Державна податкова служба інформує
Новини

Головне управління ДПС у Сумській області інформує

Антикорупційний номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс»

Державної податкової служби України: 0800-501-007

Податковий контроль за продажем товарів через мережу Інтернет

ДПС продовжує інформувати громадськість про результати постійного моніторингу Інтернет-магазинів та наголошує, що протидія нелегальному ринку обігу товарів та приховуванню результатів діяльності з надання оплатних послуг залишається в пріоритеті податкової служби.  

Так, територіальними підрозділами податкового аудиту постійно проводяться фактичні перевірки платників податків, у т. ч. з питань  дотримання порядку проведення розрахунків. 

Наразі увага податкових органів особливо зосереджена на платниках податків, що системно працюють із порушенням вимог чинного законодавства, або ж і взагалі без реєстрації господарської діяльності. 

За результатами аналізу наявної податкової інформації встановлено низку суб’єктів господарювання, які здійснювали незаконну діяльність, а саме: продаж мобільних телефонів та аксесуарів через Інтернет-магазин та безпосередньо за місцем розташування господарських одиниць без застосування програмних РРО та з наданням покупцям нефіскальних чеків. 

Під час фактичних перевірок встановлено факти невидачі розрахункових документів, відсутності первинних документів, що засвідчують облік товарних запасів. Крім того, під час перевірок встановлено 4 випадки недотримання роботодавцем законодавства щодо оформлення трудових відносин з працівниками. 

За результатами проведених фактичних перевірок мережі СГ донараховано понад 2 млн грн штрафних санкцій. 

Крім того, копії матеріалів перевірок направлено до Міжрегіональних територіальних органів Державної служби з питань праці. 

Нагадуємо платникам податків, що лише належний рівень правової культури та свідомості при організації господарської діяльності та сплаті податків допоможе уникнути штрафів. 

У випадках виявлення фактів відсутності електронної копії чека на вебпорталі ДПС просимо інформувати податкові органи у чат-бот «StopViolationBot» месенджеру «Telegram» для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів. 

Подання заяви для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує платникам податків Сумщини, що ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видається органами ліцензування, якими відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2015 № 609 є територіальні органи ДПС.

Для отримання такої ліцензії суб’єкт господарювання подає до органу ліцензування за місцем провадження діяльності заяву про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями у довільні формі.

У заяві зазначає перелік програмних РРО, які знаходяться у місці торгівлі, їх фіскальні номери, дату реєстрації ПРРО в контролюючому органі та назву моделі ПРРО. 

До уваги платників!

В Електронному кабінеті удосконалено сервіс одержання Витягу щодо стану розрахунків з бюджетом та цільовими фондами за даними органів ДПС. 

З 1 травня 2024 року є можливість отримати Витяг щодо стану розрахунків з бюджетом та цільовими фондами за даними органів ДПС: за будь-який рік, поточний рік та минулі роки окремо; з розрахунком пені на суму наявного податкового боргу на день звернення платника; з підписом/без підпису посадової особи контролюючого органу. 

Детально ознайомитись з інформацією як отримати Витяг щодо стану розрахунків з бюджетом та цільовими фондами за даними органів ДПС можна за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/splata-podatkiv-ta-edinogo-vnesku–povernennya-platejiv-z-byudjetu/stan-rozrahunkiv-platnikiv-z-byudjetom-ta-fondami/oderjannya-platnikami-dokumentu-schodo-stanu-rozrahunkiv-platnikiv-z-byudj/videouroki/11025.html

 Реквізити для сплати податків

Головне управління ДПС у Сумській області звертає увагу платників податків Сумської області на те, що актуальні реквізити для сплати податків, зборів, платежів до державного, місцевих бюджетів та єдиного внеску розміщені на субсайті Головного управління ДПС у Сумській області в розділі «Рахунки для сплати платежів» за посиланням https://sumy.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/

Військовий збір: хто платить і скільки

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує платникам податків Сумщини,  що   пунктом 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

Платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ (п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ), зокрема: фізична особа – резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;  фізична особа – нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;    податковий агент.

При цьому, п.п 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Відповідно до п.п. 164.1.3 п. 164.1 ст. 164 ПКУ загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року, доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності згідно із ст. 177 ПКУ, та доходів, отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність згідно із ст. 178 ПКУ.

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються в порядку, встановленому розд. IV ПКУ, з урахуванням особливостей, визначених підрозд. 1 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, за ставкою, визначеною п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ (п.п. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

Ставка військового збору складає 1,5 відс. об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ (п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ). Отже, сума доходу, отриманого фізичною особою – підприємцем (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) від провадження господарської діяльності підлягає оподаткуванню військовим збором в порядку, визначеному ст. 177 ПКУ.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись у ЗІР ДПС України https://zir.tax.gov.ua/main/bz/search/?src=ques


Антикорупційний номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс»

Державної податкової служби України: 0800-501-007

“Гарячі телефонні лінії” з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН

З метою надання кваліфікованої допомоги платникам податків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) Головне управління ДПС у Сумській області організовує проведення “гарячих телефонних ліній”.

Залежно від вашої галузі діяльності ви можете звернутися за номерами:

виробництво, транспортні послуги та послуги технічного обслуговування ТЗ, послуги оренди, маркетингові послуги та інші: (0542) 68-52-97;  (0542) 68-51-85;  (0542) 68-50-70; +38 095 045 98 77;

сільське господарство  (0542) 68-51-01; (0542) 68-51-20

будівництво та виробництво (0542) 70-17-42; +38 099 501 26 99

ФОП за всіма  видами економічної діяльності  (0542) 68-51-79;  (0542) 68-52-29 

У разі не отримання необхідної інформації за вашим галузевим напрямком ви можете звернутися за загальним номером: (0542) 68-50-70. Телефонні лінії працюють щоденно протягом робочого дня. Наші фахівці завжди готові надати вам кваліфіковану допомогу та роз’яснення з будь-яких питань, пов’язаних з зупинкою реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Увага! У разі оголошення повітряної тривоги стаціонарні номери можуть не відповідати.

Зверніть увагу! Актуальну інформацію з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН можна знайти на вебсайті ДПС України: https://tax.gov.ua/.Перелік телефонних номерів може змінюватися. Рекомендуємо перед зверненням перевірити актуальну інформацію на субсайті Головного управління ДПС у Сумській області.

      Як працівнику перевірити оформлення трудових відносин і сплату страхових внесків

Страховий стаж і сплата ЄСВ гарантують працівникам соціальний захист: оплату лікарняних, допомогу на випадок безробіття, нещасного випадку на роботі чи професійного захворювання, пенсію. Перевірте оформлення трудових відносин, своєчасність і повноту сплати страхових внесків, свій страховий стаж. Розповідаємо, як зробити це самостійно, не виходячи з дому. Якщо роботодавець  має найманих працівників, він зобов’язаний щомісяця сплачувати за них ЄСВ у розмірі 22% від бази нарахування (заробітної плати, винагороди за виконання робіт або надання послуг).

Як перевірити факт сплати внесків та набутий страховий стаж. Завітайте на портал електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/ або завантажте мобільний додаток «Пенсійний фонд» (Google Play та iOS). Авторизуйтеся в особистому кабінеті зручним для вас способом: За кваліфікованим електронним підписом (КЕП), який можна отримати в ДПС, акредитованому центрі сертифікації ключів, у банківських установах (перелік яких є на порталі). Шляхом ідентифікації за Gov ID, який включає в себе ідентифікацію за ЕЦП, за мобільним телефоном (Mobile ID) або за наявності рахунку в одному з 27 банків України (Bank ID).

Потім оберіть розділ «Дані з реєстру застрахованих осіб». Окрім анкетних даних ви побачите відомості про: заробітну плату, з якої сплачено страхові внески з 2000 року (в окремих випадках з 1998 року) страховий стаж (з 2004 року) місця роботи (Електронна трудова книжка) періоди отримання допомоги по тимчасовій втраті працездатності 

На вебпорталі Пенсійного фонду України страховий стаж розраховується з 1 січня 2004 року, що пов’язано з ухваленням Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 №1058-IV, який запровадив поняття «страховий стаж». До цього стаж вважався трудовим. Зарахування стажу до 01.01.2004 здійснюється на підставі записів у трудовій книжці та інших документів.

 Уважно перевірте актуальність інформації. У разі, якщо ви побачили застарілу інформацію щодо себе або недостовірну інформацію, ви можете подати Анкету для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб, додавши скан-копії документів, які підтверджують зміни (розділ «Комунікації з Пенсійним фондом України: Анкета для зміни даних у Реєстрі застрахованих осіб»).

Важливо! Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам роботодавцями подаються окремо за кожний квартал із розбивкою по місяцях звітного кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.

Податкова застава в разі несплати у встановлені строки грошових зобов’язань

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує платникам податків Сумщини, що відповідно п.п.14.1.155 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкова застава – спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов’язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом. 

Податкова застава є тимчасовим примусовим заходом забезпечення сплати платником податків грошового зобов’язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений  ПК України. Право податкової застави виникає згідно з п. 89.1 ст. 89 ПК України та не потребує письмового оформлення. Повідомлення про виникнення у платника податків, що має податковий борг, права податкової застави міститься у податковій вимозі, яка надсилається відповідно до вимог ст. 59 ПК України.

Право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. 

Відповідно до п. 89.3 ст. 89 ПК України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. 

Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред’являється платнику податків, що має податковий борг. 

Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим відповідно до Порядку застосування податкової застави контролюючими органами, затверджений наказом Міністерства фінансів України  від 16.06.2016 № 586. 

Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих. Контролюючий орган зареєструє податкову заставу у відповідному державному реєстрі. Після проведення опису майна в заставу податковим керуючим платник податків не має права відчужувати таке майно, але зберігає право користування таким майном.

При цьому, платник податків може відчужувати майно, що перебуває у податковій заставі, тільки за згодою контролюючого органу, а також у разі, якщо контролюючий орган впродовж десяти днів з моменту отримання від платника податків відповідного звернення не надав такому платнику податків відповіді щодо надання (ненадання) згоди.  Стягнення коштів платника податків проводяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. 

У разі невиконання платником податків грошового зобов’язання, забезпеченого податковою заставою, орган стягнення у порядку, визначеному цим Кодексом, звертає стягнення на майно такого платника, що є предметом податкової застави. 



«МИ СТОЇМО НА ЗАХИСТІ  ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ ПОВИННІ БУТИ РІВНИМИ У ПРАВАХ З РОБОТОДАВЦЯМИ, ТОМУ ЗАРПЛАТІ У КОНВЕРТІ» – НІ!

Антикорупційний номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс»

Державної податкової служби України: 0800-501-007

Податкова служба Сумщини нагадує про новий розмір мінімальної зарплати

Головне управління ДПС у Сумській області акцентує, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці. Розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати (ст.ст. 3–31 Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» далі – Закон № 108). Згідно з Бюджетним кодексом України розмір мінімальної заробітної плати визначається Законом про Державний бюджет України на відповідний рік.

Відповідно до ст.ст. 35–36 Закону № 108, контроль за додержанням законодавства про оплату праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та податкові органи. Податкові органи мають право на проведення перевірки без попереднього попередження платника у випадках, передбачених законодавством. За порушення законодавства про оплату праці винні особи притягаються до дисциплінарної, матеріальної, адміністративної та кримінальної відповідальності згідно з законодавством.

Згідно зі ст. 265 Кодексу законів про працю України, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, винні у порушенні законодавства про працю, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством. Юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, також несуть відповідальність.

Звертаємо увагу, що відповідно до ст. 24 Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню або брала добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок (частина третя ст. 24 Закону № 1058). Таким чином, через несплату або неповну сплату єдиного внеску наймані працівники втрачають страховий стаж та можливість одержання достойної пенсії за віком, по інвалідності, в зв’язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених законодавством.

Нагадуємо, що з 01.04.2024 збільшено розмір мінімальної заробітної плати до 8000 грн, у погодинному розмірі – 48 гривень.

Місце проживання платника податків: актуальні питання реєстрації та обліку

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує платникам податків Сумщини, що дані про місце проживання фізичних осіб є обов’язковими і мають суттєве значення для реєстрації та обліку платників податків, оскільки відповідно до статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

Згідно з вимогами статей 63 та 70 Кодексу всі фізичні особи – платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) у порядку, визначеному цим Кодексом.

Порядок реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі визначено Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 25.10.2017 за № 1306/31174, із змінами та доповненнями (далі – Положення).

Відповідно до пункту 70.2 статті 70 Кодексу інформація про місце проживання особи вказується платником при заповненні Облікової картки фізичної особи – платника податків або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) на момент реєстрації у Державному реєстрі або в окремому реєстрі Державного реєстру.

Також, відповідно пункту 70.7 статті 70 Кодексу фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну своїх даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення(у т.ч. про зміну місця проживання) протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви.

Розділом ІІІ Положення встановлено вимоги до документів, які подаються фізичними особами для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру. Згідно з пунктом 1 розділу ІІІ Положення для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру використовуються дані документа, що посвідчує особу:

Для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особа подає один з таких документів: витяг з реєстру територіальної громади; паспорт, виготовлений у формі книжечки; тимчасове посвідчення громадянина України.

Для підтвердження факту внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа подає довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509.

Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ Положення до Облікової картки (Повідомлення, Заяви про внесення змін) вноситься інформація, зокрема про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування).

Законом України від 05 листопада 2021 року № 1871-IX «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» (далі – Закон) врегульовано питання надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні.

Порядок декларування та реєстрації місця проживання (перебування), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2022 року № 265, визначає механізм здійснення декларування/реєстрації місця проживання (перебування), зміни місця проживання, зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування), а також встановлює форми необхідних для цього документів.

Увага! Завершується кампанія декларування доходів громадян

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що 30 квітня 2024 року спливає термін подання декларації про доходи громадян за 2023 рік.

Як подати декларацію?

 В електронній формі через Електронний кабінет платника податків.

 У паперовій формі в контролюючому органі.

Детальну інформацію про порядок декларування доходів громадян можна знайти на офіційному вебпорталі Державної податкової служби України: https://tax.gov.ua/…/odnorazove…/deklaratsiya/



У першому кварталі 2024 року бюджет поповнився майже на 304,0 млн гривень

В.о. начальника Головного управління ДПС у Сумській області, Артем СНЄЖКО, надав коментар для провідних медіа Сумщини  щодо  податкових надходжень до обласного бюджету за результатами І кварталу 2024 року. Він підкреслив, що податкові органи активно працюють над забезпеченням фінансових ресурсів для потреб Збройних Сил України, підтримки економіки та громадян у цей складний час.        

Так, за інформацією податківця протягом січня-березня 2024 року до обласного бюджету Сумщини було направлено 303,7 млн грн податків, зборів та інших податкових платежів.

У загальній сумі найбільша частка сплачених податкових надходжень належить податку на доходи фізичних осіб. З початку року його надійшло  у сумі 236,2  млн  гривень. 

Рентної плати за користування надрами було сплачено у сумі 16,4 млн гривень.

Крім того, до обласного бюджету поступило податку на прибуток підприємств у сумі 42,0 млн гривень.

Ці цифри свідчать про важливу роль, яку грають податкові надходження у фінансуванні оборонної сфери та економічного відродження країни в умовах воєнного стану. Підтримка громадян та забезпечення безпеки держави вимагають зусиль усіх громадян та органів державної влади.

Не дивлячись на виклики, які стоїть перед країною, податкова служба  Сумщини продовжує працювати на благо громадян і держави, забезпечуючи стабільність та безпеку в умовах неспокою та небезпеки, – констатував посадовець.

Сумчани, єднаємося для перемоги! Закликаємо вас бути відповідальними та сплачувати податки вчасно.

Місцеві бюджети Конотопщини отримали майже 294,0 млн гривень податків

Зберігаючи робочі місця, бізнес має працювати, виплачувати  заробітну плату, сплачувати  податки і тоді місцеві бюджети будуть стабільно наповнюватися, а місцеве населення зберігатиме платоспроможність. Навіть під час війни.

За інформацією управління економічного аналізу Головного управління ДПС у Сумській області платники Конотопського району у першому кварталі 2024 року сплатили до місцевих бюджетів 293,9 млн грн податкових платежів.  Зазначена сума на 36,9 млн грн (або на 14,4 відс.) перевищила показник аналогічного періоду минулого року (у співставних умовах). 

У розрізі бюджетоформуючих податків надійшло: податку на доходи фізичних осіб – 172,5 млн грн, єдиного податку – 56,6 млн грн, земельного податку  – 46,4 млн грн, податку на нерухоме майно – 4,2 млн гривень.

Податківці впевнені, що платники податків Конотопського району гідно допомагають державі подолати складний фінансовий стан та підтримати  обороноздатність її військових. Власною працею та сплаченими податками вони забезпечують своєчасне й повне виконання місцевих бюджетів у період дії воєнного стану.

Застосування РРО/ПРРО підвищує ефективність контролю за дотриманням законодавства

У Головному управлінні ДПС у Сумській області акцентують, що дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги) у сфері роздрібної торгівлі суб’єктами господарювання завжди приносить користь споживачам, бюджету країни та поліпшує, в частині контролю за залишками асортиментного переліку товарів, роботу платників податків, які у своїй діяльності використовують реєстратори розрахункових операцій. 

Застосування РРО/ПРРО підвищує ефективність контролю за дотриманням законодавства у сфері захисту прав споживачів завдяки праву останніх вимагати фіскальний чек. Зазначені норми сприяють прозорим та рівним конкурентним умовам для всіх учасників ринку та несуть в собі загрози тільки для недобросовісних його учасників. 

Податківці Сумщини наголошують, що купуючи товари чи замовляючи послугу, покупець повинен отримати чек. Саме чек є запорукою споживача, що доводить де, у кого і за яку ціну було придбано товар. Тож закликаємо споживачів завжди брати та зберігати розрахункові документи. 

Звертаємо увагу, що Законом України «Про захист прав споживачів» визначено, що всі вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа. Якщо будуть документальні докази – тим більше шансів на успіх матимете споживач товарів (робіт, послуг) для відстоювання своїх прав. Не маючи таких документів у своєму розпорядженні, громадяни свідомо позбавляють себе можливості на державний захист для відстоювання власних прав у разі, якщо товар чи послуга виявляться неякісними. 

Звертаємо увагу, що норми обов’язкового використання РРО/ПРРО сприяють збільшенню надходжень до Державного бюджету України, посиленню захисту прав споживачів та створенню рівних і цивілізованих умов ведення бізнесу. 

Це, своєю чергою, посилить спроможність нашої держави забезпечувати нагальні потреби її захисників та захисниць в умовах воєнного стану та належної соціальної підтримки громадян. 

За порушення законодавства особи притягаються до відповідальності

Одним з важливих питань, які наразі потребують невідкладного вирішення – це ліквідація боргів із заробітної плати, упередження порушень законодавства щодо термінів та розміру її виплати, соціальний захист населення, залучення усіх категорій громадян, які працюють, до декларування одержаних доходів та повної сплати податків з них. 

Розв’язання цих питань, створення сприятливих умов для розвитку підприємств та підприємництва, подальший контроль за дотриманням законодавства про працю та виплату оподаткованої заробітної плати в повному обсязі – пріоритетні напрямки роботи податківців Сумщини.

Є і шляхи вирішення – через підтримку партнерських відносин з суб’єктами господарювання, мінімальне втручання в діяльність тих, хто є сумлінним платником податків та виконує всі свої зобов’язання перед державою, дотримуючись літери закону.  

Податкова має захистити право людей на працю та гідну заробітну плату. Для забезпечення цих конституційних вимог, законами України визначаються розміри мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму. 

За порушення законодавства про оплату праці винні особи притягаються до дисциплінарної, матеріальної, адміністративної та кримінальної відповідальності. 

Під особливою увагою податківців перебувають суб’єкти господарювання, економічний потенціал яких зростає, збільшуються виробничі потужності, проте заробітна плата виплачується в незначних розмірах, а то й взагалі менше законодавчо встановленого мінімуму. 

Наразі, у нелегкий воєнний час, наша держава як ніколи потребує підтримки: коли наші військові обороняють і захищають територіальну цільність України, кожний з нас стоїть на захисті її економічного фронту – своєчасно та в повному обсязі сплачуючи податки. 

Податківці нагадують про необхідність дотримання вимог трудового законодавства щодо офіційного оформлення працівників, своєчасної виплати заробітної плати на встановленому законодавством рівні, недопущення її сплати у  «конвертах», адже від цього залежить фінансування обороноздатності держави, підтримка ЗСУ в цілому, суттєва матеріальна допомога соціальній сфері та громадянам, постраждалим від війни.

.

Перейти до вмісту