Новини

Конотопське управління ГУ ДПС у Сумській області інформує

ImageУ ДПС впроваджено етичні стандарти поведінки

Всі працівники Державної податкової служби України дотримуватимуться правил Етичної поведінки.

«Сьогодні ми формуємо нову податкову службу, в якій нульова толерантність до корупції, а працівники є професіоналами, що дотримуються високої культури спілкування з платниками податків, а платники, у свою чергу, поважають професію податківця», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.

Так, податківці повинні сумлінно, компетентно, результативно та відповідально виконувати свої обов’язки, бути неупередженими, неухильно дотримуватися загальновизнаних етичних норм поведінки, з повагою ставитися до прав, свобод та законних інтересів громадян.

Особливу увагу у Правилах приділено упередженню проявів корупції в органах ДПС. Для цього будуть визначені уповноважені особи з питань етичної поведінки, які контролюватимуть дотримання працівниками Правил, надаватимуть працівникам роз’яснення та консультації тощо.  

 

Нові закони про застосування РРО

Днями у ЗМІ була поширена інформація про те, що положення законопроектів №1053-1 і №1073, якими змінюються правила користування і застосування реєстраторів розрахункових операцій, «вб’ють десятки тисяч підприємців». На підтвердження цьому було наведено інформацію, яка не відповідає дійсності як в частині роботи діючої системи обліку даних реєстраторів розрахункових операцій (РРО), так і щодо окремих аспектів очікуваних змін. 

По-перше, твердження про те, що в межах механізму «кешбек» податкова на свій розсуд визначатиме «правильний» чи «неправильний чек» помилкове. Згідно з положеннями законопроекту №1073 покупець має право отримати частину штрафних санкцій, які були сплачені продавцем за результатами перевірки скарги. При продажу товару продавець зобов’язаний видати покупцеві чек. Це правило не змінюється! І цей чек має бути фіскальним. 

На сьогодні при проведенні операції через касовий апарат чек, який надається покупцеві, фіксується у фіскальній пам’яті РРО і далі направляється до Системи обліку даних РРО. Можливості втручання людини у функціонування цієї системи виключені. ДПС технічно не може «не пустити», чи видалити чеки суб’єкта господарювання. Якщо припустити, що виданий покупцеві чек відсутній у СОД РРО, це теоретично могло б статися з двох причин: чек не був фіскалізований та не надісланий до СОД РРО належним чином, або він «загубився», чи затримався з технічних причин на шляху між РРО та сервером ДПС (вірогідність другого сценарію є вкрай незначною). 

По-друге, будь-який заявник, що подає інформацію про такі порушення, має ідентифікувати себе через власний електронний кабінет платника податків. Тобто такий покупець погоджується із тим, що податкова служба буде в першу чергу оцінювати достовірність документів, доданих до скарги. Це зводить ризики можливих маніпуляцій із їх підробкою чи навмисним викривленням до мінімуму. Будь-яка компенсація можлива лише після завершення перевірки та стягнення санкцій. До речі, право звернутися зі скаргою на нефіскальний чек є у покупця і сьогодні, це можна зробити у звичайний спосіб – листом.

По-третє, жодний із прийнятих законів не передбачає застосування штрафу у розмірі 250 % вартості проданого з порушенням товару.  За новими правилами до 1 жовтня 2020 року штраф за таке порушення, допущене вперше, складатиме 10 % вартості проданих з порушеннями товарів, за кожне наступне – 50 %. 

З 1 жовтня 2020 року (одночасно із запровадженням механізму «кешбек») штрафи становитимуть 100 % вартості проданих з порушеннями товарів за перший випадок, і 150 % – за кожний наступний випадок, виявлений перевіркою в одного і того ж продавця. 

 

До уваги платників акцизного податку

У  зв’язку із великою кількістю помилок при складанні таких документів як Довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизний склад, розташовані на ньому резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (форма J(F)0210301), Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (форма J(F)0210401), Довідка про витратоміри-лічильники обсягу виробленого спирту етилового та/або обсягу виробленої продукції (форма J(F)0210601) та Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків спирту на акцизному складі виробника спирту та/або виробника окремих видів продукції (форма J(F)0210701) Пресслужба Державної податкової служби України повідомляє, що графа «№ рядка» таблиць в усіх довідках містить порядковий номер рядка у таблицях документа, що складається.

Якщо це основна довідка (складається вперше), то значення графи «№ рядка основної довідки, який коригується/додається», що зазначається у другій колонці таблиць довідки, співпадає із значенням графи «№ рядка» у першій колонці таблиць довідки.

Якщо це коригуюча довідка, то значення графи «№ рядка основної довідки, який коригується/додається», що зазначається у другій колонці таблиць довідки, може не співпадати із значенням графи «№ рядка» у першій колонці таблиць довідки.

 

За 9 місяців 2019 року податкові надходження  склали 1 млрд 85,5 млн гривень

«Конотопським управлінням ГУ ДПС у Сумській області за січень-вересень  2019 року забезпечено сплату податків і зборів до зведеного бюджету на загальну суму 1 млрд 85,5 млн гривень. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року додаткові надходження від платників зареєстрованих в Конотопському, Буринському, Кролевецькому та Путивльському районах склали 112,4 млн грн., в тому числі до державного бюджету за вказаний період надійшло 390,5 млн грн, в тому числі збільшення надходжень на 20,4 млн грн,  місцеві бюджети для своїх потреб отримали 695,0 млн грн, збільшення надходжень на 92,3 млн грн » – повідомив в інтерв’ю начальник Конотопського управління ГУ ДПС у Сумській області Андрій Майданевич.

«Єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі-ЄСВ) за дев’ять вісім місяців 2019 року зібрано 503,5 млн гривень. Порівняно з аналогічним періодом 2018 року надходження ЄСВ зросли на 23,4 відс., тобто  загальна сума надходжень збільшена на 95,5 млн гривень.

Основним платежем до місцевих бюджетів є податок на доходи фізичних осіб, надходження якого забезпечені в загальній сумі 459,5 млн грн, що на 61,3 млн грн більше минулого року. Крім того, в значних розмірах до місцевих бюджетів сплачено  плати за землю в загальній сумі 114,6 млн грн. та  єдиного податку 86,2 млн грн,  збільшення на 16,5 млн грн. та 11,0 млн грн. відповідно.

Виконання Конотопським управлінням своїх обов’язків дозволяє державі своєчасно і в повному обсязі виплачувати зарплати і пенсії, виконувати інші соціальні функції. Повнота надходжень до місцевих бюджетів підвищує фінансову спроможність місцевих громад. Ми розуміємо цю відповідальність і будемо надалі ефективно виконувати покладені на нас обов’язки» – зазначив Андрій Майданевич.

 

 

Перейти до вмісту