20 сесія 7 скликання (22.11.2017)

Про затвердження статуту опорного закладу освіти «Дубов’язівський освітній комплекс…

                                                                  Image                                                     

       КОНОТОПСЬКА РАЙОННА РАДА

СЬОМЕ СКЛИКАННЯ

 ДВАДЦЯТА СЕСІЯ

 РІШЕННЯ

Конотоп

 22.11.2017

Про затвердження статуту опорного

закладу освіти  «Дубов’язівський освітній

комплекс «ліцей – заклад дошкільної освіти»»

Конотопської районної ради Сумської області

 

Розглянувши клопотання відділу освіти Конотопської районної державної адміністрації про затвердження статуту опорного навчального закладу  «Дубов’язівський освітній комплекс «ліцей – заклад дошкільної освіти»» Конотопської районної ради, згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», керуючись частиною 2 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

районна рада вирішила: 

1.Затвердити статут опорного закладу освіти Дубов’язівський освітній комплекс «ліцей – заклад дошкільної освіти» Конотопської районної ради Сумської області в новій редакції (додається).

2.Відділу освіти Конотопської районної державної адміністрації    (Бохан О.Г.) забезпечити державну реєстрацію змін до установчих документів закладу освіти.

3.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань молоді, освіти, культури, охорони здоров’я та соціального захисту, а організацію виконання на відділ світи Конотопської районної державної адміністрації.

 

Голова районної ради                                                                    А.В.Боярчук

 

Бохан 6 64 43

Надіслати: до протоколу-1, постійній комісії з питань молоді, освіти, культури, охорони здоров’я та соціального захисту -1, відділу освіти Конотопської РДА -1, Дубов’язівському ОК – 1, РДА – 1.

Додаток

до рішення  районної ради

сьомого скликання від 22.11.2017   

 

                                                           Статут

опорного закладу Дубовʼязівський освітній комплекс «ліцей – заклад дошкільної освіти» Конотопської районної ради Сумської області

 

І. Загальні положення

1.1.Дубов’язівський освітній комплекс «ліцей – заклад  дошкільної  освіти»  Конотопської районної ради Сумської області  (скорочене найменування  Дубов’язівський ОК «ліцей – ЗДО») – опорний освітній  заклад, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти, створений Конотопською районною радою (далі Засновник) згідно чинного законодавства України на підставі рішення  від 11 жовтня 2017 року «Про створення опорних навчальних закладів та філій» шляхом приєднання Лебедівського навчально-виховного комплексу «гімназія – заклад дошкільної освіти» Конотопської районної ради.

Освітній комплекс складається з двох підрозділів – дошкільного та шкільного і може мати спеціалізацію (філологічну, природничо-математичну, спортивно-оздоровчу тощо).

Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої  підготовки здобувачів згідно з вимогами  Державного стандарту загальної середньої освіти. У складі шкільного підрозділу  можуть бути класи з поглибленим вивченням окремих предметів, групи продовженого дня, пришкільний інтернат.

Кількість  дошкільних груп, класів, груп продовженого дня у навчально-виховному комплексі встановлюється засновником на підставі нормативів їх наповнюваності, затверджених МОН за погодженням з Мінфіном, відповідно до поданих заяв батьків або осіб,  які їх заміняють, та санітарно-гігієнічних норм.

Приймання дітей дошкільного віку до навчально-виховного комплексу здійснюється на безконкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування. До першого класу шкільного підрозділу переводяться діти, як правило, із шести років.

1.2.Форма власності –комунальна.

1.3.  Юридична адреса  навчального закладу:

Україна, 41665, Сумська область, Конотопський район, смт.  Дубов’язівка,       вул.  В.Глуховця, 3.

1.4.Опорний навчальний заклад Дубов’язівський освітній  комплекс «ліцей – заклад дошкільної освіти» (далі ОК, заклад освіти) є юридичною особою, має печатку , штамп, ідентифікаційний номер, може мати рахунок у банку або органах Державного казначейства, інші атрибути юридичної особи. При укладанні договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування являється неприбутковою організацією. Діяльність закладу освіти не спрямована на отримання прибутку.

1.5.Заклад освіти може мати у своєму складі структурні підрозділи – філії.

1.6.Філія не є юридичною особою. Філія наділяється майном засновника, котрий їх створив, та існують на підставі затвердженого ним положення. Філія виконує функцію початкової школи, а також може за рішенням засновника виконувати функції основної школи.

1.7.Засновником закладу освіти  є Конотопська районна рада. Юридична адреса засновника: Україна, 41607, Сумська область, місто Конотоп, вулиця Соборна, будинок 23.

1.8.Головною метою опорного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти .

1.9. Головним завданням опорного закладу є:

– створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

– виховання громадянина України;

– виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

– формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

– виховання у здобувачів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

– розвиток особистості здобувача, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

– реалізація права здобувачів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

– виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я здобувачів;

– створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

 – концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів (вихованців), створення єдиної системи виховної роботи.

1.10.Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", „Про дошкільну освіту", "Про загальну середню освіту", іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, цим Статутом опорного закладу.

1.11.Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.

1.12.Заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

– безпечні умови освітньої діяльності;

– дотримання державних стандартів освіти;

– дотримання  договірних   зобов'язань  з   іншими   суб'єктами   освітньої,   виробничої,   наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;

– дотримання фінансової дисципліни.

1.13.У закладі освіти визначена українська мова навчання і може бути запроваджений певний профіль навчання.

1.14. Заклад освіти має право:

– визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником чи уповноваженим ним органом;

– визначати варіативну частину робочого навчального плану;

– в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

– спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

– використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;

– бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;

– отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;

– залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;

– розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;

1.15.У закладі освіти створюються   та   функціонують   методичне   об'єднання учителів початкових класів, учителів природничо-математичного циклу, учителів суспільно-гуманітарного циклу,   класних керівників, постійно діючий семінар.

1.16.Медичне обслуговування здобувачів  та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються Конотопською центральною районною лікарнею, Конотопською санітарно-епідеміологічною станцією, Дубов’язівською  лікарською амбулаторією.

1.17. Взаємовідносини опорного закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладаються між ними.

II. Організація освітнього процесу

2.1.Заклад освіти планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного  плану. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується педагогічною радою   закладу.

2.2.Основним документом, що регулює освітній процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

Робочий навчальний план погоджується педагогічною радою навчального закладу і затверджується відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації.

  У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).

2.3.Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники даного опорного закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки, молоді та спорту  України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.4.Опорний заклад здійснює навчально-виховний процес за денною, індивідуальною формою навчання, виходячи з кількості учнів та кількості класів. Відповідно до поданих батьками або особами, що їх заміняють, заяв опорний заклад за погодженням відділу освіти Конотопської районної державної адміністрації створює умови для прискорення навчання та навчання екстерном.

2.5.Зарахування учнів та дітей до опорного закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх — заяви батьків або осіб, які їх замінюють), а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей дошкільного віку та дітей, які вступають до першого класу).

У разі потреби учень (вихованець) може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

У опорному  закладі для учнів 1 – 4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня.

2.6.Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються  закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.

Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.

Навчальний рік поділяється на семестри,  перший – з 1 вересня до 27 грудня, другий – з  12 січня до 31 травня. 

2.7.За погодженням з відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

2.8.Тривалість уроків у  опорному  закладі становить: у групах дошкільного закладу – 25 хвилин, у перших класах— 35 хвилин, у других — четвертих класах — 40 хвилин, у п'ятих — одинадцятих — 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідним органом управління освітою та територіальною установою Держпродспоживслужби

2.9.Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.

Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять.

Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

2.10.Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування здобувачів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) — 20 хвилин.

2.11.Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором закладу освіти.

2.12.Відволікання здобувачів від навчальних занять для впровадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

2.13.Залучення здобувачів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.14.Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей добувачів.

Домашні завдання здобувачам 1-х класів не задаються.

2.15.Дубов'язівська селищна рада закріплює за закладом освіти відповідну територію обслуговування і до початку навчального року бере на облік учнів, які мають відвідувати школу.

2.16.Іноземні громадяни зараховуються до опорного закладу відповідно до чинного законодавства.

2.17.Переведення здобувачів закладу до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

2.18.Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів закладу визначаються Міністерством освіти і науки України.

2.19.Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ здобувачів.

2.20.У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок здобувачів. За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок здобувачів другого класу.

2.21.Оцінки з поведінки, за участь у суспільно корисній, громадській діяльності здобувачам не виставляються.

2.22.До додатків до документів про освіту (свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту) оцінка з поведінки також не виставляється.

2.23.Навчання у випускних 4, 9 та 11 класах закладу завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Міністерством освіти і науки України.

В окремих випадках здобувачі за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я.

2.24.Порядок переведення і випуск здобувачів закладу освіти визначається «Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів і форм власності», затвердженої Міністерством освіти і науки України.

2.25. Здобувачі початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмовий матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого-медико-педагогічної консультації. За висновками зазначеної консультації такі здобувачі можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють). Здобувачі початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

2.26.За результатами навчання випускникам закладу освіти видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Здобувачам, які закінчили гімназію (9-й клас), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту.

Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до школи III ступеня, професійно-технічного навчального закладу, вищого навчального закладу I—II рівня акредитації.

Здобувачам, які закінчили ліцей (11-й клас), видається атестат про повну загальну середню освіту.

Атестат про повну загальну середню освіту дає право на вступ до вищих закладів освіти усіх типів і форм власності.

2.27.За відмінні успіхи в навчанні здобувачі 2-8, 10 класів можуть нагороджуватися Похвальним листом ― «За високі досягнення у навчанні», а випускники закладів III ступеня — Похвальною грамотою ― «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», медалями — золотою ― «За високі досягнення у навчанні» або срібною ― «За досягнення у навчанні». За відмінні успіхи в навчанні випускникам закладу II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження здобувачів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

За успіхи у навчанні здобувачам  закладу освіти можуть встановлюватися інші форми морального та матеріального заохочення.

2.28.Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестати про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

2.29.Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, атестатів, золотих і срібних медалей, Похвальних грамот та листів здійснюється відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації.

2.30.Виховання здобувачів у закладі освіти здійснюється під час уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

2.31.Цілі виховного процесу в закладі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

2.32.У закладі освіти забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

Примусове залучення здобувачів до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

2.33.Дисципліна в закладі освіти дотримується на основі взаємоповаги всіх учасників освітнього процесу,дотримання Правил внутрішнього розпорядку та Статуту закладу. Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів забороняється.

 

ІІІ. Учасники освітнього процесу

                3.1.Учасниками освітнього процесу в закладі є діти дошкільного віку, здобувачі, педагогічні працівники, бібліотекар, психолог, інші спеціалісти закладу, керівники, батьки або особи, які їх замінюють.

3.2.Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими актами законодавства, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Статутом закладу, Правилами внутрішнього розпорядку закладу.

3.3.Здобувач — особа, яка навчається і виховується в закладі.

3.4.Зобувачі закладу мають гарантоване державою право на:

доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти у закладі;

вибір форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;

безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;

користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, лікувально-оздоровчою базою закладу;

участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;

перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;

участь в роботі органів самоврядування закладу;

участь в роботі добровільних самодіяльних об’єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;

повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;

захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

3.5.Здобувачі закладу зобов’язані:

оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;

підвищувати свій загальний культурний рівень;

брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом закладу, даним Статутом;

 дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших здобувачів та працівників;

виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до Статуту та Правил внутрішнього розпорядку закладу;

брати участь у різних видах трудової діяльності;

дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу;

дотримуватися вимог Статуту, Правил внутрішнього розпорядку закладу;

дотримуватися правил особистої гігієни.

3.6.Здобувачі закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до Статуту і Правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

3.7.Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки.

3.8.До педагогічної діяльності у закладі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

3.9.Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

3.10.Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником закладу і затверджується відділом освіти  Конотопської районної державної адміністрації.

Обсяг  педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового  окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

3.11.Керівник закладу призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернею, навчально-дослідною ділянкою, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, Правилами внутрішнього розпорядку та Статутом закладу.

3.12.Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.

Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою.

3.13.Педагогічні працівники закладу підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.

За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії), а також педагогічне звання  «старший учитель»,  «учитель — методист».

3.14.Педагогічні працівники закладу мають право:

самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров’я здобувачів;

– брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів закладу та інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов’язаних з організацією освітньої роботи;

– обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації; навчатися у закладах вищої освіти і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

– проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;

– проводити в установленому порядку науково-дослідницьку, експериментальну, пошукову роботу;

– вносити керівництву закладу і органам  управління освітою пропозиції щодо поліпшення  освітньої  роботи;

– на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

– об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

– порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

3.15.Педагогічні працівники закладу зобов’язані:

– забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;

– контролювати рівень навчальних досягнень добувачів;

– нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим Міністерством освіти і науки України, доводити результати навчальних досягнень здобувачів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника навчального закладу;

– сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я;

– виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

– виконувати Статут закладу, Правила внутрішнього розпорядку, умови Колективного договору;

– брати участь у роботі педагогічної ради;

– виховувати в здобувачів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб; повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;

– готувати здобувачів  до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

– дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність здобувачів та їх батьків;

– постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;

– виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;

– вести відповідну документацію.

3.16.Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

3.17.Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством та Правилами внутрішнього розпорядку закладу.

3.18.Батьки здобувачів та особи, які їх замінюють, мають право:

обирати навчальний заклад та форми навчання і виховання дітей;

створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до ради школи та органів громадського самоврядування;

звертатися до органів управління освітою, керівника закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу;

брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу;

на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування закладу та у відповідних державних, судових органах.

3.19.Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної  загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:

– створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

– забезпечувати дотримання дітьми вимог Статуту закладу;

– поважати честь і гідність дитини та працівників закладу;

– постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;

– виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов; повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;

– виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

3.20.У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

ІV. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ

4.1.Управління закладом освіти здійснюється відділом освіти Конотопської районної адміністрації.

4.2.Керівництво закладом здійснює його директор. Керівником закладу може бути громадянин України, який має вищу освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов атестацію керівних кадрів навчальних закладів у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

4.3.Керівник призначається на посаду та звільняються з посади відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації за погодженням з Конотопською районною державною адміністрації та районною радою. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора.

4.4.Керівник закладу:

– призначає на посаду та звільняє з посади працівників закладу;

– здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний  добір  і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;

– організовує освітній процес;

– забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю навчальних досягнень здобувачів;

– відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;

– створює необхідні умови для участі здобувачів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;

– забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;

– розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;

– підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи освіти, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;

– сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до освітнього процесу, керівництва об’єднаннями здобувачів за інтересами;

– забезпечує реалізацію права здобувачів на захист від будь-яких форм фізичного  або психічного насильства;

– вживає заходів до запобігання вживанню здобувачами алкоголю, наркотиків;

– контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;

– видає у межах своєї компетенції накази і контролює їх виконання;

– щороку звітує про свою роботу на засіданні ради школи.

4.5.Керівник закладу є головою педагогічної ради — постійно діючого колегіального органу управління закладом.

4.6.Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.

4.7.Педагогічна рада розглядає питання:

– удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

– планування та режиму роботи закладу;

– варіативної складової робочого навчального плану;

– переведення здобувачів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

– підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

– участі в інноваційній та експериментальній діяльності закладу, співпраці з закладами вищої освіти та науковими установами;

– морального та матеріального заохочення здобувачів та працівників закладу;

– морального заохочення батьків та осіб, що їх замінюють, та громадських діячів, які беруть участь в організації навчально-виховного процесу;

– притягнення до дисциплінарної відповідальності здобувачів, працівників закладу за невиконання ними своїх обов’язків;

– педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю закладу.

4.8.Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори (конференція) його колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.

Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів (конференції) колективу визначаються Положенням, який затверджений на загальних зборах.

Загальні збори (конференція) заслуховують звіт директора про здійснення керівництва закладом, розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності закладу.

4.9.У закладі за рішенням загальних зборів (конференції) може бути створена рада закладу, діяльність якої регулюється власним Статутом, а  також  піклувальна рада,методичні об'єднання, комісії, положення, про які  розробляє і затверджує  Міністерство освіти  і науки України.

4.10.До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, здобувачів II-III ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами (конференцією) закладу освіти.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами (конференцією).

На чергових виборах склад ради оновлюється не менше, ніж на третину.

4.11.Метою діяльності ради закладу є:

– сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;

– об’єднання зусиль педагогічного колективу і колективу здобувачів, батьків, громадськості щодо розвитку закладу освіти та удосконалення освітнього процесу;

– формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління закладу освіти;

– розширення колегіальних форм управління закладом освіти;

– підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією освітнього процесу.

4.12.Основними завданнями ради закладу є:

– підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

– визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку закладу освіти та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;

– формування навичок здорового способу життя;

– створення належного педагогічного клімату у закладі освіти;

– сприяння духовному, фізичному розвитку здобувачів та набуття ними соціального досвіду;

– підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення освіти здобувачів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

– сприяння організації дозвілля та оздоровлення здобувачів;

– підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу освіти здобувачів;

– ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

– стимулювання морального та матеріального заохочення здобувачів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

– зміцнення партнерських зв’язків між родинами здобувачів та закладом освіти з метою забезпечення єдності освітнього процесу.

4.13.Рада закладу освіти діє на засадах:

пріоритету прав людини,гармонійного  поєднання інтересів особи,  держави,суспільства.

дотримання вимог законодавства України;

колегіальності ухвалення рішень;

добровільності і рівноправності членства;

гласності.

4.14.Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією).

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора закладу освіти, відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації, а також членами ради.

4.15.Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечать законодавству України та Статуту навчального закладу, доводяться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету закладу освіти.

4.16.Очолює раду закладу освіти голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

4.17.Рада закладу освіти:

– організовує виконання рішень загальних зборів (конференції);

– вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

– сприяє формуванню мережі класів закладу освіти, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

– заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань освітньої та фінансово-господарської діяльності;

– бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

– виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з здобувачами;

– виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

– виносить на розгляд  педагогічної ради  та відповідного органу  управління  освітою  пропозиції щодо морального і  матеріального заохочення

учасників освітнього процесу;

– ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

– сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з здобувачами;

– розподіляє і контролює кошти фонду загальної середньої освіти, приймає рішення про надання матеріальної допомоги здобувачам;

– розглядає питання родинного виховання;

– бере участь за згодою батьків (або осіб, які їх замінюють) в обстеженні житлово-побутових умов здобувачів, які перебувають в складних життєвих умовах;

– сприяє педагогічній освіті батьків;

– сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

– розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти здобувачами;

– організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням здобувачів;

– розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи закладу освіти;

– вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

4.18.При закладі освіти за рішенням загальних зборів (конференції) може створюватися і діяти піклувальна рада.

4.19.Члени піклувальної ради закладу обираються на загальних зборах (конференції). Склад піклувальної ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, та окремих громадян.

4.20.Основними завданнями піклувальної ради є:

– сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;

– співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, закладами освіти, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання здобувачів у закладі освіти;

– зміцнення навчально-виробничої, матеріально-технічної, спортивної та оздоровчої бази закладу освіти;

– організація змістовного дозвілля та оздоровлення здобувачів, педагогічних працівників;

– вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальної середньої освіти;

– запобігання дитячої бездоглядності;

– сприяння працевлаштуванню випускників закладу освіти;

– стимулювання творчої праці педагогічних працівників та здобувачів;

– всебічне зміцнення зв’язків між родинами здобувачів та закладом освіти.

4.21.Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

4.22.Піклувальна рада діє на засадах:

пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

дотримання вимог законодавства України;

самоврядування;

колегіальності ухвалення рішень;

добровільності і рівноправності членства;

гласності.

4.23.Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менше, ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.

Засідання піклувальної ради є правочинним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.

Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.

4.24.Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.

З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.

4.25.Голова піклувальної ради:

скликає і координує роботу піклувальної ради;

готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.

4.26.Піклувальна рада має право:

– вносити на розгляд органів виконавчої влади, керівника закладу освіти, загальних зборів (конференції) пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної та оздоровчої бази закладу освіти;

– залучати додаткові джерела фінансування закладу освіти;

– вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази закладу освіти;

– стимулювати творчу працю педагогічних працівників, здобувачів;

– брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи закладу освіти з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;

– створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких  входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки ( особи, які їх замінюють), представники органів самоврядування здобувачів.

4.27.У закладі освіти можуть створюватись вчительські громадські організації та громадські організації здобувачів, що діють відповідно чинного законодавства України.

V. МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНА БАЗА

5.1.Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу освіти.

5.2.Майно закладу освіти належить йому на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і Статуту закладу освіти та укладених ним угод.

5.3.Заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.4.Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.5.Для забезпечення освітнього процесу база закладу освіти складається із навчальних кабінетів, майстерні по металу та дереву, а також спортивного й актового залів, бібліотеки, архіву, медичного, комп’ютерного кабінетів, їдальні.

5.6.Заклад освіти має земельну ділянку, де розміщуються спортивний майданчик, футбольне поле, навчально-дослідна ділянка, зона відпочинку.

VІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

6.1.Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється через Централізовану бухгалтерію відділу освіти  Конотопської районної державної адміністрації на основі Бюджетного Кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів його кошторису.

6.2.Джерелами формування кошторису закладу освіти є:

кошти бюджету в розмірі передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в  обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти;

благодійні внески  юридичних і фізичних  осіб;

інші джерела, не заборонені законодавством.

6.3.У закладі освіти створюється фонд загального обов’язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів засновників та бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також за рахунок коштів, залучених з інших джерел.

Кошти фонду загального обов'язкового навчання зберігаються на рахунку закладу освіти в державному казначействі України і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором закладу освіти.

Облік і використання коштів фонду загального обов’язкового навчання здійснюються цим закладом освіти згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення ради закладу освіти відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.

Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов’язкового навчання здійснює відділ освіти Конотопської районної державної адміністрації.

6.4.Заклад освіти має право згідно із законодавством придбавати та орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

6.5.Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкований заклад освіти.

6.6.Звітність про діяльність закладу освіти ведеться відповідно до законодавства.

VІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1.Заклад освіти за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний обмін здобувачів у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

7.2.Заклад освіти має право відповідно до чинного законодавства укладати договори про співробітництво з закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

VІІІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ  ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

8.1.Державний контроль за діяльністю закладу освіти здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти, державними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

8.2.Державний контроль здійснюють центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері освіти.

ІХ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

9.1.Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти приймає  Конотопська  районна рада, яка доручає районній державній адміністрації виконати дане рішення.

9.2.Реорганізація закладу освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

9.3.Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Конотопською районною радою за поданням відділу освіти Конотопської районної державної адміністрації, де районна рада покладає на орган який буде проводити ліквідацію і встановлює строк ліквідації чи реорганізації, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

9.4.З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.

9.5.Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його Конотопській  районній раді на затвердження.

9.6.У випадку реорганізації закладу права та зобов’язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів освіти.

                                                                          

 

 

Голова районної ради                                             А.В.Боярчук

Перейти до вмісту