Новини

Конотопська ОДПІ інформує

ImageВерховна Рада прийняла закон про відстрочку штрафів

Верховна Рада України відклала до 1 січня 2014 року введення штрафних санкцій за неподання до податкових інспекцій звітності, пов'язаної із застосуванням електронних реєстраторів звітних операцій.

 За закон про внесення відповідних змін до законодавства у зв'язку із прийняттям Податкового кодексу проголосували 293 народних депутата із 370, зареєстрованих у залі.

Закон продовжує до 1 січня 2014 року термін введення обов'язкової подачі до органів Міндоходів звітності, пов'язаної із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок по дротових або бездротових каналах зв'язку без застосування фінансових санкцій за її неподання.

На сьогодні даний закон ще не опублікований.

 

З наступного року сумлінних платників перевірятимуть «віртуально»

Вже з 1 січня 2014 року платники єдиного податку, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, зможуть скористатися новим сервісом – електронною перевіркою. Для цього достатньо буде повідомити територіальні органи Міністерства доходів і зборів України  про своє бажання пройти перевірку дистанційно за 10 днів до її проведення.

За рік, з 1 січня 2015 року, цю новацію буде розповсюджено на представників мікро-, малого та середнього бізнесу, що перебувають на загальній системі оподаткування. Нарешті, з початку 2016 року зможуть «замовити» собі проведення документальної невиїзної позапланової електронної перевірки всі категорії платників податків в Україні.

За оцінками фахівців Міндоходів, перехід до практики електронних перевірок дозволить не тільки підвищити якість і ефективність податкового аудиту, а й знизить адміністративне навантаження на платника податків. Із запровадженням електронної перевірки очікується значне скорочення часу на проведення аудиту та адміністративних витрат як для бізнесу, так і для держави.

Право на електронну перевірку матимуть платники податків з незначним ступенем ризику на підставі заяви, у якій крім загальних облікових даних зазначається інформація про податкові періоди господарської діяльності, що підлягають перевірці; систему оподаткування, що застосовується платником податків; перелік податків, які будуть перевірені під час проведення електронної перевірки тощо.

Платник податків сам визначатиме податкові періоди, за які буде проводитися електронна перевірка, за умови, що за ці періоди не проводились документальні планові або позапланові перевірки (з відповідних питань, які платник податків має намір перевірити).

Відповідний наказ Міністерства доходів і зборів України щодо порядку проведення електронних перевірок від 03.06.2013 № 143, був зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13 червня 2013 року (№950/23482) та вступає в дію з 1 січня 2014 року.

 

Забезпечення високоякісного сервісу для платників податків

В рамках програми модернізації та реформування податкової служби, а також з метою індивідуального підходу до кожного платника та ефективної системи обслуговування, майже рік тому було створено Центр обслуговування платників податків у ДПІ міста Конотопа.

Основні завдання, які виконує Центр – це комплекс послуг з отримання дозвільних документів, довідок, податкових консультацій; удосконалення процесу приймання податкової звітності від суб’єктів господарювання; забезпечення швидкого доступу платника до інформації.

Такий сервісний Центр має у своїй структурі три обов’язкові секції – секцію прийому і видачі довідок та дозвільних документів, секцію прийому звітності і кореспонденції та секцію обслуговування платників. Крім того Центр обладнано залом очікування та плазмовим екраном, на якому транслюється важлива інформація для платників. Для допомоги відвідувачам запроваджено посада консультанта – модератора, який допомагає у пошуку необхідної інформації на стендах, заповненні документів, тощо.

Послугами Центру протягом 10 місяців вже скористались більш ніж 5 тисяч платників, які неодноразово висловлювали своє позитивне ставлення до відкриття та роботи Центру обслуговування платників податків.

 

Як закрити підприємництво

Процедура ліквідації починається з подання державному реєстратору заяви про припинення підприємницької діяльності, на підставі якого в Єдиний державний реєстр вноситься запис про рішення фізичної особи-підприємця про припинення нею підприємницької діяльності. Водночас повідомляємо, що наказом Мин’юста України від 17.04.13 № 730/5 затверджена, зокрема, нова форма заяви про припинення підприємницької діяльності – фізичною особою підприємцем (з 01.07.2013 року).

Після цього фізична особа – підприємець зобов’язаний повернути в територіальний орган Міндоходів за основним місцем обліку оригінали документів та завірені копії, видані ДПІ (свідоцтва,  патенти тощо) і подати заяву за формою 8-ОПП  (за бажанням),

Крім того, підприємцю протягом 10 днів необхідно надати документи до ДПІ про проведення документальної позапланової перевірки (книгу обліку доходів і витрат, первинні документи, виписки банку тощо) і подати ліквідаційну звітність.

У разі якщо припинення господарської діяльності здійснюється «єдинником», то податкові зобов’язання  із сплати єдиного податку нараховуються такому платнику до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому до ДПІ подано відмову від спрощеної системи оподаткування у зв’язку  з припинення провадження господарської діяльності (п. 295.8, ст. 295 Податкового кодексу).

Звертаємо увагу, що фізичній особі – підприємцю також необхідно завчасно закрити всі рахунки в банках і фінансових установах.

Після завершення всіх процедур припинення підприємницької діяльності ДПІ видає довідку про відсутність заборгованості зі сплати податків зборів за формою  № 22-ОПП, яка дійсна протягом двох місяців.

Закінченням процедури ліквідації підприємницької діяльності є внесення в Єдиний державний реєстр запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Важливо пам’ятати, що доки процедура ліквідації не доведена до кінця, тобто державний реєстратор не вніс відповідний запис про припинення підприємницької діяльності, за фізичною особою зберігається статус підприємця з виконанням всіх покладених законодавством на нього обов’язків.

Одночасно нагадуємо, що порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням визначено статтею 47 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.03 р. № 755- IV, порядок зняття з обліку платників податків в ДПІ – розділом XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 № 1588.

 

Правила переміщення лікарських засобів через митний кордон України

Щоб зробити процедуру перетину кордону безболісною і комфортною, та не наразитися на порушення митних правил, громадянам необхідно звернути увагу на особливості переміщення через кордон окремих товарів.

 Так, при поверненні з-за кордону громадянам слід знати, що лікарські засоби можна ввозити з собою у ручній поклажі або в супроводжуваному чи несупроводжуваному багажі.

Лікарські засоби, що продаються без рецепта лікаря, перевозяться лише у кількості, що не перевищує п'яти упаковок кожного найменування на одну особу (крім лікарських засобів, що містять наркотичні чи психотропні речовини). У протилежному випадку особа повинна мати з собою рецепт на відповідний лікарський засіб. Такі лікарські засоби перевозяться лише у кількості, яка не перевищує зазначену в наявному в особи рецепті, виданому на ім'я цієї особи та засвідченому печаткою лікаря та/або закладу охорони здоров'я.

 Крім того, звертаємо увагу!

При перетині кордонів країн Митного Союзу автовласникам потрібно перевірити свої медичні аптечки.

Законодавство України та Митного союзу має певні відмінності, які можуть спричинити ненавмисні правопорушення з боку фізичних осіб, що прямують до Росії, Білорусії або Казахстану на особистому автотранспорті.

Препарат «Буторфанолу тартрат», який є обов’язковим в медичних аптечках першої допомоги, що реалізуються на території України, включено до Єдиного переліку товарів, до яких застосовується заборона чи обмеження на вивіз чи ввіз державами-учасницями Митного союзу в рамках Євразійського економічної союзу в торгівлі з третіми країнами.

У зв’язку з цим, просимо подорожуючих бути уважними при перетині кордону Митного Союзу.

 

 

Працівники Міндоходів Сумщини викрили тіньові афери на ринку пального

На оптовій базі одного з реалізаторів пально-мастильних матеріалів у м.Суми оперативники Міндоходів Сумщини виявили підпільний міні-завод з виробництва високооктанових бензинів різних марок. Річний обсяг реалізації незаконно виготовленої продукції становив майже 34 мільйона гривень на рік.

Оперативним шляхом працівники Міндоходів «вийшли» на оптового реалізатора нафтопродуктів. Товариство, що ставало неодноразовим переможцем  тендерних процедур та постачало пальне державним та комунальним підприємствам області, вдавалось до незаконних операцій за участю фіктивних фірм, на рахунках яких ховало левову частку своїх прибутків. Таким чином, незаконно формувало податковий кредит з ПДВ та не сплатило до бюджету 3,4 млн. грн. податку.

З питаннями щодо законності діяльності підприємства працівники Міндоходів  вийшли з перевіркою на оптову базу підприємства, а виявили там … підпільний міні-завод. З сировини сумнівної якості при додаванні відповідних компонентів (присадок) підпільники виготовляли бензини різних марок.        

За наявними даними сировина для виробництва високооктанових бензинів  завозились  контрабандним шляхом з Російської Федерації, а також прямо з копалин, розташованих на території Сумської і Полтавської областей. Наразі відпрацьовуються усі шляхи незаконного постачання сировини на підпільне виробництво.   

 У ході слідчих заходів знайдена чорнова технічна документація, яка відтворює на весь цикл підпільного виробництва пального, а також бухгалтерські документи, що вказують на масштаби виробництва і реалізації фальсифікату.

Всього вилучено близько 100 тисяч літрів пального вартістю 1 мільйон гривень, ємності для його зберігання, автозаправні блоки, виробниче обладнання, автотранспорт, вимірювальні засоби тощо.

За фактами ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах   (ст. 212 ч.3 Кримінального кодексу України),  а також незаконного виготовлення підакцизних товарів з використанням обладнання, що забезпечує масове виробництво (ст. 204 ч.2 ККУ), слідчими Міндоходів відкрито кримінальне провадження.

 

 

Перейти до вмісту