33 сесія 7 скликання (16.10.2019)

Про затвердження Положення про порядок проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної…

 Image

КОНОТОПСЬКА   РАЙОННА   РАДА

СЬОМЕ  СКЛИКАННЯ

 ТРИДЦЯТЬ ТРЕТЯ СЕСІЯ

РІШЕННЯ

Конотоп

16.10.2019

Про затвердження Положення

про порядок проведення конкурсу

на посаду керівника закладу

загальної середньої освіти

 

Відповідно до частини 2 статті 26 Закону України «Про освіту», статті 26 Закону України «Про загальну середню освіту», на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 №291 «Про затвердження Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти», керуючись ст.43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», 

районна рада вирішила:

1.Затвердити  Положення про порядок проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти (додається).

2.Визначити уповноваженим органом відділ освіти Конотопської районної державної адміністрації.

3.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань молоді, освіти, культури, охорони здоров’я, та соціального захисту.

 

Голова                                                                 А.БОЯРЧУК

 

Микола Вербняк 6 64 43   

Надіслати: до протоколу -1, постійній комісії з питань молоді, освіти,культури, охорони здоров'я та соціального захисту-1,  РДА-1, відділу освіти  РДА -1.

Додаток

до рішення районної ради

сьомого скликання 16.10.2019

 

Положення
про порядок проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти

1. Це Положення визначає загальні засади проведення конкурсу на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Конотопської районної ради Сумської області.

2. Конкурс складається з таких етапів:

1) прийняття рішення про проведення конкурсу та затвердження складу конкурсної комісії;

2) оприлюднення оголошення про проведення конкурсу;

3) прийняття документів від осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі;

4) перевірка поданих документів на відповідність установленим законодавством вимогам;

5) допущення кандидатів до участі у конкурсному відборі;

6) ознайомлення кандидатів із закладом освіти, його трудовим колективом та представниками батьківського самоврядування закладу;

7) проведення конкурсного відбору;

8) визначення переможця конкурсу;

9) оприлюднення результатів конкурсу.

3. Рішення про проведення конкурсу приймає уповноважений Конотопською районною радою (далі – засновником) орган – відділ освіти Конотопської районної державної адміністрації (далі – уповноважений орган):

одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти;

не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору (контракту), укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти;

упродовж десяти робочих днів з дня дострокового припинення (прийняття рішення про дострокове припинення) договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.

4. Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на веб-сайті уповноваженого органу та веб-сайті закладу освіти (у разі його наявності) наступного робочого дня з дня прийняття рішення про проведення конкурсу та має містити:

найменування і місцезнаходження закладу;

найменування посади та умови оплати праці;

кваліфікаційні вимоги до керівника закладу відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту»;

вичерпний перелік, кінцевий термін і місце подання документів для участі у конкурсі;

дату та місце початку конкурсного відбору, його складові та тривалість;

прізвище та ім’я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, яка уповноважена надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі у конкурсі.

5. Для проведення конкурсу уповноважений орган затверджує персональний склад конкурсної комісії з рівною кількістю представників кожної із сторін, визначених Законом України «Про загальну середню освіту».

Загальна чисельність членів конкурсної комісії становить від 4 до 16 осіб.

Механізм формування конкурсної комісії:

– уповноважений орган формує конкурсну комісію, до складу якої входять представники уповноваженого органу, трудового колективу, громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти відповідної адміністративно-територіальної одиниці;

– для проведення кожного конкурсу створюється нова конкурсна комісія;

– конкурсна комісія обирає зі свого складу голову і секретаря комісії;

– до участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть бути залучені представники громадських об’єднань та експерти у сфері загальної середньої освіти;

– конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю від її затвердженого складу;

– спосіб голосування визначається рішенням комісії;

– при рівному розподілі голосів у разі проведення відкритого голосування, голос голови конкурсної комісії є вирішальним;

– при рівному розподілі голосів у разі таємного голосування проводиться повторне відкрите голосування;

– за рішенням комісії визначається спосіб оцінювання (відкритий або таємний) кандидатів під час публічної презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти.

Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об’єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості. Не допускається будь-яке втручання в діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу.

Рішення конкурсної комісії оформлюються протоколами, які підписуються усіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюються на веб-сайті уповноваженого органу впродовж одного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.

6. Для участі у конкурсі подають такі документи:

заяву про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;

автобіографію та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);

копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;

копію документа про вищу освіту не нижче ступеня магістра (спеціаліста);

копію трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної діяльності не менше трьох років на момент їх подання;

довідку про відсутність судимості;

мотиваційний лист, складений у довільній формі.

Особа може подати інші документи, які підтверджуватимуть її професійні та/або моральні якості.

Визначені у цьому пункті документи подають особисто (або подає уповноважена згідно з довіреністю особа) до конкурсної комісії у визначений в оголошенні строк, що може становить від 20 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.

Уповноважена особа приймає документи за описом, копію якого надає особі, яка їх подає.

7. Упродовж п’яти робочих днів з дня завершення строку подання документів для участі в конкурсі конкурсна комісія:

перевіряє подані документи на відповідність установленим законодавством вимогам;

приймає рішення про недопущення до участі у конкурсі осіб, які подали не всі документи, необхідні для участі в конкурсі відповідно до вимог законодавства, або подали документи після завершення строку їх подання;

оприлюднює на веб-сайті засновника уповноваженої особи перелік осіб, яких допущено до участі у конкурсному відборі (далі – кандидати).

8. Уповноважений орган зобов’язаний організувати та забезпечити ознайомлення кандидатів із закладом загальної середньої освіти, його трудовим колективом та представниками батьківського самоврядування не пізніше 5 робочих днів до початку проведення конкурсного відбору.

9. Конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється за результатами:

перевірки на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти, зокрема Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти, а також Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р (додаток 1 до Положення);

перевірки професійних компетентностей, що відбувається шляхом письмового вирішення ситуаційного завдання (додаток 2 до Положення);

публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії щодо проведеної презентації.

Перелік питань та форма перевірки знання законодавства (письмове), зразок ситуаційного завдання та критерії оцінювання (додаток 3 до Положення) визначаються у цьому Положенні та оприлюднюються на веб- сайті уповноваженого органу.

Уповноважений орган зобов’язаний забезпечити відеофіксацію та за можливості відеотрансляцію конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням на своєму веб-сайті відеозапису впродовж одного робочого дня з дня його проведення.

Загальна тривалість конкурсу не може перевищувати двох місяців з дня його оголошення.

10. Конкурсна комісія упродовж двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу або визнає конкурс таким, що не відбувся, та оприлюднює результати конкурсу на веб-сайті засновника.

11. Конкурсна комісія визнає конкурс таким, що не відбувся, якщо:

відсутні заяви про участь у конкурсі;

до участі у конкурсі не допущено жодного кандидата;

жодного з кандидатів не визначено переможцем конкурсу.

У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся, проводиться повторний конкурс.

12. Протягом трьох робочих днів з дня визначення переможця конкурсу уповноважений орган призначає переможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковий трудовий договір.

 

 

Заступник голови                                                  І.КЛІГУНОВА

 

                                                                                               Додаток 1

                                                                                                     до Положення

 

Перелік питань на знання законодавства України

у сфері загальної середньої освіти для кандидатів

на посаду керівника закладу загальної середньої освіти

 

            1.Хто має право на освіту в Україні? (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

2.Визначіть засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності (згідно з Законом України «Про освіту»)?

3.Що означає – територіальна доступність нової загальної середньої освіти (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

4.Що таке інклюзивне навчання (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

5.Як здійснюється управління закладом освіти (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

6.Що визначає стандарт освіти (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

7.У відповідності до чого розробляються стандарти освіти (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

8.Що таке атестація педагогічних працівників(відповідно до Закону України «Про освіту»)?

9.Хто є учасниками освітнього процесу (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

10.Які освітні програми можуть використовувати заклади освіти (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

11.Який складник можуть мати освітні програми для осіб з особливими освітніми потребами (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

12.Назвіть типи закладів освіти, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

13.Визначіть поняття Державного стандарту загальної середньої освіти (відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту»)?

14.Яким чином проходять додержання Державних стандартів загальної середньої освіти (відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту»)?

15.Яким шляхом здійснюється контроль за відповідністю освітнього рівня учнів (вихованців), які закінчили заклад загальної середньої освіти І, ІІ і ІІІ ступенів?

16.Як формується варіативна складова Базового навчального плану?

17.Як здійснюється бюджетне фінансування загальноосвітнього закладу згідно Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти?

18.Визначить повний перелік ключових компетентностей, визначених у Державному стандарті початкової освіти, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87.

19.Чи є інваріантний складник Базового навчального плану обов’язковим для всіх закладів загальної середньої освіти?

20.Ким розподіляється варіативний складник Базового навчального плану?

21.У якій формі проводиться Державна підсумкова атестація здобувачів освіти згідно з Державним стандартом початкової освіти?

22.Кому належить центральне місце в системі освіти (відповідно до  Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 998-р)?

23.На яких засадах працює нова українська школа  (відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 998-р)?

24.Яка роль учителя в Новій українській школі (відповідно до  Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 998-р)?

25.До яких цінностей відноситься виховний процес, що має орієнтуватися на гідність, чесність, справедливість, турботу, повагу до життя, повагу особистості до себе та інших людей (відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 998-р)?

26.Відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 998-р, який з чотирьох принципів, наведених нижче, не є принципом педагогіки партнерства:

1.діалог – взаємодія – взаємоповага

2.пізнання – переживання – дія

3.розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків

4. розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків)?

            27.Назвіть етапи проведення  реформування загальної середньої освіти в Україні  та їх кількість (відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 998-р).

28.Де здобувається базова середня освіта (відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту»)?

29.Скільки рівнів має повна загальна середня освіта, їх назви (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

30.Що таке  автономія закладу освіти, її види (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

31.Ким затверджується статут закладу загальної середньої освіти (відповідно до  Закону України «Про загальну середню освіту»)?

32.Під час ліквідації закладу освіти, хто зобов’язаний забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

33.Для чого потрібно забезпечувати відкритий доступ до інформації та документів закладу освіти на веб-сайтах закладів освіти (у разі їх відсутності – на веб-сайтах засновників) (відповідно до Закону України «Про освіту»)?  

34. В якому із статусів заклад освіти як суб’єкт господарювання не може діяти?

35.За ініціативою кого створюються органи громадського самоврядування закладу освіти  (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

36.Що  таке державно-громадське управління у сфері освіти (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

37.Хто є органами громадського самоврядування у сфері освіти  (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

38.З дозволу кого може проводитися  безпосередньо в закладі освіти громадський нагляд (контроль)?

39.Хто є суб’єктами громадського нагляду (контролю)?

40.Хто здійснює збір первинної статистичної інформації у сфері освіти та її оброблення?

 

 

 

Заступник голови                                              І.КЛІГУНОВА

 

 

                                                                                               Додаток 2

                                                                                                     до Положення

 

Зразок ситуаційного завдання для кандидатів на посаду керівника

 закладу загальної середньої освіти

 

У педагогічному колективі неодноразово порушували питання необхідності обговорення проекту річного плану закладу освіти. Педагоги скаржилися, що адміністрація сама планує, не цікавиться думкою колективу, який має цей план виконувати. Цього навчального року Ви вирішили запровадити колегіальний підхід до визначення пріоритетів роботи школи та складання річного плану на наступний  навчальний рік.

 

1.Запропонуйте модель колективного обговорення змісту річного плану на наступний навчальний рік. Доведіть її ефективність.

2.У чому, на Вашу думку, полягає роль керівника як управлінця персоналом відповідно до нової моделі управління людськими ресурсами в системі освіти?

 

Заступник голови                                              І.КЛІГУНОВА

 

 

 

                                                                                               Додаток 3

                                                                                                     до Положення

 

Критерії оцінювання

на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти, ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти на конкурс на посаду керівника  закладу загальної середньої освіти

 

І. Перевірка на знання законодавства

1.Перевірка на знання законодавства містить 20 питань, які формуються із загального переліку, що містить  40 питань.

2.Перевірка на знання законодавства проходить письмово не довше 30 хвилин у присутності членів комісії (не менше двох третин від її затвердженого складу).

3.Після написання відповідей на питання на знання законодавства кандидат підписує та проставляє дату.

4.Після закінчення часу, відведеного на відповіді, проводиться оцінювання за такими критеріями:

– один бал надається за правильну відповідь;

– нуль балів – за неправильну відповідь.

5.Максимальна кількість балів, які може отримати кандидат за підсумками, становить 20.

6.Кандидати, які за результатами набрали 14 і менше балів, не допускаються до вирішення ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти.

7.Кандидати, які набрали 15 і більше балів, допускаються до вирішення письмового ситуаційного завдання.

 

ІІ. Ситуаційні завдання.

 

Розв’язання ситуаційних завдань проводиться з метою з’ясування спроможності кандидатів використовувати свої знання та досвід під час виконання посадових обов’язків шляхом оцінки відповідності професійної компетентності та професійних знань кандидата встановленим вимогам, зокрема на знання спеціального законодавства, що пов’язані із завданнями та змістом роботи на посаді директора загальноосвітнього навчального закладу, які розробляються відповідно до зразка уповноваженим органом.

 

Ситуаційне завдання вирішується письмово державною мовою не довше 30 хвилин.

1.Кандидат обирає одне із запропонованих трьох варіантів ситуаційних завдань шляхом витягування його із запакованого конверту під час проведення конкурсного відбору.

2.Перед вирішенням ситуаційного завдання обов'язково вказуються прізвище, ім'я та по батькові кандидата, варіант ситуаційного завдання. Після підготовки відповідей на аркуші проставляються підпис кандидата та дата вирішення ситуаційного завдання.

3.Під час оцінювання професійної компетентності кандидатів за результатами розв’язання ситуаційного завдання за кожною окремою вимогою виставляються такі бали:

2 бали – кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі та які виявили глибокі знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов’язків;

1 бал – кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі в обсязі, мінімально достатньому для виконання посадових обов’язків;

0 балів – кандидатам, професійна компетентність яких не відповідає вимозі.

4.Кандидати, які під час розв’язання ситуаційного завдання отримали середній бал 0,5 або нижче за однією з вимог вважаються такими, що не пройшли конкурс. Такі кандидати не допускаються до чергового етапу конкурсу.

5.Підбиття підсумку перевірки на знання законодавства та вирішення ситуаційного завдання здійснюється шляхом додавання балів за відповіді кандидатів, допущених до вирішення ситуаційного завдання, та балів за вирішення ситуаційного завдання.

6.З результатами оцінювання перевірки на знання законодавства та вирішення ситуаційного завдання кандидат ознайомлюється під підпис.

 

ІІІ. Презентація перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти

Кожен кандидат публічно та відкрито презентує державною мовою перспективний план розвитку закладу загальної середньої освіти. Виступ повинен тривати не більше 7 хвилин.

Для оцінювання результату публічної та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти використовується така система:

2 бали виставляється кандидатам, які в перспективному плані повністю розкрили всі напрямки роботи закладу освіти;  

1 бал виставляється кандидатам, які частково розкрили перспективи розвитку закладу освіти;  

0 балів виставляється кандидатам, які не окреслили перспективи розвитку закладу освіти.

Кандидати, які під час проведення публічної та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти отримали середній бал 0,5 або нижче вважаються такими, що не пройшли конкурсний відбір.

 

Загальна кількість балів кандидата визначається шляхом додавання  балів,  виставлених  кожному кандидату за результатами  оцінювання перевірки знання законодавства, розв’язання ситуаційних завдань та  презентації.

Рейтинг кандидата, який успішно пройшов конкурс, залежить від загальної кількості набраних ним балів.

Першим за рейтингом та переможцем конкурсу є кандидат, який набрав найбільшу загальну кількість балів.

У разі набрання кандидатами однакової кількості балів визначення переможця здійснюється таємним голосуванням членів комісії бюлетенями.

У разі рівного розподілу голосів під час таємного голосування бюлетенями вирішальним у визначення переможця є голос голови конкурсної комісії.

 

 

Заступник голови                                              І.КЛІГУНОВА

 

 

 

Додаток

до Положення про порядок

проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, затвердженого рішенням районної ради сьомого скликання від 16.10.2019

 

Перелік тестових питань та зразок ситуаційного завдання для кандидатів на посаду керівника державного закладу загальної середньої освіти.Критерії оцінювання.

 

 

 

Питання

Відповідь 1

Відповідь 2

Відповідь 3

Відповідь 4

 

1.

Відповідно до Конституції України, хто має право на освіту в Україні?

відповідно до ст. 3 Конституції України кожен має право на якісну та доступну освіту

відповідно до ст. 3 Закону України "Про освіту" право на освіту мають тільки громадяни України

 

 

 

 

 

 

відповідно до ст. 3 Закону України "Про освіту" кожен має право на якісну та доступну освіту

всі відповіді вірні

 

2.

Відповідно до Конституції України, яка освіта в Україні є обов'язковою?

повна загальна середня освіта

базова загальна середня освіта

дошкільна освіта

початкова освіта

 

3

Відповідно до Закону України «Про освіту», стандарт освіти визначає:

вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання здобувача освіти відповідного рівня; загальний обсяг навчального навантаження здобувачів освіти; інші складники, передбачені спеціальними законами

вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання здобувача освіти відповідного рівня; загальний обсяг навчального навантаження здобувачів освіти; форми організації освітнього процесу; інші складники, передбачені спеціальними законами

вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання здобувача освіти відповідного рівня; опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти; загальний обсяг навчального навантаження здобувачів освіти;

критерії оцінювання компетентностей та результатів навчання здобувачів освіти інші складники, передбачені спеціальними законами

 

4

Відповідно до Закону України «Про освіту» стандарти освіти розробляються у відповідності до:

Національної рамки кваліфікації

спеціальних законів та інших нормативно-правових актів

 

 

 

 

Європейської рамки кваліфікації

європейських рамок компетентностей

 

5

Згідно із Законом України «Про освіту» стандарти освіти оприлюднюються на веб-сайтах не пізніше:

десяти днів з дня їх затвердження

одного місяця з дня їх затвердження

п’яти днів з дня їх затвердження

 

трьох днів з дня їх затвердження

 

6

Згідно із Законом України «Про освіту», основою для розроблення освітньої програми є:

 

стандарт освіти відповідного рівня (за наявності)

Концепція Нової української школи

модельна навчальна програма

Державний стандарт початкової освіти

 

7

Відповідно до Закону України «Про освіту», освітня програма містить такі структурні компоненти:

вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою; перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність; загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти

вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою; загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти

загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти; вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою; перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей та/або предметів, дисциплін тощо, логічну послідовність їх вивчення; форми організації освітнього процесу; опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти; інші освітні компоненти (за рішенням закладу загальної середньої освіти)

 

 

 

зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей та/або предметів, дисциплін тощо, логічну послідовність їх вивчення; форми організації освітнього процесу; опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти; інші освітні компоненти (за рішенням закладу загальної середньої освіти).

 

8

Відповідно до Закону України «Про освіту» заклади освіти можуть використовувати:

типові або інші освітні програми, які розробляються та затверджуються відповідно до Закону України «Про освіту» та спеціальних законів

тільки типові освітні програми

тільки власні освітні програми, розроблені на основі типових

формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості

 

9

Відповідно до Закону України «Про освіту» освітні програми розробляються:

закладами освіти, науковими установами, іншими суб’єктами освітньої діяльності та затверджуються відповідно до Закону України «Про освіту» та спеціальних законів

 

 

 

 

 

закладами освіти;

науковими установами

суб’єктами освітньої діяльност

 

10

Відповідно до Закону України «Про освіту» наскрізні освітні програми – це програми, які:

охоплюють різні рівні освіти та розробляються, затверджуються (акредитуються) відповідно до Закону України «Про освіту» та спеціальних законів.

поєднують різні освітні програми

розробляються освітніми закладами самостійно та охоплюють різні рівні освіти

 

 

 

 

 

розробляються одним авторським колективом для різних рівнів освіти

 

11

Відповідно до Закону України «Про освіту» для осіб з особливими освітніми потребами освітні програми можуть мати:

корекційно-розвитковий складник;

корекційно-розвиткові завдання

 

 

спеціальні предмети та курси

психолого-педагогічний супровід.

 

12

Яка з компетентностей не належить до ключових компетентностей, згідно з Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87?

мовна компетентність

математична компетентність

компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій

інноваційність

 

13

Назвіть повний перелік ключових компетентностей, визначених у Державному стандарті початкової освіти,  затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87:

вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності; культурна компетентність; підприємливість та фінансова грамотність

мовна компетентність, здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності; культурна компетентність; підприємливість

вільне володіння державною мовою; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності; культурна компетентність

екологічна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності; культурна компетентність; підприємливість та фінансова грамотність

 

14

Чи передбачено можливість інтеграції різних освітніх галузей у Державному стандарті початкової освіти?

 

передбачено повну або часткову інтеграцію різних освітніх галузей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

передбачено повну інтеграцію різних освітніх галузей

передбачено часткову інтеграцію різних освітніх галузей

не передбачено інтеграції освітніх галузей

 

15

 Чи є інваріантний складник Базового навчального плану обов’язковим для всіх закладів загальної середньої освіти?

є обов’язковим для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від їх підпорядкування і форми власності

є необов’язковим та може бути змінений  залежно від підпорядкування і форми власності закладу загальної середньої освіти

 

 

 

 

 

є необов’язковим та може бути змінений у відповідності до освітньої програми закладу загальної середньої освіти

є необов’язковим та може бути змінений засновником закладу загальної середньої освіти

 

16

Ким розподіляється варіативний складник базового навчального плану?

варіативний складник базового навчального плану розподіляється закладом загальної середньої освіти самостійно, враховуючи особливості організації освітнього процесу та індивідуальних освітніх потреб здобувачів освіти і відображається в освітній програмі такого закладу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

варіативний складник базового навчального плану розподіляється центральним органом виконавчої влади та відображується у типовій освітній програмі

варіативний складник базового навчального плану розподіляється закладом загальної середньої освіти,  погоджується  центральним органом виконавчої влади і відображається в освітній програмі такого закладу

варіативний складник базового навчального плану розподіляється засновником закладу загальної середньої освіти.

 

17

Яке з наведених нижче тверджень є правильним?

заклади освіти можуть використовувати типові або інші освітні програми, які розробляються та затверджуються відповідно до цього Закону та спеціальних законів

освітні програми повинні передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти

заклади загальної середньої освіти можуть використовувати виключно типові освітні програми

заклади спеціалізованої освіти, освітні об’єднання та заклади освіти, що здійснюють освітню діяльність на різних рівнях освіти, можуть використовувати наскрізні освітні програми, які охоплюють різні рівні освіти та розробляються, затверджуються (акредитуються) відповідно до Закону«Про освіту» та спеціальних законів

 

 

 

 

 

 

18

У якій формі проводиться Державна підсумкова атестація здобувачів освіти згідно з Державним стандартом початкової освіти?

у формі контрольних робіт з метою проведення моніторингу якості освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти та/або якості освіти

 

 

 

 

 

 

у форматі формувального оцінювання

у формі компетентнісних тестів

у формі творчих заліків або конкурсів

 

19

Відповідно до  Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 998, центральне місце в системі освіти належить:

середній школі

початковій школі

 

сімейному вихованню;

індивідуальному навчанню

 

20

Нова українська школа  відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 998 працює на засадах:

педагогіки партнерства

авторитарної педагогіки

технократичної парадигми

проектного навчання

 

21

Яка роль учителя в Новій українській школі відповідно до  Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 998?

фасилітатора, партнера

наставника, ментора

 

авторитетного джерела знань

взірця для учня

 

22

Згідно з Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 998, виховний процес має орієнтуватися на гідність, чесність, справедливість, турботу, повагу до життя, повагу особистості до себе та інших людей, які відносяться до:

морально-етичних цінностей

соціально-політичних цінностей

 

компетентностей

особистісних якостей

 

23

Який з чотирьох принципів, наведених нижче, не є принципом педагогіки партнерства, згідно з Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 998?

1.діалог – взаємодія – взаємоповага

2.пізнання-переживання-дія

3.розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків

4. розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків)

пізнання-переживання-дія

діалог – взаємодія – взаємоповага

 

розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків)

принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей)

 

24

У скільки етапів відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 998  планується проведення  реформування загальної середньої освіти вУкраїні. Назвіть ці етапи.

В три етапи:

2017-2018 роки,

2019-2022 роки,

2023-2029 роки

В два етапи:

2018-2019 роки,

2020-2029 роки,

 

В чотири етапи:

2017-2018 роки,

2019-2021 роки,

2021-2023 роки,

2023-2029 роки

Не поетапно

 

25

Відповідно до законодавства, хто може здійснювати управління закладом освіти?

всі відповіді вірні

одноосібний керівник закладу освіти

колегіальний орган управління закладу освіти

колегіальний орган громадського самоврядування

 

26

Відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» базова середня освіта здобувається у:

гімназії

ліцеї

 

 

профільній школі;

спеціалізованій школі

 

27

Скільки рівнів відповідно до Закону України «Про освіту» має повна загальна середня освіта, назвіть їх.

повна загальна середня освіта має три рівні освіти: початкова освіта тривалістю чотири роки;

базова середня освіта тривалістю п’ять років;

профільна середня освіта тривалістю три роки.

повна загальна середня освіта має чотори рівні освіти:дошкільна освіта; початкова освіта тривалістю чотири роки;

базова середня освіта тривалістю п’ять років;

профільна середня освіта тривалістю три роки.

повна загальна середня освіта має два рівні освіти:

базова середня освіта тривалістю п’ять років;

профільна середня освіта тривалістю три роки.

повна загальна середня освіта здійснюється не за рівнями

 

28

Що таке  автономія закладу освіти (відповідно до Закону України «Про освіту»)?

автономія – право суб’єкта освітньої діяльності на самоврядування, яке полягає в його самостійності, незалежності та відповідальності у прийнятті рішень щодо академічних (освітніх), організаційних, фінансових, кадрових та інших питань діяльності, що провадиться в порядку та межах, визначених законом

автономія – право суб’єкта освітньої діяльності на самоврядування

автономія – самостійність

держава гарантує автономію закладів освіти.

 

29

Які  Ви знаєте види автономії  закладу освіти відповідно до Закону України «Про освіту»?

академічна,

організаційна,

фінансова,

кадрова

територіальна

організаційна

фінансову територіальну

 

30

Ким затверджується статут закладу загальної середньої освіти відповідно до  Закону України «Про загальну середню освіту»?

заклад загальної середньої освіти діє на підставі статуту, який затверджується засновником або уповноваженим ним органом.

заклад загальної середньої освіти діє на підставі статуту, який затверджується педагогічною радою

державний заклад загальної середньої освіти діє на підставі статуту, який затверджується Кабінетом Міністрів України

статут закладу загальної середньої освіти не затверджується

 

31

Відповідно до Закону України «Про освіту», хто зобов’язаний забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти під час ліквідації закладу освіти?:

Засновник закладу освіти

керівник закладу освіти

колегіальні органи управління закладом освіти

громадське самоврядування в закладу освіти

 

32

Для чого потрібно відповідно до Закону України «Про освіту»  забезпечувати на веб-сайтах закладів освіти (у разі їх відсутності – на веб-сайтах засновників) відкритий доступ до інформації та документів закладу освіти?

 

для забезпечення прозорості і відкритості діяльності закладу освіти

суто для реклами закладу освіти

для інформування центральних органів виконавчої влади

для використання учнями під час освітнього процесу

 

33

Відповідно до Закону України «Про освіту» інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через:

 

 

 

 

 

10 робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законом

5 робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законом

20 робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законом

30 робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законом

 

34

Заклад освіти як суб’єкт господарювання не може діяти в одному з таких статусів:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

благодійний заклад освіти

прибутковий заклад освіти

неприбутковий заклад освіти

Бюджетна установа

 

35

За ініціативною кого створюються органи громадського самоврядування закладу освіти  відповідно до Закону України «Про освіту»?

за ініціативою учасників освітнього процесу

виключно за ініціативи центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки;

за ініціативою органів місцевого самоврядування

за ініціативою фізичних осіб та/або громадських об’єднань, інших інститутів громадянського суспільства, установчими документами яких передбачена діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з особливими освітніми потребами відповідно до законодавства

 

36

Відповідно до Закону України «Про освіту» державно-громадське управління у сфері освіти це:

взаємодія органів державної влади, органів місцевого самоврядування з громадськими об’єднаннями, іншими інститутами громадянського суспільства з метою прийняття ефективних управлінських рішень та задоволення суспільних інтересів у сфері освіти;

взаємодія органів державної влади, органів місцевого самоврядування з громадськими об’єднаннями, іншими інститутами громадянського суспільства з метою задоволення суспільних інтересів у сфері освіти

 

 

 

 

 

взаємодія органів місцевого самоврядування з громадськими об’єднаннями, іншими інститутами громадянського суспільства з метою прийняття ефективних управлінських рішень та задоволення суспільних інтересів у сфері освіти

взаємодія органів державної влади, органів місцевого самоврядування з громадськими об’єднаннями, іншими інститутами громадянського суспільства з метою прийняття ефективних управлінських рішень у сфері освіти.

 

37

Відповідно до Закону України «Про освіту» органами громадського самоврядування у сфері освіти є

органи громадського самоврядування закладу освіти; конференції (форуми, з’їзди) учасників освітнього процесу, закладів освіти, їх об’єднань, що скликаються на території відповідного населеного пункту, об’єднаної територіальної громади, району, області, Автономної Республіки Крим, держави; Всеукраїнський з’їзд учасників освітнього процесу та їх об’єднань, що скликається у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки

форуми, з’їзди учасників освітнього процесу, закладів освіти, їх об’єднань, що скликаються на території відповідного населеного пункту, об’єднаної територіальної громади, району, області, Автономної Республіки Крим, держави; Всеукраїнський з’їзд учасників освітнього процесу та їх об’єднань, що скликається у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Всеукраїнський з’їзд учасників освітнього процесу та їх об’єднань, що скликається у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

конференції (форуми, з’їзди) учасників освітнього процесу, закладів освіти, їх об’єднань, що скликаються на території відповідного населеного пункту, об’єднаної територіальної громади, району, області держави; Всеукраїнський з’їзд учасників освітнього процесу та їх об’єднань, що скликається у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

 

38

Безпосередньо в закладі освіти громадський нагляд (контроль) може проводитися з дозволу:

 

 

 

 

виключно керівника закладу освіти

виключно засновника закладу освіти

засновника закладу освіти або керівника закладу освіти

педагогічного колективу закладу освіти

 

39

Суб’єктами громадського нагляду (контролю) є:

громадські об’єднання та інші інститути громадянського суспільства, установчими документами яких передбачено діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з інвалідністю, професійні об’єднання педагогічних і науково-педагогічних працівників, об’єднання здобувачів освіти, об’єднання батьківських комітетів та органів, до яких вони делегують своїх представників.

громадські об’єднання, професійні об’єднання педагогічних і науково-педагогічних працівників, об’єднання здобувачів освіти, об’єднання батьківських комітетів та органів, до яких вони делегують своїх представників.

громадські об’єднання та інші інститути громадянського суспільства, установчими документами яких не обов’язково передбачено діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з інвалідністю, професійні об’єднання педагогічних і науково-педагогічних працівників, об’єднання здобувачів освіти, об’єднання батьківських комітетів та органів, до яких вони делегують своїх представників.

органи місцевого самоврядування, громадські об’єднання та інші інститути громадянського суспільства, установчими документами яких передбачено діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з інвалідністю, професійні об’єднання педагогічних і науково-педагогічних працівників, об’єднання здобувачів освіти, об’єднання батьківських комітетів та органів, до яких вони делегують своїх представників.

 

40

Збір первинної статистичної інформації у сфері освіти та її оброблення здійснює:

центральний орган виконавчої влади у сфері статистики

центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки

органи місцевого самоврядування

органи управління в сфері освіти окремих виконавчих комітетів органів місцевого самоврядування

 

 

41

Що таке конфіденційна інформація відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»?

 

Конфіденційна інформація – інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов.

Конфіденційна інформація – це інформація, якою не можна користуватися

Конфіденційна інформація – інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою

Конфіденційна інформація –ненадійна інформація, яку треба приховувати

 

42

Які види відповідальності передбачені за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень відповідно до Закону України «Про запобігання корупції»?

 

За вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи можуть бути притягнені до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку

За вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи можуть бути притягнені тільки до кримінальної, відповідальності у встановленому законом порядку

За вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи притягуютьсятільки до адміністративної відповідальності у встановленому законом порядку

За вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи притягуються виключно до цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку

 

 

Зразок ситуаційного завдання для кандидатів на посаду керівника державного закладу загальної середньої освіти

У педагогічному колективі неодноразово порушували питання необхідності обговорення проекту річного плану закладу освіти. Педагоги скаржилися, що адміністрація сама планує, не цікавиться думкою колективу, який має цей план виконувати. Цього навчального року Ви вирішили запровадити колегіальний підхід до визначення пріоритетів роботи школи та складання річного плану на наступний  навчальний рік.

 

1. Запропонуйте модель колективного обговорення змісту річного плану на наступний навчальний рік. Доведіть її ефективність.

2. У чому, на Вашу думку, полягає роль керівника як управлінця персоналом відповідно до нової моделі управління людськими ресурсами в системі освіти?

Критерії оцінювання

 на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти, ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти на конкурс на посаду керівника державного закладу загальної середньої освіти.

 

І. Перевірка на знання законодавства

1.                              Перевірка на знання законодавства містить 20 питань, які формуються із загального переліку, що містить  40 питань.

2.                              перевірка на знання законодавства проходить письмово не довше 20 хвилин у присутності членів комісії (не менше двох третин від її затвердженого складу).

3.                              Після написання відповідей на питання на знання законодавства кандидат підписує та проставляє дату.

4.                              Після закінчення часу, відведеного на відповіді, проводиться оцінювання за такими критеріями:

o                                                        один бал надається за правильну відповідь;

o                                                        нуль балів– за неправильну відповідь.

5.                              Максимальна кількість балів, які може отримати кандидат за підсумками, становить 20.

6.                              Кандидати, які за результатами набрали 14 і менше балів, не допускаються до вирішення ситуаційного завдання та презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти.

7.                              Кандидати, які набрали 15 і більше балів, допускаються до вирішення письмового ситуаційного завдання.

 

ІІ. Ситуаційні завдання.

 

Розв’язання ситуаційних завдань проводиться з метою з’ясування спроможності кандидатів використовувати свої знання та досвід під час виконання посадових обов’язків шляхом оцінки відповідності професійної компетентності та професійних знань кандидата встановленим вимогам, зокрема на знання спеціального законодавства, що пов’язані із завданнями та змістом роботи на посаді директора загальноосвітнього навчального закладу.

 

1.                  Ситуаційне завдання вирішується письмово державною мовою не довше 15 хвилин.

2.                  Кандидат обирає одне із запропонованих трьох варіантів ситуаційних завдань шляхом витягування його із запакованого конверту під час проведення конкурсного відбору.

3.                  Перед вирішенням ситуаційного завдання обов'язково вказуються прізвище, ім'я та по батькові кандидата, варіант ситуаційного завдання. Після підготовки відповідей на аркуші проставляються підпис кандидата та дата вирішення ситуаційного завдання.

 

4.                  Під час оцінювання професійної компетентності кандидатів за результатами розв’язання ситуаційного завдання за кожною окремою вимогою виставляються такі бали:

2 бали – кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі та які виявили глибокі знання, уміння, компетенції, необхідні для ефективного виконання посадових обов’язків;

1 бал – кандидатам, професійна компетентність яких відповідає вимозі в обсязі, мінімально достатньому для виконання посадових обов’язків;

0 балів – кандидатам, професійна компетентність яких не відповідає вимозі.

 

Кандидати, які під час розв’язання ситуаційного завдання отримали середній бал 0,5 або нижче за однією з вимог вважаються такими, що не пройшли конкурс. Такі кандидати не допускаються до чергового етапу конкурсу.

 

5. Підбиття підсумку тестування та вирішення ситуаційного завдання здійснюється шляхом додавання балів за тестування кандидатів, допущених до вирішення ситуаційного завдання, та балів за вирішення ситуаційного завдання.

6.                  З результатами оцінювання тестування та вирішення ситуаційного завдання кандидат ознайомлюється під підпис.

 

ІІІ. Презентація перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти

Кожен кандидат публічно та відкрито презентує державною мовою перспективний план розвитку закладу загальної середньої освіти. Виступ повинен тривати не більше 7 хвилин.

Для оцінювання результату публічної та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти використовується така система:

2 бали виставляється кандидатам, які в перспективному плані повністю розкрили всі напрямки роботи закладу освіти;  

1 бал виставляється кандидатам, які частково розкрили перспективи розвитку закладу освіти;  

0 балів виставляється кандидатам, які не окреслили перспективи розвитку закладу освіти.

Кандидати, які під час проведення публічної та відкритої презентації перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти отримали середній бал 0,5 або нижче вважаються такими, що не пройшли конкурсний відбір.

 

Загальна кількість балів кандидата визначається шляхом додавання  балів,  виставлених  кожному кандидату за результатами  оцінювання перевірки знання законодавства, розв’язання ситуаційних завдань та  презентації.

Рейтинг кандидата, який успішно пройшов конкурс, залежить від загальної кількості набраних ним балів.

Першим за рейтингом та переможцем конкурсу є кандидат, який набрав найбільшу загальну кількість балів.

У разі набрання кандидатами однакової кількості балів визначення переможця здійснюється таємним голосуванням членів комісії бюлетенями.

У разі рівного розподілу голосів під час таємного голосування бюлетенями вирішальним у визначення переможця є голос голови конкурсної комісії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перейти до вмісту