Новини

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує

ImageУвага! Зміни в роботі центрів сертифікації ключів!

Шановні клієнти! У зв’язку зі скороченням штатної чисельності Інформаційно-довідкового департаменту ДФС з 03.03.2016 припиняють свою роботу віддалені пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС у м. Конотоп та м. Шостка.

Для отримання послуг електронного цифрового підпису просимо звертатись до пункту реєстрації користувачів розташованого в обласному центрі.

Більш детальну інформацію щодо режиму роботи пунктів реєстрації користувачів можна отримати в приміщенні Центру обслуговування платників при ДПІ у м. Суми за адресою: м. Суми, Покровська площа, 2, каб.1, телефон для довідок (0542) 70-17-95.

До уваги платників ПДВ!

На виконання підпункту 200.7.3 пункту 200.7 статті 200 Податкового кодексу України і постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість» від 22.02.2016 №68ДФС оприлюднено Реєстри заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Інформація розміщена на офіційному порталі Державної фіскальної служби України в підрозділі «Повідомлення про Реєстри заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, зазначені у підпункті 200.7.1 пункту 200.7 статті 200 Податкового кодексу України» розділу «Відшкодування ПДВ» http://sfs.gov.ua/diyalnist-/vidshkoduvannyapdchv/povidomlennyaproreestrizayav.

Звернення Голови ДФС Романа Насірова до платників податків!

Шановні платники! 

Наша країна переживає складні часи. У нас величезні виклики. З одного боку, ми маємо зовнішнє вторгнення, з іншого – складну економічну ситуацію. Але все одно ми разом маємо забезпечувати стабільні надходження до бюджету, достатні для забезпечення  потреб  української  армії та підтримки соціально незахищених верств населення. 

Я звертаюсь до вас, шановні платники, і особливо власники великих і маленьких підприємств, будьте свідомими. Не використовуйте жодних тіньових схем, перевіряйте своїх контрагентів та бізнес-партнерів, звертайте увагу, чи легально та прозоро вони ведуть свою діяльність. 

Якщо вам потрібна допомога, звертайтеся до органів Державної фіскальної служби. Ми, зокрема, можемо надати вам інформацію, за якими ознаками виявити незаконну діяльність підприємств. Або ви можете звернутися до Державної фіскальної служби у разі виявлення підозри на незаконну діяльність ваших контрагентів. 

Давайте разом працювати прозоро, відповідально та будувати європейську країну!

 Як нараховується єдиний внесок на заробітну плату інвалідів ФОП

Розмір єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі — ЄСВ) для кожної категорії платників та пропорції його розподілу за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування визначаються ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI (далі — Закон № 2464).

Частиною першою ст. 7 Закону № 2464 визначено, що платники ЄСВ, які є роботодавцями, нараховують ЄСВ на суми нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, що включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі у натуральній формі, що визначаються відповідно доЗакону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 р. № 108/95-ВР.

ЄСВ для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22% до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування ЄСВ (ч. 5 ст. 8 Закону № 2464).

Згідно з ч. 13 ст. 8 Закону № 2464 ставка 8,41% визначеної бази нарахування ЄСВ для працюючих інвалідів, встановлена тільки для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди.

Таким чиномвказана пільга не розповсюджується на фізичних осіб – підприємців, які використовують працю найманих працівників-інвалідів.

Іншого Законом № 2464 не передбачено.

Враховуючи зазначене, ФОП нараховують ЄСВ на заробітну плату працівників-інвалідів у розмірі 22% до визначеної бази нарахування ЄСВ.

 

Здавали в оренду майно – не забудьте задекларувати свої доходи

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що до 1 травня поточного року триває кампанія декларування доходів, отриманих громадянами у 2015 році.

У разі надання громадянами у 2015 році власної нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) особі, яка не є податковим агентом, таким фізичним особам необхідно надати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) до податкової інспекції за місцем свого проживання, в якій задекларувати отримані доходи.

Нагадуємо, що декларація надається громадянином за новою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859.

Форма декларації з додатками до неї розміщена на головній сторінці Державної фіскальної служби України (http://sfs.gov.ua/) у розділі «Декларування громадян» за посиланням:

http://sfs.gov.ua/others/deklaruvannya-gromadyan

Отриманий дохід від надання нерухомого майна в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) зазначається фізичною особою – платником податків у рядку 10.3 розділу II декларації та є складовою усіх доходів, отриманих платником у минулому році, загальна сума яких зазначається у рядку 10 розділу II декларації. У разі отримання доходів від надання нерухомого майна в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) заповнюється також графа 7 розділу VII. «Відомості про власну нерухомість та/або нерухомість, яка надається в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм)» декларації.

У зазначеному розділі декларації громадянином зазначаються відомості про все нерухоме майно, що перебуває у його власності станом на кінець звітного 2015 року як на території України, так і за її межами, відповідно до категорії об’єкта нерухомого майна.

Кожній категорії об’єктів нерухомого майна призначається окремий номер:

1 – земельні ділянки;

2 – житлові будинки;

3 – квартири;

4 – садовий (дачний) будинок;

5 – гараж;

6 – водойми;

7 – інше нерухоме майно.

Кожний об’єкт нерухомого майна відображається громадянином у декларації окремо із зазначенням у відповідних графах номера категорії об’єктів, місцезнаходження (країна, адреса), року набуття права власності, загальної площі (значення вказується в квадратних метрах), значення власної частки у загальній площі (значення вказується як десятковий дріб), відмітки про надання майна в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм).

Відмітка про надання майна в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) здійснюється шляхом зазначення позначки «Х».

Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військовому збору на дохід, отриманий, зокрема, громадянином від надання власної нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) здійснюється ним самостійно та зазначається у розділі ІV. «Податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб/військового збору» декларації.

Сплатити нараховані у декларації суми податку на доходи фізичних осіб та військового збору громадяни зобов’язаний до 1 серпня поточного року.

Роман Насіров: конвертаційні центри мають залишитися в минулому

На виконання завдання Уряду щодо припинення діяльності тіньового бізнесу ДФС сконцентрувала зусилля на протидії конвертаційним центрам, «податковим ямам» та іншим схемам ухилення від сплати податків. Про це під час прес-конференції заявив Голова ДФС Роман Насіров.

«Незаконне переведення грошових коштів у готівку є одним з найпоширеніших видів нелегального бізнесу. І задіяна в ньому не тільки організована злочинність, а й часом солідні підприємства, керівництво яких у такий спосіб ухиляється від сплати податків. Левова частка незаконно зароблених грошей потрапляє в тінь саме через конвертаційні центри», – зазначив Роман Насіров.

 За його словами, раніше у боротьбі з цим явищем всі дії спрямовувалися на виявлення майданчиків, що надавали послуги з конвертації коштів. Проте ніхто не протидіяв замовникам цих послуг. Враховуючи це ДФС було змінено підходи у роботі і всі дії спрямовуються  на викриття повних схем з використання податкових ям та конвертаційних центрів Тепер у зоні уваги оперативників ДФС також підприємства, які замовляють послуги з конвертації чи формування податкового кредиту.

Для ліквідації незаконних схем конвертації ДФС значно посилено роботу оперативних підрозділів, в арсеналі яких є електронні бази і аналітичні системи, що дозволяють виявляти шахраїв. Так, протягом минулого року було припинено діяльність 60 конвертаційних центрів. У поточному році їх кількість вже сягнула 13, через які було проконвертовано 10,7 млрд. грн. Збитки від їхньої діяльності склали 1,3 млрд. грн.

Розпочато 43 кримінальних провадження за виявленими фактами незаконно заявлених до відшкодування 302,1 млн. грн. та незаконно відшкодованих з бюджету 12,2 млн. грн. податку на додану вартість.

Загалом вчасна сплата податку на додану вартість та запобігання фіктивному податковому кредиту, який формують нечесні підприємці, на постійному контролі в ДФС.  Так, протягом січня-лютого 2016 року виявлено ознаки кримінальних правопорушень та розпочато 201 досудове розслідування за фактами ухилення від сплати ПДВ на суму 1,7 млрд. грн., з яких відшкодовано – 6,6 млн. грн., у тому числі 20 кримінальних проваджень за фактами неправомірного використання сільськогосподарськими виробниками (переробниками) спеціального режиму оподаткування на суму 304,6 млн. грн.

Окрім оперативної роботи щодо припинення діяльності конверт-центрів в ДФС активну увагу приділяють і відкритому діалогу з бізнесом. За словами Романа Насірова, ДФС ініціює підписання меморандумів про співробітництво з підприємствами окремих галузей, які, у свою чергу,  сприятимуть  відмові від застосування бізнесом тіньових схем.

Дізнатися про свої доходи можна скориставшись електронним сервісом

Для цього їм необхідно лише скористатися сучасним Інтернет-сервісом ДФС України «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків». Зазначена електронна послуга функціонує вже майже півроку і добре зарекомендувала себе серед користувачів.

Для отримання відомостей фізичній особі-платнику податків необхідно сформувати Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді. Слід зазначити, що платник може  здійснити запит виключно для отримання інформації про себе. Формування Запиту відбувається за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності», яке розміщене на офіційному веб-порталі ДФС та є загальнодоступним для використання. 

Запит має підписуватися електронним цифровим підписом з одночасним застосовуванням посиленого сертифікату, після чого надсилатися до ДФС на єдину електронну адресу подання звітності (zvit@sta.gov.ua).

Після обробки запиту на електронну адресу фізичної особи – платника податків направляється файл-відповідь, який містить відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.

Слід звернути увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Кампанія декларування на Сумщині: майже 900 тисяч гривень податків додатково

В Головному управлінні ДФС у Сумській області відбувся брифінг на тему «Екватор кампанії декларування доходів громадян на Сумщині: результати».

– Майже два місяці триває кампанія декларування-2016, – говорить Наталія Мірошнікова, начальник  управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Сумській області. – Вона має свої відмінності від попередніх років, оскільки з 2015 року на фізичних осіб поширюється порядок оподаткування доходів військовим збором.  Тому громадяни мають визначати зобов’язання не лише з податку на доходи фізичних осіб, а й з військового збору за ставкою 1,5%. З цією метою з 01.01.2016 р. введено в дію нову податкову декларацію про майновий стан і доходи.

До речі, кількість додатків до нової декларації зменшено з 7 до 4. Додатки заповнюються лише при отриманні доходів, які передбачають особливий розрахунок оподаткованого доходу. Наприклад, при отриманні доходів від двох і більше податкових агентів чи за операціями з інвестиційними активами.

На Сумщині вже подано 1,4 тисячі декларацій про майновий стан і доходи громадян. Сумчани задекларували майже  98 млн. грн. доходів.  Декларантами буде сплачено 4,7 млн. грн. зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та 1,2 млн. грн.  військового збору.

Найбільш поширені в нашій області такі доходи як спадщина, здача в найм нерухомого майна та іноземні доходи. Приміром, задекларувало отримання доходу від успадкування майна 840 осіб, від здачі в найм нерухомого майна (крім земельної ділянки) – 99 осіб, 66 осіб задекларували іноземні доходи, 26 осіб – інвестиційний прибуток. Також подали 2 декларації нерезиденти.       

– Порівняно з відповідним періодом минулого року збільшилась не лише кількість поданих декларацій, а й сума задекларованих доходів на 20,3 млн. грн., – говорить Наталія Мірошнікова. – Сума самостійно визначеного податку збільшилась на 835,4 тис. грн.

За словами фахівця фіскальної служби, з початку року до бюджету надійшло за поданими деклараціями 780,3 тис. грн. податку на доходи з фізичних осіб та майже 76 тис. грн. військового збору.

Вже задекларували свої статки  7 «мільйонерів» на загальну суму доходів 17,8 млн. грн.

Перейти до вмісту