Державна податкова служба інформує
Новини

Головне управління ДПС у Сумській області інформу

«МИ СТОЇМО НА ЗАХИСТІ  ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ ПОВИННІ БУТИ РІВНИМИ У ПРАВАХ З РОБОТОДАВЦЯМИ, ТОМУ ЗАРПЛАТІ У КОНВЕРТІ» – НІ!

Антикорупційний номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс»

Державної податкової служби України: 0800-501-007

Платники податків Конотопщини  сплатили до місцевих бюджетів  майже 867,0 млн гривень податкових платежів

У період дії воєнного стану сплата податків є важливою складовою економічного фронту, коли кожен громадянин свідомо сплачуючи податки,  фінансово підтримує Україну та її Збройні сили у нелегкий час. За інформацією управління економічного аналізу Головного управління ДПС у Сумській області платники Конотопського району Сумської області дуже відповідально ставляться до сплати податків і зборів. Так, протягом 8 місяців 2024 року ними було сплачено до місцевих бюджетів 866,9 млн гривень. Зазначена сума на 124,6 млн грн перевищила показник аналогічного періоду минулого року.

У розрізі бюджетоформуючих податків надійшло: податку на доходи фізичних осіб – 541,5 млн грн, єдиного податку – 146,0 млн грн, земельного податку  – 131,4 млн грн та  податку на нерухоме майно – 16,6 млн гривень.

Податківці стверджують, що сплачені кошти – це суттєвий внесок, який дозволить забезпечити виконання місцевих бюджетів, фінансову підтримку територіальних громад, а головне – військових у період дії воєнного стану.

Упродовж січня-серпня 2024 року до бюджету області надійшло майже

929 млн грн податків

Від початку  поточного року до обласного бюджету Сумщини надійшло 928,9 млн грн податків та платежів.  Одним із основних джерел наповнення обласного бюджету є податок на доходи фізичних осіб.  Так, протягом  січня-серпня 2024 року платники Сумщини  спрямували до обласного бюджету 726,1 млн грн податку на доходи фізичних осіб. 

Варто зазначити, що в доходах обласного бюджету податок на доходи фізичних осіб займає 78 відсотків.  Тому подальше зростання рівня наповнення обласної скарбниці, значною мірою залежить саме від цього платежу. Також, серед лідерів надходжень – податок на прибуток підприємств (питома вага 11,1 відс.). Надходження податку на прибуток підприємств склали 103,2 млн гривень. Поряд з цим, до обласного бюджету платники податків перерахували 71,8 млн гривень рентної плати за користування надрами.

Податкова служба Сумщини висловлює вдячність  платникам за належне виконання своїх обов’язків щодо сплати податків.

З початку року до місцевих бюджетів  Сумщини надійшло майже 913 млн грн єдиного податку

Незважаючи на складні економічні умови, платниками, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, за вісім місяців 2024 року забезпечено надходження єдиного податку в сумі 912,9 млн гривень.      

Порівняно з аналогічним періодом минулого року сплата єдиного податку збільшилась на 254,4  млн гривень, або на 38,6 відсотків. 

Значна частка надходжень – це внесок фізичних осіб – підприємців. Вони перерахували до бюджетів громад 683,0  млн грн єдиного податку.  Внесок юридичних осіб становить 229,9 млн грн, в т.ч.  юридичні особи (ІІІ група)  сплатили –  80,6 млн грн, а сільськогосподарські товаровиробники – 149,2 млн грн цього платежу. Нагадаємо, що єдиний  податок у повному обсязі зараховується до місцевих скарбниць та займає друге місце у структурі їх надходжень.

Дякуємо платникам, які  сумлінно сплачують податки та підтримують місцеві громади.

Отриманий фіскальний чек – запорука захисту прав споживачів

Державна податкова служба України нагадує, що правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» із змінами. 

Однак не всі платники податків сумлінно дотримуються вимог чинного законодавства. До ДПС систематично надходять скарги громадян щодо невидачі суб’єктами господарювання розрахункових документів (фіскальних чеків), які гарантують захист прав споживачів та підтверджують легітимне походження товару при продажу побутової техніки, мобільних пристроїв та інших ґаджетів. 

Наявність розрахункового документа забезпечує, зокрема, можливість обміну (заміни) у разі придбання неякісного товару та післяпродажне (гарантійне) обслуговування товарів сервісними центрами. 

Суб’єкти господарювання зобов’язані видати фіскальний чек покупцю. А споживачі повинні знати, що отриманий чек – це їх захист як споживача і підтвердження сплати податків. 

Якщо відмовили у видачі фіскального чека – порушили ваші права: вам відмовили у захисті. Розкажіть про це публічно або ж повідомте податкову. 

Державна податкова служба України просить громадян бути свідомими та нагадує про можливість у будь-який час доби, 24/7 та в будь-якому місці повідомляти податкову службу через чат-бот «StopViolationBot» у месенджері Telegram про відомі факти порушень законодавства, в тому числі незастосування РРО/ПРРО та невидачу розрахункових документів. 

Неподання звітності про використання РРО/ПРРО  є   підставою для проведення фактичної перевірки

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання РРО та/або ПРРО, РК та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками є підставою для проведення фактичної перевірки контролюючим органом.  

Так,  обов’язок подавати звітність, пов’язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) та розрахункових книжок (далі – РК), встановлено пунктом 7 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».  

Суб’єкти господарювання, які використовують програмні РРО (далі – ПРРО), повинні передавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію у формі електронних копій розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків та іншу інформацію, необхідну для обліку роботи ПРРО фіскальним сервером контролюючого органу, яка створюється засобами таких програмних реєстраторів розрахункових операцій.  

Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з підстав, зазначених у п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України, зокрема, неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання РРО та/або ПРРО, РК та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками (п.п. 80.2.4 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України). 



«МИ СТОЇМО НА ЗАХИСТІ  ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ ПОВИННІ БУТИ РІВНИМИ У ПРАВАХ З РОБОТОДАВЦЯМИ, ТОМУ ЗАРПЛАТІ У КОНВЕРТІ» – НІ!

Антикорупційний номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс»

Державної податкової служби України: 0800-501-007

Платники Сумщини сплатили до державного бюджету   понад 10400,0  млн грн податкових платежів

За інформацією управління економічного аналізу Головного управління ДПС у Сумській області у січні – серпні 2024 року платники податків Сумщини перерахували до Державного бюджету України 10436,9 млн грн податків, зборів та інших обов’язкових платежів. Зазначений показник на 3261,3 млн грн перевищив тогорічні надходження відповідного періоду. 

В розрізі податків та зборів забезпечено надходження до державного бюджету: податку на доходи фізичних осіб (з урахуванням військового збору) – 4100,5 млн грн;- рентної плати за користування надрами – 3154,2 млн грн; податку на додану вартість – 1929,7 млн грн;    податку на прибуток – 847,0 млн грн; частини чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств, що вилучається до бюджету – 195,5 млн грн; акцизного податку – 54,9 млн грн; інші надходження – 68,0 млн гривень.

За підсумками серпня 2024 року забезпечено збір до Державного бюджету України в сумі 1479,0 млн грн, забезпечено приріст надходжень у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 558,6 млн гривень.  

З початку 2024 року місцеві бюджети Сумщини отримали понад 5800,0 млн грн податків

За інформацією управління економічного аналізу Головного управління ДПС у Сумській області   упродовж січня – серпня 2024 року до місцевих бюджетів області  направлено 5829,1 млн грн податкових платежів.   

В розрізі податків та зборів забезпечено надходження: податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) – 3826,9 млн грн; єдиного податку – 912,9 млн гривень. У розрізі платників найбільшу частину, а це 683,0 млн грн, сплатили фізичні особи. Юридичні особи IV групи сплатили 149,2 млн грн, а різницю – 80,6  млн грн – додали юридичні особи III групи; податку на майно в частині плати за землю – 594,5 млн грн; рентної плати за користування надрами – 175,0 млн гривень;акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 100,4 млн грн;  податку на прибуток сплачено 59,7 млн гривень. 

У структурі надходжень місцевих бюджетів за січень – серпень 2024 року найбільшу питому вагу займає податок на доходи фізичних осіб та складає      65,7 відсотків.

У серпні 2024 року до місцевих бюджетів Сумської області  направлено  797,2 млн гривень.

Здійснюється розсилка фейкових електронних листів, які містять хибну інформацію

Упродовж останніх днів зафіксовано факт неодноразових спроб здійснення шахрайських дій невідомими особами шляхом підміни електронної адреси відправника на одну з адрес офіційних скриньок територіальних органів Державної податкової служби України, з розсилкою фейкових електронних листів (повідомлень) на електронні адреси платників податків від іменні керуючого складу територіальних органів Державної податкової служби України з вимогою зв’язатися за певним номером телефону застосунками Telegram, WhatsApp, який не належіть даній особі. 

Текстові повідомлення наступного змісту: «Доброго дня. [Прізвище, ім’я, по батькові керуючого складу територіального органу Державної податкової служби України] турбує. Перекажіть щоб [Ім’я, по батькові керівника платника податків] терміново зі мною зв’язався. Тел. 0********* (Telegram, WhatsApp)». 

При користуванні електронною поштою потрібно дотримуватися особистої кібергігієни. Бути обережними та уважними при відкритті вкладень, навіть якщо вони надійшли від відомих адресатів. Оскільки зловмисники можуть маскувати адресу відправника не слід відкривати вкладення, отримані засобами електронної пошти, без попереднього підтвердження факту надсилання електронного листа його відправником. 

Як найманці так і рoботодавці мають бути зацікавлені в офіційно оформлених трудових відносинах

Оскільки трудовий договір є двосторонньою угодою між найманим працівником та роботодавцем, де право однієї сторони відповідає обов’язку іншої, використання «тіньової» зайнятості для роботодавця призводить до позбавлення права вимагати виконання роботи належним чином, підпорядкування найманого працівника внутрішньому 

трудовому розпорядку, режиму роботи, можливості покласти на працівника матеріальну відповідальність тощо.

Адже неофіційний працівник не підконтрольний роботодавцеві. Роботодавець не наділений владними повноваженнями та не в праві притягати такого працівника до дисциплінарної відповідальності. 

 Без свідомості та підтримки самих громадян, які повинні наполягати на узаконенні своїх конституційних прав на працю шляхом укладання з роботодавцем трудових договорів, регламентацію трудових відносин відповідно до чинного трудового законодавства, це питання не може бути вирішено.

Головне управління ДПС у Сумській області акцентує, що кожен працівник мусить зробити власний вибір: отримати роботу без прав та гарантій або працювати у здорових та безпечних умовах праці, отримувати оплачувані відпустки й лікарняні, тобто впевнено жити  у завтрашньому дні.

Переглянути інформацію щодо КВЕД можна в Електронному кабінеті

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує платникам податків Сумщини, що відповідно до вимог  ч. 1 ст. 9 Закону України від 15.05.2003   № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 755) відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу – підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) на підставі: . відповідних заяв про державну реєстрацію;  документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій. 

Відповідно до вимог  ч. 4 ст. 9 Закону № 755 в ЄДР містяться дані, зокрема, про види діяльності юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. 

Згідно з вимогами ст. 13 Закону № 755  інформаційна взаємодія між ЄДР та інформаційними системами державних органів здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами. Технічний адміністратор ЄДР в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, відомостей про проведення такої реєстраційної дії. 

Переглянути інформацію про облікові та реєстраційні дані платника, у тому числі, щодо кодів видів економічної діяльності (КВЕД) можна у приватній частині Електронного кабінету в режимі «Облікові дані платника». 

Внести зміни по КВЕД можливо: у державного реєстратора (зокрема, у ЦНАП); у акредитованого нотаріуса, у якого є доступ для внесення змін для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, у застосунку “ДІЯ” (для фізичних осіб-підприємців).     



«МИ СТОЇМО НА ЗАХИСТІ  ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ ПОВИННІ БУТИ РІВНИМИ У ПРАВАХ З РОБОТОДАВЦЯМИ, ТОМУ ЗАРПЛАТІ У КОНВЕРТІ» – НІ!

Антикорупційний номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс»

Державної податкової служби України: 0800-501-007

“Гарячі телефонні лінії” з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН

З метою надання кваліфікованої допомоги платникам податків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) Головне управління ДПС у Сумській області організовує проведення “гарячих телефонних ліній”.

Залежно від вашої галузі діяльності ви можете звернутися за номерами: виробництво, транспортні послуги та послуги технічного обслуговування ТЗ, послуги оренди, маркетингові послуги: (0542) 68-52-97;  (0542) 68-51-85;  (0542) 68-50-70; +38 095 045 98 77; сільське господарство  (0542) 68-51-01; (0542) 68-51-20; будівництво та виробництво (0542) 70-17-42;  099 501 26 99; ФОП за всіма  видами економічної діяльності  (0542) 68-51-79;  (0542) 68-52-29 

У разі не отримання необхідної інформації за вашим галузевим напрямком ви можете звернутися за загальним номером: (0542) 68-50-70.

Телефонні лінії працюють щоденно протягом робочого дня. Наші фахівці завжди готові надати вам кваліфіковану допомогу та роз’яснення з будь-яких питань, пов’язаних з зупинкою реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Увага! У разі оголошення повітряної тривоги стаціонарні номери можуть не відповідати.

Зверніть увагу! Актуальну інформацію з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН можна знайти на вебсайті ДПС України: https://tax.gov.ua/

Сервіс “Пульс” приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує платникам податків Сумщини, що сервіс «Пульс» приймає звернення фізичних осіб та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).

Надати інформацію можна, здійснивши наступне: Крок 1  Наберіть номер телефону 0800-501-007 Крок 2  Прослухавши інтерактивний голосовий автовідповідач щоденно з 8:00 до 19:00, у п’ятницю з 8:00 до 18:00 (крім суботи та неділі) – послідовно оберіть напрямок «5» та натисніть «1». Крок 3  Зачекайте з’єднання з працівником та залиште Інформацію.

При наданні Інформації назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.

У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.

Крок 4  У неробочий час з 19.00 до 8.00,  у п’ятницю з 18:00 (також у суботу та неділю) Інформацію можна залишити на інтерактивний автовідповідач. Також її можна надіслати на електронну пошту. Звертаємо увагу, що реєструючи звернення Ви даєте згоду на запис розмови технічними засобами та обробку і використання персональних даних згідно з законодавством. Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів.

Чи необхідно здійснювати перереєстрацію РРО та ПРРО у разі перейменування назви міста чи вулиці

Головне управління ДПС у Сумській області акцентує, правові відносини у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО)/програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) встановлені Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». 
Процедура реєстрації/перереєстрації РРО/ПРРО в контролюючих органах регулюється Порядком реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 918/29048 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» (далі – Порядок № 547)/ Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.07.2020 за № 635/34918 (далі – Порядок № 317).

Відповідно до пп. 1, 2 глави 3 розд. ІІ Порядку № 547 перереєстрація РРО здійснюється у разі використання РРО в іншій господарській одиниці, зміни даних щодо суб’єкта господарювання, які зазначаються в реєстраційному посвідченні, у разі встановлення розбіжностей чи помилок у записах реєстраційного посвідчення/п. 8 розд. II Порядку № 317 перереєстрація ПРРО здійснюється у разі зміни найменування або адреси господарської одиниці, де використовується ПРРО.Для перереєстрації РРО/ПРРО подається заява про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-РРО (далі – заява №1-РРО)/ заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (далі – заява № 1-ПРРО) з позначкою «Перереєстрація».У розд. 3 «Дані щодо господарської одиниці» заяви № 1-РРО/№ 1-ПРРО зазначаються: ідентифікатор об’єкта оподаткування або об’єкта, пов’язаного з оподаткуванням або через який провадиться діяльність (далі – об’єкт оподаткування), код території, назва господарської одиниці, адреса розміщення господарської одиниці, які заповнюються згідно з даними повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (далі – повідомлення № 20-ОПП), поданим до контролюючого органу відповідно до вимог та у порядку згідно з п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України та розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі – Порядок 1588).  Платник податків, керуючись пп. 8.1, 8.4, 8.5 розд. VIIІ Порядку № 1588, подає повідомлення № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування. При цьому, у графі 2 «Код ознаки надання інформації» повідомлення № 20-ОПП вказується значення «3 – зміна відомостей про об’єкт оподаткування».

Назва та адреса господарської одиниці є обов’язковими реквізитами фіскального чеку згідно з п. 2 розд. II Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350 «Про затвердження Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов’язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми № ЗВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)».  Відомості щодо господарської одиниці в реєстраційній заяві, зокрема, для перереєстрації РРО/ПРРО, та у фіскальному чеку мають відповідати відомостям, зазначеним у повідомленні № 20-ОПП. 

 Отже, на підставі внесених змін до даних правовстановлювальних документів та/або у зв’язку зі зміною назви міста/вулиці для перереєстрації РРО/ПРРО суб’єкту господарювання необхідно подати повідомлення № 20-ОПП з позначкою «3 – зміна відомостей про об’єкт оподаткування», у якому зазначити оновлені дані про місцезнаходження об’єкта оподаткування. Після цього, керуючись пп. 1, 2 глави 3 розд. ІІ Порядку № 547/пп. 8, 10 розд. II Порядку № 317, платнику податків необхідно подати заяву № 1-РРО/№ 1-ПРРО з позначкою «перереєстрація», зазначивши оновлені дані про адресу господарської одиниці у розділі 3 «Дані щодо господарської одиниці».



Щодо нарахування фізичним особам плати за землю 

Відповідно до статті 269 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками плати за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування та платники орендної плати – землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди. Об’єктом оподаткування платою за землю є земельні ділянки, які перебувають у власності, земельні частки (паї), які перебувають у власності, земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування та земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди (стаття 270 ПКУ). 

Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 ПКУ, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 ПКУ, разом із детальним розрахунком суми податку, який, зокрема, але не виключно, має містити кадастровий номер та площу земельної ділянки, розмір ставки податку та розмір пільги зі сплати податку (пункт 286.5 статті 286 ПКУ). 

Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (пункт 287.5 статті 287 ПКУ). 

Станом на 01.07.2024 територіальними органами ДПС сформовано понад 8 млн податкових повідомлень-рішень по платі за землю фізичним особам на суму 4,4 млрд гривень. 

За результатами проведеної роботи станом на 01.07.2024 до місцевих бюджетів надійшло плати за землю з фізичних осіб понад 1,7 млрд гривень. 

Також повідомляємо, що податкове законодавство надає право платникам податків звернутися письмово або в електронній формі засобами електронного зв’язку (з дотриманням вимог, визначених пунктом 42.4 статті 42 ПКУ) до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), для проведення звірки даних щодо розміру площ та кількості земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності та/або користуванні платника податку, права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пунктів 281.4 та 281.5 статті 281 ПКУ, розміру ставки земельного податку та нарахованої суми плати за землю. 

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів або належним чином засвідчених копій таких документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю, контролюючий орган, до якого звернувся платник плати за землю, проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку (пункт 286.5 статті 286 ПКУ). 

Зміни в місці проживання громадян:  та як змінити податкову адресу

Головне управління ДПСінформує, що відповідно до п. 70.7 ст. 70 Податкового кодексу України та п. 1 розд. IX Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 із змінами (далі – Положення № 822), фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви за формою № 5ДР (додаток 12 до Положення № 822) або заяви за формою № 5ДРП (додаток 13 до Положення № 822) відповідно та документа, що посвідчує особу (після пред’явлення повертається). Такі зміни стосуються також зміни місця проживання. 

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 1706) факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених ст. 12 Закону № 1706. 

Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у ст. 1 Закону № 1706 (ч. 1 ст. 5 Закону № 1706). 

Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509 із змінами (далі – Порядок № 509), регулює механізм видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. У довідці відображаються відомості про зареєстроване та фактичне місце проживання внутрішньо переміщеної особи. 

Для заповнення заяви за ф. № 5ДР або заяви за ф. № 5ДРП використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних. 

Для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особа подає один з таких документів: витяг з реєстру територіальної громади; паспорт громадянина України, виготовлений у формі книжечки; тимчасове посвідчення громадянина України. 

Для підтвердження факту внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа подає довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи відповідно до Порядку № 509. 

У разі якщо фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи відрізняється від задекларованого місця проживання, така особа в Заяві за ф. № 5ДР/Заяві за ф. № 5ДРП зазначає адресу фактичного місця проживання/перебування відповідно до довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (додаток 2 до Порядку № 509). 

Отже, фізичні особи – платники податків, які переселилися з тимчасово окупованої території, а також внутрішньо переміщені особи, мають визначити свою податкову адресу та у зв’язку із змінами даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення, подати заяву до контролюючого органу за ф. № 5ДР або за ф. № 5ДРП, пред’являючи при цьому документ, що посвідчує особу, документ, що підтверджує зареєстроване або задеклароване місце проживання, та довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. 

Консультації з питань бюджетних рахунків та звірки сплачених сум

Шановні платники податків Сумської області!

Головне управління ДПС у Сумській області інформує, що на базі служби працює декілька телефонних ліній, за якими ви можете отримати консультації з питань:

Бюджетних рахунків для перерахування податків, зборів, платежів і єдиного внеску.
Звірки сплачених сум. Залежно від вашого місця розташування ви можете звернутися за номерами: м. Суми – (0542) 68-51-46, 68-51-45, 68-51-44, 68-52-23, 68-50-60, 68-50-68,  68-51-21;м. Ромни –  (05448) 5-13-57; м. Конотоп – (05447) 6-74-10; м. Охтирка – (05446) 3-11-69; м. Шостка – (05449) 2-30-14; смт Ямпіль –  (05456) 2-20-89;     смт Липова Долина – (05452) 5-11-47.

Зверніть увагу! Під час повітряної тривоги фахівці можуть не відповідати на телефонні дзвінки, адже вони перебувають в укриттях. Актуальну інформацію з питань бюджетних рахунків та звірки сплачених сум також можна знайти на вебпорталі ДПС України: https://tax.gov.ua/

Перейти до вмісту