Новини

Головне управління ДПС у Сумській області інформує

«МИ СТОЇМО НА ЗАХИСТІ  ПРАЦІВНИКІВ, ЯКІ ПОВИННІ БУТИ РІВНИМИ У ПРАВАХ З РОБОТОДАВЦЯМИ, ТОМУ ЗАРПЛАТІ У КОНВЕРТІ» – НІ!

Антикорупційний номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс»

Державної податкової служби України: 0800-501-007

Дії ФОПа у разі припинення підприємницької діяльності

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що фізична особа – підприємець (ФОП), яка припиняє свою підприємницьку діяльність, повинна знятись з обліку в контролюючому органі. Для цього ФОПу необхідно здійснити такі кроки.

Крок 1: звернутись до державного реєстратора та подати заяву про припинення підприємницької діяльності до державного реєстратора за місцем реєстрації.

 Крок 2: до податкової подати відповідну звітність. Для ФОПів на загальній системі оподаткування – податкову декларацію про майновий стан і доходи; ФОПу – «спрощенцю» – декларацію платника єдиного податку. Також подати звітність з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) та податкову декларацію з податку на додану вартість для платників ПДВ.

Крок 3: провести остаточні розрахунки з бюджетом. Сплатити єдиний податок і єдиний внесок за місяць, в якому подана заява державному реєстратору. Якщо не було сплачено податки і збори в попередніх періодах – теж необхідно сплатити;

Крок 4: закрити поточні рахунки в банку – подати до банківської установи заяву у довільній формі;

Крок 5: знятись з обліку в контролюючому органі. Відповідно до чинного законодавства контролюючі органи проводять перевірки платників щодо правильності нарахування податків і зборів. У разі подання необхідної звітності і відсутності заборгованості з податків і зборів, фізична особа знімається з обліку в органах ДПС.

Чи надають органи ДПС довідки про наявність у фізичної особи статусу підприємця?

Головне управління ДПС у Сумській області звертає увагу, що п. 1 ст. 1 Закону України «Про адміністративні послуги» (далі – Закон № 5203) визначено, що адміністративна послуга – це результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або здійснення обов’язків такої особи відповідно до закону. Суб’єктом надання адміністративних послуг на кожну адміністративну послугу, яку він надає відповідно до закону, затверджуються інформаційна і технологічна картки, а у разі якщо суб’єктом надання є посадова особа, – органом, якому вона підпорядковується (частина перша ст. 8 Закону № 5203).

З інформаційними картками адміністративних послуг, що надаються Державною податковою службою України та типовими інформаційними картками адміністративних послуг, що надаються територіальними органами ДПС можна ознайомитись на головній сторінці вебпорталу ДПС у рубриці «Адміністративні послуги».

Акцентуємо увагу, що надання органами ДПС довідок про наявність у фізичної особи статусу підприємця (ФОП) чинними нормативно-правовими актами не передбачено. Водночас, до повноважень суб’єктів державної реєстрації належить забезпечення ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) та надання відомостей з нього (абзац четвертий п. 1 частини третьої ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755). Відомості, що містяться в ЄДР, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених Законом № 755, за їх надання стягується плата.

Порядок надання відомостей з ЄДР затверджений наказом Міністерства юстиції України від 05.05.2023 № 1692/5. При цьому розпорядником ЄДР є Міністерство юстиції України, яке запровадило онлайн сервіс отримання відомостей з ЄДР через офіційний вебсайт за посиланням  https://usr.minjust.gov.ua.

Декларування доходів від надання в оренду нерухомого майна

Головне управління ДПС у Сумській області звертає увагу, що кожен громадянин, який надає нерухоме майно в довгострокову або добову оренду іншій фізичній особі, має подати податкову декларацію про майновий стан і доходи та сплатити з отриманого доходу податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та військовий збір за ставкою 1,5 %.

При цьому, підлягають декларуванню доходи, отримані від надання в оренду не лише квартир, будинків, кімнат, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок. Надаєш нерухомемайно в оренду – задекларуй свій дохід!

 

Внесено зміни до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних

Головне управління ДПС у Сумській області інформує, Кабінет Міністрів України постановою від 16 червня 2023 року  N 603 вніс зміни до пункту 5 додатка 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. N 1165 (далі – Постанова № 603).

Так,  оновленою редакцією цього критерію ризиковості платника податку на додану вартість передбачено, що платник податку – юридична особа не має відкритих рахунків у банку/ небанківського надавача платіжних послуг, крім рахунків у Казначействі (крім бюджетних установ). Постанова № 603 набрала чинності 20.06.2023. 

Торгівля тютюновими виробами та електронними сигаретами тільки за наявності ліцензії

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що електронна сигарета – виріб, який може бути використаний для споживання (вдихання) парів, що утворюються внаслідок нагрівання компонентами такого виробу рідин, що містять або не містять нікотин (ст. 14.1.56 Податкового кодексу України). Щодо використання, електронні сигарети поділяються на одноразові або багаторазові. Рідини, що використовуються в електронних сигаретах – рідкі суміші хімічних речовин, що містять або не містять нікотин, використовуються для створення пари в електронних сигаретах. 

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовується в електронних сигаретах, та пального», роздрібна торгівля рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, лише за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю. Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, становить 780 гривень на кожне місце торгівлі. 

Суб’єкти господарювання, які отримали ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами, мають право продавати рідини, що використовуються в електронних сигаретах, без отримання окремої ліцензії на право роздрібної торгівлі такими рідинами. 

Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством. Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання. 

Слід пам’ятати, що у заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах додатково зазначається адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій,  які знаходяться у місці торгівлі,  та дата початку їх обліку в податкових органах.

Перейти до вмісту