Новини

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує

ImageНа Сумщині “врожай раритетів”

В ніч з 13 на 14 листопада під час здійснення митного контролю в пункті пропуску “Бачівськ-Троєбортне” інспектори Сумської митниці ДФС в автомобілі «ГАЗ – 31105»  виявили церковні друковані твори, видані наприкінці ХІХ – початку ХХ сторіччя. Наш співвітчизник намагався вивезти їх до Російської Федерації. Книги знаходилися в салоні автомобіля без ознак приховування.

 

За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за статтею 471 Митного кодексу України.

 Наступного дня працівниками митного поста «Конотоп»  під час здійснення митного контролю потягу «Київ-Москва» у пасажира  – громадянина України було виявлено нагороди часів другої світової війни у кількості 15 штук. Серед них: орден Червоної зірки, нагрудні знаки про закінчення військових учбових закладів, ювілейна медаль «За взяття Берліну». Зазначені предмети громадянин  не задекларував та дозвільних документів на їх перевезення через кордон України не надав.

За даним фактом інспекторами митного поста складено протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України.

В обох випадках товари вилучені. Культурну та історичну цінність їх встановлять експерти.

 

Затверджено нову декларацію про майновий стан і доходи

Наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за №1298/27743 (далі – наказ №859), затверджені нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація) та інструкція щодо її заповнення (далі – Інструкція №859).

Наказ №859 набрав чинності 17.11.2015, тобто з дня його офіційного опублікування (опублікований в «Офіційному віснику України» від 17.11.2015 №89).

Декларація складається з восьми розділів чотирьох додатків до декларації  (далі – додатки), які містять розрахунки окремих видів доходів (витрат) а саме:

– додаток Ф1 «Розрахунок податку на доходи фізичних осіб при отриманні доходів у формі заробітної плати від двох і більше податкових агентів згідно з підпунктом «є» пункту 176.1 статті 176 розділу IV Податкового кодексу України»;

– додаток Ф2 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами»;

– додаток Ф3 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих з джерел за межами України»;

– додаток Ф4 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою».

Додатки є складовою частиною декларації і без декларації не є дійсними. Додатки заповнюються та подаються виключно за наявності доходів (витрат), розрахунок яких міститься у цих додатках (пункт 2 розділу II Інструкції №859).

Пунктом 2 наказу №859 визначено, що втратив чинність, наказ Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 №793 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2179/24711.

 

За десять місяців початку року лише двоє конотопчан зателефонували на «Пульс»

Інтерактивний антикорупційний сервіс від ДФС „Пульс” – це пряма телефонна лінія  – (044) 284-00-07, яка цілодобово приймає звернення з податкових та митних питань.

Основною метою створення даного сервісу є подолання корупції серед працівників ДФС, попередження неякісного обслуговування, перевищення повноважень службовими особами та ліквідації будь-яких перешкод, що стоять на заваді підприємницької діяльності суб’єктів господарювання.

Протягом січня-жовтня 2015 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» надійшло лише два звернення від платників податків Конотопської ОДПІ, що свідчить про компетентність та професіоналізм працівників інспекції. Дані звернення розглянуто своєчасно, а заявники проінформовані про результати розгляду.

 

Порядок обліку платників податків та Положення про реєстрацію платників ПДВ зазнали змін

З 16.10.2015 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 31.08.2015 №747 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.09.2015 за №1113/27558 (далі – Наказ №747).

Зокрема, відповідно до розділів ІІІ та VІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300, із змінами (далі – Порядок №1588), взяття на облік платників податків та передача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (далі – ЄДР) даних про взяття їх на облік у контролюючих органах здійснюється у день отримання відомостей з ЄДР. Такими змінами забезпечено реєстрацію бізнесу протягом 24 годин та приведено Порядок №1588 у відповідність до Закону України від 12.02.2015 №191-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)».

Серед основних змін також визначено, що перелік документів, який подається відповідно до пункту 4.4 розділу IV Порядку №1588 нерезидентом для взяття на облік в контролюючих органах, приведений у відповідність до положень статті 64 розділу II Податкового кодексу України (далі – Кодекс) зі змінами, внесеними Законом України від 17.07.2015 №655-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків».

Окремі зміни внесено щодо обліку та реєстрації договорів управління майном та договорів про спільну діяльність без створення юридичних осіб.

Наказом №747 викладено у новій редакції додаток 13 до Положення про реєстрацію платників ПДВ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.112014 №1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1456/26233 (із змінами), яким встановлюється форма витягу з реєстру платників ПДВ (форма №2-ВР). Нова форма витягу структурована та у зв’язку з прийняттям Закону України від 16.07.2015 №643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» витяг доповнено реквізитами додаткового рахунка у системі електронного адміністрування ПДВ сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу, призначеного для перерахування коштів на спеціальний рахунок.

Більше інформації про ці та інші зміни можна дізнатися з листа №39139, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/yuridichnimosobam/derjavnareestratsiyataobl/listi/64563.html.

 

Більше 3 мільярдів гривень єдиного внеску сплачено платниками Сумщини

Протягом січня-жовтня 2015 року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне  соціальне страхування у Сумській області склало 3 млрд. 295,2 млн. грн. Ця сума перевищує минулорічні показники аналогічного періоду на 311,5 млн. грн. Зокрема у жовтні поточного року надходження ЄСВ склало  375,7  млн.  грн.

Головне управління ДФС у Сумській області нагадує платникам ЄСВ, що внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За порушення норм законодавства про єдиний внесок до платників, на яких покладений обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів та пені.

– Своєчасна сплата ЄСВ виступає гарантом соціального захисту для громадян при безробітті, нещасних випадках чи професійних захворюваннях та забезпеченням пенсійних виплат, – зазначив Олексій Мазуренко, в.о. начальника Головного управління ДФС у Сумській області.

 

До уваги власників електронних цифрових підписів!

Останнім часом Державною фіскальною службою України фіксуються випадки незаконного використання невідомими особами електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) суб’єктів господарювання під час реєстрації податкових накладних.

Для протидії шахраям та з метою захисту законних інтересів платників податків Акредитованим центром сертифікації ключів ІДД ДФС вимушено введені деякі тимчасові обмеження під час обслуговування заявників, у тому числі щодо території реєстрації для юридичних осіб, умов представництва в АЦСК ІДД ДФС тощо.

Окрім того, за результатами засідань спільної робочої групи з розробки проектів нормативно-правових актів у сфері ЕЦП, учасниками якої є представники Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України, Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС та інших АЦСК, було надано пропозиції щодо посилення процедур ідентифікації та реєстрації заявників під час надання послуг ЕЦП акредитованими центрами сертифікації ключів.

Звертаємо увагу, що безпека використання послуг ЕЦП також залежить від дотримання умов захисту та зберігання особистого ключа ЕЦП його власником. Особистий ключ ЕЦП повинен зберігатися у таємниці, його  передавання іншим особам заборонено.

 

Підприємствам Сумщини з початку року відшкодовано майже 750 мільйонів гривень ПДВ

У січні-жовтні 2015 року 104 підприємства області отримали на рахунки 749,8 мільйона гривень у вигляді відшкодування податку на додану вартість. Це більше, ніж за аналогічний період минулого року на 419,4 млн. грн. Так, у січні–жовтні 2014 року відшкодовано всього 330,4 млн. грн. За 10 місяців поточного року в автоматичному режимі  відшкодовано  259,2 млн. грн.

 Найбільше коштів з початку року отримали: ПАТ «Сумихімпром», акціонерне товариство "СЗ "Насосенергомаш", публічне акціонерне товариство "СМНВО", ТОВ "Гуала Кложерс Україна».

– Повернуті державою кошти мають пришвидшити процес оздоровлення економіки в регіоні, – зазначив Олексій Мазуренко, в.о. начальника Головного управління ДФС у Сумській області.

 

Змінено Порядок ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв

Кабмін постановою від 28.10.2015 N 864 вніс зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру товарно-транспортних накладних на переміщення спирту етилового та алкогольних напоїв. Змінами, зокрема, уточнено, що для формування та подання товарно-транспортних накладних до Реєстру адміністратор Реєстру безоплатно надає суб'єктам господарювання спеціалізоване програмне забезпечення.

Після складення товарно-транспортних накладних на них накладаються електронні цифрові підписи в такому порядку: перший – електронний цифровий підпис бухгалтера або особи, відповідальної за облік відвантажених матеріальних цінностей, другий – електронний цифровий підпис керівника або особи, на яку покладено відповідні обов'язки, третій – електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки (за наявності).

Для надання права підпису товарно-транспортних накладних зазначеним особам суб'єкт господарювання подає контролюючому органу за місцем реєстрації посилені сертифікати відкритих ключів електронного цифрового підпису таких осіб.

Підтвердженням факту реєстрації товарно-транспортних накладних у Реєстрі є наявність квитанції в електронній формі.

Постанова опублікована в «Урядовому кур’єрі» 04.11.2015 року та набере чинності  через рік з дня її опублікування.

 

З початку року Контакт – центр ДФС надав понад 1 мільйон відповідей на запитання платників податків

За десять місяців поточного року Контакт – центром Державної фіскальної служби надано 1 084,8 тис. відповідей на запитання платників податків та громадян. Більшість з них, 1 048,6 тис. – надано у телефонному режимі. Електронною поштою та факсом надано 33,9 тис. відповідей. З використанням автовідповідача користувачі отримали  2,3 тис. відповідей на свої запитання.

Найбільше суб`єктів господарювання цікавили питання податку на додану вартість, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, податку на доходи фізичних осіб та податку на прибуток підприємств.

Для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства відповіді надаються з використанням Бази знань. Це автоматизована база уніфікованих відповідей на запитання платників податків та громадян, яка постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані.

За 10 місяців 2015 року з використанням Бази знань платникам податків було надано 516 письмових консультацій. Станом на 1 листопада База знань налічує 13,9 тис. запитань – відповідей. 

Для зручності суб`єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на головній сторінці офіційного веб – порталу Державної фіскальної служби у розділі «Запитання – відповіді» Загальнодоступного інформаційно – довідкового ресурсу.

З початку року за допомогою ЗІР самостійно знайшли відповіді на свої запитання майже 2,2 млн. клієнтів офіційного веб-порталу ДФС. Також у січні-жовтні поточного року ЗІР поповнено новими розділами: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни у законодавстві», «Контакт-центр ДФС», «Антикорупційний сервіс ДФС «Пульс», «Інтерактивна мапа».  

 

В Конотопі митники запобігли ввезенню в Україну елементів зброї

Інспекторами митного поста “Конотоп” Сумської митниці ДФС спільно з працівниками відділу власної безпеки при ГУ ДФС у Сумській області ГУВБ ДФС та представниками прикордонного загону при проведенні митного контролю потягу сполученням Москва-Одеса виявлено комплектуючі до зброї в кількості 79 штук.

Комплектуючі, а саме приціли нічні, кронштейни для установки оптичного прицілу, бази на зброю, зарядний пристрій були запаковані в поліетиленові пакети та заховані в швелері рами вагону.

За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за статтею 483 Митного кодексу України “Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю”.

Заборонені предмети вилучені, а їх власника буде встановлено в ході проведення перевірки.

 

Конотопська ОДПІ нагадує платникам, що існує безліч корисних електронних сервісів від ДФС

Для якісного обслуговування платників Державна фіскальна служба України пропонує платникам скористатись електронними сервісами.

Зокрема, на офіційному веб-порталі ДФС функціонує сервіс «Електронний кабінет платника податків». Для інформаційної підтримки та технічної допомоги суб’єктам господарювання пропонують скористатися послугами call-центру ДФС. Цікавою для користувачів є також інформація щодо потенційних бізнес-партнерів з реєстру платників ПДВ.

Крім того, можна скористатися автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронної звітності» ДФС.

Електронні сервіси від ДФС безкоштовні. Для того, щоб користуватися ними потрібно лише мати власний електронний підпис. В м. Конотоп його можна отримати в представництві акредитованого Центру сертифікації ключів, що знаходиться за адресою пр. Миру, 2, ІІ зал Конотопської ОДПІ. Телефон для довідок (05447) 6-61-97.

 

Понад 25 млн. грн. єдиного податку сплатили до бюджету «спрощенці» Конотопської ОДПІ

За словами Юрія Чеботарьова, в. о. начальника Конотопської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області, впродовж десяти місяців поточного року платники, що працюють на спрощеній системі оподаткування, поповнили місцеві бюджети Конотопського та Буринського районів на 25,3 млн. грн. З них: 18 млн. грн. єдиного податку перерахували конотопчани, а 7,3 млн. грн. – «спрощенці» Буринського відділення Конотопської ОДПІ. В порівнянні з аналогічним періодом 2014 року надходження зросли понад в два рази – майже на 14 млн. грн. Лише у жовтні 2015 року спрощенцями сплачено 4,4 млн. грн.

Фізичні та юридичні особи – платники єдиного податку першої, другої та третьої груп  спрямували до бюджету 14 млн. гривень даного податку, що на 2,4 млн. грн. більше, ніж у минулому році.

Сільськогосподарські товаровиробники, що належать до четвертої групи спрощеної системи оподаткування сплатили 11,3 млн. гривень єдиного податку.

Нагадуємо, платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення  авансового внеску  не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Вони можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більше як до кінця поточного звітного року. Єдиний податок сплачується безпосередньо до місцевих бюджетів, тож від його своєчасної сплати залежить стан та умови розвитку рідного краю.

 

Контроль податкових ризиків з ПДВ

Державна фіскальна служба України  наказом від 28.07.2015 р. № 543 затвердила Рекомендований порядок взаємодії підрозділів ДФС при комплексному відпрацюванні податкових ризиків з податку на додану вартість. Документ розроблено з метою забезпечення стабільного розвитку економіки, рівних та конкурентних умов ведення бізнесу  та  вжиття профілактичних заходів щодо запобігання вчиненню правопорушень.

Комплексне відпрацювання податкових ризиків з ПДВ буде проводитись у три етапи:

I етап – рання податкова діагностика (до граничного терміну подання звітності з ПДВ);

II етап – електронний контроль ризиків (після граничного терміну подання звітності з ПДВ);

III етап – податковий контроль ризиків (після граничного терміну сплати грошових зобов'язань з ПДВ).

При відпрацюванні податкових ризиків може бути використана інформація, зокрема з:

Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;

Єдиного реєстру податкових накладних;

реєстру платників податку на додану вартість;

декларацій та розрахунків по податку на додану вартість;

митних декларацій тощо.

 

Перехитрив сам себе!

До митного поста Суми-Центральний Сумської митниці ДФС директором малого приватного підприємства «В» були подані до оформлення документи, в ході перевірки яких виявлено порушення митного законодавства.

До митної декларації директор вніс неправдиві відомості щодо класифікації товару, що призвело до зменшення ставки мита  та неправомірного звільнення від сплати митних платежів на суму близько 600  тисяч гривень.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених статтею 472 Митного кодексу України “Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення”. Вказане правопорушення  передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару та його конфіскацію.

 

Затверджено новий реєстр РРО

Державна фіскальна служба України наказом від 29.10.2015р. № 829 затвердила новий реєстр реєстраторів розрахункових операцій. У новий Реєстр ввійшли РРО, які дозволені для первинної реєстрації. Всього до Реєстру включено 140 моделей реєстраторів розрахункових операцій.

Нагадуємо, Державний реєстр розрахункових операцій – це перелік моделей РРО та їх модифікацій, які мають підтвердження відповідності діючим державним технічним регламентам та стандартам згідно Закону України «Про підтвердження відповідності», а також відповідають вимогам нормативних актів України та дозволені для використання в сфері, визначеної Законом про РРО.

Реєстр реєстраторів розрахункових операцій ведеться з метою:

–         використання в Україні РРО, які випускаються серійно, відповідають встановленим вимогам та пройшли державну реєстрацію;

–         виведення з експлуатації РРО, які не відповідають вимогам нормативних документів.

Наказ ДФС України від 29.10.2015р. № 829 набув чинності з дня його прийняття. Разом з цим втратив силу наказ ДФС від 09.07.2015р. № 485 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій».

 

 

Перейти до вмісту