Новини

Конотопське управління ГУ ДФС у Сумській області інформує

ImageЗадекларуйте іноземні доходи

Конотопське управління ГУ ДФС у Сумській області нагадує, відповідно до статті 170.11 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним – платник податків зобов'язаний подати річну декларацію.

Фізична особа – резидент, яка отримала іноземний дохід та сплатила податки за межами України, для отримання права на зарахування сплачених податків повинна надати довідку від державного органу країни, де отримувався такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України. У разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.

У разі відсутності в платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 ПКУ, такий платник зобов'язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену ПКУ та іншими законами.

 

Оформлення автомобілів з єврономерами

За митне оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією громадяни вже сплатили понад 5 млрд. гривень. Кількість оформлених з 25 листопада 2018 року по 6 лютого 2019 року (включно) транспортних засобів складає 80,1 тис. шт. Це автівки, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автомобілів та перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Із загальної кількості розмитнених авто майже 68 тис. –  це ті, які перебували на митній території України з порушенням вимог Митного кодексу України. За них власники добровільно сплатили 577,7 млн. грн. (8500 за кожне авто). Це звільнило їх від адміністративної відповідальності за недотримання вимог митних режимів при ввезенні транспортного засобу з іноземною реєстрацією, строки та умови ввезення якого не дотримані.

Нагадаємо, що 22 лютого 2019 року спливає термін пільгового періоду застосування ставки акцизного податку (коефіцієнт 0,5) для митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією. Після цього часу власники таких автівок будуть сплачувати акцизний податок за повною ставкою. Наразі це передбачено чинним законодавством.

Запит на витяг щодо стану розрахунків з бюджетами та в електронному вигляді

Для платників податку запроваджено новий електронний сервіс, який надає можливість платникам подати запит на отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС в електронному вигляді. Подати запит на отримання витягу про стан розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС можна через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету з використанням електронного цифрового підпису.

Для цього в приватній частині Електронного кабінету платнику податків  необхідно в меню “Заяви, запити для отримання інформації»  обрати «Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДФС (J1300203)» (далі – Запит), підписати та надіслати. Форма Запиту заповнюється автоматично відповідно до реєстраційних даних платника податків.

Звертаємо увагу, що підтвердженням подання в ДФС Запиту є отримання платником податків Квитанції в електронному вигляді, в якій зазначено дату та номер реєстрації відповідного запиту.  Витяг за результатами обробки Запиту можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

 

Порушення пов’язані з торгівлею підакцизними товарами

За даними ГУ ДФС у Сумській області на обліку знаходиться 1446 платників акцизного податку, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та 1045 – тютюновими виробами. Цими платниками отримано 2227 ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та 1714 ліцензій на роздрібну торгівлю тютюновими виробами.

За 2018 рік проведено 152 фактичні перевірки суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері виробництва та обігу підакцизних товарів. За результатами перевірок застосовано 2,8 млн. грн. фінансових санкцій, що на 1,9 млн. грн., або у три рази більше ніж, за відповідний період позаминулого року.

Під час проведення вищезазначених перевірок працівники фіскальної служби встановили 173 порушення, зокрема 96-оптова або роздрібна торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні; 11-провадження діяльності без наявності ліцензії; 9-порушення звітності; 8- зберігання алкогольних напоїв без марок або з підробленими марками акцизного податку; 6-продаж у нічний час, або неповнолітнім; 5-роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками; 38 – порушення іншого законодавства, пов’язаного з обігом підакцизних товарів.

 

Акт звірки розрахунків за податками і зборами

Конотопське управління ГУ ДФС у Сумській області звертає увагу фізичних осіб – платників податків, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) органами ДФС відкриваються інтегровані картки платників (далі – ІКП) за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями громадяни України мають право звернутися до органів державної влади із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.

За письмовою заявою фізичної особи – платника податків, щодо якого в контролюючому органі відкрито ІКП, надається письмовий документ щодо стану розрахунків цього платника за податками, зборами та ЄСВ у довільній формі. Такий письмовий документ видається не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня отримання заяви, в якій суб’єктом господарювання зазначено платежі і період щодо яких здійснюється звірка стану розрахунків з бюджетами, а також нараховані і сплачені суми по цих платежах за вказаний період.

Перейти до вмісту