Новини

Юстиція інформує

ImageВ СУМАХ ВІДТЕПЕР ПРАЦЮЄ «ЦЕНТР ВИКОНАННЯ РІШЕНЬ». ТРЕТІЙ В УКРАЇНІ

Сучасний, зручний, без бюрократії, черг та необхідності повторного відвідування –  у Сумах запрацював Центр виконання рішень.

Заступник Міністра юстиції Світлана Глущенко урочисто відкрила двері нового офісу європейського зразка, де громадяни зможуть у комфортних умовах без черг, стомлюючих очікувань отримати якісну допомогу у сфері примусового виконання рішень.

 «Відкриття таких офісів європейського зразка є частиною реформування інституту виконання рішень. Сьогодні ми відкрили вже третій в Україні «Центр виконання рішень», де наші громадяни зможуть відчути якісно новий рівень надання допомоги у зручних умовах, без черг і тривалих очікувань. Ми хочемо зробити юстицію ближчою до людей. Щоб у такій непростій сфері, як виконання судових рішень, люди отримували позитивні емоції та ефективне вирішень тих питань, з якими вони звернулися, – зазначила Світлана Глущенко. – Ми маємо перед собою конкретну мету – забезпечити громадянам зручний сервіс у сфері примусового виконання судових рішень. І ми активно працюємо в цьому напрямку». 

«Приємно повертатися туди, де вже відбувалися приємні події – зовсім нещодавно ми відкривали «OPEN SPACE». Нинішнє відкриття Центру виконання рішень – черговий крок до європейського майбутнього нашої країни»сказав голова Сумської обласної державної адмнітсрації Микола Клочко.

Очільник обласної юстиції Ірина Свистун відзначила, що юстиція Сумщини завжди сміливо береться за пілотні проекти, адже тільки розуміння перспектив згуртовує команду і підтримує її у русі вперед. «Ми з вами вже бачимо результати новацій Мін'юсту, які реально працюють, більше того – люди відчули високу якість надання послуг, вони ними активно користуються» – сказала очільниця юстиції Сумщини.

У церемонії відкриття також взяли участь:  заступник директора Департаменту державної виконавчої служби Олександр Чорнобай, начальник Управління держаної виконавчої служби управління юстиції у місті Києві Віталій Чепурний.

Микола Клочко вирішив на собі перевірити якість послуг Центру виконання рішень та звернувся до спеціалістів з питанням наявності у нього боргових зобов’язань. Перевірка зайняла буквально декілька секунд і очікувано мала позитивний результат.

Слід зазначити, що серед переваг в роботі щойно відкритого центру, якими тепер можуть скористатись жителі Сумщини:

ü                  прийом і видача виконавчих документів і документів виконавчого провадження за принципом екстериторіальності в межах області;

ü                  надання сторонам виконавчого провадження відомостей з Автоматизованої системи виконавчого провадження в межах всієї України;

ü                  електронна черга;

ü                  попередня перевірка документів на відповідність законодавству;

ü                  швидка та кваліфікована допомога громадянам у написанні та оформленні документів, заяв, звернень;

ü                  надання інформаційної допомоги та правових консультацій;

ü                  ознайомлення сторін з матеріалами виконавчого провадження;

ü                  інформування населення через електронні інструменти про результати роботи;

Крім того працівники офісу будуть виконувати обов’язки державного виконавця, не пов’язані із вчиненням виконавчих дій, а також гарантується повна відкритість, публічність і прозорість роботи.

            Центр виконання рішень відсьогодні працює за адресою: місто Суми, вулиця Петропавлівська, 75 і його послуги доступні для всіх жителів нашої області.

***

ВІДКРИТЕ ЗАСІДАННЯ ЗАРПЛАТНОГО ШТАБУ СУМЩИНИ

РАЗОМ З ЗАСТУПНИКОМ МІНІСТРА

 

Під час робочого візиту заступника Міністра юстиції з питань виконавчої служби Світлани Глущенко на Сумщину відбулось відкрите засідання регіонального штабу з координації, моніторингу та контролю за станом виконання органами державної виконавчої служби рішень про стягнення заборгованості по заробітній платі та інших виплат, пов’язаних з трудовими правовідносинами.

«Гостра соціальна проблема, яка, зокрема, у нас, на Сумщині, торкалася сотень громадян і членів їх родин, не вирішувалася роками. І тільки завдяки активним, дієвим заходам юстиції, вдалося досягти результатів», – акцентувала голова штабу, керівник юстиції Сумщини Ірина Свистун.

Голова Сумської обласної державної адміністрації Микола Клочко акцентував на важливості вирішення соціальних питань, заробітна плата тут – пріоритет.

«У вирішенні цієї проблеми важлива співпраця юстиції та органів влади, підприємств, – наголосив очільник області. – І у нас така співпраця є, що й забезпечує результат».

До розмови долучилася й Світлана Глущенко, яка зазначила, що минулий, 2018 рік, пройшов для органів юстиції під знаком соціальних питань. Виконання закону #ЧужихДітейНеБуває стало першою такою ініціативою, а потім акцентували й на зарплатних боргах, які вважаємо недопустимими у правовій державі.

У засіданні штабу взяли участь представники підприємств-боржників: ПАТ «Сумське НВО» та КП «Зірка», які поінформували про ситуацію та перспективи вирішення проблемних ситуацій із зарплатними боргами.

Керівники відділів державної виконавчої служби з районів коротко окреслили проблемні місця.

Розмова відбулася конкретна, по-діловому змістовна, адже вдалося почути всіх, а, значить, спільними силами  органів юстиції, владних структур і господарників вдасться вирішити проблему невиплати заробітної плати.  Адже це обов’язок держави – забезпечити захист громадян у праві на  належну оплату праці.

***

 

РЕГІОНАЛЬНИЙ АЛІМЕНТНИЙ ШТАБ:

ПРОДОВЖУЄМО ВАЖЛИВУ СПРАВУ ПО ЗАХИСТУ ПРАВ ДІТЕЙ

 

Робочий візит заступника Міністра юстиції з питань виконавчої служби Світлани Глущенко на Сумщину видався продуктивним і насиченим – після засідання регіонального зарплатного штабу, настала черга й аліментного, адже фокус уваги Міністерства юстиції з цього питання не знімається.

Зазначимо, регіональний штаб з моніторингу та контролю за станом виконання органами Державної виконавчої служби рішень про стягнення аліментів під керівництвом очільника юстиції Сумщини Ірини Свистун було створено з метою належного виконання вимог закону та посилення захисту прав дитини.

Ірина Свистун ознайомила присутніх з напрацюваннями у напрямку виконання закону #ЧужихДітейНеБуває, нові інструменти якого забезпечили ефективну роботу і на користь дітей Сумщини стягнуто 136 мільйонів гривень.

Світлана Глущенко зазначила, що робота по стягненню аліментів продовжується, це важливо і для захисту прав дітей на вчасне і повне матеріальне забезпечення і для формування у суспільстві філософії відповідального батьківства.

Важливо, що до  роботи штабу, окрім посадовців, долучилися жінки – представниці громадських організацій області. Вони – лідери і активісти громадських організацій, постійно спілкуються із жінками, знають їхні турботи і проблеми. Отож було цікаво почути їхню думку щодо закону #ЧужихДітейНеБуває.

 ***

 

ЗАСТУПНИК МІНІСТРА І СТУДЕНТИ-ЮРИСТИ СУМСЬКИХ ВИШІВ: ВІДКРИТИЙ ДІАЛОГ

 

Чергова зустріч у ході робочого візиту на Сумщину заступника Міністра юстиції з питань виконавчої служби Світлани Глущенко – спілкування з потенційними колегами в недалекому майбутньому – студентами-правниками сумських вишів.

В ошатній залі Конгрес-центру Сумського державного університету запанувала атмосфера зацікавленості і налаштованості на діалог.

Світлана Глущенко зазначила, що працювати у команді реформаторів, команді людей, які прагнуть позитивних змін і готові їх упроваджувати – велика честь і обов’язок. Органи юстиції зацікавлені у професіоналах нової генерації, амбітних, мислячих і креативних. І сьогодні у Мін'юсті працює так званий соціальний ліфт, молодь може подавати заявки на стажування і роботу. Всі посади заповнюються через конкурсний відбір, який відбувається відкрито і прозоро.

Керівник юстиції Сумщини Ірина Свистун, вітаючи майбутніх спеціалістів, зазначила, що для студентів зустрічі з фахівцями у подібному форматі, безперечно, корисні. Між студіюванням професійної літератури юнакам та дівчатам цікаво поспілкуватись з людиною, яка власним прикладом переконує і додає їм впевненості у правильності обраної професії, її перспективності і важливості для суспільства.

 

 ***

ЗАСТУПНИК МІНІСТРА ЮСТИЦІЇ ПЕРЕДАЛА ДО СУМСЬКОГО КРАЄЗНАВЧОГО МУЗЕЮ УНІКАЛЬНІ МОНЕТИ

 

У ході робочого візиту заступника Міністра юстиції з питань виконавчої служби Світлани Глущенко відбулася передача старовинних монет до Сумського обласного краєзнавчого музею.

Це 6 монет Англійського Королівства, датованих XVIIIXX століттями, які були конфісковані митними органами при спробі переміщення їх за кордон у вагоні пасажирського потяга.

Монети були описані, арештовані, оцінені і передані на реалізацію. Після двох оцінок конфісковані об’єкти так і не були реалізовані, тому Комісією щодо розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду, було прийнято рішення передати монети безоплатно.

Серед бажаючих отримати цінні монети у своє розпорядження, Комісія одностайно обрала Сумський обласний краєзнавчий музей, щоб його відвідувачі мали змогу отримати естетичне задоволення від споглядання незвичайних історичних екземплярів.

Світлана Глущенко під час урочистої передачі монет зазначила, що органи юстиції дбають не тільки про розвиток права, а й про духовні цінності. Державна виконавча служба серед інших важливих напрямів своєї діяльності спрямовує професійні зусилля, щоб поповнити резерви пам’яток і цінностей нашої країни, аби якомога більше громадян мали змогу доторкнутись до історії.

Директор музею Владислав Терентьєв зазначив, що за останні роки державною виконавчою службою області для поповнення фондів передано 830 унікальних предметів.

Щира подяка керівництва музею органам юстиції стала приємною точкою у візиті Світлани Глущенко на Сумщину.

 ***

ПРАВО СПАДКУВАННЯ В РАМКАХ «УНІВЕРСИТЕТУ ІІІ ВІКУ»

ДЛЯ ЖИТЕЛІВ НИЖНЬОЇ СИРОВАТКИ

 

В рамках соціально-педагогічної послуги «Університет ІІІ віку» фахівці юстиції разом з працівниками територіального центру Сумського району зустрілися з пенсіонерами, щоб допомогти їм з вирішенням нагальних правових проблем, зокрема проконсультувати щодо особливостей порядку спадкування.

Так, з метою сприяння адаптації людей поважного віку до нових для них соціальних умов, а також залучення старшого покоління в життя суспільства, працівники установи провели правові консультації для пенсіонерів Нижньосироватської сільської ради. Під час зустрічі підіймались питання щодо основних положень спадкового права, зокрема: спадкування за законом та заповітом, відкриття спадщини, усунення від прав на спадкування, укладення договорів між спадкоємцями, прийняття та відмова від спадщини та інші.

Як з’ясувалося, ці теми є актуальними для людей поважного віку. Після обговорювань кожен з пенсіонерів мав змогу отримати індивідуальну консультацію фахівців.

 ***

СКАЖИ «ТАК»! У ДЕНЬ ВСІХ ЗАКОХАНИХ

Незабаром 14 лютого – День Святого Валентина – день, коли люди відкрито говорять про найпрекрасніше у світі почуття – кохання. За допомогою проекту Міністерства юстиції України «Кохання поза часом 2019» в цей день всі закохані, навіть вночі, зможуть подати до визначених відділів державної реєстрації заяву про державну реєстрацію шлюбу та зареєструвати шлюб, якщо він призначений у вищевказаний день. Запрошуємо бажаючих в День закоханих подати заяву про державну реєстрацію шлюбу, зареєструвати шлюб, відсвяткувати ювілей весілля чи заручини до наступних відділів державної реєстрації актів цивільного стану Сумської області:

ü      в місті Суми – вулиця Петропавлівська, 75;

ü      в місті Охтирка – площа Жовтнева, 4;

ü      в місті Конотоп – вулиця Євгена Коновальця, 13;

ü      в місті Шостка – вулиця Шевченка, 21.

З будь-яких питань звертайтеся за телефоном: 66-19-42, 66-19-43.

14 лютого 2019 року ми працюємо для Вас з 8:00 до 00:00.

 

  ***

«ПРАВОВИЙ MessageBox» ВІД ЮСТИЦІЇ

АКТИВНО ІНФОРМУЄ СУМСЬКИХ ШКОЛЯРІВ

 

В рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту Міністерства юстиції «Я МАЮ ПРАВО!» «Правовий MessageBox», котрий вже полюбився школярам і став їм добрим помічником, відвідав ще один навчальний заклад – Сумську спеціалізовану школу № 3 імені Морозова, де правова підтримка від Мін'юсту працюватиме продовж цього тижня.

Завдяки «Правовому MessageBox» та фахівцям юстиції підростаюче покоління дізнається, як протидіяти домашньому насильству і булінгу та куди звертатися у цих випадках.

Варто зазначити, що інформаційні матеріали розраховані і для батьків школярів. Окрім зазначених тем працівники установи підготували для них пам’ятку щодо нагальних проблем, з якими зустрічаються в повсякденні одинокі батьки, у тому числі щодо заборгованостей по аліментам, перетину кордону неповнолітніми з одним із батьків та інші питання, які обумовлює ініціатива Мін’юсту #ЧужихДітейНеБуває.

Юстиція – відкрита для людей!

 ***

Консультує Міністр юстиції України Павло ПЕТРЕНКО

ПОДАТКОВА СОЦІАЛЬНА ПІЛЬГА – ЗАХИСТ РОДИН З ДІТЬМИ

Пане Міністре! Я мати-одиначка, виховую двох малолітніх дітей. Працюю на 0,5 ставки на маленькому підприємстві. Отримую мінімальну заробітну плату. Більше доходів немає. Скажіть будь ласка, чи маю я право на податкову пільгу? Дякую!

Ірина Комаровська

Що таке податкова соціальна пільга (ПСП)?

Відповідно до ст. 169 Податкового кодексу України, це право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отриманого від одного роботодавця у вигляді заробітної плати.

 

Хто має право отримати ПСП?

Працівники, які отримують зарплату до 2690 грн., мають право на зменшення оподаткованого доходу на 960,50 грн. Право на збільшену податкову соціальну пільгу мають:

– батьки, які утримують двох і більше дітей віком до 18 років (розмір пільги складає 960,50 грн. на кожну дитину);

– одинока мати (батько), вдова (вдівець) чи опікун, піклувальник, які мають дитину (дітей) до 18 років;

– особи, які утримують дитину-інваліда (дітей-інвалідів) віком до 18 років (для двох останніх категорій розмір пільги складає 1440,75 грн. на кожну дитину).

Для зазначених категорій громадян граничний дохід для отримання пільги також збільшується пропорційно кількості дітей: на 2 дитини – 5380 грн., на 3 дитини – 8070 грн. і т.д.

 

Як розраховується податкова соціальна пільга?

Загальна податкова соціальна пільга застосовується для будь-якого працівника в розмірі, що дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи.

*З 1 січня 2019 року сума прожиткового мінімуму для працездатної особи становить 1921 грн, отже: 1921 грн х 50% = 960,50 грн.

Крім того, ПСП застосовується до зарплати, якщо її розмір не перевищує суму, яка дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи, помноженого на 1,4:

1921 грн х 1,4 = 2690 грн.

 

Які документи потрібно надати роботодавцю, щоб отримати ПСП?

Працівник подає роботодавцю заяву за встановленою формою про застосування  пільги.

Додатково до заяви на отримання  збільшеної податкової соціальної пільги подають:

Ø      одинока матір, батько, вдова, вдівець або опікун, піклувальник, які мають дитину (дітей) віком до 18 років:

         копію свідоцтва (дубліката свідоцтва) про народження дитини (дітей) або документ із зазначенням відомостей про батька дитини в Книзі реєстрації актів цивільного стану;

         копію рішення органу опіки  і  піклування  про встановлення опіки чи піклування (якщо із заявою звертається опікун або піклувальник);

         копію свідоцтва про шлюб та свідоцтва про смерть (якщо із заявою звертається вдова або вдівець);

         копію паспорта.

Ø      Особи, які утримують дитину-інваліда віком до 18 років:

         копію свідоцтва (дубліката свідоцтва) про народження дитини (дітей) або документ, що підтверджує встановлення батьківства;

         копію рішення органу опіки і піклування про встановлення опіки чи піклування (якщо із заявою звертається опікун або піклувальник);

         пенсійне посвідчення дитини або довідку медико-соціальної експертизи для заявника, який утримує дитину-інваліда віком від 16 до 18 років; 

         медичний висновок, виданий закладами МОЗ в установленому порядку.

Ø      Особи, які мають двоє чи більше дітей віком до 18 років:

         копію свідоцтва (дубліката свідоцтва) про народження дитини (дітей) або документ, що підтверджує встановлення батьківства;

         копію рішення органу опіки і піклування про встановлення опіки чи піклування (якщо із  заявою звертається опікун або піклувальник).

 

До кого ПСП не застосовується?

Податкова соціальна пільга не може бути застосована до:

         доходів платника податку, інших ніж заробітна плата;

         заробітної плати, яку працівник отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад'юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету;

         доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.

 

Чи можна втратити право на отримання ПСП?

Так, якщо працівник подав заяви про застосування пільги до кількох роботодавців, тоді він втрачає право на отримання пільги за всіма місцями отримання доходу.

 

Чи можна відновити право на ПСП?

Платник податку може відновити право на застосування податкової соціальної пільги, якщо він подасть заяву про відмову від такої пільги всім роботодавцям із зазначенням місяця, коли відбулося таке порушення. В свою чергу, роботодавець нараховує і утримує відповідну суму недоплати податку та штраф у розмірі 100% від суми цієї недоплати.

Право на застосування податкової соціальної пільги відновлюється з податкового місяця, що настає за місяцем, в якому сума такої недоплати та штраф повністю погашаються.

 

Куди звертатися за більш детальними консультаціями та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились питання, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій країні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

***

 

МАТЕРЯМ ПРО БАТЬКІВСЬКІ ОБОВ’ЯЗКИ НАГАДУЄ СИЛА ЗАКОНУ

 

В роботі державних виконавців трапляються різні випадки. Часто-густо доводиться стягувати аліменти з матерів.

Так, мешканка села Боромля Тростянецького району не мала бажання піклуватися про свою дитину та заборгувала зі сплати аліментів 12 тисяч гривень. Перспектива арешту майна та коштів не дуже її лякала, адже вона офіційно не мала «за душею» нічого. При цьому жінка регулярно бувала за кордоном і встановлення державним виконавцем тимчасового обмеження у праві виїзду за межі України не входило до її планів. Саме бажання виїхати за кордон змусило матір негайно сплатила заборгованість на утримання доньки.

Схожа ситуація склалася і в Глухівському районі, де мати не сплачувала аліменти доньці більше року, внаслідок чого заборгувала 31 тисячу гривень. З метою погашення заборгованості державним виконавцем було внесено боржницю до Єдиного реєстру боржників аліментів, накладено арешти на все рухоме та нерухоме майно, а також винесені постанови про встановлення тимчасових обмежень. До всього додався ще й штраф у розмірі 20 % від суми заборгованості, а це більше 6 тисяч гривень та 3 тисячі гривень виконавчого збору. Неплатниці не залишилося нічого іншого, як сплатити заборговане власній дитині.

Санкції, передбачені законом #ЧужихДітейНеБуває, дошкуляють неплатникам аліментів та не дозволяють їм спокійно жити, забуваючи про власних дітей.

Загалом з початку року на користь дітей Сумщини вже стягнуто більше 8 мільйонів гривень аліментів. Нагадуємо, що за 2018 рік 17 тисяч дітей отримали 136 мільйонів гривень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перейти до вмісту