Новини

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області інформує

ImageЦінуй свій час – звітуй он-лайн!

Сьогодні ми не уявляємо свого життя без комп’ютерів, Інтернету, мобільних телефонів та інших послуг зв’язку. А от звітувати в електронному вигляді деякі платники стверджують , що ще не готові. Тому нещодавно начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Олена Дерев’янко під час зустрічі з місцевими ЗМІ розповіла про всі переваги електронного звітування і навіть наглядно показала, як відбувається процедура відправки звіту засобами телекомунікаційного зв’язку.

«Не секрет, що почавши звітувати в режимі он-лайн, перед платником відкривається безліч можливостей» – наголосила Олена Дерев’янко.

– По-перше – не потрібно витрачати час на відвідування податкових інспекцій, пенсійних фондів чи органів статистики, стояти в чергах,  адже отримавши власний електронний цифровий підпис, Ви можете подавати  звітність цілодобово безпосередньо з робочого місця (з будь-якої точки в Україні чи, навіть,  з-за кордону)

   По-друге – програмне забезпечення дає можливість вести електронний реєстр звітності підприємства, що досить важливо для підприємств із великим документообігом, яке завжди буде бачити в хронологічному порядку свою звітність, а також її статус (здана – не здана).

  зникає необхідність ведення та зберігання звітної документації на паперових носіях.

  отримання квитанцій з фіксацією часу подання звітності, що мають юридичну силу

  надійний захист звітності від несанкціонованого доступу

  цілодобова технічна та інформаційна підтримка

  сумісність з усіма бухгалтерськими програмними продуктами, що можуть формувати електронний звіт у вигляді ХМL-файлу

Начальник Конотопської ОДПІ звернула увагу на тому, що сфера застосування підпису не обмежується лише звітуванням.  Платники податків також можуть укладати з іншими суб’єктами господарювання договори в електронній формі та вести особисту переписку із застосуванням даного ключа.

Наприкінці зустрічі, Олена Дерев’янко порадила платникам цінувати свій час та користуватися всіма можливими перевагами сучасності – і процедура здачі звітності стане  легкою та швидкої справою.

 

«Якісний сервіс для платників» – тема прямого ефіру з начальником Конотопської ОДПІ

Якісні електронні сервіси від Міндоходів допомагають підприємцям та значно спрощують умови ведення бізнесу. Тому нещодавно начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Олена Дерев’янко в прямому ефірі на телеканалі ТРО «Кон-Такт» розповіла  про користь електронних сервісів від Міндоходів та відповіла на питання платників.

«Сьогодні Міністерство доходів і зборів України та бізнес є стратегічними партнерами, які працюють заради однієї мети – розвитку підприємництва в країні та стабільного економічного зростання держави в цілому. Саме на виконання цих завдань спрямовані всі наші ініціативи та новації. А одним з напрямків діяльності Міністерства доходів і зборів України є надання високоякісних послуг та впровадження нових електронних сервісів для громадян та бізнесу, а інновації та інформаційні технології будуть основою вдосконалення нашої діяльності» – зауважила Олена Дерев’янко.

Керівник Конотопської ОДПІ про переваги звітування в електронному вигляді та новий сервіс «Електронний кабінет платника податків».

Даний сервіс зорієнтований на зручність та допомогу платнику податків у формуванні його податкових звітів та своєчасній сплаті коштів до бюджету. «Електронному кабінеті платника» складається з сервісів: «Звітність», «Розрахунки з бюджетом”, «Податковий календар”, „Облікові дані».

Вхід до Електронного кабінету платника здійснюється за адресою kpp.minrd.gov.ua або по гіперпосиланню «Електронний кабінет платника податків» на веб-порталі Міндоходів шляхом авторизації за допомогою особистого електронного ключа цифрового підпису.

У тому випадку, якщо Ви ще не являєтесь власником електронного ключа, то отримати його можна швидко (не більше 15 хвилин) та безкоштовно в акредитованому Центрі сертифікації електронних ключів ГУ Міндоходів у Сумській області, який зннаходиться в другому залі Центру обслуговування платників при Конотопській ОДПІ за адресою пр. Миру, 2. Телефон для довід 6-61-97.

Отримати послугу електронного цифрового підпису можуть органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації всіх форм власності, інші суб’єкти господарської діяльності та фізичні особи.

 

Буринська районна державна адміністрація стала власником  «електронного ключа» від Міндоходів

Начальник Буринського відділення Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Андрій Вікторович Майданевич вручив голові Буринської райдержадміністрації Віталію Миколайовичу Мельнику «електронний ключ».

Дана подія сталася 14 січня 2014 року, коли до Буринського відділення Конотопської ОДПІ завітали фахівці з Акредитованого центру сертифікації ключів Міндоходів міста Конотоп. Процедура отримання електронного підпису тривала менше 15 хвилин. Андрій Вікторович розповів Віталію Миколайовичу та всім присутнім, які завітали того дня до Буринського відділення Конотопської ОДПІ, щоб отримати електронні ключі, що власники електронного цифрового підпису значно економлять свій час та мають можливість звітувати або подавати декларації в режимі он-лайн не лише до органів Міндоходів, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду України.

Начальник Буринського відділення Конотопської ОДПІ наголосив, що сфера застосування підпису не обмежується лише звітуванням.  Платники податків також можуть укладати з іншими суб’єктами господарювання договори в електронній формі та вести особисту переписку із застосуванням даного ключа.

Власники електронних ключів мають можливість скористатися зручним сервісом «Електронний кабінет платника податків», який забезпечує можливість подавати декларації у режимі реального часу, отримувати інформацію щодо стану розрахунків з бюджетом, зокрема про заборгованість зі сплати податків і зборів.  Ще однією перевагою «Електронного кабінету» являється «Календар платника», який вчасно нагадає про граничні терміни подання документів та сплати податків: в ньому автоматично кольором позначаються подані документи та ті, терміни яких наближаються.

«Взагалі, електронний ключ та звітування в режимі он-лайн – це безліч переваг та можливостей. І в майбутньому кожен громадянин України усвідомить це. І той, хто зробить це першим, тільки виграє» – сказав Андрій Вікторович.

 

Сумнівний експорт сумського виробника обернувся збитками для держави у майже 6 мільйонів гривень

Співробітники Міндоходів Сумщини викрили незаконну схему заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість службовими особами одного з виробників підакцизної продукції в області. Впродовж 2012- 2013 років підприємство активно проводило операції з експорту нетипової для основного виду діяльності продукції до країн СНД. Товари, які місцеве підприємство за документами закупало у понад 11-и постачальників з різних регіонів України (насосне обладнання, посуд, тканини тощо), у подальшому реалізовувало на експорт за нульовою ставкою ПДВ. При цьому витрати підприємства з урахуванням ПДВ і послуг комісії перевищили обсяги реалізації.

За наслідками перевірки зовнішньоекономічної діяльність сумських виробників встановлено також, що придбані, а потім експортовані товарно-матеріальні не надходили до сумського виробника, а вивозилися за межі митної території України безпосередньо зі складських та виробничих приміщень постачальників з Донецької, Харківської, Херсонської та Тернопільської областей.

Вказані дії службових осіб підприємства призвели до ненадходження до бюджету 5,7 млн. грн. податку на додану вартість.

За даним фактом слідчим управлінням фінансових розслідувань Головного управління Міндоходів у Сумській області розпочато досудове розслідування за ст.212 ч.3 Кримінального кодексу – ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах.  

 

Сумські комунальники заощадили на екології 2,7 мільйона гривень.

Майже 3 мільйона гривень екологічного податку недоотримав бюджет від комунальників Сумщини. Службові особи підприємства при складанні податкових декларацій утричі занизили ставку екологічного податку за розміщення побутових відходів. Встановлено, що орендована комунальниками земельна ділянка для складування твердих побутових відходів (полігон), знаходиться на відстані 2,3 км від населеного пункту.

– Відповідно до норм Податкового кодексу України, якщо місце (зона) розміщення відходів  знаходиться у межах населеного пункту  або на відстані  менш як 3 км. від таких меж, застосовується коефіцієнт «3» до встановлених ставок екологічного податку, – зазначив заступник начальника Головного управління Міндоходів у Сумській області – керівник слідчого підрозділу Олександр Фролов. Всупереч  чинному законодавству посадовці застосували коефіцієнт 1 до ставки екологічного податку, а не 3, що призвело до втрат державного та місцевого бюджетів у розмірі 2,7 млн. грн.

За фактом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах службовими особами комунального підприємства слідчими управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Сумській області розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні, що кваліфікується за ч.3 ст.212 Кримінального кодексу України.

Прес-служба Головного  управління Міндоходів  у Сумській області

 

В Конотопі стартувала кампанія декларування доходів громадян

Про це повідомила начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Олена Дерев’янко під зустрічі з представниками бізнесу.

«За підсумками декларування доходів, отриманих громадянами у 2012 році, до Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області подано 959 декларацій про майновий стан і доходи, а сума задекларованого доходу склала 29 660,8 тис. грн. При цьому, сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету, достигла 1 632,66 тис. грн.» – розповіла присутнім Олена Деревянко.

На зустрічі також був присутній начальник управління доходів і зборів Конотопської ОДПІ Ярослав Борщенко, який повідомив, що жителям Конотопського району в 2013 році було повернуто 323,7 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб для компенсації витрат, які включаються до податкової знижки. Загалом для отримання податкової знижки подано 348  декларацій про майновий стан та доходи. Термін подання податкової декларації про майновий стан і доходи громадян з метою отримання податкової знижки завершився 31 грудня минулого року.

Наприкінці зустрічі начальник Конотопської ОДПІ нагадала, що з 1 січня 2014 року стартувала  нова кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2013 році.  Як і щорічно громадяни зобов'язані подавати річну декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня у випадку отримання доходів від осіб, що не є податковими агентами, доходів від надання в оренду майна, отримання благодійної допомоги від фізичних осіб, іноземних та інвестиційних доходів, від продажу рухомого та нерухомого майна та інших неоподаткованих доходів. Протягом року громадяни також можуть подати декларацію з метою реалізації права на отримання податкової знижки та повернення частини сплаченого до бюджету податку на доходи фізичних осіб.

 

Податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2013 рік необхідно подавати за новою формою, затвердженою наказом Міндоходів від 11.12.2013 №793

Також нагадуємо, що з 1 січня 2014 року підприємці-загальносистемники повинні перейти на облік доходів і витрат у Книзі доходів і витрат, форму якої затверджено наказом Міндоходів України від 16.09.2013 р. № 481.

При цьому Книги обліку доходів і витрат за формою, затвердженою наказом ДПАУ від 24.12.10 р. № 1025, які вони вели до 2014 року, здавати в податкову або викидати не потрібно. Ці Книги мають зберігатися в підприємця протягом 1095 днів, наступних за останнім днем терміну подання податкової декларації, яка заповнювалася на підставі даних із них.

 

З нового року змінено ставки єдиного податку

Для платників єдиного податку першої групи податок зіставить від 12,18 грн. (мінімальний) до 121,8 грн. (максимальний), для другої групи – від 24,36 грн. (мінімальний) до 243,6 (максимальний).

Нагадуємо, для першої та другої груп платників єдиного податку ставки встановлюються в ввідсотках до розміру мінімальної заробітної плати станом на 1 січня податкового (звітнього) року. Звертаємо увагу, що з 1 січня 2014 року розмір мінімальної заробітної плати дорівнює 1218 грн.

 

Захист електронної звітності посилено

Акредитований центр сертифікації ключів ІДД Міндоходів з 1 січня 2014 року перейшов на використання двох посилених сертифікатів відкритого ключа. Як стверджують фахівці Центру, такий формат криптографічних повідомлень підвищить захист та безпеку подачі звітності в електронному вигляді за допомогою електронного цифрового підпису та забезпечить високий рівень надійності захисту конфіденційної інформації.

Система цифрового підпису припускає, що кожен користувач має свій таємний ключ, який використовується для формування підпису (шифрування інформації), а також відповідний цьому таємному ключу відкритий ключ, який міститься в Сертифікаті відкритого ключа, що призначений для розшифрування ЕЦП і одержання інформації, яка знаходитиметься у звіті.

Таким чином, з 01.01.2014 року для шифрування та розшифрування інформації, яку використовують фахівці та клієнти Міндоходів, потрібно два окремих Сертифіката, що унеможливить підробку ключів та посилить захист інформації від несанкціонованої модифікації сторонніми особами.

Зазначені нововведення передбачені наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 18.12.2012 року №739 «Про затвердження Вимог до форматів криптографічних повідомлень», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.01.2013 року за №108/22640.

Усі посилені сертифікати, які сформовані до дати набрання чинності даного наказу, будуть обслуговуватись до закінчення їх строку чинності. Тобто, сертифікати, отримані до 01.01.2014 року, дійсні та будуть діяти з моменту їх отримання  2 роки.

У зв’язку з нововведеннями АЦСК ІДД Міндоходів розроблено нові форми реєстраційних документів, які можна завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД Міндоходів http://acskidd.gov.ua.

Додатково повідомляємо, що використання нових реєстраційних документів для органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної форми власності є обов’язковим з 01.01.2014 року. Всі інші суб’єкти господарювання, у тому числі фізичні особи, можуть використовувати старі форми реєстраційних документів до завершення перехідного періоду (з 01.01.2014 до 13.01.2014 включно).

Довідково: Для самостійної генерації ключів необхідно використовувати оновлену настанову користувача на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД Міндоходів, яку можна переглянути тут http://www.acskidd.gov.ua/download/manual/EU13OManual.pdf.

 

Чи потрібно декларувати доходи за відсутності діяльності?

Нещодавно начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Олена Дерев’янко зустрілась з платниками податків, щоб відповісти на їх запитання. Питання, яке хвилювало більшість платників звучало так: «Чи потрібно декларувати доходи, якщо не було діяльності?»

На що Олена Валентинівна відповіла: «Так. Безумовно. Підприємці, які знаходяться на загальній системі оподаткування не пізніше 10 лютого поточного року подають до податкової річну декларацію про майновий стан і доходи за минулий рік незалежно від факту наявності доходів від підприємницької діяльності впродовж нього. У ній, окрім підприємницьких доходів, потрібно відобразити всі інші доходи походженням з України, а також іноземні доходи.

 

«Сплата єдиного внеску підприємцями за себе» – тема «гарячої» телефонної лінії

Нещодавно пеший заступник начальника Конопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Роман Куріцький відповідав на запитання платників під час телефонного сеансу «гарячої лінії».

Сплата єдиного внеску – дуже актуальна тема і тому безліч питань пролунало під час сеансу від платників. Наводимо основні питання та відповіді на них:

   Чи сплачують єдинники єдиний внесок за себе, якщо вони не мали підприємницьких доходів?

ВІДПОВІДЬ: Так, безумовно. База нарахування єдиного внеску в єдинників незалежно від групи – мінімальна зарплата, установлена законодавством у місяці, за який його сплачують.  Тобто доходи від підприємницької діяльності не беруть участі при нарахуванні єдинного внеску в єдинників. Коли так, то вони сплачують цей внесок навіть за місяці, у яких діяльність не проводилась і доходів від неї в них не було.

   Чи може загальносистемник не сплачувати єдиного внеску за період відсутності діяльності?

ВІДПОВІДЬ: Звісно, загальносистемними можуть не нараховувати й не сплачувати єдинного внеску за місяці, у яких у них не було підприємницької діяльності й відсутні доходи від неї. А все тому, що обєкт для нарахування єдиного внеску в них – сума чистого доходу в кожному місяці звітного року. За відсутності позитивної суми чистого оподаткованого доходу немає обєкта для нарахування єдиного внеску за себе.

   Скільки загальносистемнику сплачувати єдиного внеску за місяць із чистим доходом у сумі 1 грн.?

ВІДПОВІДЬ: За такий місяць треба буде нарахувати єдиний внесок за обраною ставкою  (34,7%, 36,6%, 36,21%, 38,11%) на суми чистого доходу, що отриманий у такому місяці. Щоправда, сплатити за такий місяць фактично доведеться єдиний внесок у розмірі не менш ніж сума мінімального стахового внеску. Його  суму визначають множенням обраної ставки єдиного внеску на суму мінімальної заробітної плати, що діє в місяці, за який його нараховують.

 

Коментар начальника Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області з приводу черг у Центрі обслуговування платників

Проведення зустрічей із представниками місцевих ЗМІ для начальника Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Олени Деревянко стало традицією.

Під час чергового спілкування присвяченого змінам та нововведенням в податковому законодавстві, що почали діяти в 2014 році Олена Валентинівна прокоментувала ситуацію з чергами в ЦОП: «Дана ситуація прогнозована, адже після закінчення свят, платники виявили бажання здати свою звітність, тому і виник певний ажіотаж. Але проблеми черг можна було уникнути, якби платники заздалегідь скористалися безкоштовним інноваційним сервісом подачі звітності в електронному вигляді і за допомогою системи Інтернет в будь-який зручний для них час відправляли свої звіти зі свого робочого місця».

Також Олена Деревянко звернула увагу на терміни подачі звітності, адже вони певним чином також впливають на створення черг. За її словами існує три граничні дати подачі звітності для основної маси платників.

Перша – це 20 січня 2014 року – останній день подачі звітності для платників єдиного соціального внеску (юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують працю найманих працівників) та платники податку на додану вартість.

Друга – це 10 лютого 2014 року  закінчується строк подання декларацій платників єдиного податку третьої, четвертої та п*ятої груп та декларації про майновий стан і доходи за 2013 рік фізособами-підприємцями, які працюють на загальній системі оподаткування.

І третя – 03 березня 2014 року – останній день подачі річної декларації єдинщика першої та другої груп. Тож цій  категорії не слід створювати черг при поданні звітності, а надали реальну можливість звітувати тим платникам, строк звітності яких настає найближчим часом.

 

Більше 94 відсотків конотопських платників єдиного соціального внеску прозвітували в електронній формі

 Про це повідомив перший заступник начальника Конотопської ОДПІ Роман Куріцький під час чергової зустрічі з журналістами.

За його словами, у січні 2014 року конотопські платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування подали до інспекції в електронному вигляді 1333 звіти про нараховані суми, що складає 94,2% від загальної кількості поданої звітності з ЄСВ.

«Такого результату вдалося досягти внаслідок проведення роз’яснювальної роботи в засобах масової інформації та індивідуальної  роботи з кожним платником. Протягом грудня 2013 року та січня 2014 року фахівці Конотопської ОДПІ проводять щоденні навчання з платниками по поданню звітності в режимі он-лайн. В Конотопському Центрі обслуговування платників створено 6 робочих місць, де платники, котрі не мають власної компютерної техніки можуть безкоштовно відправити свою звітність.  Така навчальна практика продовжуватиметься і надалі» – наголосив Роман Куріцький.

Наприкінці зустрічі перший заступник начальника інспецкції повідомив, що  в січні місяці конопськими платниками єдиного соціального внеску сплачено 18 млн. 245 тис. грн. Також, присутніх ознайомлено з брошурами Міністерства доходів і зборів України «Подання звітності в електронному вигляді» та «Сервіс для платників», які абсолютно безкоштовно кожен бажаючий може отримати в Центрі обслуговування платників.

 

Гуманітарні вантажі, що вимушено залишаються на складах Міндоходів через  затримку в оформленні будуть звільнені від сплати за зберігання

Гуманітарні вантажі і товари, що вимушено залишаються на складах органів доходів і зборів понад нормативно встановлені терміни через затримки в розгляді питань про їх визнання гуманітарною допомогою, будуть звільнені на цей період від сплати за зберігання.

Таке рішення було ухвалене на засіданні Уряду за пропозицією Міністерства доходів і зборів, а також Міністерства фінансів та Мінсоцполітики.

«Представники благодійних організацій неодноразово зверталися до  нас із цим питанням. В межах своєї компетенції Міністерство доходів і зборів зробило все можливе, щоб вирішити проблему. Рішення уряду дозволить звільнити від додаткових витрат отримувачів гуманітарних вантажів та пришвидшити надання благодійної допомоги тим, хто Ії потребує», – підкреслив Міністр Олександр Клименко.

Зокрема, прийняте Кабінетом Міністрів розпорядження передбачає, що до строку зберігання на складах органів доходів і зборів  товарів  та вантажів, визнаних гуманітарною допомогою, не буде включатися період з дня, коли функції спеціально уповноваженого державного органу з питань гуманітарної допомоги було передано від Комісії з питань гуманітарної допомоги при КМУ  до Мінсоцполітики (2 грудня 2012 року), до 11-го дня після дати набрання чинності розпорядження.

Нагадаємо, у цей період виникли затримки в розгляді питань про визнання вантажів гуманітарною допомогою. Це, в свою чергу, стало причиною нарахування витрат за зберігання товарів на складах митниць, як це передбачено Митним кодексом України. Внаслідок цього отримувачі гуманітарної допомоги, які є неприбутковими організаціями і неспроможні оплатити такі витрати, втрачали можливість отримати товари гуманітарної допомоги, які накопичуються на складах митниці.

 

 

 

 

 

 

 

Перейти до вмісту