Новини

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує

ImageДекларація про майновий стан і доходи подається за місцем проживання

Конотопська ОДПІ нагадує, що декларація про майновий стан і доходи подається за місцем свого проживання громадянами, які протягом минулого року отримували доходи, що підлягають оподаткуванню.

Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає: при отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання в дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення тощо; при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, операції з інвестиційними активами; при отриманні доходів за межами України; та в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду.

Обов'язок платника податку щодо подання декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи виключно: від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу; виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених ІV розділом Податкового кодексу України; від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до ІV розділу Податкового кодексу України; у вигляді об'єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до п. 174.3 ст. 174 Податкового кодексу України.

 

Слідчими ДФС збільшена кількість направлених до суду кримінальних проваджень

Одним із основних напрямів роботи слідчих фінансових розслідувань є ефективне розслідування злочинів, вчинених порушниками податкового законодавства. Про це повідомив в.о. начальника Головного слідчого управління фінансових розслідувань ДФС Роман Татарінов.

За його словами, в провадженні слідчих фінансових розслідувань у 2016 році перебувало 8748 кримінальних проваджень, у тому числі 3526 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини.

«За вказаний період до суду направлено 1113 кримінальних проваджень, у тому числі з обвинувальним актом – 796, що на 62 більше, ніж у 2015 році. У направлених до суду слідчими фінансових розслідувань провадженнях забезпечено відшкодування збитків у розмірі 419,5 млн. грн, що складає 43 відс. від загальної суми встановлених збитків», – зазначив посадовець.

 

У минулому році розпочато 506 кримінальних проваджень за фактами здійснення службових злочинів посадовцями ДФС

Протягом 2016 року Головним управлінням внутрішньої безпеки та підрозділами внутрішньої безпеки органів ДФС здійснювались цільові заходи, спрямовані на упередження, виявлення та припинення проявів корупції, а також профілактику можливих протиправних дій з боку працівників органів ДФС. Про це повідомив начальник Управління внутрішньої безпеки ДФС Юрій Шеремет.

За його словами, за результатами роботи підрозділів внутрішньої безпеки в 2016 році розпочато 506 кримінальних проваджень за фактами вчинення посадовими особами органів ДФС злочинів у сфері службової діяльності. З них за фактами хабарництва –  97 проваджень, за фактами зловживання владою з боку працівників органів ДФС – 210 проваджень.

«Для упередження прийняття на роботу в органи ДФС осіб, які схильні до корупції, ми під час співбесід з кандидатами застосовуємо так звані «детектори брехні». За їх результатами з початку року було відмовлено у призначенні на посади 77 особам, які належать до компетенції Голови ДФС, та 31 особі, що відносяться до номенклатури територіальних підрозділів», – зазначив Юрій Шеремет.

 

Про запровадження інституту Уповноваженого економічного оператора

Конотопська ОДПІ повідомляє платників, що метою запровадження в Україні інституту Уповноваженого економічного оператора (УЕО) аналогічного тому, що функціонує в ЄС  є адаптація українського митного законодавства до митного законодавства ЄС.

На сьогоднішній день законопроект про внесення змін до Митного кодексу України щодо впровадження уповноваженого економічного оператора та спрощень митних формальностей погоджено Кабінетом Міністрів України та зареєстровано у Верховній Раді України за № 4777 від 03.06.2016. Законопроектом передбачена імплементація в Україні інституту УЕО на засадах, аналогічних існуючим в ЄС з урахуванням положень Митного кодексу Союзу, який набрав чинності з 1 червня 2016 року.

Реалізація норм зазначеного документу дозволить уповноваженим економічним операторам застосовувати в процесі своєї діяльності такі спрощені митні процедури:  уповноважений вантажовідправник/вантажоодержувач; митне оформлення за місцезнаходженням;  процедура спрощеного декларування;  зниження гарантійної суми при застосуванні загальної фінансової гарантії тощо, що є аналогічними до європейських спрощень.

 

Правові наслідки застосування податкових консультацій

Конотопська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» внесені зміни до статей 52 та 53 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), що регулюють правові відносини та наслідки застосування податкових консультацій (дані зміни набувають чинності з 1 квітня 2017 року), а саме:  скорочено термін для надання індивідуальної податкової консультації – з 30 до 25 днів, строк розгляду звернення може бути продовжено, але не більше 10 календарних днів;  вилучено повідомлення про електронну форму податкових консультацій (індивідуальні податкові консультації надаються: в усній формі – контролюючими органами та державними податковими інспекціями; у письмовій формі – контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику); визначені реквізити звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації в письмовій формі, а також встановлено, що за зверненням платника податків, яке не відповідає вимогам ПКУ, податкова консультація не надається.

Крім того, змінами передбачено, що індивідуальна податкова консультація, яка надається в письмовій формі, підлягає реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій та розміщується на офіційному сайті, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси. Доступ до вказаних даних єдиної бази і офіційного веб-сайту є безоплатним і вільним.

Нормами закону визначено, що не може бути притягнуто до відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та/або пеня), платника податків (податкового агента та/або його посадову особу), який діяв відповідно до індивідуальної податкової консультації, наданої йому у письмовій формі, а також узагальнюючої податкової консультації, за діяння, що містить ознаки податкового правопорушення, зокрема на підставі того, що у подальшому така податкова консультація була змінена або скасована.

Перейти до вмісту