Новини

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області інформує

ImageЧергові корисні новації від Міндоходів

Незабаром на офіційному веб-порталі Міндоходів зявляться нові електронні сервіси, які  дозволять платникам стати більш обізнаними у податковому і митному законодавстві та знайти необхідну інформацію у зручний та швидкий спосіб.

Ними будуть «Реєстр страхувальників», «Реєстр платників ПДВ», «Дані про взяття на облік платників податків», «Інформація щодо РРО та КОРО» та «Реєстр платників єдиного податку». Дані до реєстрів будуть вноситися щодекадно, а до деяких баз даних, навіть, щоденно.

 

Конотопська ОДПІ: комфортні умови для декларування доходів громадян

В Центрі обслуговування платників Конотопської ОДПІ створені всі умови для  приймання декларацій про майновий стан і доходи, отримані в 2013 році. За результатами кампанії декларування 2013 року жителями міста Конотоп та району було задекларовано майже 30 мільйонів грн., а сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету, достигла 1 632,66 тис. грн. Про це повідомила журналістам під час прес-конференції начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходіву Сумській області Олена Деревянко.

«Умови подання декларацій у цьому році залишилися незмінними, як і щорічно громадяни зобов'язані подавати річну декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня у випадку отримання доходів від осіб, що не є податковими агентами, доходів від надання в оренду майна, отримання благодійної допомоги від фізичних осіб, іноземних та інвестиційних доходів, від продажу рухомого та нерухомого майна та інших неоподаткованих доходів» – зазначила Олена Валентинівна.

А для прихильників сучасних інформаційних технологій начальник ОДПІ порадила  скористатися електронним сервісом від Міндоходів «Декларування он-лайн».

«Шановні громадяни! Запрошуємо Вас  своєчасно подати декларації – сумлінно виконати свій громадянський обов’язок» – завершила прес-конференцію Олена Деревянко.

 

Запрошуємо до обговорення Концепції декларування доходів

Начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Олена Дерев’янко під час зустрічі з платниками повідомила, що наразі триває обговорення концепції реформи декларування доходів громадян і всі бажаючі долучитися до нього.

Начальник ОДПІ розповіла, в основу концептуальних засад реформи, які ми пропонуємо до обговорення, покладені найкращі  світові практики  декларування доходів і адміністрування податку на доходи фізичних осіб. Разом з нашими партнерами – аудиторською компанією PricewaterhouseCoopers – ми уважно вивчили та проаналізували досвід та принципи декларування, що застосовуються у найбільш провідних країнах світу, зокрема, у США, Канаді, Німеччині, Франції, Швеції, Фінляндії, Данії, Швейцарії, Італії, Австралії, Новій Зеландії, Сінгапурі та інших.

Олена Деревянко підкреслила, що Міндоходів пропонуємо до обговорення не готовий законопроект, а  концептуальні основи та елементи майбутньої системи декларування доходів.

«Зокрема, ми прагнемо почути  думку громадськості, по-перше, з  питання розумного обмеження «загальності». Звичайно, що процес декларування стосуватиметься не усіх 44,5 млн. фізичних осіб-платників податків, зареєстрованих в Україні. Ми повинні разом обрати критерії для обмеження кола громадян, які подаватимуть декларації.

По-друге, потребує досконалого аналізу один з основоположних принципів реформи – необхідність подання «разової декларації», якою ми пропонуємо  підвести рису під минулим і почати взаємовідносини із платниками  з чистого аркуша, спираючись на взаємну довіру та повагу» – звернулась до присутніх Олена Валентинівна.

Обговорення Концепції реформи декларування доходів громадян відбувається на форумі офіційного веб-порталу Міндоходів. Долучайтесь!

Також свої пропозиції Ви можете надіслати на електронну скриньку gromada@minrd.gov.ua.

 

Майже 102 млн.грн. ЄСВ сплачено платниками Конотопського району за 3 місяці 2013 року

Про це повідомив перший заступник начальника Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Роман Куріцький під зустрічі з представниками бізнесу.

Роман Володимирович нагадав присутнім, що процедуру адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Міністерство доходів і зборів України розпочало з 1 жовтня 2013 року і за 3 місяці адміністрування сума надходжень з ЄСВ становила 101 млн. 880 тис. грн.

Перший заступник начальника також звернув увагу присутніх на те, що січень місяць ще не закінчився, а платники Конотопського району вже сплатили 28 млн. 100 тис. грн.

Наприкінці зустрічі Роман Куріцький подякував за своєчасну подачу звітності, тим паче майже 95% платників ЄСВ прозвітували в електронному вигляді. Всі присутні отримали Пам'ятки щодо правильності заповнення розрахункових документів зі сплати податків, митних платежів та єдиного соціального внеску.

 

Сумлінні платники мають право на автоматичне відшкодування ПДВ

 Для сумлінних платників відшкодування ПДВ в автоматичному режимі здійснюється набагато швидше – виключно за результатами камеральної перевірки.

 Починаючи з 1 січня 2014 року камеральна перевірка податкової звітності платників податку, які мають позитивну податкову історію, проводиться протягом п'яти календарних днів з дня подання податкової декларації.

Таким чином максимально можливий строк отримання автоматичного бюджетного  відшкодування з 1 січня 2014 року становить 11 днів  з дня подання декларації (5календарних днів – камеральна перевірка, 3 дні для надсилання висновку Держказначейству та 3 дні для зарахування грошей  на рахунок). Для порівняння, в 2013 році автоматичне відшодування ПДВ займало 26 днів.

Платник ПДВ вважається таким, що має позитивну податкову історію, за умов:

відсутності рішення органу ДПС про анулювання реєстрації платника ПДВ;

своєчасного подання звітності з ПДВ;

відповідності критеріям автоматичного відшкодування ПДВ.

Позитивна податкова історія складається у тому випадку, коли протягом попередніх 36 послідовних місяців такі платники відповідають усім зазначеним критеріям.

 Спрощення процедури відшкодування ПДВ сприяє  стимулюванню інвестиційного клімату, зростанню економіки та створенню рівних конкурентних умов.

 

На Сумщині сервісні центри Міндоходів працюють до „останнього відвідувача”

Начальник Головного управління Міндоходів у Сумській області Олександр Семченко доручив керівникам державних податкових інспекцій  створити максимально зручні умови для подання податкової звітності платниками через Центри обслуговування платників податків.

Як відомо, у перші два місяці року платникам потрібно подавати звітність як за попередній звітний місяць, так і за рік з окремих видів податків. Крім того, триває й компанія з декларування доходів громадян, отриманих протягом 2013 року. Саме тому у цей період різко зростає кількість відвідувачів Центрів обслуговування платників.

Для уникнення зайвого ажіотажу, черг та незручностей на період подачі звітності Центри обслуговування платників працюватимуть у посиленому режимі за принципом „до останнього відвідувача”.

– У тих Центрах, де фіксуватиметься занадто велика кількість звітуючих, – говорить Олександр Семченко, – організовано попередній запис відвідувачів на день та час подачі звітності чи отримання ключа цифрового підпису.

Загалом за 23 дні січня кількість відвідувачів Центрів обслуговування платників по Сумській області склала майже 51 тисяча, що майже на 17 тис. більше, ніж за відповідний період грудня 2013 року.

Нагадуємо, що платники податків можуть скористатися сервісом електронного декларування. Подача звітності в електронному вигляді позбавляє декларанта необхідності відвідування органів доходів і зборів. Для того, щоб скористатися можливостями сервісу платникам потрібно мати відповідне програмне забезпечення та електронний цифровий підпис, отримати який можна у відділеннях Акредитованого центру сертифікації ключів Міндоходів безкоштовно.

 

На Сумщині в електронному вигляді подається 98% митних декларацій

Форма електронного декларування стає все популярнішою. Протягом 2013 року до Сумської митниці Міндоходів подано понад 80 тис. митних декларацій учасниками зовнішньоекономічної діяльності, 60 тис з яких подані при застосуванні форми електронного декларування.

– У порівнянні з 2012р., коли  кількість оформлених митних декларацій із застосуванням електронної форми декларування складала лише 21,4 відсотки від загальної кількості поданих митних декларацій, у 2013р. ця цифра зросла на 54 відсотки, –  зазначив Олександр Микула, перший заступник начальника Сумської митниці Міндоходів. Отже, у відсотковому співвідношенні на сьогодні до Сумської митниці Міндоходів в електронному вигляді подано близько 98% митних декларацій за 2013р., що свідчить про зручність для платників  запровадженого Міндоходів електронного сервісу.

 

Гуманітарні вантажі, що зберігаються на складі Сумської митниці Міндоходів, будуть звільнені від  сплати за зберігання

Гуманітарні вантажі і товари, що вимушено залишаються на складах органів доходів і зборів понад нормативно встановлені терміни через затримки в розгляді питань про їх визнання гуманітарною допомогою, будуть звільнені на цей період від сплати за зберігання.

Таке рішення було ухвалене  Урядом  за пропозицією Міністерства доходів і зборів, а також Міністерства фінансів та Мінсоцполітики.

– На даний час на складі Сумської митниці Міндоходів знаходиться  13210 кг гуманітарного вантажу – одяг, іграшки та  посуд. Щоб благодійні організації не змушувати платити додаткові кошти за зберігання вантажів на митниці, і було ухвалене таке рішення. Це  дозволить пришвидшити надання благодійної допомоги тим, хто її потребує, – зазначив перший заступник начальника Сумської митниці Міндоходів Олександр Микула.

Нагадаємо, у період, коли функції спеціально уповноваженого державного органу з питань гуманітарної допомоги було передано від Комісії з питань гуманітарної допомоги при КМУ  до Мінсоцполітики (2 грудня 2012 року), до 11-го дня після дати набрання чинності розпорядження,  виникли затримки в розгляді питань про визнання вантажів гуманітарною допомогою. Це, в свою чергу, стало причиною нарахування витрат за зберігання товарів на складах митниць, як це передбачено Митним кодексом України. Внаслідок цього отримувачі гуманітарної допомоги, які є неприбутковими організаціями і неспроможні оплатити такі витрати, втрачали можливість отримати товари гуманітарної допомоги, які накопичуються на складах митниці.

 

Міндоходів готується впровадити ще ряд нових електронних сервісів

Фахівці Міністерства доходів і зборів України працюють над створенням програмного забезпечення нових та оновлених сервісів, які розміщуються на офіційному веб-порталі Міндоходів.

Ними будуть «Реєстр страхувальників», «Реєстр платників ПДВ», «Дані про взяття на облік платників податків», «Інформація щодо РРО та КОРО» та «Реєстр платників єдиного податку». Дані до реєстрів будуть вноситися щодекадно, а до деяких баз даних, навіть, щоденно.

–Електронні сервіси створюються з метою поліпшення обслуговування платників, запровадження прозорих правил ведення господарської діяльності в Україні та конструктивного та соціально-відповідального діалогу держави в межах правового поля з платниками, – говорить Олександр Семченко, начальник Головного управління Міндоходів у Сумській області.

 

Науковці Сумщини схвально оцінили діяльність Міністерства доходів і зборів України як сервісної служби для платників

Під час зустрічі у форматі «круглого столу» з бізнес-спільнотою Сумщини науковці дали схвальну оцінку запроваджених у минулому році електронних сервісів Міндоходів.  Експертами-науковцями, що взяли участь у роботі «круглого столу», були Ольга Люта, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки Української академії банківської справи, Михайлов Андрій, кандидат економічних наук, доцент кафедри «Менеджмент ЗЕД та євроінтеграції» Сумського національного аграрного університета та Володимир Касьяненко проректор з науково-педагогiчної роботи та питань фiнансово-економiчної діяльності Сумського державного університету, доцент, кандидат економічних наук. Ось що думають науковці про рік діяльності Міністерства.

Потреба у реформуванні органів влади виникла давно.  Пов’язано це, у першу чергу, з дублюванням функцій відповідних суміжних  відомств, які ускладнюють стосунки громадян із владою та збільшують навантаження на бюджет. Саме тому рішення щодо створення Міністерства доходів і зборів та перетворення його  сервісну службу для платників є абсолютно логічним і своєчасним.

Аналізуючи ефективність діяльності Міністерства доходів і зборів за минулий рік, ми відмічаємо переваги для різних сфер.  Для держави – це наповненість бюджету.

Звертаючись до цифр, необхідно відмітити, що надходження коштів до бюджет у 2013 році зросли у порівнянні з минулим роком. Пояснюється це різними факторами та причинами, але головним є узгодженість функцій, які покладені на Міністерство, оскільки податкова та митна служба – це ті основні органи державної влади, які наповнюють бюджет.     

Окрім того, за 2013 рік на 19% збільшилося відшкодування податку на додану вартість. І це переваги для суб’єктів господарювання, адже, отримуючи кошти в автоматичному режимі, вони збільшують обсяг власних фінансових ресурсів і, відповідно, ефективність діяльності свого бізнесу.

Підприємці-фізичні особи також відмічають, що працювати стало простіше у частині сплати податків та спілкування з податковою інспекцією. Скоротився час на подання звітності та отримання певних консультативних послу. Відбулося реальне перетворення податкового органу як караючого на сервісну службу, що надає високоякісні послуги. Сьогодні Міністерство доходів і зборів працює у контексті зміни відношення до платників і сприйняття їх як клієнтів.

Відбулося скорочення кількості перевірок. Особливо це важливо для суб’єктів господарювання, які займаються зовнішньоекономічною діяльністю. Раніше їх перевіряло 2 служби – податкова та митна, на сьогодні – це одне міністерство.  

Найвідчутнішою зміною, яка відбулась у роботі Міністерства, це запровадження електронної звітності, що дозволяє економити дорогоцінний час підприємцям і бізнесу. Підприємці позбавлені необхідності вистоювати величезні черги, а можуть здавати звітність у зручний для них час, не виходячи зі дому чи офісу.

Для цього необхідно отримати електронний ключ, пройти невеличкий тренінг і оцінити усі переваги електронного звітування. 

Утворення Міністерство позитивно вплинуло на скорочення  витрат на утримання управлінського апарату (майже на 15%). Зекономлені кошти можуть бути витрачені на пріоритетні напрямки – науку, культуру, медицину, соціальний захист, тобто на покращення добробуту наших громадян.   

 

Юристи Міндоходів Сумщини «відбили» у суді 22 млн. грн. на користь держави

– На користь держави з шосткинського товариства буде стягнуто понад 22 мільйона гривень податків, – говорить Олександр Семченко, начальник ГУ Міндоходів у Сумській області. – Міндоходівці довели у всіх судових інстанціях безтоварність господарських операцій, які проводило підприємство з метою мінімізації розрахунків з бюджетом.

Вищий арбітражний суд України став на бік правовиків Міндоходів Сумщини, які довели, що укладені між підприємством та його партнерами договори, є фіктивними. У постачальників сумського товариства не виявилось а ні майна, а ні трудових ресурсів, і, навіть, виробничо-складських приміщень, які необхідні для здійснення діяльності.

За наслідками безтоварних операцій підприємство незаконно сформувало податковий кредит з податку на додану вартість, у результаті чого бюджет недотримав значні суми податку на прибуток та ПДВ.

У січні п.р. рішення суду набрало законної сили, тож шосткинському підприємству доведеться сплатити більше ніж 14 млн. грн. податку на прибуток та 8,4 млн. грн.. податку на додану вартість.

Перейти до вмісту