Державна податкова служба інформує
Новини

Головне управління ДПС у Сумській області інформує

«МИ СТОЇМО НА ЗАХИСТІ  ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ ПОВИННІ БУТИ РІВНИМИ У ПРАВАХ З РОБОТОДАВЦЯМИ, ТОМУ ЗАРПЛАТІ У КОНВЕРТІ» – НІ!

Антикорупційний номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс»

Державної податкової служби України: 0800-501-007

До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері продажу технічно-складних побутових товарів

Державна податкова служба України інформує, що територіальними підрозділами податкового аудиту ДПС на постійній основі здійснюється аналіз інформації щодо суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахунки із споживачами за товари (послуги).

Нагадуємо, що наразі для суб’єктів господарювання, які проводять розрахункові операції при продажу товарів, у тому числі технічно-складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, є законодавчо встановлений обов’язок застосовувати РРО/програмні РРО та видавати відповідні розрахункові документи (фіскальні чеки).

Підрозділами податкового аудиту ДПС за результатами організованих у 2024 році контрольно-перевірочних заходів, проведених у місцях роздрібного продажу технічно-складних побутових товарів, встановлено численні порушення порядку проведення розрахунків, за які територіальними органами ДПС застосовано штрафні (фінансові) санкції на загальну суму понад 2 099 млн гривень.

Лише у травні поточного року територіальними підрозділами податкового аудиту проведено 116 фактичних перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері продажу технічно-складних побутових товарів, за результатами яких до порушників очікується донарахування штрафних санкцій на загальну суму понад 14,4 млн гривень.

Робота ДПС щодо виявлення суб’єктів господарювання, які не фіксують розрахункові операції та не забезпечують прозорість операцій шляхом реєстрації всіх продажів товарів (послуг) через фіскальні реєстратори, триває.

У випадках виявлення фактів відсутності електронної копії чека на вебпорталі ДПС, просимо інформувати податкові органи у чат-бот «StopViolationBot» месенджеру «Telegram» для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.

Перевищення обсягу доходу ФОП на ЄП: коли подавати заяву про зміну групи оподаткування?

Податківці Сумщини звертають увагу платників на те, чи переноситься термін подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування для ФОП – платників ЄП першої – третьої груп, які перевищили обсяг доходу, встановлений п. 291.4 ст. 291 ПКУ, якщо граничний термін її подання припадає на вихідний та/або святковий день.

Відповідно до п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) для платників єдиного податку встановлено, зокрема, граничні обсяги доходу для кожної групи платників єдиного податку: перша група – 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року за календарний рік; друга група – 834 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року за календарний рік; третя група – 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року за календарний рік.

Пунктом 293.8 ст. 293 ПКУ, зокрема, визначено, що ставки, встановлені пп. 293.3 – 293.5 ст. 293 ПКУ, застосовуються з урахуванням таких особливостей:

1) платники єдиного податку першої групи, які у календарному кварталі перевищили обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, з наступного календарного кварталу за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку другої або третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

2) платники єдиного податку другої групи, які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, в наступному податковому (звітному) кварталі за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

3) платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ зобов’язані у порядку, встановленому главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ, перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ.

Заява щодо переходу на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку іншої групи, або відмови від застосування спрощеної системи оподаткування подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу (далі – Заява).

Разом з тим, згідно з частиною першою ст. 251 Цивільного кодексу України від 16 січня 2002 року № 435-IV (далі – ЦКУ), строком є певний період у часі, зі спливом якого пов’язана дія чи подія, яка має юридичне значення.

Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами (частина перша ст. 252 ЦКУ).

Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день (частина п’ята ст. 254 ЦКУ).

Отже, якщо фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої – третьої груп перевищили обсяг доходу, встановлений п. 291.4 ст. 291 ПКУ, та при цьому граничний строк подання Заяви (20 число місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу) припадає на вихідний та/або святковий день, то останнім днем подання такої Заяви вважається перший робочий день, наступний за вихідним та/або святковим днем.

 На Сумщині презентували поштову марку “Податки. Армія. Перемога!”

Відсьогодні вводиться в обіг та вважається дійсним для оплати послуг зв’язку в усіх поштовий відділеннях  випуск марки «Податки. Армія. Перемога!».

Поштовий випуск проведено АТ «Укрпошта»  у рамках Всеукраїнської інформаційної кампанії «Наші податки – наш захист» та присвячено питанням важливості сплати податків в умовах війни.

З цієї нагоди  у Конгрес-центрі СумДУ  відбулася урочиста церемонія спецпогашення художньої марки «Податки. Армія. Перемога!» до якої долучилися податківці Сумщини  на чолі  з в.о. начальника Головного управління ДПС у Сумській області Артемом СНЄЖКОМ. 

У церемонії також взяли участь начальник Сумської обласної військової адміністрації Володимир АРТЮХ, заступник голови Сумської обласної ради Костянтин ТОВСТУХА, начальник Сумської міської військової адміністрації Олексій ДРОЗДЕНКО,  директор по взаємодії з органами державної влади у Сумській області АТ «Укрпошта» В’ячеслав МАРАНИЧ та громадськість області.

Артем СНЄЖКО подякував АТ «Укрпошта» за цю чудову ініціативу. Він висловив впевненість, що марка «Податки. Армія. Перемога!» стане не просто колекційним експонатом, а й символом нашої єдності та незламності. Посадовець також наголосив на позитивних  результатах роботи податкової служби Сумської області, а саме, завдяки спільним зусиллям податківців та сумчан у січні – травні 2024 року до бюджетів усіх рівнів мобілізовано майже 10 мільярдів гривень.  Це свідчать про те, що сумчани відповідально ставляться до своїх податкових зобов’язань.

Захід своєю чергою підкреслив важливість свідомого виконання громадянами своїх податкових зобов’язань для підтримки Збройних сил України та здобуття перемоги у війні з російським агресором.


«МИ СТОЇМО НА ЗАХИСТІ  ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ ПОВИННІ БУТИ РІВНИМИ У ПРАВАХ З РОБОТОДАВЦЯМИ, ТОМУ ЗАРПЛАТІ У КОНВЕРТІ» – НІ!

Антикорупційний номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс»

Державної податкової служби України: 0800-501-007

Платники податків Конотопщини у січні-травні 2024 року сплатили до місцевих бюджетів понад 520,0 млн гривень податкових платежів

Наразі, під час складних випробувань війною, забезпечення своєчасного виконання місцевих бюджетів являється одним із головних завдань, з якими довелося стикнутися громадам України в умовах воєнного стану. 

За інформацією управління економічного аналізу Головного управління ДПС у Сумській області платники Конотопського району за п’ять місяців 2024 року сплатили до місцевих бюджетів 524,5 млн грн податкових платежів. Зазначена сума на 75,1 млн грн перевищила показник аналогічного періоду минулого року.

У розрізі бюджетоформуючих податків надійшло: податку на доходи фізичних осіб – 317,2 млн грн, єдиного податку – 98,5 млн грн, земельного податку – 80,6 млн грн та податку на нерухоме майно – 8,3 млн гривень.

Податківці Сумщини щиро вдячні платникам за власний внесок до бюджету та фінансову підтримку держави,  таку необхідну у складний воєнний час.  

Строки сплати податку на нерухомість

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, відповідно до п.п. 266.10.1. п. 266.10 ст. 266 Податкового кодексу України податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно,  відмінне від земельної ділянки, сплачується: 
а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення; 
б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Роботодавець заборгував сплату ПДФО: чи має право фізособа на податкову знижку

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, згідно з п. 43.6 ст. 43 Податкового кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані, або з єдиного рахунку.

Для розрахунку сум податку на доходи фізичних осіб, які підлягають поверненню платнику податку з бюджету у зв’язку з реалізацією ним права на податкову знижку, застосовується сума сплаченого, тобто зарахованого до відповідного бюджету податку на доходи фізичних осіб, а не нарахованого (утриманого) податковим агентом.
Отже, якщо податковий агент утримав, але не перерахував податок на доходи фізичних осіб до бюджету, то фізична особа не має права на податкову знижку.

Печатка для самозайнятих: Коли вона обов’язкова, а коли ні?

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує платникам податків Сумщини, що питання щодо використання печатки або штампу при здійсненні незалежної професійної діяльності самозайнята особа вирішує особисто в залежності від специфіки своєї діяльності, але є випадки коли чинне законодавство вимагає обов’язкового використання печаток. Зокрема, коли фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність, використовує найману працю.

Укладання з громадянином трудового договору (контракту, угоди) на використання його праці зобов’язує самозайняту особу забезпечувати умови та охорону праці, її оплату, а також інші соціальні гарантії відповідно до чинного законодавства.

Згідно з положеннями Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» із змінами та доповненнями, яким визначені економічні, правові та організаційні засади оплати праці працівників, які перебувають у трудових відносинах, на підставі трудового договору, зокрема, з самозайнятими особами, та ст. 49 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VІІІ, на вимогу працівника роботодавець зобов’язаний видати на його вимогу довідку про його роботу на даному підприємстві, в установі, організації із зазначенням, зокрема, розміру заробітної плати. Відповідальність про достовірність даних, відображених у довідці, несе роботодавець, який виплачує доходи найманим працівникам.

Якщо відповідними положеннями про надання субсидій встановлено, що при пред’явленні фізичними особами довідок про свої доходи відділам (управлінням) субсидій для призначення їм субсидій ці довідки повинні бути обов’язково скріплені печаткою роботодавця, то при видачі таких довідок роботодавець (в даному випадку самозайнята особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність) повинен дотримуватися вимог щодо правильності їх оформлення. 

До уваги власників і користувачів земельних ділянок усіх форм власності

Державна податкова служба України з метою правильного застосування ставок податку і податкових пільг із земельного податку рекомендує розглянути матеріали, які розміщені на вебпорталі Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, щодо цільового призначення земельної ділянки та перевірити коректність інформації щодо цільового призначення земель, які обліковуються у Державному земельному кадастрі, і у разі необхідності привести дані у відповідність до вимог земельного законодавства.

Матеріали розміщено за посиланням: https://land.gov.ua/derzhgeokadastr-rozyasnyuye-varianty-pryvedennya-vidomostej-pro-czilove-pryznachennya-zemelnoyi-dilyanky-u-vidpovidnist-do-diyuchogo-klasyfikatora-vydiv-czilovogo-pryznachennya-zemelnyh-dily/

Протягом травня 2024 року до місцевих бюджетів надійшло 432,27 тис гривень за рахунок сплати штрафних санкцій у сфері обігу підакцизних товарів

Головне управління ДПС у Сумській області інформує, що станом на 01.06.2024 на території області зареєстровано 11 платників акцизного податку з вироблених підакцизних товарів (пива – 7, напою медового – 1, лікеро-горілчаних виробів та виноробної продукції – 3) та 1 імпортер виноробної продукції (за період воєнного стану діяльність з імпорту не здійснював). 

Показник надходжень до загального фонду державного бюджету акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів на травень 2024 року доведений в сумі 5113,6 тис грн. Фактично такі надходження склали 7040,56 тис грн, що на 1926,96 тис грн більше доведеного показника, виконання становить 137,6 відс доведеного показника. 

Станом на 01.06.2024 на території області зареєстровано 1294 платники акцизного податку, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями. Субʼєкти господарювання на території області мають 2132 ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та 1736 ліцензій на роздрібну торгівлю тютюновими виробами. 

З метою контролю за повною декларування та сплати акцизного податку субʼєктами господарювання за травень поточного року проведено 1650 камеральних перевірок декларацій акцизного податку. За результатами проведених камеральних складено 83 акти камеральних перевірок по фактам неподання або несвоєчасного подання декларацій акцизного податку та несвоєчасної сплати узгоджених зобовʼязань акцизного податку.

За фактами встановлених порушень до субʼєктів господарювання застосовано:за неподання, несвоєчасне подання декларацій акцизного податку – за неподання, несвоєчасне подання декларацій акцизного податку – 10 податкових повідомлень – рішень на загальну суму 4,1 тис грн; за несвоєчасну сплату узгоджених зобовʼязань акцизного податку – 89 податкових повідомлень – рішень на загальну суму 12,57 тис грн.

У травні 2024 року працівниками управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів проведено 41 фактичну перевірку суб’єктів господарювання які здійснюють діяльність з підакцизними товарами. За результатами перевірок виявлено 39 порушень на загальну суму штрафних санкцій 309,2 тис грн.

Протягом травня 2024 року до місцевих бюджетів надійшло 432,27 тис грн в рахунок сплати штрафних санкцій у сфері обігу підакцизних товарів.



До місцевих бюджетів Сумщини направлено 1962,0 млрд гривень

В.о. начальника Головного управління ДПС у Сумській області Артем Снєжко проінформував медіа Сумщини про до місцевих бюджетів Сумщини протягом І кварталу 2024 року.

За інформацією посадовця, платниками області у січні – березні 2024 року сплачено до місцевих бюджетів 1962,0 млн грн податкових платежів. 

У розрізі податків та зборів забезпечено надходження:

– податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) – головного наповнювача місцевих бюджетів – 1243,8 млн грн; 

– єдиного податку – 353,8 млн гривень. У розрізі платників «левову» частину, а це 253,5 млн грн, сплатили фізичні особи. Юридичні особи IV групи разом із сільгоспвиробниками сплатили 68,7 млн грн, а різницю – 31,6  млн грн  – додали юридичні особи III групи;

– податку на майно в частині плати за землю – сплачено 197,3 млн грн;

– рентної плати за користування надрами – 40,3 млн грн;

– акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 35,1 млн грн; 

– податку на прибуток – 29,6 млн гривень.

Податківець також повідомив, що тільки у березні 2024 року до місцевих бюджетів області було направлено 617,7 млн грн податків, зборів та інших податкових платежів.

У розрізі податків та зборів забезпечено надходження:

– податку на доходи фізичних осіб – 435,2 млн грн;

– податку на майно в частині плати за землю – 67,3 млн грн; 

– єдиного податку – 53,8 млн грн;

– податку на прибуток – 22,3 млн грн; 

– рентної плати за користування надрами – 18,2 млн грн;

– акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 10,0 млн гривень.

«Наповнення місцевих бюджетів, особливо у час війни, є необхідним внеском для підтримки життєдіяльності територіальних громад. Суб’єкти господарювання Сумщини розуміють наскільки важливою є кожна сплачена до бюджету гривня й відповідально виконують свій обов’язок перед державою. Ми щиро вдячні за сумлінно сплачені податки. Разом продовжуємо працювати, спільними зусиллями наближати нашу Перемогу!», – підсумував Артем СНЄЖКО.

Щодо сплати податків, зборів, платежів та єдиного внеску

ГУ ДПС у Сумській області звертає увагу на те, що актуальні реквізити рахунків для сплати податків, зборів та платежів до державного та місцевого бюджетів, а також  рахунки для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування знаходяться на офісійному сайті Державної податкової служби України в розділі “Рахунки для сплати платежів”- “Сумська область” за посиланням: https://sumy.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv. 

Додатково повідомляємо, що з 1 січня 2024 року змінюються реквізити бюджетних рахунків по платежам:

·        “Екологічний податок, який справляється за викиди в атмосферне повітря двоокису вуглецю стаціонарними джерелами забруднення”( 19011000);

·        “Транспортні засоби” (14020800).

Зверніть увагу на необхідність забезпечення достовірності даних про види економічної діяльності згідно з КВЕД

Зверніть увагу на необхідність забезпечення достовірності даних про види економічної діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010

Нагадуємо, що наразі використовується Національний класифікатор України  “Класифікація видів економічної діяльності  ДК 09:2010 (КВЕД ДК 09:2010). КВЕД ДК 09:2005 втратив чинність у зв’язку із закінчення строку його дії!

Внести зміни по КВЕД можливо:у державного реєстратора (зокрема, у ЦНАП); у акредитованого нотаріуса, у якого є доступ для внесення змін для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; у застосунку “ДІЯ” (для фізичних осіб-підприємців).

Зазначення невідповідного КВЕД може призвести до: проблем з реєстрацією податкової звітності; проблем з отримання ліцензій та дозволів;  зміни системи оподаткування (примусове переведення платників єдиного податку на загальну систему); проблем з реєстрацією податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.  

Будьте уважні та відповідальні!

“Гарячі телефонні лінії” з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН

З метою надання кваліфікованої допомоги платникам податків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) Головне управління ДПС  у Сумській області організовує проведення “гарячих телефонних ліній”.

Залежно від вашої галузі діяльності ви можете звернутися за номерами:

виробництво, транспортні послуги та послуги технічного обслуговування ТЗ, послуги оренди, маркетингові послуги та інші: (0542) 68-52-97;  (0542) 68-51-85;  (0542) 68-50-70; +38 095 045 98 77;

сільське господарство  (0542) 68-51-01; (0542) 68-51-20

будівництво та виробництво (0542) 70-17-42; +38 099 501 26 99

ФОП за всіма  видами економічної діяльності  (0542) 68-51-79;  (0542) 68-52-29 

У разі не отримання необхідної інформації за вашим галузевим напрямком ви можете звернутися за загальним номером: (0542) 68-50-70.

Телефонні лінії працюють щоденно протягом робочого дня.

Наші фахівці завжди готові надати вам кваліфіковану допомогу та роз’яснення з будь-яких питань, пов’язаних з зупинкою реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Увага! У разі оголошення повітряної тривоги стаціонарні номери можуть не відповідати.

Зверніть увагу! Актуальну інформацію з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН можна знайти на вебсайті ДПС України: https://tax.gov.ua/.

Перелік телефонних номерів може змінюватися. Рекомендуємо перед зверненням перевірити актуальну інформацію на субсайті Головного управління ДПС у Сумській області..

Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати ПРРО, повинен перебувати на обліку в податковій

Головне управління ДПС у Сумській області акцентує, суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати ПРРО, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України.

Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі заяви, що подається до ДПС у електронній формі. Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє шляхом подання повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою № 5-ПРРО.

Перейти до вмісту