Державна податкова служба інформує
Новини

Головне управління ДПС у Сумській області інформує

З початку року до бюджету області надійшло 556,3 млн грн податків

Від початку  2024 року до обласного бюджету Сумщини надійшло 556,3 млн грн податків та платежів.  Одним із основних джерел наповнення обласного бюджету є податок на доходи фізичних осіб.  Так, упродовж січня-травня 2024 року платники Сумщини  спрямували до обласного бюджету 427,7 млн грн податку на доходи фізичних осіб. 

Варто зазначити, що в доходах обласного бюджету податок на доходи фізичних осіб займає майже 77 відсотків.  Тому подальше зростання рівня наповнення обласної скарбниці, значною мірою залежить саме від цього платежу.

Також, серед лідерів надходжень – податок на прибуток підприємств (питома вага 12,2 відс.). Надходження податку на прибуток підприємств склали 67,9 млн гривень. 

Крім того, до обласного бюджету платники податків перерахували 42,4 млн гривень рентної плати за користування надрами.

Податкова служба Сумщини висловлює вдячність  платникам за відповідальне ставлення  до сплати податків, адже це є основним джерелом наповнення бюджетів та, відповідно, підтримкою для держави, особливо в нинішній складний період.

Які документи потрібні для подання онлайн заяви № 5-ОПП ФОПам

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що відповідно до п. 65.3 ст. 65 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та п.п. 1 п. 6.7 розд. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами (далі – Порядок № 1588) для взяття на облік фізична особа, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, у строк 10 календарних днів після державної реєстрації (реєстрації) незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, зобов’язана подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання: заяву (для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність) за формою № 5-ОПП (далі – Заява за ф. № 5-ОПП) (додаток 8 до Порядку № 1588); копію документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, визначеного у п.п. 1 п. 6.7 розд. VI Порядку № 1588.

Якщо адвокат або судовий експерт провадить незалежну професійну діяльність індивідуально (не в складі державної спеціалізованої установи чи іншої юридичної особи) не з дати видачі відповідного свідоцтва, то для підтвердження періодів, протягом яких незалежна професійна діяльність не провадилась, подається документ відповідного уповноваженого органу чи витяг з реєстру, яким забезпечується реєстрація незалежної професійної діяльності, із зазначенням дат зупинення та поновлення права на заняття незалежною професійною діяльністю або дат зміни організаційної форми відповідної діяльності.

Фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність та взяті на облік, як внутрішньо переміщені особи, можуть подати заяву для взяття на облік/зміну місця обліку до контролюючого органу за місцем реєстрації фактичного місця проживання такої внутрішньо переміщеної особи згідно з довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, копія якої подається до контролюючого органу (п.6.8 розд. розд. VI Порядку № 1588).При поданні документів пред’являються оригінали зазначених документів та паспортний документ.

Заява за ф. № 5-ОПП та копії зазначених документів можуть бути подані засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Для формування та надсилання документів звітності в електронній формі, платник може використовувати обране на власний розсуд програмне забезпечення, у т. ч. Електронний кабінет. Доступ до приватної частини Електронного кабінету (особистий кабінет), яка є індивідуальною персоніфікованою вебсторінкою користувача, надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету надає платникам можливість створення заяв та запитів для отримання інформації, в тому числі Заяви ф. № 5-ОПП (ідентифікатор форми F13141ХХ). У запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля такої заяви. При цьому, частина полів електронного документа заповнюється автоматично на підставі реєстраційних та інших даних наявних в ДПС.

Приєднання до Заяви сканованих копій документів (файл у форматі pdf із обмеженням розміру до 5 МБ) здійснюється шляхом вибору «Документ довільного формату» у вкладці «Додатки» зазначеної вище форми. Після успішної перевірки та збереження електронний документ необхідно підписати та направити до контролюючого органу.

Фізична особа, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, при поданні в електронному вигляді Заяви за ф. № 5-ОПП може не приєднувати скановані копії паспорта, оскільки накладений електронний підпис такої фізичної особи ідентифікує її як автора та підписувача електронного документа.

Де можна  перевірити інформацію, яка міститься в щоденних Z-звітах, створених РРО та/або ПРРО?

        Головне управління ДПС у Сумській області акцентує, суб’єкт господарювання може перевірити інформацію, яка міститься в щоденних Z-звітах/фіскальних чеках, створених реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО) в приватній частині Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС (https://cabinet.tax.gov.ua), в підрежимах «Зведені звіти» та «Чеки» режиму «Дані РРО».

Незадекларована праця не підтримує ЗСУ

На початок 2022 року близько 3 млн працівників працювали без оформлення трудових відносин. За умови виплати заробітної плати хоча б на рівні мінімальної – це майже 100 мільярдів гривень податків та зборів на рік, які можуть бути направлені на захист нашої держави.

Пам’ятайте! Україна бореться з окупантами не лише зброєю, а й своєю працею, яка має бути задекларованою!

Той, хто уникає сплати податків, – не підтримує наших захисників!

Під час повітряної тривоги надання сервісних послуг тимчасово призупиняється

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує платникам податків Сумщини, що під час повітряної тривоги надання сервісних послуг у центрах обслуговування платників (ЦОП) та ДПІ, де ЦОП не створено, тимчасово призупиняється.

Це робиться з метою забезпечення безпеки як платників податків, так і наших працівників. Відновлення роботи ЦОП/ДПІ відбувається протягом декількох хвилин після закінчення повітряної тривоги.Просимо з розумінням поставитися до тимчасових незручностей.

Під час повітряної тривоги ви можете: Отримати консультації з податкових питань:
Вебсайт ДПС: https://tax.gov.ua/Facebook-Messenger: https://www.facebook.com/tax.sumy
Електронні сервіси податкової Звернутися до ЦОП/ДПІ після закінчення повітряної тривоги.
Дякуємо за розуміння! Бережіть себе!

Перейти до вмісту