Новини

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області інформує

ImageПенсіонери-«спрощенці» не сплачують єдиний соціальний внесок за себе

Фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Така норма передбачена частиною 4 ст. 4 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Водночас, згідно з п. 2 частини 1 ст. 4 вищезгаданого Закону працівники, які працюють на підприємствах, в установах та організаціях, в інших юридичних особах, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання є платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

 

ДФС Сумщини допоможе працевлаштуватися переселенцям-податкіцям з території АТО

Працівники територіальних органів ДФС, які раніше були розміщені на тимчасово неконтрольованій території, з питань працевлаштування можуть звернутись до будь-якого обраного ними територіального органу ДФС на території, підконтрольній владі України.

Для сприяння працевлаштування зазначених співробітників та надання їм можливої допомоги у вирішенні соціально-побутових проблем надано відповідне доручення керівникам усіх територіальних органів ДФС.

Обов’язкові документи, які потрібно надати для працевлаштування, – заява та трудова книжна. Інші необхідні документи працівникам з тимчасово неконтрольованих територій допоможуть зібрати при працевлаштуванні фахівці підрозділів персоналу обраних територіальних органів ДФС.

Нагадаємо, що відповідно до наказу ДФС України від 07.11.2014 №256 «Про переміщення та закінчення простою» територіальні органи ДФС, що знаходяться на тимчасово неконтрольованій території,  переміщуються у населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження у повному обсязі. Всі працівники  ГУ ДФС  у Донецькій та Луганській областях, а також підпорядкованих територіальних органів, обов’язково будуть повідомлені про переміщення та попереджені про зміну умов праці.

 

У ГУ ДФС у Сумській області відбулося засідання у форматі «круглого столу»

У Головному управлінні ДФС у Сумській області відбулося засідання у форматі «круглого столу» з представниками великого бізнесу Сумщини.

– Ми ініціювали проведення цієї зустрічі не тільки, щоб довести до вас нові тенденції та зміни у ДФС, а також почути Ваші проблеми й  допомогти їх вирішенню, – зазначив Юрій Больбіт, виконуючий обов'язки начальника ГУ ДФС у Сумській області.

Податківцям користно отримати пропозиції саме від тих, хто формує левову частину бюджету Сумської області. А це такі підприємства як ПАТ «Монделіс Україна», ТОВ «Мотордеталь-Конотоп»,  АТ «Насосенергомаш», ТОВ «Керамейа», ПП «Технологія», ТОВ «Гуала Кложерс Україна».

Найбільше запитань викликала тема запровадження електронного адміністрування ПДВ. За словами головного бухгалтера ПАТ «Монделіс Україна» Людмили Осадчук, саме їх підприємство брало участь у розробці проекту електронного адміністрування ПДВ, тому нововведення підтримують.

Представник ТОВ «Гуала Кложерс Україна» Євген Сисоєв поставив запитання щодо скорочення кількості критеріїв, які дають право на отримання автоматичного відшкодування з 2015 року.

– Законодавець чітко зазначив, що нові правила бюджетного відшкодування ПДВ не застосовуються до сум бюджетного відшкодування, які були заявлені до 1 січня 2015 року, – відповів Олексій Мазуренко, перший заступник начальника ГУ ДФС у Сумській області. – Зазначені суми підлягають відшкодуванню згідно редакції статті 200 Податкового кодексу України, яка діє до 1 січня 2015 року.

Учасники зібрання також висловили пропозиції щодо розширення інформації та оприлюднення критеріїв визнання неблагонадійності суб’єктів підприємницької діяльності на веб-порталі ДФС України в електронному сервісі «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».  

– Всі пропозиції та сподівання керівників бюджетоутворюючих підприємств області будуть обов’язково враховані в роботі відомства, а також передані до ДФС України, – пообіцяв Юрій Больбіт, очільник ДФС Сумщини.

 

Сумська митниця ДФС та ПАТ «Монделіс Україна» обговорили питання співпраці

– Митниця прагне відчувати настрій підприємницької спільноти, їх очікування, для того, щоб більш досконало планувати свою роботу, – зазанчив Олександ Гуцал, начальник Сумської митниці ДФС.

Митники та представники підприємтва обговорили питання експорту товарів у наступному році. Крім того, очільник Сумської митниці ДФС  звернув увагу на перехід митниці до електронного спілкування з бізнесом.

– Зручність електронного декларування очевидна, адже саме завдяки йому процедура оформлення значно прискорилась, – підкреслив Ігор Харченко, директор ПАТ «Монделіс Україна».

Наприкінці зустрічі Олександр Гуцал подякував керівництву підприємства за плідну співпрацю в напрямку наповнення державного бюджету та готовність до конструктивного діалогу.

 

В поточному році митницями ДФС зафіксовано порушення на суму понад 479 млн. грн.

Протягом січня – жовтня 2014 року митницями ДФС України порушено 12,7 тис. справ про порушення митних правил на загальну суму понад 479 млн. гривень. З них у 7 тис. справ вилучено предмети порушень на суму понад 312 млн. гривень.

За цей період на митних постах України зафіксовано майже 6,5 тис. випадків переміщення через митний кордон товарів, валюти та транспортних засобів з порушенням митного законодавства. Серед них – 5,8 тис. випадків переміщення продовольчих та промислових товарів на загальну суму понад 208 млн. гривень, 463 – незаконного переміщення валюти на суму понад 70 млн. гривень та 193 випадки порушення митного законодавства при переміщені транспортних засобів на суму майже 29 млн. гривень.

Зокрема, у жовтні поточного року до зони діяльності митного поста „Ягодин” прибув автомобіль марки „SCANIA” з вантажем неагломерованого деревного вугілля під керуванням іноземця. Під час огляду транспортного засобу, який прямував з України до Польщі, у мішках з вугіллям були виявлені цигарки різних найменувань без марок акцизного збору у кількості майже 65 тис. пачок. Загальна вартість знахідки становила майже 570 тис. грн.

А в автомобілі „Mercedes – Benz” серед особистих речей нашого співвітчизника, який прямував з Білорусі до України, у пункті пропуску „Городище” Рівненської митниці ДФС було виявлено 320 тис. дол. США.

За вказаними фактами було складено протоколи, а усі виявлені матеріальні цінності тимчасово вилучено.

 

ДФС області: випадки, у яких потрібно обов’язково реєструватися платником ПДВ

Особа підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ у разі:

– якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300 тис. грн., крім особи, яка є платником єдиного податку;

– проведення нею операції з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави, незалежно від того, чи досягає вона загальної суми операцій із постачання товарів/послуг 300 тис. грн., а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством.

 У разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій 300 тис. грн..

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно – довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно – довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 101.01.02).

 

Щоб стати платником єдиного податку з нового року – не забудьте вчасно подати заяву

Платники податків, які бажають перейти на спрощену систему оподаткування з загальної, подають відповідну заяву до контролюючого органу за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Тобто, для переходу на спрощену систему оподаткування з I кварталу 2015 року останнім днем для подачі заяви є 16 грудня 2014 року.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений лише один раз протягом календарного року за умови, якщо платником податків дотримано вимоги, встановлені пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу України (ПКУ).

Порядок подання заяви про перехід на спрощену систему визначено пп. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.

 

«Спрощенці» І та ІІ групи мають право на податкову відпустку

Відповідно до п. 295.5 ст. 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку  І та ІІ групи, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку на один календарний місяць у році на час відпустки, а також за період хвороби, якщо вона триває 30 і більше календарних днів. При цьому, платник повинен мати підтверджену копію листка (листків) непрацездатності. Заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності подаються платником податку до податкової інспекції за місцем реєстрації в довільній формі.

Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами Податкового кодексу не передбачено. Проте, з метою уникнення порушення строків сплати авансових платежів рекомендуємо подавати до контролюючого органу заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності, з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності – одразу після закінчення лікарняного.

 

Сеанс телефонного зв’язку "гаряча лінія"

присвячений послугам, які надаються платникам податків

В Конотопській ОДПІ пройшов черговий сеанс телефонного зв'язку «гаряча лінія». На питання стосовно послуг, які надаються платникам податків  відповідала начальник відділу обслуговування платників податків Москаленко Віра.

Пропонуємо відповіді на питання, що найчастіше виникали  у платників податків. 

Питання 1. Адреса та графік роботи Центру обслуговування платників у Конотопі? 

Відповідь. В місті Конотоп Центр обслуговування платників (далі ЦОП) знаходить на першому поверсі Конотопської ОДПІ, за адресою пр. Миру, 2. Графік роботи Центру: понеділок, середа, п’ятниця: 9.00-18.00; вівторок, четвер: 9.00-20.00; субота: 9.00-16.00; неділя – вихідний. Телефон для довідок (05447) 6-61-97.

Питання 2. Які послуги надаються Центром обслуговування платників?

Відповідь. Фахівці ЦОП Конотопської ОДПІ надають платникам комплекс послуг, до якого належать: адміністративні, консультаційні, інформаційні послуги, прийом звітності та  вхідної кореспонденції, видача ключів електронного цифрового підпису.

Загалом працівниками  Конотопської ОДПІ з початку року надано більш ніж 24 тисячі послуг, з яких, безпосередньо, у листопаді 2014 року – майже 2 тисячі послуг.

Питання 3. Де платникам отримати інформацію про адміністративні послуги?

Відповідь. ЦОП Конотопської ОДПІ забезпечується надання 28 видів адміністративних послуг. З переліком цих послуг, зразками заповнених заяв на отримання адміністративних послуг та телефонами для довідок ЦОП платники податків мають можливість ознайомитись на суб–сайті ДФС у Сумській області у розділі «Центри обслуговування платників», обравши ЦОП при Конотопській ОДПІ. Також, з інформацією щодо адмінпослуг платники можуть ознайомитись на інформаційних стендах в приміщенні ЦОП.

З початку року працівниками ЦОП при Конотопській ОДПІ надано майже 7 тисяч адміністративних послуг, зокрема у листопаді поточного року платники отримали близько 0,5 тисяч послуг.

Питання 4. Які послуги у Центрі можна отримати безкоштовно ?

Відповідь. У ЦОП Конотопської ОДПІ платники податків можуть безкоштовно отримати: всі види адміністративних послуг; програмне забезпечення для подання звітності в електронному вигляді; сертифіковані ключі електронного цифрового підпису.

Разом з цим, платник може отримати безкоштовну консультацію з питань податкового законодавства, скористатися комп’ютером, підключеним до мережі Інтернет, для подачі звітності та отримати допомогу в разі виникнення проблем з даного питання.

Питання 5. Як отримати електронний цифровий підпис?

Відповідь. Для того, щоб стати власником електронного цифрового підпису Вам потрібно завітати до Акредитованого центру сертифікації ключів, що знаходиться в другому залі Центру обслуговування платників при Конотопській ОДПІ за адресою пр. Миру, 2. З собою Вам потрібно мати паспорт, ідентифікаційний код та електронний носій інформації (диск або флеш-карту пам’яті) і всього за 15 хвилин Ви станете власником електронного цифрового підпису.

 

Мобілізовані підприємці звільняються

від сплати податків на весь період військової служби

Фізичні особи – підприємці, які проходять військову службу, звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку.

Для цього протягом 10 днів після демобілізації підприємці повинні подати відповідні документи до фіскального органу за місцем податкової реєстрації. Такими документами є: заява самозайнятої особи та копія військового квитка або іншого документа, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації.

Після надання зазначених документів контролюючі органи будуть списувати таким платникам податковий борг, що виник у них внаслідок форс-мажорних обставин, як безнадійний, без нарахування штрафних санкцій та пені.

Окрім того, такі особи будуть звільнені від сплати ЄСВ за себе за умови, що вони:

-не здійснювали господарську діяльність в цей період;

-не отримували дохід;

-надали підтверджуючі документи з військових комісаріатів, в яких вказується період перебування на військовій службі.

Якщо ж мобілізований підприємець чи самозайнята особа має найманих працівників, які продовжують працювати по найму під час його мобілізації, то він зобов'язаний уповноважити іншу особу на виплату заробітної плати або інших доходів найманим працівникам. У такому випадку обов'язок з нарахування та утримання ПДФО і ЄСВ з таких виплат на термін військової служби підприємця несе уповноважена особа.

 

 «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

На офіційному веб-порталі ДФС України продовжує  працювати  електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» (www.sfs.gov.ua), за допомогою якого можна перевірити інформацію про надійність ділового партнера.

Сервіс дає можливість визначити статус перебування окремого платника податків на обліку в органі ДФС України та його відповідність критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ.

Для того, аби перевірити надійність ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну його назву. Зазначена інформація вводиться в одне з полів і система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання та повідомить про результати пошуку.

З 11.07.2014 оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Перейти до вмісту