Новини

Конотопська ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області інформує

ImageЗ 1 серпня підвищено розмір мінімальних цін на алкогольні напої

З цієї дати мінімальна оптова-відпускна ціна на горілку і лікеро-горілчані вироби складатиме 133 грн. (за 1 літр 100%-го спирту), а роздрібна ціна на горілку і лікеро-горілчані вироби – 199,5 грн. До прикладу, на горілку мінімальна роздрібна ціна становитиме 39,90 грн. за 0,5 л. (до цього часу – 34,90 грн.). Про це повідомили в Головному управлінні Міндоходів в Івано-Франківській області.

Крім того, з 1 серпня зростуть на 14,3% ціни й на інші зброджені напої, суміші із зброджених напоїв та суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями, зокрема мінімальна оптово-відпускна ціна зросте до 144,97 грн., а роздрібна – до 217,45 грн. (за 1 літр 100%-го спирту).

Фахівці Міндоходів нагадують, підвищення цін на алкогольні напої передбачено постановою Кабінету Міністрів України "Про розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на алкогольні напої" від 11.06. 2014  № 177.

У випадку торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни до суб’єктів господарювання застосовується штраф в розмірі 100 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 5 тис.грн. Відповідальність за ці та інші порушення передбачені статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19 грудня 1995р. №481/95-BP.

Крім того, за обіг фальсифікованої алкогольної продукції передбачена кримінальна відповідальність.

 

Оновлено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій

До Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій включено 105 моделей касових апаратів.

Це касові апарати, які відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів доходів і зборів в електронній формі.

Платники можуть обрати найбільш оптимальну для себе нову модель техніки або модернізувати ту, яка вже використовується у роботі, приєднавши до неї відповідний модем.

З повним переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Міндоходів http://minrd.gov.ua/dovidniki–reestri–perelik/reestri/94957.html

         Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 08.07.14 №398. 

 

Засоби захисту та ліки для потреб АТО не оподатковуються

Глава держави підписав закони про внесення змін до Митного та Податкового кодексів України щодо звільнення від оподаткування ввізним митом і ПДВ засобів індивідуального захисту та лікарських засобів для потреб антитерористичної операції.

Зокрема, без оподаткування ПДВ і ввізним митом тепер в Україну можуть ввозитися каски, бронежилети, виготовлені відповідно до військових стандартів або технічних умов, та матеріали (нитки, тканини), необхідні для їх виготовлення.

Так само від оподаткування й обкладення митом звільняються лікарські та медичні засоби, що призначені для використання закладами охорони здоров’я та учасниками АТО для надання медичної допомоги фізичним особам, які зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження.

Зазначені норми передбачені Законами України:

«Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо спеціальних засобів індивідуального захисту та лікарських засобів» від 01.07.2014 р. № 1561-VII;

«Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законів України щодо ввезення засобів індивідуального захисту та лікарських засобів» від 01.07.2014 р. № 1560-VII.

Закони набрали чинності з 23 липня 2014 року.

 

Сумські міндоходівці вилучили з «конвертів» та повернули державі близько 7 млн. грн.

Слідчо-оперативні підрозділи Міндоходів Сумщини викрили 16 фіктивних підприємств, які завдали бюджету збитків на суму майже 20 мільйонів гривень.

        – Це і так звані «податкові ями», і складові транзитно-конвертаційних груп та конвертаційних центрів.  Їх використовували як інструменти для формування незаконних схем з приховування податків та відмивання доходів, отриманих злочинним шляхом, – зазначив Ігор Короткий, виконуючий обов’язки заступника начальника – начальника слідчого підрозділу фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Сумській області.

Оперативники встановили, що фіктивні підприємства реєструвалися у Сумській області на громадян Російської Федерації, Молдови, мешканців Харківської та Дніпропетровської областей.

Слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Сумській області розслідується 5 кримінальних проваджень, що кваліфікуються за ст.205 Кримінального кодексу України («Фіктивне підприємництво»).

Встановлений обсяг незаконного обігу коштів через рахунки фіктивних підприємств склав понад 100 млн. грн., а розмір завданих бюджету збитки перевищив 20 млн. грн.

Для забезпечення погашення збитків по кримінальних провадженнях міндоходівці вилучили готівки  та заблокували на банківських рахунках 4 мільйони гривень, а всього з початку року вони повернули державі близько 7 мільйонів  гривень.

 

Ревізори можуть перевіряти бізнес лише раз на рік

         Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ухваленого парламентом 22 липня 2014 року,  обмежується втручання посадових осіб у підприємницьку діяльність, а саме:

1) різним контролюючим органам заборонено проводити планові перевірки одного суб’єкта господарювання протягом календарного року;

2) забороняється проводити перевірки суб’єктів господарювання за анонімними та іншими необґрунтованими заявами, а також за зверненнями юридичних осіб, які досить часто використовуються для тиску на бізнес, усунення конкурентів;

3) забороняється вилучення у суб’єктів господарювання оригіналів їх фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, а також комп’ютерів, їх частин.

         Окрім цього, значно зменшується перелік відносин, на які не поширюється дія цього Закону, а саме: валютний контроль, митний контроль на кордоні, державний експортний контроль, контроль за дотриманням бюджетного законодавства, банківський нагляд, при проведенні оперативно-розшукової діяльності тощо.

         Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.

 

Cумські міндоходівці передали нумізматичну колекцію краєзнавчому музею

На запит Сумської митниці Міндоходів у грудні 2013 року фахівці Сумського обласного краєзнавчого музею провели експертне дослідження з метою встановлення історичної та культурної цінності нумізматичної колекції, конфіскованої на користь держави. Наразі, після відповідного звернення до митної служби, ця колекція у кількості 673 одиниць поповнила фонди краєзнавчого музею.

У складі колекції – монети 35 країн (Австро-Угорщини, Югославії, Чехословаччини, Російської імперії, СРСР, Швеції, Німеччини, Австрії, Польщі, Франції, Угорщини, Італії, Бельгії, Туреччини, Греції, Болгарії, Румунії, Хорватії, Словенії, Чехії, Нідерландів, Естонії, Литви, Норвегії, США, Канади, Монголії, Японії, Китаю, Сінгапура, Австралії, Афганістану, Ірану, Ізраїлю, Єгипту) ХІХ – ХХІ ст. та Європейського союзу. Деякі з них до цього часу не були представлені в колекції музею.

Нині вони зайняли чільне місце у його фондовому зібранні і мають змістовно доповнити стаціонарні експозиції та виставкові проекти закладу.

 

Інформацію стосовно бізнес-партнерів можна знайти на веб-порталі Міндоходів

На офіційному веб-порталі Міністерства доходів і зборів України (www.minrd.gov.ua) функціонує сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який знаходиться на головній сторінці веб-порталу.

Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі на головній сторінці веб-порталу Міністерства доходів і зборів України, сервіс «Інформаційно-довідковий ресурс».

 

Звіт з єдиного соціального внеску можна присилати поштою!

Законом України від 13.05.2014 №1258-VІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців за заявницьким принципом» внесено зміни до пункту 4 частини другої статті 6 Закону України від 08.07.2010 №2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», а саме, відтепер платники єдиного внеску мають право надсилати звітність поштою.

У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв’язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю (дана норма набрала чинності з 08.07.2014.

 

Газотранспортна компанія недоплатила державі 1,5 мільярда гривень

Керівники двох державних підприємств у результаті змови ухилилися від сплати податків майже на 1,5 млрд. гривень.

         Слідчі Державної фіскальної служби встановили, що посадові особи державної компанії, яка займається транзитом газу, у 2013 році домовилися з іншою державною компанією про безпідставне зниження ціни транспортування газу по території України.

У результаті ціна становила 106 грн. за 1 тис кубометрів, що на 93,9 гривні нижче за загальний тариф транспортування газу по Україні, тариф не регулюється НКРЕ.

Даний тариф суттєво відрізняється від загальних тарифів на транспортування природного газу магістральними трубопроводами на території України, що регулюються НКРЕ.

Загальний тариф на транспортування природного газу, згідно з Постановою НКРЕ, становить 198,70 грн. за 1 тис.куб.м. (відповідно до змін, внесених Постановою НКРЕ від 27.12.12) та 188,70 грн. за 1 тис.куб.м. (відповідно до змін, внесених Постановою НКРЕ від 27.06.13).

Унаслідок домовленості згаданих підприємств, які є пов’язаними особами, компанія-транзитер недоотримала 9 млрд. 326 млн. грн. за надані послуги та не включила до валового доходу вказану суму, що призвело до заниження податку на прибуток у сумі 1 млрд. 474 млн. грн.

Слідчим управлінням фінансових розслідувань Міжрегіонального головного управління ДФС зареєстровано кримінальне провадження щодо службових осіб акціонерного товариства за ч.3 ст.212 КК України.

Досудове розслідування триває.

 

«Біла» зарплата – це гарант соціальних виплат та пенсії

При влаштуванні на роботу перед робітником постає питання: який спосіб оплати праці обрати? Фахівці Міндоходів радять найманим робітникам приймати правильне рішення і не погоджувати на тіньові заробітки. Що ж таке «біла», «чорне» та «сіра» зарплата?

Почнемо з зарплати «в конверті». За бухгалтерськими документами робітник — людина-невидимка. Тобто його не існує а гроші, призначені на оплату його праці, списуються під якісь інші витрати. Роботодавцю не треба возитися з паперами, оформлятися на роботу, платити податки. Але це привабливо тільки на перший погляд. І при оформленні пенсії такий працівник дуже здивується її відсутністю, бо для держави він нероба і відрахувань до Пенсійного фонду від нього не надходило. Сума оплати його праці ніде не зафіксована. І в разі, якщо керівник вирішить переглянути усний договір в односторонньому порядку, відстояти свої права буде дуже складно. Відпустка і лікарняний залишаються виключно на совісті роботодавця. Якщо раптом буде потрібна довідка з місця роботи — її не видадуть, тож про будь-який кредит можна забути.

«Сіра» зарплата – це коли працівник офіційно оформлений на підприємстві і отримує певну суму заробітної плати. Але основна частина такого заробітку — «в конверті» і ніде не зафіксована. Це означає, що соціальні виплати будуть оплачені за мінімальним тарифом.

«Біла» зарплата. Фінансові та правові відносини між роботодавцем і працівником обумовлені і офіційно зафіксовані і в повній мірі регулюються Кодексом законів про працю України. Офіційне оформлення і «біла» зарплата істотно спрощують процедуру отримання кредиту, оформлення візи або закордонного паспорта, а також це – оплата відпусток, лікарняних, надання різних пільг, достойна пенсія у майбутньому.

Шановні конотопчани – наймані працівники! Якщо ви дбаєте про своє майбутнє, прагнете до гідного матеріального забезпечення, а ваше керівництво іншої думки, звертайтеся до Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області (пр. Миру, 2) та повідомляйте про порушення ваших прав.

 

На Сумщині боржники сплатили державі 64,5 млн. грн. податків

У порівнянні з аналогічним періодом 2013 року боргів погашеного більше на 5,7 млн. гривень. А в цілому з початку року міндоходівцями Сумської області мобілізовано до зведеного бюджету в рахунок погашення податкового боргу 64,5 мільйонів гривень.

Найбільше коштів сплачено за рахунок розстрочених сум – 16,5 млн. грн. Майже 10 млн. грн. підприємства-боржники сплатили після отримання податкових вимог, надісланих працівниками податкових інспекцій області.

В другому кварталі 2014 року активніше розраховувались з боргами жителі Сумського району (14,5 млн. грн.) та обласного центру (8,4 млн. грн).

Крім того, працівниками ГУ Міндоходів у Сумській реалізовано безхазяйного майна на 133,2 тис. грн., які також поповнили державну скарбницю.

 

Як сплачувати податки мобілізованим підприємцям

         8 червня набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України відносно удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації", яким запроваджено низку пільг для мобілізованих осіб. Зокрема, ідеться про звільнення від сплати ПДФО, єдиного податку та ЄСВ.

Так, мобілізовані підприємці і особи, що ведуть незалежну професійну діяльність, на весь період військової служби звільняються від обов'язку нарахування, сплати і подання податкової звітності з ПДФО, єдиного податку і ЄСВ, за умови, що такі самозаняті особи не мають найманих працівників.

Підставою для такого звільнення є:

– заява самозайнятої особи;

– копія військового квитка або іншого документа із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу під час мобілізації.

Вказані документи подаються в орган доходів і зборів за місцем реєстрації впродовж 10 днів після демобілізації.

Якщо ж мобілізована самозайнята особа має найнятих працівників і на строк своєї військової служби уповноважує іншу особу виплачувати працівникам заробітну плату та/або інші доходи, то обов'язок по нарахуванню та утриманню ПДФО з таких виплат на строк військової служби самозайнятої особи несе ця уповноважена особа.

До того ж така уповноважена особа виконує зобов'язання по ЄСВ, визначені підпунктами 1 (окрім сплати ЄСВ), 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12 ч. 2 ст. 6 Закону України "Про збір і облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".

Нараховані і утримані ПДФО і ЄСВ сплачуються фізичною особою-підприємцем протягом 180 днів після демобілізації з першого дня її демобілізації без нарахування штрафних і фінансових санкцій.

Звітність про суми податків та ЄСВ, нарахованих протягом військової служби ФОП уповноваженою особою подається демобілізованим підприємцем у порядку та строки, встановлені ПКУ, без нарахування штрафних і фінансових санкцій.

Вказані норми застосовуються з першого дня мобілізації, оголошеної Указом Президента України від 17 березня 2014 року N 303 "Про часткову мобілізацію".

 

За шість місяців поточного року 411 тис. клієнтів стали власниками електронних ключів

У І півріччі 2014 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів Державної фіскальної служби (в минулому – Міндоходів) скористалися 411 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано майже 1,2 млн. цифрових підписів.

Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість клієнтів Центру зросла в 1,4 раза. У минулому році за цифровими підписами звернулися лише 290,1 тис. осіб.

Найактивнішими користувачами даної послуги є фізичні особи, кількість яких сягнула майже 297 тис. осіб. Вони отримали 658,3 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів. Кількість юридичних осіб дещо менша – понад 114 тис. осіб, яким видано 515,3 тис. ключів.

Нагадаємо, що в м. Конотоп отримати посилений сертифікат можно звернувшись за адресою пр. Миру, 2, 1-й поверх Конотопської ОДПІ, телефон для довідок 6-61-97.

         Електронні ключі, видані Центром, дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики України та Пенсійного фонду.

 

Підприємці з території АТО мають можливість продовжити

граничний термін подання податкової звітності

Відповідно до листа Міндоходів України від 07.07.2014 р. №16042/7/99-99-19-03-02-17  для продовження граничних термінів подання податкової звітності і у зв’язку з неможливістю подання такої звітності внаслідок дії обставин непереборної сили, платнику податку необхідно звернутись до податкового органу за своїм місцезнаходженням з відповідною заявою. Така заява подається платником протягом тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення обставин непереборної сили.

Заява подається платником податків тільки разом з документальним підтвердженням дії обставин непереборної сили. У ній повинно містися стисле і чітке обґрунтування підстав для продовження зазначених строків із посиланням на документальне підтвердження викладених фактів. У заяві надається вичерпний перелік додатків із зазначенням кількості сторінок кожного документа, їх повної назви та реквізитів (дата, номер, найменування органу, що видав документ).

 

Правила оподаткування відпусток

Оподаткування сум відпусток податком на доходи фізичних осіб та єдиним соціальним внеском нічим не відрізняються від загальних правил оподаткування заробітної плати. Нарахована сума відпускних враховується при визначенні граничного розміру доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу. База оподаткування для податку на доходи фізичних осіб зменшується на суму єдиного соціального внеску та на суму податкової соціальної пільги, якщо на неї є право. Розмір податку як для відпускних, так й для заробітної плати однаковий.

При заповненні Податкового розрахунку за ф.№1ДФ відпускні відображаються, як і зарплата, з ознакою доходу „101”. Якщо відпустка припадає не на один місяць, а триває ще й частину наступного, то з метою розрахунку граничного доходу для застосування соціальної пільги з податку на доходи фізичних осіб відпускні відносяться до відповідних періодів їх нарахування (пп.169.4.1 п.169.4 ст.169 Податкового кодексу України). Тобто, суму „перехідних” відпускних слід спочатку розподілити між місяцями, на які вони припадають, й далі визначати право на податкову соціальну пільгу та застосовувати відповідні ставки податку на доходи фізичних осіб.

Сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в частині утримання за ставкою 3,6% визначається в межах максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої Законом «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яка дорівнює 17 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відпускні входять до складу додаткової заробітної плати, тож суми фактично нарахованих відпускних можуть бути віднесені до витрат платника податку на прибуток на підставі п.142.1 ст.142 Податкового кодексу України.

Також, нагадуємо, що для набуття права на відпуску працівник має перебувати в трудових відносинах з підприємством або укласти трудовий договір з фізичною особою.  

 

З початку року на Сумщині зареєстровано 1800 нових платників податків

Серед «новачків» – 1430 фізичні особи-підприємці та 370 юридичних осіб.

              За цей час припинили свою діяльність та знялися з обліку в податкових органах області 2160 платника податків, з них 1970 юридичних та 192 фізичні особи.

– Незважаючи на ситуацію в країні й області, яка, до того ж, найбільш залежна в економічному відношенні від Росії, кількість новостворених суб’єктів господарської діяльності збільшилася порівняно з аналогічним періодом минулого року на 190 осіб, – коментує ситуацію виконуюча обов’язки заступника начальника ГУ Міндоходів у Сумській області Тетяна Ольхова. – Закривати свій бізнес теж стали набагато рідше. Якщо в минулому році знятих з обліку суб’єктів господарювання налічувалося 2495 осіб, то в цьому році – 2163. Менше стали закриватися як підприємства, так і підприємці.  

Всього органи доходів і зборів Сумської області обслуговують 22 тисячі 355 юридичних та 55 тисяч 229 фізичних осіб.

 

Понад 1,7 млн. адміністративних послуг надано ЦОПами в першому півріччя 2014 року

Протягом січня-червня поточного року Центрами обслуговування платників податків (ЦОП) було надано понад 1,7 млн. адміністративних послуг.

    Центрами надається 103 послуги, з них: 67 податкових та 36 митних адміністративних послуг, а також консультативні та інформаційні. Також до функцій ЦОПів належать функції прийняття податкової звітності та видача ключів електронного цифрового підпису.

Здебільш платники податків цікавились послугами з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За перше півріччя поточного року було надано майже 0,8 млн. таких послуг.

Не менш популярними залишаються послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій та видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами доходів і зборів. Цих послуг протягом січня – червня 2014 року ЦОПами було надано 133,3 тис. та 105,5 тис. відповідно.

Станом на початок липня поточного року обслуговування платників податків на території України здійснюється у 536 ЦОП.

 

Ігор Білоус: Відкритість – це запорука нашого успіху

у боротьбі з корупцією та у реформуванні ДФСУ

«Відкритість – це запорука нашого успіху у боротьбі з корупцією та у реформуванні ДФСУ. Лише відвертий та постійний діалог між нами та суспільством, і бізнесом зокрема, має продемонструвати серйозність наших намірів», – зазначив Голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус на своїх власних сторінках Facebook та Twitter.

Говорячи про нинішню організацію роботи у ДФСУ, Ігор Білоус зазначив: «Сьогодні успішний розвиток можливий лише тоді, коли суспільство не просто розуміє, що саме робить влада, але й бере безпосередню участь у розробці та ухваленні важливих для країни рішень. Простір соціальних мереж дозволяє встановити подібну комунікацію й зробити її максимально ефективною та динамічною».

 

Контопська ОДПІ запрошує платників податків скористатися

зручними електронними сервісами від Міндоходів

Демонструючи відкритість у співпраці з платниками податків Міністерством доходів і зборів України створено інтегровану автоматизовану інформаційну систему на базі єдиного веб-порталу органів Міндоходів. Запрошуємо конотопських платників податків скористатися електронними сервісами, які створено виключно для Вас:

Сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» допоможе оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків („податкова яма”) чи учасником схем оптимізації бюджетних платежів тощо.

Сервіс «Електронний кабінет платника» – це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, робота в якому може здійснюватися з будь-якого, підключеного до Інтернету комп’ютера. Вхід до електронного кабінету платника здійснюється за адресою: kpp.minrd.gov.ua або по гіперпосиланню «Електронний кабінет платника податків» на веб-сайті Міндоходів шляхом авторизації за допомогою особистого електронного ключа цифрового підпису. Електронний кабінет платника забезпечує користувачам можливість:

– подання податкової звітності в режимі реального часу;

– перегляду податкової звітності;

– доступу до інформації про стан розрахунків з бюджетом.

Сервіс загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс «ЗІР» дозволяє здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку чи діяльності. Окрім цього,  електронний сервіс працює з використанням ключових слів та шляхом перегляду інформації за певні періоди. 

Скористатися послугою «ЗІР» можна на веб-порталі Міндоходів за адресою www.minrd.gov.ua у розділі «Інформаційно-довідковий ресурс». Електронний сервіс забезпечує представників бізнесу та громадян своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією та сприяє впровадженню державної інформаційної політики.

«Пульс» – антикорупційний сервіс, спрямований на встановлення зворотнього зв’язку з платниками і для протидії негативним тенденціям, що заважають розвитку підприємницької діяльності. Скористатися сервісом можуть платники податків та суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності, котрі мають всі підстави вважати, що посадовці податкової чи митної служби зловживають своїм службовим становищем чи умисно створюють перешкоди у спілкуванні. Якщо клієнт податкової чи митниці потерпає від неякісного обслуговування, або некоректного ставлення, то інтерактивна лінія Міндоходів обов’язково стане в нагоді.

Нагадуємо, що лінія працює цілодобово: у робочій час інформацію щодо корупційних та інших неправомірних діянь приймають фахівці Міндоходів, в неробочий час – інтерактивний автовідповідач. Контактний номер сервісу «Пульс»: (044) 284-00-07.  

В сучасних умовах платники податків отримали можливість звітування до органів Міндоходів в електронній формі за допомогою засобів електронного зв'язку, з використанням електронного цифрового підпису. Отримати посилені сертифікати відкритих ключів представники сумських підприємств, установ, організацій та фізичні особи можуть безкоштовно в акредитованому Центрі сертифікації електронних ключів, що знаходиться у приміщенні ЦОП Конотопської ОДПІ ГУ Міндоходів у Сумській області, за адресою м. Конотоп, пр. Миру, 2, тел. 6-61-97.

Зручно й те, що через веб-сайт платники податків мають змогу користуватися положеннями Податкового кодексу України, знайомитися з роз’ясненнями та коментарями Міністерства доходів і зборів України, оперативно знайти номери рахунків для перерахування податків, зборів та митних платежів тощо.

Отже, шановні платники податків, фахівці Міндоходів запрошують скористатися можливістю спростити своє життя та спланувати свій робочий час за допомогою електронних сервісів, що функціонують на веб-сайті Міндоходів України.

 

Сумський виробник приховав від держави 12 мільйонів гривень акцизного податку

Працівники Міндоходів Сумщини встановили, що керівники даного з підприємств Сумщини реалізовували власну підакцизну продукцію і не сплатили до бюджету 12 мільйонів 700 тисяч гривень акцизного податку унаслідок безпідставного застосування податкової пільги.

Відповідно до чинного законодавства підприємство, яке реалізує підакцизну продукцію звільняється від оподаткування у випадку, якщо ця продукція використовується у якості сировини для виробництва підакцизних товарів. Але оперативники встановили, що отримувачем продукції значиться київське товариство, яке не є виробником підакцизних товарів. Таким  чином, сумські виробники незаконно скористалися пільгою при оподаткуванні і спричинили збитки державі в особливо великих розмірах.

Відомості про вчинене службовими особами кримінальне правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

         Досудове розслідування  по кримінальному провадженню проводиться слідчими Головного управління Міндоходів у Сумській області.

 

Міндоходівці виявили зникнення 200 тонн державного зерна з елеватора на Сумщині

Про це повідомив Ігор Короткий, в.о. заступника начальника – начальника  слідчого управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Сумській області.     

Ще у 2010 році оперативники податкової міліції під час проведення операції «Зерно» арештували більше 200 тонн зерна пшениці вартістю близько 320 тис. грн. на елеваторі, розташованому в одному із районів Сумщини. Збіжжя за документами належало одеські фіктивній фірмі-одноденці і було незаконного походження.

Заарештоване майно службові особи елеватора (одного з дочірніх підприємств Державної акціонерної компанії) прийняли на відповідальне зберігання.

Протягом наступного 2011 року керівники підприємства зверталися до податкової служби з проханням про скасування арешту або подальшу передачу зазначеної пшениці, але дозвіл на відчуження арештованого збіжжя не отримали.

Після реорганізації підприємства у 2012 році та зміни його назви нове керівництво елеватора продало арештоване майно, не отримавши при цьому жодних дозвільних документів. Своїми діями посадовці завдали державі збитків у великих розмірах.

Слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Сумській області стосовно службових осіб елеватора розпочато досудове розслідування за ч. 2 ст. 364 КК України («Зловживання владою або службовим становищем»).

 

Інспектори Сумської митниці Міндоходів

не дозволили вивезти з України історичну спадщину

Під час митного контролю інспектори митного посту «Бачівськ» Сумської митниці Міндоходів перевірили автомобіль «Hyundai-H200», який прямував з України до Російської Федерації. В коробці з дитячими значками перевіряючи знайшли орден Великої Вітчизняної війни, німецький хрест зі свастикою, медаль 1939 року та медаль без планки з орлом на свастиці 1941-1942 років. Чоловік також намагався вивезти також експонат гвинтівки «Мосіна» зразка 1891-1930 років, вартість якого наразі встановлюють експерти.

         За даним фактом сумськими міндоходівцями складно  протокол про порушення митних правил за ст. 472  Митного кодексу України «Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення».

 

«Невірний пароль або ключ пошкоджено»

Що робити в тому випадку, коли при підписанні документу виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено»? Необхідно перевірити:

– який ключ ЕЦП використовується першим? (вірна послідовність підписів Бухгалтер-директор-електронна печатка);

– якщо ключ обрано вірно, слід звернути увагу на правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи, які відрізняються за розташуванням на клавіатурі);

– чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа? (у разі зміни ім’я файлу особистий ключ буде пошкоджено, тому необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД Міндоходів, в якому отримували послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідний йому посилений сертифікат відкритого ключа).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно – довідковому ресурсі (веб – портал Міндоходів, вкладинка «Інформаційно – довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 401.01).

 

Міндоходівці Сумщини вилучили у росіянина майже 171 тисячу доларів США

За словами Віталія Миранюка, в.о. начальника Сумської митниці Міндоходів, у гривневому еквіваленті за курсом Національного банку України вилучена сума становить 2 млн. грн.

Поблизу смт Середина-Буда Сумської області на місцевому прикордонному пункті пропуску прикордонники затримали автомобіль «Ауді-Q7», яким керував громадянин Російської Федерації. На місце пригоди виїхали фахівці Сумської митниці Міндоходів, які здійснили огляд автівки та виявили серед ручної поклажі 170 тисяч 800 доларів США, які росіянин намагався перевезти до України поза митним контролем. Транспортний засіб та долари США вилучено.

За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за ст. 482 Митного кодексу України «Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України поза митним контролем».

 

Як здійснювати розрахунки в іноземній валюті?

Використання іноземної валюти на території України як засобу платежу між резидентами можливе лише за наявності індивідуальної ліцензії Національного банку України.

Зауважимо, що валюта України є єдиним законним засобом платежу на території України, який приймається без обмежень для оплати будь-яких вимог та зобов’язань, якщо інше не передбачено валютним законодавством України.

Порядок видачі ліцензбюії визначений Положенням про порядок видачі Національним банком України індивідуальних ліцензій на використання іноземної валюти на території України як засобу платежу, що затверджене постановою Правління Національного банку України від 14 жовтня 2004 р. № 483.

 

 

Перейти до вмісту