Новини

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області інформує

ImageЗа 10 місяців в Конотопському районі зібрали майже 228 млн. грн. податків та зборів

Про це повідомила начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Олена Дерев’янко під час особистої зустрічі з представниками місцевих ЗМІ.

 «Дана сума надходжень майже на 14 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року. Індикативний показник Міністерства доходів і зборів України в Конотопському районі виконано на 106,5%» – розповіла Олена Валентинівна.

До Державного бюджету в цьому році надійшло вже майже 49 млн. грн., а до місцевого – 179 млн. грн., що на 22,5 млн. грн більше ніж у відповідному періоді минулого року.

Найбільшу суму надходжень до Зведеного бюджету склали таки податки:

– податок на доходи фізичних осіб – 130,1 млн. грн., або 57,1 % від загальної суми надходжень;

– плата за землю – 29,1 млн. грн., або 12,8% ;

– ПДВ – 24,7 млн. грн., або 10,9%;

– податок на прибуток – 20,9 млн. грн., або 9,2 %;

– єдиний податок – 11,4 млн. грн., або 5%. 

За словами начальника Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області О.В. Дерев’янко, такого результату вдалося досягти завдяки вжитим дієвим заходам щодо контролю за податковим кредитом, зокрема з ознаками податкових ризиків, виявленню та руйнуванню схем ухилення від оподаткування, налагодженню конструктивної співпраці з сумлінними платниками податків.

Олена Валентинівна наголосила, що і надалі робота інспекції  буде направлена на використання усіх наявних резервів щодо збільшення платежів. Зокрема,  планується відпрацювання підприємств, що використовують схеми мінімізації податкових зобов’язань, а також тих, які мають податковий борг.

 

Розмір мінімальної зарплати збільшиться з 1 грудня

Згідно Закону України № 5515- VI «Про Державний бюджет України на 2013 рік» розмір мінімальної заробітної плати з 1 грудня по 31 грудня 2013 року становитиме 1218 гривень. А розмір мінімальної заробітної плати при погодинній оплаті праці в грудні 2013 року дорівнюватиме 7,3 гривень за годину.  Починаючи з 1 січня 2014 року мінімальна заробітня плата знову збільшиться.

 

До ризикових потрапляють менше 1% зареєстрованих підприємств

Про це було повідомлено під час презентації Моніторингового центру Міндоходів. Цей потужний інструмент було створено для  аналітичного та інформаційного супроводження процесів детінізації за допомогою найновіших розробок у сфері ІТ.

Саме тут автоматично обробляються всі дані податкових звітів та декларацій, документів, пов’язаних із здійсненням зовнішньоекономічної діяльності, інших джерел, які дають змогу вчасно та з високою ймовірністю виявити прояви неофіційної економічної діяльності, прослідкувати рух товару від кордону до кінцевого споживача, рух фіктивного податкового кредиту – від «виробника» до «замовника». Система з виявлення ризиків повністю автоматизована і виключає людський фактор, а отже і будь-які корупційні прояви.

Моніторингова система виділяє як «ризикові» менше 1% зареєстрованих підприємств. Тобто лише одне підприємство із сотні потрапляє до фахівців на додаткове аналітичне опрацювання. Після цього підприємству пропонується добровільно довести чистоту своїх операцій.  Якщо ні – тоді вже починають працювати фахівці інших підрозділів Міністерства. За підсумками роботи центру надходження ПДВ зросли в середньому у 1,5 раза порівняно з минулим роком.

Моніторинговий центр зоновано за функціональною складовою. Він складається з аналітичної, сервісної, інтерактивної зон, зон моніторингу, «24/7» та «callback».

Не менше важлива функція центру – внутрішній контроль за якістю обслуговування платників в сервісних центрах та на митних постах. Такий цілодобовий контроль дає змогу оперативно реагувати на позаштатні ситуації. Так, наприклад, у випадку збільшення кількості відвідувачів для ліквідації черг залучається додатковий персонал, подовжуються прийомні години. На митних пунктах пропуску регулюється пропускна здатність.

Одна з новацій Міністерства, над якою працюють фахівці центру, – побудова автоматизованої митниці майбутнього, де рішення про пропуск транспортного засобу буде прийматися повністю автоматизовано, без людського фактору. Наприклад, якщо система не зчитає номерний знак транспортного засобу та не внесе його до бази даних, шлагбаум для переходу до наступного етапу – сканування, зважування, радіологічного контролю – просто не відкриється. Прогнозується, що митниця майбутнього запрацює вже у 2015 році.

 

В Конотопському Центрі обслуговування платників пройшла Всеукраїнська акція «Права та обов’язки»

В рамках цієї акції фахівці Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області презентували платникам податків брошури «Права та обов’язки платника податків та контролюючих органів», розроблені Міністерством доходів і зборів України.

Метою проведення акції було налагодження партнерських відносин з громадськістю та платниками податків, зборів, платежів, а також підвищення рівня обізнаності платників щодо своїх прав та обов'язків.

Брошура детально розповідає не тільки про права та обов’язки платників податків, а й працівників органів доходів і зборів, адже це допоможе уникнути різного роду непорозумінь з контролюючими органами в процесі виконання платниками податкового обов’язку.

 

До уваги підприємців, що обрали загальну систему оподаткування та самозайняті особи.

З метою уникнення непорозумінь щодо ведення «Книг обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність» Міндоходів України рекомендує вести облік доходів і витрат у Книзі, затвердженій наказом від 24.12.2010 № 1025 до кінця 2013 року, а вже з 01.01.2014 року вести Книгу за новою формою.

 

Ефективне обслуговування платників податків  – один з пріоритетів роботи міндоходівців

  Одним з основних пріоритетів діяльності Міністерства доходів і зборів України – є ефективне обслуговування платників податків, що визначає принципово новий партнерський рівень відносин з суб’єктами господарювання.

  Вагомим кроком у цьому напрямку є Центри обслуговування платників податків, які створено для удосконалення порядку надання адміністративних послуг та підвищення їх якості.

  В м. Конотоп також існує такий Центр. Він розташований на 1 поверсі податкової інспекції за адресою: проспект Миру 2. Загальна площа Центру складає 186 кв.м.

  У Центрі є три зали. В яких надаються адміністративні послуги (видача довідок і дозвільних документів, які входять до компетенції Міндоходів), проводиться прийом податкової звітності та звітності з єдиного соціального внеску, вхідної кореспонденції, надаються податкові та митні консультації.

  Графік роботи Центру обслуговування платників податків: Пн., Ср., Пт. – з 9-00 до 18-00; Вт., Чт. – з 9-00 до 20-00, Сб. – з 9-00 до 16-00. Телефон для довідок 2–55–95, 6–61–97.

  Центр оснащено плазмовим екраном, за допомогою якого здійснюється транслювання відео сюжетів з питань застосування окремих положень податкового та митного законодавства, роликів соціальної реклами з податкової, митної тематики тощо.

  Також у ЦОПП встановлено скриньку для збору пропозицій та побажань платників щодо роботи Міністерства доходів. Всі бажаючі можуть прийняти участь у вдосконаленні податкової та митної політики залишивши свої пропопозиції!

 

Правила сплати податку на нерухомість громадянами

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області нагадує, що до 31 грудня 2013 року всі громадянам мають право на проведення звірки даних щодо об'єктів житлової нерухомості, житлової площі цих об'єктів на підставі оригіналів документів про право власності. Для цього потрібно звернутися до податкової інспекції за місцем проживання. А сплачувати податок на нерухомість за поточний рік фізичні особи будуть в 2014 році.

Дані права громадян регулюються  Законом України від 4 липня 2013 № 403-VІІ, який вступив в дію з 3 серпня поточного року і вніс зміни до Податкового кодексу України, що стосуються сплати фізичними особами податку на нерухоме майно (стаття 265 кодексу).

Слід звернути увагу на те, що Законом внесено суттєві зміни до порядку визначення бази оподаткування. Вона буде визначатися виходячи з сумарної житлової площі об'єктів житлової нерухомості. Тобто, якщо у фізичної особи у власності кілька об'єктів житлової нерухомості різних видів (квартира, житловийбудинок, кімната в комуналці, котедж), то для оподаткування буде враховуватися загальна (сумарна) площа такихоб'єктів, з урахуванням встановлених пільг.

Крім того, Законом переглянуті розміри житлової нерухомості, на яку застосовуються пільги та встановлені диференційовані ставки податку.

Так, пільга застосовуватиметься для власників:

– квартир, сумарна житлова площа яких не перевищує 120 м. кв.;

–  будинків, сумарна житлова площа яких не перевищує 250 м. кв.;

– квартир та будинків – 370 м. кв.

Ставки податку для власників:

– квартир – не більше 1% мінімальної заробітної плати (далі м.з.п), житлова площа яких не перевищує 240 кв. метрів, 2,7 % у разі перевищення;

– будинків – не більше 1% м.з.п., житлова площа яких не перевищує 500 кв. метрів, 2,7 % у разі перевищення;

– квартир та будинків не більше 1% м.з.п., житлова площа яких не перевищує 740 кв. метрів, 2,7 % у разі перевищення;

Враховуючи нові правила оподаткування житла, громадяни, які вже сплатили податок можуть повернути сплачені кошти. Для цього їм потрібно звернутися із заявою до податкової інспекції (територіальних органів Міндоходів). Або в іншому випадку сплачені кошти в поточному році можна зарахувати для сплати податку у 2014 році.

Міндоходів запевняє, що платникам податків не має підстав для хвилювання. Відповідно до Податкового кодексу для подання заяви щодо повернення надміру сплачених коштів у них є три роки.

Перейти до вмісту