Новини

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області інформує

ImageЕлектронні перевірки

Вже з 1 січня 2014 року платники єдиного податку, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, зможуть скористатися новим сервісом – електронною перевіркою. Для цього достатньо буде повідомити територіальні органи Міністерства доходів і зборів України  про своє бажання пройти перевірку дистанційно за 10 днів до її проведення.

За рік, з 1 січня 2015 року, цю новацію буде розповсюджено на представників мікро-, малого та середнього бізнесу, що перебувають на загальній системі оподаткування. Нарешті, з початку 2016 року зможуть «замовити» собі проведення документальної невиїзної позапланової електронної перевірки всі категорії платників податків в Україні.

За оцінками фахівців Міндоходів, перехід до практики електронних перевірок дозволить не тільки підвищити якість і ефективність податкового аудиту, а й знизить адміністративне навантаження на платника податків. Із запровадженням електронної перевірки очікується значне скорочення часу на проведення аудиту та адміністративних витрат як для бізнесу, так і для держави.

Право на електронну перевірку матимуть платники податків з незначним ступенем ризику на підставі заяви, у якій крім загальних облікових даних зазначається інформація про податкові періоди господарської діяльності, що підлягають перевірці; систему оподаткування, що застосовується платником податків; перелік податків, які будуть перевірені під час проведення електронної перевірки тощо.

Платник податків сам визначатиме податкові періоди, за які буде проводитися електронна перевірка, за умови, що за ці періоди не проводились документальні планові або позапланові перевірки (з відповідних питань, які платник податків має намір перевірити).

Відповідний наказ Міністерства доходів і зборів України щодо порядку проведення електронних перевірок від 03.06.2013 № 143, був зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13 червня 2013 року (№950/23482) та вступає в дію з 1 січня 2014 року.

 

Спрощення умов ведення бізнесу в Україні

Міністерство доходів і зборів виріщило значно полегшити умови ведення бізнесу в Україні. Відповідний законопроект №2054а “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків” був прийнятий 8 жовтня на першому читанні Верховною Радою України.  

Завдяки новаціям з наступного року для того, щоб зареєструватися платником ПДВ або єдиного податку майбутньому підприємцю не потрібно йти до податкової інспекції. Усі документи прийматиме державний реєстратор, коли проводитиме реєстрацію юридичної чи фізичної особи-підприємця. А вже потім реєстраційна служба передасть копію заяви до органів Міндоходів, не залучаючи до цього процесу платника. 

Певні спрощення передбачені і для інших категорій платників. Так, кожен підприємець, який не сплачує ПДВ, отримає право бути платником єдиного податку відразу після реєстрації. Обов’язок платника повідомляти контролюючі органи про зміни у своїх даних буде скасовано – державні установи самостійно братимуть потрібні відомості в Єдиному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Банки повідомлятимуть органи доходів і зборів про відкриття рахунків платників протягом одного дня, а не трьох, як зараз. У такий же термін Міністерство  братиме рахунки на облік.

Підприємцям також буде надана можливість повідомляти про всі об’єкти оподаткування за місцем основної реєстрації, а не за місцем знаходження кожного з них, як це передбачене діючим законодавством.

За оцінками фахівців Міндоходів, ці та інші передбачені законопроектом інновації спрямовані на  полегшення умов для ведення бізнесу в Україні, подальшу дерегуляцію підприємницької діяльності, спрощення формальних процедур для започаткування бізнесу.

Нагадаємо, що зазначені законопроекти розроблені відповідно до Національного плану дій на 2012 рік і 2013 роки щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки та прийняті Верховною Радою України 5 вересня 2013 року.  

 

Коментар начальника Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області з приводу адміністрування ЄСВ

Починаючи з 1 жовтня Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області розпочала процедуру адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Начальник Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів в Сумській області Олена Дерев’янко прокоментувала цю подію: «Фахівці Міндоходів організовують процес переходу таким чином, що платники єдиного внеску не відчують ніяких незручностей від зміни адміністратора. А вдосконалення адміністрування єдиного внеску відбудеться за рахунок розширення можливостей електронного звіту. Крім того створюються всі умови, щоб якомога більше підприємців змогли скористатися цією можливістю – це безкоштовні електронні ключі, зручний онлайн-інтерфейс, консультації фахівців Міндоходів».

Олена Валентинівна розповіла, що на першому поверсі Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області, за адресою пл. Миру 2, в приміщенні Центру обслуговування платників створено віконце № 3 для здачі звітності чи отримання консультацій з питань єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Також в приміщенні ЦОПП Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області є стенди з актуальною інформацією стосовно ЄСВ та зразки заповнення звітності. При виникненні термінових питань, що стосуються єдиного соціального внеску отримати відповідь можна зателефонувавши на номер (05447) 6-71-88 або 6-61-97.

«Наші фахівці зроблять все можливе, щоб кожен платник відчував себе зручно та комфортно в Центрі обслуговування платників та допоможуть вирішити будь-які  питання» – запевнила Олена Валентинівна.

 

Газовий пістолет заборонено переміщувати через митний кордон України

На митному посту «Катеринівка» під час здійснення митного контролю працівниками Сумської митниці Міндоходів у громадянина Німеччини було виявлено газовий пістолет «ГОЛИАФ» та набої до нього. Контролери налічили більше 20 набоїв.

Німець їхав на автомобілі «БМВ-320»,  а зброю, не ховаючи, він положив на поличку внутрішньої сторони дверей автомобіля.

 Пістолет та набої заборонено переміщувати через митний кордон України, тому фахівцями Міндоходів складено протокол про порушення митних правил.

 

В Конотопській ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області відбулась «гаряча» телефонна лінія

Темою телефонного сеансу «гаряча лінія» було обрано спрощену систему оподаткування. На запитання платників податків відповідав перший заступник начальника Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області Роман Куріцький.

Спрощена система оподаткування – дуже актуальна тема і тому безліч питань пролунало під час сеансу від платників податків. Наводимо основні питання та відповіді на них:

Який податковий (звітний) період вважається останнім для фізичних осіб підприємців – платників єдиного податку, які припиняють провадження підприємницької діяльності? 

Відповідно до п. 294.6 ст. 294 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому подано до органу державної податкової служби заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з припиненням провадження господарської діяльності.

Чи має право платник єдиного податку другої групи продавати товар юридичній особі – неплатнику єдиного податку?

Нормами пп. 2 пп. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу визначено, що платником єдиного податку другої групи є фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства.

Дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб – підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005). Такі фізичні особи – підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для третьої групи.

Таким чином, платники єдиного податку другої групи не мають право здійснювати господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, юридичним особам – неплатникам єдиного податку, проте обмеження продажу товарів платниками єдиного податку другої групи юридичним особам – неплатникам єдиного податку законодавством не передбачено.

 

Правила продажу товарів в «дьюті фрі» змінено

Купити товари у «дьюті фрі» відтепер можна буде лише за наявності посадкового талона на літак чи поїзд. Для того, щоб правила торгівлі в магазинах «дьюті фрі» відповідали вимогам Митного Кодексу, Міністерством доходів і зборів України було розроблено проект постанови Кабінету Міністрів «Про внесення змін до Правил продажу товарів безмитної торгівлі».

Так, проектом передбачено обов’язкове внесення до касового або товарного чеку відомостей про особу покупця, а також , при необхідності, подання пасажирами додаткових документів при купівлі товарів: посадкового талона  для повітряного транспорту, проїзного чи посадочного талона при переміщені залізницями.

У такий спосіб запропоновані зміни дозволять однозначно ідентифікувати особу покупця, який здійснив покупку в такому магазині та проконтролювати факт вивозу придбаного товару з території  України. З іншого боку, це забезпечить контроль за дотриманням магазинами безмитної торгівлі правил продажу.

За даними аналітиків Міндоходів, останнім часом  все частіше товари, придбані в магазинах безмитної торгівлі,  так званих «дьюті фрі», залишаються на території  України з  подальшим споживанням  або реалізацією, що є порушенням митного законодавства нашої країни та завдає шкоди державному бюджету.

Обов’язкове внесення до касового або товарного чеку відомостей про особу покупця у магазинах «дьюті фрі» є звичайною практикою, яка діє в переважній більшості країн світу та Європи.

Перейти до вмісту