Новини

Конотопське управління ГУ ДФС у Сумській області інформує

ImageРозмитнено 6,5 тис. автомобілів з євро номерами

За статистикою ДФС станом на 20 грудня 2018 року громадяни оформили майже 6,5 тис. транспортних засобів з іноземною реєстрацією, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автівок та перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

Із загальної кількості розмитнених авто – майже 6,2 тис. транспортних засобів перебували на митній території України з порушенням вимог Митного кодексу України. За них власники добровільно сплатили 52,3 млн. грн. (8500 за кожне авто), що звільнило їх від адміністративної відповідальності за недотримання вимог митних режимів при ввезенні транспортного засобу з іноземною реєстрацією, строки та умови ввезення якого не дотримані.

Нагадаємо, що Законом України від 08 листопада 2018 року № 2612-VIIІ „Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України” для громадян встановлено нові умови ввезення транспортних засобів.

При цьому передбачено перехідний період 180 діб для тих громадян, які ввезли автомобіль з 1 січня 2015  року до набрання чинності цим законом. Протягом цього часу громадяни мають можливість оформити свої транспортні засоби, які були ввезені на територію України протягом вказаного періоду і перебувають у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту.

 

З 2019 року змінено строки оскарження рішень контролюючих органів

Конотопське управління ГУ ДФС у Сумській області інформує, що з 01.01.2019 наберуть чинності норми Закону України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628).

Так, згідно з чинною редакцією п. 44.7 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податків має право подати контролюючому органу, який проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності у термін п’ять робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки. Цей строк з 01.01.2019 буде змінено на 10 робочих днів.

Також згідно з п. 56.2 ст. 56 ПКУ, редакція якого є чинною у поточному році, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених ПКУ або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Така скарга наразі подається протягом 10-ти календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується (п. 56.3 ст. 56 ПКУ).

З 01.01.2019 строк подання вищезазначеної скарги буде також змінений – з 10-ти календарних на 10 робочих днів. Закон № 2628 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 12.12.2018 №№ 237 – 238.

З 1 січня 2019 року аптеки зобов’язані використовувати РРО

З 1 січня 2019 року фізичні особи підприємці – платники єдиного податку, які здійснюють продаж лікарських засобів та виробів медичного призначення, зобов'язані використовувати реєстратори розрахункових операцій незалежно від обсягу доходу.

Відповідні зміни передбачені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», який набере чинності 1 січня 2019 року.

Так, абзац четвертий пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України, який зобов'язує використовувати реєстратори розрахункових операцій єдинників, які здійснюють реалізацію технічно складаних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, доповнено словами «а також лікарських засобів та виробів медичного призначення».

Крім того, відповідні зміни внесено до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». При цьому визначено, що вироби медичного призначення (медичні вироби) – це будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів.

 

Детінізація доходів громадян – актуальна тема сьогодення  

Про вимоги податкового законодавства в частині оподаткування заробітних плат та заходи ГУ ДФС у Сумській області у напрямі детінізації ринку праці розповіла Наталія Мірошнікова, начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ  ДФС у   Сумській  області під час засідання Громадської ради.

«За 11 місяців поточного року ГУ ДФС у Сумській області  проведено 81 фактичну перевірку з питань використання незареєстрованої найманої праці та здійснення підприємницької діяльності без державної реєстрації. За результатами перевірок виявлено 14 осіб, які здійснювали підприємницьку діяльність без державної реєстрації, та встановлено 17 роботодавців, якими використовувалася праця 58 неоформлених осіб. Результати перевірок направлено до Управління Держпраці у Сумській області, сума застосованих фінансових санкцій складає 645,5 тис. гривень», – повідомила Наталія Мірошнікова.

 

Облік доходів та витрат платників єдиного податку

Конотопське управління ГУ ДФС у Сумській області звертає увагу, що платники єдиного податку першої – третьої груп ведуть облік у порядку, визначеному підпунктами 296.1.1 – 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) – платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (ФОП), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Форма Книги обліку доходів, порядок її ведення затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги, у разі обрання способу ведення Книги у паперовому вигляді (п.п. 296.1.1  п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Платники єдиного податку третьої групи (ФОП), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів та витрат такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги (п.п. 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Форми Книги обліку доходів, Книги обліку доходів і витрат та порядки їх ведення затверджені наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 579 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за № 800/27245).

Перейти до вмісту