Новини

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області інформує

Image«Електронний ключ» принесе користь і при звітуванні з ЄСВ

Починаючи з 1 жовтня функцію адміністрування єдиного соціального внеску покладено на Міністерство доходів і зборів України. І щоб у платників не виникало жодних проблем та питань з цього приводу фахівці Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області проводять роз’яснювальну роботу стосовно ЄСВ.

Нещодавно перший заступник начальника Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Роман Куріцький детально розповів журналістам місцевих засобів масової інформації про зміни та нюанси звітування з ЄСВ.

За його словами адміністрування ЄСВ Міністерством доходів і зборів лише спростило роботу суб’єктам господарювання, адже відтепер і податкові декларації, і звітність з єдиного внеску направляються єдиному адресату. Крім того, платник може користуватися безоплатним «електронним ключем», отриманим в Акредитованому центрі сертифікації ключів Міністерства доходів і зборів за адресою пл. Миру, 2, Центр обслуговування платників податків, 2 зал.

«Лише за 15 днів жовтня, тобто з того часу, як адмініструванням ЄСВ займається Міністерство доходів і зборів України більше 210 конотопчан стали власниками особистих ключів електронно-цифрового підпису» – зазначив перший заступник. Він вважає, що підприємці оцінили такі переваги електронного звітування, як значна економія часу та коштів. Адже в паперовому вигляді звітність потрібно подавати особисто лише до Центрів обслуговування платників податків, а звіт надісланий поштою не вважається дійсним.

Роман Куріцький нагадав, що для електронного звітування платникам потрібно завантажити відповідне програмне забезпечення та отримати цифровий підпис, який Міндоходів надає безкоштовно.

Звітність в електронному вигляді потрібно надсилати на єдину адресу Інформаційного порталу Міністерства доходів і зборів України zvit@sta.gov.ua.  Завантажити програмне забезпечення можна з таких ресурсів:

1.Програмне забезпечення для формування, підписання та подання звітності «M.E.Doc» http://me-doc.com.ua

2. АРМ «Єдиний внесок» (тільки для формування звітності) – http://www.pfu.gov.ua

3. Підписання звітності сформованої засобами АРМу «Єдиний внесок» можливо в ПО «M.E.Doc» – http://me-doc.com.ua

4. Програмне забезпечення для формування та подання звітності «iFin Zvit» – http://zvit.ifin.ua.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Електронні формати (архів форматів) документів звітності з єдиного внеску та довідник відповідності кодів органів Міндоходів та кодів органів Пенсійного фонду розміщено на веб-порталі Міністерства.

Роман Володимирович також нагадав, що звіт за вересень про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування потрібно подати до 21 жовтня 2013 року включно, оскільки у цьому місяці 20 число припадає на вихідний, то останнім звітним днем є понеділок, 21 жовтня.

«З питань звітування з єдиного внеску (в тому числі електронного), отримання безкоштовних електронних ключів, інших консультацій з зазначеного питання платники Конотопського району можуть звертатися в Центр обслуговування платників, який працює: понеділок – п’ятниця з 9-00 до 20-00, субота з 9-00 до 16-00 без обідньої перерви. Телефон для довідок (05447) 6-61-97 – зазначив Роман Куріцький.

 

Кількість «спрощенців» Конотопщини зростає

Спрощену систему оподаткування за 9 місяців 2012 році обрали 2481 підприємець. А станом на 1 жовтня 2013 року їх кількість становила 2573 особи.

На позитивну динаміку збільшення кількості платників єдиного податку вплинуло спрощення системи адміністрування цього податку. А саме: введення п’ятої та шостої груп, зменшення ставки податку для 5-ї та 6-ї груп з 7% і 10% до 5% та 7% відповідно,  скасування обмеження щодо кількості найманих працівників та зміни строків подання звітності для другої групи (раз на рік замість квартальної звітності).

Взагалі, зміни, яких зазнала  спрощена система оподаткування, істотно розширили  можливості  її застосування і тому малий та середній бізнес демонструє впевненість – щомісяця спрощену систему оподаткування обирають для себе все більше платників податків.

Першу групу обрали 603 спрощенців Конотопського району. Проте малий та середній бізнес надає перевагу другій групі, що складає понад 52 відсотки від загальної кількості єдинщиків, або 1339 фізичних осіб-підприємців. А на третій групі знаходиться 631 підприємець. Четверту, п’яту та шосту групи за 3 квартали 2013 року в Конотопському районі обрано не було.

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області намагається максимально допомагати в розвитку малого та середнього бізнесу. На першому поверсі податкової інспекції створено Центр обслуговування платників, де можна отримати консультацію з питань податкового, митного законодавства та єдиного соціального внеску, безкоштовно отримати електронні ключі та здати звітність. Керівний склад та фахівці усіх підрозділів Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області регулярно проводять семінари, особисті зустрічі, зустрічі за «круглим» столом, брифінги, конференції, наради, практикуми з представниками малого та середнього бізнесу з актуальних питань.

 

 

Затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо особливостей оподаткування ПДВ операцій з постачання програмної продукції

Міністерство доходів і зборів України 7 жовтня 2013 року затвердило наказ №536 про спеціальну Узагальнюючу податкову консультацію щодо особливостей оподаткування податком на додану вартість (далі ПДВ) операцій з постачання програмної продукції.

Фахівці Міндоходів сподіваються, що ці новації дозволять виходити на ринок програмного забезпечення не тільки спеціалізованим компаніям, а й звичайним підприємствам інших галузей, що мають власні IT-підрозділи та займаються розробкою «софту», адже податкові пільги зі сплати ПДВ передбачені і для них.  На думку експертів Міністерства, це стимулюватиме розвиток програмної індустрії через посилення конкуренції на рівних умовах.

В даній консультації зазначено, що для застосування пільги не має значення, як саме замовник отримав програму – через Інтернет чи на матеріальних носіях. Не оподатковуються і послуги з технічної підтримки програм, що надаються виробником.

Від оподаткування також звільнені програми, їхні компоненти, операції з продажу прав на використання програмного забезпечення, а також продаж примірників (копій) програмної продукції з відповідною ліцензією, продаж засобів криптографічного захисту інформації («електронні ключі», сертифікати безпеки та ін.).

У Міндоходів розраховують, що сприятливий режим оподаткування призведе до зростання обсягів виробництва IT-індустрії, виходу  українських програмістів на міжнародні ринки та залучення іноземних інвесторів.

З текстом Узагальнюючої податкової консультації можна ознайомитися на веб-порталі Міндоходів http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/62851.html

 

Міндоходів та Федеральна митна служба Росії домовилися про співпрацю з метою оперативного вирішення проблемних питань

Нещодавно в Києві відбулось зустріч Міністерства доходів і зборів України із Федеральною митною службою Російської Федерації. Головна мета зустрічі полягала в розвитку співробітництва з організації спільного контролю, обміну попередньою інформацією та управління ризиками.

Значну увагу представники держав також приділили необхідності подальшої співпраці  у сфері правоохоронної, експертної та науково – методичної діяльності. Окрім цього, планується  вдосконалення митних процедур при переміщенні через українсько-російський державний кордон предметів релігійного призначення.

Олександр Клименко зауважив, що Міністерство доходів і зборів України розраховує на подальшу плідну співпрацю із Федеральною митною службою Російської Федерації  для швидкого вирішення проблемних питань, що виникають на українсько-російському державному кордоні.

Зі свого боку Андрій Бєльянінов виявив зацікавленість  у  вивченні українського досвіду з  об’єднання податкової та митної служб, особливо в контексті процедур пост-аудиту, а також роботи слідчих підрозділів Міністерства доходів і зборів України.

За підсумками зустрічі, до кінця року буде підготовлено та затверджено  План спільних дій на 2014 рік щодо зміцнення співпраці України і Російської Федерації у митній сфері.

 

Адміністрування єдиного соціального внеску здійснює Міністерство доходів і зборів

Починаючи з 1 жовтня Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області розпочала процедуру адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.  З цього приводу для платників податків був проведений  черговий семінар, в якому взяли участь не тільки керівники та спеціалісти Міністерства доходів і зборів, а й фахівці Пенсійного фонду.

Відкрила семінар начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській Олена Дерев’янка, яка повідомила, що фахівці Міндоходів організовують процес переходу таким чином, що платники єдиного внеску не відчують ніяких незручностей від зміни адміністратора. А вдосконалення адміністрування єдиного внеску відбудеться за рахунок розширення можливостей електронного звіту. Крім того створюються всі умови, щоб якомога більше підприємців змогли скористатися цією можливістю – це безкоштовні електронні ключі, зручний онлайн-інтерфейс, консультації фахівців Міндоходів).

Роман Куріцький, перший заступник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області, розповів, що набули чинності нормативно-правові акти щодо обліку платників ЄСВ, а також діє Інструкція про порядок нарахування і сплати ЄСВ. Взагалі всі нормативні акти та законодавчі документи розміщенні на офіційному порталі Міністерства доходів і зборів України в розділі «Законодавство», підрозділі «Єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Ярослав Борщенко повідомив, що Наказом Міндоходів від 9 вересня 2013 року №458 затверджено Порядок обліку платників ЄСВ та Положення про реєстр страхувальників. Даним Порядком визначено правила взяття на облік, внесення змін до облікових даних та зняття з обліку платників єдиного внеску.

«Так, зокрема, взяття на облік платників єдиного внеску здійснюється органом доходів і зборів за місцезнаходженням або місцем проживання на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих держреєстратором. Отримані відомості надсилаються до Фонду соціального страхування від нещасних випадків для віднесення юридичної чи фізичної особи до класу професійного ризику виробництва. По його отриманні вносяться відповідні відомості до реєстру страхувальників. Датою взяття на облік вважається дата внесення платника до реєстру страхувальників.

Процедури зняття з обліку платника єдиного внеску розпочинаються при наявності відомостей від держреєстратора про припинення діяльності фізичної особи – підприємця, юридичної особи або закриття відокремленого підрозділу. Ще однією підставою для зняття з обліку є наявність судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру щодо порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника єдиного внеску тощо» – зазначив Ярослав Борщенко.

Олена Валентинівна Дерев’янко запевнила присутніх, що суми нарахованого єдиного соціального внеску можна платити на нові рахунки, відкриті в Головних управліннях Держказначейства України. Ознайомитись з новими рахунками можна на офіційному порталі Міністерства дохоів і зборів України: http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/  або в приміщенні Центру обслуговування платників податків за адресою м. Конотоп, пл. Миру,2.

З  заповненням платниками поля «Призначення платежу» розрахункових документів  у разі сплати ЄСВ ознайомила Панюта Тетяна Іванівна, начальник координаційно-моніторингового відділу: «При сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:

*

;101

; код за ЄДРПОУ

; сплата єдиного внеску

;

;

;

1

2

3

4

5

6

7

1 – службовий код ("*");

2 – код виду сплати ("101" – Сплата суми єдиного внеску);

3 – код за ЄДРПОУ  платника, який здійснює сплату;

4 – друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу;

5, 6, 7 – не заповнюється» – повідомила Тетяна Іванівна.

Наприкінці семінару начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області звернулась до присутніх: «Сьогодні ми робимо акцент на проведенні роз’яснювальної роботи щодо новацій в адмініструванні єдиного внеску. Не змінюються ні порядок розрахунку, ні суми сплати.  Крім того, зміни ні в якій мірі не вплинуть на порядок виплати пенсій та інших соціальних виплат. А якщо у Вас виникнуть питання стосовно ЄСВ зателефонуйте за номерами (05447) 6-71-88; 6-61-97 або завітайте до Центру обслуговування платників податків (м. Конотоп, пл. Миру 2). Наші фахівці з радістю допоможуть Вам!»

 

Чи повинен єдинник зберігати первинку на товар?

Фізичні особи – підприємці (далі ФОП) – платники єдиного податку забов’язані зберігати первинні документи, на підставі яких заповнювалися дані книги обліку доходів і витрат та складалася податкова декларація платника єдиного податку – ФОП. До таких документів належать, зокрема, виписка з банку, квитанція, чек або документ довільної форми про готівкову оплату товарів, робіт або послуг, якщо вони отримувалися в громадян або у ФОП. Також слід зберігати й інші первинні документи, які використовуються для складання податкової звітності за іншими податками та зборами – у разі їх сплати.

Первинні документи зберігаються не менше 1095 днів із дня подання податкової декларації платника єдиного податку або іншої податкової звітності, для складання якої вони використовуються.

Вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності, регламентовано ст.44 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

За незбереження первинних документів до платника єдиного податку можуть бути застосовані штрафи в розмірі 510 гривень. Ті самі дії, ученені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладання штрафу в розмірі  1020 гривень (п.121.1 ПКУ).

 

Журнал «Вісник Міністерства доходів і зборів України» дарує передплатникам подарунки

Нещодавно начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Олена Дерев’янко привітала переможця акції від журналу «Вісник Міністерства доходів і зборів України».

Цінний приз – спортивну палатку отримала головний бухгалтер торгівельної фірми «Барко» Сурело Валентина Єгорівна. Взагалі, учасниками акції, організованої офіційним видавництвом Міндоходів України, стали 40 передплатників журналу «Вісник Міністерства доходів і зборів України». Це платники податків Сумщини, які оформили підписку журналу на ІІ півріччя 2013 року.

Олена Валентинівна розповіла, що на сьогодні, «Вісник Міністерства доходів і зборів України» є надійним помічником і партнером як платників податків, так і працівників служби. Читачами журналу в Україні є 90 тисяч передплатників. На території Сумщини – майже 2 тисячі платників податків передплачують і читають журнал «Вісник Міністерства доходів і зборів України». Видання виходить щопонеділка, друкується на глянцевому папері та має великий спектр інформації з податкового, митного та пенсійного законодавства. Крім того, в журналі друкуються проекти законодавчих актів, які виносяться для ознайомлення громадян і прийняття Верховною Радою.

Журнал користується великим попитом у передплатників. Кожного року редакцією проводяться акції, розиграші призів, визначаються переможці, які отримують цінні та корисні нагороди.

Оформити редакційну передплату можна через філію ДП «СВЦ ДПС України» у Сумській області у м.Конотоп. Інформацію щодо передплати журналу можна отримати на сайті www.visnuk.com.ua. Телефон для довідок (05447) 6-61-97.

Перейти до вмісту