Новини

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує

ImageВажлива інформація для користувачів РРО

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що Законом України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» та Законом України від 01.07.2015 №569-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) і, зокрема, до Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265).

Метою змін до Кодексу та Закону №265 є удосконалення механізму їх застосування та запобігання можливим порушенням з боку суб’єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за товари (послуги).

Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 8 розділу II «Прикінцеві положення» Закону №265 з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

Дозволяється до 1 січня 2016 року використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам’яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів (пункт 8 розділу II Закону №265).

Таким чином, користувачам зареєстрованих та введених в експлуатацію до 01.01.2015 електронних контрольно-касових апаратів, що подають до фіскальних органів тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій (Z-звіти), встановлено перехідний період тривалістю 1 рік для доопрацювання або заміни існуючої касової техніки на таку, яка забезпечує подання по електронних каналах зв’язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.

Отже, суб’єктам господарювання до 01.01.2016 необхідно вивести з експлуатації реєстратори розрахункових операцій, які не створюють контрольну стрічку в електронній формі та не забезпечують подання по електронних каналах зв’язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.

 

Платники Конотопської ОДПІ поповнили місцевий бюджет більше як на 228 млн. грн.

За одинадцять місяців поточного року платники, які знаходяться на обліку в Конотопській ОДПІ, сплатили до місцевих бюджетів 228,5 млн. грн. податків та зборів, що 29,3 млн. грн. більше ніж в минулому році. Про це повідомив в.о. начальника Конотопської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області Юрій Чеботарьов.

 Майже 59 відсотків надходжень склав  податок на доходи фізичних осіб, а саме –  134,6  млн. грн. Від плати за землю надходження склали 42,2 млн. грн.  Підприємці, що знаходяться на спрощеній системі оподаткування сплатили до місцевого бюджету 16,5 млн. грн. єдиного податку, що на 3,1 млн. грн. більше минулорічних показників.

Посадовець вважає, що стабільність надходжень, в першу чергу, залежить від свідомого ставлення платників до своїх громадських обов’язків – сплати податків та налагодження партнерських відносин між фахівців ДФС та представниками бізнесу.

 

Послугами Конотопської ОДПІ з початку року скористалися майже 37 тисяч підприємців та громадян

За словами начальника відділу реєстрації платників та електронних сервісів Конотопської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області Віри Москаленко, з початку року Конотопську ОДПІ відвідали майже 37 тисяч громадян та представників бізнесу з метою отримання податкових послуг, з них понад 25 тисяч скористалися послугами ЦОП.

Працівниками Центру за одинадцять місяців поточного року надано близько 7 тисяч адміністративних послуг, в тому числі, видано 3041 картку про реєстраційний номер облікової картки платника податків, зареєстровано 784 книги обліку розрахункових операцій, видано 699 витягів з реєстру платників єдиного податку та 519 довідок про подану декларацію про майновий стан і доходи, зареєстровано 431 книгу обліку доходів і витрат, надано 324 довідки про відсутність заборгованості з податкових платежів, та ін. Також, при відвідуванні Центру, платники отримували особисті консультації з питань нарахування та сплати податків і зборів та скористались послугами з видачі ключів цифрового підпису тощо.

Нагадуємо, що Центр обслуговування платників Конотопської ОДПІ знаходиться за адресою: м. Конотоп, пр. Миру, 2. Графік роботи Центру: понеділок, середа, п’ятниця з 9-00 год. до 18-00 год.;  вівторок та четвер з  9 – 00 год. до 20-00 год., субота з 9-00 до 16-00 год. Телефон для довідок (05447) 6-61-97.

 

Нюанси застосування РРО

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що  Законом України  від 28.12.14 №71та  від 01.07.15 №569 внесено зміни до Податкового кодексу України та Закону  «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

 Метою цих змін є запобігання можливим порушенням  з боку суб’єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за товари (послуги).

Так, відповідно до зазначених змін підприємства, які здійснюють діяльність у сфері послуг за готівкові кошти (перукарні, салони краси, спортивні клуби, хімчистки, сервісні центри з ремонту побутової техніки, кредитні спілки, ломбарди, страхові компанії  тощо) мають проводити оплату за надані послуги через реєстратори розрахункових операцій.

Суб'єкти господарювання при продажу товарів у мережі Інтернет також  повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій та видавати покупцю розрахунковий документ встановленої форми.

Крім того, реєстратори розрахункових операцій  мають застосовуватися при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, а також операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу, в тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування.

 

В пункті пропуску на державному кордоні ”Зернове-Суземка” почастішали спроби контрабанди

В ніч на 29 листопада 2015 року під час здійснення митного контролю потягу № 47 сполученням «Москва-Кишинів» у громадянина України  знайдено не вказані у митній декларації трансформатори (FLYBACK TRANSFORMER) у кількості 34 штуки. Прилади були виявлені посадовими особами митного поста Хутір-Михайлівський при огляді багажу громадянина серед інших (задекларованих) телекомунікаційних пристроїв.

За попередньою оцінкою вартість цих приладів складає близько 30 тисяч гривень.

Кількома днями раніше в тому ж самому потязі, але тепер у громадянина Молдови, виявлено не задекларовані при виїзді з України дванадцять пакетів комплексної харчової добавки загальною вагою 11,5 кг, вартість яких за попередньою оцінкою складає більше 35 тисяч гривень. Громадянин не заявив про наявність цих предметів під час усного опитування та не задекларував їх письмово.

В обох випадках  складено протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного Кодексу України “Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення”, яка передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості виявлених товарів з їх подальшою конфіскацією. Остаточну ж крапку в цих справах поставить суд.

 

Увага! Електронний сервіс «Реєстрація договорів про визнання електронних документів»  доопрацьовано

Для покращення сервісного обслуговування платників при поданні податкових документів в електронній формі Державною фіскальною службою України доопрацьовано електронний сервіс «Реєстрація договорів про визнання електронних документів».

Договір про визнання електронних документів укладається відповідно до положень Порядку підготовки та подання податкової звітності в електронному вигляді, яка надсилається засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженого наказом ДПА України від 10.04.2008 № 233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 16.04.2008 за № 320/15011.

ДФС спрощено процес укладання Договорів про визнання електронних документів з територіальними органами ДФС, а саме, починаючи з 25 листопада 2015 року, платником податків укладається один Договір з територіальним органом ДФС за основним місцем обліку. До Договору додаються посилені сертифікати відкритих ключів. Для формування та подання Договору розроблено нову форму (код форми J1391004).

Додатково інформуємо про запровадження нового електронного сервісу управління ЕЦП.

Такий сервіс надає можливість керівнику вносити до системи подання документів в електронному вигляді інформацію щодо сертифікатів відповідальних осіб та самостійно визначити термін, на який відповідальній особі надається право підпису податкових документів (в межах строку дії сертифікату такої відповідальної особи). Також в повідомленні може бути надана інформація щодо нового сертифіката керівника (до закінчення строку дії попереднього сертифікату) або бухгалтера.

Для формування та подання платниками інформації щодо ЕЦП в електронному вигляді до Єдиного вікна подання електронної звітності розроблено нову форму Повідомлення (код форми J1391102).

До Повідомлення додаються сертифікати відповідальних осіб, зазначених у Повідомленні, та таке Повідомлення підписується ЕЦП цих відповідальних осіб.

Звертаємо увагу, що сформоване Повідомлення обов’язково підписується керівником електронним цифровим підписом, сертифікат якого на момент отримання Повідомлення вже наявний у системі подання документів в електронному вигляді як діючий сертифікат керівника платника податків.

 

З початку 2015 року ДФС сплатила до держбюджету 92,3 млн. грн. від розпорядження майном, що переходить у власність держави

Протягом січня – жовтня 2015 року Державна фіскальна служба забезпечила надходження до держбюджету у сумі 92,3 млн. грн. за результатами розпорядження майном, що переходить у власність держави.

Зокрема, реалізація конфіскованого майна принесла бюджету країни 20,3 млн. грн. Також 2,4 млн. грн. зараховано до бюджету від реалізації органами Державної виконавчої служби майна, яке безпосередньо митницями не вилучалось, але було конфісковано у справах про порушення митних правил.

У свою чергу, від реалізації митницями швидкопсувного майна, вилученого за фактами порушення митних правил, а також майна, що підлягає поверненню за рішенням суду (власник не звернувся) держава отримала додатково 2,7 млн. грн. надходжень.

За звітний період митницями реалізовано товарів по закінченню термінів зберігання та розміщених у митний режим відмови на користь держави на загальну суму 7,9 млн. грн., які також перераховані до бюджету країни.

Крім того, за десять місяців 2015 року до держбюджету зараховано валюти та цінностей на суму 59 млн. грн. 

 

«Інтерактивна мапа» допоможе знайти відповіді на питання з митного законодавства та ЄСВ

У Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (далі – «ЗІР») впроваджено новий інноваційний розділ «Інтерактивна мапа» за напрямами «Митна справа» та «Єдиний соціальний внесок», який працює за принципом «Крок за кроком».

Як повідомляє Державна фіскальна служба України на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua/anonsi/11369.html), за допомогою інтерактивних мап користувачі «ЗІР» мають змогу швидко та зручно ознайомитися із законодавчою базою та знайти відповіді на питання за вказаними напрямами.

 

Конституційні гарантії прав і свобод людини та громадянина

Гарантії прав і свобод людини і громадянина – це умови та засоби, що забезпечують ефективну реалізацію прав і свобод кож­ною людиною і громадянином.

Найвищою гарантією прав і свобод людини і громадянина є конс­титуційний лад України, заснований на неухильному дотриманні Конституції України та законів України, приписах природного права та загальновизнаних принципах і нормах міжнародного права.

Згідно з принципом гарантованості прав і свобод людини і гро­мадянина закріплення найважливіших з них у Конституції України здійснюється одночасно з фіксацією відповідних гарантій як безпо­середньо в статтях Конституції, так і в чинному законодавстві.

Суб'єктом, на якого покладаються обов'язки щодо гарантуван­ня прав і свобод людини і громадянина, є держава. Роль держави як головного гаранта прав і свобод людини і громадянина випли­ває зі змісту статей 3, 22, 42, 49, 51, 53 та інших статей Конституції України, і ця функція реалізується за допомогою різних правових засобів через усю систему органів державної влади.

Особливе місце в цій системі посідає Президент України гарант прав і свобод людини і громадянина (ст. 102 Конституції України). Верховна Рада України здійснює захист прав і свобод людини і громадянина через відповідну законодавчу діяльність (ст. 92 Конституції України), призначає на посаду та звільняє з посади Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (ст. 101 Конституції України). Кабінет Міністрів України вживає заходів щодо забезпечення прав і свобод людини і громадянина (ст. 116 Конституції України).

Парламентський контроль за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина та захист прав кожного на те­риторії України і в межах її юрисдикції на постійній основі здійс­нює Уповноважений Верховної Ради України з прав людини.

Важливу роль у гарантуванні прав і свобод людини і громадя­нина в правовій державі відіграють суди. Правова держава – це держава, влада якої має певні межі, встановлені конституцією, і са­ме суд виступає важливою гарантією дотримання цих меж1. Згідно зі ст. 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. При цьому судовий захист прав і свобод люди­ни і громадянина здійснюють як суди загальної юрисдикції, так і Конституційний Суд України.

Відтепер інформацію про обробку запитів щодо доходів фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, можна отримати в телефонному режимі

Державна фіскальна служба України запровадила новий електронний сервіс «Інформування громадян про результати обробки файлів-запитів щодо доходів фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, що надходять від підрозділів соціального захисту населення».

За його допомогою громадяни та працівники органів соціального захисту населення, вказавши реєстраційні дані фізичної особи, можуть у телефонному режимі отримати необхідну інформацію в Інформаційно-довідковому департаменті ДФС.

Контактні телефони для отримання інформації:

0-800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів)

(044) 454-16-13 з 8:00 до 20:00 (крім суботи та неділі) для мешканців Києва.

Загалом, з 1 травня 2015 року ДФС оброблено та надано інформацію про доходи фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, по 10 млн. запитах від 669 структурних підрозділів соціального захисту населення.

 

Понад 423 тисячі громадян отримали послуги у центрах обслуговування платників на Сумщині

Завдяки сервісам органів ДФС платники податків можуть оперативно та безкоштовно отримати консультації, довідки, дозволи та  свідоцтва, здати податкову звітність  тощо у зручний для них час та спосіб.

Загалом за 10 місяців 2015 року до територіальних органів ДФС у Сумській області  звернулося понад 504 тисячі  платників.  З них  понад 423 тисячі отримали послуги безпосередньо в центрах обслуговування платників .

Платникам надано більш ніж 64 тисячі  адміністративних послуг, у тому числі 54 тисячі – через ЦОП.

В середньому органами ДФС області щоденно надається 257 адмінпослуг. Найбільша їх кількість (близько 56%)  пов’язана з видачею картки платника податків та внесенням до паспорта відмітки про реєстраційний номер облікової картки,  8,8 % – реєстрації книг обліку розрахункових операцій, 5,7 % – це видача довідки про відсутність заборгованості, 2,5 % – з питання реєстрації розрахункових операцій.

 

Оновлено Перелік медичних виробів, які підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою 7%

Відповідно до підпункту "в" пункту 193.1 статті 193 Податкового кодексу України Кабінетом Міністрів України постановою  від 11 листопада 2015 року № 923 затверджено оновлений перелік медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків.

Цією Постановою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2014 року № 410 «Про затвердження переліку медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків» (далі – Постанова № 410).

Зміни до Постанови № 410 набрали чинності з дня опублікування Постанови № 923 в газеті «Урядовий кур'єр» від 19.11.2015 № 216.

З повним текстом Постанови № 410 із змінами Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

 

Понад 82 тисячі нелегальних працівників виявлено співробітниками органів ДФС

Протягом січня – жовтня 2015 року співробітниками ДФС було виявлено понад 82 тис. найманих осіб, які працювали без укладання трудових угод з роботодавцями. Вони сплатили до бюджету понад 15 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 35 млн. грн. єдиного внеску.

Ще понад 33 тис. громадян, які працювали без реєстрації, офіційно зареєструвалися підприємцями та сплатили до бюджету понад 15 млн. грн. податків.

Крім того, завдяки спільним заходам ДФС та органів місцевої влади, у поточному році рівень виплати заробітної плати своїм працівникам підвищили 14 тис. суб’єктів господарювання. Бюджет додатково отримав 21,3 млн. грн.

Загалом, з початку року під час перевірок на дотримання трудового законодавства порушення фіксувалися у 58 відс. суб’єктів господарювання. До бюджету донараховано понад 574 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб з урахуванням штрафних санкцій.

 

Власникам електронних підписів необхідно оновити технологічні сертифікати

Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) на головній сторінці офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД у розділі «Новини» за посиланням http://acskidd.gov.ua/news повідомив про оновлення технологічного сертифікату.

У зв’язку з проведенням аварійно-відновлювальних робіт та переналаштуванням обладнання АЦСК ІДД ДФС, сформовано нові технологічні сертифікати CMP-серверу, які необхідно додати до файлового сховища та здійснити переналаштування програмного забезпечення, що використовується для підписання електронних документів.

Завантажити нові технологічні сертифікати CMP-серверу можна за цим посиланням.

Завантажити повний перелік актуальних технологічних сертифікатів АЦСК ІДД ДФС можна у розділі «Сертифікати АЦСК» офіційного інформаційного ресурсу.

 

Роман Насіров: Податкова реформа має запрацювати в грудні 2015 року

Нинішня податкова система не відповідає тому стану економіки, який є на сьогоднішній день, і нам треба разом працювати над тим, щоб реформа дала саме конструктивні зміни. Про це заявив під час відкриття другої частини Х з’їзду АППУ Голова ДФС Роман Насіров.

«Зараз дуже важливий час для нашого бізнесу, для всієї економіки. Тому ми маємо об’єднати наші зусилля, щоб зробити роботу фіскальної служби прозорою, створивши справжню сервісну службу. У нас є підписаний меморандум з АППУ, але зараз вже треба переходити до більш рішучих кроків, сідати разом за стіл перемовин і почати працювати в реальному режимі часу. Податкова реформа для бізнесу має стартувати в грудні 2015 року!», – заявив Роман Насіров.

Очільник ДФС зазначив, що служба буде залучати до співпраці експертів і членів асоціації в багатьох питаннях. АППУ має фактично виступати лобістом реформ, так як деякі зміни просто застрягають в бюрократії. Співпраця з громадськістю, з місцевими органами влади дає можливість працювати більш ефективно всім підрозділам служби. В підтвердження цієї ідеї виступив і присутній на з’їзді голова Одеської ОДА Міхеіл Саакашвілі. Він зазначив, що співпраця з керівництвом ДФС йде і результати справжньої ефективної роботи можна буде побачити вже до 1 березня наступного року.

Ще одним напрямом роботи для себе в ДФС вбачають перегляд умов роботи бізнесу. З тією ситуацією, яка є в економіці країни, в службі вважають за потрібне або взагалі відмовитись від авансової сплати податку на прибуток, або перейти на трьохмісячний режим контролю. Крім того, керівництво ДФС вважає, що новий Податковий кодекс має чітко закріпити умови роботи для бізнесу на 2-4 роки, чи в крайньому випадку ввести мораторій на зміни.

«Ви можете покладатися на ДФС, а ми зі свого боку будемо як можемо підтримувати вас і намагатися разом з вами змінити як саму фіскальну службу, так і підхід до адміністрування податків, що фактично змінить на краще нашу країну», – підсумував свій виступ Роман Насіров.

 

Перейти до вмісту