Новини

Юстиція інформує

ImageВИРІШИЛИ СТАТИ ПІДПРИЄМЦЕМ?! ВСЕ ПРО РЕЄСТРАЦІЮ ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ – ПІДПРИЄМЦЯ Консультує Міністр юстиції України Павло ПЕТРЕНКО 

Доброго дня, шановний міністре! Звертаюсь до Вас з проханням роз’яснити процедуру державної реєстрації  фізичних осіб-підприємців. Які документи необхідно підготувати і чи можу я зробити це онлайн? (Сергій Никоненко).

З чого почати? 

Перш за все, необхідно обрати код  запланованої діяльності за Класифікатором видів економічної діяльності (КВЕД). Перелік КВЕДів можна знайти на сайті Державної служби статистики України http://kved.ukrstat.gov.ua.

Далі необхідно підготувати заяву та інші документи для реєстрації себе, як фізичної особи – підприємця.

Одночасно, заявник може обрати спрощену систему оподаткування та/або реєстраційну заяву про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість (ПДВ).

Куди звертатися?

Реєстрацію фізичних осіб – підприємців  уповноважені здійснювати суб’єкти державної реєстрації:

           виконавчі органи сільських, селищних та міських рад (у разі прийняття відповідною радою рішення про набуття таких повноважень), Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації;

           нотаріуси;

           акредитовані суб'єкти (підприємства, які мають акредитацію Міністерства юстиції України).

Державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя.

Тобто, якщо особа, яка бажає зареєструватися як фізична особа – підприємець мешкає на території Київської області, вона може звернутися до будь-якого суб’єкта державної реєстрації в межах Київської області.

Якщо документи для державної реєстрації подані в електронній формі, то державна реєстрація на підставі таких документів проводиться незалежно від місця знаходження фізичної особи в межах України.

Як подати документи?

Існують дві форми подання документів для державної реєстрації:

1.         Паперова форма. Документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.

2.         Електронна форма. Документи подаються заявником через портал електронних сервісів за посиланням: https://online.minjust.gov.ua.

Як проводиться державна реєстрація ФОП онлайн?

Зареєструвати ФОП онлайн можна дуже швидко і без зайвої бюрократії. Для цього потрібно зробити таке:

           зареєструватися на сайті https://online.minjust.gov.ua;

           увійти в персональний кабінет;

           сформувати заяву;

           підписати заяву шляхом накладення власного кваліфікованого електронного підпису (КЕП);

           відправити заяву;

           отримати документ.

До заяви додаються оригінали електронних документів для державної реєстрації, опис поданих заявником документів для державної реєстрації, сформований за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру (ЄДР).

Зауважу, що сформовані заяви з додатками за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру блокуються для можливості редагування. Моментом прийняття заяви та документів вважається дата і час реєстрації заяви у ЄДР.

Також, звертаю увагу, що у разі, якщо відповідно до законодавства для проведення реєстрації ФОП необхідно подати документи, що підлягають нотаріальному посвідченню (наприклад нотаріально засвідчена письмова згода батьків (усиновлювачів) або піклувальника чи органу опіки та піклування для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, або нотаріально посвідчений договір про створення сімейного фермерського господарства), реєстрація здійснюється на підставі документів, поданих у паперовій формі.

Це пояснюється тим, що державний реєстратор за заявою в електронній формі проводить державну реєстрацію виключно на підставі оригіналів електронних документів для державної реєстрації,

Який строк розгляду документів, поданих для державної реєстрації?

Розгляд документів здійснюється протягом 24 годин після їх надходження, крім вихідних та святкових днів.

Які вимоги до оформлення документів?

Документи, які подаються для державної реєстрації ФОП, повинні відповідати таким вимогам:

           документи мають бути викладені українською мовою та додатково, за бажанням заявника, – іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію). Документ, викладений іноземною мовою, повинен бути перекладений на українську мову із засвідченням вірності перекладу.

           текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);

           документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;

           документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством;

           заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена

Скільки це коштує?

Реєстрація фізичної особи – підприємця здійснюється безкоштовно.

Чи може бути відмовлено в державній реєстрації ФОП?

Так, існують підстави, за якими може бути відмовлено у реєстрації ФОП, зокрема:

           документи подано особою, яка не має на це повноважень;

           у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії;

           не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;

           наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом;

           наявність в Єдиному державному реєстрі запису, що фізична особа вже зареєстрована як ФОП;

           подані документи суперечать вимогам законів.

Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів.

Відмова у державній реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів.

Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації.

Чи можна оскаржити рішення про відмову у проведенні державної реєстрації ФОП?

Так, до Міністерства юстиції України та його територіальних органів можуть бути оскаржені рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації, протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги стосовно державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган.

Також, звичайно, рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до суду.

Що потрібно робити далі після реєстрації?

Після того, як фізична особа зареєструвалася підприємцем, їй потрібно звернутися до органів Державної фіскальної служби для подальшої реєстрації як платника податку.

Куди звертатися за більш детальними консультаціями та роз’ясненнями?

Якщо у вас залишились запитання, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій Україні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

 

СІМЕЙНІ РАДНИКИ – «ЛІФТ» МІЖ ДЕРЖАВОЮ ТА ПОРУШЕНИМИ ПРАВАМИ ЛЮДИНИ

На Сумщині успішно стартувала і вже працює ініціатива Міністерства юстиції України «Сімейні радники», спрямована на взаєморозуміння у складних життєвих ситуаціях, удосконалення форм і методів надання громадянам правової допомоги.

Успішні освітянки і психологи, активні українки, лідерки у своїх напрямах роботи, – все це про двох жінок, котрі наважилися охопити колосальний обсяг роботи, з відкритим серцем, на волонтерських засадах, вирішили присвятити себе допомозі людям, які опинилися у скрутних ситуаціях.
«В ідеї сімейних радників, що в Україні реалізується вперше, поєдналося кілька благородних намірів, – говорить очільниця юстиції Сумщини Ірина Свистун. – Найперше, ми прагнемо вибудовувати на всіх рівнях правової роботи довіру, а в ситуаціях, з якими зустрічаються сімейні радники, – без цього просто неможливо. Щире спілкування і психологічна підтримка, у разі потреби й правові консультації, ми розуміємо, що «сімейні радники» – це допомога поза межами бюрократичних кабінетів. Також інститут сімейних радників, запропонований Мін`юстом, – це ще й новий рівень співпраці з громадськістю, який, зрозуміло, дуже важливий, і ми будемо його у перспективі розвивати».

Так, перших сімейних радників на Сумщині представив Міністр юстиції Павло ПЕТРЕНКО. Ними стали: Ольга Михайлівна ПОЛЯКОВА, доцент кафедри соціальної роботи i менеджменту соцдiяльностi Сумського державного педагогічного університету, керівник ГО «Ліга сучасних жінок». член правління ГО «Калинове гроно» та Людмила Іванівна ПОНОМАРЕНКО, викладач кафедри соціальної роботи i менеджменту соцдiяльностi Сумського державного педагогічного університету, член правління ГО «Калинове гроно» та ГО «Ліга сучасних жінок».

Наразі сімейні радники Сумщини готові прийняти кожного, хто зіштовхнувся з непорозумінням у родині, зазнав домашнього насильства. Спілкування з громадянами відбувається щовівторка та щочетверга з 09:00 до 12:00 за новою адресою: м. Суми, майдан Незалежності, 8.

Також свої питання можна залишати на сторінці «Сімейних радників Сумщини» у соціальній мережі Фейсбук – https://www.facebook.com/groups/665575643918718/

 

 

ФАХІВЦІ ЮСТИЦІЇ ЗАКЛИКАЛИ СУМЧАН ПРОТИДІЯТИ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ

Злочинна діяльність значною мірою впливає на здоровий розвиток країни. У захисті від протиправних посягань на права населення беруть участь багато установ та організацій. З нагоди Всесвітнього дня протидії торгівлі людьми працівники юстиції Сумщини долучились до вже традиційних заходів, присвячених боротьбі з незаконними угодами, учасниками яких стають, як громадяни нашої країни, так й іноземці.

В рамках загальнонаціонального проєкту «Я МАЮ ПРАВО!» з метою підвищення правової обізнаності громадян правники провели захід у центрі міста. Фахівці юстиції Сумщини разом з працівниками департаменту соціального захисту та сімейними радниками розповіли мешканцям та гостям обласного центру про небезпеку, пов’язану з незаконною торгівлею людьми та способами захисту від неї. Було наголошено на особливій обережності під час вибору та безпосереднього перебування закордоном у навчальних закладах, на відпочинку чи на заробітках.

Краще засвоїти надану інформації допоміг документальний фільм, представлений у місцевому кінозалі всім охочим.  «Жінка в полоні» це кінострічка угорської режисерки, яка справила враження на глядачів, передавши страждання та нелегкий шлях головної героїні з полону до омріяної свободи.

Варто пам’ятати, що жертвам торгівлі людьми гарантується комплексна допомога – психологічна, соціальна, медична, юридична. Якщо ви чи ваші знайомі стали жертвою, негайно звертайтесь на гарячу лінію з питань міграції та протидії торгівлі людьми 0800 505 50 або на короткий номер 527.

ПОДАТКОВА ЗНИЖКА – ДЕРЖАВНА ДОПОМОГА У НАВЧАННІ

Можливість отримати знижку на оплату будь-яких товарів чи послуг завжди приносить задоволення. Зменшення ціни робить пропозицію доступнішою та допомагає попиту не згаснути. Навчання тому не виключення, оскільки сьогодні існує можливість отримати податкову знижку.

У зв’язку з початком нового навчального року, фахівці юстиції Сумщини інформують громадян про право на отримання податкової знижки. Для батьків можливість повернути певну частину коштів сплачену за навчання, буде приємним бонусом до освіти, що здобуде дитина після закінчення учбового закладу. Також, таким правом може скористатися і той, хто навчається, якщо має дохід та сам платить за своє навчання.

Для отримання податкової знижки необхідно мати такі документи:

         Копію паспорта;

         Копію довідки про присвоєння ідентифікаційного податкового номера (крім фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);

         Довідку про доходи за формою №3;

         Копію договору з закладом освіти;

         Копію квитанцій (чеків, платіжних доручень) про оплату навчання;

         Оригінали документів, що підтверджують ступінь споріднення (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб);

         Податкову декларація про майновий стан і доходи;

         Заяву із зазначенням реквізитів рахунку для перерахування відшкодування.

Проте, варто пам’ятати, що податкова знижка не надається приватним підприємцям, і її не можна отримати на оплату навчання на військовій кафедрі  та інших курсах в закладах освіти та на навчання за кордоном.

 

 

 

Перейти до вмісту