20 сесія 7 скликання (22.11.2017)

Про затвердження положення про філію опорного закладу освіти «Козацький освітній комплекс …

                                                                  Image                                                     

КОНОТОПСЬКА  РАЙОННА  РАДА

СЬОМЕ СКЛИКАННЯ

ДВАДЦЯТА  СЕСІЯ

РІШЕННЯ

Конотоп

 22.11.2017

Про затвердження положення  

про філію опорного закладу освіти

«Козацький освітній комплекс

«ліцей – заклад дошкільної освіти»»

Конотопської районної ради –

«Хижківський освітній комплекс

«гімназія – заклад дошкільної освіти»»

 

Розглянувши клопотання відділу освіти Конотопської районної державної адміністрації про затвердження положення про філію опорного навчального  закладу «Козацький освітній комплекс «ліцей – заклад дошкільної освіти»» Конотопської районної ради – «Хижківський освітній комплекс «гімназія – заклад дошкільної освіти»», керуючись частиною 2 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

районна рада вирішила: 

1.Затвердити положення про філію опорного навчального  закладу  «Козацький освітній комплекс «ліцей – заклад дошкільної освіти»» Конотопської районної ради Сумської області – «Хижківський освітній комплекс «гімназія – заклад дошкільної освіти»» (додається).

2.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань молоді, освіти, культури, охорони здоров’я та соціального захисту.

 

Голова районної ради                                                                    А.В.Боярчук

 

Бохан 6 64 43

Надіслати: до протоколу-1, постійній комісії з питань молоді, освіти, культури, охорони здоров’я та соціального захисту -1, відділу освіти Конотопської РДА -1, Козацькому ОК – 1, РДА – 1.

Додаток

до рішення  районної ради

сьомого скликання від 22.11.2017                                                                             

 

Положення

про філію опорного закладу освіти Козацький освітній комплекс

«ліцей – заклад дошкільної освіти»Конотопської районної ради –

Хижківський освітній комплекс «гімназія – заклад дошкільної освіти»»

 

І. Загальні положення

1.1.Філія опорного закладу освіти –  Козацький освітній комплекс «ліцей – заклад дошкільної освіти» Конотопської районної ради – Хижківський освітній комплекс «гімназія – заклад дошкільної освіти» (далі – філія) – це заклад освіти, що забезпечує потреби громадян у початковій та базовій середній освіті, які проживають на території  Хижківської сільської ради.

1.2.Адреса: 41643 Сумська область, Конотопський район, село Хижки, вулиця Сеймова, 40.

1.3.Головною метою філії є забезпечення громадянам здобуття початкової  та базової середньої освіти.

1.4.Головними завданнями філії є:

– концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів, створення єдиної системи освітньої діяльності;

– забезпечення здобуття громадянами, дошкільної, початкової та базової середньої освіти;

формування і розвиток творчої особистості з усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості;

– виховання громадянина України;

– виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

– виховання у здобувачів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;

– розвиток  особистості   здобувача,   його  здібностей   і  обдарувань,   наукового світогляду;

– виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я здобувачів;

– створення умов для оволодіння системою знань про природу, людину і суспільство.

1.5.Філія діє на підставі установчих документів (статуту опорного закладу, положення про філію).

1.6.Філія в своїй діяльності керується  Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», іншими законодавчими актами, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами МОН, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями засновника, розпорядженнями Конотопської районної державної адміністрації, наказами відділу освіти Конотопської районної державної адміністрації та керівника опорного закладу.

1.7.Філія  несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

– безпечні умови освітньої діяльності;

– дотримання державних стандартів початкової та базової середньої освіти.

1.8.Філія має за  мету:

– створення єдиного освітнього простору;

– забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти;

– створення умов для здобуття особами дошкільної, початкової та базової середньої  освіти, забезпечення всебічного розвитку особи, незалежно від місця їх проживання;

– раціонального і ефективного використання наявних ресурсів суб’єктів округу.  

1.9.Структура філії: дошкільна освіта – заклад дошкільної освіти, тривалість навчання до 4 років;

I ступінь – початкова школа, тривалість навчання  4 роки;

ІІ ступінь – базова середня освіта, тривалість навчання 5 років.

Мова навчання у закладі – українська.

 

II. Організація освітнього процесу

2.1.Освітній процес у філії здійснюється відповідно до
плану роботи, розробленого керівництвом опорного закладу.

2.2.Робочий навчальний план філії розробляються керівництвом опорного закладу на основі Типових навчальних планів закладів освіти, затверджених МОН України, з урахуванням особливостей контингенту здобувачів, їх потреб у здобутті початкової та базової середньої освіти, наявного освітнього рівня та затверджуються в установленому порядку. У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (тижневий) та режим роботи (річний).

2.3.Філія працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України й реалізує освітні завдання на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та здібностей дітей.

2.4.      Філія обирає форми, засоби і методи навчання та виховання у межах, визначених Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", «Про дошкільну освіту» та даним положенням.

2.5.      Мережа класів формується в установленому прядку на підставі нормативів наповнюваності відповідно до кількості поданих заяв та санітарно-гігієнічних умов для здійснення освітнього процесу. Індивідуальне навчання організовуються в порядку, визначеному Міністерства освіти і науки України. За погодженням з директором опорного закладу можуть створюватися класи-комлекти.

2.6.      Прийом здобувачів до філії здійснюється відповідно до території обслуговування.

2.7.Зарахування здобувачів до філії здійснюється до початку навчального року за наказом директора опорного закладу, що видається на підставі заяви батьків, або осіб, які їх замінюють, а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти. До першого класу зараховуються діти з 6 років. У разі потреби здобувач може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу.

2.8.Переведення і випуск здобувачів визначається нормативними документами Міністерства освіти і науки України.

2.9.Поділ класів на групи на уроках з окремих предметів у філії здійснюється в установленому порядку згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України погодженими з Міністерством фінансів України.

2.10.У філії за бажанням батьків та здобувачів при наявності відповідної бази та фінансування для здобувачів 1-4 класів можуть створюватись групи продовженого дня. Рішення    про    утворення    групи    продовженого дня  приймає керівник опорного  закладу за погодженням з засновником.

Наповнюваність групи продовженого дня здійснюється  згідно з наказами МОН.

Рішення    про    зменшення   чисельності   учнів   групи продовженого дня приймає керівник  загальноосвітнього  навчального закладу  за  погодженням  з  засновником.

Зарахування та відрахування дітей здійснюється наказом директора опорного закладу.

2.11.Структура навчального року (за чвертями, півріччями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються закладом загальної середньої освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Розклад уроків філії складається відповідно до навчального плану з дотриманням педагогічних, санітарно-гігієнічних та режимних вимог і  затверджується директором опорного закладу.

2.12.Відволікання здобувачів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

2.13.Зміст,  обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей здобувачів.

2.14.У філії визначення рівня досягнень здобувачів у навчанні здійснюється за 12-бальною шкалою. У першому класі оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально.

2.15.Навчання у випускних 4 та 9 класі завершується державною підсумковою атестацією. За результатами навчання здобувачам (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво).

2.16.Результати семестрового, річного підсумкового оцінювання доводяться до відома здобувачів та їх батьків класним керівником.

2.17. В окремих випадках здобувачів за станом здоров'я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України.

2.18. За відмінні успіхи в навчанні здобувачі 2-8 класів можуть
нагороджуватися Похвальним листом.

2.19. Під час літніх канікул у філії може створюватись пришкільний
табір. Керівник табору призначається з числа педагогів наказом директора опорного закладу.

 

III. Учасники освітнього процесу

3.1.    Учасниками освітнього процесу в філії є здобувачі, педагогічні працівники, завідувач філією, батьки здобувачів освіти або особи, які їх заміняють, фізичні особи, які провадять освітню діяльність, психолог, бібліотекар, інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

3.2.    Статус учасників освітнього процесу, їхні права і обов'язки визначаються Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" іншими актами законодавства України, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, правилами внутрішнього розпорядку, статутом опорного закладу та цим положенням.

3.3. Здобувачі філії мають право на:

– доступність і безоплатність дошкільної, початкової та базової середньої освіти;

– індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

– якісні освітні послуги;

– справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

– відзначення успіхів у своїй діяльності;

– свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної діяльності;

– безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

– повагу людської гідності;

– захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

– користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою філії у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

– доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

– вибір форми навчання, предметів варіативної частини навчального плану, позакласних занять, гуртків;

– переатестацію з навчальних предметів;

– безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;

– участь у різних видах навчальної, практичної діяльності, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

– участь в органах громадського самоврядування;

– вільне вираження поглядів, переконань;

– участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

– інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення

3.4.Здобувачі зобов'язані:

– виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

– поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

– відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

– дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку філії.

3.5. Педагогічними працівниками можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладах системи загальної середньої освіти.

Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних працівників здійснюється  директором опорного закладу.

3.6.Педагогічні працівники мають право на:

– академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

– педагогічну ініціативу;

– розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

– користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою філії у порядку, встановленому відповідно до спеціальних законів;

– підвищення кваліфікації, перепідготовку;

– вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

– доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

– відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

– справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

– захист професійної честі та гідності;

– індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами філії;

– творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;

– забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;

– забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством;

– безпечні і нешкідливі умови праці;

– подовжену оплачувану відпустку;

– участь у громадському самоврядуванні опорного закладу;

– участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.

3.7.Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається за винятком випадків, передбачених законодавством України.

3.8.Педагогічні працівники зобов'язані:

– постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

– виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

– сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

– дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

– дотримуватися педагогічної етики;

– поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

– настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

– формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

– виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

– формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

– захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території філії алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

– дотримуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку філії, виконувати свої посадові обов’язки.

3.9.Обсяг навчального навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором опорного закладу і затверджується відділом освіти райдержадміністрації.

3.10.Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

3.11.Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається у разі зміни кількості годин з окремих предметів або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

3.12.Педагогічні працівники підлягають атестації відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України.

3.13.Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку опорного закладу, це положення, не виконують посадових обов'язків, або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи директором опорного закладу згідно з законодавством.

3.14.Права і обов'язки обслуговуючого персоналу регулюються трудовим законодавством, статутом та правилами внутрішнього розпорядку опорного закладу, цим положенням.

3.15.  Батьки здобувачів та особи, які їх замінюють мають право:

– захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

– звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

брати участь у громадському самоврядуванні опорного закладу, філії, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування;

– завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у опорному закладі та філії та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

– брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

– отримувати інформацію про діяльність опорного закладу, філії, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

3.16.  Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми дошкільної, початкової та базової середньої освіти і зобов'язані:

– виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

– сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

– поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

– дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

– формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

– настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

– формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

– виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

– дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку філії.

3.17.  У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, опорний заклад за клопотанням завідувача філії може порушувати питання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

3.18.Представники громадськості мають право:

– ініціювати і брати участь у дослідженнях з питань освіти та оприлюднювати результати таких досліджень;

– проводити моніторинг та оприлюднювати результати, зокрема, щодо:

– якості результатів навчання, у тому числі моніторинг державної підсумкової атестації, екзаменів та інших форм оцінки результатів навчання;

– якості підручників та інших навчальних матеріалів;

– розподілу витрат на освіту та цільового використання коштів з державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством;

– брати участь у громадському обговоренні, громадських консультаціях та проводити громадську експертизу, у тому числі підручників (їх проектів), відповідно до законодавства;

– здійснювати інші заходи у сфері освіти відповідно до законодавства та реалізовувати інші права, не заборонені законом.

Безпосередньо в закладі освіти громадський нагляд (контроль) може проводитися виключно з дозволу керівника закладу освіти, крім випадків, встановлених законодавством.

3.19. Представники громадськості зобов'язані:

– дотримуватися статуту опорного закладу, положення про філію, захищати здобувачів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя.

 

                     IV. Управління філією

4.1.Керівництво філією опорного закладу здійснює завідувач філією  відповідно до законодавства, статуту опорного закладу та положення про філію. Завідувач філією може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше як 3 роки.

4.2.Завідувач філії призначається та звільняється з посади керівником опорного закладу.

4.3.Завідувач філії:

– організовує діяльність закладу освіти;

– забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

– забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю філії;

– сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування філії;

– сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників філії;

– здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами філії.

                    

V.  Матеріально-технічна база

5.1.Матеріально-технічна база філії включає будівлі, споруди, землю, обладнання, комунікації, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена в балансі опорного закладу.

5.2.Майно філії закріплюється за нею на праві оперативного управління.

5.3.Списання майна (крім малоцінного) проводиться за погодженням з Конотопською  районною радою.

5.4.Філія не може передати в оренду нерухоме майно.

5.5.Філія відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.6.   Для забезпечення освітнього процесу база філії складається із навчальних кабінетів, майстерні, а також спортивного залу, бібліотеки, їдальні тощо.

5.7.  Філія має земельну ділянку, де розміщуються спортивні та
ігровий майданчики, тощо.

5.8.Філія має штатний розпис, що розробляється завідувачем філії і затверджується керівником опорного закладу відповідно до вимог чинного законодавства на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, що затверджені МОН України.

VI. Фінансово-господарська діяльність

6.1.Фінансування філії здійснюється уповноваженим органом відповідно до законодавства. Порядок ведення бухгалтерського обліку та діловодства визначається законодавством.

6.2.Фінансово-господарська діяльність філії здійснюється директором опорного закладу на основі кошторису опорного закладу.

 

VII. Контроль за діяльністю філії

7.1.Контроль за діяльністю філії здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері початкової та базової середньої освіти.

7.2.Контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, департамент освіти і науки облдержадміністрації, засновник або уповноважена ним особа та адміністрація опорного закладу.

VIIІ. Реорганізація або ліквідація філії

8.1.Рішення про реорганізацію або ліквідацію філії приймає Конотопська районна рада відповідно до вимог законодавства.

 

Голова  районної ради                                      А.В.Боярчук

 

Перейти до вмісту