Новини

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує

ImageЗ 1 квітня проблема з відшкодуванням ПДВ для бізнесу зникла

З початком впровадження електронного відшкодування ПДВ у бізнесу більше немає проблем із поверненням цього податку. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан 26 вересня під час зустрічі з представниками галузі машинобудування, виробництва турбінного та іншого устаткування – членів Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС.

 «На сьогодні вже немає системної проблеми, яка існувала раніше, з відшкодуванням податку на додану вартість. 96% заявок відшкодовується протягом 30 календарних днів за результатами камеральних перевірок. Ми усунули людський фактор від цього процесу, усе відбувається автоматично», – зазначив Мирослав Продан.

З початку впровадження Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ з 1 квітня 2017 року заборгованість з відшкодування цього податку, за деклараціями поданими до 01 квітня 2017 року, скорочено на 93,65 %, або майже на 14,3 млрд. гривень.

«Ми проводимо інвентаризацію заборгованих сум, звертаємося до наших колег з інших органів влади для з’ясування ситуації із цими заблокованими коштами», – розповів Мирослав Продан.

 «Це ідеал роботи системи аналізу ризиків, до якого ми прагнемо – якщо накладна зареєстрована, пройшла всі етапи перевірки на відповідність критеріям, то і перевіряти немає чого. На сьогодні система працює ефективно, фіктивні накладні блокуються. Однак, враховуючи постійні пошуки махінаторів нових лазівок для обходу системи, ми маємо постійно їх контролювати та відповідно переглядати критерії для унеможливлення використання подібних схем в подальшому», – підкреслив Мирослав Продан.

 

Оновлено форму Повідомлення про запрошення платників до податкової

 Конотопська ОДПІ інформує, що Міністерством фінансів України  наказом від 18.07.2017 N 644 затверджено форму  Повідомлення про запрошення платника податків, зборів, платежів або його представників до контролюючого органу.

Так, відповідно до пп.20.1.1 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України (ПКУ)  контролюючі органи мають право запрошувати платників податків, зборів, платежів або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків, зборів, платежів, дотримання вимог іншого законодавства, у тому числі законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи. Письмові повідомлення про запрошення надсилаються в порядку, встановленому ст. 42 ПКУ, не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня запрошення, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків. Наказ набрав  чинності 15 вересня 2017 року.

 

Порядок застосування адміністративного арешту майна платника податків

Конотопська ОДПІ інформує, що Міністерством  фінансів  України наказом  від 14.07.2017 N632   затверджений Порядок застосування адміністративного арешту майна платника податків. Арешт майна може бути повним або умовним та полягає у забороні платнику податків вчиняти щодо свого майна, яке підлягає арешту, дії, зазначені у пункті 94.5 статті 94 Податкового кодексу України.

Рішення про застосування арешту майна платника податків та рішення про накладення арешту при тимчасовому затриманні майна приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу.

В Порядку наведено перелік обставин, за яких застосовується арешт майна платника податків. Зокрема, арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується що: платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі; фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон; платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу; відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих в установленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством. Наказ  N632 набрав чинності  15 вересня 2017 року.

 

 

Контролюйте свій страховий стаж

На даний час ДФС фіксує непоодинокі випадки, коли відносини між роботодавцями та найманими працівниками не відповідають нормам чинного законодавства. Саме у сфері виплати заробітної плати спостерігаються  випадки порушень законодавства, а саме: використання найманої праці без оформлення трудових відносин, виплата заробітної плати в «конверті», або її виплата у розмірі, меншому від  гарантованого рівня мінімальної заробітної плати. В таких випадках людина  залишається без страхового стажу для обчислення пенсії  та  без оплати соціальних гарантій.

Тому для громадян   важливим  питанням  є  наявність страхового стажу, що можливо лише при отриманні легальної заробітної плати та оформлення трудових відносин відповідно до  вимог чинного законодавства. Страховий стаж обчислюється за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, що ведуть органи Пенсійного фонду України.

Слід пам’ятати, що страховий стаж – період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачуються страхові внески в сумі не менше мінімального страхового, що здійснюється з розрахунку мінімальної заробітної плати.

З 01.01.2000  якщо відомості в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутні,  стаж не зараховується  навіть за наявності записів у трудовій книжці.  Тому, якщо виникають хоча найменші сумніви щодо легальності отриманої заробітної плати та відрахувань єдиного внеску потрібно звертатись до органів Пенсійного фонду для отримання наявної інформації в своїй обліковій картці застрахованої особи.

 

На підтримку української армії перераховано майже на 28 млн. гривень

За січень-серпень  2017 року від платниками податків зареєстрованими в Конотопській ОДПІ  сплачено до Державного бюджету 27,5 мільйонів гривень військового збору. Як повідомив в.о. начальника Конотопської ОДПІ Юрій Чеботарьов з початку року надходження суттєво зросли. Сума перевищення до аналогічного періоду 2016 року склала 5,9 млн. гривень,  зафіксовано темп росту майже на третину.

Нагадуємо, що відповідно до п.п. 1.2 п. 161 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ. Для резидента – це загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України. Об’єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання) (стаття 163 ПКУ).

Підпунктом 1.4 п. 161підрозд. 10 розд. XX ПКУ визначено, що нарахування, утримання і сплата (перерахування) збору в бюджет здійснюються в порядку, установленому ст. 168 ПКУ за ставкою 1,5 відсотка, визначеною п.п. 1.3 п. 161підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ.

Враховуючи зазначене, військовий збір утримується з суми доходу, що є об’єктом оподаткування відповідно до ст. 163 ПКУ, нарахованого (виплаченого, наданого) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду, без будь-яких вирахувань.

Перейти до вмісту