Новини

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує

ImageДо уваги підприємців! Конотопська ОДПІ повідомляє, що в Сумській області активно діють шахраї, які в телефонному режимі, під виглядом керівництва податкової інспекції вимагають у підприємців гроші.

Шановні підприємці! Ми звертаємося до Вас з проханням бути пильними та обачними і у разі надходження подібного дзвінка негайно телефонувати за номером 102.

 

Для зручності ведення бізнесу ДФС України запровадила новий електронний сервіс

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області повідомляє, що Державною фіскальною службою України впроваджено новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».

Для надання такої послуги фізична особа – платник податків повинна сформувати відповідний запит в електронному вигляді, підписати його електронним цифровим підписом та надіслати на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС».

За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.

Звертаємо увагу, що фізична особа – платник податків відповідно до норм Закону України «Про захист персональних даних» може сформувати запит на отримання інформації виключно про себе, інформація щодо третіх осіб у відповідь на такий запит не надається.

З метою формування запиту про доходи використовується «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності», яке розміщене на офіційному веб – сайті ДФС у рубриці «Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді» та є загальнодоступним для використання.

В зазначеній рубриці розміщено детальну інструкцію щодо користування програмним забезпеченням «Порядок формування запиту та отримання відповіді».

Нагадаємо, що в м. Конотоп отримати посилений сертифікат можна в представництві акредитованого Центру сертифікації ключів, що знаходиться за адресою пр. Миру, 2, ІІ зал Конотопської ОДПІ. Телефон для довідок (05447) 6-61-97.

 

Власники елітних автомобілів Конотопщини сплатили до місцевого бюджету майже 600 тисяч гривень

За словами Юрія Чеботарьова, в. о. начальника Конотопської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області, з початку року до місцевих бюджетів сплачено 599,1 тис. грн. транспортного податку, з них у вересні поточного року – понад 58 тис. грн.

Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Транспортний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Юридичними особами сплата здійснюється авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

Компенсації у межах середнього заробітку мобілізованих працівників не оподатковуються єдиним внеском

Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями, не нараховується на виплати та не утримується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з виплат, що компенсуються з бюджету у межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період.

 

Своєчасна виплата заробітної плати – прямий обов’язок роботодавців

 Фахівці органів ДФС Сумщини постійно проводять роботу по підвищенню рівня заробітної плати в області та своєчасної її виплати, що забезпечує додаткові надходження податку на доходи фізичних осіб. Інформація по виявлених порушеннях  узагальнюється та направляється до органів прокуратури і комісій при міськвиконкомах та райдержадміністраціях області.

Проводиться також індивідуальна робота з керівниками підприємств,  головними бухгалтерами та фізичними особами – підприємцями  які виплачують найманим працівникам заробітну плату нижче мінімально встановленого рівня, або які мають заборгованість з її виплати.

У  результаті такої роботи 274 підприємства та 526 фізичних осіб-підприємців підвищили рівень заробітної плати. До  бюджету додатково надійшло 362,2 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб. Погасили заборгованість по заробітній платі 117 підприємств – боржників на суму 167,4 млн. грн.

 

Дохід від надання земельного паю в оренду підлягає оподаткуванню

 Дохід фізичної особи – орендодавця від надання в оренду земельного паю включається до загального оподатковуваного доходу такої  особи та підлягає оподаткуванню за ставкою 15 (20) % (пп. 164.2.5 ст. 164 Податкового кодексу України).

Податковим агентом орендодавця в такому випадку є орендар. Об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж 3 відсотки  вартості земельного паю. 

Податок до бюджету  має бути перерахованим  у  терміни визначені ст.168 Податкового кодексу України.

При цьому звертаємо увагу орендарів, у разі, якщо вами орендна плата нарахована, але не виплачена, податок необхідно  перерахувати до бюджету за будь яких умов, протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, за який відбулося нарахування орендної плати (пп. 168.1.5 ст. 168 Податкового кодексу).

 

ДФС робить важливий крок задля реалізації Угоди про Асоціацію Україна – ЄС

Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров зустрівся з керівником Департаменту митного і податкового адміністрування Міністерства фінансів Німеччини Юліаном Вюртенбергером напередодні відкриття Українсько-Німецького бізнес-форуму в Берліні.

Головна тематика зустрічі – реалізація проекту Twinning – «Підтримка Державної фіскальної служби України в реалізації елементів інтегрованого управління кордонами в митній сфері» в рамках виконання Угоди про Асоціацію Україна – ЄС. У реалізації проекту бере участь міжнародний консорціум представників відповідних міністерств та відомств з Німеччини, Польщі та Литви.

Під час зустрічі було обговорено участь німецьких експертів у вдосконаленні роботи ДФС України в напрямі реформування митної сфери. Вже наступного тижня німецька делегація відвідає Україну в рамках реалізації даного проекту. 

 

З початку року до місцевих бюджетів Сумщини надійшло більше ніж 7 мільйонів гривень  податку на нерухомість

За 9 місяців 2015 року до місцевих бюджетів Сумщини   зібрано 7,18 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Виконання індикативного показника складає 117,5%.  Це на 6,7 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.

За вересень 2015 року до бюджету надійшло 427 тис. грн. цього податку. Індикативний показник виконано на 104,1%. У порівнянні з вереснем 2014 року, надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки збільшилися на 395,4 тис. грн.

Нагадуємо, платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Базою оподаткування є загальна площа об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

 

Повідомити органи ДФС про прийняття працівника на роботу можна в режимі он-лайн

Державною фіскальною службою України розроблено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності», яке розповсюджується на безоплатній основі, зокрема розміщено в розділі «Платникам податків про електронну звітність» офіційного веб – порталу Державної фіскальної служби України.

В даному програмному забезпеченні платникам надана можливість сформувати Повідомлення про прийняття працівника на роботу, накласти електронно-цифровий підпис та направити його до Єдиного вікна податкової звітності.

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадує, що фізичні та юридичні особи можуть отримати безкоштовні ключі електронного цифрового підпису, звернувшись до Акредитованого центру сертифікації ключів, що знаходиться за адресою: м. Конотоп, пр. Миру, 2, ІІ зал Центру обслуговування платників Конотопської ОДПІ. Телефон для довідок (05447) 6-61-97.

 

В Сумах провели регіональний семінар для платників податків

Семінар для платників податків Сумської, Полтавської та Харківської областей відбувся в Сумах. Захід проходив  за  участі фахівців Державної фіскальної служби України.

Учасників семінару привітав заступник начальника ГУ ДФС у Сумській області Олександр Ткаченко, який, зокрема, зазначив, що Державна фіскальна служба України насамперед переймається підвищенням ефективності адміністрування  податків та створенням  рівних і чесних умов для ведення бізнесу. Одним із головних завдань для ДФС було і залишається  практична робота з платниками податків та поліпшення сервісної функції.

Дієвим способом інформування платників податків про зміни в податковому законодавстві є проведення семінарів.

Регіональний семінар був присвячений реформуванню податкового законодавства. Зокрема, розглядалися питання обчислення та сплати  податку на прибуток підприємств, податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного соціального внеску.

Платники податків Сумщини мали можливість не тільки ознайомитися з нововведеннями податкового законодавства, а й  отримати  відповіді  на нагальні питання.

Захід проведено за сприянням журналу  «Вісник. Право знати все про податки і збори». На сьогодні – це сучасне, динамічне,  якісне, практичне професійне видання для юридичних і фізичних осіб – платників податків.

 

З 1 вересня змінився розмір мінімального страхового внеску для підприємців

     Єдиний внесок  для зазначених осіб встановлюється у розмірі 34,7 %  суми доходу, отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального єдиного внеску за місяць, у якому отримано дохід.

 У разі якщо таким платником не отримано дохід у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску ( ст.7 Закону № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).  

 Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску дорівнює сімнадцяти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб. З 01.01.2015р. по 31.08.2015р. максимальна величина бази нарахування єдиного внеску становить 20706,00 грн. (1218,00 грн. х 17), з 01.09.2015р. – 23426,00 грн. (1378,00 грн. х 17).

Мінімальний страховий внесок  визначається, як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом. З 01.01.2015р. по 31.08.2015р.  розмір мінімального страхового внеску для фізичних осіб підприємців становить 422,65 грн. (1218,00 грн. х 34,7% .), з 01.09.2015р. – 478,17 грн. (1378,00 грн. х 34,7 %).

 

За три квартали поточного року до бюджету надійшло понад 343 мільйони гривень транспортного податку

Протягом дев’яти місяців поточного року надходження транспортного податку склали 343,2 млн. грн. У вересні 2015 року до бюджету сплачено 62,2 млрд. грн. цього податку.

Нагадаємо, що транспортний податок сплачується у строки, встановлені п.п. 267.8.1 п. 267.8 ст. 267 ПКУ, а саме:

а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

Уточнено порядок заповнення додатку 4 до податкової декларації з ПДВ

Державна фіскальна служба України листом від 09.10.2015 р. № 37545/7/99-99-19-03-02-17 надала додаткові роз’яснення до листа від 26.08.2015 №31730/7/99-99-19-03-02-17 про особливості перерахування зайво зарахованих коштів з електронного рахунку платника податку на додану вартість. 

Зазначений лист  розміщений на офіційному веб-порталі ДФС України у банері «Електронне адміністрування ПДВ»

 

Отримати витяги з реєстру платників ПДВ можна досить швидко та зручно

Для того, щоб швидко та зручно отримати дані із Реєстру платників ПДВ необхідно скористатися одним із наступних пошукових електронних сервісів на офіційному веб-порталі ДФС:

рубрика "Дані реєстру платників ПДВ" – дані з Реєстру із зазначенням дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера та терміну дії реєстрації платника ПДВ, у тому числі дані з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування із зазначенням переліку видів діяльності сільськогосподарського підприємства, на які поширюється дія спеціального режиму оподаткування ПДВ (підпункт 183.13.1 пункту 183.13 статті 183, пункт 209.10 статті 209 розділу V Податкового кодексу України);

рубрика "Анулювання реєстрації платників ПДВ" – інформація про осіб, реєстрацію яких як платників ПДВ анульовано, із зазначенням дати анулювання, причин та підстав для анулювання реєстрації (підпункт 183.13.2 пункту 183.13 статті 183 розділу V Податкового кодексу України).

 

 

Перейти до вмісту