Новини

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує

Image Система блокування податкових накладних довела свою ефективність

Як відомо, з 1 липня 2017 року повноцінно запрацювала система моніторингу оцінки ризиків, що дає можливість призупинення реєстрації ризикових податкових накладних.  Аналіз роботи системи показав, що є ряд суб'єктів господарювання, які все ще шукають можливості для блокування системи та її повного скасування. Окрім того, в інформаційному полі ведеться масова дискредитація роботи електронної процедури виявлення зловживань в системі ПДВ зокрема та Державної фіскальної служби України загалом. 

На сьогодні виявлено близько десятка компаній, які за короткий проміжок часу завантажували в систему фіктивні податкові накладні  з метою «обвалити» роботу системи.

 «Система довела свою ефективність і тепер її намагаються дискредитувати. Кінцева мета – повністю скасувати автоматичне блокування накладних, щоб у нечесних на руку бізнесменів з'явилася можливість повернутися до старих схем, які дозволятимуть обходити податкове законодавство, – наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан, – Система побудована таким чином, щоб реагувати, попереджуючи зловживання недобросовісних платників податків. Тобто мова йде не лише про потенційні порушення, а й про неможливість формування фіктивного податкового кредиту. Саме тому, «нечисті на руку» ділки спричиняють галас про недосконалість та неефективність системи». 

Економічний ефект за період роботи в тестовому режимі (3 місяці) СМКОР – додаткові 7 млрд. грн. до державного бюджету. Зі свого боку ДФС постійно працюватиме над удосконаленням системи, дослухаючись до всіх зауважень  бізнесу.

 

 Які товари автоматично перевірятимуть на ризиковість?

Конотопська ОДПІ повідомляє про те, що Державною фіскальною службою  України визначено, за якими кодами УКТ ЗЕД  буде здійснюватись автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних/розрахунків коригування Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНН. Відповідний Перелік кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД затверджено наказом ДФС від 30.06.2017 р. № 461. До переліку ввійшли 220 кодів УКТ ЗЕД  з різноманітними видами товарів. Їх перелік можна переглянути за посиланням Перелік кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД.

Якщо все-таки комісія ДФС відмовить в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, то платники ПДВ мають змогу подати скаргу до ДФС протягом 10 календарних днів після отримання ними рішення. Скарга складається винятково в письмовій формі та подається платником податку особисто або через свого вповноваженого представника безпосередньо до ДФС чи надсилається поштовим відправленням.

Відповідний механізм визначено Порядком розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою КМУ від 04.07.2017  №485.

 

Більше мільйона гривень штрафів накладено  на безвідповідальних водіїв

Сумською митницею ДФС з початку 2017 року зафіксовано 147 випадків виявлення транспортних засобів, що були ввезені громадянами на митну територію України з порушенням строку транзитного перевезення. Систематичне порушення законодавства, як для резидентів, так і нерезидентів країни, досить часто зустрічається на митниці, особливо коли це стосується ввезення авто. Громадяни часто забувають про своє зобов’язання перед митними органами, що тягне суттєве грошове стягнення.

Згідно встановлених відповідностей визначених статтею 481 Митного кодексу України за перевищення встановленого строку тимчасового переміщення товарів, транспортних засобів на порушників чекає штраф:  перевищення строку не більш ніж на 3 доби – 50 неоподаткованих мінімумів (850 грн), від 3 до 10 діб –  300 неоподаткованих мінімумів (5 100 грн), більше 10 діб – 1000 неоподаткованих мінімумів (17 000 гривень.) Загальна сума накладених  штрафів складає  близько 1 млн. 135 тис. гривень.

Також митниця на постійній основі здійснює заходи щодо виявлення авто, що  ввезені громадянами на Україну з порушенням строку транзитного перевезення та встановлення громадян, які ухиляються від сплати митних платежів при використанні транспортних засобів, що були тимчасово ввезені на митну територію України.

 

Номер "Пульсу" змінено

З 20 липня поточного року буде змінено номер телефону для прийняття інформації на сервіс «Пульс», усних звернень громадян, інформації про особу, стосовно якої поводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до Закону України «Про очищення влади».

Отримати інформаційно-довідкові послуги, залишити інформацію щодо неправомірних дій та бездіяльності працівників органів ДФС та інших питань можна, зателефонувавши до Контакт-центру ДФС за номером 0800-501-007 та обравши відповідний напрям у меню інтерактивного голосового автовідповідача: 0 — для отримання інформації з питань стану обробки електронної звітності та опрацювання файлів запитів про доходи для призначення субсидій; 1 — для отримання інформаційно-довідкових послуг; 2 — з питань щодо електронного цифрового підпису; 3 — для залишення усного звернення відповідно до Закону України «Про звернення громадян»; 4 — для залишення інформації на сервіс «Пульс» ; 5 — для залишення інформації про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до Закону України «Про очищення влади»; 6 — для залишення повідомлення від працівників ДФС про порушення Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою ДФС; 7 — для отримання довідкової інформації».

 

Обов’язкове використання печаток суб’єктами господарювання скасовано

Конотопська ОДПІ інформує, що 19.07.2017 набрав чинності Закон України від 23.03.2017 №1982-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами – підприємцями» (далі – Закон №1982).

Законом №1982 внесено зміни до низки законодавчих актів, якими виключаються вимоги про обов’язкове використання печаток (незалежно від їх наявності у суб’єктів господарювання (далі – СГ)) та необхідність використання печаток у взаємовідносинах СГ з державними органами та органами місцевого самоврядування.

Так, зокрема, стаття 581 Господарського кодексу України викладена у новій редакції, відповідно до якої:  СГ має право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання СГ печатки не є обов’язковим.  Відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається СГ до органу державної влади або органу місцевого самоврядування. Копія документа, що подається СГ до органу державної влади або органу місцевого самоврядування, вважається засвідченою у встановленому порядку, якщо на такій копії проставлено підпис уповноваженої особи такого СГ або особистий підпис фізичної особи – підприємця. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування не вправі вимагати нотаріального засвідчення вірності копії документа, якщо така вимога не встановлена законом.

Закон №1982 опубліковано у газеті «Голос України» від 19.04.2017 №71 та набирає чинності через три місяці з дня його опублікування.

 

Перейти до вмісту