Новини

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує

Image Роман Насіров: «Запровадження РРО – наш спільний крок з бізнесом до європейських стандартів»

 22 червня у Києві за участю Голови та фахівців Державної фіскальної служби України відбувся перший Всеукраїнський форум «Майбутнє ринку грошового обігу в Україні: прозорість, рівність, відповідальність», який зібрав понад 3 тис. учасників.

Це перша в Україні відкрита платформа для підприємців – платників єдиного податку 2 і 3 групи, проведена з метою роз’яснення питань, пов’язаних із розширеним застосуванням реєстраторів розрахункових операцій.

У своєму виступі Голова ДФС України Роман Насіров зазначив, що запровадження РРО – це наш спільний з бізнесом крок до європейських стандартів.

«Ми рухаємося в ЄС і маємо перейняти нові правила, нові стандарти. Так, деякі з них важкі, але потрібно спільно рухатися за всіма напрямами. Ми разом будемо це робити», – підкреслив Голова ДФС.

Треба зазначити, що ДФС вже провела цілу низку заходів, присвячену застосуванню РРО. Була організована велика кампанія, а це – біля 1500 семінарів з приводу застосування касових апаратів, їх вартості, оформлення та подальшої звітності.

«Наша мета – зробити всі послуги електронізованими. Максимально спростити та здешевити їхню вартість», – наголосив Голова ДФС.

Говорячи про функцію еквайрінгу, Роман Насіров повідомив, що ДФС має на меті реалізувати великий проект, який у подальшому спростить та зменшить плату за послуги екваєра.

«Я думаю, це буде значно менша сума, ніж є нині на ринку. Ми не ставимо за мету зупинити всіх інших, але хотіли б впровадити сервіс безпосередньо від фіскальної служби, щоб підприємці могли обирати, який шлях для них кращий: який провайдер для них кращий, який сервіс кращий і скільки вони бажають платити», – зазначив Голова ДФС.

Завершуючи свій виступ, Роман Насіров зазначив, що розширення застосування касових апаратів – це, перш за все, контроль за економікою та протидія «сірому» імпорту. Переваги такого кроку відчують незабаром всі – і бюджет, і самі підприємці. Для власників бізнесу використання касових апаратів полегшить облік готівки і товару, збільшить прибуток. Також розширення використання РРО значно підвищить рівень захисту прав споживачів, створить надійні умови для функціонування прозорого ринку в Україні та залучення іноземних інвестицій.

 

Внесено зміни до порядку нарахування та сплати ЄСВ

Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 «Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Даний документ визначає процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування страхувальниками, визначеними Законом України від 8.07.2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами фіскальної служби.

Так, пунктом 5 розділу IV нової Інструкції передбачено, що фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, більше не зобов’язані щоквартально сплачувати авансові внески з ЄСВ. Тепер вони сплачуватимуть ЄСВ на підставі річної декларації – перші до 10 лютого, а другі – до 1 травня року, наступного за звітним.

Відповідно до ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 до платників, визначених п. п. 1-4 п. 1 р. II Інструкції, фіскальні органи застосовують штрафні санкції. Відтак в Інструкції уточнено порядок застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату (несплату, неперерахування), донарахування єдиного внеску за періоди до 1 січня 2015 року. Окрім того, додано  нові норми щодо списання боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску у випадку ліквідації юридичної особи – платника єдиного внеску; смерті фізичної особи, оголошення її померлою, визнання її в судовому порядку безвісно відсутньою або недієздатною.
Окрім того, Інструкція  вимагає додаткового документа для звільнення платників єдиного внеску, які перебувають на обліку у фіскальних органах, розташованих у населених пунктах, де проводиться АТО (визначених переліком Кабінетом Міністрів України), від виконання обов’язків (зокрема, щодо нарахування, сплати ЄСВ, подання звітності), а також від застосування штрафних санкцій за невиконання обов’язків платників ЄСВ. Такі звільнення застосовуватимуться за період з 14.04.2014 р. і до закінчення АТО на підставі заяви, поданої в довільній формі не пізніше 30 календарних днів із дня закінчення АТО, та сертифіката торгово-промислової палати.

 

ДФС України анулювала 144 ліцензії за продаж алкогольних та тютюнових виробів  неповнолітнім

За пять місяців поточного року Державна фіскальна служба України за продаж алкоголю та цигарок неповнолітнім анулювала 144 ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

До порушників законодавства застосовані фінансові санкції у сумі майже 1 мільйон гривень.

Нагадаємо, що вимогами ч.3 ст. 15 Закону України № 481 продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років (неповнолітнім) заборонена. 

 

З 1 липня система електронного адміністрування ПДВ працює у повному обсязі

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що 1 липня 2015 року платник податків має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки корегування у Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку, розраховану згідно з нормами п.200 прим.1 Податкового кодексу України.

Також нагадуємо, що на кожного платника податку на додану вартість в Казначействі відкрито електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування) в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку.

Пунктом 13 постанови Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» передбачено, що платник податку має право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

Інформація про рух коштів на електронних рахунках платникам податку надається ДФС України за відповідним запитом платника на безоплатній основі без обмеження кількості запитів та у часі.

 

Сумські митники ДФС затримали контрабандиста з бензином

Фахівці Сумської митниці ДФС спільно з працівниками податкової міліції вилучили у жителя с. Грабовське Краснопільського району 300 літрів бензину. Чоловік тільки-но ввіз до України з Російської Федерації 36 каністр бензину. Вантаж знаходився в автомобілі «Фольцваген Т-4».

Товар, який чоловік хотів продавати в Україні, вилучений. Орієнтовна його вартість близько 6 тис. грн.

За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за статтею 484 Митного кодексу України «Зберігання, перевезення чи придбання товарів, транспортних засобів комерційного призначення, ввезених на митну територію України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю». На порушника чекає також штраф у розмірі 100 % від вартості товару.  

http://konotop.in.ua/sumskmitnikidfszatrimalikontrabandistazbenzinom

 

Платники єдиного податку III групи з 1 липня 2015 року зобов’язані застосовувати РРО

         Відповідно до п.1 розділу II Прикінцевих положень Закону України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»  платники єдиного податку III групи, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані  з 1 липня 2015 року   застосовувати реєстратор розрахункових операцій (далі – РРО) . З 1 січня 2016 року будуть зобов′язані  застосовувати РРО платники єдиного податку II групи.

 

Конотопська ОДПІ: за пять місяців поточного року на потреби армії надійшло понад 7 мільйонів гривень

З початку року платники податків Конотопської ОДПІ спрямували на підтримку української армії 7 мільйонів 32 тисячі гривень військового збору. Дана сума на 535,5 тисяч гривень або 8,2% перевищує заплановану. Лише у травні 2015 року до держбюджету надійшло 1,6 мільйона гривень даного збору. Про це повідомив в. о. начальника Конотопської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області Юрій Чеботарьов.

Як відомо, військовий збір запроваджено з 3 серпня 2014 року. Адміністрування збору проводитиметься до набрання чинності рішення Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України.  Його платниками є фізичні особи – резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і іноземні доходи, нерезиденти з доходами, отриманими в Україні та податкові агенти.

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею; виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

З 1 квітня поточного року запроваджено оновлену форму № 1ДФ, у розділі II якої податкові агенти відображають інформацію про військовий збір (загальні суми нарахованих та виплачених доходів, з яких утри­мано військовий збір, загальну суму нарахованого та перерахованого до бюджету вій­ськового збору).

 

ДФС України запроваджує новий електронний сервіс для платників податків

Державна фіскальна служба України запроваджує новий електронний сервіс – обмін розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами.

Розроблений сервіс стане допомогою платникам податків при складанні розрахунку коригування до податкової накладної, виданої отримувачу товарів (послуг).

 Щоб скористатися новим сервісом, електронні документи для здійснення обміну та засоби надсилання документів повинні відповідати таким вимогам:

1. Формат документу повинен відповідати Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання (наказ Міндоходів від 29.11.2013 №729);

2. Формат транспортного повідомлення – відповідати вимогам уніфікованого формату транспортного повідомлення при інформаційній взаємодії платників податків і ДФС;

3. Електронний документ надсилається засобами телекомунікаційного зв'язку SOAP;

4. Для криптографічних перетворень використовуються сертифіковані засоби ЕЦП, що відповідають законодавству України. Такі засоби наразі використовуються для підписання і шифрування електронних документів, що подаються до ДФС.

З інструкцією з використання програмного забезпечення можна ознайомитися на веб-порталі ДФС.

 

На семінарі в Конотопській ОДПІ платникам розповіли про застосування понижуючого коефіцієнта з ЄСВ

Під час чергового семінару, який пройшов в актовому залі Конотопської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області, начальник відділу адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб, майнових податків та ЄСВ Любов Дениченко нагадала платникам, що Законом України від 02 березня 2015 року № 219-VІІІ «Про внесення змін до розділу VІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці)» (далі – Закон № 219), передбачено більш лояльні умови для застосування роботодавцями понижуючого коефіцієнту єдиного внеску.

Податківець розповіла, що обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування або які підтверджують нарахування  виплат (доходу), на які відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI, «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) нараховується єдиний внесок за календарний місяць та з огляду на те, що Закон № 219 набрав чинності з 13 березня 2015 року, застосовувати понижуючий коефіцієнт за новими правилами можна при нарахуванні заробітної плати (доходів) за весь березень 2015 року.

При розрахунку понижуючого коефіцієнта показники за 2014 рік визначаються на підставі звітності платника єдиного внеску, поданої відповідно до вимог Закону № 2464. Отже, на сьогодні всі показники за 2014 рік визначаються на підставі таблиці 1 Додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міндоходів  від 09.09.2013 № 454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.09.2013 за № 1628/24160 (далі – Порядок).

«Понижуючий коефіцієнт застосовується у тому числі при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи, тобто нарахована заробітна плата (дохід) сумісникам також включається для розрахунків понижуючого коефіцієнта» – зазначила начальник відділу.

Найпоширеніші питання щодо застосування понижуючого коефіцієнта висвітлені у листі ДФС України  від  09.04.15 №12518/7/99-99-17-03-01-17 «Про надання роз'яснення», який знаходиться на  веб-порталі Державної фіскальної служби України в розділі «Податкове законодавство».

 

З 1 липня здійснювати роздрібний продаж пива можливо лише за наявності ліцензії

З 1 липня 2015 року пиво з вмістом етилового спирту від 0,5% буде прирівняно до алкогольних напоїв, роздрібна торгівля якими  здійснюється за наявності  ліцензій.  Тому для  продажу пива потрібна буде ліцензія.

Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями становить:

-на території міст – 8000 гривень на кожний електронний контрольно-касовий апарат;

 -на території сіл і селищ  – 500 гривень на кожний електронний контрольно-касовий аппарат;

Поряд з цим, для місць торгівлі, які розташовані за межами території міст обласного підпорядкування і міста Києва на відстані до 50 км та які мають торговельні зали площею понад 500 кв. м, плата за ліцензію становить 8000 гривень.  

Нагадуємо, що  законодавством  не передбачено отримання окремої ліцензії на реалізацію пива, у разі наявності у суб’єкта господарювання ліцензії на  продаж алкоголю.

Перейти до вмісту