освіти в районі охоплено                      462 вихованці, в тому числі постійно відвідують 375 дітей, консультаційні групи «Разом з мамою» – 77 дітей, соціальний патронат – 10 дітей. Відсоток охоплення дітей 3-5 років всіма формами дошкільної освіти по району становить 98%.

 У переважній більшості закладів дошкільної освіти створено сучасні умови для розвитку дітей. Їхнє матеріально-технічне забезпечення загалом відповідає вимогам сьогодення. Більшість закладів Конотопського району оснащені сучасними дитячими меблями, ігровим обладнанням, дидактичними посібниками; харчоблоки в більшості закладів дошкільної освіти забезпечені автономним гарячим водопостачанням.

Значна увага приділялася зміцненню матеріальної бази закладів дошкільної освіти. Зокрема, у кожному закладі дошкільної освіти проведені поточні ремонти.

У закладах дошкільної освіти району організовано триразове харчування, вартість якого для однієї дитини в день становила 18 грн.

У 2019 році в районі функціонувало 14 закладів загальної середньої освіти (10 – НВК «ЗОШ  I-III ступенів – ДНЗ», 3 – НВК «ЗОШ I-II ступенів – ДНЗ», 1 – опорний заклад Соснівський освітній комплекс «ліцей – заклад дошкільної освіти», до складу якого входять дві філії І-ІІ ступеня – Шаповалівська та Малосамбірська), де навчалось 1015 дітей.

Серйозною проблемою залишається наповнюваність класів. Загальне зменшення кількості дітей вплинуло на збільшення кількості загальноосвітніх навчальних закладів з малою чисельністю учнів, що призвело до скорочення педагогічного навантаження вчителів.

Спостерігається стійка тенденція до зменшення кількості учнів у загальноосвітніх навчальних закладах району. У 2019 році було прийнято рішення про припинення діяльності Дептівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів дошкільний навчальний заклад» Конотопської районної ради шляхом ліквідації, у зв’язку зі зниженням учнівського контингенту закладу освіти менше 20  чоловік, що унеможливило отримання субвенції з державного бюджету на заробітну плату педагогічних працівників. Два заклади освіти І-ІІІ ступенів набули статусу філій опорного закладу.

Гарячим харчуванням у навчальних закладах району охоплено                     994 учні, що становить 98 %: 478 учень 1 – 4 класів (100 %), 516 учнів 5 – 11 класів (96 %). З них дітей пільгових категорій: 19 (100%) дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, 52 (100%) дітей з малозабезпечених сімей.

Організація регулярного безкоштовного підвезення дітей до місць навчання є невід’ємною складовою частиною забезпечення якісної загальної середньої освіти учнями, які проживають у сільській місцевості.

Підвезення учасників навчально-виховного процесу здійснюється                   11 шкільними автобусами, що задовольняє потреби району. Протягом  2019 року забезпечено підвезення 272 учнів та 51 дітей дошкільного віку до                      10 навчальних закладів.

Зміцнення матеріально-технічної бази є пріоритетом у роботі відділу освіти.

 Протягом 2019 року за кошти державного та районного бюджетів виконано значний обсяг робіт по модернізації матеріально-технічної бази навчальних закладів району. Зокрема: придбано шкільний автобус для Вирівського НВК на суму 2195,0 тис. грн.; для Попівського НВК «ЗОШ І-ІІІст. – ДНЗ» придбано 2 газових котли на суму 102,1 тис. грн.; здійснено реконструкцію даху будівлі закладу дошкільної освіти Шаповалівської філії Соснівського ОК  на суму – 1248,4 тис. грн.

Проведено капітальні ремонти частини приміщення прибудови Попівського  НВК ЗОШ І-ІІІ ст. на суму 1135,3 тис. грн.; внутрішніх приміщень харчоблоку прибудови Попівського  НВК ЗОШ І-ІІІ ст. на суму 410,5 тис. грн.; підлоги харчоблоку прибудови Попівського НВК ЗОШ І-ІІІ ст. на суму –               230 тис. грн.; покрівлі Соснівського НВК  на суму  50,0 тис.  грн.; внутрішніх приміщень учбового корпусу Вирівського  НВК на суму 501,8 тис. грн.;

Проведено поточні ремонти харчоблоку Юрівського НВК на суму –               90 тис. грн.; покрівлі Гружчанського НВК  на суму 197863,2 тис. грн.; частини приміщення прибудови Попівського  НВК ЗОШ І-ІІІ ст. на суму 30,0 тис. грн.; цоколю будівлі закладу дошкільної освіти  Шаповалівської філії Соснівського ОК  на суму – 60,0 тис. грн.; покрівлі та частини приміщення будівлі дошкільної групи Попівського  НВК ЗОШ І-ІІІ ст. на суму 138,0 тис. грн.; вхідних сходів Тулущанського  НВК на суму 38,0 тис. грн.; по заміні димової труби та улаштуванню фундаменту навколо труби Попівського НВК ЗОШ І-ІІ ст. на суму – 85,0 тис. грн.; по засипці ємності для каналізаційних стоків, яка не експлуатується Попівського НВК І-ІІІ ст..  на суму  майже 125 тис. грн. та теплотраси Попівського НВК І-ІІІ ст. на суму – 60,5 тис. грн..

Проведені заходи  щодо запровадження енергозберігаючих технологій у  навчальних закладах, а саме: придбано та встановлено у Соснівському ОК  металопластикові вікна – 10 шт. на суму – 110 тис. грн.; у Тулущанському  НВК металопластикові вікна – 3 шт., та двері – 1 шт. на суму – 33 тис. грн; у будівлі закладу дошкільної освіти  Шаповалівської філії Соснівського ОК металопластикові вікна – 11 шт., та двері – 4 шт. на суму – 105 тис. грн.; у Шевченківському  НВК  двері – 1 шт. на суму 10,5 тис. грн.

З метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від  2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, у тому числі у професійно-технічних навчальних закладах створено Комунальну установу «Інклюзивно-ресурсний центр» Конотопської районної ради Сумської області  (рішенням Конотопської районної ради від 08.08.2018 року).

За кошти державного бюджету, на сумі 113,7 тис. грн. придбані меблі, комп’ютерна техніка, пісочниця з підсвіткою, стілець вертикалізатор та  іграшковий набір дидактичний.

З місцевого бюджету на ремонт санітарно-гігієнічної кімнати та кабінету вчителя – реабілітолога освоєно 41,3 тис. грн. Кабінети спеціалістів оснащено необхідними меблями, комп’ютерним обладнанням з підключенням до мережі Internet. В повному обсязі наявні дидактичні матеріали: наочні матеріали для розвитку мови та пізнавальних процесів, конструктори розвиваючі, пірамідки, матеріали для занять з піском тощо. Ресурсна  кімната облаштована шведською стінкою з похилою дошкою, тактильною доріжкою, магнітною дошкою, стільцем вертикалі затором, зонами групової та індивідуальної роботи.

Укладено угоди про співпрацю з Дубов’язівською селищною об’єднаною територіальною громадою та Бочечківською сільською об’єднаною територіальною громадою, комунальним закладом «Конотопська центральна районна лікарня імені академіка Михайла Давидова», державним професійно-технічним навчальним закладом «Конотопський професійний аграрний ліцей», службою у справах дітей Конотопської районної державної адміністрації та Конотопським районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Інклюзивно-ресурсним центром охоплено 63 дитини, фахівцями центру проведено 3006корекційно-розвиткові заняття, 90 комплексних оцінок. Надано 300 консультацій батькам та педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої та професійно-технічної освіти.

У 2019-2020 навчальному році на базі Попівського, Вирівського та Юрівського навчально-виховних комплексів   відкрито  інклюзивні класи в яких навчається три дитини з особливими освітніми потребами, троє учнів охоплені педагогічним патронажем.

 

Підтримка сім’ї, дітей та молоді

            Предметом постійної уваги райдержадміністрації  є соціальний захист дітей району, турбота про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Безпосереднє ведення справ та координація діяльності стосовно захисту прав дітей покладені на службу у справах дітей.

    Одним із основних напрямків роботи служби у справах дітей є влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

У районі проживає  2% дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, від загальної кількості дитячого населення.

Станом на 10.01.2020 року на обліку у службі у справах дітей перебуває 72 дитини – сироти та дитини, позбавлені батьківського піклування (біологічних сиріт 17), із них під опікою, піклуванням –  55 дітей; у прийомних сім’ях  та дитячих будинках сімейного типу області – 17 дітей.

На території району функціонує 2 дитячі будинки сімейного типу та                     4 прийомні сім’ї, в яких виховується 13 дітей.

Всього сімейними формами  виховання охоплено 72 дитини, що становить 100 % від загальної кількості дітей.

 Район є одним з лідерів в області із забезпечення прав дитини, зокрема, це стосується системної роботи з влаштування дітей до сімейних форм виховання.

З метою сприяння забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров’я, освіту, соціальний захист, сімейне виховання  та всебічний розвиток діє районна комісія з питань  захисту прав дитини. Організаційне забезпечення діяльності здійснює служба у справах дітей.  Протягом 2019 року відбулося                12 засідань комісії. На  засіданнях комісії розглянуто 65 питань та прийнято відповідні рішення. Виходячи з рішень комісії надано 7 висновків та  2 подання органу опіки та піклування. 

Службою у справах дітей проводиться комплексна робота щодо соціального захисту дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах. Так, спільно з працівниками освіти, медицини, правоохоронних органів та органів місцевого самоврядування, центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді проводилися рейди «Профілактика», «Сім’я», «Канікули», «Літо», «Підліток», «Урок».

Протягом 2019 року було здійснено 55 таких профілактичних рейди.

Влаштовано на соціальні ліжка  Комунального некомерційного підприємства Конотопської міської ради „Конотопська районна центральна  лікарня імені академіка Михайла Давидова” 3 дитини за соціальними показниками та за станом здоров’я, 2 дитини  вилучені із сім’ї  у зв’язку з загрозою життю та здоров’ю та влаштовані до обласного центру соціально – психологічної реабілітації  м. Шостка.

Станом на 01.01.2020 року на обліку дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, перебуває 19 осіб, з батьками яких проводиться робота, щодо попередження соціального сирітства.

 

Фізична культура і спорт

Програмою розвитку фізичної культури і спорту в Конотопському районі на 2017-2020 роки на 2019 рік передбачались кошти для проведення спортивних заходів в сумі 286,8 тис. грн., використано –  260,2 тис. грн.

            З метою повноцінного фізичного розвитку населення у районі діють (без урахуванням ОТГ) 57 спортивних споруд, у тому числі: 43 площинні спортивні споруди (з яких, 8 футбольних полів та 35 інших спортивних майданчиків),                 8 спортивних залів, 6 приміщень для проведення фізкультурно-спортивних занять.

Сектором молоді та спорту та громадською організацією Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» спільно проведено  більш ніж 60 районних спортивно-масових заходів.

Діяльність спортивної школи спрямована на розвиток здібностей вихованців в таких видах спорту, як: футбол, волейбол, легка атлетика, лижні гонки. Тренувальний процес забезпечують 6 педагогічних працівників.

Спортивна школа тісно співпрацює з навчальними закладами району в проведенні районних та шкільних спортивно-масових заходів, та  оздоровленні учнів шкіл району.

Педагогічним колективом школи у 2019 р. проведені XXVІІ районні спортивні ігри школярів з таких видів спорту: легка атлетика, легкоатлетичний крос, легкоатлетичне чотириборство, міні-футбол, настільний теніс, волейбол, баскетбол. Всього у 2019 році спортивною школою разом з відділом освіти проведено більше 20 районних спортивно-масових заходів.

Всього в ДЮСШ у  2019  р. займалося 206 учнів в 13 навчально-тренувальних групах. У 2019 навчальному році придбали  спортивного інвентарю на суму  42 тис. грн.

За ініціативи Конотопської районної державної адміністрації, Конотопської районної ради та  завдяки всебічній підтримці депутатів всіх рівнів в 2019 році продовжено розбудову спортивної інфраструктури  в Конотопському районі.

Так, за рахунок коштів районного бюджету, субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій на території Державного професійно-технічного навчального закладу "Конотопський професійний аграрний ліцей", с. Заводське збудовано спортивний майданчик цілорічного використання.

 Також за рахунок коштів державного, районного бюджетів та коштів В’язівської сільської ради  в с. В’язове збудовано та відкрито міні-футбольне поле зі штучним покриттям на суму 1543,5 тис. грн..

         Відповідно до районної Програми оздоровлення та відпочинку дітей на 2019 рік були передбачені кошти у сумі 1 126,4 тис. грн., де з них: за рахунок іншої субвенції з обласного бюджету – 177,6 тис. грн., за рахунок іншої субвенції з сільських бюджетів району – 430,1 тис. грн. Фактично використано коштів Програми – 1095,8 тис. грн.

На здешевлення вартості путівок у районний дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «Зірка» за рахунок районного бюджету виділено кошти на загальну суму 493,5 тис. грн. Загальну  вартість путівки – 4,1 тис. грн. здешевлено на 3,5 тис. грн., у т.ч. за рахунок районного бюджету – 0,5 тис. грн., та місцевого бюджету – 3,0 тис. грн.

На придбання  путівок у районний дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «Зірка» з повним фінансуванням вартості путівки для 20 дітей пільгових категорій використано 82,0 тис. грн. коштів районного бюджету.

Таким чином, на придбання путівок у районний дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «Зірка» за повну та часткову вартість використано – 575,5 тис. грн.

Субвенцію з обласного бюджету у сумі 177,3 тис. грн. використано для оздоровлення 36 дітей пільгових категорій (малозабезпечених та дітей, які перебувають на диспансерному обліку)  у таборі «Зірка» (147,6 тис. грн.)  та                         9 талановитих та обдарованих дітей у комунальній установі «Сумський обласний центр відпочинку, оздоровлення, туризму та військово-патріотичного виховання» – таборі «Сузір’я»» (29,7 тис. грн.).

У пришкільних, мовних та профільному таборах діти були забезпечені безкоштовним повноцінним якісним дворазовим харчуванням, вартість якого склала 32 грн. на день за одну дитину, для цього з районного бюджету було виділено 371,4 тис. грн., використано – 341,0 тис. грн.   

 

Культура      

У сфері культури Конотопщини 2019 рік позначений позитивною динамікою змін та розвитку. Діяльність галузі зосереджувалась на пожвавленні культурного життя, розвитку традиційної народної творчості, відродженні культурної спадщини, підвищенні якості культурних послуг, популяризації туристичних можливостей краю, модернізації матеріально-технічної бази закладів культури.

Яскравим свідченням роботи є культурно-мистецькі заходи, що проходять на теренах району.

Масштабною подією стало проведення  І етапу обласного фестивалю народної творчості «З любов’ю вічною до тебе, рідний краю!», присвяченого 30-й річниці незалежності України.

У с. Малий Самбір відбулося традиційне свято «Віншуємо суницю – першу ягоду-царицю», у  рамках якого працювали численні локації для різновікових категорій населення.

З нагоди   360-ї річниці перемоги війська під проводом гетьмана України Івана Виговського 29.06.2019 у с. Шаповалівка відбувся Всеукраїнський фестиваль «Козацький родослав», гармонійним доповненням якого стали батально-історичні дійства та тематичні локації. У рамках відзначення Дня незалежності України відбулася презентація книги «Ренесанс слави козацької» – своєрідної енциклопедії історії фестивалю.

            Актуальним в районі залишається фестивальний туризм.

Розширення музейної мережі сприяло збільшенню кількості туристів – відвідувачами музею художника М.Стороженка у с. В’язове у 2019 році стали 2400 осіб.

З метою забезпечення належних умов для роботи аматорських колективів, організації змістовного дозвілля населення вживаються заходи щодо зміцнення матеріально-технічної бази закладів культури.

Упродовж 2019 року на придбання сценічних костюмів, звукопідсилюючої апаратури, одягу сцени, штор для клубних закладів району використано 293,9 тис. грн.

На  технічну модернізацію, комп’ютеризацію закладів культури району використано 165,426 тис. грн. Зокрема, придбано комп’ютерний комплекс, монітор для РБК, ноутбук та принтер для Соснівського СБК, Землянського с/к, В’язівського СБК, принтер для  Кузьківського СБК, ноутбуки для Кошарівського СБК, Чорноплатівського СБК,  2  системні блоки для централізованої бухгалтерії відділу культури Конотопської районної державної адміністрації, ноутбук та принтер для Соснівської сільської бібліотеки, проектор для Привокзальної сільської бібліотеки.

На придбання меблів, штор для  бібліотек району використано 49 тис.грн.

За кошти місцевого бюджету для сільських бібліотек придбано  233 книги на суму 26,0 тис. грн.

 На ремонтні роботи у закладах культури використано 1481,1 тис. грн. Зокрема, проведено  ремонт частини приміщення, покрівлі  районного будинку культури на суму 172,85 тис. грн.,  ремонт  фасаду, заміну дверей, вікон Шаповалівського СБК – 409,52 тис. грн., ремонт глядацької зали, заміну вікон, дверей у Сарнавському с/клубі – 507,6 тис. грн., заміну вікон у Кузьківському СБК – 70,0 тис. грн., поточний ремонт Пекарівського с/клубу – 202,35 тис. грн., ремонт фойє Юрівського СБК 50,0 тис. грн., ремонт покрівлі В.Самбірського СБК 49,96 тис. грн., поточний ремонт Чорноплатівського СБК 2,5 тис. грн., Соснівського СБК – 4,0 тис. грн. та інші.

 

Оборонна робота та мобілізаційна підготовка

Мобілізаційна робота та шефська допомога в умовах реальної військової загрози державному суверенітету та територіальній цілісності України є важливим напрямком діяльності Конотопської районної державної адміністрації.

 Мобілізаційна підготовка в райдержадміністрації організовується і проводиться відповідно до Закону України «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію», актів Президента України та Кабінету Міністрів України, Положення про мобілізаційну підготовку національної економіки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2009 №306-03. Відповідно до функцій і повноважень райдержадміністрація запроваджує організацію, координацію та методичне забезпечення розробки і здійснення заходів щодо мобілізаційної підготовки, переведення об’єктів господарювання району на режим роботи в умовах особливого періоду, а також сталого їх функціонування в цих умовах. На виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 25.04.2017 № 225 «Про організацію відбору громадян  на військову службу за контрактом» районною державною адміністрацією в 2019  році продовжувалась робота щодо забезпечення повного та своєчасного виконання планових обсягів відбору кандидатів для проходження військової служби за контрактом. В 2019 році наряд з відбору кандидатів на військову службу за контрактом становив – 43 чоловіка, виконання плану 114% (у 2018 уклади контракт  27 осіб).

На підставі Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» в 2019 році в ході проведення призовної кампанії на строкову військову службу необхідно було призвати  40 осіб, зараховано (відправлено) – 42 осіб, що становить 105% виконання показника призову.

             На виконання розпоряджень голови обласної державної адміністрації від 02.03.2016 № 95-ОД «Про здійснення шефства над військовими частинами Збройних Сил України, Національної гвардії України та Державної прикордонної служби України» військовим частинам надавалась допомога в забезпеченні продовольством, будівельними матеріалами, запасними частинами для ремонту військової техніки, іншими матеріальними засобами на загальну суму 95,6 тис. грн.  

Військовослужбовці підшефних військових частин беруть участь у військово – патріотичному вихованні молоді, у святкуваннях і урочистостях з нагоди державних та військово-професійних свят. За поданням командування військових частин, кращі військовослужбовці нагороджуються почесними грамотами райдержадміністрації.

 

Звернення громадян

В Конотопській районній державній адміністрації, її структурних підрозділах забезпечено кваліфікований, неупереджений, об’єктивний і                                                                                                               своєчасний розгляд звернень громадян та оперативне вирішення порушених питань, задоволення законних вимог заявників.

У 2019 році для розгляду до райдержадміністрації надійшло 465 звернень проти 487 у 2018 році. Рівень позитивного вирішення питань аналогічний рівню попереднього 2018 року (76%).

         Прийом громадян з особистих питань керівництвом у приміщенні райдержадміністрації та у населених пунктах району здійснюється згідно з затвердженими головою графіками.

У 2019 році керівництвом райдержадміністрації  проведено 47 виїзних прийомів громадян та 220 прийомів громадян з особистих питань у приміщенні райдержадміністрації.     Розглянуто 221 питання, з них 178 вирішено.

У дні прийому керівництва райдержадміністрації працює «гаряча» телефонна лінія, на яку протягом звітного періоду від жителів Конотопського району надійшло 72 дзвінки, порушено 72 питання, 17 – поставлено на контроль та вирішено, на решту надані змістовні роз’яснення у ході розмови.

Протягом звітного періоду для розгляду до райдержадміністрації надійшло 244 письмових звернення, 161 – вирішено з позитивним результатом.

У 2019 році зменшилась кількість звернень громадян з питань аграрної політики та земельних відносин, праці і заробітної плати, комунального господарства. Поряд з цим, збільшилось надходження звернень з питань соціального захисту, освіти, діяльності органів місцевого самоврядування.                                                

В Конотопській райдержадміністрації приділяється особлива увага вирішенню проблем, з якими звертаються інваліди, ветерани війни та праці, багатодітні сім’ї, особи, постраждалі від аварії на Чорнобильській АЕС, одинокі матері, учасники бойових дій та члени їх сімей, внутрішньо переміщені особи та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

Питання соціального захисту є пріоритетними у роботі.                                                        

            Для вирішення питань з надання матеріальної допомоги населенню до депутатів Сумської обласної ради з початку року з заявами звернулось                      26 жителів Конотопського району. З фонду депутатів обласної ради надано допомоги на суму 314,0 тис.грн.

Не менш актуальним питанням, що порушується у зверненнях громадян є питання щодо транспортного обслуговування пасажирів.   Завдяки плідній співпраці районної державної адміністрації та автоперевізників ці питання вирішувались.

Поряд з цим, слід звернути особливу увагу на різке збільшення кількості звернень громадян Конотопського району до органів влади вищого рівня                (33 проти 13 за 2018 рік) та зменшення рівня їх позитивного вирішення                18% проти 39%).  

 

                     Забезпечення   доступу  до публічної інформації

             Доступ до публічної інформації в Конотопській райдержадміністрації забезпечується шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації, розпорядником якої є райдержадміністрація: на веб-сайті райдержадміністрації; на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних;             у районній газеті «Сільські горизонти»; на інформаційних стендах.

        Уся публічна інформація оприлюднюється невідкладно, але не пізніше п’яти робочих днів з дня її прийняття.

            Протягом звітного періоду до райдержадміністрації надійшло                         43 публічних запити, з них 7 – надіслано поштою, 36 – електронною поштою.  22 запити задоволено, 20 – надіслано належним розпорядникам інформації, 1 -відмовлено.

  

Отже, пріоритетними завданнями в подальшій роботі районної державної адміністрації, її структурних підрозділів, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади в районі, виконавчих комітетів селищної та сільських рад району є підвищення ефективності роботи місцевих органів влади із зверненнями громадян, усунення недоліків у цій сфері, виявлення проблем, які спричинюють звернення громадян, особливо до органів влади вищого рівня, проведення широкої роз’яснювальної роботи щодо розмежування компетенції між різними гілками влади. 

 

Голова Конотопської районної

державної адміністрації                                                      Микола ГОРБЕНКО

Перейти до вмісту