10 сесія 7 скликання (16.09.2016)

Про затвердження статуту Курилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа…

                                                                  Image                                                       

       КОНОТОПСЬКА РАЙОННА РАДА

СЬОМЕ СКЛИКАННЯ

ДЕСЯТА СЕСІЯ

РІШЕННЯ

 16.09.2016

Про затвердження статуту Курилівського

навчально-виховного комплексу «загальноосвітня

школа І-ІІІ ступенів –дошкільний навчальний заклад»

Конотопської районної ради Сумської області

 

 

            Розглянувши клопотання відділу освіти Конотопської районної державної адміністрації про затвердження статуту Курилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Конотопської районної ради Сумської області , відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», керуючись ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,

районна рада вирішила:

1.Затвердити статут Курилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –дошкільний навчальний заклад»  Конотопської районної ради Сумської області  (додається).

2.Відділу освіти Конотопської районної державної адміністрації      (Бохан О.Г.), директору Курилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Конотопської районної ради Сумської області Спаському М.І. внести зміни в установчі документи вищевказаного навчального закладу, забезпечити проведення їх державної реєстрації.

3.У зв’язку з прийняттям даного рішення, визнати таким, що частково втратило чинність рішення районної ради від 26.09.2007 «Про зміни в мережі навчальних закладів та затвердження їх статутів», а саме: в п.1 рішення в частині, що стосується перейменування Жовтневської ЗОШ, в п.2 рішення в частині, що стосується затвердження статуту Жовтневського НВК, та визнати таким що втратило чинність рішення від 27.11.2009 «Про внесення змін до статуту Жовтневського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ»  Конотопської районної ради Сумської області»

Голова  районної ради                                                                       А.В.Боярчук             

 

 

Бохан 6 64 43

Надіслати: до протоколу -1, постійній комісії з питань молоді, освіти, культури, охорони здоров'я та соціального захисту-1, відділу освіти РДА-1, Курилівському НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. –ДНЗ»- 1.

 

 

Додаток

до рішення районної ради

сьомого скликання від 16.09.2016

 

Статут

Курилівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –дошкільний навчальний заклад»  Конотопської районної ради Сумської області 

(нова редакція)

І. Загальні положення

1.1. Курилівський навчально-виховний комплекс “загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” Конотопської районної ради Сумської області (скорочене найменування Курилівський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ») – навчальний заклад, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, знаходиться у спільній комунальній власності територіальних громад Конотопського району і є правонаступником Жовтневського навчально-виховного комплексу “загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад”  Конотопської районної ради Сумської області.

Навчально-виховний комплекс складається з двох підрозділів – дошкільного та шкільного і може мати спеціалізацію (суспільно-гуманітарну, природничо- математичну, художньо-естетичну, вивчення іноземних мов, спортивно-оздоровчу тощо).

Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти . У складі шкільного підрозділу можуть бути класи з поглибленим вивченням окремих предметів, групи продовженого дня, пришкільний інтернат.

Кількість дошкільних груп, класів, груп продовженого дня у навчально- виховному комплексі встановлюються засновником на підставі нормативів їх наповнюваності, затверджених МОН за погодженням з Мінфіном, відповідно до поданих заяв батьків або осіб, які їх заміняють, та санітарно-гігієнічних норм.

Приймання дітей дошкільного віку до навчально-виховного комплексу здійснюється на безконкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування. До першого класу шкільного підрозділу переводяться діти, як правило, із шести років.

1.2.         Юридична      адреса загальноосвітнього навчального закладу: Україна, 41671, Сумська область, Конотопський район, село Курилівка, вул. Слави,12.

1.3.     Курилівський   навчально-виховний комплекс “загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” (далі – навчальний заклад, НВК) є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, може мати рахунок у банку або органах Державного казначейства, інші атрибути юридичної особи, при укладанні договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування являється неприбутковою організацією. Діяльність навчального закладу не спрямована на отримання прибутку.

1.4.Засновником навчального закладу є: Конотопська районна рада, ідентифікаційний номер 23825594, юридична адреса: Україна, 41607, Сумська область, місто Конотоп, вулиця Соборна, будинок 23 (далі – районна рада).

1.5. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права на здобуття дошкільної та повної загальної середньої освіти.

1.6. Головним завданням навчального закладу є:

·         створення умов для різнобічного розвитку дітей дошкільного віку;

·         забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

             виховання громадянина України;

·         виховання шанобливого ставлення до родини, повага до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

·         формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості. Особистості, підготовленої до професійної самовизначення;

·         виховання у дітей дошкільного віку та учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

·         розвиток особистості учня, його здібностей та обдарувань, наукового

             світогляду;

·         реалізація права учнів на вільне формування політичних та світоглядних

             переконань;

·         виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності. Формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я у дітей та учнів;

·         створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.7. Навчальний заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України „Про освіту”, „ Про дошкільну освіту”, „Про загальну середню освіту”, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затверджений постановою Кабінету Міністрів від 14 червня 2000 року № 964, Положенням про навчально-виховний комплекс „ загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад”, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 306, іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.

1.8. Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним статутом.

1.9. Навчальний заклад несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за безпечні умови освітньої діяльності, дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами, дотримання державних стандартів освіти, дотримання фінансової дисципліни.

1.10. У начальному закладі визначена українська мова навчання і може бути запроваджений певний профіль навчання;

1.11. Навчальний заклад має право:

  • проходити в установленому порядку державну атестацію;
  • визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із засновником;
  • визначати варіативну частину робочого навчального плану;
  • в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
  • спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечать законодавству України;
  • використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
  • бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку,  визначеному законодавством України;
  • розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних підрозділів;

1.12. У навчальному закладі створюються та функціонують:

  • методичне об’єднання вчителів початкових класів та вихователів;
  • методичне об’єднання класних керівників;
  • методичне об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу;
  • методичне об’єднання вчителів природничо-математичного  циклу;

1.13. Медичне обслуговування дітей та учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником і здійснюються Конотопською центральною районною лікарнею та Курилівською амбулаторією.

1.14. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

 

ІІ. Організація навчально-виховного процесу

2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного та регіонального планів. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу. План роботи затверджується радою навчального закладу.

2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план. Він складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

Робочий навчальний план навчального закладу комунальної форми власності погоджується радою навчального закладу і затверджується відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації. У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).

2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчального закладу самостійно добирають програми, підручники. Навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.4. Навчальний заклад здійснює навчально-виховний процес за денною та індивідуальною формою навчання. Бажаючим надається право прискореного закінчення навчального закладу складанням державної підсумкової атестації екстерном.

2.5. Зарахування дітей та учнів до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою. А також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей дошкільного віку та дітей, які вступають до 1 класу).

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

2.6. У навчальному закладі для учнів 1-8 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, можуть створюватись групи продовженого дня.

Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків.

2.7. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.

2.8. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.9. За погодженням з відповідними структурними підрозділами районної державної адміністрації з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менше  30 календарних днів.

2.10. Тривалість уроків в навчальному закладі становить: у групах дошкільного закладу 25 – 30 хв., в 1 класах – 35 хв., в 2-4 класах – 40 хв., у 5-11 класах – 45 хв. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.

2.11. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначаються розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.

Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.12. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особистостей учнів.

2.13. У навчальному закладі визначення рівня навчальних досягнень учнів здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань. У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні. У 2-11 класах оцінювання знань учнів здійснюється в балах. У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік, державну підсумкову атестацію.

2.14. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).

2.15. Порядок переведення та випуск учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 05.02.2001 року № 44 та зареєстрованої Міністерстві юстиції України 08.02.2001 року за № 120/5311

2.16. При переведенні учнів із початкової до основної школи, передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики.

2.17. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої школи здійснюється шляхом її державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців)  у системі загальної середньої освіти затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 30.12.2014 року № 1547 та зареєстрованого Міністерством юстиції України 14.02.2015 року за № 157/26602

2.18. Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:

  • по закінченні початкової школи – табель успішності;
  • по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;
  • по закінченні навчального закладу – атестат про повну загальну середню освіту.

2.19. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального та

матеріального заохочення: Похвальні грамоти, Похвальні листи.

2.20. Навчальний заклад керується штатним розписом, затвердженим відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації на основі Типових штатних нормативів дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених Міністерством освіти і науки України за погодженням з Мінфіном.

 

ІІІ. Учасники навчально-виховного процесу

  3.1. Учасниками навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі є:

·        діти дошкільного віку;

·        учні;

·        керівники;

·        педагогічні працівники;

·        психологи, бібліотекарі;

·        інші спеціалісти;

·        батьки або особи, які їх замінюють.

3.2. Права і обов’язки учнів, вихованців, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом.

3.3. Учні мають право:

  • на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
  • на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно відновною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;
  • на доступ до інформації з усіх галузей знань, брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
  • брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
  • брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;
  • брати участь в добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
  • на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
  • на безпечні й нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

3.4. Учні зобов’язані:

  • оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
  • дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
  • бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;
  • дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
  • брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
  • дотримуватися правил особистої гігієни.

3.5. Педагогічними працівниками навчального закладу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє здійснювати професійні обов’язки.

3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників, й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України „Про загальну середню освіту”, „Про дошкільну освіту” та іншими законодавчими актами.

3.7. Педагогічні працівники мають право на:

  • захист професійної честі, гідності;
  • самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я учнів, участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
  • проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
  • виявлення педагогічної ініціативи;
  • позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
  • участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років у порядку, визначеному законодавством України;
  • на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.
  • Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, окрім  випадків, передбачених законодавством України.

3.8. Педагогічні працівники зобов’язані:

  • забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;
  • сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
  • сприяти зростанню іміджу навчального закладу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
  • виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
  • готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • дотримуватися педагогічної етики, моралі , поважати гідність учнів;
  • захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
  • постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;виконувати статут навчального закладу, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
  • виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;
  • брати участь у роботі педагогічної ради.

3.9. У навчальному закладі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми дошкільної, повної загальної середньої освіти і зобов’язані:

  • забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
  • постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
  • поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
  • виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.

3.12. Представники громадськості мають право:

  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в навчальному закладі;
  • керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;
  • сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню навчального закладу;
  • брати участь в організації навчально-виховного процесу.

3.13. Представники громадськості зобов’язані дотримуватися статуту навчального закладу, виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, рішення органів громадського самоврядування, захищати дітей та учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

 

ІV. Управління навчальним закладом

4.1.Управління навчальним закладом здійснюється його засновником – Конотопською районною радою, відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації. Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше як три роки.

Директор навчального закладу призначається і звільняється з посади відділом  освіти Конотопської районної державної адміністрації за попереднім погодженням з Конотопською районною державною адміністрацією та Конотопською районною радою. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотримання чинного законодавства.

4.2.Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

  • працівників навчального закладу – зборами трудового колективу;
  • учнів навчального закладу другого-третього ступеня – класними зборами;
  • батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.

Термін їх повноважень становить один рік.

Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі беруть участь не менше половини делегатів кожної із трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.

Загальні збори:

  • обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
  • заслуховують звіт директора та голови ради навчального закладу;
  • розглядають питання навчально-виховної роботи, фінансово-господарської діяльності навчального закладу;
  • затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;
  • приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

4.3. У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.

4.3.1. Метою діяльності ради є:

  • сприяння демократизації та гуманізації навчально-виховного процесу;
  • об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;
  • формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;
  • розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;
  • підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.

4.3.2. Основними завданнями ради є:

  • підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
  • визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямків розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
  • формування навичок здорового способу життя;
  • створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;
  • сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;
  • підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
  • зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та загальноосвітнім навчальним закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

4.3.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами загальноосвітнього навчального закладу.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.

На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

4.3.4. Рада навчального закладу діє на засадах:

  • пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
  • дотримання вимог законодавства України;
  • колегіальності ухвалення рішень;
  • добровільності і рівноправності членства;
  • гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою двох разів на рік. Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, засновника, а також членами ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечить чинному законодавству та статуту навчального закладу, доводяться в семиденний термін до відома педагогічного   колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості. У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради, створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації,   профспілкового комітету навчального закладу.

4.3.5. Очолює раду навчального закладу голова, який обирається зі складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісії та зміст їх роботи визначається радою. Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.3.6. Рада навчального закладу:

  • організовує виконання рішень загальних зборів;
  • вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
  • спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
  • разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням статуту навчального закладу;
  • затверджує режим роботи навчального закладу;
  • сприяє формуванню мережі дошкільних груп, класів навчального закладу, обгрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
  • приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю ”За високі досягнення у навчанні” або срібною медаллю „За досягнення у навчанні”, та нагородження учнів похвальними листами „За високі досягнення у навчанні”, та похвальними грамотами „За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”;
  • разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
  • погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
  • заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
  • може брати участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям, вихователям;
  • виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
  • виступає ініціатором проведення благодійних акцій;
  • вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
  • розглядає питання родинного виховання;
  • сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
  • організовує громадський контроль за харчуванням та медичним обслуговуванням учнів;
  • розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;
  • може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи.

Склад комісії та зміст їх роботи визначається радою.

4.4. При навчальному закладі за рішенням загальних зборів може створюватися і діяти піклувальна рада.

4.5. Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

4.5.1. Основними завданнями піклувальної ради є:

  • сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;
  • співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямовану на поліпшення умов навчання і виховання учнів у навчальному закладі;
  • зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної,    культурно-спортивної, корекційно-відновної, та лікувально-оздоровчої бази навчального закладу;
  • організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;
  • запобігання дитячій бездоглядності;
  • стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів.

4.5.2. Піклувальна рада формується з представників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах навчального закладу шляхом голосування простою більшістю голосів. Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес без згоди керівника загальноосвітнього навчального закладу.

4.5.3. Піклувальна рада діє на засадах:

  • пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
  • дотримання вимог законодавства України;
  • самоврядування;
  • колегіальності ухвалення рішень;
  • гласності.

Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але не менше ніж два рази на рік. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.

Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.

4.5.4 Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. Із числа членів піклувальної ради обирається заступник та секретар.

4.5.5. Піклувальна рада має право:

  • залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу;
  • вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази навчального закладу;
  • стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів.

4.6. Директор навчального закладу:

  • здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
  • організовує навчально-виховний процес;
  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
  • відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • створює необхідні умови для участі дітей та учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
  • забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей та учнів;
  • здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
  • розпоряджається в установленому порядку шкільним майном та коштами;
  • видає в межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
  • за погодженням із профспілковим комітетом, затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників навчального закладу.

4.7. Обсяг педагогічного навантаження вихователів та вчителів визначається на підставі законодавства директором навчального закладу і затверджується відділом освіти Конотопської районної державної адміністрації. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

4.8 У навчальному закладі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.

4.9 Педагогічна рада розглядає питання:

  • удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи навчального закладу;
  • переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження в навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
  • морального та матеріального заохочення учнів та працівників навчального закладу.

4.10. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.

 

V. Матеріально-технічна база

5.1. Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі навчального закладу.

5.2. Майно навчального закладу належить йому на правах власності, повного господарського відання або оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і статуту навчального закладу та укладених ним угод.

5.3. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм їх охорони.

5.4. Для забезпечення навчально-виховного процесу база навчального закладу складається з кімнат дошкільних груп, навчальних кабінетів, майстерні, спортивного залу, бібліотеки, їдальні.

 

VІ. Фінансово-господарська діяльність

6.1. Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється на основі його кошторису.

6.2.Джерелами формування кошторису навчального закладу є:

1.   У сфері освітньої діяльності:

1)          довузівська підготовка;

2)          лекторії (з питань науки і техніки, культури та мистецтва, фізичної культури і спорту, правових знань, туризму і краєзнавства тощо);

3)          платні курси водіїв, курси, гуртки (факультативи) іноземних мов, комп'ютерної підготовки, гри на музичних інструментах, образотворчого мистецтва, стенографії та машинопису, крою та шиття, оздоблення приміщень;

4)          освітні послуги понад обсяги, встановлені навчальними планами і програмами у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах;

5)          консультації для учнів понад обсяги, встановлені навчальними планами та програмами, фізичних осіб з питань організації виробництва, проведення туристичних походів, подорожей, екскурсій, змагань;

6)          підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

7)          проведення за бажанням учнів додаткових індивідуальних занять з метою підвищення рівня їх підготовки та розвитку творчих здібностей;

8)          організація та проведення семінарів, конференцій та виставок у разі, коли це не передбачено навчальними планами;

9)          видання та розповсюдження газет, журналів, наукових, науково- технічних, науково-методичних, науково-інформаційних, науково-практичних, науково-популярних та інших видань.

2.   У сфері міжнародного співробітництва:

1)          організація на компенсаційних засадах літніх мовних курсів, шкіл, семінарів, олімпіад, виставок, спортивних і туристських змагань та подорожей;

2)    надання протокольно-інформаційних, побутових та перекладацьких послуг.

3.   У сфері виховання, охорони здоров'я, відпочинку та оздоровлення:

1) надання послуг з відпочинку та оздоровлення у спортивно-оздоровчих таборах.

4.   У сфері фізичної культури і спорту:

1) групові та індивідуальні заняття фізичною культурою та спортом на стадіонах, у спортзалах понад норми, встановлені навчальними планами, за винятком занять, що проводяться з учнями навчальних закладів спортивного профілю (зазначені послуги можуть надаватися також особам, що не перебувають з навчальним закладом у трудових відносинах і не навчаються в ньому);

2)           організація «груп здоров'я», спортивних, фізкультурно-спортивних заходів;

3)           прокат спортивного інвентарю, за винятком послуг, що надаються учням закладів спортивного профілю;

4)           організація та надання послуг, пов'язаних з проведенням фізкультурно- оздоровчих та спортивних заходів, з використанням катків, спортивних, тренажерних та гімнастичних залів, лижних спусків, коли це не передбачено навчальними планами;

5)           надання послуг тренерами, методистами, інструкторами та медичними працівниками, коли це не передбачено навчальними планами.

5.   У сфері туризму та екскурсій:

1)                            організація тематичних екскурсій;

2)           відвідування музеїв, ботанічних садів, заповідників, коли це не передбачено навчальними планами;

3)           індивідуальне обслуговування відвідувачів та екскурсійних груп у приміщеннях та на територіях музеїв, ботанічних садів, заповідників тощо.

6.   У сфері побутових послуг:

1)           будівництво, ремонт та обладнання (благоустрій) житла, надвірних будов, гаражів, сховищ для зберігання овочів та фруктів, складських приміщень тощо;

2)           виготовлення і ремонт меблів, побутових столярних виробів, садово- городнього інвентарю;

3)           фото -, кіно -, аудіо – та відео послуги.

7.   У сфері транспортних послуг:

1) надання транспортних засобів для перевезення населення, у тому числі туристсько-екскурсійних груп.

8.   У сфері житлово-комунальних послуг:

1) надання у міжсезонний період (канікули, відпустки) дитячо-юнацьких таборів та інших закладів освіти для тимчасового проживання та харчування як окремих громадян, так і студентських (учнівських) екскурсійних та туристичних груп.

9.Інші послуги:

1)           виготовлення та реалізація товарів широкого вжитку (в теплицях, майстернях, лабораторіях загальноосвітнього навчального закладу);

2)           здавання в оренду будівель, споруд та іншого нерухомого майна, обладнання, не пов'язаних з навчально-виховною, навчально-виробничою, науковою діяльністю, яке не погіршує соціально-побутові умови працівників закладу та учнівської молоді;

3)           поліграфічні послуги та видавнича діяльність;

4)           забезпечення доступу до Інтернету, локальних і корпоративних   комп'ютерних мереж, пошукових систем, користування корпоративною  електронною поштою;

5)           видання та реалізація навчальних, методичних, інформаційних, рекламних посібників (довідників, рекомендацій тощо) державними навчальними закладами за напрямками діяльності;

6)           надання послуг у сфері громадського харчування (виробництво, реалізація та організація споживання кулінарної продукції);

7)           проведення ярмарків, аукціонів, провадження виставкової та концертної діяльності;

8)           вирощування і реалізація сільськогосподарської продукції та продукції тваринництва (у сільських середніх навчальних закладах).

6.3. У навчальному закладі може бути створений фонд загального обов’язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побутових потреб учнів за рахунок коштів бюджету в розмірі не менше трьох відсотків витрат на його поточне утримання, а також спеціального рахунку за рахунок коштів, залучених з інших джерел. Кошти фонду зберігаються на рахунку навчального закладу в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором навчального закладу.

6.4. Навчальний заклад має право на придбання та оренду необхідного   обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

 

VІІ. Міжнародне співробітництво

7.1 Навчальний заклад за наявності належної матеріально-технічної та   соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

7.2 Навчальний заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

 

VІІІ. Контроль за діяльністю навчального закладу

8.1 Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, засновник та відділ освіти Конотопської районної державної адміністрації

8.2 Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

8.3 У період між атестацією проводяться перевірки навчального закладу з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Перевірки з питань, не пов’язаних навчально-виховною діяльністю проводяться його засновником відповідно до законодавства.

 

ІХ. Реорганізація або ліквідація навчального закладу

9.1 Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник. Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду-ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

9.2.Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів,  розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс, і представляє його засновнику.

В разі ліквідації все майно передається до іншої неприбуткової організації або в дохід держави.

9.3 У випадку реорганізації права та зобов’язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

 

 

Заступник голови районної ради                                       І.В.Клігунова

 

  

 

Перейти до вмісту