28 сесія 7 скликання (04.12.2018)

Про районну цільову Програму підтримки індивідуального житлового будівництва…

 Image

КОНОТОПСЬКА  РАЙОННА  РАДА

СЬОМЕ СКЛИКАННЯ

ДВАДЦЯТЬ ВОСЬМА СЕСІЯ

РІШЕННЯ

Конотоп

04.12.2018

 

Про районну цільову Програму

 

підтримки індивідуального  житлового

будівництва «Власний дім»  на 2019-2020 роки

 

            З метою розширення можливостей індивідуального житлового будівництва на селі відповідно Указу Президента України від 27 березня 1998 року № 222 «Про заходи щодо підтримки індивідуального житлового будівництва на селі», постанов Кабінету Міністрів України від 22 квітня 1997 року № 376 «Про заходи щодо підтримки індивідуального житлового будівництва на селі»; від 03 серпня 1998 року № 1211 «Про затвердження Положення про порядок формування і використання коштів фондів підтримки індивідуального житлового будівництва на селі», керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

            районна рада вирішила:

            1.Затвердити районну цільову Програму підтримки індивідуального  житлового будівництва «Власний дім»  на 2019-2020 роки (додається).

            2.Визначити головним розпорядником коштів та відповідальним виконавцем програми Конотопську районну державну адміністрацію.

            3.Рекомендувати сільським радам розробити місцеві програми підтримки індивідуального житлового будівництва та передбачити фінансування даних програм з місцевих бюджетів.

            4. Рішення Конотопської районної ради від 08.08.2018 «Про районну цільову програму підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім» на 2017-2018 роки в новій редакції» визнати таким, що втратило чинність.

5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію районної ради: з питань землекористування, агропромислового комплексу, малого підприємництва, архітектури, екології, будівництва, транспорту та зв’язку; організацію виконання – на Конотопську районну державну адміністрацію.

 

Голова                                                         А.В.Боярчук

 

Зерниченко  6 72 12

Надіслати до протоколу – 1; постійній комісії районної ради з питань землекористування, агропромислового комплексу, малого підприємництва, архітектури, екології, будівництва, транспорту та зв’язку  – 1; відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства – 1; відділу економічного розвитку і торгівлі РДА – 1; фінансовому управлінню РДА – 1; сільським радам – 20.

 

                                                                       Додаток

                                                                                  до рішення районної ради

                                                                                  сьомого скликання від  04.12.2018

 

1. Паспорт

районної цільової програми підтримки індивідуального  житлового будівництва „Власний дім” на 2019 – 2020 роки

 (далі – Програма)

 

1.

Ініціатор розроблення Програми

Конотопська районна державна адміністрація

2.

Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми

Розпорядження голови Конотопської районної державної адміністрації від 13.11.2018 №337-ОД «Про організацію розроблення проекту районної цільової програми підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім» на 2019-2020 роки»

 3.

Розробник Програми

Конотопська районна державна адміністрація (відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства)

 

4.

Співрозробник Програми

Сільські ради Конотопського району

5.

Відповідальний виконавець Програми

Конотопська районна державна адміністрація

Сумське обласне комунальне підприємство „Фонд інвестування об’єктів соціальної сфери та промисловості”

6.

Учасники Програми

1) громадяни України – індивідуальні сільські забудовники

2) Конотопська районна державна адміністрація

3) Сільські ради Конотопського району

7.

Термін реалізації Програми

2019-2020 роки

8.

Перелік бюджетів, що беруть участь у виконанні Програми

Державний, обласний, районний, сільські 

9.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього:

600 000,0 гривень

 

 

 

 

у тому числі :

 

9.1.

коштів  районного бюджету

600 000,0  гривень

 

 

 

 

 

 

 

2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

 

Програма  розроблена на виконання Указів Президента України від 27 березня 1998 року № 222 „Про заходи щодо підтримки індивідуального житлового будівництва на селі”, постанов Кабінету Міністрів України від 22 квітня 1997 року № 376 „Про заходи щодо підтримки індивідуального житлового будівництва на селі”; від 03 серпня 1998 року № 1211 „Про затвердження Положення про порядок формування і використання коштів фондів підтримки індивідуального житлового будівництва на селі”; від 05 жовтня 1998 року № 1597 „Про затвердження Правил надання довгострокових кредитів індивідуальним забудовникам житла на селі”; Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року №385; Стратегії регіонального розвитку Сумської області на період до 2020 року, затвердженої рішенням Сумської обласної ради від 09 квітня 2015 року (зі змінами від 16.07.2015), та Плану реалізації Стратегії регіонального розвитку Сумської області на період до 2020 року на 2018-2020 роки, затвердженого рішенням Сумської обласної ради від 15 вересня 2017 року.

Згідно зі змістом зазначених нормативних актів реалізація Програми визначається як один із головних напрямків діяльності органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у сфері соціального розвитку регіону.

Актуальність та доцільність розроблення даної Програми обумовлені такими проблемами:

– реалізація завдань по підвищенню рівня конкурентноспроможності Сумської області та Конотопського району, розвитку сільської місцевості та підвищення стандартів життя в сільській місцевості, передбачених Державною стратегією регіонального розвитку на період до 2020 року;

– реалізація регіональних стратегічних цілей по розвитку сільських територій, передбачених Стратегією регіонального розвитку Сумської області на період до 2020 року;

– гостра необхідність забезпечення та підтримки розвитку інфраструктури, необхідність поліпшення рівня життя населення та демографічної ситуації та рівня життя населення, якості освітніх та медичних послуг у сільській місцевості у Конотопському районі, в тому числі з огляду на реалізацію державної політики децентралізації державної влади та розвитку органів місцевого самоврядування;

– необхідність вирішення проблеми дефіциту педагогічних кадрів сільських загальноосвітніх навчальних закладів та медичних працівників сільських закладів охорони здоров’я первинної медицини;

– складність отримання та висока вартість банківських кредитів для фінансування індивідуального житлового будівництва та іпотечних кредитів у сучасних умовах фінансово-економічної кризи та кризи банківської системи в державі.

Програма спрямована на:

– реалізацію державної політики щодо надання підтримки для підвищення рівня облаштування сільської місцевості як сфери життя, діяльності та побуту селян;

– реалізацію державної політики України в галузі індивідуального житлового будівництва на селі, збільшення обсягів індивідуального житлового будівництва на селі;

– підвищення рівня привабливості, проживання, стандартів  життя в сільській місцевості, поліпшення інженерного забезпечення та благоустрою житла в сільській місцевості;

 

3. Мета Програми

 

Метою Програми є стимулювання мобілізації фінансових ресурсів відповідних місцевих бюджетів, які поряд із залученими коштами державного бюджету, шляхом запровадження механізму ефективного використання бюджетних коштів за рахунок їх прозорого неупередженого та раціонального розподілу між індивідуальними сільськими забудовниками дозволять підвищити рівень розвитку сільської інфраструктури, привабливості проживання, стандартів життя в сільській місцевості, стимулюватимуть збільшення обсягів індивідуального житлового будівництва на селі, сприятимуть зростанню спроможності та розвитку сільської місцевості Конотопського району.

 

 

4.Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання Програми

 

4.1. Шляхи і засоби розв’язання проблеми

 

Реалізація Програми розрахована на 2019-2020 роки.

Оптимальним шляхом розв’язання проблем, визначених розділом 2 Програми, та досягнення мети, визначеної розділом 3 Програми, є

1) надання фінансової (кредитування) та організаційної (інформаційний супровід та координація) підтримки індивідуальним забудовникам району шліхом надання довгострокових кредитів за рахунок коштів місцевих бюджетів та фінансового бюджету;

2) запровадження механізму ефективного використання бюджетних коштів за рахунок їх прозорого, неупередженого та раціонального розподілу між індивідуальними сільськими забудовниками;

3) сприяння розвитку сільських рад району підвищення рівня їх спроможності, у межах цієї програми – забезпеченості сільських рад кадровими ресурсами, передусім педагогічними та медичними працівниками.

Кредити за Програмою надаються індивідуальним сільським забудовникам для фінансування спорудження (будівництва), добудови (завершення будівництва), реконструкції, капітального ремонту, підключення до інженерних мереж житлових будинків у сільській місцевості з надвірними підсобними приміщенням, інженерними мережами або без таких; спорудження (будівництво), добудова (завершення будівництва), реконструкція, капітальний ремонт інженерних мереж з метою підключення до них житлового будинку у сільській місцевості; придбання житлових будинків (у тому числі незавершених будівництво) у сільській місцевості з надвірними підсобними приміщеннями або без таких, з інженерними мережами або без таких

Умови надання та повернення кредитів за Програмою визначені у правилах, що є додатком до цієї Програми.

Надання кредитів та супровід позичальників здійснюється Сумським обласним комунальним підприємством "Фонд інвестування об’єктів соціальної сфери та промисловості”.

 

4.2  . Обсяги та джерела фінансування Програми

 

Для фінансування Програми необхідні кошти в сумі 600,0 тис. грн. (додаток 1), у тому числі за рахунок районного бюджету – 600,0 тис. грн.

Джерелом фінансування кредитів індивідуальним забудовникам є бюджетні ресурси державного бюджету, обласного бюджету та районного бюджету.

Фінансування Програми за рахунок коштів обласного бюджету спрямоване на забезпечення підтримки виконання стратегічних завдань державної регіональної політики, політики децентралізації та розвитку органів місцевого самоврядування в Конотопському районі.

Використання бюджетних коштів здійснюється за процедурою, передбаченою правилами надання та повернення довгострокових кредитів за Програмою відповідно до законодавства.

 

5.Перелік завдань і заходів Програми   та  результативні  показники

 

Реалізація Програми  у 2019-2020 роках дасть можливість мобілізувати ресурси місцевих бюджетів (районного рівня), які шляхом запровадження механізму ефективного використання бюджетних коштів за рахунок їх прозорого, неупередженого та раціонального розподілу між індивідуальними сільськими забудовниками дозволять підвищити рівень розвитку сільської інфраструктури, привабливості проживання, стандартів життя в сільській місцевості, поліпшать інженерне забезпечення та благоустрій житла в сільській місцевості, стимулюватимуть збільшення обсягів індивідуального житлового будівництва на селі.

Успішна реалізація Програми дасть можливість у 2019-2020 роках поліпшити житлові умови більше 10 сімей у сільській місцевості.

6. Напрями діяльності та заходи Програми

 

Напрями діяльності та заходи районної цільової програми підтримки індивідуального  житлового будівництва „Власний дім” на 2019 – 2020 роки наведені у додатку 2 до Програми.

 

7. Координація та контроль за ходом виконання Програми.

 

            Конотопська районна державна адміністрація є головним розпорядником коштів районного та місцевих бюджетів, здійснює координацію та контроль за виконанням цієї Програми.

            Сумське обласне комунальне підприємство «Фонд інвестування об’єктів соціальної сфери та промисловості» аналізує хід виконання основних завдань та заходів Програми та надає щоквартальний звіт про хід виконання Програми до Конотопської районної державної адміністрації щокварталу, до 15 числа місяця, що настає за звітним періодом.

            Конотопська районна державна адміністрація аналізує отриманий від Сумського обласного комунального підприємства «Фонд інвестування об’єктів соціальної сфери та промисловості» звіт на предмет економічної ефективності реалізації програми, виконання основних завдань та заходів Програми.

            Конотопська районна державна адміністрація надає постійній комісії Конотопської районної ради з питань землекористування, агропромислового комплексу, малого підприємництва, архітектури, екології, будівництва, транспорту та зв’язку звіт про виконання Програми щороку, протягом першого кварталу, наступного за звітним роком.

 

 

Заступник голови

районної ради                                                                                       І.В. Клігунова

 

                                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                   Додаток 1

                                                                                   до Програми

 

 

Ресурсне забезпечення

районної цільової програми підтримки індивідуального житлового

будівництва «Власний дім» на 2019-2020 роки

 

 

        гривень

Обсяг коштів, які планується залучити на Виконання Програми

Усього витрат на виконання Програми

Всього

2019 рік

2020 рік

Обсяг ресурсів, усього

300 000

300 000

600 000

у тому числі

 

 

 

районний бюджет

300 000

300 000

600 000

 

 

 

Заступник голови

районної ради                                                                                       І.В.Клігунова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  


                                                                                                                                                                                 Додаток 2

                                                                                                                                                                                 до Програми

 

Напрями діяльності та заходи районної цільової програми підтримки індивідуального житлового  будівництва «Власний дім» на 2019-2020 роки в новій редакції

 

№ з/п

Назва напряму діяльності

Перелік заходів Програми

Строк виконання заходу

Виконавці

Джерела фінансу

вання

Орієнтовні обсяги фінансових ресурсів, гривень

Очікуваний результат

усього

у тому числі

2019

2020

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

1

Будівництво, добудова, реконструкція, капітальний ремонт житлових будинків

кредитування жителів сільської місцевості, індивідуальних забудовників

2019-2020

Конотопська районна державна адміністрація  сільські ради, СОКП «Фонд інвестування об’єктів соціальної сфери та промисловості»,

Районний бюджет

300 000

150 000

150 000

Будівництво індивідуальних житлових будинків та інженерних мереж

2

Будівництво, добудова, реконструкція, капітальний ремонт інженерних мереж з метою підключення до них житлового будинку

2019-2020

Районний бюджет

300 000

150 000

150 000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усього:

600 000

300 000

300 000

 

 

 

Заступник голови районної ради                                                                                                                                                                                                        І.В.Клігунова


                                                                                   Додаток 3

                                                                                   до Програми

 

 

ПРАВИЛА

надання та повернення довгострокових кредитів

по районній цільовій Програмі.

 (далі – Правила)

 

 

            Ці Правила розроблені відповідно до Указу Президента від 27 березня 1998 року №222/98 «Про заходи щодо підтримки індивідуального житлового будівництва на селі», постанови Кабінету Міністрів України від 05 жовтня 1998 року №1597 «Про затвердження Правил надання довгострокових кредитів індивідуальним забудовникам житла на селі» та з урахуванням місцевих умов, зазначених в Програмі.

 

І. Загальні положення.

            1. Терміни, що вживаються у цих Правилах, мають таке значення:

            Фонд – Сумське обласне комунальне підприємство «Фонд інвестування об’єктів соціальної сфери та промисловості»;

            сільська місцевість – територія, на яку поширюється юрисдикція районної ради або представницького органу місцевого самоврядування  (відповідної сільської ради) та на якій діє відповідна місцева програма підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім», затверджена рішенням відповідного органу місцевого самоврядування;

            об’єкт будівництва – розташований у сільській місцевості житловий будинок з надвірними підсобними приміщеннями або без таких, який споруджується (будується), добудовується, реконструюється, підключається до інженерних мереж, щодо якого проводиться капітальний ремонт, та (або) інженерні мережі, які споруджуються (будуються), добудовуються, реконструюються, щодо яких проводиться капітальний ремонт, з метою підключення до них житлового будинку у сільській місцевості;

            об’єкт кредитування – спорудження (будівництво), добудова (завершення будівництва), реконструкція, капітальний ремонт, підключення до інженерних мереж об’єкта будівництва або придбання об’єкта купівлі-продажу за результатами оцінки, проведеної відповідно до законодавства;

            об’єкт купівлі-продажу – розташований у сільській місцевості житловий будинок (у тому числі незавершений будівництвом) з надвірними підсобними приміщеннями або без таких, з інженерними мережами або без таких, разом з земельною ділянкою, на якій він розташований;

            індивідуальний забудовник – громадянин України, який споруджує (будує), добудовує, реконструює, підключає до інженерних мереж об’єкт будівництва, або який придбаває об’єкт купівлі-продажу;

            висновок про кредитоспроможність індивідуального забудовника – висновок Фонду про відповідність індивідуального забудовника встановленим цими Правилами вимогам та наявність у індивідуального забудовника права на отримання кредиту;

            кредит – сума коштів, що надається Фондом індивідуальному забудовнику для фінансування об’єкта кредитування;

            кредитний договір – укладений відповідно до цих Правил між Фондом та індивідуальним забудовником (позичальником) договір, який визначає суму кредиту, умови надання кредиту позичальникові, умови погашення позичальником заборгованості за кредитом та сплати за користування ним, умови забезпечення виконання зобов’язань позичальника, а також інші умови відповідно до законодавства та цих Правил;

            договір про забезпечення кредитних зобов’язань – договір, укладений Фондом відповідно до цих Правил та законодавства з позичальником та (або) третіми особами щодо забезпечення належного виконання зобов’язань позичальника перед Фондом за кредитним договором (договір поруки, іпотечний договір);

            позичальник – індивідуальний забудовник, з яким Фондом укладено кредитний договір відповідно до цих Правил;

            обласна комісія з відбору індивідуальних забудовників, яким надається право на одержання кредиту (далі – Обласна комісія) – постійно діючий орган, створений на підставі спільного розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації та голови Сумської обласної ради для затвердження висновку Фонду про кредитоспроможність індивідуального забудовника;

            місцева комісія з відбору індивідуальних забудовників, яким надається право на одержання кредиту (далі – Місцева комісія) – постійно діючий орган, створений на підставі спільного розпорядження голови Конотопської районної державної адміністрації та голови Конотопської районної ради чи на підставі рішення виконавчого органу місцевого самоврядування для оцінки та проведення відбору індивідуальних забудовників, що матимуть право на отримання кредиту;

            гарантійний лист – лист, направлений на ім’я власника житла, щодо перерахування на його особистий рахунок, відкритий у банку, суми кредиту, визначеної у  кредитному договорі на придбання житла, укладеному з позичальником.

            2. Надання Фондом кредитів є прямим, адресним (цільовим), зворотним і здійснюється у межах наявних кредитних ресурсів Фонду.

            3. Позичальниками можуть бути індивідуальні забудовники, які одночасно відповідають наступним вимогам:

            1) постійно проживають та мають реєстрацію такого місця проживання (або переселяються для постійного проживання з подальшою реєстрацією такого нового місця проживання) у сільській місцевості;

            2) працюють у сільській місцевості, а саме:

            – в органах місцевого самоврядування;

            – на підприємствах, в установах та організаціях сільського господарства, переробних і обслуговуючих галузей агропромислового комплексу;

            – в особистих селянських або фермерських господарствах;

            – на підприємствах, в установах та організаціях соціальної сфери;

            – у навчальних закладах (педагогічні працівники);

            – у закладах охорони здоров’я (медичні працівники);

            – у закладах культури.

            4. Дія цих Правил поширюється на громадян України, які перебувають на обліку внутрішньо переміщених осіб, а також на осіб, на яких поширюється дія пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 та абзацу четвертого пункту 1 статті 10  Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» з дотриманням пункту 3 цих Правил.

            5. Право одержання кредиту відповідно до цих Правил надається індивідуальному забудовникові тільки один раз.

            Визначені у цих Правилах умови надання кредиту не поширюються на громадян України, які отримали на будівництво індивідуального житла позики, у тому числі банківські кредити, з пільгами за рахунок коштів бюджетів відповідно до інших нормативно-правових актів.

            6. Кредити надаються позичальникам грошовими коштами у безготівковій формі за рахунок коштів державного бюджету, обласного бюджету та районного бюджету.

            У разі наявності фактичного ресурсного забезпечення Програми із державного бюджету, позичальники  можуть отримати кредити грошовими коштами у безготівковій формі за рахунок коштів державного бюджету відповідно до цих Правил залежно від черговості надходження до Фонду документів, передбачених пунктом 15 цих Правил.

            7. Позичальники з числа педагогічних працівників сільських  загальноосвітніх навчальних закладів, медичних працівників сільських  закладів охорони здоров’я первинної медицини, працівників виконавчих органів місцевого самоврядування мають право на відшкодування плати за надання послуг по супроводженню кредитного договору з обласного бюджету у порядку, що є додатком 1 до цих Правил.

            8. Фонд здійснює фінансування за кредитним договором лише за умови оформлення забезпечення виконання зобов’язання позичальника відповідно до цих Правил та законодавства.

            9. Індивідуальні забудовники мають право брати участь у Програмі на умовах, визначених цими Правилами, якщо місцевою радою або представницьким органом місцевого самоврядування прийнята місцева програма підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім» з дотриманням цих Правил.

 

 

ІІ. Умови надання кредиту індивідуальним забудовникам

 

            10. Кредит індивідуальному забудовнику надається за умови:

            – відповідності індивідуального забудовника вимогам, встановленим пунктом 3 цих Правил;

            – підтвердження індивідуальним забудовником своєї платоспроможності.

            11. Індивідуальний забудовник, якому видано кредит на спорудження (будівництво), добудову (завершення будівництва), реконструкцію, капітальний ремонт житлового будинку, придбання житлового будинку (в тому числі незавершеного будівництвом), зобов'язаний зареєструвати місце проживання у даному житловому будинку відповідно до законодавства та протягом місяця з дня реєстрації місця проживання подати Фонду засвідчену в установленому порядку копію документа, що підтверджує таку реєстрацію.

            12. Кредит індивідуальному забудовнику надається на строк до 20 років, а молодим сім'ям (подружжя, у якому вік чоловіка та дружини не перевищує 35 років) або неповним сім'ям (мати (батько) віком до 35 років) – до 30 років, з внесенням за користування ним плати у розмірі 3 (трьох) відсотків річних, а також плати за надання послуг по супроводженню кредитного договору у щомісячному розмірі 0,25 (нуль цілих двадцять п’ять сотих) відсотків від розміру кредиту, передбаченого кредитним договором.

            Плата за надання послуг по супроводженню кредитного договору розраховується у відсотках від суми зобов’язань Фонду щодо надання кредиту за кредитним договором, незалежно від фактичної заборгованості позичальника за кредитом у поточному місяці.

            Позичальник, який має трьох і більше неповнолітніх дітей (у тому числі усиновлених та/або таких, що перебувають під його опікою/піклуванням), звільняється від сплати відсотків за користування пільговим кредитом починаючи з дати подання копії підтвердних документів (свідоцтва про народження дітей, документів про усиновлення, встановлення опіки чи піклування) до моменту, коли лише двоє дітей вважається неповнолітніми.

            Плата за користування кредитом не нараховується таким позичальникам (за умови їх звернення з відповідною заявою):

            – військовослужбовцям; подружжю, в якому чоловік або дружина є військовослужбовцем (що підтверджується копією військового квитка), – з початку і до закінчення особливого періоду;

            – резервістам та військовозобов’язаним; подружжю, в якому чоловік або дружина є резервістом чи військовозобов’язаним (що підтверджується довідкою військового комісаріату або військової частини про перебування на військовій службі), – з моменту призову під час мобілізації і до закінчення проходження військової служби в особливий період.

            13. Переважне право на отримання кредиту мають наступні індивідуальні забудовники:

            1) педагогічні працівники сільських навчальних закладів та медичні працівники сільських закладів охорони здоров’я первинної медицини;

            2) молоді спеціалісти, які працюють у сільській місцевості відповідно до підпункту 2 пункту 3 цих Правил;

            3) особи, на яких поширюється дія пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 та абзацу четвертого пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

            4) громадяни України, які перебувають на обліку внутрішньо переміщених осіб;

            5) індивідуальні забудовники, які мають намір отримати кредит для завершення раніше розпочатого будівництва;

            6) працівники виконавчих органів місцевого самоврядування.

            14. Сума кредиту не може перевищувати кошторисної та договірної вартості об’єкта кредитування та граничного розміру кредиту у сумі 300 тис. гривень (з урахуванням вартості спорудження інженерних мереж та підключення їх до існуючих комунікацій), а для спорудження інженерних мереж та підключення їх до існуючих комунікацій – 50 тис. гривень.

 

ІІІ. Порядок оформлення і видачі кредиту

 

            15. Для підтвердження права на одержання кредиту індивідуальний забудовник подає, а Фонд приймає наступні документи:

            1) заяву на ім’я керівника Фонду про надання кредиту, в який індивідуальний забудовник зазначає свої прізвище, ім'я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, серію та номер паспорта громадянина України, дату видачі паспорта та орган, що видав паспорт громадянина України, адресу фактичного проживання, адресу реєстрації постійного місця проживання (за наявності), місце роботи та посаду, об’єкт кредитування, адресу місця розташування об’єкта будівництва (об’єкта купівлі-продажу), необхідну суму кредиту, необхідний термін користування кредитом у межах терміну, зазначеного у пункті 12 цих Правил, пропоноване забезпечення виконання зобов’язань  за кредитним договором відповідно до цих Правил (перелік майна, що пропонується для передачі в іпотеку, перелік фізичних осіб – поручителів, майнових поручителів);

            2) копії паспортів громадянина України індивідуального забудовника та іншого з його подружжя (чоловіка, дружини);

            3) копії довідок про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків індивідуальному забудовнику та іншому з його подружжя (чоловіку, дружині);

            4) копію свідоцтва про одруження індивідуального забудовника, а у разі, якщо він не перебуває у шлюбі – оригінал заяви на ім’я керівника Фонду про те, що він не перебуває у зареєстрованому шлюбі та не проживає з іншою особою однією сім’єю без реєстрації шлюбу;

            5) оригінал довідки про склад сім’ї індивідуального забудовника з визначенням дати реєстрації постійного місця проживання та року народження кожного члена його сім’ї, що видана уповноваженим органом з питань реєстрації місця проживання;

            6) оригінал письмової згоди іншого з подружжя (чоловіка, дружини) та всіх інших повнолітніх членів сім’ї індивідуального забудовника (згідно з довідкою про склад сім’ї) на отримання кредиту із зазначенням суми кредиту, терміну кредитування та об’єкту кредитування;

            7) документи, необхідні для визначення рівня платоспроможності індивідуального забудовника (оригінал довідки про доходи індивідуального забудовника і членів його сім’ї, одержаної за попередні шість місяців, та (або) оригінал довідки, виданої органом місцевого самоврядування, про ведення особистого селянського господарства);

            8) оригінал довідки, виданої органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, про наявність (або відсутність) приватного житла (для випадків придбання житла та будівництва нового житла);

            9) копію документа, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою (крім випадків придбання об’єкта купівлі-продажу);

            10) копію пакета проектно-кошторисної документації на об’єкт будівництва або будівельного паспорту (крім випадків придбання об’єкта купівлі-продажу);

            11) оригінал довідки про працевлаштування відповідно до пункту 3 цих Правил;

            12) оригінал заяви власника об’єкта купівлі-продажу про згоду продати об’єкт купівлі-продажу із зазначенням погоджених з позичальником ціни та інших істотних умов купівлі-продажу;

            13) копії документів, що підтверджують статус осіб, на яких поширюється дія пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 та абзацу четвертого пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (у разі наявності);

            14) копію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (у разі наявності);

            15) копію звіту про оцінку об’єкта купівлі-продажу, виконаного суб’єктом оціночної діяльності відповідно до законодавства та не раніше ніж за 3 (три) місяці до дати надання Фонду;

            16) оригінал нотаріально посвідченої згоди всіх співвласників майна, що пропонується до надання в іпотеку Фонду (якщо таке майно перебуває у спільній власності) для забезпечення виконання індивідуальним забудовником своїх зобов’язань за кредитним договором, із зазначенням суми кредиту, розміру плати за користування кредитом (відсотків за кредитом), терміну користування кредитом, інших істотних умов договору, у тому числі зобов’язань позичальника перед Фондом щодо дострокового погашення кредиту та дострокової сплати інших платежів за кредитним договором у випадках, передбачених кредитним договором;

            17) пакет документів по кожній фізичній особі, яка відповідно до цих Правил виступатиме поручителем перед Фондом за виконання індивідуальним забудовником своїх зобов’язань за кредитним договором, у тому числі:

            – оригінал заяви фізичної особи – поручителя у простій письмовій формі на ім’я керівника Фонду, якою підтверджується надання такою фізичною особою згоди поручитися перед Фондом за виконання індивідуальним забудовником своїх зобов’язань за кредитним договором, із зазначенням  суми кредиту, розміру плати за користування кредитом (відсотків за кредитом), терміну користування кредитом, інших істотних умов договору, у тому числі зобов’язань позичальника перед Фондом щодо дострокового погашення кредиту та дострокової сплати інших платежів за кредитним договором у випадках, передбачених кредитним договором;

            – копії паспортів громадянина України фізичної особи – поручителя та іншого з його подружжя (чоловіка, дружини);

            – копії довідок про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платника податків фізичній особі – поручителю та іншому з його подружжя (чоловіку, дружині);

            – копію свідоцтва про одруження фізичної особи – поручителя, а у разі, якщо він не перебуває у шлюбі, – оригінал заяви на ім’я керівника Фонду про те, що він не перебуває в зареєстрованому шлюбі та не проживає з іншою особою однією сім’єю без реєстрації шлюбу;

            – оригінал письмової згоди іншого з подружжя фізичної особи – поручителя (чоловіка, дружини) на надання ним поручительства із зазначенням відомостей, які зазначає поручитель у своїй заяві на ім’я керівника Фонду відповідно до цих правил;

            – оригінал довідки про доходи фізичної особи – поручителя, одержаної за попередні шість місяців;

            18) у разі укладання іпотечного договору (іпотечних договорів), за яким (якими) предметом іпотеки є житловий будинок (крім об’єктів незавершеного будівництва) або земельна ділянка, для забезпечення виконання позичальником своїх зобов’язань за кредитним договором:

            – оригінал заяви іпотекодавця у простій письмовій формі на ім’я керівника Фонду, якою підтверджується надання такою фізичною особою згоди передати в іпотеку Фонду відповідне нерухоме майно для забезпечення виконання позичальником своїх зобов’язань перед Фондом за кредитним договором, із зазначенням суми кредиту, розміру плати за користування кредитом (відсотків за кредитом), терміну користування кредитом, істотних умов договору, у тому числі зобов’язань позичальника перед Фондом щодо дострокового погашення кредиту та дострокової сплати інших платежів за кредитним договором у випадках, передбачених кредитним договором;

            – копії паспортів громадянина України та довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків іпотекодавця та іншого з його подружжя (чоловіка, дружини), свідоцтва про народження малолітнього (неповнолітнього) члена сім’ї іпотекодавця (за наявності), свідоцтва про одруження іпотекодавця (за наявності), свідоцтва про смерть подружжя іпотекодавця (за наявності);

            – копію свідоцтва про одруження іпотекодавця, а у разі, якщо він не перебуває у шлюбі, – оригінал заяви на ім’я керівника Фонду про те, що він не перебуває в зареєстрованому шлюбі та не проживає з іншою особою однією сім’єю без реєстрації шлюбу;

            – оригінал довідки про склад сім’ї іпотекодавця з визначенням дати реєстрації постійного місця проживання та року народження кожного члена його сім’ї, що видана уповноваженим органом з питань реєстрації місця проживання;

            – оригінал письмової згоди іншого з подружжя (чоловіка, дружини) та всіх інших повнолітніх членів сім’ї іпотекодавця (згідно з довідкою про склад сім’ї) на передачу ним Фонду в іпотеку відповідного нерухомого майна для забезпечення виконання позичальником своїх зобов’язань перед Фондом за кредитним договором, із зазначенням відомостей, які іпотекодавець зазначає у своїй заяві на ім’я керівника Фонду відповідно до цих Правил;

            – оригінал рішення уповноваженого органу про дозвіл на іпотеку майна від імені малолітнього (неповнолітнього), якщо за ним зареєстрована у власності частка нерухомого майна, або він зареєстрований у житловому будинку, що передається в іпотеку;

            19) у разі укладання іпотечного договору (іпотечних договорів), за яким (якими) предметом іпотеки є житловий будинок (крім об’єктів незавершеного будівництва),  для забезпечення виконання позичальником своїх зобов’язань за кредитним договором – додатково до документів, вказаних у підпункті 18 пункту 15 цих Правил:

            – копію правовстановлюючого документа на житловий будинок (свідоцтво про право власності на житловий будинок, свідоцтво про право на спадщину, рішення суду, договір купівлі-продажу чи дарування тощо);

            – копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про державну реєстрацію права власності на житловий будинок;

            – копію технічного паспорту на житловий будинок ;

            – оригінал витягу (довідки) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про державну реєстрацію права власності на житловий будинок;

            – копію звіту про оцінку житлового будинку, виконаного суб’єктом оціночної діяльності відповідно до законодавства та не раніше ніж за  3 (три)  місяці до дати надання Фонду;

            – копію документа, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розташований житловий будинок;

            20) у разі укладання іпотечного договору (іпотечних договорів), за якими предметом іпотеки є земельна ділянка для забезпечення виконання позичальником своїх зобов’язань за кредитним договором – додатково до документів, вказаних у підпункті 18 пункту 15 цих Правил:

            – копію правовстановлюючого документа на земельну ділянку (свідоцтво про право на спадщину, рішення суду, договір купівлі-продажу чи дарування, державний акт про право власності на землю тощо);

            – оригінал витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, сформований не раніше 3 (трьох) місяців до дати подання пакету документів Фонду;

            – копію звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки та рецензії на звіт, що виконані суб’єктами оціночної діяльності відповідно до законодавства та не раніше ніж за 3 (три) місяці до дати надання Фонду;

            – оригінал довідки (витягу) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку;

            – оригінал довідки, виданої органами Держгеокадастру або місцевого самоврядування, про те, що на земельній ділянці, яка буде предметом іпотеки, відсутні будь-які споруди;

            – документи, що підтверджують набуття права власності на нерухоме майно в майбутньому (у разі оформлення в іпотеку майнових прав на об’єкт незавершеного будівництва);

            21) клопотання органу місцевого самоврядування про надання кредиту та протокол Місцевої комісії.

            Копії документів, які подаються Фонду, завіряються наступним чином:

            – копії документів, вказаних у підпунктах 2-4, 9, 10, 13, 14, 15 пункту 15 цих Правил, засвідчує індивідуальний забудовник власноруч шляхом здійснення напису «Згідно з оригіналом» із зазначенням своїх ініціалів та прізвища, дати такого засвідчення та своїм підписом на кожній сторінці кожного документу;

            – копії документів, вказаних у підпункті 17 пункту 15 цих Правил, засвідчує відповідна фізична особа – поручитель власноруч шляхом здійснення напису «Згідно з оригіналом» із зазначенням своїх ініціалів та прізвища, дати такого засвідчення та своїм підписом на кожній сторінці кожного документу;

            – копії документів, вказаних у підпунктах 18-20 пункту 15 цих Правил, засвідчує відповідна фізична особа – майновий поручитель (іпотекодавець) власноруч шляхом здійснення напису «Згідно з оригіналом» із зазначенням своїх ініціалів та прізвища, дати такого засвідчення та своїм підписом на кожній сторінці кожного документу.

            Фонд зобов’язаний перевіряти оригінали документів, завірені копії яких подає індивідуальний забудовник.

            16. Фонд не пізніше  5 (п’яти) робочих днів із дня прийняття поданих індивідуальним забудовником документів, визначених пунктом 15 цих Правил, зобов’язаний отримати від Конотопської районної державної адміністрації чи виконавчого органу місцевого самоврядування письмове підтвердження прийняття Конотопською районною радою чи представницьким органом місцевого самоврядування рішення про затвердження місцевої програми підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім», відповідність її умов умовам Програми та виділення коштів відповідного місцевого бюджету на її фінансування.

            У разі неотримання зазначеного підтвердження або невідповідності умов затвердженої місцевої програми підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім» умовам програми, в тому числі невідповідності правил надання та повернення довгострокових кредитів, передбачених місцевою програмою, цим Правилам, Фонд повідомляє про це індивідуального забудовника та повертає індивідуальному забудовнику подані ним документи.

            У разі отримання зазначеного підтвердження Фонд зобов’язаний перевірити відповідність умов затвердженої місцевої програми підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім» умовам Програми, в тому числі відповідність правил надання та повернення довгострокових кредитів, передбачених місцевою програмою, цим Правилам.

            У разі відповідності умов затвердженої місцевої програми підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім» умовам Програми, в тому числі правил надання та повернення довгострокових кредитів, передбачених відповідною місцевою програмою,  цим Правилам, Фонд перевіряє подані індивідуальним забудовником документи на предмет їх відповідності пункту 15 цих Правил (щодо повноти поданого пакету документів) та аналізує платоспроможність індивідуального забудовника, за результатами чого складає висновок про кредитоспроможність індивідуального забудовника, який разом з отриманими від обласної комісії документами передає Обласній комісії на затвердження.

            Висновок про кредитоспроможність індивідуального забудовника не може бути позитивним, якщо останнім не надано до Фонду документів, які підтверджують можливість укладання договорів про забезпечення виконання зобов’язань, передбачених цими Правилами, в тому числі документів, передбачених пунктом 15 цих Правил.

17. Рішення про надання або про відмову у наданні індивідуальному забудовникові кредиту приймає Обласна комісія на підставі поданих відповідно до пункту 15 цих Правил документів у термін не пізніше 30 днів з дати реєстрації заяви забудовника.

У разі прийняття Обласною комісією рішення про відмову у наданні кредиту, Фонд у місячний строк у письмовій формі повідомляє про це індивідуального забудовника з обґрунтуванням причин відмови.

Позитивне рішення Обласної комісії є підставою для укладення з індивідуальним забудовником кредитного договору.

У разі прийняття Обласною комісією позитивного рішення щодо надання кредиту на придбання житла, Фонд надсилає на ім’я власника такого житла гарантійний лист про перерахування на його особистий рахунок, відкритий Фондом у банку, суми кредиту, отриманої позичальником до оформлення в установленому порядку договору купівлі-продажу житла. Власник письмово повідомляє Фонд про надходження гарантійного листа. Остаточні розрахунки за придбане позичальником житло проводяться Фондом після оформлення договору купівлі-продажу житла і подання Фонду засвідченої в установленому порядку копії зазначеного договору.

            Якщо коштів державного бюджету недостатньо для надання індивідуальному забудовнику кредиту у повному обсязі, кредит такому індивідуальному забудовнику надається за рахунок коштів районного чи обласного відповідно до цих Правил.

18. Кредитний договір укладається на всю суму кредиту, що видається частинами поетапно (чотири етапи) згідно з графіком будівництва:

перший етап – земляні роботи, спорудження фундаменту та цокольної частини будинку (з перекриттям), гідроізоляційні роботи;

другий етап – спорудження поверхів будівлі, придбання та встановлення віконних та дверних блоків, спорудження даху, покрівлі;

третій етап – внутрішні опоряджувальні роботи, облаштування внутрішніх систем інженерного забезпечення, спорудження господарських будівель;

четвертий етап – зовнішні опоряджувальні роботи, зовнішні інженерні мережі, спорудження під’їздів та підходів.

За згодою сторін кредитного договору графік будівництва може бути змінений.

Графік будівництва з визначенням термінів виконання робіт є складовою частиною кредитного договору.

Етапи добудови, реконструкції житла, етапи будівництва інженерних мереж, придбання житла та інші етапи по освоєнню кредитних коштів визначаються з урахуванням обсягів робіт та можливостей позичальника по освоєнню кредитних коштів.

Видача частин кредиту здійснюється після подання актів виконаних робіт із завершення попереднього етапу будівництва, складених позичальником, підрядною організацією та відділенням фонду, а в разі виконання робіт власними силами позичальника   позичальником і відділенням фонду.

Позичальник може одержати кошти авансом у безготівковій формі на придбання будівельних матеріалів, конструкцій, обладнання в розмірі до 30 відсотків суми кредиту, якщо це обумовлюється кредитним договором.

Кредитні кошти можуть спрямовуватися позичальнику на оплату фактично отриманих ним товарно-матеріальних цінностей за договорами на постачання будівельних матеріалів, у розмірі не більше вартості таких товарно-матеріальних цінностей, вказаних у відповідних підтвердних документах (накладні тощо)

19. Зобов’язання позичальника за кредитним договором, сума кредиту за яким дорівнює або є більшою 100 тис. гривень, забезпечуються шляхом укладання всіх наступних договорів про забезпечення виконання зобов’язань:

1) договору поруки, що укладається в установленому законодавством порядку Фондом з іншим із подружжя позичальника (чоловік чи дружина);

2) іпотечного договору, що укладаються Фондом (іпотекодержателем) з іпотекодавцем (іпотекодавцями) в установленому законодавством порядку з урахуванням цих Правил, за яким предметом іпотеки є:

– житловий будинок, що є об’єктом будівництва, разом із земельною ділянкою, на якій він розташований (крім випадків спорудження (будівництва) нового житлового будинку);

– житловий будинок, в тому числі об’єкт незавершеного будівництва, що є об’єктом купівлі-продажу, разом із земельною ділянкою, на якій він розташований;

– земельна ділянка, на якій буде здійснюватися спорудження (будівництво) нового житлового будинку, у тому числі з нерухомим майном (будівлі, споруди, об’єкти незавершеного будівництва тощо), яке на ній розташоване, а також майнові права на об’єкт незавершеного будівництва (житловий будинок), що буде споруджуватися (будуватися) на даній земельній ділянці, з подальшим (після завершення будівництва) оформленням права власності на житловий будинок, яке виникне у позичальника (іпотекодавця) у майбутньому;

– житловий будинок, в якому споруджуються (будуються), добудовуються, реконструюються інженерні мережі, або до якого підключатимуться інженерні мережі, що є об’єктом будівництва, разом із земельною ділянкою, на якій він розташований;

3) один з наступних двох варіантів за вибором позичальника:

– договору (договорів) поруки, що укладаються з іншою фізичною особою (особами), крім іншого з подружжя позичальника, рівень платоспроможності яких у сукупності не менший рівня платоспроможності самого позичальника; при визначенні платоспроможності таких поручителів платоспроможність іншого з подружжя позичальника не враховується;

– іпотечного договору (іпотечних договорів), що укладаються з іншою фізичною особою (особами) – майновим поручителем (майновими поручителями), за якими предметом іпотеки є земельна ділянка (земельні ділянки) та (або) житловий будинок (житлові будинки) (крім об’єктів незавершеного будівництва) разом із земельною ділянкою (земельними ділянками), на якій він розташований (вони розташовані), ринкова вартість якого (яких) не нижча за суму кредиту, передбачену кредитним договором.

Після завершення спорудження (будівництва) житлового будинку (об’єкта будівництва), а також після оформлення та реєстрації в установленому законодавством порядку права власності іпотекодавця на об’єкт будівництва, такий житловий будинок стає предметом іпотеки, про що вносяться відповідні зміни до іпотечного договору. Внесення відповідних змін до іпотечного договору протягом 1 (одного) місяця з моменту завершення спорудження житлового будинку (об’єкта будівництва) є обов’язком іпотекодавця, який вказується у кредитному та іпотечному договорах.

Після завершення добудови, реконструкції, підключення до інженерних мереж житлового будинку (об’єкта будівництва), а також оформлення та реєстрації в установленому законодавством порядку права власності іпотекодавця на об’єкт будівництва з новими технічними показниками (площа, експлікація та призначення приміщень тощо),вносяться відповідні зміни до іпотечного договору про зміну індивідуально визначених ознак предмета іпотеки. Внесення відповідних змін до іпотечного договору протягом 1 (одного) місяця з моменту завершення спорудження житлового будинку (об’єкта будівництва) є обов’язком іпотекодавця, який вказується у кредитному та іпотечному договорах.

Усі витрати, пов’язані із оформленням та укладанням договорів про забезпечення виконання зобов’язань, у тому числі договорів страхування тощо, а також інші можливі витрати, пов’язані з оформленням та укладанням кредитних договорів, покладаються на позичальника без подальшого відшкодування Фондом таких витрат позичальнику.

Зобов’язання позичальника за кредитним договором, сума кредиту за яким є меншою, ніж 100 тис. гривень, забезпечується шляхом укладання договору поруки, що укладається в установленому законодавством порядку Фондом з іншим з подружжя позичальника (чоловік чи дружина) та договору (договорів) поруки, що укладаються з іншою фізичною особою (особами), крім іншого з подружжя позичальника, рівень платоспроможності яких у сукупності не менший рівня платоспроможності самого позичальника; при визначенні платоспроможності таких поручителів платоспроможність іншого з подружжя не враховується.

20. Зобов’язання позичальника забезпечити укладання договорів про забезпечення виконання зобов’язань обумовлюються у кредитному договорі. За невиконання зазначеного зобов’язання позичальника кредитним договором передбачається право Фонду вимагати від позичальника дострокового погашення кредиту у повному обсязі та сплати штрафу у розмірі 50 (п’ятдесяти) відсотків суми основної заборгованості за кредитним договором.

За порушення зобов’язання позичальника та (або) іпотекодавця щодо внесення змін до іпотечного договору у випадках, обумовлених у кредитному та (або) іпотечному договорах, кредитним та (або) іпотечним договорами передбачається право Фонду вимагати від позичальника дострокового погашення кредиту у повному обсязі та сплати штрафу у розмірі                                 50 (п’ятдесяти) відсотків суми основної заборгованості за кредитним договором.

21. Договори про забезпечення виконання зобов’язань, вказані у пункті 30 цих Правил, укладаються одночасно з укладанням кредитного договору або після укладання кредитного договору, але в будь-якому разі не пізніше отримання позичальником першого кредитного траншу за кредитним договором.

Кредит, у тому числі окремий кредитний транш, не надається Фондом позичальнику у разі невиконання зобов’язань позичальника щодо забезпечення укладання договорів про забезпечення виконання зобов’язань.

22. Іпотекодавець (позичальник та (або) майнові поручителі відповідно до цих Правил) зобов’язаний застрахувати предмет іпотеки на його повну вартість від ризиків випадкового знищення, випадкового пошкодження або псування на користь Фонду (іпотекодержателя) відповідно до законодавства.

23. Фонд забезпечує оформлення, ведення обліку і контроль за здійсненням операцій з надання кредитів згідно із законодавством та цими Правилами.

 

 

 

 

IV. Умови погашення кредиту та сплати інших платежів за кредитним договором

 

24. Погашення кредиту здійснюється позичальником за графіком, визначеним у кредитному договорі.

Графік погашення кредиту передбачає:

1) у разі, коли об’єктом кредитування є придбання об’єкта купівлі-продажу, погашення кредиту починається через 2 (два) місяці з моменту надання першого кредитного траншу;

2) у разі, коли об’єктом кредитування є спорудження (будівництво), добудова (завершення будівництва), реконструкція, капітальний ремонт, підключення до інженерних мереж об’єкта будівництва, погашення кредиту починається через 2 (два) місяці з моменту планового завершення виконання відповідних робіт.

Кредит погашається позичальником рівними частинами щомісяця, не пізніше останнього дня місяця, наступного за звітним місяцем, протягом всього строку дії кредитного договору.

Позичальник має право дострокового погашення кредиту.

25Нарахування плати за користування кредитом (відсотків за кредитом) та плати за надання послуг по супроводженню кредитного договору здійснюється Фондом щомісяця.

26. Позичальник повинен сплатити плату за користування кредитом (відсотки за кредитом) та плату за надання послуг по супроводженню кредитного договору у розмірі, вказаному у відомостях про нарахування, не пізніше 15 (п’ятнадцятого) числа місяця, наступного за звітним місяцем.

27Позичальник під час здійснення платежу за кредитним договором на банківський рахунок Фонду зазначає номер та дату укладання кредитного договору, район, прізвище ім’я по-батькові.

Перераховані позичальником кошти зараховуються Фондом у такій послідовності:

1) нараховані штрафні санкції;

2) відсотки за користування кредитом;

3) основна сума боргу.

За наявності судового рішення по примусовому стягненню відповідної суми коштів у рахунок виконання умов цього договору та при неприпиненні дії договору отримані кошти зараховуються Фондом у такій черговості:

1) судові витрати Фонду;

2) відсотки та штрафні санкції по поточних платежах, що не враховані у рішенні суду;

3) відсотки та штрафні санкції, що визначені в рішенні суду;

4) основна сума боргу по поточних платежах;

5) основна сума боргу по платежах, визначених у рішенні суду.

28Погашення кредиту, сплати плати за користування кредитом (відсотків за кредитом) та плати за надання послуг по супроводженню кредитного договору, а також інших платежів, передбачених кредитним договором, цими Правилами та законодавством, здійснюється позичальником на рахунок Фонду, відкритий у банківській установі.

Фонд перераховує кошти, отримані від повернення кредитів, наданих за рахунок коштів місцевого бюджету, відповідному місцевому бюджету на відповідний рахунок, відкритий в територіальних органах Державної казначейської служби України у Сумській області

Фонд використовує кошти, отримані від повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету, коштів місцевих бюджетів всіх рівнів для надання кредитів індивідуальним забудовникам відповідно до законодавства з урахуванням цих Правил.

Використання коштів державного бюджету, що передбачені на надання кредитів індивідуальним забудовникам, здійснюється у порядку, що є додатком 6 до цих Правил.

Кошти, отримані від сплати плати за користування кредитом (відсотків за кредитом) та плати за надання послуг по супроводженню кредитного договору, а також інших платежів, передбачених кредитним договором, законодавством та цими Правилами, використовуються Фондом на своє утримання відповідно до законодавства.

29. У разі порушення умов кредитного договору, у тому числі у разі використання кредиту не за цільовим призначенням, або порушення зобов’язань позичальника щодо забезпечення укладання договорів про забезпечення виконання зобов’язань, інших істотних умов кредитного договору, Фонд має право вимагати дострокового погашення кредиту та дострокової сплати позичальником інших платежів, передбачених кредитним договором, у тому числі штрафних санкцій.

За нецільове використання кредиту кредитним договором встановлюється зобов’язання позичальника сплатити штраф у розмірі 50 (п’ятдесят) відсотків від загальної суми кредиту.

За прострочення платежів за кредитним договором Фондом нараховується позичальнику пеня з розрахунку подвійної річної облікової ставки Національного банку України, що діє на день виникнення боргу за фактичний період прострочення платежу, включаючи день оплати.

30. Кредитним договором встановлюється, що позичальник, який отримав кредит від Фонду за рахунок коштів відповідного районного бюджету чи бюджету об’єднаної територіальної громади, зобов’язаний достроково погасити заборгованість за кредитом, сплатити плату за користування кредитом (відсотки за кредитом) та плату за надання послуг по супроводженню кредитного договору, штрафні санкції за їх наявності, у разі, якщо такий позичальник:

– змінює місце проживання та (або) його реєстрацію в межах території такого району чи об’єднаної територіальної громади на місце проживання та (або) його реєстрацію у межах території іншого району чи іншої об’єднаної територіальної громади;

– або змінює місце роботи (працевлаштування) у межах території такого району чи об’єднаної територіальної громади на місце роботи (працевлаштування) у межах території іншого району чи іншої об’єднаної територіальної громади.

31. Позичальник з числа педагогічних працівників сільських  загальноосвітніх навчальних закладів або медичних працівників сільських закладів охорони здоров’я первинної медицини, працівників виконавчих органів місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад, який отримав кредит від Фонду та змінює зазначену професію (роботу, працевлаштування) на іншу, втрачає право на відшкодування плати за надання послуг по супроводженню кредитного договору з обласного бюджету відповідно до цих Правил.

32. Фонд забезпечує оформлення, ведення обліку і контроль за здійсненням операцій з погашення кредитів та сплати позичальником платежів за кредитним договором згідно із законодавством та цими Правилами.

33. На підтвердження повного виконання позичальником фінансових зобов’язань за кредитним договором Фондом складається та надається позичальнику довідка про відсутність заборгованості за кредитним договором.

34. У разі невиконання позичальником умов кредитного договору Фонд відповідно до законодавства здійснює заходи щодо стягнення заборгованості та інші дії, передбачені умовами кредитного договору.

 

V. Інші умови кредитного договору

 

35. У разі надання позичальником недостовірної інформації для отримання кредиту до нього застосовуються санкції, передбачені законодавством.

36. Фонд зобов’язаний здійснювати контроль за цільовим використанням кредитних коштів.

37. У разі, коли об’єктом кредитування є об’єкт купівлі-продажу, Фонд до надання кредиту здійснює перевірку його фактичної наявності та відповідності його технічного стану звіту про оцінку майна, наданого індивідуальним забудовником відповідно до цих Правил.

У разі, коли об’єктом кредитування є об’єкт будівництва, Фонд здійснює перевірку етапів робіт на об’єкті будівництва.

У випадку необґрунтованого порушення позичальником строків виконання робіт на об’єкті будівництва, який є об’єктом кредитування, Фонд має право припинити подальше фінансування позичальника та вимагати від нього та (або) його поручителів дострокового погашення кредиту, плати за користування кредитом (відсотків за кредитом) та сплати інших платежів, передбачених умовами кредитного договору, цими Правилами та законодавством.

38. Позичальник зобов’язаний надавати Фонду можливість безперешкод­ного доступу до об’єктів кредитування для здійснення контролю та перевірок відповідно до умов кредитного договору.

39. Перевірки та контроль, передбачені пунктами 37, 38 цих Правил, оформлюються відповідними актами, які підписуються Фондом та позичальником.

 

 

Заступник голови

районної ради                                                                                       І.В.Клігунова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                   Додаток 1

                                                                                   до Правил

 

 

ПОРЯДОК

використання коштів обласного бюджету, передбачених на надання кредиту та відшкодування плати за надання послуг по супроводженню кредитного договору індивідуальним забудовникам

(далі – Порядок)

 

1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених в обласному бюджеті на реалізацію Обласної цільової програми підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім» на 2019-2020 роки (далі по тексту – Програма) в частині відшкодування плати за надання послуг по супроводженню кредитного договору, укладеного з Сумським обласним комунальним підприємством «Фонд інвестування об’єктів соціальної сфери та промисловості» (далі по тексту – Фонд) з позичальником відповідно до Програми.

2. Головним розпорядником бюджетних коштів за даним напрямом Програми є управління (відділ) житлово-комунального господарства Сумської обласної державної адміністрації (далі по тексту – Головний розпорядник), відповідальним виконавцем Програми – Фонд.

3. Кошти обласного бюджету використовуються на надання кредитів та відшкодування плати за надання послуг по супроводженню кредитного договору, що укладений між Фондом та громадянами України, які у межах території району Сумської області, обласних територіальних громад (за винятком території міст районного та обласного значення), на яку поширюється юрисдикція відповідного пред­ставницького органу місцевого самоврядування, що затвердив своїм рішенням відповідну місцеву програму підтримки індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім»:

а) постійно проживають та мають реєстрацію такого місця проживання (або переселяються для постійного проживання з подальшою реєстрацією такого нового місця проживання);

б) споруджують (будують), добудовують, реконструюють, підключають до інженерних мереж житлові будинки з надвірними підсобними приміще­ннями або без таких, з інженерними мережами або без таких; здійснюють капітальний ремонт  житлових будинків з надвірними підсобними приміщеннями або без таких; або споруджують (будують), добудовують, реконструюють інженерні мережі, здійснюють капітальний ремонт інженерних мереж з метою підключення до них житлового будинку; або купують житловий будинок (в тому числі незавершений будівництвом) з надвірними підсобними приміщеннями або без таких, з інженерними мережами або без таких, разом з земельною ділянкою, на якій він розташований;

в) працюють у загальноосвітніх навчальних закладах (педагогічні працівники) або у закладах охорони здоров’я первинної медицини (медичні працівники) або у виконавчих органах місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад.

4. Фонд формує та подає до 10 червня та 10 грудня поточного бюджетного періоду Головному розпоряднику зведений реєстр позичальників, які мають право на отримання відшкодування, передбаченого Програмою та цим Порядком, який повинен містити такі відомості:

– прізвище, ім’я, по батькові позичальника;

– серію та номер паспорта громадянина України позичальника, дату видачі паспорта та орган, що видав паспорт громадянина України позичальнику;

– адресу фактичного проживання, адресу реєстрації постійного місця проживання (за наявності) позичальника;

– місце роботи та посаду позичальника;

– місцезнаходження житлового будинку (в тому числі незавершеного будівництвом), на придбання, спорудження (будівництво), добудову (заверше­ння будівництва), реконструкцію, підключення до інженерних мереж якого Фондом надано кредит;

– ціль кредитування;

– номер, дата укладення та строк дії кредитного договору;

– розмір суми (залишку) кредиту, який підлягає поверненню;

– розмір фактично сплаченої плати за надання послуг по супроводженню кредитного договору, що підлягає відшкодуванню (у гривнях).

Фонд зобов’язаний перевірити відповідність позичальників, які включаються до реєстру, на предмет відповідності їх вимогам Програми та цього Порядку.

Головний розпорядник до 15 червня та до 15 грудня поточного бюджетного року на підставі наданого Фондом зведеного реєстру позичальників, які мають право на отримання відшкодування, передбаченого Програмою та цим Порядком, перераховує відповідну суму бюджетних коштів на рахунок Фонду, відкритий в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Сумській області.

Фонд протягом трьох робочих днів з моменту отримання коштів від Головного розпорядника перераховує їх на розрахункові рахунки відповідних позичальників, що відкриті в банківських установах, для відшкодування плати за надання послуг по супроводженню кредитного договору.

Відшкодування здійснюється в межах коштів, передбачених у обласному бюджеті Сумської області на відповідний рік, та відповідно до помісячного плану асигнувань.

Відшкодування здійснюється за кредитними договорами, укладеними Фондом, починаючи з моменту затвердження Програми Сумською обласною радою.

Позичальник може отримати відшкодування лише два рази на рік щороку протягом дії укладеного кредитного договору.

Бюджетні кошти не можуть бути спрямовані на сплату будь-яких штрафів та/або пені, нарахованих згідно з умовами кредитного договору.

5. Кошти обласного бюджету, отримані від повернення кредитів, раніше наданих з обласного бюджету індивідуальним забудовникам у рамках обласної цільової програми підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім», яка діяла у попередні роки, спрямовуються на кредитування індивідуальних сільських забудовників.

6. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним використанням здійснюються відповідальним виконавцем та Головним розпорядником в установленому законодавством порядку.

 

 

Заступник голови

районної ради                                                                                       І.В.Клігунова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                   Додаток 2

                                                                                   до Правил

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про місцеву комісію з відбору індивідуальних забудовників,

яким надається право на одержання кредиту

(далі – Положення)

 

1. Це Положення встановлює правовий статус, процедуру створення та організації роботи місцевої комісії з відбору індивідуальних забудовників, яким надається право на одержання кредиту (далі по тексту – Комісія).

2. Комісія є постійно діючим органом, створеним для оцінки та проведення відбору індивідуальних забудовників з метою надання їм кредиту відповідно до Правил надання та повернення довгострокових кредитів по районній цільовій програмі підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім» на 2019-2020 роки (далі по тексту – Правила), залежно від території, на яку поширюється юрисдикція відповідного представницького органу місцевого самоврядування (Конотопської районної, сільської, селищної ради), що затвердив своїм рішенням відповідну місцеву програму підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім» (далі по тексту – Програма на підставі спільного розпорядження голови Конотопської районної державної адміністрації та голови Конотопської районної ради (далі по тексту – районна комісія).

3. Комісія у своїй діяльності керується Правилами та цим Положенням.

4. Основним завданням Комісії є відбір індивідуальних забудовників, яким надається право на одержання кредиту, шляхом прийняття рішення про надання кредиту або відмову у наданні кредиту, у порядку, передбаченому Правилами та цим Положенням;

5. Районна комісія складається з 4 (чотирьох) представників Конотопської районної державної адміністрації та 4 (чотирьох) представників Конотопської  районної ради.

6. Очолює Комісію голова, який обирається членами Комісії з їх числа та відкликається ними шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів від загального кількісного складу Комісії (тобто не менше 5 голосів).

Голова Комісії:

1) скликає засідання Комісії та визначає порядок денний, дату, час та місце проведення засідання Комісії;

2) організовує проведення засідань Комісії;

3) головує на засіданнях Комісії.

У разі відсутності голови Комісії його обов’язки виконує головуючий, який обирається для проведення одного засідання Комісії у порядку, аналогічному порядку обрання голови Комісії.

7. Секретар Комісії призначається розпорядженням голови районної державної адміністрації із числа працівників районної державної адміністрації, відповідальних за реалізацію державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Секретар Комісії бере участь у засіданнях Комісії без права голосу.

Секретар Комісії:

1) веде журнал реєстрації інформаційних висновків та інших документів, що надходять від Сумського обласного комунального підприємства «Фонд інвестування об’єктів соціальної сфери та промисловості» (далі по тексту – Фонд);

2) здійснює організаційну підготовку, матеріально-технічне забезпечення засідань Комісії, готує матеріали для розгляду та прийняття рішення Комісією;

3) забезпечує виконання доручень голови Комісії, у тому числі щодо скликання Комісії та формування порядку денного засідань Комісії;

4) забезпечує ведення та зберігання протоколів засідань Комісії;

5) забезпечує обмін інформацією та документами між Комісією та районною державною адміністрацією (районна комісія), інформує зазначені структури про прийняті Комісією рішення.

8. Інформація про дату, час та місце проведення засідання Комісії доводиться до відома членів Комісії не пізніше як за 3 (три) робочі дні до дати проведення засідання шляхом направлення листів та (або) у телефонному режимі. Зазначена інформація також розміщується на офіційних сайтах районної державної адміністрації та районної ради, а також в районному друкованому засобі масової інформації.

Засідання Комісії проводяться за необхідності, у термін не пізніше 1 (одного) місяця з дати отримання інформаційного листа Фонду.

9. Організаційною формою роботи Комісії є засідання. Засідання Комісії вважаються правомочними у разі присутності не менше 2 / 3 її затвердженого загального кількісного складу (тобто не менше 5 членів).

10. Рішення Комісії приймаються шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів від присутніх на засіданні членів Комісії. При рівному розподілі голосів голос голови Комісії (головуючого на засіданні Комісії) є вирішальним.

11. Комісія приймає рішення про надання або про відмову у наданні індивідуальному забудовникові кредиту на підставі інформаційного висновку Фонду у термін не пізніше 1 (одного) місяця з дати його отримання.

12. Члени Комісії зобов’язані не допускати конфлікту інтересів під час виконання своїх повноважень членів Комісії.

У разі наявності конфлікту інтересів члена Комісії під час прийняття Комісією рішення, яке стосується конкретного індивідуального забудовника, такий член Комісії повинен повідомити Комісію про наявність зазначеного конфлікту інтересів перед початком розгляду документів, що стосуються даного індивідуального забудовника, про що зазначається у протоколі засідання Комісії.

Член Комісії, який повідомив Комісію про конфлікт інтересів, не бере участі у голосуванні під час прийняття Комісією рішення, яке стосується відповідного індивідуального забудовника.

13. Засідання Комісії є відкритими. Індивідуальні забудовники, представники засобів масової інформації та громадськості мають право бути присутніми під час проведення засідань Комісії.

14. На засіданнях Комісії має право бути присутнім та надавати пояснення до матеріалів, наданих Фондом на розгляд Комісії, уповноважений представник Фонду. Представник Фонду не має права голосу під час роботи Комісії.

15. Рішення Комісії оформлюється протоколом, який складається секретарем Комісії не пізніше наступного робочого дня за днем проведення засідання та підписується на кожній сторінці головою (головуючим на засіданні Комісії) та всіма членами Комісії, присутніми на засіданні, а також секретарем Комісії.

Протокол складається у двох примірниках, один з яких зберігається у секретаря Комісії, а другий направляється Фонду протягом 3 (трьох) робочих днів з моменту прийняття рішення Комісії.

 

 

Заступник голови

районної ради                                                                                       І.В. Клігунова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                   Додаток 3

                                                                                   до Правил

 

Інформаційний висновок

 

Прізвище, ім’я, по батькові індивідуального забудовника

 

Дата та місце народження індивідуального забудовника

 

Паспортні дані індивідуального забудовника

 

Реєстраційний номер облікової картки платника податків індивідуального забудовника

 

Місце проживання індивідуального забудовника та його реєстрації

 

Кредитоспроможність індивідуального забудовника

 

Об’єкт кредитування та його місцезнаходження

 

Загальна сума кредиту

 

Спосіб забезпечення належного виконання позичальником зобов’язання за кредитним договором

 

 

 

___________________

    (Посада керівника Фонду)

_____________________

(Підпискерівника Фонду)

______________________

(Ініціали та прізвищекерівника Фонду)

М.П.

 

 

Заступник голови

районної ради                                                                                       І.В.Клігунова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                   Додаток 4

                                                                                   до Правил

 

 

ПОРЯДОК

використання коштів державного бюджету, передбачених

на надання кредитів індивідуальним забудовникам

(далі – Порядок)

 

1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті на надання кредитів індивідуальним забудовникам.

2. Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми «Державне пільгове кредитування індивідуальних сільських забудовників на будівництво (реконструкцію) та придбання житла» є Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства (далі по тексту – Головний розпорядник), а одержувачем бюджетних коштів – Сумське обласне комунальне підприємство «Фонд інвестування об’єктів соціальної сфери та промисловості» (далі по тексту – Фонд).

3. Кошти державного бюджету використовуються на надання кредитів індивідуальним забудовникам, а саме громадянам України, які:

а) постійно проживають та мають реєстрацію такого місця проживання (або переселяються для постійного проживання з подальшою реєстрацією такого нового місця проживання);

б) споруджують (будують), добудовують, реконструюють, підключають до інженерних мереж житлові будинки з надвірними підсобними приміще­ннями або без таких, з інженерними мережами або без таких; або споруджують (будують), добудовують, реконструюють інженерні мережі з метою підключення до них житлового будинку; або купують житловий будинок (в тому числі незавершений будівництвом) з надвірними підсобними приміщеннями або без таких, з інженерними мережами або без таких, разом з земельною ділянкою, на якій він розташований;

в) працюють у загальноосвітніх навчальних закладах (педагогічні працівники), закладах охорони здоров’я первинної медицини (медичні працівники) або у виконавчих органах місцевого самоврядування.

4. Головний розпорядник здійснює перерахування коштів державного бюджету на рахунок Фонду, відкритий у Головному управлінні Державної казначейської служби України у Сумській області, згідно помісячного розпису асигнувань державного бюджету та в межах бюджетних призначень на відповідний рік.

Обласною комісією приймається рішення про надання кредиту або про відмову у його наданні такому індивідуальному забудовникові за рахунок коштів державного бюджету.

У разі прийняття Обласною комісією рішення про відмову у наданні кредиту у протоколі засідання Обласної комісії зазначаються причини такої відмови.

Обласна комісія за результатами прийняття рішення про надання кредиту за рахунок коштів державного бюджету повертає Фонду отримані від нього документи з оригіналом протокольного рішення Обласної комісії.

Фонд повідомляє індивідуального забудовника про прийняте Обласною комісією рішення про надання кредиту за рахунок коштів державного бюджету протягом 3 (трьох) робочих днів з дня прийняття такого рішення.

Перерахування Фондом коштів на розрахункові рахунки відповідних позичальників, що відкриті в банківських установах, здійснюється відповідно до умов, визначених кредитними договорами, що укладені між Фондом та позичальником, відповідно до Правил надання та повернення довгострокових кредитів по обласній цільовій програмі підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім» на 2019-2020 роки.

5. Кошти, які надходять від погашення кредитів, наданих позичальникам за рахунок державного бюджету зараховуються на відповідний реєстраційний рахунок, відкритий в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Сумській області, з подальшим спрямуванням на надання кредитів індивідуальним забудовникам відповідно до Правил надання та повернення довгострокових кредитів по обласній цільовій програмі підтримки індивідуального житлового будівництва «Власний дім» на 2019-2020 роки.

6. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним використанням здійснюються в установленому законодавством порядку.

 

 

Заступник голови

районної ради                                                                                       І.В.Клігунова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

Перейти до вмісту