Новини

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області інформує

ImageЗайві кошти з електронного рахунка ПДВ можна перерахувати на власний рахунок

В рамках системи електронного адміністрування податку на додану вартість  для платників податку передбачено механізм повернення суми коштів з електронного рахунку платника, відкритого в Казначействі для роботи в  системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Цей механізм не розповсюджується на додатковий електронний рахунок, відкритий для сільськогосподарських підприємств, що обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України.

 Так, відповідно до підпункту 200 1.6 статті 200 1 Податкового кодексу у разі, якщо на дату подання податкової декларації з ПДВ сума коштів на електронному рахунку платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої декларації, платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої податкової декларації заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню:

 а)  або до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку;

 б) або на поточний рахунок такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов'язань з податку.

Відповідно до пункту  21 1 Порядку електронного адміністрування ПДВ  заява про перерахування зайво зарахованих коштів з електронного рахунку до бюджету або на поточний рахунок такого платника податку подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з ПДВ.

Особливості перерахування зайво зарахованих коштів з електронного рахунка платника викладені в роз'ясненні  ДФС України від 19.08.2015р.

 

Працівники Сумської митниці ДФС викрили нелегальний канал поставки товарів на тимчасово окуповану територію України

У ході спільної операції співробітники Сумської митниці ДФС, оперативники прикордонної служби та Управління СБУ у Сумській області викрили нелегальний канал поставки продуктів харчування та алкоголю через територію Російської Федерації до тимчасово окупованих районів України.

Спільною групою митної служби та правоохоронців було затримано автомобіль під керуванням громадянина України, який неодноразово використовувався порушниками для ввезення продуктів харчування та підакцизної продукції до тимчасово окупованої території України через закриті пункти пропуску, що не контролюються Україною.

За наявною інформацією загальна вага незаконно переміщених товарів становить понад 40 тонн. Орієнтовна вартість продуктів харчування – 330 тис. грн., вартість підакцизної продукції встановлюється.

За фактом скоєного правопорушення Сумською митницею ДФС складено протокол про порушення митних правил за ст.482 ч.1 Митного кодексу України (Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України поза митним контролем).

Санкція ч.1 ст 482 МКУ передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів та транспортних засобів – безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів та транспортних засобів.

 

Запроваджено новий електронний сервіс від ДФС

З 25 серпня 2015 року Державна фіскальна служба України запровадила у тестовому режимі новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису». З  1 вересня 2015 року сервіс буде запущено у штатному режимі.

Фізична особа – платник податків для отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків щодо сум своїх отриманих доходів та утриманих податків матиме можливість сформувати запит в електронному вигляді. Сформований запит підписується електронним цифровим підписом та відправляється на електронну адресу «Єдиного вікна подання електронної звітності ДФС».

 За результатами обробки запиту на електронну адресу платника надходить відповідь, що містить відомості про суми доходів.

Детальніше з інформацією щодо роботи  сервісу можна ознайомитися за посиланням http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.

 

На Сумщині з початку року власниками електронних підписів від ДФС стали більш ніж 4500 клієнтів

Зокрема, послугами за вказаний період скористалися 878 юридичних осіб. Ще  2390 екземплярів електронного підпису видано фізичним особам – підприємцям та 1325 фізичним особам (громадянам).

На відміну від комерційних установ клієнти Центру сертифікації ключів отримують посилені сертифікати відкритих ключів безкоштовно.

В м. Конотоп отримати електронний цифровий підпис можна в приміщенні Конотопської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області за адресою: м. Конотоп, пр. Миру, 2, І поверх, ІІ зал, тел. (05447) 6-61-97.

Видані ключі електронного підпису дають змогу надавати звітність у режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а також до органів державної статистики та Пенсійного фонду України. 

Більш детальну інформацію для користувачів сервісу можна отримати на електронному ресурсі за адресою www.acskidd.gov.ua.  

 

Школи та дошкільні заклади з 1 вересня звільняються від сплати податку на нерухоме майно та плати за землю

1 вересня 2015 року набирає чинності Закон України від 17.07.2015 року N654-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для надання освітніх послуг дошкільними та загальноосвітніми навчальними закладами недержавної форми власності».

Законом звільняються від сплати земельного податку дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Також, з цієї дати, будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг не є  об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

 

Від реалізації майна, яке перейшло у власність держави, громада Сумщини отримала понад 300 тисяч гривень

Протягом січня-липня поточного року від реалізації товарів та майна, що перейшли у власність держави, до бюджетів усіх рівнів надійшло більше ніж  півмільйона гривень. З них 311 тис. грн. отримали місцеві громади.   

За цей же період виявлено та поставлено на облік безхазяйного майна на суму 917 тис. грн. Передано на реалізацію товарів на суму 442,7 тис. грн.

Фахівці ДФС у взаємодії з іншими правоохоронними органами постійно  проводять заходи з виявлення такого майна та передачі його в дохід держави. Серед товарів, які були реалізовані, –  одяг,взуття, шкільне приладдя і навіть домашня худоба –  коні, гусята, каченята.

 

Працівники Конотопської ОДПІ відзначили День незалежності у вишиванках

Напередодні головного свята країни – Дня незалежності, працівники Конотопської ОДПІ прийшли на роботу у вишиванках, демонструючи цим свою любов, відданість та шану до рідної держави.

Вранці цього дня, в урочистій обстановці, в. о. начальника Конотопської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області, Юрій Чеботарьов щиро привітав своїх співробітників із 24-ої річницею незалежності та зауважив,  що в нинішній складний час, який долає наша країни, ми повинні вшановувати її та пам’ятати тих, хто загинув за її незалежність.

«Ми забов’язані будувати нашу державу, чітко розуміючи, що несемо відповідальність перед майбутніми поколіннями, творити свою Україну такою, щоб наші діти та внуки пишалися нею, живучи в  мирі  та достатку» – зазначив посадовець. 

 

Платників єдиного податку Конотопщини ознайомили з новими формами книг обліку доходів і витрат та податковими деклараціями

Під час чергового семінару, який днями відбувся в актовому залі Конотопської ОДПІ, платникам єдиного податку розповіли про зміни в законодавстві та наглядно ознайомили з новими формами книг обліку доходів і витрат та податковими деклараціями.

Перед присутніми виступила заступник начальника відділу реєстрації платників та електронних сервісів Тетяна Кириченко, яка повідомила, що 28 липня 2015 року набув чинності наказ Мінфіну від 19 червня 2015 № 579, яким затверджено оновлену форму книги обліку доходів для платників єдиного податку першої, другої і третьої груп, які не є платниками ПДВ та форму книги обліку доходів і витрат для платників єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ.

Даний наказ опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 28.07.2015р. № 57.

Крім того, звернула увагу присутніх Кириченко Тетяна: «у цьому номері офіційного видання Міністерства Юстиції опубліковано також наказ Мінфіну від 19 червня 2015 року № 578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку». Тобто з 28 липня 2015 року набули чинності нові форми податкових декларацій для платників єдиного податку – фізичних осіб, для юридичних осіб та платників єдиного податку четвертої групи».

Наприкінці семінару Тетяна Кириченко розповіла яких саме змін зазнали книги обліку та податкові декларації і наголосила, що за а новою формою, затвердженою наказом Мінфіну від  19.06.2015 р. № 578, платники єдиного податку вперше звітуватимуть за 2015 рік.

 

Оновлено реєстр ліцензій на право роздрібної торгівлі алкоголем та тютюном

Конотопська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області нагадую, що перевірити інформацію про дію ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами можна в режимі on-line.

Для цього на офіційному веб-порталі територіальних органів ДФС у Сумській області області (http://sumy.sfs.gov.ua/) в розділі «Реєстри» сформовано Реєстр виданих, призупинених та анульованих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами (http://sumy.sfs.gov.ua/reestr-vidanih-licenziy)

Дані у Реєстрі оновлюються щомісячно.

 

На семінарі в Конотопській ОДПІ платникам розповіли про нові правила коригування податкових зобов’язань по ПДВ

Нещодавно фахівці Конотопської ОДПІ провили тематичний семінар для платників податку на додану вартість, присвячений змінам та нововведенням в податковому законодавстві.

Одним з питань семінару стали нові правила коригування податкових зобов’язань з податку на додану вартість (далі ПДВ). З цього приводу, Соколова В.І., головний державний ревізор-інспектор відділу контролю за декларуванням податку на додану вартість, розповіла, що з 29 липня 2015 року Законом України від 16.07.2015р. №643 статтю 192 Податкового кодексу України доповнено новими правилами щодо податкового обліку коригування податкових зобов’язань по ПДВ у випадку, коли відбувається зміна кількісних чи вартісних показників обсягів постачання товарів чи послуг.

У випадку збільшення суми компенсації вартості товарів/послуг на користь постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації, розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу – платнику податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником (продавцем) товарів/послуг. Отримувач має право збільшити суму податкового кредиту лише після реєстрації постачальником в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Якщо ж  передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг, тоді постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу товарів/послуг, який повинен зареєструвати розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому постачальник товарів/послуг має право зменшити суму податкових зобов'язань за таким розрахунком коригування після його реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних отримувачем.

Також, Валентина Іванівна повідомила, що в Податковому кодексі з’явилися нові норми, які визначають, що розрахунки коригування, складені платником податку до податкових накладних, що не видаються отримувачу, що складені до 1 лютого 2015 року, а також складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних таким платником податку.

 

З 1 вересня набувають чинності зміни щодо надання податкових консультацій

Законом України від 17 липня 2015 року № 655-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків»  у статтю 52 Податкові консультації внесені наступні зміни:

пункт 52.3 доповнено реченням такого змісту: "Консультація, надана в письмовій або електронній формі, обов’язково повинна містити опис питань, що порушуються платником податків, з урахуванням фактичних обставин, вказаних у зверненні платника податків, обґрунтування застосування норм законодавства та висновок з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства";

пункт 52.4 викладено в такій редакції:

"52.4. Консультації, крім узагальнюючих, надаються:

в усній формі – контролюючими органами;

у письмовій або електронній формі – контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, та підлягають обов’язковому розміщенню на сайті контролюючого органу, який надав консультацію, протягом 10 календарних днів після дня їх надання без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків та його податкової адреси";

пункт 52.6 викладено в такій редакції:

"52.6. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, проводить періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов’язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню, у тому числі на офіційному веб-сайті цього органу, протягом 5 календарних днів".

Ці зміни набувають чинності з 01.09.15.

 

З початку року на «Пульс» надійшло 2 звернення від конотопчан

Станом на 20 серпня поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» надійшло 2 звернення від платників податків Конотопської ОДПІ.

Всі звернення розглянуто своєчасно та повному обсязі, а заявники сповіщені про результати розгляду.

Конотопська ОДПІ нагадає, що інтерактивний антикорупційний сервіс ДФС „Пульс” – це пряма телефонна лінія  – (044) 284-00-07, яка працює цілодобово та приймає звернення не лише з податкових, а й з митних питань.

Даний телефонний сервіс створений насамперед для подолання корупції серед працівників відомства, попередження неякісного обслуговування, перевищення повноважень службовими особами та ліквідації будь-яких перешкод, що стоять на заваді підприємницької діяльності суб’єктів господарювання.

 

Перейти до вмісту