Новини

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує

ImageНе зволікай: 30 квітня – останній день подання декларації про доходи!

Конотопська ОДПІ нагадує, що подання податкової декларації про майновий стан і доходи передбачено Конституцією України та статтею 179 Податкового кодексу України. Податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року,  до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV Податкового кодексу. Тобто, граничний термін подання декларації для платників, які зобов’язані подавати декларацію про майновий стан доходи отримані в 2014 році — це 30 квітня 2015 року.

УВАГА! Конотопська ОДПІ нагадує!

Граничний термін сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для юридичних осіб за І квартал – 30.04.2015 року.

 

«Єдинщики» третьої групи з 1 липня повинні застосовувати РРО

Починаючи з 1 липня 2015 року ФОП – платники єдиного податку третьої групи повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій. З 1 січня 2016 року РРО застосовуватимуть всі платники єдиного податку, крім платників  першої групи, а також другої і третьої груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі. Такі зміни передбачені Законом України від 28.12.2014 р. № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

 

Конотопська ОДПІ інформує:

– суб’єктам господарювання, які здійснюють роздрібний продаж підакцизних товарів необхідно подавати декларацію з акцизного податку щомісяця, не пізніше 20 числа наступного звітного періоду за вибором платника (окрім платників податків, що належать до великих та середніх підприємств), як в електронному, так і в паперовому вигляді;

суб’єктам господарювання, які здійснюють роздрібний продаж нафтопродуктів через АЗС необхідно задекларувати обсяги продажу нафтопродуктів відповідно до роз’яснення ДФС від 18.03.2015 року № 9132/7/99-99-19-03-03-17 «Щодо практичного застосування положень Кодексу»

 

Податківці Конотопської ОДПІ проінформували платників про обов’язок застосування РРО

На черговому семінарі, що днями відбувся в приміщенні Конотопської ОДПІ, суб’єктам підприємницької діяльності розповіли про зміни у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій. У заході взяли участь фахівці податкової інспекції, представники сервісних центрів з обслуговування РРО та приватні підприємці – платники єдиного податку ІІ та ІІІ груп.

Заступник начальника відділу реєстрації платників та електронних сервісів Тетяна Кириченко повідомила, що з 01.07.2015 року при продажу товарів, наданні послуг (в тому числі в мережі Інтернет), для категорії платників, що сплачують єдиний податок та знаходяться на ІІІ групі застосування РРО є обов’язковим. Для платників єдиного податку ІІ групи такі зміни настають з 01.01.2016 року.

Кириченко Тетяна також звернула увагу, що згідно п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України платники єдиного податку ІІ і ІІІ (фізичні особи-підприємці) груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку І групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій.

Директор Центру сервісного обслуговування ВКП «Глорія» Світлана Юріївна ознайомила присутніх з «новинками» виробників сервісних центрів касової техніки та розповіла про механізм роботи касових апаратів і їх обслуговування.

Наприкінці зустрічі податківці надали вичерпні відповіді на запитання учасників семінару та закликали не чекати 1 липня, а якомога швидше застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО. Адже законодавством передбачено мораторій на перевірки (до 1 січня 2017 року) для платників єдиного податку ІІ і ІІІ груп (фізичних осіб-підприємців), які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності РРО.

 

Актуальні питання щодо застосування понижуючого коефіцієнта з ЄСВ

Закон України від 02 березня 2015 року № 219-VІІІ «Про внесення змін до розділу VІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці)» (далі – Закон № 219), який набрав чинності з 13 березня 2015 року та яким передбачено більш лояльні умови, надав значній кількості роботодавців право на застосування понижуючого коефіцієнта, понижуючої ставки єдиного внеску.

Водночас виникають питання щодо практичного застосування норм Закону № 219. Перш за все необхідно визначитись з якого періоду застосовувати нові норми. Враховуючи, що обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI, «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) нараховується єдиний внесок за календарний місяць та з огляду на те, що Закон № 219 набрав чинності з 13 березня 2015 року, застосовувати понижуючий коефіцієнт за новими правилами можна при нарахуванні заробітної плати (доходів) за весь березень 2015 року.

При розрахунку понижуючого коефіцієнта показники за 2014 рік визначаються на підставі звітності платника єдиного внеску, поданої відповідно до вимог Закону № 2464. Отже, на сьогодні всі показники за 2014 рік визначаються на підставі таблиці 1 Додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міндоходів  від 09.09.2013 № 454, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.09.2013 за № 1628/24160 (далі – Порядок).

Варто зазначити, що понижуючий коефіцієнт застосовується у тому числі при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи, тобто нарахована заробітна плата (дохід) сумісникам також включається для розрахунків понижуючого коефіцієнта.

Найпоширеніші питання щодо застосування понижуючого коефіцієнта висвітлені у листі ДФС України  від  09.04.15 №12518/7/99-99-17-03-01-17 «Про надання роз'яснення», який знаходиться на  веб-порталі Державної фіскальної служби України в розділі «Податкове законодавство».

 

За три місяці фахівці ДФС виявили майже 16 тисяч неофіційно працевлаштованих робітників

Протягом І кварталу поточного року фахівцями ДФС України виявлено майже 16 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася  роботодавцями без укладання трудових угод. Вони сплатили до бюджету 2,2 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та майже 5,4 млн. грн. єдиного внеску.

За результатами контрольно-перевірочної роботи до державної реєстрації залучено понад 8 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність неофіційно. Від цих підприємців бюджет додатково отримав 2,4 млн. грн. податків.

Загалом, з початку поточного року під час перевірки суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, порушення податкового законодавства встановлено в 58% перевірених роботодавців. До сплати в бюджет донараховано понад 62 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та штрафних санкцій.

Крім того, за рахунок спільних заходів ДФС та органів місцевої влади понад 4,5 тис. суб’єктів господарювання підвищили рівень виплати заробітної плати своїм працівникам, внаслідок чого до бюджету додатково надійшло понад 5,6 млн. гривень. 

 

Зброя без власника в потязі «Миколаїв – Москва»

28 квітня 2015 0 6 годині ранку під час огляду потягу сполученням «Миколаїв – Москва» в пункті  пропуску «Зернове» митного посту «Хутір Михайлівський» фахівці Сумської митниці ДФС спільно з прикордонниками виявили безхазяйну зброю.

У вагоні № 13 в міжстельовому просторі на вентиляційних трубах були сховані пістолет системи «Маузер» та пістолет-кулемет «МП-40», які невстановлена особа намагалася перемістити з України в Росію.

Кінологи Сумської митниці ДФС  зброю вилучили актом виявлення знахідок  та передали для проведення експертного дослідження.

 

Понад 1,8 тис. громадян звернулися на «Пульс» ДФС з початку року

У січні – березні 2015 року до антикорупційного сервісу Державної фіскальної служби «Пульс» надійшло понад 1,8 тис. звернень.

Переважна більшість – 83%, або  понад 1,5 тис. звернень, стосувалась податкової тематики. З питань митної тематики з початку року на сервіс зателефонували 308 громадян.

Зокрема, за допомогою сервісу заявники вирішували проблеми, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних – 726 звернень, або 40%. Щодо організації роботи ДФС та її територіальних  органів надійшло 555 звернень.

 Затримки митного оформлення товарів стосувалось 221 звернення,  перевірок суб`єктів господарювання  – 87 звернень.

У той же час, саме антикорупційної тематики стосувалось лише 2,3%, або 42 звернення. Не залишаються без уваги суб`єктів господарювання та громадян питання роботи ЦОПів та особливості реєстрації платником ПДВ. З даних питань за перші три місяці поточного року на «Пульс» надійшло 51 та 73 звернення відповідно.

Станом на 1 квітня 2015 року 85% звернень були опрацьовані, а заявники сповіщені про результати розгляду.

Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії (044) 284-00-07.

 

Протягом І кварталу 2015 року слідчими підрозділами ДФС забезпечено відшкодування нанесених державі збитків у сумі 221,5 млн. грн.

Протягом січня-березня поточного року слідчими підрозділами Державної фіскальної служби України до суду спрямовано 323 кримінальних провадження. По них забезпечено відшкодування завданих державі збитків на суму 221,5 млн. грн.

У направлених до суду кримінальних провадженнях арештовано коштів та майна на загальну суму 146,4 млн. грн.

Загалом у провадженні слідчих підрозділів фінансових розслідувань ДФС у І кварталі 2015 року перебувало 4 120 кримінальних проваджень. Безпосередньо цього року розпочато 2 123 кримінальні провадження. Закінчено досудове слідство у 928 кримінальних провадженнях.

Крім того, у зв`язку із добровільною сплатою податків, зборів (обов`язкових платежів), а також відшкодуванням збитків, завданих державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня), у січні – березні 2015 року до суду направлено 74 кримінальні провадження. Підставою стали ч. 4 ст.ст. 212 і 212-1 Кримінального кодексу України. По цих провадження державі відшкодовано збитків на загальну суму 184 млн. грн. 

 

Продавали контрабандний тютюн…

З метою перевірки законності реалізації підакцизної продукції, у квітні п .р. сумські податкові міліціонери провели низку спеціальних перевірочних заходів на території декількох прикордонних населених пунктах області.

В одному з районних центрів податківці вилучили з незаконного обігу тютюнові вироби виробництва Республіки Білорусь та Росії, які  контрабандою були завезені на територію області. Реалізацією цигарок населенню займалося троє мешканців Білопілля, котрі не зареєстровані як суб’єкти підприємницької діяльності.

Відносно громадян складено адміністративний протокол за ч.1 ст.164 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Тютюнові вироби орієнтовною вартістю 34 тис грн. вилучені до вирішення питання згідно чинного законодавства України.

 

Інформацію про дію ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами можна перевірити on-line

 Для зручності платників на офіційному веб-порталі територіальних органів ДФС в Сумській області (http://sumy.sfs.gov.ua) в розділі «Реєстри» сформовано Реєстр виданих, призупинених й анульованих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території Івано-Франківської  області, станом на 01.04.2015 року.

Дані у Реєстрі оновлюються щомісячно.

 

За три місяці поточного оперативні підрозділи ДФС виявили 136 кримінальних правопорушень у сфері держзакупівель

У сфері державних закупівель оперативними підрозділами Державної фіскальної служби України у січні – березні 2015 року виявлено 136 кримінальних правопорушень, з яких більшість, а саме 79 – відносно переможців тендерів та 19 відносно постачальників переможців. Ще 27 правопорушень скоєно службовими особами замовниками державних закупівель.  

За матеріалами оперативних підрозділів проведено 100 перевірок суб`єктів господарювання, за результатами яких донараховано 362,7 млн. грн. З них до державного бюджету вже стягнуто 53,7 млн. грн.

У сфері боротьби із легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, розпочато 13 кримінальних проваджень за ст. 209 Кримінального кодексу України. Сума виявлених легалізованих доходів становила 1,3 млрд. грн.

 

З початку року Контакт-центром ДФС надано понад 396 тисяч відповідей на запитання платників

Протягом січня – березня поточного року Контакт-центром Державної фіскальної служби України надано відповіді на 396,4 тис. запитань суб`єктів господарювання та громадян.

Більшість відповідей, а саме 381,8 тис., було надано телефоном. Також відповіді надавались електронною поштою та факсом – 12,4 тис. відповідей. Крім того 2,2 тис. відповідей було надано з використанням автовідповідача.

Найчастіше суб`єкти господарювання та громадяни зверталися з  питань оподаткування податком на додану вартість, сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та оподаткування прибутку підприємств.

Для уникнення множинного трактування законодавства та надання заявнику максимально конкретної та повної відповіді використовується База знань.

Це автоматизована база, яка містить найбільш типові питання, які виникають у платників податків та громадян, та відповіді на них. Станом на 1 квітня 2015 року База знань налічує 12,5 тис. запитань – відповідей, що постійно оновлюються та підтримуються в актуальному стані. Протягом звітного періоду за використанням зазначеного ресурсу платникам податків було надано 222 письмові консультації. 

Скористатися Базою знань можна на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Запитання-відповіді» Загальнодоступного інформаційно-довідкового  ресурсу (http://zir.minrd.gov.ua).

 

На Сумщині оперативниками ДФС виявлено ухилення від сплати акцизного збору та ПДВ майже на 38 млн. грн.

У рамках проведення спецоперації «Акциз – 2015» у Сумській області оперативниками ДФС України виявлено ухилення від сплати акцизного збору та податку на додану вартість на загальну суму 37,8 млн. грн.

Так, одне з підприємств регіону, яке виробляє мило, миючі засоби та засоби для полірування, придбавало етиловий спирт для виробництва цих засобів. Зокрема, придбаний спирт використовувався для виготовлення підакцизного товару – засобу «Прометей» (сухий спирт).

Податки зі своєї діяльності підприємство не сплачувало, оскільки «застосовувало» норму законодавства, згідно з якою операції з реалізації підакцизних товарів  звільняються від оподаткування у разі, якщо у подальшому вони використовуються як сировина для виробництва підакцизних товарів. Однак при цьому придбати ліцензію на виготовлення такої продукції посадовці підприємства «забули». Завдяки таким махінаціям бюджет недоотримав 37,8 млн. грн. акцизного збору та ПДВ.

Перейти до вмісту